Inderdaad, dat staat erin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Huur je inclusief water als in gas/water/licht etc.? Dat moet er in staan.
het is pure chantage wat ie doet. NOOIT op ingaan, nooit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:30 schreef Elmostyle het volgende:
Net even met rechtsbijstand gebeld, die loopt alleen maar bezig over dat ze een kopie willen van die rekening van 2000 euro. Maar dan nog, dat lijkt mij helemaal niet relevant? Aangezien uberhaupt het water afsluiten wanneer je incl. gas / water / licht huurt mij al niet lijkt mogen.
Zometeen nog maar eens bellen en dan hopen op iemand die iets behulpzamer is aan de telefoon.
Idd, ik ben ook niet van plan hoofdhuurder te gaan worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is pure chantage wat ie doet. NOOIT op ingaan, nooit.
heb je een scanner? zo ja, dan wil je misschien ff inscannen en online zetten (na de persoonlijke gegevens uitgemarkeerd te hebbenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:33 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Idd, ik ben ook niet van plan hoofdhuurder te gaan worden.
Helaas heb hier geen scanner, ik zal even kijken welk hoofdstuk relevant is in het contract en proberen een duidelijke foto te maken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
heb je een scanner? zo ja, dan wil je misschien ff inscannen en online zetten (na de persoonlijke gegevens uitgemarkeerd te hebben)
Als hoofdhuurder ben je verantwoordelijk voor de huurbetalingen van jou en je mede huurders.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet zo met hoofdhuurder en andere rekeningen.
In dit geval int de hoofdhuurder dus de inclusief prijs, want TS huurt inclusief volgens zijn huurcontract.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als hoofdhuurder ben je verantwoordelijk voor de huurbetalingen van jou en je mede huurders.
voor een berg zaken ben je verantwoordelijk, ook als er bv overlast is zal de politie bij jou uitkomen. het is zeker niet iets wat ik in de situatie van ts zou overwegen, gezien de slechte ervaringen van vorige hoofdbewoners + het chantagemiddel wat wordt gehanteerd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als hoofdhuurder ben je verantwoordelijk voor de huurbetalingen van jou en je mede huurders.
Bedankt, ga ik direct doenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:01 schreef Jotwoo het volgende:
Huurcommissie ook al geprobeerd? http://www.huurcommissie.nl/
quote:Weghalen bestaande aansluiting Voor het weghalen van een bestaande aansluiting dient u ook een aanvraag te doen. Vervolgens nemen wij contact met u op. Afhankelijk van de werkzaamheden zal de uitvoer in sommige gevallen gelijktijdig met het weghalen van de andere disciplines gebeuren.
Typenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:03 schreef Elmostyle het volgende:
(foto met gsm is btw te onduidelijk om de tekst nog te lezen van het contract)
Weghalen van een aansluiting lijkt me wat anders dan afsluiten.quote:
Nee hoor, is hetzelfde. Afsluiten gebeurt niet met een druk op de knop ofzo, maar door het weghalen van de meter (de fysieke aansluting dus).quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weghalen van een aansluiting lijkt me wat anders dan afsluiten.
Is dat zo? En hoe gaat dat dan als de ene bewoner vertrekt en de volgende zich aanmeldt? Of noemen jullie dat niet aan- of afsluiten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:03 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Nee hoor, is hetzelfde. Afsluiten gebeurt niet met een druk op de knop ofzo, maar door het weghalen van de meter (de fysieke aansluting dus).
Bij ons is het zo dat als de klant een pand wil laten aflsuiten dat hij een aanvraag moet doen om door een monteur de meter te laten verwijderen. En daarbij moet hij iets van 250 euro betalen. En weer 250 om de aansluiting weer aan te vragen (dus weer aan te sluiten). Zeker niet met 1 telefoontje te regelen dus
zou hier het issue kunnen zitten, dat als de huisbaas het water op eigen naam laat zetten, dat hij extra betaald (1 malig misschien?) omdat hij geen bewoner is van het huis maar wel eigenaar? zoiets? of is het belastingtechnisch. ik begrijp namelijk geen hol van waar hij hier voordeel uithaalt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat zo? En hoe gaat dat dan als de ene bewoner vertrekt en de volgende zich aanmeldt? Of noemen jullie dat niet aan- of afsluiten?
Nee, wij noemen dat gewoon verhuizenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat zo? En hoe gaat dat dan als de ene bewoner vertrekt en de volgende zich aanmeldt? Of noemen jullie dat niet aan- of afsluiten?
Het gaat waarschijnlijk om de gemeentelijke lasten en de waterschapsheffing. Als je weinig inkomen hebt kan je hier kwijtschelding voor aanvragen, grote kans dat een student dit wel kan doen en een huisjesbaas niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zou hier het issue kunnen zitten, dat als de huisbaas het water op eigen naam laat zetten, dat hij extra betaald (1 malig misschien?) omdat hij geen bewoner is van het huis maar wel eigenaar? zoiets? of is het belastingtechnisch. ik begrijp namelijk geen hol van waar hij hier voordeel uithaalt.
Dat is toch geen 2000 euro?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk om de gemeentelijke lasten en de waterschapsheffing. Als je weinig inkomen hebt kan je hier kwijtschelding voor aanvragen, grote kans dat een student dit wel kan doen en een huisjesbaas niet.
En dát staat dus los van een waterleidingbedrijf, dus kan er helemaal niet afgesloten worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk om de gemeentelijke lasten en de waterschapsheffing. Als je weinig inkomen hebt kan je hier kwijtschelding voor aanvragen, grote kans dat een student dit wel kan doen en een huisjesbaas niet.
Waarschijnlijk een gevalletje overdrijving en tevens het eigenaren gedeelte ook optellen bij het verhaalquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is toch geen 2000 euro?Ik betaal zo'n 500.
Maar dan is het dus geen kwestie van keuze?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.delft.nl/Gemee(...)ntelijke_belastingen
WIE BETAALT?
Volgens de opgestelde beleidsregels krijgt de langstwonende de aanslag. Met gelijke woonduur is dit de oudste in leeftijd. De gemeente baseert zich hierbij op de gegevens in de Gemeentelijke Basisadministratie. Het kan voorkomen dat de aanslag onbedoeld op naam van één van de andere bewoners komt. Dit betekent dan niet dat de aanslag daarom vernietigd moet worden. Dit is alleen mogelijk als er sprake is van willekeur.
N.B.: de langstwonende kamerbewoner krijgt de aanslagen voor het gehele pand op zijn naam en is verantwoordelijk voor de betaling! Uiteraard is diegene wettelijk gerechtigd om de kosten naar rato te verhalen op de medebewoners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |