Eens !quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
zou em groen laten lekker fris en opvallendquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.
Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart)
ik heb jaren een c-city 16 s gehadquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :
[ afbeelding ]
Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.
Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus![]()
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.
Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.
Wat zijn de plannen :
Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)
Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.
Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)
Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.
Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen !quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef ononono het volgende:
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.
Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)
Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.
Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)
Vervang de V snaar
Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.
En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen
Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.
En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!
Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).
Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
Of elke maand een andere kleurquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:17 schreef T42 het volgende:
[..]
zou em groen laten lekker fris en opvallend
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:16 schreef sijs het volgende:
[..]
ik heb jaren een c-city 16 s gehad
Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten
v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp
-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-
die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen
Succes
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer hahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze autoquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef T42 het volgende:
[..]
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
Net ding zo te zien !quote:Op woensdag 26 oktober 2011 06:03 schreef sijs het volgende:
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp
deze was tot voor een paar jaar van mij
de 12tv41
als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s-quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
Bedankt voor de nuttige info !quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter
Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE!)
Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.
Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.
Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallenquote:Op zondag 6 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.
[ afbeelding ]
Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !
Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
Kan dat al een paar maanden vtv ?quote:Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Je mag in rpincipe elke dag je auto aanbieden voor een APK, alleen geldt de '2 maanden' regeling dan niet, dwz: je mag je auto 2 maanden voor je eind datum ter apk aanbieden, als hij dan goed gekeurd word, blijft de oude datum gehandhaaft (+ 1 jaar)quote:
eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.quote:Op zondag 6 november 2011 15:55 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor de uitleg, helder !
We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan.
In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren !
De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.quote:Op maandag 7 november 2011 09:57 schreef powerflux het volgende:
[..]
eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.
ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken.
maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd.
als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK.
Nee, is geen probleem.quote:Op maandag 7 november 2011 22:24 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.
Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ?
hopelijk niet, maar laat het me even weten van te voren.. het is een charmant wagentje!quote:Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP
Zal niet meevallen als de ontsteking ook stroomloos gezet word!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft..
Ik vond het meevallen, veel foto's gemaakt van hoe alles zit.quote:
Komt wel goed hoorquote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft..
Moet lukken met de choke tochquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:31 schreef Herr.Flick het volgende:
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk.
Niet als je carburateur bevriest!quote:Op zondag 12 februari 2012 02:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Moet lukken met de choke toch?
En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor!
Daar heb jij gelijk in!quote:Op zondag 12 februari 2012 08:05 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Niet als je carburateur bevriest!
Die originele behuizing ziet er niet meer uit en is van kunststof dus daar valt niet veel meer aan te redden.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef sijs het volgende:
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic
de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
Het zal averechts werken.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopenquote:Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?quote:
Ik snap het, bedankt voor de toelichting.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:46 schreef sijs het volgende:
[..]
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
Nu wle ja maar straks in de zomer niet. Als er inderdaad zo'n slang van het front naar het luchtfilter loopt. Je motorruimte wordt heet hè.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
Nope.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Ja, nee.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef JerryLee het volgende:
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
Jep, alle gaten komen goed overeen, maar in het deksel zit sowieso een kanaal verstopt.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
Haha, ik vind die dingen best duur en bij een 1.2 motor heeft het niet echt veel nut.quote:
quote:
Wel bruut, maar voor dat geld zou ik er dan een andere motor in lepelen.quote:
Misschien dat ik morgenmiddag ff een paar uurtjes pik om de dett te startenquote:
ik zag hem liggen op de foto, die pomp is trouwens voor alle blokken ( 12, 16 en 20) hetzelfdequote:Op maandag 20 februari 2012 22:52 schreef junkiexp het volgende:
Net ook nog een nieuwe benzinepomp gescoord, die is mechanisch en die zit op het blok.
Dat kan niet want ik heb die nog niet in mijn bezit, die ligt nog in Belgiëquote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:15 schreef sijs het volgende:
[..]
ik zag hem liggen op de foto, die pomp is trouwens voor alle blokken ( 12, 16 en 20) hetzelfde
wat wel slim is, is om tussen pomp en carburateur een los filtertje te zetten
extra zekerheid, en je kan altijd zien of je pomp werkt
succes morgen
deze foto bedoelde ik, ik zie je klepdeksel, carburateur en spruitstuk en de benzinepomp liggenquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:13 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het luchtfilterhuis wat erop zit, staat nu op zomerstand.
Dan heb je een beetje een idee
gefeliciteerd...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:27 schreef junkiexp het volgende:
Gelijk ook even een klein rondje in de straat gereden, de banden zijn zacht en de remmen doen het niet helemaal lekker maar dat komt wel goed.
Grofweg het CO een beetje afgesteld, en ik kan nu in 1 keer doortrappen naar het einde van de versnelling zonder hikken en inhouden.
De motor reageert nu ook op de CO- en stationairschroef en dat was eerst niet![]()
Stationair lopen gaat ook goed, valt ook niet meer uit tijdens het schakelen.
De vacuumvervroeger van de onsteking werkt ook goed, want ik zie bij gasgeven de grondplaat van de ontsteking omhoogkomen!
Motorisch is het nu tot de keuring in orde, nu alleen nog even wat kleine zaken nalopen en dan APK.
Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.
Verder nog even een nieuwe binnenlampje afgemonteerd:
[ afbeelding ]
Aha, dan snap ik het.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:59 schreef sijs het volgende:
[..]
deze foto bedoelde ik, ik zie je klepdeksel, carburateur en spruitstuk en de benzinepomp liggen
Will
Thanks, altijd leuk om iets te doen wat je nog nooit hebt gedaan en dat het blijkt te werken.quote:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?topic=6724.0quote:[
Ik heb wel een lekkage ergens, want het is nat op de vloer van de bestuurdersplek.
Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit wegquote:Op zondag 26 februari 2012 07:58 schreef sijs het volgende:
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)
en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel
heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)quote:Op zondag 26 februari 2012 12:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?
Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.
Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de handquote:Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef sijs het volgende:
[..]
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog
heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef
(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:58 schreef Kalebatz het volgende:
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Super, hier kan ik wat mee.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef sijs het volgende:
uit de haynes:
benzinetankelement testen:
1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa
2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat
3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald
4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
Bedankt voor het aanbodquote:Op donderdag 1 maart 2012 03:45 schreef sijs het volgende:
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
Nee dat wist ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden..quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.
Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Fail.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.
Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Wiellager rechtsvoor, fuseekogel rechts. Draagarm links, verstevigingsbalkje is gepuntlast ipv op de officiele manier, stuk dorpel rot.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Zeker te weten, maar ik heb er geen tijd voor want ik ben mijn huis aan het verbouwen en mijn baan eist teveel tijd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..quote:
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..
Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..?Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.
Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.
1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc....quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal..
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.
100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.
Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.
Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
Kan ook best maar ik heb geen zin om er geld en tijd in te stoppen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc....
[..]
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.
Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.
300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |