quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook dat niet.
[..]
Het is gewoon een wanbetaler.
Hindsight is always 20/20.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
En dan nog, in het kielzog van dader je heldhaftigheid tonen is wellicht één der domste dingen die je kunt doen. Laat die 100 euro gaan. Sterker nog, als ik hier van had geweten was ik er zelf wel naar toe gegaan om te betalen. Alles om een mensenleven te sparen.
Te sparen.²
Nee, hij had ook een gerechtsdeurwaarder in kunnen schakelen en uiteindelijk alsnog z'n geld terug kunnen vorderen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:43 schreef Ferdo het volgende:
Dus odnernemers kunnen bij diefstal de klere krijgen en moeten zelf maar zien hoe hun schade wordt vergoed? Want ja, "je mag de politie niet als incassobureau gebruiken". Wat een kolder! Als ondernemer hoor je dus vogelvrij te zijn?![]()
quote:artikel 326a; Hij die een beroep of een gewoonte maakt van het kopen van goederen met het oogmerk om zonder volledige betaling zich of een ander de beschikking over die goederen te verzekeren, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of een geldboete van de vijfde categorie.
Ja hoe dan? door het kenteken? Het zou goed kunnen dat deze gewoon een valse had, gezien ook de actie van die politie...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, hij had ook een gerechtsdeurwaarder in kunnen schakelen en uiteindelijk alsnog z'n geld terug kunnen vorderen.
Wanbetaling gaat niet over het al dan niet ontbreken van de intentie om te betalen; er wordt gewoon niet betaald. Niet meer en niet minder.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wanbetaling en dit geval met elkaar vergelijken slaat natuurlijk nergens op. Bij wanbetaling is er wel degelijk de intentie geweest om te betalen maar kan dat niet vanwege omstandigheden waarin de debiteur zich bevindt. In dit geval is nooit de intentie geweest om te betalen.
[..]
Fijn concept zeg.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:36 schreef bleiblei het volgende:
Kutfokkers.
Altijd janken dat de politie niets doet.
Gaat het een keer fout bij een actie. Is het weer niet goed.
Het veroorzaken van een file is overigens een beproefd concept. Je wordt niet ingezet als menselijk schild (over een achterlijke vergelijking gesproken), het is een manier om een gevaarlijke achtervolging snel te stoppen. Liever zo iemand pakken dan als een malloot van Amsterdam tot Maastricht een klapmongool met 200km/h achtervolgen
.
Kortom, stelletje kortzichtige idioten hier.
Het is ook nooit goed bij jullie.
En die knakker die vluchtte mogen ze wmb. keihard aanpakken. Gewoon doodslag ten laste leggen. Klapmongool.Daar ligt het probleem. Niet bij de politie of pomphouder.
Onzin. Lees de bron die ik toegevoegd heb.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wanbetaling gaat niet over het al dan niet ontbreken van de intentie om te betalen; er wordt gewoon niet betaald. Niet meer en niet minder.
Ah, jij bent dus die user met een toekomstvoorspellende cristallen bol.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo tuff is het toch niet om 100 euro te trekken als je daarmee zeker weet dat er een mensenleven wordt gespaard?
Dan maar een weekend geen ossehaas of bowlingavond.²
Goed idee. Zeker omdat als bekent is welke pomp dat doet de omzet (van benzine iig) omhoog zal schieten!quote:
WTF? Dit is toch gewoon diefstal? Als jouw huis wordt leeggeroofd, vind je dan ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat mensen uiteindelijk gaan betalen voor je spullen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
Het is op basis van een ooggetuige. Kan veel onderbuik bij zitten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat zo is dan vind ik dat nogal een risico wat de politie genomen heeft.... zeker nadat gisteren al twee zwaargewonden en een dode zijn gevallen doordat iemand op een file inreed.
Ik snap best dat de politie dat soort tuig graag wil vangen, maar eerlijk gezegd vind ik dat ze al behoudend moeten zijn in de achtervolging als verderop een file staat.
En dat de politie zelf een file gaat creeeren om een verdachte te pakken vind ik een merkwaardige afweging tussen doel en risico.
Ahh dat had ik niet gezien.quote:
Nou inderdaad. Mooi voorbeeld van een van de pot gerukte gedachte.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WTF? Dit is toch gewoon diefstal? Als jouw huis wordt leeggeroofd, vind je dan ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat mensen uiteindelijk gaan betalen voor je spullen?
Sterker nog, de gedachte is zelfs onjuist.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Mooi voorbeeld van een van de pot gerukte gedachte.
De benzinepomps die ik daar heb gezien hadden ook gewoon winkeltjes net als hier.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahh dat had ik niet gezien.
Lopen de pomphouders in de VS ook substantieel winst mis?
Of zijn daar geen shops bij de pomp?
Als iemand een vals kenteken heeft is-ie daarvoor strafbaar. De grote deurwaarders in Nederland hebben bijvoorbeeld Shell als opdrachtgever. Shell levert de rapporten die medewerkers invullen bij een doorrijder wekelijks in en aan de hand van de RDW-gegevens is iemand zo te achterhalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:22 schreef alors het volgende:
[..]
En wat had ik daar achter neergezet?
Ja, maar ik moest altijd binnen betalen. Dus als ze het buiten betalen afschaffen dmv je pas in de pomp lijkt me dat probleem ook opgelost toch? Of iig als de pomp bemand is buiten betalen uitzetten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:28 schreef alors het volgende:
De benzinepomps die ik daar heb gezien hadden ook gewoon winkeltjes net als hier.
En als de auto verdacht is, in verband gebracht met andere criminele zaken e.d.? Gewoon laten rijden en wachten tot de volgende overval?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als iemand een vals kenteken heeft is-ie daarvoor strafbaar. De grote deurwaarders in Nederland hebben bijvoorbeeld Shell als opdrachtgever. Shell levert de rapporten die medewerkers invullen bij een doorrijder wekelijks in en aan de hand van de RDW-gegevens is iemand zo te achterhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |