abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107888478
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
Die originele behuizing ziet er niet meer uit en is van kunststof dus daar valt niet veel meer aan te redden.

Ik hou het wel beschaaft, ik wil iets als dit direct bovenop mijn carb:



Op de carterontluchting komt dan zo'n filtertje:



Dan hoeft mijn carburateur de carterdampen ook niet te slikken :P, sorry milieu :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 februari 2012 @ 13:27:33 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107889049
Ik zou het niet doen.. warme lucht in je inlaat is iets waar je niet op zit te wachten, en al helemaal niet bij een carbmotor, dan is de boel van geen kant meer af te stellen :N

kun je niet een origneel behuizinkje van opel-forum (of zo) af plukken? kan me niet voorstellen dat daar niet aan te komen is, en als je dáár dan een K&N filter in gooit, heb je wél positief resultaat :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107889165
Of je moet je uitlaatspuitstuk gaan inpakken om de warmte tegen te gaan. Zo'n luchtfilter zoals je nu wilt hebben werkt alleen maar averechts.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107893857
We gaan wel even wat zaken uitproberen, eerst maar eens goed lopend krijgen ;)
iig bedankt voor de feedback.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107894367
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic

de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
pi_107945606
Puike wagen en interessant topic.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_107951028
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef sijs het volgende:
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic

de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107951038
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef dimmak het volgende:
Puike wagen en interessant topic.
Thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107959195
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
Het zal averechts werken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107975519
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
pi_107983392
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Het zal averechts werken.
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107983421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:46 schreef sijs het volgende:

[..]

je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
Ik snap het, bedankt voor de toelichting.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107989520
respect
pi_107996768
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
Nu wle ja maar straks in de zomer niet. Als er inderdaad zo'n slang van het front naar het luchtfilter loopt. Je motorruimte wordt heet hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108019716


Dit is het luchtfilterhuis wat erop zit, staat nu op zomerstand.
Dan heb je een beetje een idee :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108125729
Van de week nieuwe bougiekabels gemonteerd.
In principe ready om te starten, maar de accu is plat en de starthulp is leeg.

Die staat nu te laden en dan morgen maar eens kijken of hem aan de praat krijgen,
Als dat naar wens gaat dan gaat hij voor de apk.

Ook nog ff banden oppompen en de verlichting controleren e.d.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108150803
Net nog eventjes bezig geweest.
De vlotterkamer moet weer helemaal vol lopen dus hij wilde niet gelijk aanslaan helaas.
Ik heb een klein beetje benzine boven in de carb gegooid en toen sloeg hij direct aan.
Dus de ontsteking e.d. is nu helemaal in orde.

Daarna was de starthulp alweer leeg, dat ding heeft 12 uur staan laden maar gaf nog steeds niet aan dat hij al vol was.
Ik heb benzine op de cab, als ik de aanvoerslang eraf haal dan spuit er wat benzine in het rond, dus er staat druk op.
Ik heb niet het idee dat er benzine wordt ingespoten via de sproeiers, maar ik moet even wachten totdat ik weer een beetje power heb om dat te controleren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108154312
Starthulp erop maar dat ding is gaar.
Dus even een andere auto met startkabels erg tegenover gezet.
Motor draaid mooi rond maar is niet aan de praat te krijgen.
Een slokje benzine bovenin het gat van de carb en hij slaat in 1 keer aan.

Ik heb dus iets niet goed gedaan met de carb.
Vlotterkamer zit vol dus dat gaat iig goed.
Carb ligt er nu af en ik ga nu sleutelen om te kijken wat het kan zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 19 februari 2012 @ 17:27:03 #69
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_108154718
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_108155864
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Nope.
Ik heb de carb nu uit elkaar liggen, ben aan het kijken wat het kan zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 19 februari 2012 @ 18:23:05 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108156859
Ik vind 'm leuk in deze kleurstelling en zou 'm zo laten.
Ook hoi !
pi_108157550
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108158463
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef JerryLee het volgende:
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
Ja, nee.

Vlotter zit helemaal vol dus dat is allemaal goed.
Ik gok op een verstopt kanaal ergens.

Carb ligt nu uitelkaar en die ga ik morgen schoonblazen, dan weer eens proberen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108159821
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108161394
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
Jep, alle gaten komen goed overeen, maar in het deksel zit sowieso een kanaal verstopt.


Nummer 6 krijg ik geen lucht doorheen als ik er met me mond op blaas, bij een andere carb die ik heb liggen gaat dat wel en dat is het hetzelde model.
Dus dat ga ik overzetten, hopelijk is dat de boosdoender.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')