http://nos.nl/artikel/306233-dode-na-achtervolging-op-de-a2.htmlquote:Op de snelweg A2 bij Abcoude is een dode gevallen na een achtervolging door de politie. De bestuurder van de auto die werd achtervolgd, was na het tanken in de buurt van Culemborg weggereden zonder te betalen.
De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.
De auto reed ter hoogte van Abcoude op een file in. De bestuurder van een stilstaande auto kwam daardoor om het leven.
De verdachten zijn aangehouden, maar onduidelijk of zij ook medische hulp nodig hadden.
Ooggetuigen
Een verslaggeefster van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie met opzet een file heeft veroorzaakt om de benzinedieven te kunnen pakken.
Alle vijf rijstroken in de richting van Amsterdam zijn dicht. Verkeer vanuit de richting Utrecht wordt geadviseerd om om te rijden via Hilversum.
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.quote:De pomphouder belde de politie en die zette de achtervolging in.
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
Dit is diefstal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waanzin. Laat die man zelf zorgen dat hij betaald krijgt en een rekening sturen. De politie is geen incassobureau, en al helemaal niet als dat tot gevaarlijke achtervolgingen moet leiden.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:10 schreef Superlam het volgende:
Droevig dat een onschuldige automobilist het moet bekopen met zijn leven.
Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag want er wordt zeer vaak gebruikt gemaakt van valse of anderszins onherkenbaar gemaakte kentenkenplaten bij het 'gratis' tanken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:15 schreef Dagonet het volgende:
Inderdaad, de achtervolging inzetten terwijl ze weten welke auto het is en dus ook wie de eigenaar is..
Ook dat niet.quote:
Het is gewoon een wanbetaler. En ja, ondernemers moeten zelf zorgen dat ze betaald krijgen. Als een internetwinkel mij een pakket opstuurt en ik betaal niet dan gaat de politie ook niet bij mij aanbellen, laat staan mensen in gevaar brengen met een achtervolging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dieven moet de politie dus maar gwoon laten lopen, de bestolene moet maar zorgen dat hij zijn spulllen terug krijgt of betaald krijgt?
Een wegblokkade voor een benzinediefquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor![]()
Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Ach hou op man. Alsof de politie iemand dwingt om als een bezetene te vluchten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Zeeeeer discutabele rol heeft de politie hierin gespeeld lijkt mij als ik dit zo hoor![]()
Waarom geen wegblokkade met politieauto's?
Verkeerde keuzes. Leermomentje voor de politie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
Als dat zo is dan vind ik dat nogal een risico wat de politie genomen heeft.... zeker nadat gisteren al twee zwaargewonden en een dode zijn gevallen doordat iemand op een file inreed.quote:Verslaggeefster Jildou van Opzeeland van RTV Utrecht meldt op basis van informatie van ooggetuigen dat de politie opzettelijk een blokkade heeft opgeworpen om de benzinedieven een halt toe te roepen. "Daarbij is het dus gruwelijk misgegaan, want de dieven zijn boven op die file gereden."
Zie edit, ik snap ook die hele achtervolging niet. Maar als ze dan toch graag die klootzakken willen pakken, dan kan dat niet door onschuldigen in gevaar te brengen en zeker niet de dood in de te jagen. Al is de politie uiteraard niet direct verantwoordelijk voor de dood van die automobilist, indirect zeer zeker welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:13 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Een wegblokkade voor een benzinedief?
Ja daar hadden criminelen vást nog niet over nagedacht om dat te omzeilen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef RedFever007 het volgende:
-edit- Ik snap uberhaupt niet dat ze achter een benzinedief aangaan overigens, overal hangen camera's Dus eitje om later de boete te innen me dunkt![]()
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Modus het volgende:
Dat is maar zeer de vraag want er wordt zeer vaak gebruikt gemaakt van valse of anderszins onherkenbaar gemaakte kentenkenplaten bij het 'gratis' tanken.
Geen idee, jij welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:20 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja daar hadden criminelen vást nog niet over nagedacht om dat te omzeilen..
[..]
Ja, en de automobielfabrikant is ook indirect verantwoordelijk, want zij hebben de auto gemaakt, en het CBR is ook verantwoordelijk, want zij hebben de dief het rijbewijs gegeven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:18 schreef RedFever007 het volgende:
Zie edit, ik snap ook die hele achtervolging niet. Maar als ze dan toch graag die klootzakken willen pakken, dan kan dat niet door onschuldigen in gevaar te brengen en zeker niet de dood in de te jagen. Al is de politie uiteraard niet direct verantwoordelijk voor de dood van die automobilist, indirect zeer zeker wel
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, en de automobielfabrikant is ook indirect verantwoordelijk, want zij hebben de auto gemaakt, en het CBR is ook verantwoordelijk, want zij hebben de dief het rijbewijs gegeven.
Dit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom zit iedereen de politie af te kraken?
De politie heeft de dief niet gedwongen benzine te stelen, niet gedwongen te vluchten en zeker niet gedwongen op de file in te rijden.
Wie heeft dan die pomphouder gedwongen die auto vol te laten tanken in afwachting van eventuele betaling? Wie heeft die politie gedwongen om incasso-activiteiten voor de pomphouder te gaan verrichten door een achtervolging? Wie dwingt de overheid om belastinggeld aan te wenden zodat pomphouders de leemtes in hun bedrijfsvoering gratis opgevuld zien?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:19 schreef spijkerbroek het volgende:
De politie heeft de dief niet gedwongen benzine te stelen, niet gedwongen te vluchten en zeker niet gedwongen op de file in te rijden.
De maatschappij. Dus het is ook jouw schuld. See you in court?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie heeft dan die pomphouder gedwongen die auto vol te laten tanken in afwachting van eventuele betaling? Wie heeft die politie gedwongen om incasso-activiteiten voor de pomphouder te gaan verrichten door een achtervolging? Wie dwingt de overheid om belastinggeld aan te wenden zodat pomphouders de leemtes in hun bedrijfsvoering gratis opgevuld zien?
See you! in court!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De maatschappij. Dus het is ook jouw schuld. See you in court?
Hier heb je absoluut een punt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon eens ophouden met die onzin en boeven gaan vangen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Diefstal = diefstal.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie heeft dan die pomphouder gedwongen die auto vol te laten tanken in afwachting van eventuele betaling? Wie heeft die politie gedwongen om incasso-activiteiten voor de pomphouder te gaan verrichten door een achtervolging? Wie dwingt de overheid om belastinggeld aan te wenden zodat pomphouders de leemtes in hun bedrijfsvoering gratis opgevuld zien?
Ik heb geen probleem met zo'n ding waar eerst je pasje in moet voordat je kunt tanken. En een slagboom voor de contante betalers lijkt me ook geen heel nieuwe uitvinding. Maar het is natuurlijk goedkoper voor de pomphouder om de politie zich met dit soort gevaarlijke dingen bezig te laten houden ipv boeven te vangen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De maatschappij. Dus het is ook jouw schuld.
Met een beetje fatsoenlijke advocaat wordt het nog lastig om hem veroordeeld te krijgen.quote:See you in court?
Welke benzinedief is zo stom om gebruik te maken van zijn eigen kenteken?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:00 schreef Premium_Quality het volgende:
Verschrikkelijk voor die automobilist en de benzinedief is een gestoorde idioot.
Echter kan je je ook afvragen of een achtervolging (en de risico's die daar aan vast zitten) het waard is bij iemand die heeft doorgereden na tanken. Kunnen ze niet gewoon het nummerbord noteren en thuis opzoeken?
En dit is geen diefstal.quote:
En de rest laat liever de belastingbetaler opdraaien voor de incassokosten zodat zij meer winst kunnen maken?quote:Verder moeten benzinepompen m.i. ook allemaal overstappen op het eerst betalen dan tanken principe. Velen zijn al zover.
Nee moord, want hij rijd doelbewust met hoge snelheid op een file (wel is waar gecreerd door de politie) en dat doet hij bewust om te ontkomen aan de politie waardoor er moord met voorbedachte rade er tenlaste gelegd kan worden, elk mens wat een rijbewijs heeft snap dat er ongelukken kunnen gebeuren als je met hoge snelheid op een file af blijven rijden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Verkeerde keuzes. Leermomentje voor de politie.
Verder moet die benzinedief gewoon aangeklaagd worden voor diefstal, verzet bij aanhouding, veroorzaken van gevaarlijke verkeerssituaties en, uiteraard, dood door schuld.
quote:
quote:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
Het is wel diefstal en verschilt niet van de kosten die de politie maakt om andere diefstal op te lossen.quote:[..]
En de rest laat liever de belastingbetaler opdraaien voor de incassokosten zodat zij meer winst kunnen maken?
Vind het wel een aardig punt maar de politie gaat ook achter winkeldieven aan, dit is vergelijkbaar, alleen moeten ze wel ten alle tijden de risico afweging maken en dat hebben ze dit keer voor de zoveelste keer verkeerd ingeschat, het is geen aflevering van The Dukes of Hazardquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moord is met voorbedachte rade om die specifieke persoon om het leven te brengen. Dat was niet het geval in deze zaak. Hooguit doodslag dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:37 schreef SpeedyRich het volgende:
Nee moord, want hij rijd doelbewust met hoge snelheid op een file (wel is waar gecreerd door de politie) en dat doet hij bewust om te ontkomen aan de politie waardoor er moord met voorbedachte rade er tenlaste gelegd kan worden, elk mens wat een rijbewijs heeft snap dat er ongelukken kunnen gebeuren als je met hoge snelheid op een file af blijven rijden.
Daarom hoop ik dat hij vervolgt word voor artikel 6 wvw '94 en artikel 289 van Wetboek van Strafrecht
Als Hij doelbewust met hoge snelheid in een file rijd is het voor mij moord met voorbedachte rade, zelfs een blinde kan zien dat er ongevallen ervan kommenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Moord is met voorbedachte rade om die specifieke persoon om het leven te brengen. Dat was niet het geval in deze zaak. Hooguit doodslag dus.
Wil niet zeggen dat ik ook vind dat die oetlul keihard aangepakt moet worden.
Klopt.quote:
Hij is met voorbedachte rade gevlucht voor de politie en heeft daarbij een dodelijk ongeval veroorzaakt. Dat is iets anders dan moord.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:43 schreef SpeedyRich het volgende:
Als Hij doelbewust met hoge snelheid in een file rijd is het voor mij moord met voorbedachte rade, zelfs een blinde kan zien dat er ongevallen ervan kommen
Aha, zo leer je weer eens wat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:44 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Klopt.
Dit is verduistering.
Zelfde strafmaat, zelfde bevoegdheden.
321 SR
Als een juwelier zijn sieraden buiten uitstalt met een prijsstickertje erbij en een bordje 'binnen afrekenen' dan vind ook niemand het vanzelfsprekend dat de politie daar een agent bij zet om te voorkomen dat er gestolen wordt. Dat is de maatschappelijke context.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:37 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is wel diefstal en verschilt niet van de kosten die de politie maakt om andere diefstal op te lossen.
Daar kun je je ook je vraagtekens bij zetten. Die winkeliers leggen vaak ook alles maar voor het grijpen, omdat dat hen uiteindelijk méér oplevert, en de politie kan de beperkte capaciteit dan ook wel beter aanwenden dan een achtervolging te voet door de stad te organiseren. Een dief, jawel dan wel, die in de winkel betrapt is en is aangehouden oppikken doen ze dan nog wel, maar dan gaan die winkeliers nog klagen ook dat het hen teveel tijd kost, terwijl ze verdomme zelf die spullen klaarleggen om meegenomen te worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind het wel een aardig punt maar de politie gaat ook achter winkeldieven aan, dit is vergelijkbaar, alleen moeten ze wel ten alle tijden de risico afweging maken en dat hebben ze dit keer voor de zoveelste keer verkeerd ingeschat, het is geen aflevering van The Dukes of Hazard
Ik dacht waarom zou een klant niet gewoon dat flesje meteen meenemen als ie in de shop staat om vooraf te betalen maar dat vooraf betalen gebeurt zeker aan de pomp zelf? Klanten hoeven dan de shop dus eik niet meer in...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar de pomphouders willen hier niet aan omdat dit omzet scheelt aan verkopen uit de pompshop.
Een groot gedeelte van de winst wordt verdiend aan de shopverkopen, denk maar aan het flesje water van 0,5L voor ¤2.
Als de klant eerst betaalt dan moeten ze na het tanken de auto parkeren en dan pas de inkopen doen in de shop, de meeste rijden natuurlijk direct weer weg na het tanken en slaan de shop over.
Helaas, hooguit dood door schuld.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:43 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Als Hij doelbewust met hoge snelheid in een file rijd is het voor mij moord met voorbedachte rade, zelfs een blinde kan zien dat er ongevallen ervan kommen
Fucking irritant bij de Shellquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:52 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik dacht waarom zou een klant niet gewoon dat flesje meteen meenemen als ie in de shop staat om vooraf te betalen maar dat vooraf betalen gebeurt zeker aan de pomp zelf? Klanten hoeven dan de shop dus eik niet meer in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |