Nou dat ken ik idd. En vorig jaar toen ze dus een hele nacht op de grond heeft gelegen zag ze zelf ook in dat het zo niet verder kon en is alle hulp toen ingeschakeld. Ze heeft nu alleen nog hulp bij het huishouden, de rest kan ze allemaal weer zelf. En ik moet eerlijk zeggen dat ze het echt nog wel red hoor, maar ze denkt nu ze die pacemaker heeft alle problemen zijn verholpen en dat is natuurlijk niet zo. 2 weken geleden is ze nog tegen de verwarming aangevallen toen ze zich aan het aankleden was in de douche (staandquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies. Om mijn oma te quoten: 'ik kan mezelf prima wassen zo op mijn knieën in bad. Geen hulp nodig.' Tot ze viel, niet meer op kon staan en wij haar een uur later hoorden roepen (oma woonde bij ons achter, in het huis waar F_R nu vakantie zit te vieren). Helemaal koud en ellendig, maar goddank niks gebroken. Daarna is mijn moeder haar gaan helpen met douchen.
Dus eigenlijk net op tijd, maar aan de andere kant ook net te laat. Maar hoe eigenwijs mijn oma ook was, hier kon ze zich echt niet meer uit lullen.
Ja dat jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:43 schreef tombolafan het volgende:
Mijn oma woonde in een complex voor oudere mensen, maar "al die oude mensjes vond ze stomvervelend" aldus de 92-jarige![]()
Druk maar op je kettingquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Kinders, dit oude mens gaat naar bed.Zal ik even bellen als ik veilig ben aangekomen?
Druk effe op dat hangertjequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Kinders, dit oude mens gaat naar bed.Zal ik even bellen als ik veilig ben aangekomen?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:50 schreef Cat22 het volgende:
Oh, da's inderdaad nog niet heeeeel oudquote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, da's inderdaad nog niet heeeeel oud
Mijn oma is ook overleden door de gevolgen van een medische misser (een gebroken heup werd niet op tijd onderkend, sterker nog 'gewoon flink zijn en lopen'![]()
)
Truste cat en oognip
Ja, ze kreeg zelfs een nieuwe heup diep in de negentig! alleen daar al kan je uit opmaken dat het niet is gegaan zoals het hoort, maar is niet goed hersteld van die operatie helaasquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:05 schreef Bamba het volgende:
[..]. Je hoort er zo vaak van, medische missers. Wat erg dat je oma daar uiteindelijk aan overleden is
.
Bah, nare dingen zijn datquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ze kreeg zelfs een nieuwe heup diep in de negentig! alleen daar al kan je uit opmaken dat het niet is gegaan zoals het hoort, maar is niet goed hersteld van die operatie helaas![]()
Truste tombo
Die operatie was waarschijnlijk niet nodig geweest als ze er niet op had gelopen en ze gelijk aan d'r gebroken heup behandeld was. Juist omdat ze niet adequaat behandeld is, hebben ze haar tegen de protocollen in alsnog een nieuwe heup gegeven, dat deden ze normaal niet bij mensen aan de verkeerde kant van de negentig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Bah, nare dingen zijn dat. Een operatie op die leeftijd is sowieso al erg risicovol, maar zo'n operatie had veel eerder moeten gebeuren lijkt me!
Neequote:
Idd, zulke operaties doe je toch niet meer bij mensen in de 90, maar veel eerderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die operatie was waarschijnlijk niet nodig geweest als ze er niet op had gelopen en ze gelijk aan d'r gebroken heup behandeld was. Juist omdat ze niet adequaat behandeld is, hebben ze haar tegen de protocollen in alsnog een nieuwe heup gegeven, dat deden ze normaal niet bij mensen aan de verkeerde kant van de negentig.
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Bamba het volgende:
[..]
Idd, zulke operaties doe je toch niet meer bij mensen in de 90, maar veel eerder, zeker nadat ze d'r heup gebroken had
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn lievelingsoma ging heel plotseling dood. Ik was bij een vriendin in Den Haag geweest en belde mijn ouders 'of oma nog iets te doen had vandaag' want anders ging ik op de terugweg even langs, zegt mijn vader nee dat kan niet, wij zijn er.
Ik snapte er echt niks van, en toen dus op de snelweg te horen gekregen dat ze ineens was overleden 's nachts
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:35 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn lievelingsoma ging heel plotseling dood. Ik was bij een vriendin in Den Haag geweest en belde mijn ouders 'of oma nog iets te doen had vandaag' want anders ging ik op de terugweg even langs, zegt mijn vader nee dat kan niet, wij zijn er.
Ik snapte er echt niks van, en toen dus op de snelweg te horen gekregen dat ze ineens was overleden 's nachts
.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijkZe was gevallen, moest 'gewoon' normaal doorbijten, maar bleek bij de foto die een paar weken later alsnog gemaakt is een gebroken heup te hebben. Ze hebben haar toen een nieuwe heup gegeven, ondanks haar hoge leeftijd. Tussen de val en de operatie zat dus niet zo heel lang, maar toch, er had meteen een foto gemaakt moeten worden. Dan had de gebroken heup behandeld kunnen worden (ook met een operatie, maar da's minder heftig dan een hele nieuwe heup) plus dat haar weerstand dan niet zo verzwakt was geweest.
Ik snap nog steeds niet dat niemand heeft aangedrongen op een foto. Dat mijn oma zelf dacht 'dan moet ik me niet aanstellen, als de dokter zegt dat het normaal is', oke, maar het bejaardentehuis of iemand van de familie had gewoon moeten eisen dat ze een foto zouden maken. Toen het uiteindelijk werd ontdekt op de foto was een gewone operatie niet meer mogelijk en was een nieuwe heup de enige optie. Het zit me na al die jaren nog steeds hoog, merk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:44 schreef Bamba het volgende:
[..]
.
Oh sorry, ik had het niet zo begrepen.
Wat erg dat ze haar niet geopereerd hebben toen.. Zulke dingen zijn toch helemaal niet nodig om te gebeuren
Lijkt me volkomen normaal dat het je nog zo hoog zit. Het had namelijk voorkomen kunnen worden en dat is juist het frustrerende.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat niemand heeft aangedrongen op een foto. Dat mijn oma zelf dacht 'dan moet ik me niet aanstellen, als de dokter zegt dat het normaal is', oke, maar het bejaardentehuis of iemand van de familie had gewoon moeten eisen dat ze een foto zouden maken. Toen het uiteindelijk werd ontdekt op de foto was een gewone operatie niet meer mogelijk en was een nieuwe heup de enige optie. Het zit me na al die jaren nog steeds hoog, merk ik
Elies, ben je zo van ons geschrokken? Je bent zo stil weer
Ja, en ik schrok ook van mezelfquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Elies, ben je zo van ons geschrokken? Je bent zo stil weer
dat is echt rot! hoop dat ze meewerkenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:05 schreef Qwea het volgende:
Mijn nieuwe!!!!! Schoenen zijn volgens mij te klein. Terwijl die gast van de footlocker zei van niet. Straks maar eens bellen, ook al heb ik ze aangehad. Moet ie maar beter zn werk doen.
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is echt rot! hoop dat ze meewerken
Maar voel je zelf niet hoeveel plaats er is?
Volgende keer op je intuitie afgaan en niet op wat die medewerker zegtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.
Ja die had ik ook al gezien, die heeft goede genenquote:
Moet je ze niet nog ff uitlopen dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik dacht dat ze te krap waren... maar neeeeeeeeeeuj was niet zo zei die. Maat groter moest ook niet. Manager belt me terug zodra hij er is.
Nog lange niet, nog lange nietquote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef Maes het volgende:
![]()
Ben ik weer![]()
Fiep is nog steeds een beetje ziekjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |