Ik ga hem ffe aanpassen naar mijn eigen ideequote:Op donderdag 6 september 2012 22:05 schreef Cat22 het volgende:
He gets, wat een rotsituatie.![]()
Fijn dat het beter met je gaat Pam en ik gun jou je nieuwe leven van harte.
Maar aan de andere kant zit Dazzle, en als ik jouw posts zo lees is het een kat met een fikse gebruiksaanwijzing, wat plaatsing niet makkelijker gaat maken.
- is erg bang en heeft best lang nodig om te wennen (druk huishouden met kinderen lijkt me geen optie)
- moet buiten kunnen
- kan niet alleen zijn (zoekt dus baas die 24 uur per dag thuis is)
- kan gaan plassen in huis (is niet iedere baas blij mee)
Klopt dit lijstje een beetje?
Ik vraag me serieus af of je zo'n baas gaat vinden of dat je concessies moet gaan doen. En dan vraag ik me af of Dazzle toch niet beter af is bij jou. Oké, een keer per maand ongelukkig als jij weg bent (maar wellicht kan iets kalmerends hem hierbij helpen), maar de rest van de tijd ben jij geloof ik veel thuis, waar hij dan weer helemaal blij van wordt.
Want het is toch wat anderen hier ook zeggen: je bent de verplichting aangegaan om voor hem te zorgen, ik vind het ontzettend sneu als hij nu weer zou moeten verhuizen. En vraag me dus serieus af of jij een plek voor hem kan vinden waar hij beter af is dan bij jou.
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Ik ga hem ffe aanpassen naar mijn eigen idee
- is erg gereserveerden heeft een tijdje nodig om te wennen (druk huishouden met kinderen lijkt me geen optie)
- moet buiten kunnen
- kan in principe 2 nachten alleen zijn zo nu en dan. ( dan loop je geen risico met plassen in huis met een luikje)
- kan gaan plassen in huis (is niet iedere baas blij mee) maar dit gebeurd denk ik niet met een kattenluik want meneer doet graag zijn zaakje buiten!
- Is snel op zijn gemak met gebruik van Feliway spray
- Is een plezierige kat en maakt graag babbeltjes met je
![]()
zo zie ik hem
Wat geeft dat nog? TS wil hem niet, dus een ander huis is hoe dan ook beter voor de kat.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?
Hooo! ik zeg niet dat ik hem niet wil. Mijn geluk staat zijn geluk in de weg.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat geeft dat nog? TS wil hem niet, dus een ander huis is hoe dan ook beter voor de kat.
Ik kan hier geen kattenluik nemen. Woningbouw gedoe enzo. Maar dan nog ben ik te vaak van huis af ben ik bang.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dit lijstje kun jij hem niet bieden?
Nou ehm... hij slacht hier andere katten af in de tuin... hij is nogal "waaks"quote:Op donderdag 6 september 2012 22:23 schreef Greys het volgende:
Zou ie met een andere kat kunnen/willen denk je?
Hoe ging dat in het asiel, zat ie toen bij andere katten?
Niet dat ik hem kan nemen, maar da's ook belangrijke info voor eventuele geïnteresseerden
Of je daar een idee over hebt. Is lastig, weet ik, omdat je dat moeilijk kunt inschatten, maar wie weet heb je toch wat info erover.
Dat is niet te vergelijken, inderdaad. Ik denk dat je dat gewoon zou moeten proberen, mocht het zo ver komen. Misschien doet een kattenvriend hem juist wel supergoed.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:25 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Nou ehm... hij slacht hier andere katten af in de tuin... hij is nogal "waaks"
Maar ik weet niet hoe het met een kat in huiselijke kringen gaat? Misschien is het met een poes anders dan een kater?
oooh ahaha nouja dan valt er dus vanalles te proberen!!quote:Op donderdag 6 september 2012 22:31 schreef Greys het volgende:
Van mijn bengaal zeiden de vorige eigenaars die hem in het asiel gooiden ook dat ie absoluut niet met andere katten kon. Vervolgens zeiden de mensen in het asiel 'kijk maar, zit gewoon in een soort huiskamer met meerdere katten, gaat prima'.
Maar goed volgens de vorige eigenaars moest ie ook perse naar buiten kunnen en bij mij wil ie niet naar buiten![]()
Ja een partner in crimequote:Op donderdag 6 september 2012 22:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is niet te vergelijken, inderdaad. Ik denk dat je dat gewoon zou moeten proberen, mocht het zo ver komen. Misschien doet een kattenvriend hem juist wel supergoed.
Ik vind het haast een gewaagde uitspraak.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:12 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
Maar ik weet zeker hij heeft vast snel ergens een goeie plek.
Aan de andere kant weten we dan wel zeker (voor zover je dat zeker kan weten) dat de kat goed terecht zal komen. Mensen die dieren uit het asiel halen gaan meestal niet over 1 nacht ijs.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:08 schreef Greys het volgende:
Ik hoop ergens niet dat ie terug moet naar het asiel. Want ook al is de 'regel' goed en zeer logisch, dat zij willen weten waar de geadopteerde dieren blijven, het zou wel heel klote zijn als ie nu een lekker huisje gewend is en daar in een hokje zou komen weer![]()
Dus ik ben erg benieuwd naar wat het asiel gaat zeggen morgen.
Nou ja, niet lullig bedoeld, maar Pam haalde hem ook uit het asielquote:Op donderdag 6 september 2012 23:20 schreef Oognip het volgende:
[..]
Aan de andere kant weten we dan wel zeker (voor zover je dat zeker kan weten) dat de kat goed terecht zal komen. Mensen die dieren uit het asiel halen gaan meestal niet over 1 nacht ijs.
Op zich zou dat het mooiste zijn voor Dazzle inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja, niet lullig bedoeld, maar Pam haalde hem ook uit het asiel![]()
En ook die ging niet over één nacht ijs. En toch dit...
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant hoop ik stiekem dat het asiel het goed vindt dat ze zelf een geschikte adoptant zoekt, dat aan hen doorgeeft en dat een geweldige FOK!ker de kat dan neemt zodat we nog updates enzo krijgen en dat het heel erg goed gaat en iedereen nog lang en gelukkig leeft zonder dat Dazzle weer achter asieltralies komt![]()
/droomscenario
dit zijn reacties waarvan ik persoonlijk vind dat deze ook prive kunnen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:56 schreef Strega het volgende:
Pam, ik vind het jammer. Gemiste kans. Ik heb je geholpen met Dazzle. Pagan met verschillende dingen. Een paar maanden geleden geeft hij je de tip voor tegels, (voor je tuin die nog af moet) daar reageer je niet op. Tot vanavond, dat vervoer een probleem is. Je hebt een vriend met auto......![]()
Had een paar maanden geleden contact op genomen, dan hadden we waarschijnlijk Dazzle graag genomen als het klikt. En was hier wel een buurman geweest met een aanhanger waarschijnlijk.
dan is ze nog niet verplicht om jullie in te lichten. Sterker nog, totaal niet zelfs.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:33 schreef Pagan het volgende:
Heey Pam en Dazzle,
Strega heeft het nodige gedaan voor Dazzle met homeopathie en ik het nodige in jouw huis en tuintje. Graag gedaan!
Nu de situatie verandert is (gelukkig in jouw voordeel) laat je ons wel weten dat je behoefte hebt aan tuintegels, maar niet dat Dazzle herplaatst gaat worden. WTF! Wij hadden liever eerst gehoord dat er iets speelt met Dazzle.![]()
Wij gaan er een nachtje over slapen.
P&S
omdat Strega tips heeft gegeven? Naw. Erg aardig, maar ik snap echt wel dat TS er niet aan heeft gedacht om hen in te lichten. Is ze hen ook niet verschuldigd vind ik.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |