Wat mij betreft speelt religie hier niet eens een prominente rol in de discussie.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:20 schreef Zienswijze het volgende:
Hoeveel minderheidsreligies hebben we in Nederland? Een stuk of 10? Als we elke gelovige zijn zin gaan geven, zou het hier een mooie boel worden. Daarom hebben we wetgeving om alles in goede banen te leiden. Wordt een wet democratisch aangenomen, dan heb je het erbij neer te leggen, ongeacht welke religie je aanhangt.
Maakt niet uit, of het nut heeft of niet, we kunnen minstens laten zien wat wij er van vinden en wat wij vinden dat onze regels zouden moeten zijn. Als het volk dat niet wilt opvolgen zijn ze illegaal bezig maar daar valt inderdaad weinig aan te doen, care, geen reden om het niet te doen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uhu, en hoe denk jij te gaan aantonen dat die koe in het buitenland halal geslacht is?
En anders rij je de grens over en haal je daar je halalvlees voor je hele familie, achter in de kofferbak.
Van mij mag ieder geloof, binnen de mogelijkheden van de wet, hier in Nederland bestaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat mij betreft speelt religie hier niet eens een prominente rol in de discussie.
Ey maar bolkie, reageer is op mij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar jij vind de dieren geen minderheid... dat is de essentie van je ''meningsverschil.''
Beargumenteer eens waarom het geen minderheid is. Staat geschreven!
O wat raar.. ik heb hier een boek en daar staat wat anders![]()
Ik reken onverdoofd ritueel slachten slachten wel onder onnodig dierenleed. Dus daar verschillen we al van mening. Zodra je het woord "onnodig" gebruikt, begeef je je al op glad ijs, omdat dat een subjectief begrip is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Schaf die hele wet dan af en maak fatsoenlijk wetgeving die wel op onnodig dierenleed, ritueel slachten reken ik daar dus niet onder, gericht is. Neem dan bijvoorbeeld ook de hygiënemaatregelen onder de loep waardoor slachthuizen gedwongen worden om op een spekgladde vloer te slachten omdat die goed schoon te maken is. Op stro glijden hoefdieren niet uit, op tegels wel.
De slachtwijze is een essentieel onderdeel van het ritueel, en is dus niet onnodig.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:25 schreef Zienswijze het volgende:
Ik reken onverdoofd ritueel slachten slachten wel onder onnodig dierenleed. .
Daar wordt de discussie door de joodse en islamitische lobby wel op gegooid. Bovendien zitten sommige partijen, de VVD, de PVV en de PvdA in een spagaat omdat het religieze uitgangspunt voor hen wél meetelt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat mij betreft speelt religie hier niet eens een prominente rol in de discussie.
Het gaat niet om "in de watten leggen". Het gaat om vrijheden die je in Nederland hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik reken onverdoofd ritueel slachten slachten wel onder onnodig dierenleed. Dus daar verschillen we al van mening. Zodra je het woord "onnodig" gebruikt, begeef je je al op glad ijs, omdat dat een subjectief begrip is.
Het is voor mij een raadsel waarom joden en moslims zo in de watten worden gelegd, maar goed.
Begin je weer hoor, waarom is een ritueel nodig?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De slachtwijze is een essentieel onderdeel van het ritueel, en is dus niet onnodig.
Het ritueel wat in hun sprookjesboeken staat bedoel je? Als ik een nieuwe religie opricht, waarbij ik een sprookjesboek samen stel en bepaalt dat alle dieren de gaskamers in moeten, valt dan ook dan gewoon onder "een ritueel" en wordt het door jou goedgekeurd?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De slachtwijze is een essentieel onderdeel van het ritueel, en is dus niet onnodig.
Grappig, juist de VVD lijkt tegen te zijn in de senaat. Verder vinden VVD'ers als Wiegel en Bolkestein vrijheid nog steeds een belangrijk thema, kijk bijvoorbeeld ook naar het debat rondom de SGP.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:28 schreef MaGNeT het volgende:
Partijen als de PVV en de VVD hebben niet voor niets "vrijheid" in hun afkorting.
Alleen doen ze er niet zoveel mee.
De V van verbieden was logischer geweest.
Zeker, echter zitten aan vrijheden beperkingen. We hebben hier ook niet de sharia, ondanks dat het in principe de vrijheid van groepen moslims zou moeten zijn om dat uit te oefenen, maar de wet verbiedt dat door een democratisch gekozen meerderheid. Daar heb je het bij neer te leggen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat niet om "in de watten leggen". Het gaat om vrijheden die je in Nederland hebt.
Partijen als de PVV en de VVD hebben niet voor niets "vrijheid" in hun afkorting.
Alleen doen ze er niet zoveel mee.
De V van verbieden was logischer geweest.
Ja, ik hoorde het idd op Radio 1 gisteren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Grappig, juist de VVD lijkt tegen te zijn in de senaat. Mensen als Wiegel en Bolkestein vinden vrijheid nog steeds een belangrijk thema, kijk bijvoorbeeld ook naar het debat rondom de SGP.
True,quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef MaGNeT het volgende:
Er is geen Jood of Moslim die om deze wet ook maar een stukje vlees minder eet.
Het enige wat we met dit verbod hebben bereikt, is dat we nu Halalvlees uit het verre buitenland importeren van dieren die mogelijk onder erbarmelijke omstandigheden geleefd hebben.
En dat alles om de laatste seconden van zo'n dier iets comfortabeler te maken.
Omdat het dieren zijn, mensen zijn superieur aan dieren. Dieren zijn helemaal niet gelijkwaardig met mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom zijn dieren nou geen minderheid dan?
Precies. En dus wordt het onderwerp weer gebruikt om te Moslim-bashen. Normaliter vind ik dat niet zo'n probleem, maar nu wordt het gewoon een beetje hypocriet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar wordt de discussie door de joodse en islamitische lobby wel op gegooid. Bovendien zitten sommige partijen, de VVD, de PVV en de PvdA in een spagaat omdat het religieze uitgangspunt voor hen wél meetelt.
Sharia rechtbanken bestaan in Nederland en ze zijn nog legaal ook, zolang het niet om misdrijven gaat.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeker, echter zitten aan vrijheden beperkingen. We hebben hier ook niet de sharia, ondanks dat het in principe de vrijheid van groepen moslims zou moeten zijn om dat uit te oefenen, maar de wet verbiedt dat door een democratisch gekozen meerderheid. Daar heb je het bij neer te leggen.
Dit dus.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat het dieren zijn, mensen zijn superieur aan dieren. Dieren zijn helemaal niet gelijkwaardig met mensen.
Ach, mijn discussie met jou is over, alles is gezegd en gedaan maar dit waanbeeld van jou is de essentie voor het geen flikker opschieten in deze discussie. En ja ik ben nu heeel zeker van mijn mening.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat het dieren zijn, mensen zijn superieur aan dieren. Dieren zijn helemaal niet gelijkwaardig met mensen.
Bolkensteijn, (de politicus, niet de user op Fok!), kwam er zelf mee dat joden hun rechten worden ontnomen. Hij o.a. gooit het akkefietje al op religieuze gronden. De PVV worstelt met hetzelfde probleem. De PvdA eveneens, maar dan in conflict met de islamitische achterban.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. En dus wordt het onderwerp weer gebruikt om te Moslim-bashen. Normaliter vind ik dat niet zo'n probleem, maar nu wordt het gewoon een beetje hypocriet.
Alle dieren ook maar de gaskamers in omdat ik een nieuwe religie opricht en dit een onderdeel van mijn ritueel is?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is dit een rechtvaardiging voor mishandeling als onverdoofd slachten ?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En niet te vergeten, de Joodse achterban van de PvdA.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bolkensteijn, (de politicus, niet de user op Fok!), kwam er zelf mee dat joden hun rechten worden ontnomen. Hij o.a. gooit het akkefietje al op religieuze gronden. De PVV worstelt met hetzelfde probleem. De PvdA eveneens, maar dan in conflict met de islamitische achterban.
Dat is jouw mening, gelukkig hebben we wetgeving om dieren te beschermen tegen mensen als jij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:35 schreef betyar het volgende:
Als ik een dier wil slachten hier in de tuin, schuur of badkuip en ik doe dat zonder dat andere mensen er last van hebben moeten ze niet zeuren hoe ik een dier slacht.
Dat ook ja.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En niet te vergeten, de Joodse achterban van de PvdA.
En dan noemen de aanhangers hun religie ook nog eens "de religie van de vrede"....quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich überhaupt willen verbinden met een god die voor het martelen voor dieren is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |