abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103675086
Gisteravond ben ik tijdens het uitgaan in Groningen beboet voor baldadigheid. Dit naar aanleiding van het feit dat ik met een afvalcontainer aan het rollen was. Overduidelijk had ik een borreltje op en dacht ik niet helemaal goed na over mijn handelingen. Ook stonden er een eindje verderop een paar tentjes van de plaatselijke Occupy-beweging.

Terwijl de container nog een beetje verder rolde, wilde ik mij omdraaien en weglopen toen plotseling personeel van de aangelegen horeca-gelegenheid mij vroeg of ik die container wel even wilde terug zetten. Dit ging allemaal vrij gemoedelijk en zij waren verder ook niet boos of geļrriteerd.

Welnu, op het moment dat ik weer terug loop om die container te halen komen er in eens twee agenten. Zij beboeten mij vanwege het "plegen van baldadigheid". Ook wezen ze mij op het gevaar als die container door was gerold naar die tentjes. Iets waar ik met hun volkomen in mening van verschil. Ik duwde expres al minder zacht, juist vanwege die tentjes. Over de hoogte van de boete konden ze geen uitspraak doen, dit moet OvJ bepalen. Klein detail hierbij, is dat ik geen kopie van de bon heb gekregen omdat hun doordrukpapier niet werkte? :?

Nu hoop ik dat jullie niet allemaal gaan zeiken hoe dom en zinloos die actie wel niet was. Dit weet ik, nu ik weer nuchter ben, zelf ook wel. Daarnaast hebben mijn vrienden mij er de rest van de nacht ook al genoeg mee getreiterd. Wat ik eigen liever wil weten, is wat ik nu kan verwachten wat er gebeuren gaat en of ik nog iets hier aan kan doen?
You know fuck all about heavy manners...
pi_103675179
Afwachten en betalen.

Het enige geluk wat je hebt is dat de bekeuring voor zoiets stom nooit hoog genoeg kan zijn, maar dat helaas nooit is.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:04:32 #3
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103675215
Een boete voor baldadigheid _O- Kreeg je ook een oorvijg van de veldwachter en heeft hij gedreigd je ouders in te lichten?
pi_103675219
Zowiizo in bezwaar door de middel van de wob , mischien was de agent niet bevoegd . Kleine kans maar misschien heb je geluk
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_103675225
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13751,3116#keuzes

¤ 180,- Tenzij de OvJ anders beslist.
quote:
Disclaimer

De gegevens in deze database zijn ontleend aan de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Mulder-gedragingen van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De bedragen zijn richtbedragen. Ze geven aan welke sanctie de politie of het Openbaar Ministerie als regel in eerste instantie oplegt. In bijzondere gevallen gelden andere bedragen. Bovendien kan, als een zaak eventueel voor de rechter komt, de rechter anders beslissen. Dat betekent dat in voorkomende gevallen aan de gegevens uit deze database geen rechten kunnen worden ontleend.
Het doordrukpapier is niet van belang.
pi_103675260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef gers het volgende:
Zowiizo in bezwaar door de middel van de wob , mischien was de agent niet bevoegd . Kleine kans maar misschien heb je geluk
Bedankt, dan mogen wij allemaal weer een extra belastingcentje afdragen.. :{
  PR/Manusje van alles vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:06:11 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103675264
Betalen he
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103675271
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef DJKoster het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13751,3116#keuzes

¤ 180,- Tenzij de OvJ anders beslist.

[..]

Het doordrukpapier is niet van belang.
Dat bedoel ik veel te laag, maar wie weet komt er openbare dronkenschap bij :+
pi_103675360
186 en betalen ja.. slome
pi_103675371
Ze hadden je een boete moeten geven omdat je niet over die tentjes bent heengereden.
pi_103675399
Whehe :') Voor ABN, bij subsonic?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_103675473
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:10 schreef 9611Niels het volgende:
Whehe :') Voor ABN, bij subsonic?
Achterkant van het Stadhuis.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:13:49 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_103675536
paar jaar terug was het nog 130 euro.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_103675602
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:06 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Bedankt, dan mogen wij allemaal weer een extra belastingcentje afdragen.. :{
Dat is dan spijtig, maar vanuit moreel perspectief kan ik er niet bij dat dit een boete waard is. Als dit daadwerkelijk niet mocht, hadden die paupers in blauw mij hier ook gewoon op kunnen wijzen zonder mij te intimideren met dergelijke boetes. Het was maar een container, ik heb niemand schade toegebracht. Waar deze wereld heen moet begrijp ik af en toe echt niet meer... }:|
pi_103675632
3 jaar geleden heb ik er ook zo 1 gehad (+ nachtje cel)... 4 weken later een acceptgiro a ¤55,- ..
pi_103675635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:04 schreef gers het volgende:
Hoe werkt die WOB dan precies?
pi_103675674
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:16 schreef sirhc1 het volgende:
3 jaar geleden heb ik er ook zo 1 gehad (+ nachtje cel)... 4 weken later een acceptgiro a ¤55,- ..
Maar ik lees ook dingen over 180 euro voor het laten omvallen van een fiets. Ik schijt hem nu wel even, weet je... :{
pi_103675818
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:15 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Dat is dan spijtig, maar vanuit moreel perspectief kan ik er niet bij dat dit een boete waard is. Als dit daadwerkelijk niet mocht, hadden die paupers in blauw mij hier ook gewoon op kunnen wijzen zonder mij te intimideren met dergelijke boetes. Het was maar een container, ik heb niemand schade toegebracht. Waar deze wereld heen moet begrijp ik af en toe echt niet meer... }:|
Je moet niet zo veel zuipen als je er niet tegen kan, scheelt knaken!
pi_103676035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:21 schreef GJonline het volgende:

[..]

Je moet niet zo veel zuipen als je er niet tegen kan, scheelt knaken!
Dat staat hier volkomen los van, ik ben van mening dat wat ik deed in geen enkele wijze schade of wat dan ook aan wie dan ook had kunnen toebrengen. Eerder zie ik hier simpelweg intimiderend en onnodig optreden van de politie.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:36:54 #20
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103676305
Ik heb ooit een keer een boete voor baldadigheid gekregen. Anderhalf jaar na dato. En de hoogte..... 45 euro :')
pi_103677971
quote:

[..]

Dat is gewoon het eerste probleem.
Het was maar, alsof het dan opeens minder erg is.
Was het jouw container?, nee blijf er dan ook vanaf.
Of zet je thuis ook je voordeur open zodat iedereen maar kan pakken wat hij of zij wilt?

Je had een slok teveel op zoals jezelf zegt, en in het algemeen valt er met dat soort mensen niet te praten.

Een betere wereld heb je overigens zelf in de hand.

En aangezien het soms niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
pi_103678027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat is gewoon het eerste probleem.
Het was maar, alsof het dan opeens minder erg is.
Was het jouw container?, nee blijf er dan ook vanaf.
Of zet je thuis ook je voordeur open zodat iedereen maar kan pakken wat hij of zij wilt?

Je had een slok teveel op zoals jezelf zegt, en in het algemeen valt er met dat soort mensen niet te praten.

Een betere wereld heb je overigens zelf in de hand.

En aangezien het soms niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
Dat is jouw perceptie. En zoals ik al eerder heb aangekaart hoef ik geen moreel advies.
pi_103678583
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:32 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie. En zoals ik al eerder heb aangekaart hoef ik geen moreel advies.
Zie het als de boete, die wilde je ook niet maar kreeg je wel.
pi_103678865
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:32 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Als je geen moreel advies wilt ga dan ook niet hier lopen zeuren. Jij hebt iets gedaan wat volgens de wet niet mag en ik ben het volkomen eens met meneer agent. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven punt. Nu je dat niet hebt gedaan mag je ook opdraaien voor de consequenties dus betalen die boete....pauper.
Ja, hoi!
pi_103682654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:01 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Als je geen moreel advies wilt ga dan ook niet hier lopen zeuren. Jij hebt iets gedaan wat volgens de wet niet mag en ik ben het volkomen eens met meneer agent. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven punt. Nu je dat niet hebt gedaan mag je ook opdraaien voor de consequenties dus betalen die boete....pauper.
Ik heb fucking nergens de wet overtreden aangezien ik godverdomme toch geen problemen met de rechtmatige eigenaren van die container had?! Zij vroegen mij onder gemoedelijke omstandigheden om die container wel weer even terug te zetten en oom agent had hier gewoon niets mee te maken. Leer eens lezen, analfabetische pauper dat je zelf bent. Daarnaast, als ik wel een moreel advies wilde hebben, dan had ik dit wel bij F&L geplaatst. Ik word hier echt strontchagrijnig van. Ik heb niets verkeerds gedaan.
pi_103683035
Wellicht dat je tegen de boete in kunt gaan middels een WOB, bijgevoegd een ondertekende verklaring van de rechtmatige eigenaar van de container. Waarin hij hetgeen verklaart wat in de OP staat.
pi_103683395
Honderdtachtig jongeh! Heb ik ook een keer gehad omdat ik rondjes aan het rijden was met een geleende terrasstoel op mijn stuur!
pi_103683442
Tussen er geen problemen mee hebben en toestemming geven It een wereld van verschil.
Daarbij weten mensen die in de horeca werken ook wel dat je dronkaards niet belerend moet toespreken.
Dat ze met je meespelen komt doordat zij gewend zijn met gespuis om te gaan.
pi_103683504
En vloeken is een tekortkoming, vaak gebruikt om iets anders te verhullen.
pi_103684492
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:15 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ik heb fucking nergens de wet overtreden aangezien ik godverdomme toch geen problemen met de rechtmatige eigenaren van die container had?! Zij vroegen mij onder gemoedelijke omstandigheden om die container wel weer even terug te zetten en oom agent had hier gewoon niets mee te maken. Leer eens lezen, analfabetische pauper dat je zelf bent. Daarnaast, als ik wel een moreel advies wilde hebben, dan had ik dit wel bij F&L geplaatst. Ik word hier echt strontchagrijnig van. Ik heb niets verkeerds gedaan.
Allemachtig wat ben jij een tokkie zeg. Als je oprecht niet ziet dat jij degene bent die verkeerd bezig is, dan heb je echt wel een enorme plaat voor je kop.
pi_103685824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:50 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Allemachtig wat ben jij een tokkie zeg. Als je oprecht niet ziet dat jij degene bent die verkeerd bezig is, dan heb je echt wel een enorme plaat voor je kop.
Ik verlaag mij niet langer tot jullie niveau. Sorry.
pi_103685948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:23 schreef HenkXL het volgende:
Wellicht dat je tegen de boete in kunt gaan middels een WOB, bijgevoegd een ondertekende verklaring van de rechtmatige eigenaar van de container. Waarin hij hetgeen verklaart wat in de OP staat.
Sowieso laat ik het er niet bij zitten, maar dan moet ik wel weer uitzoeken welk persoon van die onderneming die avond erbij was, gaat wel weer een hoop gedoe opleveren. Maar goed, als ik op die manier van die boete af zou kunnen komen zou perfect zijn.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:45:00 #33
236264 crew  capricia
pi_103687319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:27 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Dat staat hier volkomen los van, ik ben van mening dat wat ik deed in geen enkele wijze schade of wat dan ook aan wie dan ook had kunnen toebrengen. Eerder zie ik hier simpelweg intimiderend en onnodig optreden van de politie.
Je hebt gewoon met je poten van het eigendom van een ander af te blijven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103687949
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:23 schreef HenkXL het volgende:
Ik faal te zien wat de WOB (Wet Openbaarheid van Bestuur) hiermee heeft te maken....eleborate please ?
pi_103688575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:50 schreef Ravvie het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, hoi!
pi_103690542
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Zucht... Leer lezen stelletje klapjosti's.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:56:36 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103690552
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:16 schreef Weeetikveel... het volgende:
Maar goed, als ik op die manier van die boete af zou kunnen komen zou perfect zijn.
Ah weer zo een die de gevolgen van zijn daad niet onder ogen wil zien. Altijd leuk om te volgen natuurlijk. Al kost het ons dan wel weer belastingcenten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_103690596
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah weer zo een die de gevolgen van zijn daad niet onder ogen wil zien. Altijd leuk om te volgen natuurlijk. Al kost het ons dan wel weer belastingcenten.
Ik heb geen enkele wet of wat dan ook overtreden, als jullie nou eens goed je best doen en gewoon gaan lezen in plaats van te trollen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:01:39 #39
152789 karr-1
pi_103690762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele wet of wat dan ook overtreden, als jullie nou eens goed je best doen en gewoon gaan lezen in plaats van te trollen.
Je hebt met je handen gezeten aan het eigendom van een ander, dat is al een overtreding genoeg. Dat je het daarna weer netjes terug hebt gezet doet niet terzake. Ik kan me voorstellen dat de politie vanwege dat hele Occupy gezeik wat minder tolerant is.
pi_103692665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:31 schreef Faazz het volgende:
Honderdtachtig jongeh! Heb ik ook een keer gehad omdat ik rondjes aan het rijden was met een geleende terrasstoel op mijn stuur!
_O- :')

Uhm ik zou maar gewoon betalen, in beroep gaan en dan verliezen kost volgens mij meer. :P
Hallon!
pi_103694194
quote:

[..]

Jawel, baldadigheid.

Uiteraard kun je de normale beroepsprocedure volgen en dit, uiteindelijk, voorleggen aan een rechter.
pi_103697006
quote:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Dat je geen inbreuk zou hebben gepleegd op het eigendom van een ander (dat heb je overigens wel, maar dat terzijde) betekent natuurlijk niet dat je geen 'wet of wat dan ook' hebt overtreden. Want dan hadden de betrokken verbalisanten geen reden om je op de bon te slingeren. Ik vermoed dat je overtreding van artikel 2:47 van de Groningse APV wordt verweten. Volgens artikel 6:1 van de APV kan daar een boete van de tweede categorie worden opgelegd (maar dat lijkt me wel wat fors)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103699181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:13 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ik verlaag verhoog mij niet langer tot jullie niveau. Sorry.
Veel lager kun je namelijk niet, hooguit hoger.
pi_103699187
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 01:52 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Dat je geen inbreuk zou hebben gepleegd op het eigendom van een ander (dat heb je overigens wel, maar dat terzijde) betekent natuurlijk niet dat je geen 'wet of wat dan ook' hebt overtreden. Want dan hadden de betrokken verbalisanten geen reden om je op de bon te slingeren. Ik vermoed dat je overtreding van artikel 2:47 van de Groningse APV wordt verweten. Volgens artikel 6:1 van de APV kan daar een boete van de tweede categorie worden opgelegd (maar dat lijkt me wel wat fors)
Weeethijveel.
pi_103700037
quote:

[..]

Als je iemand letsel had toegebracht, dan zou het niet bij deze boete gebleven zijn.
Boete is gewoon terecht en dat je er nog een paar weken zuur van bent kan geen kwaad.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:21:22 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103700081
quote:

[..]

Gewoon laten voorkomen en de rechter ook een analfabetische pauper noemen.
Je gaat zeker vrijuit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:21:55 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103700088
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 28 oktober 2011 22:57 schreef Weeetikveel... het volgende: O-)

Het buskruit heb je ook niet uitgevonden. Damn, wat doe jij dom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_103700155
quote:

[..]

Bepaal jij dat dan? Laat het voorkomen, dan krijg je het antwoord. Als je het er niet mee eens bent staat het je vrij verder te procederen.

:{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_103706430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:17 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Maar ik lees ook dingen over 180 euro voor het laten omvallen van een fiets. Ik schijt hem nu wel even, weet je... :{
Ze waren donderdag lekker streng bezig.

Donderdagavond kreeg ik er ook één, omdat er een fiets omviel terwijl ik langsliep. Ik was de enige die bleef staan toen er politiemensen op paarden op me afkwamen, dus ik was de pineut en kreeg een boete (terwijl ik dat kutding dus niet heb omgegooid :{w ). In discussie met de mensen te paard werkte niet, dat beest ging op m'n schouder kwijlen en knabbelen :P

Uit frustratie om die onterechte boete heb ik dus 10 min later wel een fiets omgeduwd. Dat werd weer gezien, en toen kreeg ik de 2e boete in 10 min ( :') ). Deze was uiteraard geheel terecht. Duur avondje stappen.

Conclusie: gewoon betalen, niet zeiken. Je gaat er toch niet onderuit komen.
pi_103708700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ze waren donderdag lekker streng bezig.

Donderdagavond kreeg ik er ook één, omdat er een fiets omviel terwijl ik langsliep. Ik was de enige die bleef staan toen er politiemensen op paarden op me afkwamen, dus ik was de pineut en kreeg een boete (terwijl ik dat kutding dus niet heb omgegooid :{w ). In discussie met de mensen te paard werkte niet, dat beest ging op m'n schouder kwijlen en knabbelen :P

Uit frustratie om die onterechte boete heb ik dus 10 min later wel een fiets omgeduwd. Dat werd weer gezien, en toen kreeg ik de 2e boete in 10 min ( :') ). Deze was uiteraard geheel terecht. Duur avondje stappen.

Conclusie: gewoon betalen, niet zeiken. Je gaat er toch niet onderuit komen.
Nee goed, ik baal alleen van het feit dat de trolletjes onder ons zo kort voor de kop zijn dat zij direct weer allemaal misdadige beelden in hun hoofd vormen, welken absoluut niet stroken met datgene wat er donderdagavond wel heeft plaatsgevonden. En zoals ik al zei, de politie deed wel extreem naar. Ik weet dat ze soms chagrijnig en nors doen, maar donderdagnacht sloeg echt alles.
pi_103708819
Niet eens een prent voor openbare dronkenschap?
pi_103709873
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:43 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Nee goed, ik baal alleen van het feit dat de trolletjes onder ons zo kort voor de kop zijn dat zij direct weer allemaal misdadige beelden in hun hoofd vormen, welken absoluut niet stroken met datgene wat er donderdagavond wel heeft plaatsgevonden. En zoals ik al zei, de politie deed wel extreem naar. Ik weet dat ze soms chagrijnig en nors doen, maar donderdagnacht sloeg echt alles.
Donderdagavond was m.i. ook erg extreem. Maar er was ook extreem veel politie op de been.

Geen idee waar ze last van hadden. Je kunt er vrij weinig tegen doen, want het is gewoon jouw woord tegen dat van een agent. Hij heeft ambtseed en jij had alcohol in de mik.
pi_103710442
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Donderdagavond was m.i. ook erg extreem. Maar er was ook extreem veel politie op de been.

Geen idee waar ze last van hadden. Je kunt er vrij weinig tegen doen, want het is gewoon jouw woord tegen dat van een agent. Hij heeft ambtseed en jij had alcohol in de mik.
Ja misschien heeft het verder ook weinig zin om me er nog druk over te maken.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:38:22 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_103710467
Toepasselijk beroep heb je TS ;)
pi_103710657
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:38 schreef GotC het volgende:
Toepasselijk beroep heb je TS ;)
Die-hard student en trots ja. :Y
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:21:04 #56
152789 karr-1
pi_103711783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:37 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ja misschien heeft het verder ook weinig zin om me er nog druk over te maken.
Dat kan ik je wel garanderen, je gaat dit gewoon keihard verliezen.
pi_103712034
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat kan ik je wel garanderen, je gaat dit gewoon keihard verliezen.
Verliezen vanwege onnodig en agressief politieoptreden? Neen, eerder dat het mij waarschijnlijk ontzettend veel juridische rompslomp oplevert en de boete daarnaast wel zal meevallen. Als de OvJ straks merkt hoeveel mensen er daadwerkelijk die nacht bekeurt zijn, zal deze heus wel doorhebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. :)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:29:28 #58
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103712044
quote:

Ik weet ook niet waar het heen moet met de wereld als deze vol zit knullies die niet tegen drank kunnen en dan rare dingen gaan doen ;(
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:34:53 #59
33954 ElisaB
pi_103712171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Weeetikveel... het volgende:
Verliezen vanwege onnodig en agressief politieoptreden? Neen, eerder dat het mij waarschijnlijk ontzettend veel juridische rompslomp oplevert en de boete daarnaast wel zal meevallen. Als de OvJ straks merkt hoeveel mensen er daadwerkelijk die nacht bekeurt zijn, zal deze heus wel doorhebben hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. :)
Gekke jongen :D
pi_103712270
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waar het heen moet met de wereld als deze vol zit knullies die niet tegen drank kunnen en dan rare dingen gaan doen ;(
Leer lezen! :W
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:39:53 #61
152789 karr-1
pi_103712280
quote:

[..]

Laat duidelijk zijn dat jij het onnodig en agressief vond, dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik denk dat het een OvJ weinig zal boeien hoeveel mensen er beboet zijn, die denkt alleen maar dat de politie goed bezig is.

Je haalt je een hoop gedoe op de hals voor iets wat bij voorbaat kansloos is. En niet te vergeten ons allemaal belastingcenten gaat kosten.

Als je niet normaal met drank om kunt gaan, blijf er dan gewoon vanaf.
pi_103712326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Laat duidelijk zijn dat jij het onnodig en agressief vond, dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Ik denk dat het een OvJ weinig zal boeien hoeveel mensen er beboet zijn, die denkt alleen maar dat de politie goed bezig is.

Je haalt je een hoop gedoe op de hals voor iets wat bij voorbaat kansloos is. En niet te vergeten ons allemaal belastingcenten gaat kosten.

Als je niet normaal met drank om kunt gaan, blijf er dan gewoon vanaf.
Vooral die laatste zin ook echt... _O-

Wat een fucking zooitje trollen hier ook weer, kansloze mensen die hun frustraties uit het dagelijkse leven hier middels trollen op anderen afreageren. :')
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:46:03 #63
33954 ElisaB
pi_103712450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:39 schreef Weeetikveel... het volgende:

Leer lezen! :W
Leer tegen drank te kunnen! :W
Leer de consequenties van je eigen gedrag te dragen! :W
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:46:54 #64
33954 ElisaB
pi_103712471
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:41 schreef Weeetikveel... het volgende:

Vooral die laatste zin ook echt... _O-

Wat een fucking zooitje trollen hier ook weer, kansloze mensen die hun frustraties uit het dagelijkse leven hier middels trollen op anderen afreageren. :')
Vervelend he, als je een van de weinigen bent die puberaal gedrag nog normaal vindt _O-
  PR/Manusje van alles zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:47:42 #65
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103712491
quote:

[..]

Idd, dat ts niet alleen was en er dus nog veel meer josties rondliepen daar. :o :o :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103712626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:06 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat bedoel ik veel te laag, maar wie weet komt er openbare dronkenschap bij :+
TS zit natuurlijk fout, maar is 180 euro nou echt "veel te laag" voor het verrijden van een afvalcontainer?

Maar ach, het is op zich ook wel vermakelijk, zulke topics. Een TS die naļef opbiecht iets te hebben gedaan waar je normaal een draai om je oren voor zou krijgen, en dan meteen een hele berg moraalridders die erop duiken en honderd miljoen miljard boete nog niet genoeg vinden. :D
pi_103712662
Ben benieuwd wat TS hier niet aan snapt..

Baldadigheid Artikel 424

Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie.

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:01 schreef Weeetikveel... het volgende:

Welnu, op het moment dat ik weer terug loop om die container te halen komen er in eens twee agenten. Zij beboeten mij vanwege het "plegen van baldadigheid". Ook wezen ze mij op het gevaar als die container door was gerold naar die tentjes.
Kort samengevat, TS moet niet janken, minder zuipen, boete betalen en leren dat je van andersmans spullen af moet blijven!

Ohja je hebt officieel een aantekening op je strafblad ^O^
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:54:05 #68
33954 ElisaB
pi_103712664
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:52 schreef Igen het volgende:
(...) een hele berg moraalridders die erop duiken en honderd miljoen miljard boete nog niet genoeg vinden. :D
Wijs me die hele berg eens aan? Ik denk dat mijn beeldscherm stuk is, want ik zie ze niet ;(
pi_103712815
Ik ben één van de weinige die hier de boete blijkbaar onzinnig vindt. Getuige de reactie van de medewerkers van het bedrijf waar de container van was, was de 'zaak' al lang opgelost. Een waarschuwing was naar mijn mening meer op zijn plaats geweest. Maar goed, de boete kan volgens de letter van de wet nou eenmaal gegeven worden...
pi_103712938
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:00 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben één van de weinige die hier de boete blijkbaar onzinnig vindt. Getuige de reactie van de medewerkers van het bedrijf waar de container van was, was de 'zaak' al lang opgelost. Een waarschuwing was naar mijn mening meer op zijn plaats geweest. Maar goed, de boete kan volgens de letter van de wet nou eenmaal gegeven worden...
Dat is precies wat ik bedoel. Je kan er hier in WGR vergif op innemen dat een topic als dit binnen no-time ondergesneeuwd wordt met reacties met de tendens dat alles wat beboet kįn worden ook beboet móét worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wijs me die hele berg eens aan? Ik denk dat mijn beeldscherm stuk is, want ik zie ze niet ;(
Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat mijn reactie, als je die letterlijk opvat, niet klopt, maar verder dan dat kom je niet. Aan de vraag of zo'n letterlijke opvatting in dit geval ook daadwerkelijk het meest geschikt is, kom je niet toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2011 18:07:13 ]
pi_103713806
KAN volgens de wet worden opgelegd ja.. De politie speelt gewoon een machtsspelletje en ligt vaak ook aan de persoonlijkheid van de dienstdoende agent. Geen idee of dat hier ook op gaat, maar ja, die lui hebben je gewoon als ze je te pakken hebben en dan ben je gewoon de klos.

Ik ben ook zo vaak niet op de bon geslingerd voor aanstootgevend gedrag en wat niet. Dan komt de agent een waarschuwing geven en dan hou je je zelf ook wel even goed voor de rest van de avond.

Het is gewoon een kwestie van geluk of ze je wel of niet op de bon slingeren. Toen laatst was een maat van me bekeurd omdat hij zorgde voor een gevaarlijke situatie, omdat hij met mijn longboard met zijn bezopen hoofd een agent bijna voor zijn sokken reed.

Er volgde een heel gesprek van beide kanten en eigenlijk was die agent best coulant, maar hield voet bij stuk. Toen nog iemand zich er mee kwam bemoeien was hij het zat en omwille een stomme opmerking van een ander was die maat van me als nog op de bon geslingerd. Omdat hij blijkbaar zich beledigd voelde of zo, weet ik het.

Heel veel bullshit, maar het is een spelletje dat je nooit zal winnen. Je moet gewoon normaal doen op de eerste plaats, maar zodra je gekkigheid uithaalt is het simpel een kwestie van geluk.

Dus mocht TS zich weer eens bedenken om een container de weg op te duwen, bedenk dan ook meteen dat je je zelf de mogelijkheid geeft de staatskas nog eens extra te spekken.
pi_103715092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:52 schreef Igen het volgende:

[..]

TS zit natuurlijk fout, maar is 180 euro nou echt "veel te laag" voor het verrijden van een afvalcontainer?

Maar ach, het is op zich ook wel vermakelijk, zulke topics. Een TS die naļef opbiecht iets te hebben gedaan waar je normaal een draai om je oren voor zou krijgen, en dan meteen een hele berg moraalridders die erop duiken en honderd miljoen miljard boete nog niet genoeg vinden. :D
Dan geloof je natuurlijk in het rooskleurige verhaal van ts.

Vaak is er meer aan de hand dan wat er precies "verteld" wordt.

En het is ook nooit goed, krijgen de automobilisten een bekeuring dan moet de politie zich eens meer gaan bezighouden met belangrijker taken, en doen ze dat dan is dat weer niet goed.

Voor ts was het misschien baldadigheid, voor omstanders was het misschien een gevoel van onbehagen en angst.

En daarbij is ts de leeftijd van baldigheid voorbij, het is geen broekie van 16 maar in ieder geval ouder dan 18.
pi_103715450
Overigens zodra het een ander betreft die bijvoorbeeld een boete voor zwartrijden krijgt heeft ts opeens een heel andere mening:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:33 schreef Weeetikveel... het volgende:
Fok! begint gewoon te verpauperen... Eerst die verrekte vlierbes met z'n ruzie met de spoorwegpolitie en nu weer een nep-gangsta die denkt dat hij bijzonder is en nergens voor hoeft te betalen in deze wereld... Echt, toen het merendeel van Fok! nog enigszins opgeleid was, was het hier veel toffer... }:|
pi_103715871
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Je kan er hier in WGR vergif op innemen dat een topic als dit binnen no-time ondergesneeuwd wordt met reacties met de tendens dat alles wat beboet kįn worden ook beboet móét worden.

[..]

Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat mijn reactie, als je die letterlijk opvat, niet klopt, maar verder dan dat kom je niet. Aan de vraag of zo'n letterlijke opvatting in dit geval ook daadwerkelijk het meest geschikt is, kom je niet toe.
Dat komt waarschijnlijk doordat TS hier vooral laat zien dat hij niet begrijpt dat wat hij doet fout is. De houding van een poster bepaalt meestal de reactie in een topic.
pi_103716347
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

En het is ook nooit goed, krijgen de automobilisten een bekeuring dan moet de politie zich eens meer gaan bezighouden met belangrijker taken, en doen ze dat dan is dat weer niet goed.

Voor ts was het misschien baldadigheid, voor omstanders was het misschien een gevoel van onbehagen en angst.

En daarbij is ts de leeftijd van baldigheid voorbij, het is geen broekie van 16 maar in ieder geval ouder dan 18.
Prima, allemaal helemaal waar wat je zegt. Maar een boete van 180 euro (en iemand had het zelfs over een strafblad?) lijkt mij daarvoor echt meer dan genoeg. Want als TS echt iets ergs had gedaan dan had dat vast wel meer dan alleen een boete voor 'baldadigheid' opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2011 19:55:17 ]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:24:01 #76
33954 ElisaB
pi_103717371
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:05 schreef Igen het volgende:
Dus jij mag als enige overdrijven? Goed dat ik het weet (want die regel kende ik ook al niet ;( )

Laat ik het dan zo zeggen: ik word er schijtziek van dat er zoveel mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Dus ik word er vrolijk van als ik eens hoor dat ook dit beboet wordt. Ik heb geen idee hoe hoog de boete is en ¤ 180 zou wat mij betreft echt niet hoeven.
pi_103717499
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

• Ik schilder het verhaal niet rooskleurig af, tenzij je mij een leugenaar wilt noemen.

• Ook "meer aan de hand" zuig je hier volledig uit je duim. Was jij er bij? Nee? Nou hoe wil jij dan beweren dat er meer aan de hand was.

• Mijn verhaal, heeft allemaal geen ene flikker met automobilisten of welke publieke opinie dan ook te maken.

• Onbehagen en angst? De enige "omstanders" waren mijn 2 vrienden, 2 portiers en 2 agenten. Plus een meisje wat later langs kwam lopen en aan mijn vrienden vroeg waarom ik staande gehouden werd. En die portiers hadden helemaal nergens last van. De eerste portier, die het woord voerde vertelde zelfs nog een shitload aan verhalen wat hij allemaal aan stupiditeiten heeft begaan, waaronder het onder invloed beklimmen van een reuzenrad. Dus volgens mij gaat het puntje wat je hier probeert te maken ook niet helemaal op.

• Bij uitgaan komt altijd ongein, dat jullie chagrijnige computernerds zijn die het daglicht schuwen kun je niet anderen aanrekenen.

Kortom, ik krijg sterk de indruk dat JIJ hier degene bent die de feiten verdraaien. Jij probeert mij opzettelijk in een kwaad daglicht te zetten door mijn verhaal naar eigen motieven in te vullen.
pi_103717580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dus jij mag als enige overdrijven? Goed dat ik het weet (want die regel kende ik ook al niet ;( )

Laat ik het dan zo zeggen: ik word er schijtziek van dat er zoveel mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Dus ik word er vrolijk van als ik eens hoor dat ook dit beboet wordt. Ik heb geen idee hoe hoog de boete is en ¤ 180 zou wat mij betreft echt niet hoeven.
Nee, jij wil niet luisteren naar mijn verhaal. Iemand anders in dit topic kaartte ook al aan dat de politie in een shitbui was. Als die politie niet was gaan zeiken, had ik gewoon een gezellige conversatie met het de rechtmatige eigenaar van die container gehad, zonder dat er ook maar enige vorm van schade of wetsovertreding of wat dan ook was geweest.
pi_103717670
Ik snap nog steeds niet waarom TS doet alsof hij achterlijk is, het wetsartikel van baldadigheid is toch heel helder?

Hij rolt een container de openbare weg op, neemt daarbij het risico dat iemand er tegen aan botst, dus hij zorgt voor mogelijk gevaar tegen personen of goederen. Dan is het toch volledig terecht dat je daar een boete voor krijgt?

TS wees een vent en betaal die boete en doe niet zo zielig op Fok!
pi_103717719
Ach, ik snap TS wel, er is in feite niks gebeurd dus waarom moet daar dan gelijk een boete op volgen?

Waarschuwing was genoeg geweest naar mijn mening.
Do what you love, love what you do!
pi_103717863
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:32 schreef Feyenoord_Epe het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom TS doet alsof hij achterlijk is, het wetsartikel van baldadigheid is toch heel helder?

Hij rolt een container de openbare weg op, neemt daarbij het risico dat iemand er tegen aan botst, dus hij zorgt voor mogelijk gevaar tegen personen of goederen. Dan is het toch volledig terecht dat je daar een boete voor krijgt?

TS wees een vent en betaal die boete en doe niet zo zielig op Fok!
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid. Hou eens op met dingen zomaar aan te nemen, dingen wat je helemaal niet weet.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:47:35 #82
33954 ElisaB
pi_103718245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:37 schreef Weeetikveel... het volgende:
Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid. Hou eens op met dingen zomaar aan te nemen, dingen wat je helemaal niet weet.
En je zei net dat je richting de tentjes aan het rijden was. Stonden die ook allemaal achter bij de horecagelegenheid?

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:01 schreef Weeetikveel... het volgende:

Nu hoop ik dat jullie niet allemaal gaan zeiken hoe dom en zinloos die actie wel niet was. Dit weet ik, nu ik weer nuchter ben, zelf ook wel.
En wat is hiermee ^^ gebeurd?
pi_103718422
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En je zei net dat je richting de tentjes aan het rijden was. Stonden die ook allemaal achter bij de horecagelegenheid?

[..]

En wat is hiermee ^^ gebeurd?
Ja die tentjes staan er 50 - 100m achter. Precies achter het stadhuis.
Het was inderdaad een domme en zinloze actie, maar hoe harder jullie mij hier op aanvallen, hoe harder ik blijf roepen dat het alsnog geen reden was om mij te bekeuren.
pi_103718871
quote:

[..]

De occupy beweging zit op de grote markt in Groningen, dus openbare weg ;)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:22:38 #85
152789 karr-1
pi_103719557
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:33 schreef kree het volgende:
Ach, ik snap TS wel, er is in feite niks gebeurd dus waarom moet daar dan gelijk een boete op volgen?

Waarschuwing was genoeg geweest naar mijn mening.
Er is genoeg gebeurd en daar is TS dan ook voor bekeurd en volkomen terecht ook. Mensen schijnen het tegenwoordig normaal te vinden van alles te doen, maar er geen consequenties van willen dragen.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:23:29 #86
152789 karr-1
pi_103719582
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:52 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ja die tentjes staan er 50 - 100m achter. Precies achter het stadhuis.
Het was inderdaad een domme en zinloze actie, maar hoe harder jullie mij hier op aanvallen, hoe harder ik blijf roepen dat het alsnog geen reden was om mij te bekeuren.
Tsja de politie vond het blijkbaar wel een reden om je te bekeuren en ik vind dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Als je tegenover hen hetzelfde gedrag vertoont als hier, dan vind ik het niet zo gek dat je een bekeuring kreeg.
pi_103720323
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:03 schreef Feyenoord_Epe het volgende:

[..]

De occupy beweging zit op de grote markt in Groningen, dus openbare weg ;)
Achter de Grote Markt. Lul.
pi_103720350
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja de politie vond het blijkbaar wel een reden om je te bekeuren en ik vind dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Als je tegenover hen hetzelfde gedrag vertoont als hier, dan vind ik het niet zo gek dat je een bekeuring kreeg.
Als je niet constructief kunt meewerken aan mijn vraag, waarom kom je dan hier in vredesnaam rellen in dit topic?
pi_103721670
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:45 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Achter de Grote Markt. Lul.
Jochie toch..

quote:
Rustige nacht voor Occupy-demonstranten Groningen
DVHN | Gepubliceerd op 23 oktober 2011, 12:43
Laatst bijgewerkt op 23 oktober 2011, 13:51 GRONINGEN - Een paar volhouders hebben de nacht van zaterdag op zondag in tentjes op de Grote Markt doorgebracht, in het kader van de demonstratie Occupy Groningen.

Van slapen kwam het niet, de demonstranten besteedden hun tijd vooral aan debatteren met elkaar en met het uitgaansvolk dat langs kwam. Voorzover bekend verliep alles in een goede sfeer.

In de loop van de zondag kregen de kampeerders gezelschap van sympathisanten die wel thuis hadden geslapen. Het is nog niet bekend of de demonstranten ook zondagnacht op de stoep voor de ABN Amrobank gaan doorbrengen.
pi_103721948
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:21 schreef Feyenoord_Epe het volgende:

[..]

Jochie toch..

[..]

Ok, om hoeveel gaan we wedden dat het ACHTER de Grote Markt is? Achter het Stadshuis! _O-

Fucking klapjosti je woont niet eens in Groningen. :')
pi_103722059
En trouwens, ga maar eens Googlen, donderdagnacht was Subsonic "OP" de Grote Markt, dus geen ruimte voor occupy-meuk. :)
pi_103722135
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Er is genoeg gebeurd en daar is TS dan ook voor bekeurd en volkomen terecht ook. Mensen schijnen het tegenwoordig normaal te vinden van alles te doen, maar er geen consequenties van willen dragen.
pi_103722973
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:32 schreef snabbi het volgende:

[..]

Zucht, vroeg ik om jouw morele opinie? Nee hč?
Waarom doe je dat dan wel? Spuit elf. :W
pi_103723061
Sorry hoor, maar serieus, wat een randdebielen lopen hier rond... En wanneer gaan de mods hier eens optreden tegen trollen? :')
pi_103723175
Hehe, een kansloos bezwaar in de maak, heerlijk, update je wel, ik lees graag mee :)
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_103724369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:51 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Zucht, vroeg ik om jouw morele opinie? Nee hč?
Waarom doe je dat dan wel? Spuit elf. :W
Jammer, je zit op een publiekelijk forum en dan kunnen er ook reacties voorbij komen die niet in jouw straatje passen. Wat jij als trollen beschouwt, beschouwt de rest als de waarheid onder ogen te brengen.
Fair enough, ik zal antwoord geven op je vraag in de titel. Betalen en zuur zijn.
  zondag 30 oktober 2011 @ 00:11:19 #97
152789 karr-1
pi_103725931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:46 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Als je niet constructief kunt meewerken aan mijn vraag, waarom kom je dan hier in vredesnaam rellen in dit topic?
Ik ben niet aan het rellen en we doen niets anders dan constructief meedenken, alleen jij ziet dat anders.
  zondag 30 oktober 2011 @ 00:11:45 #98
152789 karr-1
pi_103725959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 22:53 schreef Weeetikveel... het volgende:
Sorry hoor, maar serieus, wat een randdebielen lopen hier rond... En wanneer gaan de mods hier eens optreden tegen trollen? :')
Wie is er hier aan het trollen dan? Dat we niet zeggen wat in je straatje past is wat anders dan trollen natuurlijk
pi_103725985
quote:
Ja dat vraag ik mij ook af, denk dat er weinig mensen zullen zijn die jou de komende maand gaan missen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 00:15:07 #100
33954 ElisaB
pi_103726108
quote:
Jij wordt steeds grappiger _O-
pi_103727121
quote:

[..]

Het was geen eens een openbare weg malloot, maar ACHTER de horecagelegenheid.
Nou, dan voer je dat toch lekker aan in je bezwaar?

Ik snap alleen niet dat je in de OP alles bekent en erkent en alleen vraagt hoe hoog de boete mogelijk zal zijn, om vervolgens in het wilde weg te gaan lopen roepen dat je ten onrechte op de bon geslingerd bent.

En als je op internet al zo emotioneel reageert, dan kan ik me zo voorstellen dat de boete ook ziet op het beledigen van een ambtenaar in functie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103740718
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 00:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, dan voer je dat toch lekker aan in je bezwaar?

Ik snap alleen niet dat je in de OP alles bekent en erkent en alleen vraagt hoe hoog de boete mogelijk zal zijn, om vervolgens in het wilde weg te gaan lopen roepen dat je ten onrechte op de bon geslingerd bent.

En als je op internet al zo emotioneel reageert, dan kan ik me zo voorstellen dat de boete ook ziet op het beledigen van een ambtenaar in functie.
Dus nu heb ik weer een ambtenaar in functie beledigd? Dude... Was jij erbij? :')

Mods gooi hier maar een slotje op... Fok! is al een tijdje Fok! niet meer. Teveel mensen verzieken het.
pi_103742160
Ik neem aan dat TS hier het bij zijn laatste opmerking het over zichzelf heeft? :')
pi_103742277
Lekker slim ook om je eigen topic een dag later zelf te kicken als je het er niet meer over wil hebben. :X
pi_103743026
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:38 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Dus nu heb ik weer een ambtenaar in functie beledigd? Dude... Was jij erbij? :')

Mods gooi hier maar een slotje op... Fok! is al een tijdje Fok! niet meer. Teveel mensen verzieken het.
Je roept zo vaak in het topic dat mensen moeten leren lezen, wat begrijp je niet aan 'kan ik me zo voorstellen'?
pi_103743295
Denk wel dat TS kan lezen, maar met veel zaken die hij zelf aanhaalt ontbreekt het deel willen.
- willen snappen wat er staat
- wil begrijpen dat er regels zijn en dat als je die overtreedt er sancties volgen
- willen luisteren naar argumenten van een ander

Als het niet in zijn straatje past wil meneer het niet meer :')
pi_103743519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:09 schreef GJonline het volgende:
186 en betalen ja.. slome
Nee ei. Die 6 euro is alleen voor Wet Mulder boetes. Niet voor de T of S.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_103744501
quote:

[..]

Zoals jij ongetwijfeld weet staat in artikel 424 Lid 1 het volgende:
"Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie."

Twee agenten hebben zich verdiept in jouw acties en besloten dat jouw gedrag hier onder valt. Tenzij jij de rechter weet te overtuigen dat die twee agenten dat verkeerd hebben gezien mag je gewoon dokken.
pi_103749222
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:17 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Zoals jij ongetwijfeld weet staat in artikel 424 Lid 1 het volgende:
"Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie."

Twee agenten hebben zich verdiept in jouw acties en besloten dat jouw gedrag hier onder valt. Tenzij jij de rechter weet te overtuigen dat die twee agenten dat verkeerd hebben gezien mag je gewoon dokken.
Wat dat betreft had het dus niks uitgemaakt van wie die container is, al was die container van ts zelf.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:45:36 #110
152789 karr-1
pi_103758361
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:38 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Fok is nog steeds Fok, alleen willen mensen steeds minder luisteren naar argumenten die niet passen bij wat zij willen en denken.
pi_103763319

Ben het eens met TS, ts is een beetje dom geweest en krijgt op z'n kop.
Dan is het toch klaar, boete van 180 euro zou echt zwaar onterecht zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103764063
2 jaar gekleden had ik ook een 'baldadig gedrag tegen personen en of goederen'.. Was 150 euro toen pp,, totaal met 4 man 600 euro dus. Zelfde soort situatie..
pi_103765514
Paar weekjes geleden ook meegemaakt. Waren toen in totaal 5 reflectiepalen van wegwerkzaamheden omgegooid (ja, I know :')) door een persoon van onze groep. Aangezien ik de enige nuchtere was van het stel had ik tegen mijn vrienden gezegd dat ze door konden lopen, zou ik even praten met diegene die de politie had gebeld.

Agent gooide het eerst op vernieling, daarna op baldadigheid maar omdat hij dat niet had gezien heeft desbetreffende dienstdoende mij maar een bekeuring gegeven voor openbare dronkenschap. Saillant detail is dat ik nog maar 2 uurtjes vrij was van mijn werk, in de tussentijd 3 biertjes heb gedronken.. Nu wachten op de bekeuring en aanvechten maar! w/
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:31:03 #114
152789 karr-1
pi_103775164
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:51 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]

Ben het eens met TS, ts is een beetje dom geweest en krijgt op z'n kop.
Dan is het toch klaar, boete van 180 euro zou echt zwaar onterecht zijn.
Onterecht omdat?
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:32:03 #115
152789 karr-1
pi_103775178
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:23 schreef WhoKnowsIt het volgende:
Nu wachten op de bekeuring en aanvechten maar! belastinggeld verspillen maar w/
Even aangepast
pi_103775281
Aan de ene kant klinkt 180 euro erg overdreven. Aan de andere kant, wat had jij te zoeken achter de horecagelegenheid en ook nog es met rolcontainers. Nu ben je gestopt, maar wat was er anders gebeurd? Dan te bedenken dat jullie ook nog een slokje op hadden. Het zou een hoop geld schelen als mensen gewoon van andermans spullen af zouden blijven.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:44:24 #117
152789 karr-1
pi_103776405
Waarom is 180 euro overdreven? Dat is blijkbaar het bedrag dat de wet of de agent er aan gehangen heeft en voor zover ik kan nagaan met reden. Of moeten we de bedragen maar naar eigen inzicht gaan aanpassen omdat het allemaal niet zo erg is?
pi_103862550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:27 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ja.... Geef je politie de schuld dat jij bezopen domme dingen doet. Fijn als alle 10000 bezoekers van de horeca met containers gaan rollen door de straat. Waar moet het heen met de wereld, om maar een quote van jou te gebruiken.

Gewoon je gedragen van ander mans spullen afblijven en na het zuipen netjes naar huis fietsen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_103862604
quote:

[..]

Je hebt het Wetboek van Strafrecht overtreden! (Baldadigheid)
pi_103862654
quote:

[..]

Oh mijn god. Jij weet dus echt niet hoe het werkt. Het zal de OVJ een worst wezen of er 1 of 10000 bekeurd zijn. Als er één voor één worden bekeken en iedereen die een bekeuring gekregen heeft, heeft iets gedaan wat onder baldadigheid valt dan gaan al die personen gewoon een boete krijgen.
  woensdag 2 november 2011 @ 02:14:00 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103862679
quote:

[..]

:') :') :')
pi_103862696
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:00 schreef detulp050 het volgende:
Het nadeel is wel. Mocht de politie ALTIJD voor dit soort dingen een waarschuwing geven dan is het de ene keer 1 persoon en de volgende keer 10 personen. Op een gegeven moment en vooral in de horeca moet je een streep trekken. Hier en niet verder.

Nu is het baldadigheid, dadelijk wordt het vechten op straat al niet meer bekeurd.

De streep is getrokken en dat weet men nu.
pi_103862789
quote:

[..]

Dus openbare weg. Het was voor publiek toegankelijk. Pfffff. Dit begint vermoeiend te worden.
pi_103864120
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:44 schreef karr-1 het volgende:
Waarom is 180 euro overdreven? Dat is blijkbaar het bedrag dat de wet of de agent er aan gehangen heeft en voor zover ik kan nagaan met reden. Of moeten we de bedragen maar naar eigen inzicht gaan aanpassen omdat het allemaal niet zo erg is?
In zoverre overdreven omdat het een jaar of 2/3 geleden geloof ik nog onder de ¤ 100 was meen ik gelezen te hebben. Maar in dat opzicht zijn een hoop boetes tegenwoordig idioot onevenredig met de inflatie meegestegen :D
  woensdag 2 november 2011 @ 08:47:25 #125
152789 karr-1
pi_103864330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

In zoverre overdreven omdat het een jaar of 2/3 geleden geloof ik nog onder de ¤ 100 was meen ik gelezen te hebben. Maar in dat opzicht zijn een hoop boetes tegenwoordig idioot onevenredig met de inflatie meegestegen :D
Je gelooft dat het toen onder de 100 euro was? Ik heb geen idee, maar is dat ergens na te zoeken?
Verder is het nog maar de vraag of een stijging van een boete idioot is. Het doel van een boete is afschrikking en als jij het bedrag lachend op tafel kunt leggen bereik je dat doel natuurlijk niet.
pi_103864395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je gelooft dat het toen onder de 100 euro was? Ik heb geen idee, maar is dat ergens na te zoeken?
Verder is het nog maar de vraag of een stijging van een boete idioot is. Het doel van een boete is afschrikking en als jij het bedrag lachend op tafel kunt leggen bereik je dat doel natuurlijk niet.
Ergens kun je de richtlijnen van de Ovj's van toen wel vinden. Google iz jur frend.

Je kunt ook te ver doorslaan in je afschrikking natuurlijk.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:17:23 #127
152789 karr-1
pi_103864849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ergens kun je de richtlijnen van de Ovj's van toen wel vinden. Google iz jur frend.
[/quote}

Ik ben al bezig

[quote]
Je kunt ook te ver doorslaan in je afschrikking natuurlijk.
Zolang het niet werkt zijn we nog niet ver genoeg gegaan blijkbaar.
pi_103864913
If you can`t pay the fine don`t do the fucking crime.
pi_103864948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt ook doorslaan in je moraalridderheid.

Mag ik hieruit concluderen dat het martelen van mensen als genoegdoening voor hun (straf)daden door jou wordt gepropageerd? Want zolang de gewone gevangenisstraf recidivie (bewezen) niet afdoende tegengaat zijn we niet ver genoeg, yes?
  woensdag 2 november 2011 @ 09:25:57 #130
152789 karr-1
pi_103865012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt ook doorslaan in je moraalridderheid.

Mag ik hieruit concluderen dat het martelen van mensen als genoegdoening voor hun (straf)daden door jou wordt gepropageerd? Want zolang de gewone gevangenisstraf recidivie (bewezen) niet afdoende tegengaat zijn we niet ver genoeg, yes?
Dan kun je hooguit zeggen dat de gevangenisstraffen te kort en te slap zijn. Martelen is natuurlijk een compleet andere stap.
pi_103865064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan kun je hooguit zeggen dat de gevangenisstraffen te kort en te slap zijn. Martelen is natuurlijk een compleet andere stap.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lesson to be learned: nuanceer voortaan in godsnaam je uitspraken. Verder wil ik nog wijzen op het begrip 'proportionaliteit'
pi_103865457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Lesson to be learned: nuanceer voortaan in godsnaam je uitspraken. Verder wil ik nog wijzen op het begrip 'proportionaliteit'
Les 2: niet alles uit zijn verband trekken.

Les 3: de nuance verschillen met betrekking tot gedane uitspraken.

Les 4 is in voorbereiding.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:46:05 #133
152789 karr-1
pi_103865499
quote:

[..]

[..]

Ik ben niet zo van de nuance, dat is een van mijn vele zwakheden
pi_103865632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:44 schreef klipper het volgende:

[..]

Les 2: niet alles uit zijn verband trekken.

Les 3: de nuance verschillen met betrekking tot gedane uitspraken.

Les 4 is in voorbereiding.
Ik snap vrij weinig van je post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de nuance, dat is een van mijn vele zwakheden
Misschien moet je dan geen uitspraken doen die je niet kunt beargumenteren.

Ieder z'n ding of hij of zij de moraalridder wil uithangen, dat doet mij niet veel. Alleen de moraalridders onder ons vergeten een centraal begrip, zoals ik al eerder zei, en dat is proportionaliteit. Dat is nog steeds één van de fundamenten van ons systeem van 'straffen'.

Daarbij is niks gezegd over de rechtmatigheid van de boete. Proportionaliteit staat daar los van.
pi_103865651
quote:

[..]

[..]

Heyhey niet zo baldadig he.
pi_103865714
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:52 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Heyhey niet zo baldadig he.
quote:
pi_103865992
quote:
12s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:54 schreef Maharbal het volgende:

Staat niet alleen in het wetboek he ;)

quote:
baldadigheid
bal` da - dig - heid de -woord (vrouwelijk) baldadigheden wildheid, roekeloosheid, vernielzuchtigheid
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/baldadigheid

baldadigheid
roekeloosheid, vernielzuchtigheid, wildheid
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/baldadigheid

baldadigheid
•het baldadig zijn. •een overmoedige daad.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/baldadigheid

baldadigheid
1) Boos opzet 2) Boosheid 3) Brooddronkenheid 4) Brutaliteit 5) Duivelskunst 6) Euvelmoed 7) Kattenkwaad 8) Kwaadwilligheid 9) Kwajongensstreek 10) Moedwil 11) Moedwilligheid 12) Ondeugendheid
Ok, ik hou op :')
pi_103867185
Enige wat je zou kunnen doen is een biertje drinken bij de betreffende horecazaak en vragen of ze je willen helpen. Volgens de wet heb je recht op die boete, maar als de horecazaak beweert dat er van baldadigheid geen sprake is, dan heb je misschien geluk.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_103868080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:47 schreef Rechterbal het volgende:
Enige wat je zou kunnen doen is een biertje drinken bij de betreffende horecazaak en vragen of ze je willen helpen. Volgens de wet heb je recht op die boete, maar als de horecazaak beweert dat er van baldadigheid geen sprake is, dan heb je misschien geluk.
Toch vraag ik me af of de mening van de horecazaak er toe doet. Het gaat erom dat het gevaar oplevert of kan leveren voor personen en eventuele vernieling aan goederen die aan een ander toebehoren. Of de horecazaak het nou niet erg vondt heeft daar niks mee te maken lijkt mij.
pi_103885975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:18 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of de mening van de horecazaak er toe doet. Het gaat erom dat het gevaar oplevert of kan leveren voor personen en eventuele vernieling aan goederen die aan een ander toebehoren. Of de horecazaak het nou niet erg vondt heeft daar niks mee te maken lijkt mij.
Als je een goede verstandhouding hebt met de zaak en ze pleitten voor je dat zij niet van mening zijn dat er baldadig gedrag was, dan zit daar een kans. Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.

Ik ken wel een paar zaken waar ik geregeld kom en waar ik zeker al een paar maandinkomens aan verspild heb de afgelopen jaren. Als je een goede verstandhouding met ze hebt, dan zullen ze je echt wel helpen.

Mja, dat ben ik. Ik ben een echte kroegtijger.
Death solves all problems: no man, no problem.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:10:11 #141
152789 karr-1
pi_103886122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Rechterbal het volgende:
Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.
Moedwillig feiten verdraaien is natuurlijk altijd een goed idee :') Bovendien is de mening van een horecazaak totaal irrelevant natuurlijk
pi_103897022
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onterecht omdat?
Als de situatie echt zo is als ts beschreven is dan was een stevig gesprek goed genoeg geweest.
Zeker als TS zich tegen de politie redelijk heeft opgesteld en niet dronken heeft lopen schreeuwen en trollen.

En het boetebedrag staat totaal niet in verhouding in deze, de boete gaat totaal zijn doel voorbij.
We stikken van de regels en de boete bedragen zijn bizar hoog, maar het kan natuurlijk wel oer situatie verschillen en iemand zijn houding is hierbij ook van belang.

Geef dan een boeten voor openbare dronkenschap, dat dekt de lading genoeg.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103902916
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:26 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als de situatie echt zo is als ts beschreven is dan was een stevig gesprek goed genoeg geweest.
Zeker als TS zich tegen de politie redelijk heeft opgesteld en niet dronken heeft lopen schreeuwen en trollen.

En het boetebedrag staat totaal niet in verhouding in deze, de boete gaat totaal zijn doel voorbij.
We stikken van de regels en de boete bedragen zijn bizar hoog, maar het kan natuurlijk wel oer situatie verschillen en iemand zijn houding is hierbij ook van belang.

Denk je echt dat de politie zin heeft om met feestvierders in een uitgaansgebied midden in de nacht in discussie te treden? Kans op escalatie vanwege omstanders en de aangesprokene aangeschoten of niet zal zich eerst ook wel een held voelen (anders had hij gepleegde feit sowieso niet gepleegd natuurlijk). Nee, misschien zit zo'n gesprek er nog in om 3 uur 's middags maar niet in zulke omstandigheden en bijbehorende tijdstippen.
pi_103904002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Als je een goede verstandhouding hebt met de zaak en ze pleitten voor je dat zij niet van mening zijn dat er baldadig gedrag was, dan zit daar een kans. Het gaat niet om de mening van de horeca-zaak, het gaat erom dat ze je helpen met feiten verdraaien.

Ik ken wel een paar zaken waar ik geregeld kom en waar ik zeker al een paar maandinkomens aan verspild heb de afgelopen jaren. Als je een goede verstandhouding met ze hebt, dan zullen ze je echt wel helpen.

Mja, dat ben ik. Ik ben een echte kroegtijger.
Werkt niet. De politieagent heeft eigen bevindingen. De mening van de horecazaak heeft dus geen meerwaarde.

De agent ziet het en reageert hierop
pi_103904066
quote:

[..]

Baldadigheid is ook een feit wat voor 99% wordt gepleegd met de combinatie van alcohol. 99% van de gevallen gebeurd dit tijdens het uitgaan.

Ik kom het regelmatig tegen. Echter ik heb baldadigheid eigenlijk vrijwel nog nooit om 15.00 uur gezien op een normale dag. Mocht iemand dan met een container aan het rollen zijn dan zou ik er waarschijnlijk ook voor kiezen om een waarschuwing te geven. Echter om 03.00 uur niet.
  donderdag 3 november 2011 @ 08:06:16 #146
152789 karr-1
pi_103905704
quote:

[..]

Jij denkt dat de politie tijd heeft om met iedereen uitgebreid in discussie te gaan?

quote:
Gezien het gedrag van TS had de boete nog minstens 2 keer zo hoog moeten zijn. TS heeft er blijkbaar niets van geleerd en zoekt naar allerlei manieren om er onder uit te komen.

quote:
Die had er inderdaad nog bovenop gekunt.....
pi_103905730
Wat nu? In het vervolg minder baldadig zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_103906734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gezien het gedrag van TS had de boete nog minstens 2 keer zo hoog moeten zijn. TS heeft er blijkbaar niets van geleerd en zoekt naar allerlei manieren om er onder uit te komen.
Want als die boete laten we zeggen 1000 euro was geweest dan had TS zich er wel meteen bij neergelegd en ingezien dat de boete terecht en proportioneel is? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf ook niet. :')
  donderdag 3 november 2011 @ 09:24:03 #149
152789 karr-1
pi_103906870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Want als die boete laten we zeggen 1000 euro was geweest dan had TS zich er wel meteen bij neergelegd en ingezien dat de boete terecht en proportioneel is? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf ook niet. :')
De boete is terecht en wettelijk toegestaan en dus proportioneel. Uiteraard staat het je vrij om er voor of tegen te zijn, maar feit blijft dat de boete terecht is opgelegd. Dat mensen dan via allerlei excuses en verklaringen proberen er onder uit te komen is een beetje zielig op zijn zachtst gezegd.

180 euro is blijkbaar het bedrag dat er wettelijk voor staat, of je er nu voor of tegen bent.
pi_103908634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De boete is terecht en wettelijk toegestaan en dus proportioneel.
Gast, zoek eens op wat het woord 'proportioneel' betekent :')
quote:
Uiteraard staat het je vrij om er voor of tegen te zijn, maar feit blijft dat de boete terecht is opgelegd. Dat mensen dan via allerlei excuses en verklaringen proberen er onder uit te komen is een beetje zielig op zijn zachtst gezegd.

180 euro is blijkbaar het bedrag dat er wettelijk voor staat, of je er nu voor of tegen bent.
Dat is iets anders dan wat je eerst impliceerde, namelijk dat een nog hogere boete ervoor zou zorgen dat TS er meer van zou leren en minder moeite zou doen om eronder uit te komen.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:02:02 #151
152789 karr-1
pi_103908899
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Gast, zoek eens op wat het woord 'proportioneel' betekent :')
Gedaan, en nu? In de wet staan een aantal boetecategorieen waarbinnen een bedrag vastgesteld kan worden. Blijkbaar vond de agent dit vergrijp ernstig genoeg voor 180 euro. Hoe is dat niet proportioneel dan?

[..]
quote:
Dat is iets anders dan wat je eerst impliceerde, namelijk dat een nog hogere boete ervoor zou zorgen dat TS er meer van zou leren en minder moeite zou doen om eronder uit te komen.
Ach ja, iets met andere woorden enzo. De bedoeling was in ieder geval duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')