abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108375371
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

I did it ;)
geeft schouderklopje
pi_108385260
Vanmiddag nog een aantal zaken doorgesmeerd zoals de scharnieren en de vangers van de deuren.
Ook de stoelen verschoven niet helemaal soepel en na een likje vet gaat dat een stuk beter.

Na 3 dagen stilstaan sloeg de motor gelijk aan.
Paar keer gasgeven, choke half open en starten, gevolg is dat de motor direct aanslaat en blijft lopen.
Tijd laten draaien en een rondje gereden, de motor liep nog niet helemaal lekker en pakte niet altijd even goed op.
Verder komt de temperatuur meter niet tot het midden, maar blijft er een beetje voor hangen.
Wat mij betreft een thermostaat die open blijft staan, de nieuwe ligt al klaar.
Dit zal ik combineren met het schoonspoelen van het koelingssystem.

Op gehoor met warme motor de CO en stationaire afstelling gedaan en zie hier het resultaat:


Daarna nog een rondje gereden en ik ben weer erg tevreden:


Het differentieel van de achteras zingt wel een beetje, ik zal die olie ook eens een keer verversen.
Heb er verder niet echt problemen mee want dit hebben ze volgens mij allemaal wel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:55:21 #103
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108401762
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108406279
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)

en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel

heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
pi_108410490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Kan goed zijn dat de spanningsregelaar van je meters wat afwijkt ipv dat je thermostaat afwijkt.
Ook hier.. meten is weten!
De thermostaat zit in de dikke aansluiting van je waterpomp, slamg eraf, borgveer eruit en je hebt hem eruit, de spanningsregelaar van je metertjes zit achterop je cockpitje.

:)
Ik denk zelf dat het de thermostaat is, deze ga ik dan sowieso even vervangen.
Zulke dingen zijn gelukkig niet kostbaar en zijn leuk om te doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108410930
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 07:58 schreef sijs het volgende:
als je toch je thermostaat eruithaalt, als je hem schoonmaakt zie je de openingstemperatuur erop ingestanst, opletten dat de nieuwe dezelfde themperatuur heeft .. je kan de oude even in een groot glas heet water leggen en je ziet gelijk of hij werkt
op bedrijfstemperatuur hoort het wijzertje zo ongeveer in het midden te staan, bij de een soms wat meer naar links bij de ander wat meer naar rechts
als je hem koud start hoor je de meter te zien oplopen en en kan je zien wanneer de thermostaat open gaat, dan zakt de meter iets om daarna weer op te lopen (kachelkraan dan dicht laten...is hij sneller op temperatuur)

en het differentieel zal je altijd wel wat horen...typisch opel
mijn record-combi hebben we van 1994 tot 2005 gereden met een zingend differentieel

heb je overigens de schakelaar van de binnenverlichting al gevonden? -en dan bedoel ik niet die bij de deuren-
Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg ;)
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?
Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.

Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108411725
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks voor de extra info, meeste dingen weet ik wel door mijn sleutelervaring maar tips zijn nooit weg ;)
De schakelaar voor de binnenverlicting, de lichtschakelaar uittrekken bedoel je?

Ik wist het toevallig, mijn vader heeft voor zijn werk iets van 20 jaar Opel gereden.
Dat begon volgens mij met een Kadett, Corsa, Astra F, Astra G en nog wat andere Opels.
Volgens mij heeft zelfs de Astra G nog dezelfde constructie gehad.

Ik heb zelf een Astra H en daar zit het niet meer in :)
ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog

heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef

(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
pi_108425305
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef sijs het volgende:

[..]

ja die...heb mensen gekend die er pas na jaren achter kwamen.. :-)
zat ook in de ascona, manta en record, en omega zelfs nog

heb zelf b en c kadettjes gereden en gesleuteld, laatste opel was een record stationwagen, zoals ik al schreef

(heb nu een 406 break, ook een heel fijne auto)
Ik kan het me voorstellen, het ligt niet echt voor de hand :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108426672
Vandaag nog even bezig geweest, wat electronica problemen opgelost.
Er zaten 2 claxons naast elkaar, niet echt nodig en niet origineel dus ik heb er 1 afgehaald en alles netjes gemonteerd.
De schakelaar van de passagiersdeur werkte niet.
Ik heb de schakelaar los gehaald en wat metaal blank gemaakt en nu werkt de binnenverlichting ook weer aan die kant :)
Stand 1 van de blower doet het niet, is geen apk afkeur dus daar ga ik nog even naar kijken wat daar precies mee aan de hand is.
Ik vermoed een weerstand.

Achteruitverwarming doet het niet, ik meet 11,96 volt zonder draaiende motors op de stekkers aan de achterkant dus dat is goed, de achteruit zal dus niet goed meer zijn.
Er zijn reparatiesetjes voor, dat fix ik nog wel een keer.
Is ook geen apk afkeur.

Tankmeter werkt ook niet, ik vermoed de vlotter.
Die zal ik er eens uit halen om te kijken hoe dat in elkaar zit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108446742
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Feel the fuzz!
pi_108537496
uit de haynes:

benzinetankelement testen:

1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa

2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat

3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald

4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
pi_108554312
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:58 schreef Kalebatz het volgende:
Ik lurk al en tijdje mee maar moet nu toch even kwijt dat ik dit een ontzettend gaaf kadettje vind! Hoop dat je er veel lol van hebt!
Thanks, we gaan er veel lol aan hebben.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108554323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef sijs het volgende:
uit de haynes:

benzinetankelement testen:

1 sluit voor het testen van het vlotterelement in de tank een weerstand van 40 ohm aan tussen de voedingskabel van van de tankeenheid en massa

2 zet het contact aan en controleer of de wijzer van de benzinemeter langzaam naar vol gaat

3 als de meter nu wel werkt, maar niet als de vlottter unit is aangesloten, vlotterunit vervangen deze zit met 5 bouten in de tank geschroefd en met kit afgeseald

4 op dezelfde manier kan de temperatuurmeter van de koelvloeistof worden gecontroleerd
Super, hier kan ik wat mee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108574661
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
pi_108761280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 03:45 schreef sijs het volgende:
ik heb een haynes en een olieslager van de c-kadett, das als je nog wat weten wilt.....
Bedankt voor het aanbod ^O^
Ik heb deze gevonden, erg handig http://opeldocu.slapeloos.net/kadett%20c/wh%20kadett%20c%201200/
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108761494
Vandaag trouwens naar de garage van mijn ouders gereden, een stuk van 30 km waarvan 20 km snelweg en de rest door de stad en provinciaal.
Was best even spannend omdat ik wat zaken heb gewijzigd en verder niks heb afgesteld.

Maar alles is goed gegaan en ik heb er vetrouwen in, motor is niet 1 keer afgeslagen.
Ben nu bij mijn ouders in de garage bezig om alle apk punten langs te lopen voorzover dat mogelijk is zonder brug, deze week of volgende week gaan we dan echt keuren.

Alles is nog redelijk hard, ik zal alleen wel wat vliegroest op de veerschotels achter.

Ik houd jullie op de hoogte!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108762899
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
pi_108762938
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Nee dat wist ik niet.
Ik wist dat ze gelast mochten worden, maar ik wist niet dat het uniek was.
Grappig :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:42:06 #119
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108775962
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef sijs het volgende:
succes

wist je overigens dat je van de c-kadett -als een van de weinige autos- de veerschotels achter mag laten vervangen? normaal is het lassen aan de (achter)wielophanging verboden,maar voor deze schotels is er een uitzondering gemaakt
Veerschotels mogen altijd vervangen worden, alleen mag er niet aan de veerschotel zelf gelast worden..

Dus vervangen mag wel, (los slijpen nieuwe vastlassen), maar veerschotel zelf repareren niet.
Heeft verder niets met de kadett C te maken, dit geldt voor alle auto's.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_110988987
Vandaag met de c kadett naar de APK, heb alle APK punten die ik zelf kon controleren nagelopen en die waren goed.
De onderkant is even afwachten, hopen dat het meevalt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111012251
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111013034
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
:'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:10:29 #123
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111016906
:{
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:22:30 #124
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111017592
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:59:51 #125
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111050463
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111054190
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef junkiexp het volgende:
Afgekeurd op wat punten mbt het onderstel.

Verder een stukje dorpel rot, en een stuk chassis wat gepuntlast is en dat mag niet volgens de APK regels.
Dit is qua tijd teveel om te maken en qua geld teveel om te laten maken, hij gaat worden verkocht dus.
Fail. :|W
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_111057145
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat scheelt er allemaal aan volgens de apk?
Wiellager rechtsvoor, fuseekogel rechts. Draagarm links, verstevigingsbalkje is gepuntlast ipv op de officiele manier, stuk dorpel rot.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111057222
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met alle respect maar dat is toch wel op te lossen met goede hulp?
Zeker te weten, maar ik heb er geen tijd voor want ik ben mijn huis aan het verbouwen en mijn baan eist teveel tijd.
Verder zijn de banden slecht, de uitlaat is bijna door, het voorraam lekt en zijn er nog wel wat kleine dingen!

Het is echt wel een leuk bakkie maar het is toch 36 jaar oud.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111057236
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Fail. :|W
Wat is er fail beste Turquaz?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111058201
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wat is er fail beste Turquaz?
De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..

Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..? :') Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.

Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.

1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:34:47 #131
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_111059031
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal.. :{

Maar daarom open ik hier juist geen project topic, uiteindelijk komt er toch alleen maar discussie van.
Voor TS is het jammer, want veel geld hoeft deze reparatie niet te kosten, wiellager je gemakkelijk zelf te doen want deze zijn gewone conische lagers die je zonder persgereedschap kunt vervangen, afstellen is ook een fluitje van een cent.

Draagarm vervangen kan wel een klote karwei zijn, de bout gaat vaak in de bus vast zitten door roest, en dan zul je moeten "spelen" met de middelen die je hebt. Ik heb in het verleden wel eens de rubber kapot gestookt om zo plaats te maken zodat ik de boel kon slijpen/demonteren, maar in de regel is het nog wel te doen zonder veerspanners oid.

Lassen.. tja.. daar heb je middelen voor nodig en een beetje laservaring. Oud blik van een auto last vaak lastig, het materiaal is vaak vervuild en poep dun door de corrosie, fusee is gewoon schroefwerk..

Jammer TS dat je hem van de hand gaat doen, dit zijn gewone werkzaamheden die bij zo'n oude auto horen, maar als het niet kan.. tja.. dan houd het op!

:)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_111059081
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

De intentie van dit zgn. project topic, wat is er nog project aan als je de project weggooit omdat je er niet onderuit kan komen..

Wat denk je? Dat mijn BMW in goede staat is of wat..? :') Maar dannog zal ik nooit mijn auto weg doen totdat zij weer helemaal perfect is.

Je moet gewoon meer tijd in stoppen, zo moeilijk is het niet om eventjes een fuseekogel, draagarme en bandjes te wisselen.
Ga naar een doe het zelf garage en las gelijk je balkje, chasis en uitlaat.

1 dag en 100 euro verder ben je klaar.. Whats the big deal?
Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.

100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.

Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.

Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111060900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou turq.. als we naar jou verleden kijken dan slagen ook je projecten niet allemaal.. :{

Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc.... :')
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb de auto gekocht in een tijd dat ik wat meer tijd had.
Dergelijke laswerkzaamheden kan ik niet, ik kan alleen braden.

100 euro? Dat is alleen al bijna de brughuur.
Ik denk er te moeilijk over maar jij veels te makkelijk.

Uitlaat is rot en valt niet meer te lassen trouwens.
Als ik het onderstel zelf doen en de rest laat doen ga ik toch richting de 300 euro, minimaal.

Ik wil geen halve auto rijden, deze auto wil ik helemaal netjes maken of ik doe het niet.
Kan hem schorsen maar hier in de stad is het niet betaalbaar om hem te stallen.
Garageboxen doen hier rond de 200 euro per maand.
Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.

Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.

300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_111063264
Avond in de kroeg is duurder

http://www.stinosautos.nl/pagina16a.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:04:35 #135
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111091743
Of je zet 'm ff een paar maanden in de garage of in een stalling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111100359
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn enige echte project is toch eigenlijk de BMW, de rest was bagger en gebagger.. Ik was toen 18 ofzo met de Uno etc.... :')

[..]

Halve auto hoef je niet per se te rijden, je kunt ook alles namate tijd doen wat belangrijk is als eerste (de APK punten) en de rest later.

Ik heb ook vrij weinig tijd, ik werk tussen de 8 a 10 uur per dag. Maar toch komt mijn BMW langzaam maar beetje weer bovenop.. Komt goed.. Geef alleen een beetje meer om je wagen.

300 euro is ook te doen, why not? Je rijdt wel een leuke klassieker.
Kan ook best maar ik heb geen zin om er geld en tijd in te stoppen.
Ik rijd een leasebak en voor mijn vriendin koop ik wel wat anders.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_111118121
heel jammer,
maar ik snap het wel als je zelf geen garage/ruimte om te sleutelen hebt wordt het lastig
lassen aan oudjes is idd een vak apart
om diezelfde reden heb ik mijn city ook van de hand moeten doen - ik had hem 22 jaar- :-(
pi_111489347
De kadett is inmiddels verkocht en vriendin heeft een smart gekocht :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 13 mei 2012 @ 14:25:34 #139
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_111490963
Sund. Mja, wel te begrijpen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_111494721
Slotje op verzoek. Het project kan de archieven in ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')