Oh, zou kunnen, ben geen immigrant noch ministerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat zou zo zijn als die procedures prima zouden functioneren, maar dat doen ze niet. Ons migratiebeleid is een zooitje, waar nog veel aan gesleuteld moet worden. En daar is discussie, mede over schrijnende gevallen, voor nodig.
Ja, maar ik vind dat we dat besluit niet aan de ouders van een willekeurige Afrikaan kunnen overlaten, die ieder willekeurig kind op een vliegtuig kunnen zetten, maar dat wij zelf wel beslissen wie geschikt is en wie niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die hun documenten opeens "kwijt" zijn hebben iets te verbergen. Mensen die hier gewoon komen voor een beter toekomst en zich daarvoor willen inzetten zijn wat mij betreft welkom en dienen dan ook de weg vrij te hebben.
Ik ga ook niet naar andere landen op de bonnefooi en dan janken op de TV, ergo heb ik ook geen medelijden met anderen. Haal gewoon net als de fatsoenlijke VS een Visum, betaal ervoor, en vertrek weer op tijd en hou je aan de regels.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die hun documenten opeens "kwijt" zijn hebben iets te verbergen. Mensen die hier gewoon komen voor een beter toekomst en zich daarvoor willen inzetten zijn wat mij betreft welkom en dienen dan ook de weg vrij te hebben.
Jij had op het HBO moeten zitten. Ik begrijp niet waarom voor jou geen beter oplossing te bedenken is. Ik hoop niet dat je daar wegkwijnt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de theorie is echt wel droevig en nauwelijks theorie te noemen.
Mijn school zou zo een sociale werkplaats kunnen zijn
Ik niet. Die regels zijn met een specifieke reden bedacht , en zelfs bij het bedenken van die regels is dus een uitzonderingspositie aangebracht , opdat in individuele gevallen men een andere beslissing kan nemen. De vraag is gewoon of we wat aan die regel hebben in dit specifieke geval. Het antwoord is nee, Nederland heeft geen voordeel erbij om Mauro naar Angola te sturen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende: [..] Ik geloof gewoon in regeln sind regeln.
Het is ook niet zijn schuld dat zijn biologische producenten hem naar Nederland hebben gestuurd. En trouwens nu Nederland zoveel geld in hem heeft gestopt, kunnen ze het dan beter niet terugverdienen door hem te laten werken hier??quote:Het is toch niet Nederland's verantwoordelijkheid dat z'n moeder hem gedumpt heeft op het vliegveld op de bonnefooi. We hebben 'm een veilige opgroei mogelijkheid gegeven, geld gegeven, onderwijs gegeven, zorg gegeven met als voorwaarde(!) dat hij weer weg gaat. En dan zaniken ook nog.
Precies, daarom is zijn verhaal dat hij hier gedumpt is door z'n moeder niet steekhoudend.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind dat we dat besluit niet aan de ouders van een willekeurige Afrikaan kunnen overlaten, maar dat wij zelf wel beslissen wie geschikt is en wie niet.
Geweldig ja, 4 jaar lang leren hoe je fatsoenlijk een kopje op tafel zet en dat "hee swaaa, kaiken kaiken niet kopen, jij kopun" geen goed marketinginstrument is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ik heb me nooit gewaagd aan het MBO, maar ze hebben er wel marketing opleidingen, design, hotelschool en weet ik wat allemaal geloof ik.
Wat lul je nou slap dan, als iedereen Pools is dan behoeven ze toch helemaal geen Nederlands te kunnen, dan kunnen ze namelijk onderling in het Pools communiceren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nou, dat bedoel ik dus...
Een pool kan prima met zn handen werken. Maar van de rest heeft hij geen kaas gegeten. Vooral omdat ze geen nederlands spreken en zich dus sowieso niet kunnen verdiepen in de hier geldende wetten, regels en voorschriften. Daarnaast is het onmogelijk om alleen in het pools met wie dan ook in de bouwwereld te communiceren. Wanneer je meer moet doen dan alleen je piemel vasthouden.
Proestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Geweldig ja, 4 jaar lang leren hoe je fatsoenlijk een kopje op tafel zet en dat "hee swaaa, kaiken kaiken niet kopen, jij kopun" geen goed marketinginstrument is.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap dan, als iedereen Pools is dan behoeven ze toch helemaal geen Nederlands te kunnen, dan kunnen ze namelijk onderling in het Pools communiceren.
Niet mee eens, het enige waar "wij" over dienen te beslissen is pas na een paar jaar zichtbaar. Dat kun je niet meten bij binnenkomst.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind dat we dat besluit niet aan de ouders van een willekeurige Afrikaan kunnen overlaten, maar dat wij zelf wel beslissen wie geschikt is en wie niet.
Eensch, je moet soms eerder de gedachte achter een regel zien en niet star aan hetgeen wat omschreven staat vasthouden. Net zoals in het verkeer, zolang je veilig bezig bent kun je best harder rijden dan de maximumsnelheid, die is er toch alleen maar voor sukkels en huisvrouwen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik niet. Die regels zijn met een specifieke reden bedacht , en zelfs bij het bedenken van die regels is dus een uitzonderingspositie aangebracht , opdat in individuele gevallen men een andere beslissing kan nemen. De vraag is gewoon of we wat aan die regel hebben in dit specifieke geval. Het antwoord is nee, Nederland heeft geen voordeel erbij om Mauro naar Angola te sturen.
Waarom zou Nederland er geen voordeel van hebben? Het gaat om het principe, je kan mij toch ook niet zomaar op het vliegtuig naar Amerika sturen, daar asiel aanvragen for whatever reason en na afloop daarvan lopen te blèren dat ik er wil blijven. Neen, ik vraag een visum aan en als ik niet mag komen dan kom ik gewoonweg niet. Zo hoort het nou eenmaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik niet. Die regels zijn met een specifieke reden bedacht , en zelfs bij het bedenken van die regels is dus een uitzonderingspositie aangebracht , opdat in individuele gevallen men een andere beslissing kan nemen. De vraag is gewoon of we wat aan die regel hebben in dit specifieke geval. Het antwoord is nee, Nederland heeft geen voordeel erbij om Mauro naar Angola te sturen.
Mooi, is die ook weg.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:34 schreef De_Nuance het volgende:
Tofik Dibi gaat zich voor Mauro in het uiterste geval vastketenen aan het vliegtuig
Mooi, dan kan Tofik Dibi gaan zorgen voor democratisering in Angola, zijn wij er ook van af.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:34 schreef De_Nuance het volgende:
Tofik Dibi gaat zich voor Mauro in het uiterste geval vastketenen aan het vliegtuig
Mooi! in de turbine?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:34 schreef De_Nuance het volgende:
Als je hier komt met goede bedoelingen hoef je wat mij betreft ook helemaal niet te gaan janken op tv want dan ben je gewoon welkom.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ga ook niet naar andere landen op de bonnefooi en dan janken op de TV, ergo heb ik ook geen medelijden met anderen. Haal gewoon net als de fatsoenlijke VS een Visum, betaal ervoor, en vertrek weer op tijd en hou je aan de regels.
Gedraag je gewoon als ik, altijd goed.
Mensen met goede bedoelingen vragen dan ook gewoon een visum of verblijfsvergunning aan en als ze die niet krijgen dan komen ze niet, klaar. En diezelfde mensen met goede bedoelingen gaan ook weg als hun termijn er op zit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je hier komt met goede bedoelingen hoef je wat mij betreft ook helemaal niet te gaan janken op tv want dan ben je gewoon welkom.
Ik had eerder gehoopt op Paul Rosenmuller.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:34 schreef De_Nuance het volgende:
Oké bij deze doe ik mee aan MBO'ers pesten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |