abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103516104
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :



Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :







4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:09:09 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103516179
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103516252
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
Eens !
Ik zag net op RDW.nl dat de kleur nog steeds bruin is, dat zal ik maar eens laten aanpassen :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103516460
Mooi ding!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103519376
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
pi_103519550
Eindelijk een projecttopic :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:06:51 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103524235
geen opel fan maar deze is wel leuk ;)
pi_103524406
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eindelijk een projecttopic :P
pi_103524867
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:17:36 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103528648
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
zou em groen laten lekker fris en opvallend
pi_103530168
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :

[ afbeelding ]

Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen


Succes
pi_103563257
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef ononono het volgende:
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:17 schreef T42 het volgende:

[..]

zou em groen laten lekker fris en opvallend
Of elke maand een andere kleur :P
EK komt er toch bijna aan ? w/
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 01:16 schreef sijs het volgende:

[..]

ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen

Succes
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:49:50 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103563562
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:13 schreef sigme het volgende:
Mooi ding!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:34:26 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103565676
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
pi_103567396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef T42 het volgende:

[..]

als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze auto :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103569705
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
pi_103603743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 06:03 schreef sijs het volgende:
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:00:11 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103609480
Voor als je uitgekeken bent op groen :P


leuke bakkies ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_103734131
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s-
maar goed te zien dat hij nog op de weg is
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:17:09 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_103735888
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)

[ Bericht 7% gewijzigd door Herr.Flick op 30-10-2011 11:23:18 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104026442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)
Bedankt voor de nuttige info !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104026552
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.



Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 november 2011 @ 13:05:42 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104027615
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.

[ afbeelding ]

Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104027729
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Kan dat al een paar maanden vtv ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 november 2011 @ 13:44:52 #27
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104029618
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 13:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Kan dat al een paar maanden vtv ?
Je mag in rpincipe elke dag je auto aanbieden voor een APK, alleen geldt de '2 maanden' regeling dan niet, dwz: je mag je auto 2 maanden voor je eind datum ter apk aanbieden, als hij dan goed gekeurd word, blijft de oude datum gehandhaaft (+ 1 jaar)

Voorbeeld:

APK vervalt op 1-3-2012

Indien je met deze auto nu naar de APK zou gaan dan is de nieuwe apk vervaldatum 6-11-2012
Je mag de auto ook aanbieden vanaf 1-1-2012, dan geldt de datum bij goedkeuring 1-3-2013.

Voor bepaalde voertuigen gelden langere termijnen, voorbeeld zijn jongere auto's of oldtimers die 30 jaar of ouder zijn (2 jaar, of zelfs APK vrij gesteld < 1960)

Prijstechnisch maakt het niet veel uit, of je nu gaat schorsen, of een nieuwe APK neemt, daarbij zul je bij een schorsing de auto op eigen terrein moeten zetten (niet op openbare weg), en na de schorsing mag je niet eens met je auto naar het APK station rijden voor ene keuring.

Tel uit je winst! (of verlies ;) )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104036201
Bedankt voor de uitleg, helder !

We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan.
In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104066129
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 15:55 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor de uitleg, helder !

We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan.
In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren !
eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.

ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken.

maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd.

als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_104100110
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:57 schreef powerflux het volgende:

[..]

eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.

ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken.

maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd.

als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK.
De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.
Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104152271
het is niet het risico van 'betrappen' door politie, maar puur registratie. zodra je de auto ontschorst, wordt aangenomen dat je ermee de openbare weg op gaat - automatisch met verlopen APK. Je kunt verhalen vinden van mensen die het andersom deden en een paar dagen later een boete kregen.

Maar, inderdaad, je mag met geschorste auto naar de keuring rijden. Ga dus ook niet onderweg naar het keuringsstation langs de lidl om wat bier in te slaan, dan misbruik je deze regel. Terug naar huis moet hij ontschorst en gekeurd zijn.

Daarnaast heb je natuurlijk het eerder genoemde bewijsje van de garage bij je dat je die dag dat tijdstip gaat keuren.

De reden dat ik beide instanties had gebeld is omdat ik niet kon vinden of er limieten zaten aan de afstand naar de keuringsstation. De rest stond netjes beschreven op de site van het RDW, en kun je ook terugzoeken als je twijfelt. Beide (RDW en politie) konden niet aangeven dat dit er was, maar zeiden wel: neem alsjeblieft de kortste weg.

Mocht je toch 100KM willen rijden, bel dan voor de zekerheid effe of dit niet veranderd/verduidelijkt is.

noot: indien je auto niet belastingvrij is, moet je voor die ene dag dat je geschorst naar de keuring rijdt officieel belastingontheffing aanvragen. hier zal het keuringstation zich niks van aantrekken, maar het is voor het geval dat je een controle tegenkomt. dan kun je aantonen dat je niet de belasting aan het ontduiken bent (immers betaal je geen wegenbelasting als hij geschorst is). regelsregelsregels.

[ Bericht 22% gewijzigd door powerflux op 09-11-2011 09:35:21 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 9 november 2011 @ 13:15:45 #32
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104158681
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.
Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ?
Nee, is geen probleem.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107595830
Vandaag de bougies vervangen, dat was ook echt nodig :')
Met -10 was het na een paar keer het gaspedaal intrappen gelijk lopen.
Valt niet tegen toch?

Het is baggerweer geweest en ik ben onwijs druk dus ik moet even kijken wat ik ga doen.
A.s. maandag is de apk verlopen.
Er zit hier een garage 20 meter verderop, daar laat ik hem onofficieel keuren.

Mocht er veel aan de hand zijn ga ik hem schorsen en stallen tot mei oid.
Als het mee valt laat ik het maken en dan heb ik apk voor 2 jaar.

Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107646157
Vandaag de carb gedemonteerd, hier was al wat gerommeld en ik had een revisiesetje gescoord dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald.

Grote delen staan te weken en ik heb al wat kleine dingen schoongemaakt.
Ben benieuwd of ik het allemaal weer in elkaar krijg :P

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107649466
mooi
pi_107652788
quote:
Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP

hopelijk niet, maar laat het me even weten van te voren.. het is een charmant wagentje!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_107656474
Carb is weer lekker schoon en zit voor het grootse deel alweer in elkaar:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107663185
Was wel te doen dus?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107665430
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 6 februari 2012 @ 15:08:21 #40
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107674645
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Zal niet meevallen als de ontsteking ook stroomloos gezet word!

;)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107689655
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Was wel te doen dus?
Ik vond het meevallen, veel foto's gemaakt van hoe alles zit.
Dit is een single barrel carb, die zijn niet echt heel ingewikkeld, is meer een grote bromfiets carb :)

Het meeste werk was het schoonmaken, daar ben ik wel ff mee bezig geweest.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107689693
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Komt wel goed hoor :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107839847
Carb is af, netjes schoongemaakt en gereviseerd.
Morgen monteren en kijken of ik de motor aan de gang krijg :)!

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:11:49 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107850093
Ziet er weer gelikt uit ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107863761
Vandaag de carb er weer opgezet en een aantal vacuüm en benzineleidingen vervangen voor nieuwe gewapende exemplaren.





Ik ga het originele luchtfilter vervangen en er komt een plat k&n luchtfilter op, ik vind dit luchtfilter een onding en het is erg gaar en niet meer mooi te krijgen.
Tevens nog een iets mooier geluid ;)
Vacuumaansluiting van het spruitstuk dop ik dan af, en op de carterontluchting komt ook een filtertje.
Vandaag is er bij mij ouders een set bougiekabels binnen gekomen, die moet ik nog even monteren en dan kan ik kijken of ik de motor aan de praat krijg.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:31:18 #46
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107875633
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107882738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:31 schreef Herr.Flick het volgende:
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk.
Moet lukken met de choke toch ;)?
En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 februari 2012 @ 08:05:38 #48
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107883645
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 02:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Moet lukken met de choke toch ;)?
En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor!
Niet als je carburateur bevriest! :+
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107885222
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107888374
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 08:05 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet als je carburateur bevriest! :+
Daar heb jij gelijk in!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107888478
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
Die originele behuizing ziet er niet meer uit en is van kunststof dus daar valt niet veel meer aan te redden.

Ik hou het wel beschaaft, ik wil iets als dit direct bovenop mijn carb:



Op de carterontluchting komt dan zo'n filtertje:



Dan hoeft mijn carburateur de carterdampen ook niet te slikken :P, sorry milieu :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 februari 2012 @ 13:27:33 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107889049
Ik zou het niet doen.. warme lucht in je inlaat is iets waar je niet op zit te wachten, en al helemaal niet bij een carbmotor, dan is de boel van geen kant meer af te stellen :N

kun je niet een origneel behuizinkje van opel-forum (of zo) af plukken? kan me niet voorstellen dat daar niet aan te komen is, en als je dáár dan een K&N filter in gooit, heb je wél positief resultaat :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107889165
Of je moet je uitlaatspuitstuk gaan inpakken om de warmte tegen te gaan. Zo'n luchtfilter zoals je nu wilt hebben werkt alleen maar averechts.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107893857
We gaan wel even wat zaken uitproberen, eerst maar eens goed lopend krijgen ;)
iig bedankt voor de feedback.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107894367
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic

de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
pi_107945606
Puike wagen en interessant topic.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_107951028
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef sijs het volgende:
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic

de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107951038
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef dimmak het volgende:
Puike wagen en interessant topic.
Thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107959195
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
Het zal averechts werken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107975519
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
pi_107983392
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Het zal averechts werken.
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107983421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:46 schreef sijs het volgende:

[..]

je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
Ik snap het, bedankt voor de toelichting.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107989520
respect
pi_107996768
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
Nu wle ja maar straks in de zomer niet. Als er inderdaad zo'n slang van het front naar het luchtfilter loopt. Je motorruimte wordt heet hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108019716


Dit is het luchtfilterhuis wat erop zit, staat nu op zomerstand.
Dan heb je een beetje een idee :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108125729
Van de week nieuwe bougiekabels gemonteerd.
In principe ready om te starten, maar de accu is plat en de starthulp is leeg.

Die staat nu te laden en dan morgen maar eens kijken of hem aan de praat krijgen,
Als dat naar wens gaat dan gaat hij voor de apk.

Ook nog ff banden oppompen en de verlichting controleren e.d.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108150803
Net nog eventjes bezig geweest.
De vlotterkamer moet weer helemaal vol lopen dus hij wilde niet gelijk aanslaan helaas.
Ik heb een klein beetje benzine boven in de carb gegooid en toen sloeg hij direct aan.
Dus de ontsteking e.d. is nu helemaal in orde.

Daarna was de starthulp alweer leeg, dat ding heeft 12 uur staan laden maar gaf nog steeds niet aan dat hij al vol was.
Ik heb benzine op de cab, als ik de aanvoerslang eraf haal dan spuit er wat benzine in het rond, dus er staat druk op.
Ik heb niet het idee dat er benzine wordt ingespoten via de sproeiers, maar ik moet even wachten totdat ik weer een beetje power heb om dat te controleren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108154312
Starthulp erop maar dat ding is gaar.
Dus even een andere auto met startkabels erg tegenover gezet.
Motor draaid mooi rond maar is niet aan de praat te krijgen.
Een slokje benzine bovenin het gat van de carb en hij slaat in 1 keer aan.

Ik heb dus iets niet goed gedaan met de carb.
Vlotterkamer zit vol dus dat gaat iig goed.
Carb ligt er nu af en ik ga nu sleutelen om te kijken wat het kan zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 19 februari 2012 @ 17:27:03 #69
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108154718
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108155864
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Nope.
Ik heb de carb nu uit elkaar liggen, ben aan het kijken wat het kan zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 19 februari 2012 @ 18:23:05 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108156859
Ik vind 'm leuk in deze kleurstelling en zou 'm zo laten.
Ook hoi !
pi_108157550
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108158463
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef JerryLee het volgende:
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
Ja, nee.

Vlotter zit helemaal vol dus dat is allemaal goed.
Ik gok op een verstopt kanaal ergens.

Carb ligt nu uitelkaar en die ga ik morgen schoonblazen, dan weer eens proberen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108159821
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108161394
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
Jep, alle gaten komen goed overeen, maar in het deksel zit sowieso een kanaal verstopt.


Nummer 6 krijg ik geen lucht doorheen als ik er met me mond op blaas, bij een andere carb die ik heb liggen gaat dat wel en dat is het hetzelde model.
Dus dat ga ik overzetten, hopelijk is dat de boosdoender.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108165432
Carb helemaal gestript en nog een keer gereinigd.
Alles ligt nu te drogen en morgen ga ik hem doorsspuiten met lucht en dan nogmaals in elkaar zetten.
Als het dan nog niet werkt dan snap ik niet wat er aan de hand kan zijn.

Ik heb 4 dezelfde carb's liggen dus ik weet precies hoe alles in elkaar zit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108166931
Anders gewoon een Weber erop :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108167476
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Anders gewoon een Weber erop :P
Haha, ik vind die dingen best duur en bij een 1.2 motor heeft het niet echt veel nut.
Dan koop ik liever een lasapparaat :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108167843
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Anders gewoon een Weber erop :P
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108205317
quote:
Wel bruut, maar voor dat geld zou ik er dan een andere motor in lepelen.
Daarnaast moet je dan ook gaan ombouwen naar een manta as met andere remmerij e.d.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108205538
Afijn, vandaag de carb in de garage bij mijn vader bewerkt.
Elk kanaaltje doorgespoten en ik heb nog een pakking tussen de venturi en de gasklep aangepast.
Daar zitten verschillende gaatjes in maar bij 1 doorlaat van een kanaal zat er geen gaatje in de pakkingen die ik bij de revisieset kreeg.
Die had ik er dus met een speld ingemaakt maar dan duw je eigenlijk het pakkingmateriaal opzij en niet weg.
Die heb ik nu handmatig met een staalboortje netjes gemaakt.

Carb zit nu weer helemaal in elkaar, helemaal perfect, stof en vuil vrij in een ziplocker.
Dus we gaan van de week nog eens kijken of het nu wel gaat werken :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108209069
Net ook nog een nieuwe benzinepomp gescoord _O_ , die is mechanisch en die zit op het blok.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 20 februari 2012 @ 23:45:04 #83
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108211524
nu nog effe starten.. :P
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108211572
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
nu nog effe starten.. :P
Misschien dat ik morgenmiddag ff een paar uurtjes pik om de dett te starten :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108213718
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:52 schreef junkiexp het volgende:
Net ook nog een nieuwe benzinepomp gescoord _O_ , die is mechanisch en die zit op het blok.
ik zag hem liggen op de foto, die pomp is trouwens voor alle blokken ( 12, 16 en 20) hetzelfde

wat wel slim is, is om tussen pomp en carburateur een los filtertje te zetten
extra zekerheid, en je kan altijd zien of je pomp werkt

succes morgen
pi_108224245
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:15 schreef sijs het volgende:

[..]

ik zag hem liggen op de foto, die pomp is trouwens voor alle blokken ( 12, 16 en 20) hetzelfde

wat wel slim is, is om tussen pomp en carburateur een los filtertje te zetten
extra zekerheid, en je kan altijd zien of je pomp werkt

succes morgen
Dat kan niet want ik heb die nog niet in mijn bezit, die ligt nog in België :P
Welke foto bedoel je eigenlijk?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108224545
Ik ga nu de carb er opzetten, hopelijk werkt het nu :Y)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:30:08 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108224579
We zien de filmpjes wel verschijnen :P

Suc7 ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108229929
Tikkie lopen *O*

Ben ff filmpje aan het uppen, moment :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108230270
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108230643

Gelijk ook even een klein rondje in de straat gereden, de banden zijn zacht en de remmen doen het niet helemaal lekker maar dat komt wel goed.
Grofweg het CO een beetje afgesteld, en ik kan nu in 1 keer doortrappen naar het einde van de versnelling zonder hikken en inhouden.
De motor reageert nu ook op de CO- en stationairschroef en dat was eerst niet ^O^

Stationair lopen gaat ook goed, valt ook niet meer uit tijdens het schakelen.
De vacuumvervroeger van de onsteking werkt ook goed, want ik zie bij gasgeven de grondplaat van de ontsteking omhoogkomen!
Motorisch is het nu tot de keuring in orde, nu alleen nog even wat kleine zaken nalopen en dan APK.

Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.
Verder nog even een nieuwe binnenlampje afgemonteerd:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:41:27 #92
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108241890
*O*
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108249334
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:13 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het luchtfilterhuis wat erop zit, staat nu op zomerstand.
Dan heb je een beetje een idee :)
deze foto bedoelde ik, ik zie je klepdeksel, carburateur en spruitstuk en de benzinepomp liggen

Will
pi_108249357
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:27 schreef junkiexp het volgende:

Gelijk ook even een klein rondje in de straat gereden, de banden zijn zacht en de remmen doen het niet helemaal lekker maar dat komt wel goed.
Grofweg het CO een beetje afgesteld, en ik kan nu in 1 keer doortrappen naar het einde van de versnelling zonder hikken en inhouden.
De motor reageert nu ook op de CO- en stationairschroef en dat was eerst niet ^O^

Stationair lopen gaat ook goed, valt ook niet meer uit tijdens het schakelen.
De vacuumvervroeger van de onsteking werkt ook goed, want ik zie bij gasgeven de grondplaat van de ontsteking omhoogkomen!
Motorisch is het nu tot de keuring in orde, nu alleen nog even wat kleine zaken nalopen en dan APK.

Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.
Verder nog even een nieuwe binnenlampje afgemonteerd:

[ afbeelding ]
gefeliciteerd...
pi_108274835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:59 schreef sijs het volgende:

[..]

deze foto bedoelde ik, ik zie je klepdeksel, carburateur en spruitstuk en de benzinepomp liggen

Will
Aha, dan snap ik het.
Maar dat was een foto die van het internet af had geplukt als voorbeeld voor het luchtfilterhuis, vandaar de mix-up :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108274899
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:00 schreef sijs het volgende:

[..]

gefeliciteerd...
Thanks, altijd leuk om iets te doen wat je nog nooit hebt gedaan en dat het blijkt te werken.
Ik was nu 30 euro kwijt, als je zo'n carb wegbrengt kan je dat wel vermenigvuldigen met factor 5.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108288182
Die kleur O+ _O_ 8-) :7 O+ *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:22:51 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108288353
Goegedaanjoggie! ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108312416
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
Goegedaanjoggie! ^O^
I did it ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108313337
quote:
[
Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?topic=6724.0
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108375371
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

I did it ;)
geeft schouderklopje
pi_108385260
Vanmiddag nog een aantal zaken doorgesmeerd zoals de scharnieren en de vangers van de deuren.
Ook de stoelen verschoven niet helemaal soepel en na een likje vet gaat dat een stuk beter.

Na 3 dagen stilstaan sloeg de motor gelijk aan.
Paar keer gasgeven, choke half open en starten, gevolg is dat de motor direct aanslaat en blijft lopen.
Tijd laten draaien en een rondje gereden, de motor liep nog niet helemaal lekker en pakte niet altijd even goed op.
Verder komt de temperatuur meter niet tot het midden, maar blijft er een beetje voor hangen.
Wat mij betreft een thermostaat die open blijft staan, de nieuwe ligt al klaar.
Dit zal ik combineren met het schoonspoelen van het koelingssystem.

Op gehoor met warme motor de CO en stationaire afstelling gedaan en zie hier het resultaat:


Daarna nog een rondje gereden en ik ben weer erg tevreden:


Het differentieel van de achteras zingt wel een beetje, ik zal die olie ook eens een keer verversen.
Heb er verder niet echt problemen mee want dit hebben ze volgens mij allemaal wel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:55:21 #103
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108401762
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108406279
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)

en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel

heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
pi_108410490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.

:)
Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen.
Zulke dingen zijn gelukkig niet kostbaar en zijn leuk om te doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108410930
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 07:58 schreef sijs het volgende:
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)

en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel

heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg ;)
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?
Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.

Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108411725
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg ;)
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?

Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.

Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in :)
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog

heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef

(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
pi_108425305
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef sijs het volgende:

[..]

ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog

heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef

(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de hand :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108426672
Vandaag nog even bezig geweest, wat electronica problemen opgelost.
Er zaten 2 claxons naast elkaar, niet echt nodig en niet origineel dus ik heb er 1 afgehaald en alles netjes gemonteerd.
De schakelaar van de passagiersdeur werkte niet.
Ik heb de schakelaar los gehaald en wat metaal blank gemaakt en nu werkt de binnenverlichting ook weer aan die kant :)
Stand 1 van de blower doet het niet, is geen apk afkeur dus daar ga ik nog even naar kijken wat daar precies mee aan de hand is.
Ik vermoed een weerstand.

Achteruitverwarming doet het niet, ik meet 11,96 volt zonder draaiende motors op de stekkers aan de achterkant dus dat is goed, de achteruit zal dus niet goed meer zijn.
Er zijn reparatiesetjes voor, dat fix ik nog wel een keer.
Is ook geen apk afkeur.

Tankmeter werkt ook niet, ik vermoed de vlotter.
Die zal ik er eens uit halen om te kijken hoe dat in elkaar zit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108446742
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Feel the fuzz!
pi_108537496
uit de haynes:

benzinetankelement testen:

1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa

2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat

3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald

4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
pi_108554312
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:58 schreef Kalebatz het volgende:
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108554323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef sijs het volgende:
uit de haynes:

benzinetankelement testen:

1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa

2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat

3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald

4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
Super, hier kan ik wat mee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108574661
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
pi_108761280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 03:45 schreef sijs het volgende:
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
Bedankt voor het aanbod ^O^
Ik heb deze gevonden, erg handig http://opeldocu.slapeloos.net/kadett%20c/wh%20kadett%20c%201200/
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108761494
Vandaag trouwens naar de garage van mijn ouders gereden, een stuk van 30 km waarvan 20 km snelweg en de rest door de stad en provinciaal.
Was best even spannend omdat ik wat zaken heb gewijzigd en verder niks heb afgesteld.

Maar alles is goed gegaan en ik heb er vetrouwen in, motor is niet 1 keer afgeslagen.
Ben nu bij mijn ouders in de garage bezig om alle apk punten langs te lopen voorzover dat mogelijk is zonder brug, deze week of volgende week gaan we dan echt keuren.

Alles is nog redelijk hard, ik zal alleen wel wat vliegroest op de veerschotels achter.

Ik houd jullie op de hoogte!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108762899
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
pi_108762938
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Nee dat wist ik niet.
Ik wist dat ze gelast mochten worden, maar ik wist niet dat het uniek was.
Grappig :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:42:06 #119
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108775962
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden..

Dus vervangen mag wel, (los slijpen nieuwe vastlassen), maar veerschotel zelf repareren niet.
Heeft verder niets met de kadett C te maken, dit geldt voor alle auto's.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_110988987
Vandaag met de c kadett naar de APK, heb alle APK punten die ik zelf kon controleren nagelopen en die waren goed.
De onderkant is even afwachten, hopen dat het meevalt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111012251
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111013034
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
:'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:10:29 #123
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111016906
:{
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:22:30 #124
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111017592
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:59:51 #125
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111050463
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111054190
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Fail. :|W
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_111057145
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Wiellager rechtsvoor, fuseekogel rechts. Draagarm links, verstevigingsbalkje is gepuntlast ipv op de officiele manier, stuk dorpel rot.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111057222
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
Zeker te weten, maar ik heb er geen tijd voor want ik ben mijn huis aan het verbouwen en mijn baan eist teveel tijd.
Verder zijn de banden slecht, de uitlaat is bijna door, het voorraam lekt en zijn er nog wel wat kleine dingen!

Het is echt wel een leuk bakkie maar het is toch 36 jaar oud.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111057236
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Fail. :|W
Wat is er fail beste Turquaz?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111058201
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wat is er fail beste Turquaz?
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..

Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..? :') Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.

Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.

1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:34:47 #131
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111059031
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal.. :{

Maar daarom open ik hier juist geen project topic, uiteindelijk komt er toch alleen maar discussie van.
Voor TS is het jammer, want veel geld hoeft deze reparatie niet te kosten, wiellager je gemakkelijk zelf te doen want deze zijn gewone conische lagers die je zonder persgereedschap kunt vervangen, afstellen is ook een fluitje van een cent.

Draagarm vervangen kan wel een klote karwei zijn, de bout gaat vaak in de bus vast zitten door roest, en dan zul je moeten "spelen" met de middelen die je hebt. Ik heb in het verleden wel eens de rubber kapot gestookt om zo plaats te maken zodat ik de boel kon slijpen/demonteren, maar in de regel is het nog wel te doen zonder veerspanners oid.

Lassen.. tja.. daar heb je middelen voor nodig en een beetje laservaring. Oud blik van een auto last vaak lastig, het materiaal is vaak vervuild en poep dun door de corrosie, fusee is gewoon schroefwerk..

Jammer TS dat je hem van de hand gaat doen, dit zijn gewone werkzaamheden die bij zo'n oude auto horen, maar als het niet kan.. tja.. dan houd het op!

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_111059081
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..

Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..? :') Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.

Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.

1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.

100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.

Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.

Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111060900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal.. :{

Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc.... :')
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.

100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.

Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.

Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.

Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.

300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_111063264
Avond in de kroeg is duurder

http://www.stinosautos.nl/pagina16a.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:04:35 #135
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111091743
Of je zet 'm ff een paar maanden in de garage of in een stalling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111100359
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc.... :')

[..]

Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.

Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.

300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Kan ook best maar ik heb geen zin om er geld en tijd in te stoppen.
Ik rijd een leasebak en voor mijn vriendin koop ik wel wat anders.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111118121
heel jammer,
maar ik snap het wel als je zelf geen garage/ruimte om te sleutelen hebt wordt het lastig
lassen aan oudjes is idd een vak apart
om diezelfde reden heb ik mijn city ook van de hand moeten doen - ik had hem 22 jaar- :-(
pi_111489347
De kadett is inmiddels verkocht en vriendin heeft een smart gekocht :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 13 mei 2012 @ 14:25:34 #139
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111490963
Sund. Mja, wel te begrijpen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111494721
Slotje op verzoek. Het project kan de archieven in ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')