abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103541920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee dat is geen links gelul. als de politie expres mensen voor een schutter neerzet om hem te vertragen en hij schiet ze overhoop, dan zeg jij ook, ja normaal hadden er ook mensen kunnen lopen, links gelul dat het hun schuld is? actie reactie, en elke actie geeft je een bepaalde verantwoordelijkheid. :7
Dan heb je het over een heel ander geval, dan praat je over een menselijk schild is nog wel een heel verschil :P Hoe vaak gebeurd het niet dat er een ongeval plaats vindt omdat mensen niet op zitten te letten. Denk je dat beide heren criminelen volop achterin die auto hadden willen knallen? Nee dan waren ze wel de vluchtstrook op gedoken. Adrenaline en niet op letten van deze pauper crimineeltjes dat is waardoor het is gekomen, politie heeft een goede poging ondernomen om ze te pakken te nemen op een manier die op zich doordacht was. Jammer dat het zo afloopt en dat er dan weer een discussie los komt.
pi_103541930
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:20 schreef MouzurX het volgende:
Een file creëren wordt zo vaak gedaan.
Dat er nu een dode valt is echt uitzonderlijk.
Overvallen worden ook zo vaak gedaan. Dat maakt het niet goed.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:22:15 #128
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103541937
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:20 schreef MouzurX het volgende:
Een file creëren wordt zo vaak gedaan.
Dat er nu een dode valt is echt uitzonderlijk.
De kosten van de file zijn vele malen hoger ook dan de benzine die gestolen is (de dode even daargelaten)
te idioot voor woorden.
NL politie, niet daar als ze nodig zijn, wel daar ? dan vallen er omstanders om...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103541979
Ik vind het ook echt van de zotte dat de politie meent het recht te hebben mijn leven in gevaar te brengen. Want ja ook ik rijd wel eens op de snelweg. Dit hadden jullie allemaal kunnen zijn of een van jullie naasten. En nu is het oke?

En vorig jaar wel zo'n toestand maken toen een agent in Hoek van Holland uit zelfverdediging schoot.
pi_103541988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:15 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

De politie zorgt alleen voor filevorming, dat had ook door normaal verkeer kunnen gebeuren. Dat de politie dit in dit geval inzet als middel om twee 'brood'criminelen te pakken is op zich goed bedacht. Dat die 2 eikels in hun auto de file niet zien en vol achterop een andere auto knallen, daar kan de politie niets maar dan ook niets aan doen. Dat is gewoon links gelul, de ene keer dan doet de politie te weinig om de 'kleine en echte'' criminelen te pakken.

Helaas is er nu iemand door overleden, maar dat komt wel door die twee eikeltjes die niet even normaal voor hun tank benzine kunnen betalen. Als je kijkt naar Engeland en Amerika e.d. dan zie je dat dit vaak genoeg gebeurd. Helaas gaat het nu fout maar dat kan je de agenten niet aanrekenen, Nederland is wat dat betreft al veel te netjes voor dit soort tuig.
Bingo. Zo is het.

Altijd zoeken naar "de schuldvraag". En daarbij de enigen die echt schuld hebben sparen. Het is een ongelooflijk gore linkse truuk, als je erover nadenkt. Brave crimineeltjes, stoute politie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103541996
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:22 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

De kosten van de file zijn vele malen hoger ook dan de benzine die gestolen is (de dode even daargelaten)
te idioot voor woorden.
NL politie, niet daar als ze nodig zijn, wel daar ? dan vallen er omstanders om...
Iemand die op 3 politieauto's inrijdt moet niet tegengehouden worden?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_103541997
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Inderdaad, en ook bij filevorming door normaal verkeer komt het vaak voor dat er al dan niet ernstige ongelukken gebeuren doordat er achterop een file wordt gereden. Alleen daarom mag de politie dat naar mijn mening niet inzetten.

Ik begrijp trouwens niet wat dit nu weer met links te maken heeft...? Of is het misschien omdat linksdenkende mensen over het algemeen een wat hoger IQ hebben?
En hoe vaak komt het wel niet voor dat een crimineel ontkomt en dat er geroepen wordt dat er toch wat aan gedaan moet worden? Meer blauw blabla en dan doen ze een actie die deze keer verkeerd afloopt en dan zijn ze bij de politie degene die verantwoordelijk zijn. Kom op zeg dan kan elke crimineel wel wegkomen.. Dan kan je feitelijk nooit een achtervolging inzetten want er bestaat een kans dat er een ongeluk gebeurt. Ja das een feit.
pi_103542000
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:22 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

De kosten van de file zijn vele malen hoger ook dan de benzine die gestolen is
Ik wou net zeggen. Belachelijke maatregel voor een paar tientjes benzine dit. Alsof we niet genoeg in de file staan in dit land!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_103542006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Chirurgen en ook mensen in allerlei beroepen kunnen aansprakelijk gesteld worden als ze een fout maken ja. Wist je dat niet?
Tuurlijk, als iemand overlijdt door onvoorziene complicaties, dan word de chirurg aangeklaagd voor dood door schuld. Tuurlijk. Gebeurt dagelijks. :W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103542043
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:24 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

En hoe vaak komt het wel niet voor dat een crimineel ontkomt en dat er geroepen wordt dat er toch wat aan gedaan moet worden? Meer blauw blabla
Dat wordt inderdaad vaak geroepen, maar wel door dezelfde types die dit voorval oke vinden. Meestal niet de mensen op de hoogste trede van de maatschappelijk ladder.
pi_103542060
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk, als iemand overlijdt door onvoorziene complicaties, dan word de chirurg aangeklaagd voor dood door schuld. Tuurlijk. Gebeurt dagelijks. :W
Nee, maar er wordt wel onderzoek gedaan als er eventueel sprake is van schuld, ook als het een beroepsfout is. Wel eens van tuchtcolleges gehoord?
pi_103542089
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen. Belachelijke maatregel voor een paar tientjes benzine dit. Alsof we niet genoeg in de file staan in dit land!
Dit is uiteraard een volledig geisoleerd incident. :')

De Nederlandse politie creeert files voor elke simpele dief, geloof je het zelf?

Dit zijn waarschijnlijk zwaardere criminelen die nooit eerder gepakt zijn. Nu wel, en dat is helaas niet helemaal goed gegaan. Bijzonder triest voor het slachtoffer, maar niet de schuld van de politie. Wel die van de criminelen.

pi_103542131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat wordt inderdaad vaak geroepen, maar wel door dezelfde types die dit voorval oke vinden. Meestal niet de mensen op de hoogste trede van de maatschappelijk ladder.
Dit voorval is niet OK, in die zin dat het verkeerd is afgelopen. Denk je nou dat die criminelen echt het voor ogen hadden om achterop die auto te klappen? Zijn ze zelf ook niets mee opgeschoten hoor. Maar de criminelen zijn wel degene die deze situatie veroorzaken, gappen ze die benzine niet maar betalen ze er gewoon voor dan is er niets aan de hand. De politie laat zien dat ze dit gedrag niet toleren en dat ze daar ook actie op ondernemen. Als ze het niet doet zal elke benzine crimineel gaan scheuren en bijna zeker weten dat die er vanaf komt. Nee beetje jammer deze discussie..
pi_103542146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, maar er wordt wel onderzoek gedaan als er eventueel sprake is van schuld, ook als het een beroepsfout is. Wel eens van tuchtcolleges gehoord?
Onderzoek doen is iets anders dan de politie verantwoordelijk houden voor de besturing van een auto door criminelen. Niemand heeft hen gedwongen op een file in te rijden en alleen als het zelfmoordterroristen zouden zijn, is een dergelijk scenario in te calculeren. Normale vermogensdelinquenten rijden zichzelf doorgaans niet zo graag te pletter.

pi_103542215
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:29 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Dit voorval is niet OK, in die zin dat het verkeerd is afgelopen. Denk je nou dat die criminelen echt het voor ogen hadden om achterop die auto te klappen? Zijn ze zelf ook niets mee opgeschoten hoor. Maar de criminelen zijn wel degene die deze situatie veroorzaken, gappen ze die benzine niet maar betalen ze er gewoon voor dan is er niets aan de hand. De politie laat zien dat ze dit gedrag niet toleren en dat ze daar ook actie op ondernemen. Als ze het niet doet zal elke benzine crimineel gaan scheuren en bijna zeker weten dat die er vanaf komt. Nee beetje jammer deze discussie..
Mag je als politie-agent rennend achter een winkeldief aan op zaterdagmiddag? Mag je een blokkade op de Oude Gracht creeeren, zodat de winkeldief gestopt wordt, of breng je daarmee een te groot risico toe aan al die onschuldige mensen die daar lopen?

Ik mag toch hopen dat we als inzet hebben het aantal winkeldieven te verminderen, niet uit alle macht scenario's bedenken waarbij onschuldige kinderen wel eens onder de voet gelopen zouden kunnen worden door een winkeldief die met maatje 48 door de winkelstraat rent. :')

dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:34:32 #141
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103542285
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:24 schreef MouzurX het volgende:
Iemand die op 3 politieauto's inrijdt moet niet tegengehouden worden?
Een retorische vraag, wat leuk.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:38:45 #142
252855 halfbearad
de cowboypiraat!
pi_103542432
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onderzoek doen is iets anders dan de politie verantwoordelijk houden voor de besturing van een auto door criminelen. Niemand heeft hen gedwongen op een file in te rijden en alleen als het zelfmoordterroristen zouden zijn, is een dergelijk scenario in te calculeren. Normale vermogensdelinquenten rijden zichzelf doorgaans niet zo graag te pletter.
Inderdaad. Maar de politie heeft wel automobilisten gedwongen om in het pad van een hogesnelheids achtervolging stil te staan en mag van mij daarvoor aansprakelijk worden gesteld. Een onderzoek naar de inzet van deze methode tijdens dit incident is wel het minste wat ik verwacht.
pi_103542564
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mag je als politie-agent rennend achter een winkeldief aan op zaterdagmiddag? Mag je een blokkade op de Oude Gracht creeeren, zodat de winkeldief gestopt wordt, of breng je daarmee een te groot risico toe aan al die onschuldige mensen die daar lopen?

Ik mag toch hopen dat we als inzet hebben het aantal winkeldieven te verminderen, niet uit alle macht scenario's bedenken waarbij onschuldige kinderen wel eens onder de voet gelopen zouden kunnen worden door een winkeldief die met maatje 48 door de winkelstraat rent. :')
Als ik naar mijn revers kijk, zie ik daar geen deputy speldje zitten. Blijkbaar werk ik niet voor de Politie en derhalve wens ik dan ook niet - en al helemaal niet ongevraagd - ingezet te worden als wegblokkade. Ook al gaat het negen van de tien keer goed. Dit keer ging het niet goed en is er een dode en daar treft de Politie absoluut zeker blaam.

Verder vind ik het van de zotte dat voor benzinediefstal zulk grof geschut wordt ingezet. Als jij een winkel hebt waar spullen gejat worden, is het al vrijwel onmogelijk om aangifte te doen, laat staan dat er moeite wordt gedaan om achter de dader aan te gaan. Alleen bij een heterdaadje willen ze de dief nog weleens komen ophalen. Elke pomphouder kan benzinediefstal makkelijk voorkomen en het wordt dan ook tijd dat ze dit gaan doen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:47:55 #144
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103542737
Public morality, Health & Safety, eigen burgers eerst! :)
To serve and protect, assimovs robot wetten draaien wEl vrijwel altijd om de door hem bedachte drie wetten der robotica:
Een robot mag een mens geen letsel toebrengen, noch laten overkomen.
Een robot moet zichzelf beschermen, zover als dat niet in strijd is met de eerste wet.
Een robot moet door mensen gegeven orders uitvoeren, behalve als die orders in strijd zijn met de eerste en tweede wet.

Vervang robot gerust voor politie-agent, die heeft ook zo een functie.

etc.
pi_103545168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:47 schreef fokthesystem het volgende:
Public morality, Health & Safety, eigen burgers eerst! :)
To serve and protect, assimovs robot wetten draaien wEl vrijwel altijd om de door hem bedachte drie wetten der robotica:
Een robot mag een mens geen letsel toebrengen, noch laten overkomen.
Een robot moet zichzelf beschermen, zover als dat niet in strijd is met de eerste wet.
Een robot moet door mensen gegeven orders uitvoeren, behalve als die orders in strijd zijn met de eerste en tweede wet.

Vervang robot gerust voor politie-agent, die heeft ook zo een functie.

etc.
Ik begrijp wel wat je tikt maar snap het niet.

Nadere uitleg gewenst
pi_103545636
Dat een politie-agent orders uit moet voeren tenzij mensen daarbij letsel kan overkomen staat er. En dat is hiermee dus overtreden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:17:43 #147
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103548101
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:20 schreef Jane het volgende:

Nee, de politie blijkt de file juist te hebben gecreëerd omdát deze idioot al een paar politiewagens had geramd! Dat betekent dus dat ze wisten dat ze hier blijkbaar met een behoorlijk suïcidale gek te maken hadden. Hoe ze konden denken dat iemand die dat al op zijn kerfstok heeft vervolgens wel braaf in de file zou aansluiten is beyond me. Als je er al niet mee zit om een politieauto aan gort te rijden, maakt de eerste de beste auto van Jan met de pet natuurlijk helemaal niet uit. Natuurlijk zou deze idioot nooit netjes gestopt zijn voor de file, dat had de politie ook wel kunnen bedenken.
Een uitstekend punt. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

Ze hadden beter hun 3 geramde politiewagens kunnen gebruiken om deze man klem te rijden: ze waren toch al gedeukt.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:39:30 #148
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_103550982
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Inderdaad, en ook bij filevorming door normaal verkeer komt het vaak voor dat er al dan niet ernstige ongelukken gebeuren doordat er achterop een file wordt gereden. Alleen daarom mag de politie dat naar mijn mening niet inzetten.

Ik begrijp trouwens niet wat dit nu weer met links te maken heeft...? Of is het misschien omdat linksdenkende mensen over het algemeen een wat hoger IQ hebben?
Nee, dat komt omdat linksmensen voornamelijk wereldvreemd zijn. Iets met theorie en praktijk...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_103554377
Ik heb zojuist naar het nieuws gekeken, ik stond verbijsterd van wat daar gezegd werd.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:02:22 #150
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_103554603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 19:56 schreef john2406 het volgende:
Ik heb zojuist naar het nieuws gekeken, ik stond verbijsterd van wat daar gezegd werd.
Vertel...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')