misschien een heel stomme vraag, maar ben je niet zwanger?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:59 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd, maar ik weet steeds beter erge misselijkheid te voorkomen. Ik weet nu beter wanneer ik moet stoppen met eten (omdat ik anders erg misselijk wordt). Het probleem is alleen dat ik dan nog niet veel gegeten heb, maar wel moet stoppen. Met als gevolg dat ik na een uur weer honger heb en chips pakNu is de bedoeling dat ik het eten bewaar wat ik niet op krijg en na een uur het alsnog op ga eten
Maar gister heb ik voor het eerst weer heel mijn bord leeg gegeten en dat ging best goed
Haha dat is helemaal geen stomme vraag!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien een heel stomme vraag, maar ben je niet zwanger?
Ow ja dat kan natuurlijk ook , een klein Nipjequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien een heel stomme vraag, maar ben je niet zwanger?
Ik zou het niet eens heel erg vindenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:06 schreef indaha het volgende:
[..]
Ow ja dat kan natuurlijk ook , een klein Nipje
Ik heb verschillende keren geprobeerd te stemmen, maar ik krijg helemaal geen mail en heb mijn man ook net nog eens laten stemmen, maar hij krijgt ook niets binnen .quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:05 schreef Greys het volgende:
Rewimo en Indaha, dm me even het mailadres waarmee jullie hebben gestemd alsjeblieft
En wanneer hebben jullie gestemd?
En krijgen jullie wél de activatiemail maar geen bedanktmailtje, of helemaal niets?
(CPR is het 'PR-hok' achter de schermen, waar Tombo ook in kan, sorry)
Ik ook nietquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:07 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens heel erg vinden![]()
En toen had je daar 'zomaar' last van? Wel heftig...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:05 schreef Oognip het volgende:
[..]
Haha dat is helemaal geen stomme vraag!
Maar nee ik ben niet zwanger, iig 2 maanden geleden nog nietHet speelt ook al vanaf maart dus dan zou ik al bijna moeten bevallen
Copy thatquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef tombolafan het volgende:
Oh, en als er iemand "ineens" zwanger is dan wil ik eerst graag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik ookquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef tombolafan het volgende:
klote!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:32 schreef Bamba het volgende:
Oognip, wat vervelend dat je nog steeds zo vaak misselijk bent
Ik moest vandaag terug naar de gynaecoloog en holadiee, de endometriose is waarschijnlijk gewoon weer terug. Ik dacht het al wel, want kreeg weer steeds meer pijn. Nu moet ik vrijdag naar de radioloog voor een echo en als het idd de endo is, moet ik weer geopereerd worden
. Waarschijnlijk is er dan iets blijven zitten tijdens de operatie..gevalletje pech noemen ze dat dan
just found itquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik ookmaar dan moet ik eerst een leuke vent
Oh bahquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:32 schreef Bamba het volgende:
Oognip, wat vervelend dat je nog steeds zo vaak misselijk bent
Ik moest vandaag terug naar de gynaecoloog en holadiee, de endometriose is waarschijnlijk gewoon weer terug. Ik dacht het al wel, want kreeg weer steeds meer pijn. Nu moet ik vrijdag naar de radioloog voor een echo en als het idd de endo is, moet ik weer geopereerd worden
. Waarschijnlijk is er dan iets blijven zitten tijdens de operatie..gevalletje pech noemen ze dat dan
Is hij nu pas aangekomenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:30 schreef Rewimo het volgende:
Indaha, namens Christan heel hartelijk bedankt voor jullie kaart
Dat mag ook , doe je bestquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef tombolafan het volgende:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
Copy thatEn jij mag ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
wie ik?quote:
Idd!quote:
Nee hoor, gelukkig niet! Maar ik lig er dan wel weer even uit met werken enz.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh bah
Is dat een zware operatie?
qltel is vandaag pas weer naar de postbus geweestquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:35 schreef indaha het volgende:
Is hij nu pas aangekomen, ik denk ik stuur hem niet naar jullie Duitse adres want dan komt hij te laat
Oeh, coolquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
wie ik?
of hij?
niet meersays the bitch
![]()
Inderdaad zomaar. Ik weet nog wel waar ik was, op verjaardag van mijn schoonvader en was de pil vergeten die dag, 12 uur te laat ingenomen. Sindsdien misselijk. Maar als ik zo terugdenk ben ik al veel langer misselijk, alleen niet 24/7.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En toen had je daar 'zomaar' last van? Wel heftig...
quote:
Jij mag wel voor mij hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:27 schreef tombolafan het volgende:
Mannen okee, maar LEUKEquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:51 schreef Ynske het volgende:
[..]gevonden
k zie dr wel meer hoorgewoon ff op straat kijken
quote:
wat zijn jullie toch gulquote:
Kom ik aan met mijn bank.quote:
Wij hebben ook een hoekbank en we gebruiken eigenlijk maar 1 kant van de bankquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:16 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gave bank! Lijkt me echt heerlijk om zo'n grote bank te hebben
Haha dat kan natuurlijk ook nog dat je de helft ervan niet gebruiktquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:17 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wij hebben ook een hoekbank en we gebruiken eigenlijk maar 1 kant van de bank. M'n vriend zit bij de leuning, ik heb mijzelf het hoekje toegeëigend vanaf dat 'ie binnen stond
en R. zit tussen ons in en duikt altijd op onze plek zodra wij er even vanaf zijn
Over 12 weken. Zal ik mijn huidige bank vast in V&A zetten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:15 schreef Bamba het volgende:
Gave bank Cat. Die blauw/bruine denim stof kan ik me zo even niet voorstellen, maar ik neem aan dat we vast foto's te zien krijgen
.
Wanneer wordt 'ie geleverd?
Mij ook.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:16 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gave bank! Lijkt me echt heerlijk om zo'n grote bank te hebben
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:16 schreef tombolafan het volgende:
Hoekbank!!!!!
Maar niet met een ronde hoek * spreekt uit ervaring *
Ja, dat! En lekker voor iedereen. Vooral voor mezelf natuurlijk en als er geen bezoek is doe ik de rest naar beneden want dat staat minder massaal. Maar bezoek kan ook heerlijk hangen als ze het willen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:21 schreef Oognip het volgende:
Die hoofdsteunen had ik nog helemaal niet gezien! Wat fijn! Geen gezeur meer met kussentjes.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Over 12 weken. Zal ik mijn huidige bank vast in V&A FHF zetten?
quote:
Ik heb stof uitgezocht die de katten hier hopelijk niet zo aantrekkelijk vinden. En verder plaids FTW.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:24 schreef tombolafan het volgende:
En ik vind hem prachtigmaar met mijn katten blijft hij misschien 2 uur mooi
Verder vind ik een hoekbank heerlijk hoor! Zou zelf niet anders meer willen, maar vriend denkt daar anders over, want die kan nooit z'n benen kwijt, want dan zit/hang ik in de wegquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Haha dat kan natuurlijk ook nog dat je de helft ervan niet gebruiktMaar het lijkt me wel gezellig zo'n grote bank waar alle katten lekker bij kunnen liggen
De ene helft voor ons, de andere helft voor de katten
Onze bank wordt helaas als krabpaal gebruikt, ik krijg het er maar niet uitgeslagen afgeleerdquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb stof uitgezocht die de katten hier hopelijk niet zo aantrekkelijk vinden. En verder plaids FTW.
Arme bank en arme jullie!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:26 schreef Bamba het volgende:
[..]
Onze bank wordt helaas als krabpaal gebruikt, ik krijg het er maar niet uitgeslagen afgeleerd
De kittens toch zeker wel?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Arme bank en arme jullie!
Dat doen die van mij gelukkig niet.
het is voor mij in ieder geval een reden om voorlopig nog geen ander bankstel te kopen. Bij Elies d'r ouders heeft 'ie dat dus 8 weken lang niet gedaan (gelukkigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Arme bank en arme jullie!
Dat doen die van mij gelukkig niet.
Valt best mee eigenlijk. Alles duikt meteen braaf op de krabpaal. Natuurlijk is er wel de missprong of het omhoog krabbelen langs de leuning, maar daar kunnen ze niks aan doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:29 schreef Oognip het volgende:
[..]
De kittens toch zeker wel?
Hier doen de katten het ook niet, maar de kittens wel. Die hebben niet genoeg aan 4 krabpalen
Was je weer bekende zoektermen in aan het typen?quote:
Ik keek bij actieve topicsquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was je weer bekende zoektermen in aan het typen?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Was je weer bekende zoektermen in aan het typen?
Doe dan die Ipad vs die andere touchpad waar laatst een rechtszaak over was?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:34 schreef Qwea het volgende:
godverdomme. Ik heb een onderwerp voor mijn rapport nodig. Had nu Windows vs Mac OS maar ik kan geen 6 blaadjes schrijven over de voor en nadelen hoor
Van piemelfris naar Lushquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:36 schreef Bamba het volgende:
[..].
Oooh, die nieuwe kerstzeep van Lush ruikt trouwens heerlijk
Ik zie het bezwaar eigenlijk niet zo. Wat is er mis met een lekker luggie spuiten? Doe je op andere plekken toch ook?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Van piemelfris naar Lush
Maar echt jongens, bahhet idee
Waar ruikt hij naar?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:36 schreef Bamba het volgende:
[..].
Oooh, die nieuwe kerstzeep van Lush ruikt trouwens heerlijk
Ten eerste lijkt het me niet gezondquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zie het bezwaar eigenlijk niet zo. Wat is er mis met een lekker luggie spuiten? Doe je op andere plekken toch ook?
Zolang het de dagelijkse wasbeurt maar niet vervangt.
Je moet het ook niet erin spuiten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ten eerste lijkt het me niet gezond![]()
Misschien komt daar ook nog een luggie van.quote:En ten tweede vind ik dat een man naar man moet ruiken
quote:
Jah, mannen ruiken gewoon al lekker als ze maar genoeg onder de douche gaanquote:Misschien komt daar ook nog een luggie van.
Ik ben niet zo goed in geuren spotten, maar hij ruikt heel erg frisquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:40 schreef Cat22 het volgende:
Waar ruikt hij naar?
Vanmorgen heb ik nog een BBS gedropt bij F-R. En ean op schoot gehad.
Ziet er blits uit! Citrus vind ik heerlijk, van dennenlucht word ik minder enthousiast. Gelukkig kom ik de komende tijd toch niet bij een shop in de buurt, ik heb nog zat spul liggen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:56 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed in geuren spotten, maar hij ruikt heel erg fris. Het is deze:
http://www.lush.nl/shop/p(...)northern-lights-zeep
Hij is fluorescerend geel.
Ze is gisteren aangekomen dus ze hadden nog geen activiteiten ontplooid. Vandaag werd er gezwommen vertelde ze. Het was pokkeweer.quote:Oh, F-R is op vakantie bij je ouders las ik? Hoe vinden ze het?
Faalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:02 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben ook echt zo handigwil ik kip wraps maken ben ik compleet klaar (behalve 10 seconden wraps verwarmen) kom ik erachter dat ik geen wraps heb
![]()
Ik had je nog gesmstquote:
Gewoon van die grote dingen of moeten het kleintjes zijn?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:11 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik had je nog gesmst
wil jij morgen wraps voor me halen als je boodschappen moet doen?
Gewoon wraps, maakt niet zoveel uit of ze groot of klein zijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:13 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gewoon van die grote dingen of moeten het kleintjes zijn?
Dan neem ik ze meequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:13 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Gewoon wraps, maakt niet zoveel uit of ze groot of klein zijnik heb meestal 6 van die grote in 1 pak.
De dennengeur ruik ik persoonlijk niet. De citrus overheerstquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ziet er blits uit! Citrus vind ik heerlijk, van dennenlucht word ik minder enthousiast. Gelukkig kom ik de komende tijd toch niet bij een shop in de buurt, ik heb nog zat spul liggen.
[..]
Ze is gisteren aangekomen dus ze hadden nog geen activiteiten ontplooid. Vandaag werd er gezwommen vertelde ze. Het was pokkeweer.
Slim van je, maar ik was al begonnen met Mac OS vs Windows. Lukt redelijk, tot nu toe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Doe dan die Ipad vs die andere touchpad waar laatst een rechtszaak over was?Dan kun je screenshots van de nieuwsartikelen erin plakken enzow, en als zijpaadje nog een stukje mac vs windows doen?
Naar man is wat anders dan naar pis wat in je onderbroek heb lopen druppenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ten eerste lijkt het me niet gezond![]()
En ten tweede vind ik dat een man naar man moet ruiken
Kom je ook even boodschappen voor mij doen?quote:
Is goedquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kom je ook even boodschappen voor mij doen?
Ja maar hoeveel mannen stinken echt zo naar pis danquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naar man is wat anders dan naar pis wat in je onderbroek heb lopen druppen
Gooi dan die touchpad erbijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Slim van je, maar ik was al begonnen met Mac OS vs Windows. Lukt redelijk, tot nu toe.
Heel erg vergeetachtig he... Ik moet wel zeggen, zo erg als ze vandaag was heb ik nog niet eerder meegemaakt. Dit was echt erg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:08 schreef Cat22 het volgende:
Ze klinkt wel heel erg vergeetachtig Oognip.Hopelijk gaat het goed met haar, zo in haar eentje in huis.
Nou ja haar ene zoon komt iig 1x in de 2 weken, mijn vader komt bijna nooit en dan heeft ze nog een dochter die denk ik 2x in de week komt. Verder niet echt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje Oognip, dat is best gevaarlijkHoudt er wel iemand een oogje op haar, iemand die in de buurt woont?
Iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Er zou toch op zijn minst iedere dag even iemand moeten checken, als ik dat zo lees. Ze is een gevaar voor zichzelf met dingen als die waterkoker.
+2quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Er zou toch op zijn minst iedere dag even iemand moeten checken, als ik dat zo lees. Ze is een gevaar voor zichzelf met dingen als die waterkoker.
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef tombolafan het volgende:
Pffffff nou ik zou dat echt heel eng vinden eigenlijk
Ik zou de dokter bellen en langssturen, als het zo erg is dan is het echt gevaarlijk
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.quote:Dit doet ze zeker al ruim 1 jaar! Ze ziet er nog steeds gezond uit, gelukkig eet ze geregeld bij de chinees! Maak je maar niet druk, het is ook haar eigen proces en leven.
Heel simpel; de huisarts bellen en niet opgeven tot die bij haar langs gaatquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.
Ik vind ook dat oma veel meer hulp nodig heeft en beter in de gaten gehouden moet worden. De vrouw van mijn vader wiens moeder ook heel dement was, heeft dit ook al aangegeven echter gebeurt er niks. En ik woon helaas te ver om haar goed in de gaten te houden.
Slecht eten doet ze inderdaad ook dat heb ik ook doorgegeven aan mijn vader en dan krijg ik als antwoord
[..]
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.
Over die peo?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef ElisaB het volgende:
Wat doen jullie op pagina 2 trouwens onsmakelijke praat
Jaloers dat je er niet bij was?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef ElisaB het volgende:
Wat doen jullie op pagina 2 trouwens onsmakelijke praat
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Heel simpel; de huisarts bellen en niet opgeven tot die bij haar langs gaat
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!
Als jij je zorgen maakt... volgens mij kan je dan zelfs als buurvrouw nog aan de bel trekken toch?
Volgens mij kan dat zeker wel. Ik heb vorig jaar ook alles geregeld qua zorg voor m'n oma toen ze zo gevallen was. Niet omdat mijn moeder of oom en tante dat niet wilde doen, maar ik was er meer in thuis.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!
Als jij je zorgen maakt... volgens mij kan je dan zelfs als buurvrouw nog aan de bel trekken toch?
Ik zou me dan toch tot de huisarts wenden. Gewoon met de uitleg zoals het hier staat, dat de familie de ernst niet in ziet en er relatief weinig komt. Hou desnoods een logboekje bij van gebeurtenissen zoals vandaag. Wellicht helpt het ook als de vrouw van je vader je daarin steunt en meegaat, is die daartoe bereid?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.
Ik vind ook dat oma veel meer hulp nodig heeft en beter in de gaten gehouden moet worden. De vrouw van mijn vader wiens moeder ook heel dement was, heeft dit ook al aangegeven echter gebeurt er niks. En ik woon helaas te ver om haar goed in de gaten te houden.
Slecht eten doet ze inderdaad ook dat heb ik ook doorgegeven aan mijn vader en dan krijg ik als antwoord
[..]
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand dit vind meevallen, als ik het zo lees van Oognip. Het is gewoon gevaarlijk. Ik snap ook niet dat je als kind zijnde dit zo op z'n beloop kan laten gaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'. Maar een telefoontje aan de huisarts is altijd te proberen natuurlijk. En maar hopen dat pappa oognip dan niet boos wordt om die bemoeienis.
Hij kan het wellicht naar vinden om te zien dat zijn moeder zo achteruit gaat. En door hulp in te schakelen maak je het 'echt'. Dus zolang er niks dramatisch misgaat kun je het dan beter op zijn beloop laten zodat er niks aan de hand is. In zijn beleving dan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand dit vind meevallen, als ik het zo lees van Oognip. Het is gewoon gevaarlijk. Ik snap ook niet dat je als kind zijnde dit zo op z'n beloop kan laten gaan
Ik zou het heel erg vinden als een hulpverlener hier de ernst niet van in ziet.... En als de andere familieleden menen dat het best meevalt zullen ze ook niet snel geneigd zijn dit aan de dokter te vertellen lijkt mequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'. Maar een telefoontje aan de huisarts is altijd te proberen natuurlijk. En maar hopen dat pappa oognip dan niet boos wordt om die bemoeienis.
Mijn familie zie ik eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, verder spreek ik ze niet. Maar omdat ik merk dat het minder wordt met mijn oma en van mijn vader weinig reactie krijg, mail ik af en toe mijn oom met gebeurtenissen. Maar die doet er ook niet veel mee (wat ik kan zien en hoor iig).quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?
Precies. Maar goed dat kan ik wel zeggen, maar dan krijg ik te horen dat ze er nog prima uit ziet en niet is afgevallen. Daar hebben ze op zich wel een punt mee, maar toch. Eerst kookte ze elke dag en at ze ook redelijk veel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Onderschat ondervoeding niet hoor, dat is ook niet best. Je wilt niet weten hoeveel oudere mensen ondervoed zijn
Als jij vind dat het zo niet verder kan, zou ik gewoon de huisarts bellen hoor. Maar dat is makkelijk gezegd, ik zie mijn oma zo'n 4 x per week en mijn ooms en tantes ook minimaal 1 keer per week, dus dan is de band ook al heel anders (met ooms en tantes bedoel ik)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mijn familie zie ik eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, verder spreek ik ze niet. Maar omdat ik merk dat het minder wordt met mijn oma en van mijn vader weinig reactie krijg, mail ik af en toe mijn oom met gebeurtenissen. Maar die doet er ook niet veel mee (wat ik kan zien en hoor iig).
In mei heb ik het nog wel met hem en mijn tante er over gehad dat het minder wordt, maar verder ook niet. Ik heb hem iig net weer gemaild dat ik vind dat er wat aan gedaan moet worden, omdat het nu gevaarlijk begint te worden.
Ik heb een beetje het idee dat ik me er niet mee moet bemoeien door bijvoorbeeld zelf de huisarts op te bellen, heb dan een beetje het idee dat ik anderen voor hun hoofd stoot (ook al zien ze het niet in).
En mijn vader tja... Moeilijk gevaljaren geleden zag hij haar elke maand een weekend. Nu nog 2x per jaar, vaker is te vermoeiend
Dit dus iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Wel mee bemoeien, Oognip. Want als je dat niet doet en het gaat fout, ga je jezelf dat verwijten. En dan heb je er niks aan dat je dan kunt zeggen: zie je wel dat het niet goed ging.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Wel mee bemoeien, Oognip. Want als je dat niet doet en het gaat fout, ga je jezelf dat verwijten. En dan heb je er niks aan dat je dan kunt zeggen: zie je wel dat het niet goed ging.
Maar ja en dan? Ze gebruikt hem veel en is nog wel in staat om een nieuwe te kopen dus dat schiet ook niet op.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou helemaal geen waterkoker meer neerzetten denk ik
Ik ben bang dat de waterkoker niet het enige gevaarlijke apparaat is als ik het zo hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou me meer druk maken over die waterkoker dan over dat eten eerlijk gezegd, zeker als ze niet afvalt. Zeker als het een beetje simpele/goedkope waterkoker is blijft dat ding gewoon verwarmen tot het water 100 graden is, maar als dat er niet in zit denk ik niet dat er snel een beveiliging in zit.
Misschien anders gewoon een wat betere / duurdere waterkoker zoeken die een soort beveiliging heeft?
Goede volgorde lijkt me.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.
Ik wacht nu eerst het antwoord van mijn oom af en probeer van de week met mijn vader te bellen en er over te praten. Dat moet wel overdag, want als ik hem 's avonds bel zit ie aan de drank en is alles grappig
Je kunt ook naar haar huisarts gaan/bellen en dit hier boven dus uitleggen. Dat jij je ernstige zorgen maakt (die echt wel gegrond zijn), maar dat haar eigen kinderen hun kop in het zand steken wat dat betreft. Je huisarts kan ook proberen tot haar kinderen in te dringen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.
Ik wacht nu eerst het antwoord van mijn oom af en probeer van de week met mijn vader te bellen en er over te praten. Dat moet wel overdag, want als ik hem 's avonds bel zit ie aan de drank en is alles grappig
Ja dit idd, eentje neerzetten die uitschakelt bij geen water (meer)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou me meer druk maken over die waterkoker dan over dat eten eerlijk gezegd, zeker als ze niet afvalt. Zeker als het een beetje simpele/goedkope waterkoker is blijft dat ding gewoon verwarmen tot het water 100 graden is, maar als dat er niet in zit denk ik niet dat er snel een beveiliging in zit.
Misschien anders gewoon een wat betere / duurdere waterkoker zoeken die een soort beveiliging heeft?
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet ook 'achter hun rug om'? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goede volgorde lijkt me.Spreek je zorgen duidelijk uit (met feiten erbij) en geef ook aan dat, als zij er niks mee gaan doen, jij actie onderneemt. Dan kunnen ze niet zeggen dat het achter hun ruggen om gebeurt. Het is niet om hen een hak te zetten dat je iets wil doen, maar uit bezorgdheid om je oma.
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"
Dan maar ruzie, helemaal als je ze toch niet vaak ziet
Oh, dat is wel fijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?
Mijn oma heeft gelukkig geen gas, maar elektrisch
Dan moeten zij de ogen uit de kop schamen en heeft jouw oma een ontzettend lieve en zorgzame kleindochterquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?
Mijn oma heeft gelukkig geen gas, maar elektrisch
Wel rustige verjaardag dan, alle blokjes kaas voor jezelfquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:09 schreef Loveless85 het volgende:
ja, als je ze alleen op oma's verjaardag ziet... Misschien worden ze boos, en zie je ze niet meer.
Vind ik niet. Als oognip actie wil ondernemen dan zou dat ook de insteek moeten zijn. Kern van de boodschap is dus: 'er moet iets gebeuren, als jullie niks doen, dan doe ik het.'quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet ook 'achter hun rug om'? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"
Dan maar ruzie, helemaal als je ze toch niet vaak ziet
STINKEN!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dat is wel fijnHoewel ik den weer niet weet wat bv vlees op elektrisch doet als het 3 uur op hoog staat
En dat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:09 schreef Loveless85 het volgende:
ja, als je ze alleen op oma's verjaardag ziet... Misschien worden ze boos, en zie je ze niet meer.
Misschien doe je niks, en is er eerdaags geen oma meer; zie je ze ook niet meer
Ja, maar ik vind dat ze dat nu meteen al kan doen, ik vind het best dringend lijkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Als oognip actie wil ondernemen dan zou dat ook de insteek moeten zijn. Kern van de boodschap is dus: 'er moet iets gebeuren, als jullie niks doen, dan doe ik het.'
Dan zijn ze het er misschien niet mee eens en het is nooit leuk om mensen voor een voldongen feit te plaatsen, maar feitelijk velt ze zelf geen oordeel, maar vraagt een andere persoon (huisarts) om eens mee te kijken.
maar niet spontaan ontbranden dus?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
STINKEN!![]()
![]()
(mijn oma, daarna at ze mee met ons en kreeg ze tafeltje dekje)
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef Bamba het volgende:
Zo had mijn oma een paar weken gelede haar wortels alvast opgezet om te koken en was in slaap gevallen in d'r stoel. Ze werd gelukkig nog op tijd gevallen, maar ze heeft van mij al op d'r donder gehad dat ze pas d'r eten moet aanzetten als ze ook daadwerkelijk daana gaat eten![]()
Mijn oma is stronteigenwijs. Is vorig jaar gevallen en heeft de hele nacht op de grond gelegen omdat ze niet meer overeind kon komen, pacemaker gekregen de hele mikmak. Wij een telefoon voor d'r gekocht met zo'n halsband voor noodgevallen. In het begin droeg ze 'm de hele dag, nu heeft ze 'm nooit meer aan. Iedere keer herinner ik d'r eraan, maak ze vind het niet meer zo nodig![]()
Zolang hebben we niet gewacht. Als ik nog een levende oma had, dan had ik haar gevraagd het kunstje te herhalen. Speesjaal voor jou.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar niet spontaan ontbranden dus?
Aw.quote:Mijn oma had ook tafeltje dekjeEn op het laatst at ze alleen nog maar mandarijntjes uit blik en heeeeeel soms 2 happen broodje kroket
Laatste 2 maanden voor opname alleen hoor
Succes!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef Oognip het volgende:
Jullie hebben gelijkik ga er wat aan doen, maar wacht eerst af wat mijn oom te zeggen heeft.
Je moet ze de kost niet geven die het ding op hun nachtkastje leggen, vervolgens uit bed donderen en alsnog de hele nacht blijven liggen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangen![]()
![]()
Aw jaquote:
Handig he? Bij mijn oma op de vensterbank in de keuken. Dus mijn vriend: hang hem dan tenminste aan de verwarming in de keuken waar je nog naartoe kunt strompelen. Dus dat heeft ze nu maar gedaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangen![]()
![]()
Mummy broodjes!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Aw ja
Jammer was dat ze na die 2 happen de rest van het broodje verstopte, dus bij het opruimen van haar huis kwamen we 27 bijna-hele-broodjes in verschillende stadia van ontbinding tegen![]()
![]()
Dat heeft mijn oma dus idd ook. Dat ze per ongeluk het alarm laat afgaan terwijl ze aan het poetsen is bijvoorbeeld. Dus dan doe je hem maar helemaal niet meer omquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je moet ze de kost niet geven die het ding op hun nachtkastje leggen, vervolgens uit bed donderen en alsnog de hele nacht blijven liggen.![]()
Nu zijn het ook wel ondingen om om te hebben met vaak valse alarmen, die horlogemodellen zijn een stuk meer gebruiksvriendelijk.
Mijn oma heeft een hartaanval gehad op een halve meter van die ketting maar niet kunnen bellen...quote:Op \dinsdag 25 oktober 2011 22:19 schreef Bamba het volgende:
[..]
Handig he? Bij mijn oma op de vensterbank in de keuken. Dus mijn vriend: hang hem dan tenminste aan de verwarming in de keuken waar je nog naartoe kunt strompelen. Dus dat heeft ze nu maar gedaan
Whehehehehehe, haar goud ja?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mummy broodjes!![]()
![]()
Bij mijn oma was de diepvries kapot gegaan. Aangezien het menske daar nauwelijks meer iets uithaalde maar wel tien jaar aan levensmiddelen erin had liggen, kwamen we er na een maand achter.Toen we de stinkende zooi gingen weggooien moesten we nog gaan graven, want ze had haar goud er ook in verstopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Daar had jij het nooit gezocht he?quote:
quote:Mijn oma haalde voor de (klein)kinderen altijd alle soorten drank, elke verjaar-/feestdagdus die stond daar over datum te zijn altijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:20 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma heeft een hartaanval gehad op een halve meter van die ketting maar niet kunnen bellen...
En de halve kerkdienst (waar ze altijd heen ging in het bejaardenhuis) had haar gemist bij de dienst, maar NIEMAND heeft iets gemeld... handig, die sociale controle
Joh die was vast nog niet slecht, anders was ie zelf wel weggelopenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef Oognip het volgende:
Ik heb een mayonaise pot weggegooid afgelopen zaterdag. Was goed tot 2007
Jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:23 schreef Bamba het volgende:
[..]. Is ze daar uiteindelijk aan overleden?
Ik heb vorige week demonstratief een pot sandwichspread van augustus opgegetenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef Oognip het volgende:
Ik heb een mayonaise pot weggegooid afgelopen zaterdag. Was goed tot 2007
Ow bah, dat lijkt me zo vreselijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja
En ik had mazzel dat ze net een maand ervoor "ochtendcontrole" had aangevraagd want ik zou met haar naar de tandarts en anders had ik haar gevonden
Uit 2007? Kan makkelijk!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb vorige week demonstratief een pot sandwichspread van augustus opgegeten
Was wel nog dicht
Met vruchtvlees, yummmmquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef Oognip het volgende:
Zaterdag pakte ik wat drinken bij haar; dubbelfrissss. Het was nog niet over de datum, maar het stonken er dreven stukjes in. Oma vond het er prima uit zien en ruiken
Die UHT datum ligt vaak maanden in de toekomst. Maar als oma dat pak al 2 maanden open uit de koeling heeft staan dan willen die stukjes wel groeien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef Oognip het volgende:
Zaterdag pakte ik wat drinken bij haar; dubbelfrissss. Het was nog niet over de datum, maar het stonken er dreven stukjes in. Oma vond het er prima uit zien en ruiken
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja
En ik had mazzel dat ze net een maand ervoor "ochtendcontrole" had aangevraagd want ik zou met haar naar de tandarts en anders had ik haar gevonden
Ja dat was echt "mazzel"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow bah, dat lijkt me zo vreselijk.![]()
Dat is dan een geluk bij een groot ongeluk.
Het stond in de koelkast, maar dan nog, goed was het niet meerquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die UHT datum ligt vaak maanden in de toekomst. Maar als oma dat pak al 2 maanden open uit de koeling heeft staan dan willen die stukjes wel groeien.
Ik had de mazzel dat mn moeder en tantes het ook in zagen en dat het dus vrij snel geregeld werdquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Oognip het volgende:
Maar Tombo en Cat, jullie oma's waren dus ook dement? Hoe hebben jullie het geregeld dat ze hulp kreeg? Hoe ging dat?
Oh wat erg dat je haar zo hoorde huilen en schreeuwen maar niet naar binnen konquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef Bamba het volgende:
[..]dat lijkt me heel moeilijk om zulke dingen dan te weten...
Het lijkt me ook heel erg om m'n oma dood te vinden, bah...Ik vond het al verschrikkelijk dat ik de eerste was die langskwam toen ze gevallen was en ik nog geen sleutel had en niet naar binnen kon terwijl ze door merg en been aan het huilen en schreeuwen was. Sindsdien heb ik haar sleutels altijd bij me
.
Mijn oma was niet echt dement, zij kreeg lichamelijke kwalen wat uiteindelijk ook zijn weerslag had op haar geheugen. Mijn ouders hebben toen de huisarts ingeschakeld en via hem thuiszorg aangevraagd. Hij was een ondeskundige lompe hork trouwens, zodra we de info hadden die we nodig hadden hebben ze de rest van de familie telkens met oma op consult laten gaan. Want oma en de rest van de familie had nog aaaaalle vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Oognip het volgende:
Maar Tombo en Cat, jullie oma's waren dus ook dement? Hoe hebben jullie het geregeld dat ze hulp kreeg? Hoe ging dat?
Dat scheeltquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik had de mazzel dat mn moeder en tantes het ook in zagen en dat het dus vrij snel geregeld werd
Jij bent heel rationeel in noodsituaties he?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja dat was echt "mazzel"Ik ging ook heel rationeel de tandarts bellen dat we niet kwamen
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehadquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oh wat erg dat je haar zo hoorde huilen en schreeuwen maar niet naar binnen kon
Dat lijkt me ook heel naar ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehad. Gelukkig kwam haar buurman snel toen hij mij hoorde roepen en hebben ze een ruit kapot geslagen, maar je oma zo hulpeloos zien liggen is verschrikkelijk. Ze heeft ook suiker en ze was zo aan het trillen dat ik bang was dat ze en hypo had. Dus toen heb ik d'r lepeltjes cola gegeven. Toen is ontdekt dat ze hartritmestoornissen had en kreeg ze een pacemaker.
Oh, vreselijk lijkt dat me jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef Bamba het volgende:
[..]dat lijkt me heel moeilijk om zulke dingen dan te weten...
Het lijkt me ook heel erg om m'n oma dood te vinden, bah...Ik vond het al verschrikkelijk dat ik de eerste was die langskwam toen ze gevallen was en ik nog geen sleutel had en niet naar binnen kon terwijl ze door merg en been aan het huilen en schreeuwen was. Sindsdien heb ik haar sleutels altijd bij me
.
Vreselijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehad. Gelukkig kwam haar buurman snel toen hij mij hoorde roepen en hebben ze een ruit kapot geslagen, maar je oma zo hulpeloos zien liggen is verschrikkelijk. Ze heeft ook suiker en ze was zo aan het trillen dat ik bang was dat ze en hypo had. Dus toen heb ik d'r lepeltjes cola gegeven. Toen is ontdekt dat ze hartritmestoornissen had en kreeg ze een pacemaker.
Dat is bij jullie dus ook via haar kinderen gegaan...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn oma was niet echt dement, zij kreeg lichamelijke kwalen wat uiteindelijk ook zijn weerslag had op haar geheugen. Mijn ouders hebben toen de huisarts ingeschakeld en via hem thuiszorg aangevraagd. Hij was een ondeskundige lompe hork trouwens, zodra we de info hadden die we nodig hadden hebben ze de rest van de familie telkens met oma op consult laten gaan. Want oma en de rest van de familie had nog aaaaalle vertrouwen.Zelfs toen ze met blauwe lippen kortademig en ellendig zat te wezen en de huisarts het nog niet nodig vond haar in te sturen naar het ziekenhuis. De dienstdoende arts die die nacht geroepen werd schrok zich kapot. Oma is met de ambulance opgehaald en een paar uur daarna overleden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Dat nog niet nee, wel niet meer weten wat ze had afgesproken, de deur voor iedereen opendoen (ook vreemden, gelukkig was mn oom daarbijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat scheeltmaar wat deed zij voor gekke dingen? Mijn oma heeft nog niet hele rare dingen gedaan als in: 's nachts boodschappen doen en dat soort dingen. Deed die van jou dat wel of deed die net zulke dingen als de mijne?
Ahquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:36 schreef Bamba het volgende:
Maar nu is het allemaal niet meer nodig, want het gaat allemaal goed door die pacemaker en die halsketting is maar voor oude mensen
Aldus mijn oma
Ja, ik word er altijd zelf pas achteraf bang/trillerig vanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij bent heel rationeel in noodsituaties he?
Dingen als boos worden omdat je al zo lang niet meer geweest bent terwijl dat niet waar is, heeft ze nog niet. Daarom en omdat ze nog niet hele rare dingen heeft gedaan denk ik soms dat het wel mee valt met omaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat nog niet nee, wel niet meer weten wat ze had afgesproken, de deur voor iedereen opendoen (ook vreemden, gelukkig was mn oom daarbij), overal geld verstoppen, niet meer eten ook
Puur omdat ze het niet meer leuk vond om te eten, als we haar haalden dan was ze vrolijk genoeg om mee te eten
En later was het echt alles vergeten; als je geweest was en je kwam je jas halen die je vergeten was werd ze boos dat je al zo lang niet was geweest![]()
Pesies. Om mijn oma te quoten: 'ik kan mezelf prima wassen zo op mijn knieën in bad. Geen hulp nodig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:36 schreef Bamba het volgende:
Maar nu is het allemaal niet meer nodig, want het gaat allemaal goed door die pacemaker en die halsketting is maar voor oude mensen
Aldus mijn oma
Misschien, maar dat kan een dokter beter inschatten en in de gaten houden. Helemaal met die waterkoker, dan kun je maatregelen nemen misschienquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dingen als boos worden omdat je al zo lang niet meer geweest bent terwijl dat niet waar is, heeft ze nog niet. Daarom en omdat ze nog niet hele rare dingen heeft gedaan denk ik soms dat het wel mee valt met oma
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.quote:
Oh bahquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.![]()
Terwijl diezelfde huisarts ook bij de moeder van mijn beste vriendin te laat heeft ingegrepen waardoor die aan een maagperforatie is overleden. En ik ken nog een casus die zeer twijfelachtig is. Maja, het is niet aan mij om daar werk van te maken.
En wat dat betreft herken ik oognips aarzeling heel erg: nadat mijn oma overleden was hebben wij als gezin het erover gehad om stappen te ondernemen (klacht, tuchtrecht etc.) Maar dat zou een conflict hebben opgeleverd met de rest van de familie. En oma was al zo ziek dat ze geen jaar meer had geleefd. Dus mijn ouders hebben besloten dat niet te doen en ik kon weinig anders dan hun keuze te respecteren.
Dat is ook een lastige situatie inderdaad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.![]()
Terwijl diezelfde huisarts ook bij de moeder van mijn beste vriendin te laat heeft ingegrepen waardoor die aan een maagperforatie is overleden. En ik ken nog een casus die zeer twijfelachtig is. Maja, het is niet aan mij om daar werk van te maken.
En wat dat betreft herken ik oognips aarzeling heel erg: nadat mijn oma overleden was hebben wij als gezin het erover gehad om stappen te ondernemen (klacht, tuchtrecht etc.) Maar dat zou een conflict hebben opgeleverd met de rest van de familie. En oma was al zo ziek dat ze geen jaar meer had geleefd. Dus mijn ouders hebben besloten dat niet te doen en ik kon weinig anders dan hun keuze te respecteren.
Nou dat ken ik idd. En vorig jaar toen ze dus een hele nacht op de grond heeft gelegen zag ze zelf ook in dat het zo niet verder kon en is alle hulp toen ingeschakeld. Ze heeft nu alleen nog hulp bij het huishouden, de rest kan ze allemaal weer zelf. En ik moet eerlijk zeggen dat ze het echt nog wel red hoor, maar ze denkt nu ze die pacemaker heeft alle problemen zijn verholpen en dat is natuurlijk niet zo. 2 weken geleden is ze nog tegen de verwarming aangevallen toen ze zich aan het aankleden was in de douche (staandquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies. Om mijn oma te quoten: 'ik kan mezelf prima wassen zo op mijn knieën in bad. Geen hulp nodig.' Tot ze viel, niet meer op kon staan en wij haar een uur later hoorden roepen (oma woonde bij ons achter, in het huis waar F_R nu vakantie zit te vieren). Helemaal koud en ellendig, maar goddank niks gebroken. Daarna is mijn moeder haar gaan helpen met douchen.
Dus eigenlijk net op tijd, maar aan de andere kant ook net te laat. Maar hoe eigenwijs mijn oma ook was, hier kon ze zich echt niet meer uit lullen.
Ja dat jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:43 schreef tombolafan het volgende:
Mijn oma woonde in een complex voor oudere mensen, maar "al die oude mensjes vond ze stomvervelend" aldus de 92-jarige![]()
Druk maar op je kettingquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Kinders, dit oude mens gaat naar bed.Zal ik even bellen als ik veilig ben aangekomen?
Druk effe op dat hangertjequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Kinders, dit oude mens gaat naar bed.Zal ik even bellen als ik veilig ben aangekomen?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Oh, da's inderdaad nog niet heeeeel oudquote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, da's inderdaad nog niet heeeeel oud
Mijn oma is ook overleden door de gevolgen van een medische misser (een gebroken heup werd niet op tijd onderkend, sterker nog 'gewoon flink zijn en lopen'![]()
)
Truste cat en oognip
Ja, ze kreeg zelfs een nieuwe heup diep in de negentig! alleen daar al kan je uit opmaken dat het niet is gegaan zoals het hoort, maar is niet goed hersteld van die operatie helaasquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:05 schreef Bamba het volgende:
[..]. Je hoort er zo vaak van, medische missers. Wat erg dat je oma daar uiteindelijk aan overleden is
.
Bah, nare dingen zijn datquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ze kreeg zelfs een nieuwe heup diep in de negentig! alleen daar al kan je uit opmaken dat het niet is gegaan zoals het hoort, maar is niet goed hersteld van die operatie helaas![]()
Truste tombo
Die operatie was waarschijnlijk niet nodig geweest als ze er niet op had gelopen en ze gelijk aan d'r gebroken heup behandeld was. Juist omdat ze niet adequaat behandeld is, hebben ze haar tegen de protocollen in alsnog een nieuwe heup gegeven, dat deden ze normaal niet bij mensen aan de verkeerde kant van de negentig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Bah, nare dingen zijn dat. Een operatie op die leeftijd is sowieso al erg risicovol, maar zo'n operatie had veel eerder moeten gebeuren lijkt me!
Neequote:
Idd, zulke operaties doe je toch niet meer bij mensen in de 90, maar veel eerderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die operatie was waarschijnlijk niet nodig geweest als ze er niet op had gelopen en ze gelijk aan d'r gebroken heup behandeld was. Juist omdat ze niet adequaat behandeld is, hebben ze haar tegen de protocollen in alsnog een nieuwe heup gegeven, dat deden ze normaal niet bij mensen aan de verkeerde kant van de negentig.
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Bamba het volgende:
[..]
Idd, zulke operaties doe je toch niet meer bij mensen in de 90, maar veel eerder, zeker nadat ze d'r heup gebroken had
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn lievelingsoma ging heel plotseling dood. Ik was bij een vriendin in Den Haag geweest en belde mijn ouders 'of oma nog iets te doen had vandaag' want anders ging ik op de terugweg even langs, zegt mijn vader nee dat kan niet, wij zijn er.
Ik snapte er echt niks van, en toen dus op de snelweg te horen gekregen dat ze ineens was overleden 's nachts
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn lievelingsoma ging heel plotseling dood. Ik was bij een vriendin in Den Haag geweest en belde mijn ouders 'of oma nog iets te doen had vandaag' want anders ging ik op de terugweg even langs, zegt mijn vader nee dat kan niet, wij zijn er.
Ik snapte er echt niks van, en toen dus op de snelweg te horen gekregen dat ze ineens was overleden 's nachts
.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijkZe was gevallen, moest 'gewoon' normaal doorbijten, maar bleek bij de foto die een paar weken later alsnog gemaakt is een gebroken heup te hebben. Ze hebben haar toen een nieuwe heup gegeven, ondanks haar hoge leeftijd. Tussen de val en de operatie zat dus niet zo heel lang, maar toch, er had meteen een foto gemaakt moeten worden. Dan had de gebroken heup behandeld kunnen worden (ook met een operatie, maar da's minder heftig dan een hele nieuwe heup) plus dat haar weerstand dan niet zo verzwakt was geweest.
Ik snap nog steeds niet dat niemand heeft aangedrongen op een foto. Dat mijn oma zelf dacht 'dan moet ik me niet aanstellen, als de dokter zegt dat het normaal is', oke, maar het bejaardentehuis of iemand van de familie had gewoon moeten eisen dat ze een foto zouden maken. Toen het uiteindelijk werd ontdekt op de foto was een gewone operatie niet meer mogelijk en was een nieuwe heup de enige optie. Het zit me na al die jaren nog steeds hoog, merk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:44 schreef Bamba het volgende:
[..]
.
Oh sorry, ik had het niet zo begrepen.
Wat erg dat ze haar niet geopereerd hebben toen.. Zulke dingen zijn toch helemaal niet nodig om te gebeuren
Lijkt me volkomen normaal dat het je nog zo hoog zit. Het had namelijk voorkomen kunnen worden en dat is juist het frustrerende.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat niemand heeft aangedrongen op een foto. Dat mijn oma zelf dacht 'dan moet ik me niet aanstellen, als de dokter zegt dat het normaal is', oke, maar het bejaardentehuis of iemand van de familie had gewoon moeten eisen dat ze een foto zouden maken. Toen het uiteindelijk werd ontdekt op de foto was een gewone operatie niet meer mogelijk en was een nieuwe heup de enige optie. Het zit me na al die jaren nog steeds hoog, merk ik
Elies, ben je zo van ons geschrokken? Je bent zo stil weer
Ja, en ik schrok ook van mezelfquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Elies, ben je zo van ons geschrokken? Je bent zo stil weer
dat is echt rot! hoop dat ze meewerkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:05 schreef Qwea het volgende:
Mijn nieuwe!!!!! Schoenen zijn volgens mij te klein. Terwijl die gast van de footlocker zei van niet. Straks maar eens bellen, ook al heb ik ze aangehad. Moet ie maar beter zn werk doen.
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is echt rot! hoop dat ze meewerken
Maar voel je zelf niet hoeveel plaats er is?
Volgende keer op je intuitie afgaan en niet op wat die medewerker zegtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.
Ja die had ik ook al gezien, die heeft goede genenquote:
Moet je ze niet nog ff uitlopen dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.
Nog lange niet, nog lange nietquote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef Maes het volgende:
![]()
Ben ik weer![]()
Fiep is nog steeds een beetje ziekjes
Ze zeggen toch altijd Black don't crack.. dat klopt bij hem welquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die had ik ook al gezien, die heeft goede genen
Nee er was eigenlijk niks meer aan de hand. Maar vanmorgen weer als een zielig vogeltje in haar mandje, ik ga zo maar even bij haar kijken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben je nog met haar naar je eigen dierenarts geweest ook?
Of heb je wel het idee dat het al opknapt?
Begin gewoon 1 aflevering te kijken danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog lange niet, nog lange niet![]()
Omdat ik zóveel achter loop zie ik er gewoon tegenop om het te 'moeten inhalen'.
Stom he?
Nou moe... Ik ben steeds blijer dat wij in elk geval zaterdag niet getwijfeld hebben en direct zijn gegaan!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef Maes het volgende:
![]()
Ben ik weer![]()
Fiep is nog steeds een beetje ziekjes
Gelukkigquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:16 schreef Maes het volgende:
Fiep is oké, ze lag nog wel in dezelfde positie als ik haar had achtergelaten vanmorgen maar ze kwam uit de mand, heeft een plasje gedaan in de tuin en een heeeeeel klein koekje gegeten![]()
Nou anders ik welquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou moe... Ik ben steeds blijer dat wij in elk geval zaterdag niet getwijfeld hebben en direct zijn gegaan!
Een werkgever die teveel personeel en te weinig werk heeft, suckt op de korte termijn niet. Maar op de lange termijn zal eea met elkaar in balans gebracht moeten worden. Misschien kan je binnenkort elke dag wel bijslapenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:42 schreef Croli het volgende:
Moe wakker worden sucks
Op t werk zitten zonder dat er werk te doen is sucks
Eerder naar huis mogen maar wel doorbetaald krijgen sucks niet
Daardoor in de trein EN thuis even bijslapen sucks niet
Schoenen lopen niet in de lengte uitquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Moet je ze niet nog ff uitlopen dan?
Misschien dat een maat groter weer te groot is, dat ie dat bedoelde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:15 schreef Ynske het volgende:
Ik als nerd moest best glimlachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
dr kwam al een reactie als, geen wonder dat t 9 maanden duurt om die data te verwerkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:19 schreef Croli het volgende:
Heb ik altijd al willen weten. Is volgens mij niet goed om dit aan mannen te laten weten. Anders gaan ze zo opscheppen
quote:
Jeeeeeejquote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:26 schreef oh-oh het volgende:
Muissssssss , jij idioot, ik krijg net je post![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien wil Chico een stukjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag nog goed gaan dooreten trouwens
Ediequote:
Is het lekker?quote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:15 schreef Ynske het volgende:
Nou, technisch gesproken heb je nog steeds 37,5 MB, alleen in een RAID-30E6 stripesetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En die wordt niet eens gebruikt voor foutcorrectie
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
datquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:43 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Begin gewoon 1 aflevering te kijken danen zie het niet als een inhaalslag.
Je krijgt er geen spijt van!
Eerst je tieten laten zien!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:38 schreef Oognip het volgende:
Croli, ik ken jou nog helemaal niet. Kun je iets over jezelf vertellen?
Ga je ook voor je tietschimmel?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:41 schreef Qwea het volgende:
ooh ik kan naar de dokter straks voor mijn voetschimmelAlthans, ik DENK dat het dat is.
Leuk!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:08 schreef Bamba het volgende:
* Binnenstuitert*
We gaan 13 november bij een pup kijken
Ah ik dacht al wat ben je weinig online, maar je hebt dus Ziggo dus dan verklaart dat hetquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:03 schreef indaha het volgende:
Ha eindelijk ook weer on line K....Ziggo.![]()
Qwea sterkte met je (tiet)schimmel)en Oh-Oh beterschap
![]()
Ook beterschap voor Fieps en Fritz![]()
Bamba wat rot dat je geopereerd moet worden.![]()
Ynske een man![]()
Cat een nieuwe bank![]()
Oognip sterkte met je oma,maar ik sluit me bij de rest aan dat je dit niet zomaar kunt laten doorgaan.
Wij zitten met mijn moeder in een zelfde soort traject en zullen ook binnen korte of langere tijd zulke beslissingen moeten gaan nemen, het is dat mijn vader (haar exman) iedere dag naar haar toegaat en kookt want anders was het nu al moeilijker geweest om haar nog zelfstandig te laten wonen.
En een nieuw kitten
Vader is een border colli en moeder kruising border colli-labrador. Net gebeld met de mensen, de teef was eerder loops dan ze dachten en vader was logeren bij hen en toen was het al gebeurdquote:
Ach wat leukquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:08 schreef Bamba het volgende:
* Binnenstuitert*
We gaan 13 november bij een pup kijken
Ja natuurlijk moet je dat eerst doen, maar fijn dat je actie onderneemtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:11 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ah ik dacht al wat ben je weinig online, maar je hebt dus Ziggo dus dan verklaart dat het
Ik ga het sowieso niet zo door laten gaan, maar wil eerst even met de familie bespreken.
Mooie honden vind ik dat (in tegenstelling tot de 'gewone' colliequote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:15 schreef Bamba het volgende:
[..]
Vader is een border colli en moeder kruising border colli-labrador. Net gebeld met de mensen, de teef was eerder loops dan ze dachten en vader was logeren bij hen en toen was het al gebeurd. Maandag zijn ze geboren, was een zware bevalling, uiteindelijk een keizersnede. Ze liggen met mama in de woonkamer. Het klinkt allemaal heel goed, dus ben zo benieuwd! Er zit 1 blue merle teef bij en wij waren de eerste die daar interesse in hadden, dus ik hoop dat het klikt
Wij ookquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mooie honden vind ik dat (in tegenstelling tot de 'gewone' collie) Leuk joh!
Ik weet niet eens van welk seizoen danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:43 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Begin gewoon 1 aflevering te kijken danen zie het niet als een inhaalslag.
Je krijgt er geen spijt van!
Wat heb je als laatst gezien?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet niet eens van welk seizoen dan
Weet niet waar ik gebleven ben qua seizoenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |