Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat zit. Ik heb nu wel de opvang per december stopgezet voor de woensdag en blijven ze dan nog alleen op de vrijdag daar. In maart word de oudste 4 en en dan stoppen ze allebei. Ik laat het nog even doorlopen zodat ik geen peuterspeelzaal op oppas hoef te regelen voor die 3 maanden. Vanaf maart ga ik 's avonds werken en heb dan geen opvang meer nodig. Scheelt toch wel ongeveer 300 euro in de maand.quote:Op zondag 30 oktober 2011 01:33 schreef TripleS het volgende:
Schijnt dat er in 2012 ook gekeken wordt naar de hoeveelheid uur die de ouder contractueel werkt, max. 140% van die uren worden vergoed.
Ben benieuwd hoe ik dat ga betalen met een 0-uren contract.
Toen het leven nog eenvoudig was en de mensen socialer met elkaar omgingen enquote:
Dat was bewust, poemojn, gewoon voor als ik er eens achter zou belandenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:37 schreef poemojn het volgende:
Gelukkig heb je een heel mooi aanrecht, Sjeen.
Wij krijgen ook nog geen 1/3e deel terug van wat we betalen, dus wij betalen ruim 2/3e deel zelf.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:55 schreef Orea het volgende:
Heb je wel het werkgeversdeel bij het deel wat je van de belasting terugkrijgt, erbij gerekend? Das namelijk ook nog 33%....
Dat krijg je toch ook via de belasting? Ik ging er vanuit dat dat wel in die percentages zat?quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:55 schreef Orea het volgende:
Heb je wel het werkgeversdeel bij het deel wat je van de belasting terugkrijgt, erbij gerekend? Das namelijk ook nog 33%....
Nou ja, naar huis gestuurd, zo zie ik het niet. Maar als ik ga werken en mijn kind dus moet uitbesteden, wil ik daar graag wat geld aan overhouden. Als ik voor 100 euro per maand (salaris minus kosten opvang) zou moeten gaan werken, dan voed ik mijn kind liever zelf op. Dan ga ik ook proberen geld te besparen door bijvoorbeeld op de fiets bij verschillende winkels boodschappen te doen en de reclames te halen of zelf kleren te maken, enz. Ik werk niet puur voor mijn plezier, hoewel ik het wel graag doe.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
40 jaar emancipatie en ik zie al een paar keer voorbijkomen dat men 'dan liever thuisblijft'. Really, vrouwen? Daar al die jaren voor gevochten? Om je door een stel zgn. christelijken weer keihard naar huis en kind te worden gestuurd?
Neuh, maar ik zie niet in waarom ik meer geld weg zou moeten dragen dan er binnenkomt om mijn dochter te laten oppassen. Zolang ik quite speel, is de BSO leuk, maar dat moet het ook blijven he.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
40 jaar emancipatie en ik zie al een paar keer voorbijkomen dat men 'dan liever thuisblijft'. Really, vrouwen? Daar al die jaren voor gevochten? Om je door een stel zgn. christelijken weer keihard naar huis en kind te worden gestuurd?
Emancipatie zal me werkelijk aan me reet roesten...quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
Dat is ook weer zo heerlijk om dat als man te zeggen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
Nee, de percentages zijn puur wat je van de belasting krijgt en daar tel je nog 33% bij op. Dat krijg je wel van de belasting, maar is niet in die tabel meegenomen. Die 33% zullen ze ws via een algemene heffing aan alle werkgevers doorbelasten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat krijg je toch ook via de belasting? Ik ging er vanuit dat dat wel in die percentages zat?
Want?quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo heerlijk om dat als man te zeggen.
wij krijgen geen werkgeversdeel, hoor. NIet van de werkgevers en niet van de belastingdienst. Tenminste, dat denk ik niet, aangezien we nog geen 1/3e terugkrijgen in totaal.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:12 schreef Orea het volgende:
[..]
Nee, de percentages zijn puur wat je van de belasting krijgt en daar tel je nog 33% bij op. Dat krijg je wel van de belasting, maar is niet in die tabel meegenomen. Die 33% zullen ze ws via een algemene heffing aan alle werkgevers doorbelasten.
Van de belasting krijgen wij straks 26,5% terug zoiets... dan nog de 33% erbij... Scheelt hier per maand straks iets van ¤ 40,- tov nu.
En gaat dat dan via de belastingdienst en verplicht of wordt het weer zoals vroeger optioneel, want dan weet ik het wel weer...quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:15 schreef Orea het volgende:
hier onder hoogte kinderopvang toeslag 2012 onder de link de tabel wat je van de belasting krijgt, en in die tekst staat dat daar de 33% werkgeversdeel niet in is meegenomen. Die tel je er dus nog bij op.
Werkgevers betalen nu ook nog niks, vanaf 2012 wel weer.
Is/Was ook zo met kinderbijslag he... Ik begrijp dat echt niet, een tweede kind is sowieso al 'goedkoper' wegens al aanwezige dingen als kinderwagen enzo.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:27 schreef Ticootje het volgende:
Dat is altijd zo geweest, een 2e kind is flink voordeliger...
Je hebt er natuurlijk wel al de opvangkosten van een eerste kind naast.. op die manier wordt het onder de streep toch wel een forse kostenpost. Het zal wel ergens in die richting zitten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is/Was ook zo met kinderbijslag he... Ik begrijp dat echt niet, een tweede kind is sowieso al 'goedkoper' wegens al aanwezige dingen als kinderwagen enzo.
Was volgens mij ja..quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is/Was ook zo met kinderbijslag he... Ik begrijp dat echt niet, een tweede kind is sowieso al 'goedkoper' wegens al aanwezige dingen als kinderwagen enzo.
Het is iets wat we nooit terug kunnen zeggen he.quote:
Ja en ik kan staand plassen, wat is je punt?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is iets wat we nooit terug kunnen zeggen he.
Ik kan 24/7 met mn tieten spelen, dat gaat echt boven staand plassen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja en ik kan staand plassen, wat is je punt?
Fair enough.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan 24/7 met mn tieten spelen, dat gaat echt boven staand plassen.
emancipatie was toch ook met dat iedereen zelf mag kiezen hoe ze hun gezinsleven inrichten?quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
Nee niet bepaald, hoezo?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:58 schreef simmu het volgende:
[..]
emancipatie was toch ook met dat iedereen zelf mag kiezen hoe ze hun gezinsleven inrichten?
toch?
quote:Vrouwenemancipatie, de strijd voor emancipatie van vrouwen, kwam in de Westerse wereld op in het fin de siècle rond 1900. Het hoogtepunt was in de jaren 60 en 70, met in Nederland actiegroepen als Dolle Mina en Baas in eigen buik. De doelstellingen (gelijke beloning, stemrecht, gelijke behandeling in het gezin en de rechtspraak, recht op seksuele vrijheid) zijn grotendeels bereikt (2004) in Europa en Noord-Amerika, hoewel sommigen het hierover nog niet eens zijn. In het Nederland van 2011 is de doelstelling van gelijke beloning nog steeds niet gehaald. In het grootste deel van de overige wereld is de vrouwenemancipatie nog maar in het beginstadium. Ook een tweede emancipatiegolf, en nu onder de vrouwelijke allochtonen in West-Europa is nog in het beginstadium maar komt toch langzaam op gang.
Gaat de emancipatie over dat vrouwen niet thuis zouden willen zijn?quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
je quote stelt niet dat het niet over keuzevrijheid gaat, die stelt enkel dat het over gelijke rechten gaat. dus dat de volwassenen binnen een gezin gelijke rechten hebben tav hoe ze hun gezinsleven inrichtenquote:
Ja, precies. En zolang mannen bij gelijke arbeid meer verdienen dan vrouwen is er geen echte keuze...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:04 schreef simmu het volgende:
[..]
je quote stelt niet dat het niet over keuzevrijheid gaat, die stelt enkel dat het over gelijke rechten gaat. dus dat de volwassenen binnen een gezin gelijke rechten hebben tav hoe ze hun gezinsleven inrichten
OH, volgens die berekening valt het echt wel mee...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:17 schreef mefke79 het volgende:
even snel vanaf werk: onze kdv heeft zelf een rekenmodule gemaakt en die gebruiken we om dingen te berekenen. Wij gaan er dus wel heel erg op achteruit, voorzichtige schatting is 140 per maand bij twee kinderen die drie dagen opvang krijgen.
de rekenmodule van ons kdv is toegespitst op de prijzen die wij betalen, maar als je een beetje handig bent met excel kan je em wel gebruiken als basis voor een eigen berekening. Hij is te downloaden.
en hoe wij het gaan oplossen: nog geen ideeik wil helemaal niet minder werken, maar eigenlijk moet er ergens een kdv dag af. Dat kan als ik minder werk (ouderschapsverlof opnemen) of als we opa's en oma's gaan inzetten. Wat we eigenlijk principieel niet willen en wat bovendien niet praktisch is. Nog even los van dat we niet weten of onze ouders dat eigenlijk wel willen.
Vreemd dan dat gelijke beloning (of arbeidsparticipatie in het algemeen) totaal niet op de politieke agenda staat maar dat sommige partijen er als de kippen bij zijn selectieve bezuinigingen door te voeren terwijl ze donders goed weten hoe dit uit gaat pakken: meer thuiszittende moeders.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:05 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, precies. En zolang mannen bij gelijke arbeid meer verdienen dan vrouwen is er geen echte keuze...
Ach.. 1x in de 4 jaar mogen we kiezen of het je links of rechtsom meer geld kost.. Genaaid wordt je toch wel... En dan niet eens de goede variant.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vreemd dan dat gelijke beloning (of arbeidsparticipatie in het algemeen) totaal niet op de politieke agenda staat maar dat sommige partijen er als de kippen bij zijn selectieve bezuinigingen door te voeren terwijl ze donders goed weten hoe dit uit gaat pakken: meer thuiszittende moeders.
Mission accomplished, zal het CDA stilletjes denken.
Het gaat geeneens om geld, het gaat om vormgeven van de samenleving en het al dan niet bewust achterstellen van bepaalde groepen en het inperken van persoonlijke vrijheiden (en ja, thuiszitten is óók een keuze (of kan een keuze zijn) en zeker niet achterlijk wmb).quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach.. 1x in de 4 jaar mogen we kiezen of het je links of rechtsom meer geld kost.. Genaaid wordt je toch wel... En dan niet eens de goede variant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |