Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit wegquote:Op zondag 26 februari 2012 07:58 schreef sijs het volgende:
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)
en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel
heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)quote:Op zondag 26 februari 2012 12:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?
Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.
Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de handquote:Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef sijs het volgende:
[..]
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog
heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef
(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:58 schreef Kalebatz het volgende:
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Super, hier kan ik wat mee.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef sijs het volgende:
uit de haynes:
benzinetankelement testen:
1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa
2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat
3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald
4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
Bedankt voor het aanbodquote:Op donderdag 1 maart 2012 03:45 schreef sijs het volgende:
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
Nee dat wist ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden..quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.
Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |