abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103516104
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :



Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :







4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:09:09 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103516179
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103516252
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
De velgen en de kleur zijn geniaal. En een C-kadett is sowieso geniaal, dus deze auto is geniaal.
Eens !
Ik zag net op RDW.nl dat de kleur nog steeds bruin is, dat zal ik maar eens laten aanpassen :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103516460
Mooi ding!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103519376
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
pi_103519550
Eindelijk een projecttopic :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 23:06:51 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103524235
geen opel fan maar deze is wel leuk ;)
pi_103524406
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Eindelijk een projecttopic :P
pi_103524867
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:17:36 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103528648
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef junkiexp het volgende:
Heb echt geen benul van de staat van de auto qua roest, februarie moet hij gekeurd worden dus dan gaan we het zien.
Heb de auto echt voor een appel en een ei gekocht dus ik kan er wel een paar honderd euro in kwijt als het moet.

Het groen is met een roller gedaaan dus dat is zo bijgewerkt (naar mat zwart >:) )
zou em groen laten lekker fris en opvallend
pi_103530168
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik reed eerst een mooie W124 uit 1985 :

[ afbeelding ]

Daarna kwam er promotie naar een baan met leaseauto, en heb ik deze verkocht.
Ik blijk door mijn nieuwe baan 's avonds wat vaker niet thuis te zijn zodat mijn vriendin incidenteel niet met de auto weg kan.
Nu wonen we wel in het centrum van Rotterdam, en ik wilde wat te sleutelen te hebben dus toen zijn we opzoek gegaan.

Wat wilden we : iets kleins, wegenbelastingvrij en lekker apart.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een Opel Kadett City 1.2N uit 1976 in een opvallende kleur :+ :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

4 versnellingen, geen stuurbekrachtiging helemaal niks, puur autorijden dus O+
Het enige wat erin zit is een kanteldakje en 3 punt gordels (zijn er later ingebouwd)
Achter uiteraard geen gordels.

Van binnen en buien is het ding totaal niet mooi, en dat hoeft het ook niet te worden.
Het moet wel een betrouwbaar ding worden.

Wat zijn de plannen :

Bougiekabels vervangen (nog zoekende naar een juist set)
Kleppendeksel vervangen (al aangeschaft)
Oliefilter + Olie vervangen (al aangeschaft)
Contactpuntjes + condesator vervangen en afstellen (al aangeschaft)
V-riem vervangen (al aangeschaft)
Brandstoffilter vervangen (al aangeschaft)
Pakking inlaatspruitstuk vervangen (al aangeschaft)

Verder heb ik een carburateur revisieset gekocht op Ebay, ik wil de carburateur uit elkaar halen, reinigen en opnieuw in elkaar bouwen.

Daarna alles afstellen samen met een vriend van mijn vader (werkt al 20 jaar bij de ANWB)

Bekabeling naar radio, sigaerettenaansteker en mistlampen was voor de makkelijkheid allemaal aangelegd met blauw draad (massa en +) en scotch blokjes :')
Alles eruit getrokken en opnieuw aangelegd, moet alleen de mistlampen nog netjes met een relais aansluiten.

Ik heb een drukke baan en ook nog een half te renoveren huis (zie sig ;) ), dus ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.
ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen


Succes
pi_103563257
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:53 schreef ononono het volgende:
Leuke bak die (ATS) velgen had ik ook onder mijn eerste mini.

Hier een aantal tips van een die hard oldtimer rijder (nieuwste auto ooit kwam uit 1975 en allen zijn ze zo goed als dagelijks gebruikt)

Kwaliteit van punten en condensators van tegenwoordig is hopeloos!
zoek een simpel elektronisch setje (hall effect sensor) om die te vervangen en je bent al halverwege.

Vervang met je brandstof filter gelijk alle rubber brandstof leiding is cheap en zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid (leidingen kunnen van binnen verteren van buiten prima lijken)

Vervang de V snaar

Check of distributie een riem of ketting is en of deze gedaan moet worden.

En check heel grondig alle andere rubber (koel)slangen

Vergeet verder de ophanging niet smeer alles door wat je kan doorsmeren check de rubbers.

En last but not least gooi alle holle ruimtes en de onderkant helemaal vol met tectyl!!!

Daar na is het tijdens het eerste halfjaar lang zoeken naar alle piepjes en kraakjes en die verhelpen (alle deur en raam rubbers in de vaseline zetten helpt erg).

Als ie eenmaal meerdere keren per week gebruikt word en lekker rijd heb je een erg leuke betrouwbare oldtimer!
Bedankt voor de vele tips, ik zal ze meenemen als ik ga sleutelen !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:17 schreef T42 het volgende:

[..]

zou em groen laten lekker fris en opvallend
Of elke maand een andere kleur :P
EK komt er toch bijna aan ? w/
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103563342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 01:16 schreef sijs het volgende:

[..]

ik heb jaren een c-city 16 s gehad

Gordels achter zijn zo te monteren, de bevestigings punten zitten er al, -zitten plastic dopjes in links en rechts boven de achterbank, en als je de zitting verwijderd zie je ze op de chassisbalken zitten

v-snaar niet té strak spannen, dan doe je een leven met je waterpomp

-tip van een oude opelmonteur ooit gehad: als je door een plas water rijdt mag je hem eventjes horen piepen, dan staat ie precies goed-

die 1200 blokjes zoals jij er een hebt zijn nog jaren geleverd in de D en E kadettjes en ook in de corsa A en B tot ver in de jaren 90 -dus op de sloop kan je daar ook een hoop uithalen

Succes
Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:49:50 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103563562
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:13 schreef sigme het volgende:
Mooi ding!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:34:26 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103565676
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:46 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Gordels achterin was het plan niet hoor, er komt toch niemand achterin.
Ik denk zelfs dat ik de achterbank eruit ga halen, ding is gaar en kost ruimte.
als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
pi_103567396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:34 schreef T42 het volgende:

[..]

als je iets raakt helpen gordels toch niet veel meer haha
Nee, alleen aan geluk ga je wat hebben in deze auto :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103569705
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
pi_103603743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 06:03 schreef sijs het volgende:
[PROJECT] De kikker C-kadett city van Junkiexp

deze was tot voor een paar jaar van mij

de 12tv41

als de link niet werkt...google het kenteken dan komt de afbeelding ook
Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:00:11 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103609480
Voor als je uitgekeken bent op groen :P


leuke bakkies ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_103734131
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Net ding zo te zien !
Verkocht omdat ?
de balken vooronder voorwielophanging en de binnenschermen waren rot dus de motor moest eruit en de voorschermen eraf, achter bij de chassisbalken zaten ook al een paar nare plekken., carburateur moest gereviseerd worden, rembekrachtiger was niet meer goed, hoofdremcilinder kwam eraan, dus het werd mij iets te begrotelijk, ik heb zelf geen garage/werkplaats om hem rustig op te knappen..wij hebben hem van 1986 gehad tot ongeveer twee jaar terug..deed wel zeer om hem weg te moeten doen -het is een originele 16s-
maar goed te zien dat hij nog op de weg is
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:17:09 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_103735888
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)

[ Bericht 7% gewijzigd door Herr.Flick op 30-10-2011 11:23:18 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104026442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Voordat je de kleppendeksel gaat vervangen stel dan meteen je kleppen af.
Dit moet gebeuren met bedrijfswarme lopende moter


Sluit wel de kleine vaccuum slang af met een boutje oid, en zet de auto zo laag mogelijk in toeren, dit voorkomt een heel oliebad rondom je moter. Maak van een kartonnetje een spatschermpje dat je tussen de rand van de cilinderkop en de tuimelaars zet, motor starten en stellen maar die handel!
(LEUK WERKJE! :Y) )

Controleer of het onderste gaatje aan je inlaatspruitstuk nog open is, deze gaan wel eens dicht zitten, anders effe een boortje er doorheen halen.

Controleer je vaccuum vervroeger, het membraam is stok oud en je hebt kans dat deze nu niet meer werkt.

Distributieriem heb je niet, kettingen gaan in feite nooit stuk van deze motoren. Zet je CO iig niet laag, daar houden ze niet zo van, vooral in de winter met veel verbruikers aan wil het dan wel eens afslaan als het CO te laag afgesteld staat.

:)
Bedankt voor de nuttige info !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104026552
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.



Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 november 2011 @ 13:05:42 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104027615
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 12:41 schreef junkiexp het volgende:
Wilde van de week nog even een stuk gaan rijden, maar er lag een zekering uit.

[ afbeelding ]

Dat zijn van deze jongens en die had ik niet op voorraad.
Bij de Gamma even een setje gehaald en vanmiddag even een rondje rijden denk !

Zit er over te denken om de Kadett te schorsen en in april er mee te gaan beginnen.
De APK verloopt in feb en daar baal ik van want dan moet ik dus in de winter buiten sleutelen.
Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104027729
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dan ga je nu toch keuren, zoveel laat je dan ook niet vallen
Kan dat al een paar maanden vtv ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 november 2011 @ 13:44:52 #27
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104029618
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 13:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Kan dat al een paar maanden vtv ?
Je mag in rpincipe elke dag je auto aanbieden voor een APK, alleen geldt de '2 maanden' regeling dan niet, dwz: je mag je auto 2 maanden voor je eind datum ter apk aanbieden, als hij dan goed gekeurd word, blijft de oude datum gehandhaaft (+ 1 jaar)

Voorbeeld:

APK vervalt op 1-3-2012

Indien je met deze auto nu naar de APK zou gaan dan is de nieuwe apk vervaldatum 6-11-2012
Je mag de auto ook aanbieden vanaf 1-1-2012, dan geldt de datum bij goedkeuring 1-3-2013.

Voor bepaalde voertuigen gelden langere termijnen, voorbeeld zijn jongere auto's of oldtimers die 30 jaar of ouder zijn (2 jaar, of zelfs APK vrij gesteld < 1960)

Prijstechnisch maakt het niet veel uit, of je nu gaat schorsen, of een nieuwe APK neemt, daarbij zul je bij een schorsing de auto op eigen terrein moeten zetten (niet op openbare weg), en na de schorsing mag je niet eens met je auto naar het APK station rijden voor ene keuring.

Tel uit je winst! (of verlies ;) )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_104036201
Bedankt voor de uitleg, helder !

We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan.
In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104066129
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 15:55 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor de uitleg, helder !

We zijn eruit, de auto wordt geschorst en komt op een stallingsruimte van een autobedrijf te staan.
In April oid uit de schorsing halen en gelijk laten keuren !
eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.

ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken.

maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd.

als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_104100110
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:57 schreef powerflux het volgende:

[..]

eerst keuren, dan ontschorsen. je mag wel geschorst naar de keuring rijden (neem altijd een bewijs mee dat je een afspraak hebt en zorg dat je verzekerd bent). bij goedkeuring vervolgens even langs postkantoor en laten ontschorsen.

ik heb hier eerder een topic over geopend en ook later uitleg over gegeven nadat ik met het RDW en de politie had gebeld. indien nodig zal ik alle info voor je terugzoeken.

maar, let op: bij afkeur mag je echter niet terugrijden, en zal de auto dus eerst bij die garage moeten worden gerepareerd.

als je eerst ontschorst heb je een zeer aannemelijke kans op direct een boete wegens verlopen APK.
De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.
Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104152271
het is niet het risico van 'betrappen' door politie, maar puur registratie. zodra je de auto ontschorst, wordt aangenomen dat je ermee de openbare weg op gaat - automatisch met verlopen APK. Je kunt verhalen vinden van mensen die het andersom deden en een paar dagen later een boete kregen.

Maar, inderdaad, je mag met geschorste auto naar de keuring rijden. Ga dus ook niet onderweg naar het keuringsstation langs de lidl om wat bier in te slaan, dan misbruik je deze regel. Terug naar huis moet hij ontschorst en gekeurd zijn.

Daarnaast heb je natuurlijk het eerder genoemde bewijsje van de garage bij je dat je die dag dat tijdstip gaat keuren.

De reden dat ik beide instanties had gebeld is omdat ik niet kon vinden of er limieten zaten aan de afstand naar de keuringsstation. De rest stond netjes beschreven op de site van het RDW, en kun je ook terugzoeken als je twijfelt. Beide (RDW en politie) konden niet aangeven dat dit er was, maar zeiden wel: neem alsjeblieft de kortste weg.

Mocht je toch 100KM willen rijden, bel dan voor de zekerheid effe of dit niet veranderd/verduidelijkt is.

noot: indien je auto niet belastingvrij is, moet je voor die ene dag dat je geschorst naar de keuring rijdt officieel belastingontheffing aanvragen. hier zal het keuringstation zich niks van aantrekken, maar het is voor het geval dat je een controle tegenkomt. dan kun je aantonen dat je niet de belasting aan het ontduiken bent (immers betaal je geen wegenbelasting als hij geschorst is). regelsregelsregels.

[ Bericht 22% gewijzigd door powerflux op 09-11-2011 09:35:21 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  woensdag 9 november 2011 @ 13:15:45 #32
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_104158681
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De auto komt op 30 meter van een garage te staan dus ik zal niet zo'n risico lopen.
Maar een geschorste auto keuren is dus geen probleem ?
Nee, is geen probleem.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107595830
Vandaag de bougies vervangen, dat was ook echt nodig :')
Met -10 was het na een paar keer het gaspedaal intrappen gelijk lopen.
Valt niet tegen toch?

Het is baggerweer geweest en ik ben onwijs druk dus ik moet even kijken wat ik ga doen.
A.s. maandag is de apk verlopen.
Er zit hier een garage 20 meter verderop, daar laat ik hem onofficieel keuren.

Mocht er veel aan de hand zijn ga ik hem schorsen en stallen tot mei oid.
Als het mee valt laat ik het maken en dan heb ik apk voor 2 jaar.

Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107646157
Vandaag de carb gedemonteerd, hier was al wat gerommeld en ik had een revisiesetje gescoord dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald.

Grote delen staan te weken en ik heb al wat kleine dingen schoongemaakt.
Ben benieuwd of ik het allemaal weer in elkaar krijg :P

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107649466
mooi
pi_107652788
quote:
Mocht hij echt helemaal doorgerot zijn gooi ik hem op MP

hopelijk niet, maar laat het me even weten van te voren.. het is een charmant wagentje!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_107656474
Carb is weer lekker schoon en zit voor het grootse deel alweer in elkaar:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107663185
Was wel te doen dus?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107665430
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 6 februari 2012 @ 15:08:21 #40
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107674645
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Zal niet meevallen als de ontsteking ook stroomloos gezet word!

;)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107689655
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 09:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Was wel te doen dus?
Ik vond het meevallen, veel foto's gemaakt van hoe alles zit.
Dit is een single barrel carb, die zijn niet echt heel ingewikkeld, is meer een grote bromfiets carb :)

Het meeste werk was het schoonmaken, daar ben ik wel ff mee bezig geweest.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107689693
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Dalijk slaat je auto op hol doordat je iets vergeten bent waardoor ie volgas geeft.. :D
Komt wel goed hoor :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107839847
Carb is af, netjes schoongemaakt en gereviseerd.
Morgen monteren en kijken of ik de motor aan de gang krijg :)!

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 11 februari 2012 @ 00:11:49 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107850093
Ziet er weer gelikt uit ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107863761
Vandaag de carb er weer opgezet en een aantal vacuüm en benzineleidingen vervangen voor nieuwe gewapende exemplaren.





Ik ga het originele luchtfilter vervangen en er komt een plat k&n luchtfilter op, ik vind dit luchtfilter een onding en het is erg gaar en niet meer mooi te krijgen.
Tevens nog een iets mooier geluid ;)
Vacuumaansluiting van het spruitstuk dop ik dan af, en op de carterontluchting komt ook een filtertje.
Vandaag is er bij mij ouders een set bougiekabels binnen gekomen, die moet ik nog even monteren en dan kan ik kijken of ik de motor aan de praat krijg.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:31:18 #46
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107875633
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107882738
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:31 schreef Herr.Flick het volgende:
Open luchtfilter zou ik niet doen, dit ivm de winterstand die je dan niet meer hebt, en deze is met kouder weer toch wel wenselijk.
Moet lukken met de choke toch ;)?
En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 februari 2012 @ 08:05:38 #48
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_107883645
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 02:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Moet lukken met de choke toch ;)?
En daarbij gaat deze auto in de winter amper rijden, daar hebben we en daily voor!
Niet als je carburateur bevriest! :+
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_107885222
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107888374
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 08:05 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niet als je carburateur bevriest! :+
Daar heb jij gelijk in!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')