Het doordrukpapier is niet van belang.quote:Disclaimer
De gegevens in deze database zijn ontleend aan de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Mulder-gedragingen van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De bedragen zijn richtbedragen. Ze geven aan welke sanctie de politie of het Openbaar Ministerie als regel in eerste instantie oplegt. In bijzondere gevallen gelden andere bedragen. Bovendien kan, als een zaak eventueel voor de rechter komt, de rechter anders beslissen. Dat betekent dat in voorkomende gevallen aan de gegevens uit deze database geen rechten kunnen worden ontleend.
Bedankt, dan mogen wij allemaal weer een extra belastingcentje afdragen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef gers het volgende:
Zowiizo in bezwaar door de middel van de wob , mischien was de agent niet bevoegd . Kleine kans maar misschien heb je geluk
Dat bedoel ik veel te laag, maar wie weet komt er openbare dronkenschap bijquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef DJKoster het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13751,3116#keuzes
¤ 180,- Tenzij de OvJ anders beslist.
[..]
Het doordrukpapier is niet van belang.
Dat is dan spijtig, maar vanuit moreel perspectief kan ik er niet bij dat dit een boete waard is. Als dit daadwerkelijk niet mocht, hadden die paupers in blauw mij hier ook gewoon op kunnen wijzen zonder mij te intimideren met dergelijke boetes. Het was maar een container, ik heb niemand schade toegebracht. Waar deze wereld heen moet begrijp ik af en toe echt niet meer...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:06 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Bedankt, dan mogen wij allemaal weer een extra belastingcentje afdragen..
Hoe werkt die WOB dan precies?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef gers het volgende:
Zowiizo in bezwaar door de middel van de wob , mischien was de agent niet bevoegd . Kleine kans maar misschien heb je geluk
Maar ik lees ook dingen over 180 euro voor het laten omvallen van een fiets. Ik schijt hem nu wel even, weet je...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:16 schreef sirhc1 het volgende:
3 jaar geleden heb ik er ook zo 1 gehad (+ nachtje cel)... 4 weken later een acceptgiro a ¤55,- ..
Je moet niet zo veel zuipen als je er niet tegen kan, scheelt knaken!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat is dan spijtig, maar vanuit moreel perspectief kan ik er niet bij dat dit een boete waard is. Als dit daadwerkelijk niet mocht, hadden die paupers in blauw mij hier ook gewoon op kunnen wijzen zonder mij te intimideren met dergelijke boetes. Het was maar een container, ik heb niemand schade toegebracht. Waar deze wereld heen moet begrijp ik af en toe echt niet meer...
Dat staat hier volkomen los van, ik ben van mening dat wat ik deed in geen enkele wijze schade of wat dan ook aan wie dan ook had kunnen toebrengen. Eerder zie ik hier simpelweg intimiderend en onnodig optreden van de politie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:21 schreef GJonline het volgende:
[..]
Je moet niet zo veel zuipen als je er niet tegen kan, scheelt knaken!
Dat is gewoon het eerste probleem.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat is dan spijtig, maar vanuit moreel perspectief kan ik er niet bij dat dit een boete waard is. Als dit daadwerkelijk niet mocht, hadden die paupers in blauw mij hier ook gewoon op kunnen wijzen zonder mij te intimideren met dergelijke boetes. Het was maar een container, ik heb niemand schade toegebracht. Waar deze wereld heen moet begrijp ik af en toe echt niet meer...
Dat is jouw perceptie. En zoals ik al eerder heb aangekaart hoef ik geen moreel advies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:30 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat is gewoon het eerste probleem.
Het was maar, alsof het dan opeens minder erg is.
Was het jouw container?, nee blijf er dan ook vanaf.
Of zet je thuis ook je voordeur open zodat iedereen maar kan pakken wat hij of zij wilt?
Je had een slok teveel op zoals jezelf zegt, en in het algemeen valt er met dat soort mensen niet te praten.
Een betere wereld heb je overigens zelf in de hand.
En aangezien het soms niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
Zie het als de boete, die wilde je ook niet maar kreeg je wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:32 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie. En zoals ik al eerder heb aangekaart hoef ik geen moreel advies.
Als je geen moreel advies wilt ga dan ook niet hier lopen zeuren. Jij hebt iets gedaan wat volgens de wet niet mag en ik ben het volkomen eens met meneer agent. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven punt. Nu je dat niet hebt gedaan mag je ook opdraaien voor de consequenties dus betalen die boete....pauper.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:32 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie. En zoals ik al eerder heb aangekaart hoef ik geen moreel advies.
Ik heb fucking nergens de wet overtreden aangezien ik godverdomme toch geen problemen met de rechtmatige eigenaren van die container had?! Zij vroegen mij onder gemoedelijke omstandigheden om die container wel weer even terug te zetten en oom agent had hier gewoon niets mee te maken. Leer eens lezen, analfabetische pauper dat je zelf bent. Daarnaast, als ik wel een moreel advies wilde hebben, dan had ik dit wel bij F&L geplaatst. Ik word hier echt strontchagrijnig van. Ik heb niets verkeerds gedaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:01 schreef Luukiemaster het volgende:
[..]
Als je geen moreel advies wilt ga dan ook niet hier lopen zeuren. Jij hebt iets gedaan wat volgens de wet niet mag en ik ben het volkomen eens met meneer agent. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven punt. Nu je dat niet hebt gedaan mag je ook opdraaien voor de consequenties dus betalen die boete....pauper.
Allemachtig wat ben jij een tokkie zeg. Als je oprecht niet ziet dat jij degene bent die verkeerd bezig is, dan heb je echt wel een enorme plaat voor je kop.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ik heb fucking nergens de wet overtreden aangezien ik godverdomme toch geen problemen met de rechtmatige eigenaren van die container had?! Zij vroegen mij onder gemoedelijke omstandigheden om die container wel weer even terug te zetten en oom agent had hier gewoon niets mee te maken. Leer eens lezen, analfabetische pauper dat je zelf bent. Daarnaast, als ik wel een moreel advies wilde hebben, dan had ik dit wel bij F&L geplaatst. Ik word hier echt strontchagrijnig van. Ik heb niets verkeerds gedaan.
Ik verlaag mij niet langer tot jullie niveau. Sorry.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:50 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Allemachtig wat ben jij een tokkie zeg. Als je oprecht niet ziet dat jij degene bent die verkeerd bezig is, dan heb je echt wel een enorme plaat voor je kop.
Sowieso laat ik het er niet bij zitten, maar dan moet ik wel weer uitzoeken welk persoon van die onderneming die avond erbij was, gaat wel weer een hoop gedoe opleveren. Maar goed, als ik op die manier van die boete af zou kunnen komen zou perfect zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:23 schreef HenkXL het volgende:
Wellicht dat je tegen de boete in kunt gaan middels een WOB, bijgevoegd een ondertekende verklaring van de rechtmatige eigenaar van de container. Waarin hij hetgeen verklaart wat in de OP staat.
Je hebt gewoon met je poten van het eigendom van een ander af te blijven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:27 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat staat hier volkomen los van, ik ben van mening dat wat ik deed in geen enkele wijze schade of wat dan ook aan wie dan ook had kunnen toebrengen. Eerder zie ik hier simpelweg intimiderend en onnodig optreden van de politie.
Ik faal te zien wat de WOB (Wet Openbaarheid van Bestuur) hiermee heeft te maken....eleborate please ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:23 schreef HenkXL het volgende:
Wellicht dat je tegen de boete in kunt gaan middels een WOB, bijgevoegd een ondertekende verklaring van de rechtmatige eigenaar van de container. Waarin hij hetgeen verklaart wat in de OP staat.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:50 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Allemachtig wat ben jij een tokkie zeg. Als je oprecht niet ziet dat jij degene bent die verkeerd bezig is, dan heb je echt wel een enorme plaat voor je kop.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt gewoon met je poten van het eigendom van een ander af te blijven.
Zucht... Leer lezen stelletje klapjosti's.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt gewoon met je poten van het eigendom van een ander af te blijven.
Ah weer zo een die de gevolgen van zijn daad niet onder ogen wil zien. Altijd leuk om te volgen natuurlijk. Al kost het ons dan wel weer belastingcenten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:16 schreef Weeetikveel... het volgende:
Maar goed, als ik op die manier van die boete af zou kunnen komen zou perfect zijn.
Ik heb geen enkele wet of wat dan ook overtreden, als jullie nou eens goed je best doen en gewoon gaan lezen in plaats van te trollen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah weer zo een die de gevolgen van zijn daad niet onder ogen wil zien. Altijd leuk om te volgen natuurlijk. Al kost het ons dan wel weer belastingcenten.
Je hebt met je handen gezeten aan het eigendom van een ander, dat is al een overtreding genoeg. Dat je het daarna weer netjes terug hebt gezet doet niet terzake. Ik kan me voorstellen dat de politie vanwege dat hele Occupy gezeik wat minder tolerant is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele wet of wat dan ook overtreden, als jullie nou eens goed je best doen en gewoon gaan lezen in plaats van te trollen.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:31 schreef Faazz het volgende:
Honderdtachtig jongeh! Heb ik ook een keer gehad omdat ik rondjes aan het rijden was met een geleende terrasstoel op mijn stuur!
Jawel, baldadigheid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele wet of wat dan ook overtreden, als jullie nou eens goed je best doen en gewoon gaan lezen in plaats van te trollen.
Dat is natuurlijk onzin. Dat je geen inbreuk zou hebben gepleegd op het eigendom van een ander (dat heb je overigens wel, maar dat terzijde) betekent natuurlijk niet dat je geen 'wet of wat dan ook' hebt overtreden. Want dan hadden de betrokken verbalisanten geen reden om je op de bon te slingeren. Ik vermoed dat je overtreding van artikel 2:47 van de Groningse APV wordt verweten. Volgens artikel 6:1 van de APV kan daar een boete van de tweede categorie worden opgelegd (maar dat lijkt me wel wat fors)quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Veel lager kun je namelijk niet, hooguit hoger.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:13 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ik verlaag verhoog mij niet langer tot jullie niveau. Sorry.
Weeethijveel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:52 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Dat je geen inbreuk zou hebben gepleegd op het eigendom van een ander (dat heb je overigens wel, maar dat terzijde) betekent natuurlijk niet dat je geen 'wet of wat dan ook' hebt overtreden. Want dan hadden de betrokken verbalisanten geen reden om je op de bon te slingeren. Ik vermoed dat je overtreding van artikel 2:47 van de Groningse APV wordt verweten. Volgens artikel 6:1 van de APV kan daar een boete van de tweede categorie worden opgelegd (maar dat lijkt me wel wat fors)
Als je iemand letsel had toegebracht, dan zou het niet bij deze boete gebleven zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Gewoon laten voorkomen en de rechter ook een analfabetische pauper noemen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ik heb fucking nergens de wet overtreden aangezien ik godverdomme toch geen problemen met de rechtmatige eigenaren van die container had?! Zij vroegen mij onder gemoedelijke omstandigheden om die container wel weer even terug te zetten en oom agent had hier gewoon niets mee te maken. Leer eens lezen, analfabetische pauper dat je zelf bent. Daarnaast, als ik wel een moreel advies wilde hebben, dan had ik dit wel bij F&L geplaatst. Ik word hier echt strontchagrijnig van. Ik heb niets verkeerds gedaan.
Het buskruit heb je ook niet uitgevonden. Damn, wat doe jij dom.quote:[b]Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
![]()
Bepaal jij dat dan? Laat het voorkomen, dan krijg je het antwoord. Als je het er niet mee eens bent staat het je vrij verder te procederen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ze waren donderdag lekker streng bezig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:17 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Maar ik lees ook dingen over 180 euro voor het laten omvallen van een fiets. Ik schijt hem nu wel even, weet je...
Nee goed, ik baal alleen van het feit dat de trolletjes onder ons zo kort voor de kop zijn dat zij direct weer allemaal misdadige beelden in hun hoofd vormen, welken absoluut niet stroken met datgene wat er donderdagavond wel heeft plaatsgevonden. En zoals ik al zei, de politie deed wel extreem naar. Ik weet dat ze soms chagrijnig en nors doen, maar donderdagnacht sloeg echt alles.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ze waren donderdag lekker streng bezig.
Donderdagavond kreeg ik er ook één, omdat er een fiets omviel terwijl ik langsliep. Ik was de enige die bleef staan toen er politiemensen op paarden op me afkwamen, dus ik was de pineut en kreeg een boete (terwijl ik dat kutding dus niet heb omgegooid). In discussie met de mensen te paard werkte niet, dat beest ging op m'n schouder kwijlen en knabbelen
Uit frustratie om die onterechte boete heb ik dus 10 min later wel een fiets omgeduwd. Dat werd weer gezien, en toen kreeg ik de 2e boete in 10 min (). Deze was uiteraard geheel terecht. Duur avondje stappen.
Conclusie: gewoon betalen, niet zeiken. Je gaat er toch niet onderuit komen.
Donderdagavond was m.i. ook erg extreem. Maar er was ook extreem veel politie op de been.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:43 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Nee goed, ik baal alleen van het feit dat de trolletjes onder ons zo kort voor de kop zijn dat zij direct weer allemaal misdadige beelden in hun hoofd vormen, welken absoluut niet stroken met datgene wat er donderdagavond wel heeft plaatsgevonden. En zoals ik al zei, de politie deed wel extreem naar. Ik weet dat ze soms chagrijnig en nors doen, maar donderdagnacht sloeg echt alles.
Ja misschien heeft het verder ook weinig zin om me er nog druk over te maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Donderdagavond was m.i. ook erg extreem. Maar er was ook extreem veel politie op de been.
Geen idee waar ze last van hadden. Je kunt er vrij weinig tegen doen, want het is gewoon jouw woord tegen dat van een agent. Hij heeft ambtseed en jij had alcohol in de mik.
Dat kan ik je wel garanderen, je gaat dit gewoon keihard verliezen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ja misschien heeft het verder ook weinig zin om me er nog druk over te maken.
Verliezen vanwege onnodig en agressief politieoptreden? Neen, eerder dat het mij waarschijnlijk ontzettend veel juridische rompslomp oplevert en de boete daarnaast wel zal meevallen. Als de OvJ straks merkt hoeveel mensen er daadwerkelijk die nacht bekeurt zijn, zal deze heus wel doorhebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel garanderen, je gaat dit gewoon keihard verliezen.
Ik weet ook niet waar het heen moet met de wereld als deze vol zit knullies die niet tegen drank kunnen en dan rare dingen gaan doenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
Gekke jongenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Weeetikveel... het volgende:
Verliezen vanwege onnodig en agressief politieoptreden? Neen, eerder dat het mij waarschijnlijk ontzettend veel juridische rompslomp oplevert en de boete daarnaast wel zal meevallen. Als de OvJ straks merkt hoeveel mensen er daadwerkelijk die nacht bekeurt zijn, zal deze heus wel doorhebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Leer lezen!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waar het heen moet met de wereld als deze vol zit knullies die niet tegen drank kunnen en dan rare dingen gaan doen
Laat duidelijk zijn dat jij het onnodig en agressief vond, dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik denk dat het een OvJ weinig zal boeien hoeveel mensen er beboet zijn, die denkt alleen maar dat de politie goed bezig is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Verliezen vanwege onnodig en agressief politieoptreden? Neen, eerder dat het mij waarschijnlijk ontzettend veel juridische rompslomp oplevert en de boete daarnaast wel zal meevallen. Als de OvJ straks merkt hoeveel mensen er daadwerkelijk die nacht bekeurt zijn, zal deze heus wel doorhebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Vooral die laatste zin ook echt...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laat duidelijk zijn dat jij het onnodig en agressief vond, dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik denk dat het een OvJ weinig zal boeien hoeveel mensen er beboet zijn, die denkt alleen maar dat de politie goed bezig is.
Je haalt je een hoop gedoe op de hals voor iets wat bij voorbaat kansloos is. En niet te vergeten ons allemaal belastingcenten gaat kosten.
Als je niet normaal met drank om kunt gaan, blijf er dan gewoon vanaf.
Leer tegen drank te kunnen!quote:
Vervelend he, als je een van de weinigen bent die puberaal gedrag nog normaal vindtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:41 schreef Weeetikveel... het volgende:
Vooral die laatste zin ook echt...![]()
Wat een fucking zooitje trollen hier ook weer, kansloze mensen die hun frustraties uit het dagelijkse leven hier middels trollen op anderen afreageren.
Idd, dat ts niet alleen was en er dus nog veel meer josties rondliepen daar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
TS zit natuurlijk fout, maar is 180 euro nou echt "veel te laag" voor het verrijden van een afvalcontainer?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat bedoel ik veel te laag, maar wie weet komt er openbare dronkenschap bij
Kort samengevat, TS moet niet janken, minder zuipen, boete betalen en leren dat je van andersmans spullen af moet blijven!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:01 schreef Weeetikveel... het volgende:
Welnu, op het moment dat ik weer terug loop om die container te halen komen er in eens twee agenten. Zij beboeten mij vanwege het "plegen van baldadigheid". Ook wezen ze mij op het gevaar als die container door was gerold naar die tentjes.
Wijs me die hele berg eens aan? Ik denk dat mijn beeldscherm stuk is, want ik zie ze nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:52 schreef Igen het volgende:
(...) een hele berg moraalridders die erop duiken en honderd miljoen miljard boete nog niet genoeg vinden.
Dat is precies wat ik bedoel. Je kan er hier in WGR vergif op innemen dat een topic als dit binnen no-time ondergesneeuwd wordt met reacties met de tendens dat alles wat beboet kįn worden ook beboet móét worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:00 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben één van de weinige die hier de boete blijkbaar onzinnig vindt. Getuige de reactie van de medewerkers van het bedrijf waar de container van was, was de 'zaak' al lang opgelost. Een waarschuwing was naar mijn mening meer op zijn plaats geweest. Maar goed, de boete kan volgens de letter van de wet nou eenmaal gegeven worden...
Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat mijn reactie, als je die letterlijk opvat, niet klopt, maar verder dan dat kom je niet. Aan de vraag of zo'n letterlijke opvatting in dit geval ook daadwerkelijk het meest geschikt is, kom je niet toe.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wijs me die hele berg eens aan? Ik denk dat mijn beeldscherm stuk is, want ik zie ze niet
Dan geloof je natuurlijk in het rooskleurige verhaal van ts.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
TS zit natuurlijk fout, maar is 180 euro nou echt "veel te laag" voor het verrijden van een afvalcontainer?
Maar ach, het is op zich ook wel vermakelijk, zulke topics. Een TS die naļef opbiecht iets te hebben gedaan waar je normaal een draai om je oren voor zou krijgen, en dan meteen een hele berg moraalridders die erop duiken en honderd miljoen miljard boete nog niet genoeg vinden.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:33 schreef Weeetikveel... het volgende:
Fok! begint gewoon te verpauperen... Eerst die verrekte vlierbes met z'n ruzie met de spoorwegpolitie en nu weer een nep-gangsta die denkt dat hij bijzonder is en nergens voor hoeft te betalen in deze wereld... Echt, toen het merendeel van Fok! nog enigszins opgeleid was, was het hier veel toffer...
Dat komt waarschijnlijk doordat TS hier vooral laat zien dat hij niet begrijpt dat wat hij doet fout is. De houding van een poster bepaalt meestal de reactie in een topic.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Je kan er hier in WGR vergif op innemen dat een topic als dit binnen no-time ondergesneeuwd wordt met reacties met de tendens dat alles wat beboet kįn worden ook beboet móét worden.
[..]
Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat mijn reactie, als je die letterlijk opvat, niet klopt, maar verder dan dat kom je niet. Aan de vraag of zo'n letterlijke opvatting in dit geval ook daadwerkelijk het meest geschikt is, kom je niet toe.
Prima, allemaal helemaal waar wat je zegt. Maar een boete van 180 euro (en iemand had het zelfs over een strafblad?) lijkt mij daarvoor echt meer dan genoeg. Want als TS echt iets ergs had gedaan dan had dat vast wel meer dan alleen een boete voor 'baldadigheid' opgeleverd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan geloof je natuurlijk in het rooskleurige verhaal van ts.
Vaak is er meer aan de hand dan wat er precies "verteld" wordt.
En het is ook nooit goed, krijgen de automobilisten een bekeuring dan moet de politie zich eens meer gaan bezighouden met belangrijker taken, en doen ze dat dan is dat weer niet goed.
Voor ts was het misschien baldadigheid, voor omstanders was het misschien een gevoel van onbehagen en angst.
En daarbij is ts de leeftijd van baldigheid voorbij, het is geen broekie van 16 maar in ieder geval ouder dan 18.
Dus jij mag als enige overdrijven? Goed dat ik het weet (want die regel kende ik ook al nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:05 schreef Igen het volgende:
Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat mijn reactie, als je die letterlijk opvat, niet klopt, maar verder dan dat kom je niet. Aan de vraag of zo'n letterlijke opvatting in dit geval ook daadwerkelijk het meest geschikt is, kom je niet toe.
• Ik schilder het verhaal niet rooskleurig af, tenzij je mij een leugenaar wilt noemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan geloof je natuurlijk in het rooskleurige verhaal van ts.
Vaak is er meer aan de hand dan wat er precies "verteld" wordt.
En het is ook nooit goed, krijgen de automobilisten een bekeuring dan moet de politie zich eens meer gaan bezighouden met belangrijker taken, en doen ze dat dan is dat weer niet goed.
Voor ts was het misschien baldadigheid, voor omstanders was het misschien een gevoel van onbehagen en angst.
En daarbij is ts de leeftijd van baldigheid voorbij, het is geen broekie van 16 maar in ieder geval ouder dan 18.
Nee, jij wil niet luisteren naar mijn verhaal. Iemand anders in dit topic kaartte ook al aan dat de politie in een shitbui was. Als die politie niet was gaan zeiken, had ik gewoon een gezellige conversatie met het de rechtmatige eigenaar van die container gehad, zonder dat er ook maar enige vorm van schade of wetsovertreding of wat dan ook was geweest.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dus jij mag als enige overdrijven? Goed dat ik het weet (want die regel kende ik ook al niet)
Laat ik het dan zo zeggen: ik word er schijtziek van dat er zoveel mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Dus ik word er vrolijk van als ik eens hoor dat ook dit beboet wordt. Ik heb geen idee hoe hoog de boete is en ¤ 180 zou wat mij betreft echt niet hoeven.
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid. Hou eens op met dingen zomaar aan te nemen, dingen wat je helemaal niet weet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:32 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom TS doet alsof hij achterlijk is, het wetsartikel van baldadigheid is toch heel helder?
Hij rolt een container de openbare weg op, neemt daarbij het risico dat iemand er tegen aan botst, dus hij zorgt voor mogelijk gevaar tegen personen of goederen. Dan is het toch volledig terecht dat je daar een boete voor krijgt?
TS wees een vent en betaal die boete en doe niet zo zielig op Fok!
En je zei net dat je richting de tentjes aan het rijden was. Stonden die ook allemaal achter bij de horecagelegenheid?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid. Hou eens op met dingen zomaar aan te nemen, dingen wat je helemaal niet weet.
En wat is hiermee ^^ gebeurd?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:01 schreef Weeetikveel... het volgende:
Nu hoop ik dat jullie niet allemaal gaan zeiken hoe dom en zinloos die actie wel niet was. Dit weet ik, nu ik weer nuchter ben, zelf ook wel.
Ja die tentjes staan er 50 - 100m achter. Precies achter het stadhuis.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En je zei net dat je richting de tentjes aan het rijden was. Stonden die ook allemaal achter bij de horecagelegenheid?
[..]
En wat is hiermee ^^ gebeurd?
De occupy beweging zit op de grote markt in Groningen, dus openbare wegquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid. Hou eens op met dingen zomaar aan te nemen, dingen wat je helemaal niet weet.
Er is genoeg gebeurd en daar is TS dan ook voor bekeurd en volkomen terecht ook. Mensen schijnen het tegenwoordig normaal te vinden van alles te doen, maar er geen consequenties van willen dragen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:33 schreef kree het volgende:
Ach, ik snap TS wel, er is in feite niks gebeurd dus waarom moet daar dan gelijk een boete op volgen?
Waarschuwing was genoeg geweest naar mijn mening.
Tsja de politie vond het blijkbaar wel een reden om je te bekeuren en ik vind dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Als je tegenover hen hetzelfde gedrag vertoont als hier, dan vind ik het niet zo gek dat je een bekeuring kreeg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:52 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Ja die tentjes staan er 50 - 100m achter. Precies achter het stadhuis.
Het was inderdaad een domme en zinloze actie, maar hoe harder jullie mij hier op aanvallen, hoe harder ik blijf roepen dat het alsnog geen reden was om mij te bekeuren.
Achter de Grote Markt. Lul.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:03 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
[..]
De occupy beweging zit op de grote markt in Groningen, dus openbare weg
Als je niet constructief kunt meewerken aan mijn vraag, waarom kom je dan hier in vredesnaam rellen in dit topic?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja de politie vond het blijkbaar wel een reden om je te bekeuren en ik vind dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Als je tegenover hen hetzelfde gedrag vertoont als hier, dan vind ik het niet zo gek dat je een bekeuring kreeg.
Jochie toch..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:45 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Achter de Grote Markt. Lul.
quote:Rustige nacht voor Occupy-demonstranten Groningen
DVHN | Gepubliceerd op 23 oktober 2011, 12:43
Laatst bijgewerkt op 23 oktober 2011, 13:51 GRONINGEN - Een paar volhouders hebben de nacht van zaterdag op zondag in tentjes op de Grote Markt doorgebracht, in het kader van de demonstratie Occupy Groningen.
Van slapen kwam het niet, de demonstranten besteedden hun tijd vooral aan debatteren met elkaar en met het uitgaansvolk dat langs kwam. Voorzover bekend verliep alles in een goede sfeer.
In de loop van de zondag kregen de kampeerders gezelschap van sympathisanten die wel thuis hadden geslapen. Het is nog niet bekend of de demonstranten ook zondagnacht op de stoep voor de ABN Amrobank gaan doorbrengen.
Ok, om hoeveel gaan we wedden dat het ACHTER de Grote Markt is? Achter het Stadshuis!quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er is genoeg gebeurd en daar is TS dan ook voor bekeurd en volkomen terecht ook. Mensen schijnen het tegenwoordig normaal te vinden van alles te doen, maar er geen consequenties van willen dragen.
Zucht, vroeg ik om jouw morele opinie? Nee hč?quote:
Jammer, je zit op een publiekelijk forum en dan kunnen er ook reacties voorbij komen die niet in jouw straatje passen. Wat jij als trollen beschouwt, beschouwt de rest als de waarheid onder ogen te brengen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:51 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Zucht, vroeg ik om jouw morele opinie? Nee hč?
Waarom doe je dat dan wel? Spuit elf.
Ik ben niet aan het rellen en we doen niets anders dan constructief meedenken, alleen jij ziet dat anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:46 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Als je niet constructief kunt meewerken aan mijn vraag, waarom kom je dan hier in vredesnaam rellen in dit topic?
Wie is er hier aan het trollen dan? Dat we niet zeggen wat in je straatje past is wat anders dan trollen natuurlijkquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:53 schreef Weeetikveel... het volgende:
Sorry hoor, maar serieus, wat een randdebielen lopen hier rond... En wanneer gaan de mods hier eens optreden tegen trollen?
Ja dat vraag ik mij ook af, denk dat er weinig mensen zullen zijn die jou de komende maand gaan missen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:53 schreef Weeetikveel... het volgende:
Sorry hoor, maar serieus, wat een randdebielen lopen hier rond... En wanneer gaan de mods hier eens optreden tegen trollen?
Jij wordt steeds grappigerquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:53 schreef Weeetikveel... het volgende:
Nou, dan voer je dat toch lekker aan in je bezwaar?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid.
Dus nu heb ik weer een ambtenaar in functie beledigd? Dude... Was jij erbij?quote:Op zondag 30 oktober 2011 00:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, dan voer je dat toch lekker aan in je bezwaar?
Ik snap alleen niet dat je in de OP alles bekent en erkent en alleen vraagt hoe hoog de boete mogelijk zal zijn, om vervolgens in het wilde weg te gaan lopen roepen dat je ten onrechte op de bon geslingerd bent.
En als je op internet al zo emotioneel reageert, dan kan ik me zo voorstellen dat de boete ook ziet op het beledigen van een ambtenaar in functie.
Je roept zo vaak in het topic dat mensen moeten leren lezen, wat begrijp je niet aan 'kan ik me zo voorstellen'?quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:38 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dus nu heb ik weer een ambtenaar in functie beledigd? Dude... Was jij erbij?
Mods gooi hier maar een slotje op... Fok! is al een tijdje Fok! niet meer. Teveel mensen verzieken het.
Nee ei. Die 6 euro is alleen voor Wet Mulder boetes. Niet voor de T of S.quote:
Zoals jij ongetwijfeld weet staat in artikel 424 Lid 1 het volgende:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Wat dat betreft had het dus niks uitgemaakt van wie die container is, al was die container van ts zelf.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Zoals jij ongetwijfeld weet staat in artikel 424 Lid 1 het volgende:
"Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie."
Twee agenten hebben zich verdiept in jouw acties en besloten dat jouw gedrag hier onder valt. Tenzij jij de rechter weet te overtuigen dat die twee agenten dat verkeerd hebben gezien mag je gewoon dokken.
Fok is nog steeds Fok, alleen willen mensen steeds minder luisteren naar argumenten die niet passen bij wat zij willen en denken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:38 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dus nu heb ik weer een ambtenaar in functie beledigd? Dude... Was jij erbij?
Mods gooi hier maar een slotje op... Fok! is al een tijdje Fok! niet meer. Teveel mensen verzieken het.
Onterecht omdat?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:51 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Ben het eens met TS, ts is een beetje dom geweest en krijgt op z'n kop.
Dan is het toch klaar, boete van 180 euro zou echt zwaar onterecht zijn.
Even aangepastquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:23 schreef WhoKnowsIt het volgende:
Nu wachten op de bekeuring en aanvechten maar! belastinggeld verspillen maar
Ja.... Geef je politie de schuld dat jij bezopen domme dingen doet. Fijn als alle 10000 bezoekers van de horeca met containers gaan rollen door de straat. Waar moet het heen met de wereld, om maar een quote van jou te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:27 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Dat staat hier volkomen los van, ik ben van mening dat wat ik deed in geen enkele wijze schade of wat dan ook aan wie dan ook had kunnen toebrengen. Eerder zie ik hier simpelweg intimiderend en onnodig optreden van de politie.
Je hebt het Wetboek van Strafrecht overtreden! (Baldadigheid)quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Oh mijn god. Jij weet dus echt niet hoe het werkt. Het zal de OVJ een worst wezen of er 1 of 10000 bekeurd zijn. Als er één voor één worden bekeken en iedereen die een bekeuring gekregen heeft, heeft iets gedaan wat onder baldadigheid valt dan gaan al die personen gewoon een boete krijgen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 20:15 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Het nadeel is wel. Mocht de politie ALTIJD voor dit soort dingen een waarschuwing geven dan is het de ene keer 1 persoon en de volgende keer 10 personen. Op een gegeven moment en vooral in de horeca moet je een streep trekken. Hier en niet verder.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:00 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben één van de weinige die hier de boete blijkbaar onzinnig vindt. Getuige de reactie van de medewerkers van het bedrijf waar de container van was, was de 'zaak' al lang opgelost. Een waarschuwing was naar mijn mening meer op zijn plaats geweest. Maar goed, de boete kan volgens de letter van de wet nou eenmaal gegeven worden...
Dus openbare weg. Het was voor publiek toegankelijk. Pfffff. Dit begint vermoeiend te worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
In zoverre overdreven omdat het een jaar of 2/3 geleden geloof ik nog onder de ¤ 100 was meen ik gelezen te hebben. Maar in dat opzicht zijn een hoop boetes tegenwoordig idioot onevenredig met de inflatie meegestegenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:44 schreef karr-1 het volgende:
Waarom is 180 euro overdreven? Dat is blijkbaar het bedrag dat de wet of de agent er aan gehangen heeft en voor zover ik kan nagaan met reden. Of moeten we de bedragen maar naar eigen inzicht gaan aanpassen omdat het allemaal niet zo erg is?
Je gelooft dat het toen onder de 100 euro was? Ik heb geen idee, maar is dat ergens na te zoeken?quote:Op woensdag 2 november 2011 08:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In zoverre overdreven omdat het een jaar of 2/3 geleden geloof ik nog onder de ¤ 100 was meen ik gelezen te hebben. Maar in dat opzicht zijn een hoop boetes tegenwoordig idioot onevenredig met de inflatie meegestegen
Ergens kun je de richtlijnen van de Ovj's van toen wel vinden. Google iz jur frend.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je gelooft dat het toen onder de 100 euro was? Ik heb geen idee, maar is dat ergens na te zoeken?
Verder is het nog maar de vraag of een stijging van een boete idioot is. Het doel van een boete is afschrikking en als jij het bedrag lachend op tafel kunt leggen bereik je dat doel natuurlijk niet.
Zolang het niet werkt zijn we nog niet ver genoeg gegaan blijkbaar.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ergens kun je de richtlijnen van de Ovj's van toen wel vinden. Google iz jur frend.
[/quote}
Ik ben al bezig
[quote]
Je kunt ook te ver doorslaan in je afschrikking natuurlijk.
Je kunt ook doorslaan in je moraalridderheid.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zolang het niet werkt zijn we nog niet ver genoeg gegaan blijkbaar.
Dan kun je hooguit zeggen dat de gevangenisstraffen te kort en te slap zijn. Martelen is natuurlijk een compleet andere stap.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt ook doorslaan in je moraalridderheid.
Mag ik hieruit concluderen dat het martelen van mensen als genoegdoening voor hun (straf)daden door jou wordt gepropageerd? Want zolang de gewone gevangenisstraf recidivie (bewezen) niet afdoende tegengaat zijn we niet ver genoeg, yes?
quote:Op woensdag 2 november 2011 09:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan kun je hooguit zeggen dat de gevangenisstraffen te kort en te slap zijn. Martelen is natuurlijk een compleet andere stap.
Lesson to be learned: nuanceer voortaan in godsnaam je uitspraken. Verder wil ik nog wijzen op het begrip 'proportionaliteit'quote:Op woensdag 2 november 2011 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zolang het niet werkt zijn we nog niet ver genoeg gegaan blijkbaar.
Les 2: niet alles uit zijn verband trekken.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Lesson to be learned: nuanceer voortaan in godsnaam je uitspraken. Verder wil ik nog wijzen op het begrip 'proportionaliteit'
Ik ben niet zo van de nuance, dat is een van mijn vele zwakhedenquote:Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Lesson to be learned: nuanceer voortaan in godsnaam je uitspraken. Verder wil ik nog wijzen op het begrip 'proportionaliteit'
Ik snap vrij weinig van je post.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:44 schreef klipper het volgende:
[..]
Les 2: niet alles uit zijn verband trekken.
Les 3: de nuance verschillen met betrekking tot gedane uitspraken.
Les 4 is in voorbereiding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien moet je dan geen uitspraken doen die je niet kunt beargumenteren.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de nuance, dat is een van mijn vele zwakheden
Ieder z'n ding of hij of zij de moraalridder wil uithangen, dat doet mij niet veel. Alleen de moraalridders onder ons vergeten een centraal begrip, zoals ik al eerder zei, en dat is proportionaliteit. Dat is nog steeds één van de fundamenten van ons systeem van 'straffen'.
Daarbij is niks gezegd over de rechtmatigheid van de boete. Proportionaliteit staat daar los van.
Heyhey niet zo baldadig he.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
quote:
quote:"Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie."
Staat niet alleen in het wetboek hequote:
Ok, ik hou opquote:baldadigheid
bal` da - dig - heid de -woord (vrouwelijk) baldadigheden wildheid, roekeloosheid, vernielzuchtigheid
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/baldadigheid
baldadigheid
roekeloosheid, vernielzuchtigheid, wildheid
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/baldadigheid
baldadigheid
•het baldadig zijn. •een overmoedige daad.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/baldadigheid
baldadigheid
1) Boos opzet 2) Boosheid 3) Brooddronkenheid 4) Brutaliteit 5) Duivelskunst 6) Euvelmoed 7) Kattenkwaad 8) Kwaadwilligheid 9) Kwajongensstreek 10) Moedwil 11) Moedwilligheid 12) Ondeugendheid
Toch vraag ik me af of de mening van de horecazaak er toe doet. Het gaat erom dat het gevaar oplevert of kan leveren voor personen en eventuele vernieling aan goederen die aan een ander toebehoren. Of de horecazaak het nou niet erg vondt heeft daar niks mee te maken lijkt mij.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef Rechterbal het volgende:
Enige wat je zou kunnen doen is een biertje drinken bij de betreffende horecazaak en vragen of ze je willen helpen. Volgens de wet heb je recht op die boete, maar als de horecazaak beweert dat er van baldadigheid geen sprake is, dan heb je misschien geluk.
Als je een goede verstandhouding hebt met de zaak en ze pleitten voor je dat zij niet van mening zijn dat er baldadig gedrag was, dan zit daar een kans. Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:18 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of de mening van de horecazaak er toe doet. Het gaat erom dat het gevaar oplevert of kan leveren voor personen en eventuele vernieling aan goederen die aan een ander toebehoren. Of de horecazaak het nou niet erg vondt heeft daar niks mee te maken lijkt mij.
Moedwillig feiten verdraaien is natuurlijk altijd een goed ideequote:Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Rechterbal het volgende:
Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.
Als de situatie echt zo is als ts beschreven is dan was een stevig gesprek goed genoeg geweest.quote:
Denk je echt dat de politie zin heeft om met feestvierders in een uitgaansgebied midden in de nacht in discussie te treden? Kans op escalatie vanwege omstanders en de aangesprokene aangeschoten of niet zal zich eerst ook wel een held voelen (anders had hij gepleegde feit sowieso niet gepleegd natuurlijk). Nee, misschien zit zo'n gesprek er nog in om 3 uur 's middags maar niet in zulke omstandigheden en bijbehorende tijdstippen.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als de situatie echt zo is als ts beschreven is dan was een stevig gesprek goed genoeg geweest.
Zeker als TS zich tegen de politie redelijk heeft opgesteld en niet dronken heeft lopen schreeuwen en trollen.
En het boetebedrag staat totaal niet in verhouding in deze, de boete gaat totaal zijn doel voorbij.
We stikken van de regels en de boete bedragen zijn bizar hoog, maar het kan natuurlijk wel oer situatie verschillen en iemand zijn houding is hierbij ook van belang.
Geef dan een boeten voor openbare dronkenschap, dat dekt de lading genoeg.
Werkt niet. De politieagent heeft eigen bevindingen. De mening van de horecazaak heeft dus geen meerwaarde.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Als je een goede verstandhouding hebt met de zaak en ze pleitten voor je dat zij niet van mening zijn dat er baldadig gedrag was, dan zit daar een kans. Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.
Ik ken wel een paar zaken waar ik geregeld kom en waar ik zeker al een paar maandinkomens aan verspild heb de afgelopen jaren. Als je een goede verstandhouding met ze hebt, dan zullen ze je echt wel helpen.
Mja, dat ben ik. Ik ben een echte kroegtijger.
Baldadigheid is ook een feit wat voor 99% wordt gepleegd met de combinatie van alcohol. 99% van de gevallen gebeurd dit tijdens het uitgaan.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als de situatie echt zo is als ts beschreven is dan was een stevig gesprek goed genoeg geweest.
Zeker als TS zich tegen de politie redelijk heeft opgesteld en niet dronken heeft lopen schreeuwen en trollen.
En het boetebedrag staat totaal niet in verhouding in deze, de boete gaat totaal zijn doel voorbij.
We stikken van de regels en de boete bedragen zijn bizar hoog, maar het kan natuurlijk wel oer situatie verschillen en iemand zijn houding is hierbij ook van belang.
Geef dan een boeten voor openbare dronkenschap, dat dekt de lading genoeg.
Jij denkt dat de politie tijd heeft om met iedereen uitgebreid in discussie te gaan?quote:Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Gezien het gedrag van TS had de boete nog minstens 2 keer zo hoog moeten zijn. TS heeft er blijkbaar niets van geleerd en zoekt naar allerlei manieren om er onder uit te komen.quote:En het boetebedrag staat totaal niet in verhouding in deze, de boete gaat totaal zijn doel voorbij.
Die had er inderdaad nog bovenop gekunt.....quote:Geef dan een boeten voor openbare dronkenschap, dat dekt de lading genoeg.
Want als die boete laten we zeggen 1000 euro was geweest dan had TS zich er wel meteen bij neergelegd en ingezien dat de boete terecht en proportioneel is? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf ook niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gezien het gedrag van TS had de boete nog minstens 2 keer zo hoog moeten zijn. TS heeft er blijkbaar niets van geleerd en zoekt naar allerlei manieren om er onder uit te komen.
De boete is terecht en wettelijk toegestaan en dus proportioneel. Uiteraard staat het je vrij om er voor of tegen te zijn, maar feit blijft dat de boete terecht is opgelegd. Dat mensen dan via allerlei excuses en verklaringen proberen er onder uit te komen is een beetje zielig op zijn zachtst gezegd.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Want als die boete laten we zeggen 1000 euro was geweest dan had TS zich er wel meteen bij neergelegd en ingezien dat de boete terecht en proportioneel is? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf ook niet.
Gast, zoek eens op wat het woord 'proportioneel' betekentquote:Op donderdag 3 november 2011 09:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De boete is terecht en wettelijk toegestaan en dus proportioneel.
Dat is iets anders dan wat je eerst impliceerde, namelijk dat een nog hogere boete ervoor zou zorgen dat TS er meer van zou leren en minder moeite zou doen om eronder uit te komen.quote:Uiteraard staat het je vrij om er voor of tegen te zijn, maar feit blijft dat de boete terecht is opgelegd. Dat mensen dan via allerlei excuses en verklaringen proberen er onder uit te komen is een beetje zielig op zijn zachtst gezegd.
180 euro is blijkbaar het bedrag dat er wettelijk voor staat, of je er nu voor of tegen bent.
Gedaan, en nu? In de wet staan een aantal boetecategorieen waarbinnen een bedrag vastgesteld kan worden. Blijkbaar vond de agent dit vergrijp ernstig genoeg voor 180 euro. Hoe is dat niet proportioneel dan?quote:Op donderdag 3 november 2011 10:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Gast, zoek eens op wat het woord 'proportioneel' betekent
Ach ja, iets met andere woorden enzo. De bedoeling was in ieder geval duidelijk.quote:Dat is iets anders dan wat je eerst impliceerde, namelijk dat een nog hogere boete ervoor zou zorgen dat TS er meer van zou leren en minder moeite zou doen om eronder uit te komen.
Ik heb niet in de minste last van hypocrisie, los van het feit dat die situatie compleet anders was.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:56 schreef BlueMage het volgende:
karr-1 jaja...zie dit topic beetje last van je hypocrisie?
Laat ik voorop stellen dat wat TS gedaan heeft natuurlijk vrij dom was en dat ie er misschien ook wel 'n boete voor verdiende (gesprekje met oom agent was wat mij betreft ook wel voldoende geweest) maar dat gemoraalridder in WGR van sommige (hypocriete) mensen moet ook maar eens afgelopen zijn.
Laten we voorop stellen dat wij hier allemaal de situatie rondom de boete niet kunnen beoordelen. Zelfs wanneer TS niet bewust een eventueel rooskleurig beeld geeft, kunnen wij nog steeds niet vaststellen wat de agenten hebben waargenomen. In hoeverre wij daarom een ander besluit genomen zouden hebben is daarom niet uit te spreken.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:56 schreef BlueMage het volgende:
karr-1 jaja...zie dit topic beetje last van je hypocrisie?
Laat ik voorop stellen dat wat TS gedaan heeft natuurlijk vrij dom was en dat ie er misschien ook wel 'n boete voor verdiende (gesprekje met oom agent was wat mij betreft ook wel voldoende geweest) maar dat gemoraalridder in WGR van sommige (hypocriete) mensen moet ook maar eens afgelopen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |