abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103450250
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich überhaupt willen verbinden met een god die voor het martelen voor dieren is.
Juist dit soort kortzichtige opmerkingen veroorzaken een hoop onnodige frictie in de samenleving. Leven en laten leven.
pi_103450277
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sharia rechtbanken bestaan in Nederland en ze zijn nog legaal ook, zolang het niet om misdrijven gaat.

Je kan ze vergelijken met de rijdende rechter als bemiddelaar; als beide partijen de uitkomst accepteren is er niets mis mee.

Uiteraard mogen straffen e.d. niet tegen de wet zijn.
Volgens mij mag je hier geen homo's ophangen, omdat we dat ooit democratisch bij wet besloten hebben. De vrijheid van godsdienst wordt beperkt door de wet, anders zou het hier een mooie boel worden. Evenzo als we democratisch besluiten om het onverdoofd ritueel slachten te verbieden, dan heeft men het erbij neer te leggen.
pi_103450286
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich überhaupt willen verbinden met een god die voor het martelen voor dieren is.
quote:
14s.gif Op
zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dan noemen de aanhangers hun religie ook nog eens "de religie van de vrede"....
Een Moslim of Jood kijkt heel anders naar ritueel slachten dan jij en ik.

Een leeuw verdooft zijn prooi ook niet voor hij hem doodt.
Hetzelfde geldt voor een kat die met een muis of een vogeltje speelt en het doodt.
Wat voor de één normaal is, kan voor de ander onacceptabel zijn.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:42:55 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103450321
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, gelukkig hebben we wetgeving om dieren te beschermen tegen mensen als jij.
Een absurde wetgeving als je mij vraagt. Niemand laat dieren onnodig lijden, als je een dier de strot doorsnijdt snij je slagaders mee en zenuwen, hierdoor stopt het hart door het enorme bloedverlies en krijgen de hersenen geen signalen van pijn omdat de zenuwen zijn doorgesneden.
Heel dat verdoofd slachten is gebaseerd op onderbuikgevoelens van kansloze hippies die ergens tegen moeten schoppen.
pi_103450327
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:41 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Leven en laten leven.
Die bal kan je ook richting joden en moslims kaatsen. Dieren mogen leven en laat dieren leven.
pi_103450352
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:41 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Juist dit soort kortzichtige opmerkingen veroorzaken een hoop onnodige frictie in de samenleving. Leven en laten leven.
Hoezo is het nou weer kortzichtig ?
Rustig aan.
pi_103450371
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Volgens mij mag je hier geen homo's ophangen, omdat we dat ooit democratisch bij wet besloten hebben. De vrijheid van godsdienst wordt beperkt door de wet, anders zou het hier een mooie boel worden. Evenzo als we democratisch besluiten om het onverdoofd ritueel slachten te verbieden, dan heeft men het erbij neer te leggen.
Geef je nu aan dat je het met me eens bent?
pi_103450384
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Een Moslim of Jood kijkt heel anders naar ritueel slachten dan jij en ik.

Een leeuw verdooft zijn prooi ook niet voor hij hem doodt.
Hetzelfde geldt voor een kat die met een muis of een vogeltje speelt en het doodt.
Wat voor de één normaal is, kan voor de ander onacceptabel zijn.
Ja, een radicale moslim die homo's ophangt, noemt zijn religie nog evengoed de religie van de vrede. Dat betekent niet dat we hun gebruiken, die van joden en moslims, in een niet-joods en een niet-islamitisch land zomaar moeten overnemen. Of vind je van wel?
pi_103450409
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geef je nu aan dat je het met me eens bent?
Nee, zeker niet. Aan de vrijheid van godsdienst zitten beperkingen, begrensd door de wet.
pi_103450431
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 03:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Die islamieten gaan dreigen? Wat denken ze wel?
Donder op naar je (ouders) land van herkomst als de Nederlandse regeltjes/ wetgeving je niet bevalt.

Het moet eens afgelopen zijn met het aanpassen van onze kant aan dat volk.
Moet je eens in hun land(en) eisen gaan stellen of dreigen..wordt je meteen gestenigd of verbannen.
Klink misschien erg respectloos tegenover moslims, maar ik ben het er wel mee eens.

Ik snap de frustratie wel, want als je alleen ritueel geslacht vlees mag eten, maar die rituelen zijn opeens verboden, dan is het 'onmogelijk' om vlees te eten. Als ik moslim zou zijn, was ik waarschijnlijk ook boos.

Maar die rituelen zijn van meer dan 1000 jaar terug. De tijden zijn inmiddels veranderd. Religie moet zich ook aanpassen aan de tijd. Ik respecteer iedere religie, maar die moet wel binnen de wet worden gepraktiseerd.
pi_103450461
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Een absurde wetgeving als je mij vraagt. Niemand laat dieren onnodig lijden, als je een dier de strot doorsnijdt snij je slagaders mee en zenuwen, hierdoor stopt het hart door het enorme bloedverlies en krijgen de hersenen geen signalen van pijn omdat de zenuwen zijn doorgesneden.
Heel dat verdoofd slachten is gebaseerd op onderbuikgevoelens van kansloze hippies die ergens tegen moeten schoppen.
Als jij kan bewijzen dat het leed verwaarloosbaar is dan is het toch einde discussie lijkt mij.. maar bewijs het maar.
Rustig aan.
pi_103450471
quote:

[..]

Mij hoor je niet zeggen dat ik vind dat ritueel onverdoofd slachten een ramp is voor een dier.
Ik vind een goed leven van een dier belangrijker dan de laatste seconden van een dier.

Jij gaf echter aan dat je vond dat iedereen zelf mocht weten hoe hij dat doet.
En ik vind dat, ook ritueel slachten, wel aan duidelijk regels verbonden moet zijn.
Je kan een dier ook met satéhprikkers doden als dat je geloof is, daarom ging ik tegen jouw "mag ik zelf weten" in.
pi_103450491
quote:

[..]

Zullen we jou ook even onverdoofd ritueel slachten? :D Even kijken of je het dan ook niet onnodig lijden noemt.
pi_103450544
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zullen we jou ook even onverdoofd ritueel slachten? :D Even kijken of je het dan ook niet onnodig lijden noemt.
Goh, die hebben we nog niet eerder gehoord in dit soort topics.
pi_103450618
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Goh, die hebben we nog niet eerder gehoord in dit soort topics.
Draai de zaken om en kijk dan of mensen nog steeds zo bagatelliseren.
pi_103450699
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee dan krijg je gewoon geen antwoord
Rustig aan.
pi_103450700
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zullen we jou ook even verdoofd slachten? :D Even kijken of je het dan niet onnodig lijden noemt?
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:50:11 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103450763
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij kan bewijzen dat het leed verwaarloosbaar is dan is het toch einde discussie lijkt mij.. maar bewijs het maar.
Dat heb ik in de post die je quote uitgelegd.
pi_103450765
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Zullen we jou ook even verdoofd slachten? :D Even kijken of je het dan niet onnodig lijden noemt?
Als ik moest kiezen doe het dan maar verdoofd ja :) Als je per definitie iets tegen slachten hebt eet je maar geen vlees.
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:50:44 #170
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103450799
De zoveelste onnodige discussie over religie.

Dierenrechten > religie.

Zo simpel is het.

*stopt volgen*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103450827
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Ik ben tegen elke vorm van slachten, onverdoofd of verdoofd. Ben dan ook een vegetarier. Niet zo snel oordelen graag ;)
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:52:37 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103450955
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mij hoor je niet zeggen dat ik vind dat ritueel onverdoofd slachten een ramp is voor een dier.
Ik vind een goed leven van een dier belangrijker dan de laatste seconden van een dier.

Jij gaf echter aan dat je vond dat iedereen zelf mocht weten hoe hij dat doet.
En ik vind dat, ook ritueel slachten, wel aan duidelijk regels verbonden moet zijn.
Je kan een dier ook met satéhprikkers doden als dat je geloof is, daarom ging ik tegen jouw "mag ik zelf weten" in.
Niemand zal een dier onnodig laten lijden tenzij je ziek in je hoofd bent. daar ben ik dan ook op tegen.
Ik ken dan ook geen een ander dier dat zijn prooi onnodig laat lijden, tenzij het een jong dier is dat oefent op de jacht.
pi_103451010
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat heb ik in de post die je quote uitgelegd.
Ik vind het niet genuanceerd genoeg sorry... Geef eens aan hoeveel stress zo een dier heeft bij een slachthuis en wat de precieze verschillen zijn in die ervaring van stress.. valt misschien wetenschappelijk te bewijzen door cortisol spiegels etc te analyseren? Weet ik het, maar dit is voor mij geen bewijs.
Rustig aan.
pi_103451034
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Niemand zal een dier onnodig laten lijden tenzij je ziek in je hoofd bent. daar ben ik dan ook op tegen.
Onnodig is een subjectief begrip he? Sommige mensen vinden het onverdoofd doorsnijden van dieren onnodig lijden, en anderen weer niet.
pi_103451087
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben tegen elke vorm van slachten, onverdoofd of verdoofd. Ben dan ook een vegetarier. Niet zo snel oordelen graag ;)
Planten hebben ook gevoel, is onlangs bij onderzoek aangetoond.
pi_103451227
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Planten hebben ook gevoel, is onlangs bij onderzoek aangetoond.
I know. Fruitariers eten dat ook niet.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:56:53 #177
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451294
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het niet genuanceerd genoeg sorry... Geef eens aan hoeveel stress zo een dier heeft bij een slechthuis en wat de preciese verschillen zijn in die ervaring van stress.. valt misschien wetenschappelijk te bewijzen door cortisol spiegels etc te analyseren? Weet ik het, maar dit is voor mij geen bewijs.
Zo'n dier ervaart al stress zodra ze op transport gaan. Dat heeft niks te maken met de manier van slachten. op het moment van slachten zal door goed gereedschap het beest de minste pijn hebben. Maar wie zegt dat een beest niks meer voelt als het is verdoofd d.m.v. stroomstoten of een pin in de schedel? Allemaal speculaties gebaseerd op onderbuikgevoelens.
pi_103451339
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Zo'n dier ervaart al stress zodra ze op transport gaan. Dat heeft niks te maken met de manier van slachten. op het moment van slachten zal door goed gereedschap het beest de minste pijn hebben. Maar wie zegt dat een beest niks meer voelt als het is verdoofd d.m.v. stroomstoten of een pin in de schedel? Allemaal speculaties gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Bij een stroomstoot is het beest toch praktisch hersendood?
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:58:08 #179
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451369
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onnodig is een subjectief begrip he? Sommige mensen vinden het onverdoofd doorsnijden van dieren onnodig lijden, en anderen weer niet.
Daarom is heel die wet en de discussie daarop gebaseerd op onderbuikgevoelens. Schrappen die wet.
pi_103451423
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Daarom is heel die wet en de discussie daarop gebaseerd op onderbuikgevoelens. Schrappen die wet.
Is het niet zo dat het eten van dieren op onderbuikgevoelens gebasseerd is? We hebben immers geen dieren nodig om ons van voedstel voorzien; zat andere dingen die we kunnen eten. Maar het vlees is lekker en we zijn sterker dan dieren, dus vermoorden die handel maar..?
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:59:30 #181
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451432
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Stroomstoot is het beest toch praktisch hersendood?
En dat weet je zeker? Het beest is ook hersendood als de hersenen worden gescheiden van het lichaam.
pi_103451448
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:59 schreef betyar het volgende:

[..]

En dat weet je zeker? Het beest is ook hersendood als de hersenen worden gescheiden van het lichaam.
Onzin.
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:02:07 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451538
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is het niet zo dat het eten van dieren op onderbuikgevoelens gebasseerd is? We hebben immers geen dieren nodig om ons van voedstel voorzien; zat andere dingen die we kunnen eten. Maar het vlees is lekker en we zijn sterker dan dieren, dus vermoorden die handel maar..?
Nog zo'n goede dooddoener, wat wil je dan eten? Vlees heeft bouwstoffen die de mens nodig heeft, vele producten zijn afhankelijk van dieren.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:02:54 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451589
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Onzin.
Dat weet je zeker?
pi_103451639
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat weet je zeker?
Uhhuh, als jouw keel doorgesneden word ben je daar nog bewust van totdat het laatste stukje zenuw aan die kant is afgesneden.. vervolgens is er nog genoeg bloed in je hoofd om +- 8 sec bij bewustzijn te zijn.

Bij guillotines hielden ze niet voor niks dat hoofd zo omhoog om te tonen aan het publiek :)
Durf zelfs te stellen dat je oogspieren het nog gewoon doen.

En dat is gewoon onnodig denk ik
Rustig aan.
pi_103451764
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Nog zo'n goede dooddoener, wat wil je dan eten? Vlees heeft bouwstoffen die de mens nodig heeft, vele producten zijn afhankelijk van dieren.
Dat zit ook in andere producten.
pi_103451844
Ach hoelang wonen de joden in Nederland, duizenden jaren? Nooit een probleem geweest dat ritueel slachten. En natuurlijk mag de bio-industrie lekker doorgaan, ga dat maar eerst afschaffen, maar helaas kost dat heel erg veel geld. Maar ja lekker moslims pesten, Henk en Ingrid zijn weer tevreden en gaan weer vandaag lekker een biefstukje uit de bio-industrie eten.
pi_103451871
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De aarde zou met een 75% kleinere veestapel wel veel beter afzijn, daar ben ik het met je eens.
Vlees is ontzettend belastend voor het milieu, alleen al als je kijkt naar de plaatsen waar we het voer vandaan halen en hoeveel water en planten er nodig zijn voor een kilo vlees.

Ik word niet vegetarisch maar ik vind 1 of 2x per week een stukje vlees meer dan genoeg.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:09:05 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103451886
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Uhhuh, als jouw keel doorgesneden word ben je daar nog bewust van totdat het laatste stukje zenuw aan die kant is afgesneden.. vervolgens is er nog genoeg bloed in je hoofd om +- 8 sec bij bewustzijn te zijn.
De keel wordt in minder dan 1 sec. doorgesneden. Zenuwen zijn verbroken en er komt geen bloed meer in de hersenen, het bloed zal tijdens het doorsnijden al de hersenen grotendeels verlaten, iets met rondpompen en zwaartekracht.

quote:
Bij guillotines hielden ze niet voor niks dat hoofd zo omhoog om te tonen aan het publiek :)
Durf zelfs te stellen dat je oogspieren het nog gewoon doen.
Ooit gehoord van stuiptrekkingen?
pi_103451996
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:08 schreef Doler12 het volgende:
Ach hoelang wonen de joden in Nederland, duizenden jaren? Nooit een probleem geweest dat ritueel slachten. En natuurlijk mag de bio-industrie lekker doorgaan, ga dat maar eerst afschaffen, maar helaas kost dat heel erg veel geld. Maar ja lekker moslims pesten, Henk en Ingrid zijn weer tevreden en gaan weer vandaag lekker een biefstukje uit de bio-industrie eten.
Ik haat die drog-redenaties, ja er moet aan allebei iets gedaan worden... het een is geen excuus voor het ander..
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:11:55 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103452031
quote:
3s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zit ook in andere producten.
Dierenresten? Dat klopt.
pi_103452052
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De aarde zou met een 75% kleinere veestapel wel veel beter afzijn, daar ben ik het met je eens.
Vlees is ontzettend belastend voor het milieu, alleen al als je kijkt naar de plaatsen waar we het voer vandaan halen en hoeveel water en planten er nodig zijn voor een kilo vlees.

Ik word niet vegetarisch maar ik vind 1 of 2x per week een stukje vlees meer dan genoeg.
Dit dus. Helemaal mee eens.
pi_103452092
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:09 schreef betyar het volgende:

[..]

De keel wordt in minder dan 1 sec. doorgesneden. Zenuwen zijn verbroken en er komt geen bloed meer in de hersenen, het bloed zal tijdens het doorsnijden al de hersenen grotendeels verlaten, iets met rondpompen en zwaartekracht.

[..]

Ooit gehoord van stuiptrekkingen?
Er is nog bloed in de hersenen en de oogspieren werken volgens mij niet via een bepaald hersendeel dat afgesneden is van je bewustzijn.
Rustig aan.
pi_103452110
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Dierenresten? Dat klopt.
Klopt ook. Het is moeilijk om op alles te laten. Echter is er een verschil tussen

- 5x per week vlees op je bord te hebben omdat je vindt dat dieren minderwaardig zijn en dierenvlees tot de mens toebehoort
- of je eet 1x per week vlees puur om je voedingspatroon af te wisselen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:19:18 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103452377
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt ook. Het is moeilijk om op alles te laten. Echter is er een verschil tussen

- 5x per week vlees op je bord te hebben omdat je vindt dat dieren minderwaardig zijn en dierenvlees tot de mens toebehoort
- of je eet 1x per week vlees puur om je voedingspatroon af te wisselen.
Mijn voedingspatroon afwisselen? De energie die uit vlees komt heb ik elke dag nodig, het verbrand veel vlugger op de menselijke activiteiten dan energie uit planten.
pi_103452466
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Mijn voedingspatroon afwisselen? De energie die uit vlees komt heb ik elke dag nodig, het verbrand veel vlugger op de menselijke activiteiten dan energie uit planten.
Hier heb ik ook mijn twijfels bij... In vlees zitten vooral eiwitten... dat is een opbouwende/herstelende stof en niet een verbrandingsstof.
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:28:08 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103452855
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hier heb ik ook mijn twijfels bij... In vlees zitten vooral eiwitten... dat is een opbouwende/herstelende stof en niet een verbrandingsstof.
Eiwitten die we vlug nodig hebben, als wij ons lichaam gebruiken beschadigen en herstellen we spieren.
Als we op plantaardig voedsel konden leven stonden we heel de dag in de wei met een dubbele maag gras op te braken en stonden ons ogen wat verder uit elkaar om gevaren te kunnen zien.
pi_103452948
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Eiwitten die we vlug nodig hebben, als wij ons lichaam gebruiken beschadigen en herstellen we spieren.
Als we op plantaardig voedsel konden leven stonden we heel de dag in de wei met een dubbele maag gras op te braken en stonden ons ogen wat verder uit elkaar om gevaren te kunnen zien.
Ja, dus je bent het met me eens dat je het voornamelijk niet gebruikt als verbrandingsstof :')

Krampachtig je gelijk proberen te halen en daardoor wijs proberen te doen maar eigenlijk je stelling veranderen is wat je aan het doen bent... Atleast zo ervaar ik het.
Rustig aan.
pi_103453014
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:52 schreef betyar het volgende:
Niemand zal een dier onnodig laten lijden tenzij je ziek in je hoofd bent.
En daar gaat het dus om. Waarom wordt bij dat ritueel het dier persé NIET verdoofd? Ik maak dus op dat het lijden van een dier onderdeel is van het ritueel. En daar ben ik op tegen.

Als deze wet niet serieus genomen wordt, wordt het welzijn van het dier in het algemeen niet serieus genomen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:35:17 #200
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103453243
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja, dus je bent het met me eens dat je het voornamelijk niet gebruikt als verbrandingsstof :')

Krampachtig je gelijk proberen te halen en daardoor wijs proberen te doen maar eigenlijk je stelling veranderen is wat je aan het doen bent... Atleast zo ervaar ik het.
Je gebruikt het wel voornamelijk voor verbranding, immers is voedsel de brandstof van het lichaam, een lichaam gebouwd om te jagen wel te verstaan. Ons lichaam is niet gebouwd om heel de dag stil te gaan staan in de wei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')