Die originele behuizing ziet er niet meer uit en is van kunststof dus daar valt niet veel meer aan te redden.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of je koopt een K&N inlegfilter voor in je originele behuizing.
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:47 schreef sijs het volgende:
die c-kadettjes hebben origineel een metalen luchtfilterhuis met een tuit die richting voorkant staat, en een onderinlaat die via een slang en een metalen stukje warme lucht langs het uitlaatspruitstuk zuigt
daar zit een met de hand te verstellen klepje in, met zomer en winterstand..heel basic
de 16s modellen hebben een automatisch klepje, luchtgestuurd membraampje,, dat zelf bij koude motor (werkt op de choke-onderdruk) het klepje naar warm stuurt, en als de choke afvalt, loopt het klepje naar de andere kant en zuigt hij gewone lucht aan..werk over het algemeen heel bevredigend
Het zal averechts werken.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopenquote:Op maandag 13 februari 2012 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt precies, die zuigt dus idd warme lucht naar binnen dus ik verwacht dat een openluchtfilter daarom niet zoveel gaat uitmaken.
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?quote:
Ik snap het, bedankt voor de toelichting.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:46 schreef sijs het volgende:
[..]
je moet alleen oppassen, dat als je hem nog op zomerstand hebt staan, dat je carburateur kan bevriezen gedurende de tijd dat je motor nog niet goed warm is.. als je motor eenmaal goed warm is,is je carb dat ook en blijft hij wel lopen
maar de warme lucht die je langs het spruitstuk aanzuigt zorgt er ook wel voor dat je benzine iets beter verdampt in de winter
en dat voordeel heb je niet met een open filter
's zomers zal het niet zoveel uitmaken overigens
Nu wle ja maar straks in de zomer niet. Als er inderdaad zo'n slang van het front naar het luchtfilter loopt. Je motorruimte wordt heet hè.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar in de winterstand wordt er toch ook continue hete lucht aangezogen?
Nope.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Als je pompt met het gas, word er dan wel benzine ingespoten?
Ja, nee.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef JerryLee het volgende:
heb je wel benzinedruk?
Zit je brandstoffilter niet achterste voren ?
Jep, alle gaten komen goed overeen, maar in het deksel zit sowieso een kanaal verstopt.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel een goeie pakking gebruikt? Niet dat 'ie iets cruciaals afsluit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |