Ik ga hem ffe aanpassen naar mijn eigen ideequote:Op donderdag 6 september 2012 22:05 schreef Cat22 het volgende:
He gets, wat een rotsituatie.![]()
Fijn dat het beter met je gaat Pam en ik gun jou je nieuwe leven van harte.
Maar aan de andere kant zit Dazzle, en als ik jouw posts zo lees is het een kat met een fikse gebruiksaanwijzing, wat plaatsing niet makkelijker gaat maken.
- is erg bang en heeft best lang nodig om te wennen (druk huishouden met kinderen lijkt me geen optie)
- moet buiten kunnen
- kan niet alleen zijn (zoekt dus baas die 24 uur per dag thuis is)
- kan gaan plassen in huis (is niet iedere baas blij mee)
Klopt dit lijstje een beetje?
Ik vraag me serieus af of je zo'n baas gaat vinden of dat je concessies moet gaan doen. En dan vraag ik me af of Dazzle toch niet beter af is bij jou. Oké, een keer per maand ongelukkig als jij weg bent (maar wellicht kan iets kalmerends hem hierbij helpen), maar de rest van de tijd ben jij geloof ik veel thuis, waar hij dan weer helemaal blij van wordt.
Want het is toch wat anderen hier ook zeggen: je bent de verplichting aangegaan om voor hem te zorgen, ik vind het ontzettend sneu als hij nu weer zou moeten verhuizen. En vraag me dus serieus af of jij een plek voor hem kan vinden waar hij beter af is dan bij jou.
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ik ga hem ffe aanpassen naar mijn eigen idee
- is erg gereserveerden heeft een tijdje nodig om te wennen (druk huishouden met kinderen lijkt me geen optie)
- moet buiten kunnen
- kan in principe 2 nachten alleen zijn zo nu en dan. ( dan loop je geen risico met plassen in huis met een luikje)
- kan gaan plassen in huis (is niet iedere baas blij mee) maar dit gebeurd denk ik niet met een kattenluik want meneer doet graag zijn zaakje buiten!
- Is snel op zijn gemak met gebruik van Feliway spray
- Is een plezierige kat en maakt graag babbeltjes met je
![]()
zo zie ik hem
Wat geeft dat nog? TS wil hem niet, dus een ander huis is hoe dan ook beter voor de kat.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?
Hooo! ik zeg niet dat ik hem niet wil. Mijn geluk staat zijn geluk in de weg.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat geeft dat nog? TS wil hem niet, dus een ander huis is hoe dan ook beter voor de kat.
Ik kan hier geen kattenluik nemen. Woningbouw gedoe enzo. Maar dan nog ben ik te vaak van huis af ben ik bang.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?
Nou ehm... hij slacht hier andere katten af in de tuin... hij is nogal "waaks"quote:Op donderdag 6 september 2012 22:23 schreef Greys het volgende:
Zou ie met een andere kat kunnen/willen denk je?
Hoe ging dat in het asiel, zat ie toen bij andere katten?
Niet dat ik hem kan nemen, maar da's ook belangrijke info voor eventuele geïnteresseerden
Of je daar een idee over hebt. Is lastig, weet ik, omdat je dat moeilijk kunt inschatten, maar wie weet heb je toch wat info erover.
Dat is niet te vergelijken, inderdaad. Ik denk dat je dat gewoon zou moeten proberen, mocht het zo ver komen. Misschien doet een kattenvriend hem juist wel supergoed.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:25 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Nou ehm... hij slacht hier andere katten af in de tuin... hij is nogal "waaks"
Maar ik weet niet hoe het met een kat in huiselijke kringen gaat? Misschien is het met een poes anders dan een kater?
oooh ahaha nouja dan valt er dus vanalles te proberen!!quote:Op donderdag 6 september 2012 22:31 schreef Greys het volgende:
Van mijn bengaal zeiden de vorige eigenaars die hem in het asiel gooiden ook dat ie absoluut niet met andere katten kon. Vervolgens zeiden de mensen in het asiel 'kijk maar, zit gewoon in een soort huiskamer met meerdere katten, gaat prima'.
Maar goed volgens de vorige eigenaars moest ie ook perse naar buiten kunnen en bij mij wil ie niet naar buiten![]()
Ja een partner in crimequote:Op donderdag 6 september 2012 22:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken, inderdaad. Ik denk dat je dat gewoon zou moeten proberen, mocht het zo ver komen. Misschien doet een kattenvriend hem juist wel supergoed.
Ik vind het haast een gewaagde uitspraak.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Maar ik weet zeker hij heeft vast snel ergens een goeie plek.
Aan de andere kant weten we dan wel zeker (voor zover je dat zeker kan weten) dat de kat goed terecht zal komen. Mensen die dieren uit het asiel halen gaan meestal niet over 1 nacht ijs.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:08 schreef Greys het volgende:
Ik hoop ergens niet dat ie terug moet naar het asiel. Want ook al is de 'regel' goed en zeer logisch, dat zij willen weten waar de geadopteerde dieren blijven, het zou wel heel klote zijn als ie nu een lekker huisje gewend is en daar in een hokje zou komen weer![]()
Dus ik ben erg benieuwd naar wat het asiel gaat zeggen morgen.
Nou ja, niet lullig bedoeld, maar Pam haalde hem ook uit het asielquote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Aan de andere kant weten we dan wel zeker (voor zover je dat zeker kan weten) dat de kat goed terecht zal komen. Mensen die dieren uit het asiel halen gaan meestal niet over 1 nacht ijs.
Op zich zou dat het mooiste zijn voor Dazzle inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja, niet lullig bedoeld, maar Pam haalde hem ook uit het asiel![]()
En ook die ging niet over één nacht ijs. En toch dit...
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant hoop ik stiekem dat het asiel het goed vindt dat ze zelf een geschikte adoptant zoekt, dat aan hen doorgeeft en dat een geweldige FOK!ker de kat dan neemt zodat we nog updates enzo krijgen en dat het heel erg goed gaat en iedereen nog lang en gelukkig leeft zonder dat Dazzle weer achter asieltralies komt![]()
/droomscenario
dit zijn reacties waarvan ik persoonlijk vind dat deze ook prive kunnen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:56 schreef Strega het volgende:
Pam, ik vind het jammer. Gemiste kans. Ik heb je geholpen met Dazzle. Pagan met verschillende dingen. Een paar maanden geleden geeft hij je de tip voor tegels, (voor je tuin die nog af moet) daar reageer je niet op. Tot vanavond, dat vervoer een probleem is. Je hebt een vriend met auto......![]()
Had een paar maanden geleden contact op genomen, dan hadden we waarschijnlijk Dazzle graag genomen als het klikt. En was hier wel een buurman geweest met een aanhanger waarschijnlijk.
dan is ze nog niet verplicht om jullie in te lichten. Sterker nog, totaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:33 schreef Pagan het volgende:
Heey Pam en Dazzle,
Strega heeft het nodige gedaan voor Dazzle met homeopathie en ik het nodige in jouw huis en tuintje. Graag gedaan!
Nu de situatie verandert is (gelukkig in jouw voordeel) laat je ons wel weten dat je behoefte hebt aan tuintegels, maar niet dat Dazzle herplaatst gaat worden. WTF! Wij hadden liever eerst gehoord dat er iets speelt met Dazzle.![]()
Wij gaan er een nachtje over slapen.
P&S
omdat Strega tips heeft gegeven? Naw. Erg aardig, maar ik snap echt wel dat TS er niet aan heeft gedacht om hen in te lichten. Is ze hen ook niet verschuldigd vind ik.quote:
Maar dit staat wel. Ik ga je er niet voor betalen want dat vind ik een beetje raar, maar als je ons als goede opvang ziet, is hij in principe welkom wat mij betreft (moet ik wel even overleggen thuis).quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Catch22- het volgende:
Je mag hem wat mij betreft wel bij ons langsbrengen als je dat een optie vindt, als hij het goed kan vinden met mijn poezen wil ik hem best opvangen.
Wij verschillen dan van mening, je kunt geen betrokkenheid van mensen vragen om vervolgens selectief dingen weglaten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
dan is ze nog niet verplicht om jullie in te lichten. Sterker nog, totaal niet zelfs.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maar dit staat wel. Ik ga je er niet voor betalen want dat vind ik een beetje raar, maar als je ons als goede opvang ziet, is hij in principe welkom wat mij betreft (moet ik wel even overleggen thuis).
WAUW! geweldig!quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Catch22- het volgende:
Je mag hem wat mij betreft wel bij ons langsbrengen als je dat een optie vindt, als hij het goed kan vinden met mijn poezen wil ik hem best opvangen.
Dit is zeker iets om te proberen mocht het asiel daar mee in stemmen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:26 schreef Catch22- het volgende:
wat mij betreft vast, indien het klikt met de 2 andere katten en mijn vriendin het een goed idee vindt. Woon vlakbij TS, is ook makkelijk.
Is goedquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:47 schreef Pagan het volgende:
[..]
Wij verschillen dan van mening, je kunt geen betrokkenheid van mensen vragen om vervolgens selectief dingen weglaten.
Ik reageer verder alleen nog via PM, niet meer hier in het topic.
Hoi nee nog niks gehoord! Ben zelf ook wel benieuwd.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef Obvious5555 het volgende:
Hi Pam, ben je al teruggebeld door het asiel? Ben heel benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat ie een topplek vindt, wellicht wel bij Catch22 als je hem zelf mag herplaatsen.
Hahahaa ik heb een filmpje ergens tussen staan kan je precies zien hoe hij met andere katten is...quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:03 schreef Catch22- het volgende:
hoe is hij met andere katten dan? of heb je een link naar een post waar je dat uiteenzet?
Mijn katten zijn af en toe ook wel fel naar elkaar, maar niet heel gemeen ofzo.
quote:Op donderdag 6 september 2012 18:18 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ik ga het eerst regelen met het asiel, dan zou het via fok gaan en dan kijk ik wel als het dan nog niet lukt.
hier kan je zien hoe lief hij is tegen andere katten:
En heb nog een filmpje die moet nog uploaden
Het liefst zou ik ook willen dat hij blijft.... maar het gaat gewoon niet. Ik wil hem dat niet aan doen.
Ik hoop gewoon oprecht dat je een wereldplek voor Dazzle krijgt!quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef Obvious5555 het volgende:
Hi Pam, ben je al teruggebeld door het asiel? Ben heel benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat ie een topplek vindt, wellicht wel bij Catch22 als je hem zelf mag herplaatsen.
Thanks Strega voor deze reactie, lucht nogal op!quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:13 schreef Strega het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon oprecht dat je een wereldplek voor Dazzle krijgt!
En voor jezelf vind ik het gewoon fijn dat je gezondheid eindelijk wat in de lift zit. En kan me heel goed voorstellen dat je het heerlijk vind een hobby te hebben waarin je je helemaal kunt uitleven.
Discussies ben ik sowieso geen fan van.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:16 schreef komrad het volgende:
Na enige twijfel toch een reactie van mijn kant.
Het begint een opvallende trend te worden dat er allerlei irritatie ontstaat op dit forum vooral als het 'bepaalde' onderwerpen gaat. Nu heb ik geen enkele behoefte om een mening te uiten over deze zaak maar in algemeenheid valt het op dat topicstarters vaak impulsief en zonder na te denken over wat de OP te weeg brengt iets op het forum plempen en dan volgen 5 pagina's discussie en verwijten.
Dat is niet nodig en ook grotendeels te voorkomen door als TS eerst eens na te denken wat het forum aan informatie nodig heeft en waar kritische vragen over komen. Probeer daar enige aandacht aan te schenken, desnoods door te zeggen dat je beseft dat het kan spelen maar dat je er niet op in kunt gaan.
Hetzelfde geldt voor veel reacties in het forum, ook hierbij wil ik niemand iets verwijten en als je iets kwijt wilt moet je dat natuurlijk vooral doen.
Ik geef je in overweging je eerst af te vragen wat de meerwaarde is van een post voordat je hem plaatst.
Ik vind het echt bizar te zien hoe dit soort topics in algemeenheid evalueren!
Ik ga eerst een andere baas zoeken. Mocht het echt niet lukken dan kan hij via het asiel weer ergens anders heen. En ja ze willen weten wie de nieuwe baas is ivm met de chip op naam zetten zei ze.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:01 schreef Greys het volgende:
Oh en zeiden ze iets over eventueel terug naar het asiel als jij niemant kunt vinden?
Ik snap hun opmerking wel dat ie bij de volgende eigenaar niet wéér na een jaar weg moet, maar dat kan niemand beloven lijkt me? Straks gaat het voor geen meter met een andere kat oid, en dan? Terug naar jou? Of het asiel?
Lijkt mij ook. Als je denkt aan het geluk en welzijn van Dazzle zou ik daar geen halszaak van maken. Sowieso is het nu tweedehands dus minder waard dan het bedrag wat jij eraan hebt uitgegeven.quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:09 schreef Holyme het volgende:
Tenzij je echt design spul hebt, zou ik die spulletjes er gewoon bijgeven eerlijk gezegd. Het gaat er toch om dat Dazzle een zo goed mogelijke start bij zijn nieuwe baasje heeft? Zonder z'n vertrouwde spulletjes gaat dat vast nog lastiger worden.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:09 schreef Holyme het volgende:
Tenzij je echt design spul hebt, zou ik die spulletjes er gewoon bijgeven eerlijk gezegd (en zelfs bij duur spul zou 't mij weinig uitmaken). Het gaat er toch om dat Dazzle een zo goed mogelijke start bij zijn nieuwe baasje heeft? Zonder z'n vertrouwde spulletjes gaat dat vast nog lastiger worden.
Ja daarom zei ik ook alleen dat ik het tof zou vindenquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Als je denkt aan het geluk en welzijn van Dazzle zou ik daar geen halszaak van maken. Sowieso is het nu tweedehands dus minder waard dan het bedrag wat jij eraan hebt uitgegeven.
Dat klinkt al een stuk minder definitief als je het eerst postte (en blijkbaar op MP ook).quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik ook alleen dat ik het tof zou vinden
Ja ik heb ook aangegeven dat ik dat zei omdat mensen er dan over na gaan denken. En ik heb ook gezegd op mp dat dat ik veel meer heb uitgegeven voor alles in aanschaf dan dat bedragquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk minder definitief als je het eerst postte (en blijkbaar op MP ook).
quote:
Zoeen heb ik ook via FOK!; hij zou schuw zijn en zich verstoppen maar hij lag pontificaal bovenop de koelkastquote:Op maandag 17 september 2012 12:12 schreef Misstique het volgende:
Dat klinkt heul niet meer als een schuwe, moeilijke kat..
Wauwie wauwquote:Op maandag 17 september 2012 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
Dagje verder, nieuwe ontwikkelingen.
Hij loopt nu gewoon met m'n nichtje mee haar badkamer in.
En ze heeft 'm kunnen oppakken en knuffelen.
Dus de signalen zijn positief na krap 2 dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |