Juist dit soort kortzichtige opmerkingen veroorzaken een hoop onnodige frictie in de samenleving. Leven en laten leven.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich überhaupt willen verbinden met een god die voor het martelen voor dieren is.
Volgens mij mag je hier geen homo's ophangen, omdat we dat ooit democratisch bij wet besloten hebben. De vrijheid van godsdienst wordt beperkt door de wet, anders zou het hier een mooie boel worden. Evenzo als we democratisch besluiten om het onverdoofd ritueel slachten te verbieden, dan heeft men het erbij neer te leggen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sharia rechtbanken bestaan in Nederland en ze zijn nog legaal ook, zolang het niet om misdrijven gaat.
Je kan ze vergelijken met de rijdende rechter als bemiddelaar; als beide partijen de uitkomst accepteren is er niets mis mee.
Uiteraard mogen straffen e.d. niet tegen de wet zijn.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich überhaupt willen verbinden met een god die voor het martelen voor dieren is.
Een Moslim of Jood kijkt heel anders naar ritueel slachten dan jij en ik.quote:Op
zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan noemen de aanhangers hun religie ook nog eens "de religie van de vrede"....
Een absurde wetgeving als je mij vraagt. Niemand laat dieren onnodig lijden, als je een dier de strot doorsnijdt snij je slagaders mee en zenuwen, hierdoor stopt het hart door het enorme bloedverlies en krijgen de hersenen geen signalen van pijn omdat de zenuwen zijn doorgesneden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, gelukkig hebben we wetgeving om dieren te beschermen tegen mensen als jij.
Die bal kan je ook richting joden en moslims kaatsen. Dieren mogen leven en laat dieren leven.quote:
Hoezo is het nou weer kortzichtig ?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:41 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Juist dit soort kortzichtige opmerkingen veroorzaken een hoop onnodige frictie in de samenleving. Leven en laten leven.
Geef je nu aan dat je het met me eens bent?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij mag je hier geen homo's ophangen, omdat we dat ooit democratisch bij wet besloten hebben. De vrijheid van godsdienst wordt beperkt door de wet, anders zou het hier een mooie boel worden. Evenzo als we democratisch besluiten om het onverdoofd ritueel slachten te verbieden, dan heeft men het erbij neer te leggen.
Ja, een radicale moslim die homo's ophangt, noemt zijn religie nog evengoed de religie van de vrede. Dat betekent niet dat we hun gebruiken, die van joden en moslims, in een niet-joods en een niet-islamitisch land zomaar moeten overnemen. Of vind je van wel?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Een Moslim of Jood kijkt heel anders naar ritueel slachten dan jij en ik.
Een leeuw verdooft zijn prooi ook niet voor hij hem doodt.
Hetzelfde geldt voor een kat die met een muis of een vogeltje speelt en het doodt.
Wat voor de één normaal is, kan voor de ander onacceptabel zijn.
Nee, zeker niet. Aan de vrijheid van godsdienst zitten beperkingen, begrensd door de wet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geef je nu aan dat je het met me eens bent?
Klink misschien erg respectloos tegenover moslims, maar ik ben het er wel mee eens.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Die islamieten gaan dreigen? Wat denken ze wel?
Donder op naar je (ouders) land van herkomst als de Nederlandse regeltjes/ wetgeving je niet bevalt.
Het moet eens afgelopen zijn met het aanpassen van onze kant aan dat volk.
Moet je eens in hun land(en) eisen gaan stellen of dreigen..wordt je meteen gestenigd of verbannen.
Als jij kan bewijzen dat het leed verwaarloosbaar is dan is het toch einde discussie lijkt mij.. maar bewijs het maar.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Een absurde wetgeving als je mij vraagt. Niemand laat dieren onnodig lijden, als je een dier de strot doorsnijdt snij je slagaders mee en zenuwen, hierdoor stopt het hart door het enorme bloedverlies en krijgen de hersenen geen signalen van pijn omdat de zenuwen zijn doorgesneden.
Heel dat verdoofd slachten is gebaseerd op onderbuikgevoelens van kansloze hippies die ergens tegen moeten schoppen.
Mij hoor je niet zeggen dat ik vind dat ritueel onverdoofd slachten een ramp is voor een dier.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Een absurde wetgeving als je mij vraagt. Niemand laat dieren onnodig lijden, als je een dier de strot doorsnijdt snij je slagaders mee en zenuwen, hierdoor stopt het hart door het enorme bloedverlies en krijgen de hersenen geen signalen van pijn omdat de zenuwen zijn doorgesneden.
Heel dat verdoofd slachten is gebaseerd op onderbuikgevoelens van kansloze hippies die ergens tegen moeten schoppen.
Zullen we jou ook even onverdoofd ritueel slachten?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Goh, die hebben we nog niet eerder gehoord in dit soort topics.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zullen we jou ook even onverdoofd ritueel slachten?Even kijken of je het dan ook niet onnodig lijden noemt.
Draai de zaken om en kijk dan of mensen nog steeds zo bagatelliseren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Goh, die hebben we nog niet eerder gehoord in dit soort topics.
Nee dan krijg je gewoon geen antwoordquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Draai de zaken om en kijk dan of mensen nog steeds zo bagatelliseren.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zullen we jou ook even onverdoofd ritueel slachten?Even kijken of je het dan ook niet onnodig lijden noemt.
Zullen we jou ook even verdoofd slachten?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Draai de zaken om en kijk dan of mensen nog steeds zo bagatelliseren.
Dat heb ik in de post die je quote uitgelegd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij kan bewijzen dat het leed verwaarloosbaar is dan is het toch einde discussie lijkt mij.. maar bewijs het maar.
Als ik moest kiezen doe het dan maar verdoofd jaquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Zullen we jou ook even verdoofd slachten?Even kijken of je het dan niet onnodig lijden noemt?
Ik ben tegen elke vorm van slachten, onverdoofd of verdoofd. Ben dan ook een vegetarier. Niet zo snel oordelen graagquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Zullen we jou ook even verdoofd slachten?Even kijken of je het dan niet onnodig lijden noemt?
Niemand zal een dier onnodig laten lijden tenzij je ziek in je hoofd bent. daar ben ik dan ook op tegen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mij hoor je niet zeggen dat ik vind dat ritueel onverdoofd slachten een ramp is voor een dier.
Ik vind een goed leven van een dier belangrijker dan de laatste seconden van een dier.
Jij gaf echter aan dat je vond dat iedereen zelf mocht weten hoe hij dat doet.
En ik vind dat, ook ritueel slachten, wel aan duidelijk regels verbonden moet zijn.
Je kan een dier ook met satéhprikkers doden als dat je geloof is, daarom ging ik tegen jouw "mag ik zelf weten" in.
Ik vind het niet genuanceerd genoeg sorry... Geef eens aan hoeveel stress zo een dier heeft bij een slachthuis en wat de precieze verschillen zijn in die ervaring van stress.. valt misschien wetenschappelijk te bewijzen door cortisol spiegels etc te analyseren? Weet ik het, maar dit is voor mij geen bewijs.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat heb ik in de post die je quote uitgelegd.
Onnodig is een subjectief begrip he? Sommige mensen vinden het onverdoofd doorsnijden van dieren onnodig lijden, en anderen weer niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Niemand zal een dier onnodig laten lijden tenzij je ziek in je hoofd bent. daar ben ik dan ook op tegen.
Planten hebben ook gevoel, is onlangs bij onderzoek aangetoond.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van slachten, onverdoofd of verdoofd. Ben dan ook een vegetarier. Niet zo snel oordelen graag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |