Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit wegquote:Op zondag 26 februari 2012 07:58 schreef sijs het volgende:
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)
en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel
heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)quote:Op zondag 26 februari 2012 12:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?
Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.
Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de handquote:Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef sijs het volgende:
[..]
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog
heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef
(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:58 schreef Kalebatz het volgende:
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Super, hier kan ik wat mee.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef sijs het volgende:
uit de haynes:
benzinetankelement testen:
1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa
2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat
3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald
4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
Bedankt voor het aanbodquote:Op donderdag 1 maart 2012 03:45 schreef sijs het volgende:
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
Nee dat wist ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden..quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes
wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.
Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Fail.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.
Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Wiellager rechtsvoor, fuseekogel rechts. Draagarm links, verstevigingsbalkje is gepuntlast ipv op de officiele manier, stuk dorpel rot.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Zeker te weten, maar ik heb er geen tijd voor want ik ben mijn huis aan het verbouwen en mijn baan eist teveel tijd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..quote:
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..
Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..?Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.
Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.
1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc....quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal..
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.
100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.
Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.
Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
Kan ook best maar ik heb geen zin om er geld en tijd in te stoppen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc....
[..]
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.
Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.
300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |