abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:17:59 #76
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103414899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook dat niet.

[..]

Het is gewoon een wanbetaler.
:')

Een wanbetaler ben je als je weigert te betalen EN de koper bekend is bij verkopende partij zodat die gedaagd kan worden. Aan enkel een kenteken heb je in deze niets. Auto eigenaar is niet verantwoordelijk voor de bestuurder (wie dat ook is) wat die in een tankstation uitvreet of nalaat.
Dit is gelijk aan winkediefstal. Dan wordt politie ingeschakeld.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103414918
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
En dan nog, in het kielzog van dader je heldhaftigheid tonen is wellicht één der domste dingen die je kunt doen. Laat die 100 euro gaan. Sterker nog, als ik hier van had geweten was ik er zelf wel naar toe gegaan om te betalen. Alles om een mensenleven te sparen. :{

Te sparen. :{

:{²
Hindsight is always 20/20.
Maar goed, we laten in het vervolg alle dieven wel lopen en jij betaalt alle rekeningen? Deal.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_103414922
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:43 schreef Ferdo het volgende:
Dus odnernemers kunnen bij diefstal de klere krijgen en moeten zelf maar zien hoe hun schade wordt vergoed? Want ja, "je mag de politie niet als incassobureau gebruiken". Wat een kolder! Als ondernemer hoor je dus vogelvrij te zijn? :D _O-
Nee, hij had ook een gerechtsdeurwaarder in kunnen schakelen en uiteindelijk alsnog z'n geld terug kunnen vorderen.
pi_103414946
Wanbetaling en dit geval met elkaar vergelijken slaat natuurlijk nergens op. Bij wanbetaling is er wel degelijk de intentie geweest om te betalen maar kan dat niet vanwege omstandigheden waarin de debiteur zich bevindt. In dit geval is er nooit de intentie geweest om te betalen (valt af te leiden uit het feit dat men gelijk weggereden is) en is er sprake van flessentrekkerij.

quote:
artikel 326a; Hij die een beroep of een gewoonte maakt van het kopen van goederen met het oogmerk om zonder volledige betaling zich of een ander de beschikking over die goederen te verzekeren, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of een geldboete van de vijfde categorie.
pi_103414947
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, hij had ook een gerechtsdeurwaarder in kunnen schakelen en uiteindelijk alsnog z'n geld terug kunnen vorderen.
Ja hoe dan? door het kenteken? Het zou goed kunnen dat deze gewoon een valse had, gezien ook de actie van die politie...
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:19:55 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103414966
Zo tuff is het toch niet om 100 euro te trekken als je daarmee zeker weet dat er een mensenleven wordt gespaard? :?

Dan maar een weekend geen ossehaas of bowlingavond. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103415003
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wanbetaling en dit geval met elkaar vergelijken slaat natuurlijk nergens op. Bij wanbetaling is er wel degelijk de intentie geweest om te betalen maar kan dat niet vanwege omstandigheden waarin de debiteur zich bevindt. In dit geval is nooit de intentie geweest om te betalen.

[..]

Wanbetaling gaat niet over het al dan niet ontbreken van de intentie om te betalen; er wordt gewoon niet betaald. Niet meer en niet minder.
pi_103415023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:36 schreef bleiblei het volgende:
Kutfokkers :') .
Altijd janken dat de politie niets doet.
Gaat het een keer fout bij een actie. Is het weer niet goed |:( .

Het veroorzaken van een file is overigens een beproefd concept. Je wordt niet ingezet als menselijk schild (over een achterlijke vergelijking gesproken :') ), het is een manier om een gevaarlijke achtervolging snel te stoppen. Liever zo iemand pakken dan als een malloot van Amsterdam tot Maastricht een klapmongool met 200km/h achtervolgen :{ .

Kortom, stelletje kortzichtige idioten hier :') .
Het is ook nooit goed bij jullie.
En die knakker die vluchtte mogen ze wmb. keihard aanpakken. Gewoon doodslag ten laste leggen. Klapmongool :N .Daar ligt het probleem. Niet bij de politie of pomphouder.
Fijn concept zeg.
En als je niet als schild dient word je in elk geval met lijf en goederen gebruikkt als bouwsteen voor een wegversperring. En ook als het verkeerstechnisch goed afloopt kan een ieder in die file alsnog in gevaar komen op het moment dat er een vuurgevecht ontstaat.
-
pi_103415046
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef alors het volgende:

[..]

Ja hoe dan? door het kenteken?
Ja?
pi_103415057
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wanbetaling gaat niet over het al dan niet ontbreken van de intentie om te betalen; er wordt gewoon niet betaald. Niet meer en niet minder.
Onzin. Lees de bron die ik toegevoegd heb.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:22:36 #86
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_103415059
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo tuff is het toch niet om 100 euro te trekken als je daarmee zeker weet dat er een mensenleven wordt gespaard? :?

Dan maar een weekend geen ossehaas of bowlingavond. :{

Ah, jij bent dus die user met een toekomstvoorspellende cristallen bol.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_103415071
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:
om 100 euro te trekken als je
Goed idee. Zeker omdat als bekent is welke pomp dat doet de omzet (van benzine iig) omhoog zal schieten!
pi_103415072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja?
En wat had ik daar achter neergezet?
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:23:18 #89
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_103415080
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
WTF? Dit is toch gewoon diefstal? Als jouw huis wordt leeggeroofd, vind je dan ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat mensen uiteindelijk gaan betalen voor je spullen? :')
pi_103415085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

Ja?
lol.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:23:37 #91
341203 3-voud
pi_103415091
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat zo is dan vind ik dat nogal een risico wat de politie genomen heeft.... zeker nadat gisteren al twee zwaargewonden en een dode zijn gevallen doordat iemand op een file inreed.

Ik snap best dat de politie dat soort tuig graag wil vangen, maar eerlijk gezegd vind ik dat ze al behoudend moeten zijn in de achtervolging als verderop een file staat.
En dat de politie zelf een file gaat creeeren om een verdachte te pakken vind ik een merkwaardige afweging tussen doel en risico.
Het is op basis van een ooggetuige. Kan veel onderbuik bij zitten.
Het lijkt me sterk overdreven dat de politie met veel toeters en bellen voor een benzinediefje een file gaat opbouwen.
pi_103415121
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:17 schreef alors het volgende:

[..]

[..]

Ahh dat had ik niet gezien.

Lopen de pomphouders in de VS ook substantieel winst mis?
Of zijn daar geen shops bij de pomp?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:25:04 #93
341203 3-voud
pi_103415133
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]

WTF? Dit is toch gewoon diefstal? Als jouw huis wordt leeggeroofd, vind je dan ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat mensen uiteindelijk gaan betalen voor je spullen? :')
Nou inderdaad. Mooi voorbeeld van een van de pot gerukte gedachte. ^O^
pi_103415147
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Mooi voorbeeld van een van de pot gerukte gedachte. ^O^
Sterker nog, de gedachte is zelfs onjuist.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:26:35 #95
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103415178
Maar goed, voordat we met zijn allen die pomphouder de schuld gaan geven. De hoofdschuldige blijft uiteraard gewoon die benzinedief. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103415231
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ahh dat had ik niet gezien.

Lopen de pomphouders in de VS ook substantieel winst mis?
Of zijn daar geen shops bij de pomp?

:)
De benzinepomps die ik daar heb gezien hadden ook gewoon winkeltjes net als hier.
know'm sayin?
word? word.
pi_103415260
Pff, daar rijd ik elke dag. Hij reedt naar het noorden, dus last van de zon kan je dan niet hebben. Hoe kunnen dan twee inzittenden geen file zien.. Ongelofelijk!

In de reacties op de frontpage staat een foto.. Beste klapper moet het zijn geweest.
pi_103415288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:22 schreef alors het volgende:

[..]

En wat had ik daar achter neergezet?
Als iemand een vals kenteken heeft is-ie daarvoor strafbaar. De grote deurwaarders in Nederland hebben bijvoorbeeld Shell als opdrachtgever. Shell levert de rapporten die medewerkers invullen bij een doorrijder wekelijks in en aan de hand van de RDW-gegevens is iemand zo te achterhalen.
pi_103415322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:28 schreef alors het volgende:

De benzinepomps die ik daar heb gezien hadden ook gewoon winkeltjes net als hier.
Ja, maar ik moest altijd binnen betalen. Dus als ze het buiten betalen afschaffen dmv je pas in de pomp lijkt me dat probleem ook opgelost toch? Of iig als de pomp bemand is buiten betalen uitzetten.
pi_103415357
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als iemand een vals kenteken heeft is-ie daarvoor strafbaar. De grote deurwaarders in Nederland hebben bijvoorbeeld Shell als opdrachtgever. Shell levert de rapporten die medewerkers invullen bij een doorrijder wekelijks in en aan de hand van de RDW-gegevens is iemand zo te achterhalen.
En als de auto verdacht is, in verband gebracht met andere criminele zaken e.d.? Gewoon laten rijden en wachten tot de volgende overval?
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')