abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103660389
De taal leren? Hij kwam hier op zijn tiende begreep ik. Kon hij toen nog niet praten? Of werd hij in Angola meteen in het Nederlands opgevoed?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103660435
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:03 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Begeleid in de zin van dat hij nog wel eens zou moeten terugkeren naar Angola. De taal leren, voorbereiden op een grote verandering in z'n leven, leren te leven in een vreemd derdewereldland etc. Dit is wat mij betreft een taak van de ouders, en als de ouders falen, de overheid.
Dat is ook de taak van de ouders. Die hebben dat echter verzuimd en zijn met hun neus de andere kant op gaan staan. Daarom heeft de overheid het IOM, zij bieden begeleiding aan in het land van herkomst.

Je kan het de overheid niet aanrekenen dat de ouders een onrealistische kijk op de wereld hebben gehad. Voor zover ik weet zijn er van de overheid uit nooit brieven geweest die Mauro enige hoop hebben kunnen geven.
pi_103660488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:26 schreef Santello het volgende:

Dat is de schuld van het wanbeleid van het kabinet en niet van Mauro, met andere woorden: Mauro mag blijven. Voor alle nieuwkomers wel streng beleid voeren.
Dat hoor je altijd. Nu even met het hand over het hart en dan streng zijn... Hoeveel jaar geleden is er niet een generaal pardon geweest waarmee we ruim 30.000 (ja, tel de gezinsherenigingen er maar bij!) mensen extra binnen gehaald hebben die daar helemaal geen recht op hadden?

Bij ieder lief gezichtje is een goede reden te bedenken om ruimhartig te zijn. Ten aanzien van de groep zijn er echter hele dringende redenen om heel strikt te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103660522
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is ook de taak van de ouders. Die hebben dat echter verzuimd en zijn met hun neus de andere kant op gaan staan. Daarom heeft de overheid het IOM, zij bieden begeleiding aan in het land van herkomst.

Je kan het de overheid niet aanrekenen dat de ouders een onrealistische kijk op de wereld hebben gehad. Voor zover ik weet zijn er van de overheid uit nooit brieven geweest die Mauro enige hoop hebben kunnen geven.
Gast lees eens dat die pleegouders jaren bezig zijn geweest met adoptie.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_103660548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er waren geen verifieerbare documenten van de toestemming van de biologische moeder.

Vind je dat laakbaar? Dat een rechter zegt 'ik kan niet met zekerheid vaststellen of de moeder dit document echt heeft ondertekend en dus wijs ik uw aanvraag af'?

Ik denk dat een hoop illegaal meegesmokkelde kinderen die hier voor adoptie worden aangeboden de rechter erg dankbaar zijn voor hun nauwkeurigheid.
wel een beetje vreemd dat een rechter enerzijds zegt "we kunnen dit document niet verifieren" maar anderzijds nu wel zegt "je hebt daar een moeder, dus kan je gerust daarnaartoe"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103660561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:38 schreef Mercer het volgende:

Dutch Shame: The Netherlands Debates The Deportation Of A Child

Het is toch altijd wel apart om te zien hoe makkelijk mensen liegen om dit soort zaken "aan de kaak te kunnen stellen". Hij is 18 en dus volwassen.
pi_103660591
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:13 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Gast lees eens dat die pleegouders jaren bezig zijn geweest met adoptie.
Dat zeg ik toch, ze stonden met de neus de andere kant op en verloren alle zicht op de realiteit zoals die er lag. Dat hij terug moest stond vast, de adoptie is blijven steken in de aanvraag. Waarom dan niet zo eerlijk zijn om hem voor te bereiden op het onvermijdelijke vertrek als hij 18 wordt?

Nog even de feiten op een rij, waarom is Mauro nu zo bijzonder?

Een ama wordt altijd in een pleeggezin geplaatst totdat hij 18 is.
Een ama zonder asielgronden wordt uitgezet zodra hij 18 wordt.
De overheid begeleidt de asielzoeker via het IOM, zij stellen een bedrag en begeleiding beschikbaar in het land van herkomst.
pi_103660621
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:07 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Idd dit is waarschijnlijk precies wat Mauro gedacht heeft.
Tuurlijk, toen Mauro 9 was dacht hij, goh laat ik alleen naar Nederland vliegen, daar wacht mij een betere toekomst

8)7
٩๏̯͡๏)۶
pi_103660622
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Madame_Paon het volgende:

Wat maakt het nou uit waar je geboren bent? Het gaat toch om je gedrag?

Ik denk dat er zo tientallen miljoenen minderjarige Indiërs zijn die keihard willen werken. Vang jij ze op in jouw achtertuin?

Of is misschien de vraag waar iemand geboren is toch wel relevant?

(overigens, de eerste generatie bestaat altijd uit welwillende hardwerkenden)
pi_103660628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, ze stonden met de neus de andere kant op en verloren alle zicht op de realiteit zoals die er lag. Dat hij terug moest stond vast, de adoptie is blijven steken in de aanvraag. Waarom dan niet zo eerlijk zijn om hem voor te bereiden op het onvermijdelijke vertrek als hij 18 wordt?

Nog even de feiten op een rij, waarom is Mauro nu zo bijzonder?

Een ama wordt altijd in een pleeggezin geplaatst totdat hij 18 is.
Een ama zonder asielgronden wordt uitgezet zodra hij 18 wordt.
De overheid begeleidt de asielzoeker via het IOM, zij stellen een bedrag en begeleiding beschikbaar in het land van herkomst.
Daar ligt het probleem juist, jij kijkt heel harteloos naar die regels terwijl er andere mensen een andere kijk op hebben. Ik snap de regels, maar het komt er op neer dat zo'n jongen te verwesterd is en niemand heeft om naar terug te gaan.

We moeten het probleem oplossen zodat die AMA's niet te verwesterd worden, niet deze jongen terugsturen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
_o_
pi_103660656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:14 schreef simmu het volgende:

[..]

wel een beetje vreemd dat een rechter enerzijds zegt "we kunnen dit document niet verifieren" maar anderzijds nu wel zegt "je hebt daar een moeder, dus kan je gerust daarnaartoe"
Och. Misschien moet er voor adoptie ook een verklaring van de vader zijn en was die verklaring er niet. Misschien had er op de verklaring een stempel moeten staan van een bepaalde ambtenaar maar die ontbrak. Misschien was de verklaring niet of slecht vertaald. Een adoptierechter kijkt daar natuurlijk heel nauwkeurig naar.

Dat doet niets af aan het feit dat hij nog wel een moeder heeft, waar hij trouwens ook contact mee heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:19:50 #137
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103660672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:18 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Daar ligt het probleem juist, jij kijkt heel harteloos naar die regels terwijl er andere mensen een andere kijk op hebben.
Je bedoeld: zich laten beïnvloeden door de zielige beelden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103660730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:18 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Daar ligt het probleem juist, jij kijkt heel harteloos naar die regels terwijl er andere mensen een andere kijk op hebben. Ik snap de regels, maar het komt er op neer dat zo'n jongen te verwesterd is en niemand heeft om naar terug te gaan.

We moeten het probleem oplossen zodat die AMA's niet te verwesterd worden, niet deze jongen terugsturen.
Ik kijk helemaal niet harteloos naar de regels. Het zou pas harteloos zijn als de asielzoeker die door de lobby naar voren wordt geschoven, vanwege zijn mooie koppie, zijn goede gedrag, zijn taalgebruik of zijn voetbalclub, wel wordt toegelaten en het straatschoffie wat toevallig minder goed terecht is gekomen niet.
De wet is voor iedereen gelijk, jij noemt dat harteloos, ik noem dat eerlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:22:24 #139
341203 3-voud
pi_103660747
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:17 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Tuurlijk, toen Mauro 9 was dacht hij, goh laat ik alleen naar Nederland vliegen, daar wacht mij een betere toekomst

8)7
In 2002 is het groot in het nieuws geweest en zijn er items aan gewijd die dit inderdaad bevestigden aangezien de instroom vanuit Angola met factor 10 vermeerderde.
Maar nu, 9 jaar later en een zielige Mauro in beeld, doen we net alsof we van niks weten.
pi_103660748
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bedoeld: zich laten beïnvloeden door de zielige beelden.
Een jongen die 8 jaar in Nederland woont, Nederlands spreekt, nederlandse vrienden heeft, hard werkt, houdt van zijn pleegouders terugsturen naar Angola omdat dat volgens de regels moet? Kunnen mensen zielig vinden ja.
_o_
pi_103660757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is ook de taak van de ouders.
Reken het Mauro dan niet aan!
pi_103660773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik kijk helemaal niet harteloos naar de regels. Het zou pas harteloos zijn als de asielzoeker die door de lobby naar voren wordt geschoven, vanwege zijn mooie koppie, zijn goede gedrag, zijn taalgebruik of zijn voetbalclub, wel wordt toegelaten en het straatschoffie wat toevallig minder goed terecht is gekomen niet.
De wet is voor iedereen gelijk, jij noemt dat harteloos, ik noem dat eerlijk.
Dus wel harteloos, maakt mij niet uit hoor, ik snap je punt. M.i moet er een andere aanpak komen van deze gevallen. Niet laten verwesteren, maar snelle beslissingen zodat er niet pas na 8 jaar uitgezet wordt.
_o_
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:24:14 #143
341203 3-voud
pi_103660799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:22 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Een jongen die 8 jaar in Nederland woont, Nederlands spreekt, nederlandse vrienden heeft, hard werkt, houdt van zijn pleegouders terugsturen naar Angola omdat dat volgens de regels moet? Kunnen mensen zielig vinden ja.
Ik vind een knul van 10 die 1o jaar in Angola woont, de taal spreekt, Angolese vrienden heeft...
Laat ook maar. Zit dezelfde schijt argument te gebruiken waar jij oogkleppen op hebt omdat je traantjes in de ogen krijgt bij het 20.00 uur journaal.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:24:52 #144
341203 3-voud
pi_103660814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:22 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Reken het Mauro dan niet aan!
Terugsturen heeft dan ook niets met aanrekenen te maken.
pi_103660834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik vind een knul van 10 die 1o jaar in Angola woont, de taal spreekt, Angolese vrienden heeft...
Laat ook maar. Zit dezelfde schijt argument te gebruiken waar jij oogkleppen op hebt omdat je traantjes in de ogen krijgt bij het 20.00 uur journaal.
Voel je je een beetje aangevallen? Ben het met je eens dat het een knul van 10 jaar die 10 jaar in Angola WAS. Dan hadden we hem 8 jaar geleden meteen moeten terugsturen, niet hier een leven laten opbouwen.
_o_
pi_103660841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:02 schreef controlaltdelete het volgende:

Al zou dat zo zijn dan kun je het Mauro evengoed niet aanrekenen dat zijn moeder hem als 10 jarig kind op het vliegtuig heeft gezet. Net alsof een joch van 10 jaar daar bewust kennis van heeft. De situatie zou anders zijn geweest als Mauro op oudere leeftijd naar NL was gekomen en na 8 jaar uitgeprocedeerd is. Omdat hij destijds een kind was en nu nog enigzins, vind ik dat zijn situatie uitzonderlijk is.
Je hebt helemaal gelijk dat het hem niet aan te rekenen valt, maar als je vervolgens concludeerd dat hij dus zou moeten blijven zet je de grenzen wagenwijd open. Als je als ouder weet dat jouw zoon een mooie toekomst krijgt in een ander land ipv armoede, dan wil je die beslissing een stuk sneller nemen dan wanneer je weet dat hij op zijn 18e terug komt.
pi_103660843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Terugsturen heeft dan ook niets met aanrekenen te maken.
Natuurlijk wel.
pi_103660866
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk dat het hem niet aan te rekenen valt, maar als je vervolgens concludeerd dat hij dus zou moeten blijven zet je de grenzen wagenwijd open. Als je als ouder weet dat jouw zoon een mooie toekomst krijgt in een ander land ipv armoede, dan wil je die beslissing een stuk sneller nemen dan wanneer je weet dat hij op zijn 18e terug komt.
Hier blijven is niet gelijk aan de grenzen wagenwijd openzetten...
_o_
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:27:04 #149
341203 3-voud
pi_103660871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:25 schreef Gattaca het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Nope. Hij gaat terug naar zijn roots. Zijn oude vriendjes... zijn ouders notabene.
Dat zou een verrijking moeten zijn.
pi_103660876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:23 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Dus wel harteloos, maakt mij niet uit hoor, ik snap je punt. M.i moet er een andere aanpak komen van deze gevallen. Niet laten verwesteren, maar snelle beslissingen zodat er niet pas na 8 jaar uitgezet wordt.
Wacht even. Iedereen is gelijk voor de wet en jij noemt dat harteloos?

Je bent ervoor om een kind van 12/13 jaar wat geen kans heeft op asiel linea directa weer terug te sturen naar het land van herkomst?

Tot nu toe is de wet zo dat we het fatsoen hebben om te zeggen 'ok, blijkbaar wil er niemand voor je zorgen dus dan doen wij dat totdat je volwassen bent. Wij geven je onderdak, opleiding en bereiden je voor op het grote mensenleven.'

Vind je dat ook harteloos?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')