Vergissing!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:57 schreef Zienswijze het volgende:
Gezien de sociaal-economische standpunten van deze partijen niet de rijke mensen.
Daarom zei ik in mijn eerst post ook "volgens de NOS":quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je vaart hierbij misschien iets te blind op 1 bron.
http://www.elsevier.nl/we(...)j-VVD,-SP-en-CDA.htm
en
http://igitur-archive.lib(...)_Jauke_Lodder_BA.pdf
zien juist eerder CDA en VVD - stemmers als de bron voor de groei van de PVV. Welke bron gelijk heeft weet ik niet maar hier gaan gooien met conclusies zoals jij doet lijkt me wat voorbarig..
Ben benieuwd wie het bij het rechte eind heeft. Mocht de NOS het fout hebben, dan is het zeker kwalijk dat deze zender, met staatsgeld gefinancieerd, ons verkeerde propaganda voorschotelt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:57 schreef Zienswijze het volgende:
Volgens de NOS komen PVV-stemmers vooral van deze partijen:
- CDA 24%
- SP 23%
- Nieuwe kiezers 18%
- PvdA 17%
Gezien de sociaal-economische standpunten van deze partijen niet de rijke mensen.
Boeiende stelling. Vooral omdat ik nergens kan terugvinden waar de kwalificatie dom op is gebaseerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die domme mensen zijn voor een kwart van de SP en voor een zesde van de PvdA afkomstig. Niet vreemd dat deze twee partijen jarenlang deze domme mensen herbergde, gezien de standpunten van die partijen.
Precies.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:26 schreef Specularium het volgende:
Henk en Ingrid = Jan Modaal. De VS versie is Joe the plumber.
Fascinerend. Wat ontzagwekkend veel mensen met een driemaal modaal inkomen moeten er volgens jou rondlopen. Zoveel zetels door zulk een niche aan te spreken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 08:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
Gezien het beleid dat Geert Wilders steunt zijn Henk en Ingrid een typisch PC gezin, waarbij je normaliter namen als Gert-Jan en Marie-Claire zou verwachten. Ze verdienen rond de 90.000 euro per jaar als business manager bij het bedrijf van paps en beschouwen iedereen die minder verdient eigenlijk niet als mens, maar meer als een soort varken.
Niet dat ze weten hoe een varken eruit ziet, want ze zijn nog nooit op het platteland geweest. Ze lezen nooit, behalve modetijdschriften en financiële blaadjes, en hebben 2 illegale Hongaren in dienst om de tuin te doen.
Je doet nu net alsof mensen altijd op de partij stemmen die hun belangen het best behartigt. Bijzonder naief.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fascinerend. Wat ontzagwekkend veel mensen met een driemaal modaal inkomen moeten er volgens jou rondlopen. Zoveel zetels door zulk een niche aan te spreken.
Het is een kenmerk van populisme dat de partij de belangen van de grootste potentiele achterban probeert aan te spreken. Wilders heeft de archetypes Henk en Ingrid zelf verzonnen. Het beeld dat jij schetst zou niet overeen komen met de categorie burgers die hebben aangegeven zich te herkennen in Ingrid of Henk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof mensen altijd op de partij stemmen die hun belangen het best behartigt. Bijzonder naief.
Kijk eens wat een frustratie over het eigen falen..quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 08:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
Gezien het beleid dat Geert Wilders steunt zijn Henk en Ingrid een typisch PC gezin, waarbij je normaliter namen als Gert-Jan en Marie-Claire zou verwachten. Ze verdienen rond de 90.000 euro per jaar als business manager bij het bedrijf van paps en beschouwen iedereen die minder verdient eigenlijk niet als mens, maar meer als een soort varken.
Niet dat ze weten hoe een varken eruit ziet, want ze zijn nog nooit op het platteland geweest. Ze lezen nooit, behalve modetijdschriften en financiële blaadjes, en hebben 2 illegale Hongaren in dienst om de tuin te doen.
Wie vindt er hier nu andere mensen raar of moet zo nodig afgeven op andere mensen? Hmmmm? Nou?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 05:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Henk en Ingrid zijn mensen uit de lagere klasse, de noeste arbeiders, die zich niet echt met politiek bemoeien, maar wel vinden dat die Wilders gelijk heeft. Sinds de opmars van de PVV kijken ze dan ook met argusogen naar de buitenlanders en de Islam, ook al hebben ze geen flauw benul wat dat nou precies inhoudt. Ze laten zich graag woorden in de mond leggen door de eerste de beste politieke schreeuwerd, want die zegt tenminste waar het op staat zonder eromheen te draaien. Henk en Ingrid gaan graag op vakantie naar het buitenland, maar meestal gaan ze naar de camping, omdat er zoveel buitenlanders wonen in het buitenland en het eten raar is.
Populisten hebben alleen maar een kans als andere partijen het contact met hun achterban verliezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:31 schreef De_Nuance het volgende:
Henk en Ingrid maken een enorm foute beslissing door op Geert Wilders te stemmen.
Dit is nu al 4 è 5 jaar hetzelfde verhaaltje van hetzelfde kleurtje. Doe me een lol en verzin eens wat anders. Of verdwijn naar een ouderwetsch linksforum. Het is 2011 !quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 05:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Henk en Ingrid zijn mensen uit de lagere klasse, de noeste arbeiders, die zich niet echt met politiek bemoeien, maar wel vinden dat die Wilders gelijk heeft. Sinds de opmars van de PVV kijken ze dan ook met argusogen naar de buitenlanders en de Islam, ook al hebben ze geen flauw benul wat dat nou precies inhoudt. Ze laten zich graag woorden in de mond leggen door de eerste de beste politieke schreeuwerd, want die zegt tenminste waar het op staat zonder eromheen te draaien. Henk en Ingrid gaan graag op vakantie naar het buitenland, maar meestal gaan ze naar de camping, omdat er zoveel buitenlanders wonen in het buitenland en het eten raar is.
Het is voor een belangrijk deel een momentopname op basis van een steekproef. De betrouwbaarheid van peilingen is beperkt en dat meldt de NOS ook wel. Volgens mij ben je dus weer voorbarige conclusies aan het trekken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom zei ik in mijn eerst post ook "volgens de NOS":
[..]
Ben benieuwd wie het bij het rechte eind heeft. Mocht de NOS het fout hebben, dan is het zeker kwalijk dat deze zender, met staatsgeld gefinancieerd, ons verkeerde propaganda voorschotelt.
Media in NL zijn eerder slecht in kwaliteit dan slecht in morele zin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:11 schreef De_Nuance het volgende:
Mensen die denken dat de NOS vanuit een ideologie opereert zijn echt dom. Het gaat puur om sensatie en als ik hun selectie zie zou ik het eerder Henk en Ingrid pleasen noemen..
Klopt .quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Media in NL zijn eerder slecht in kwaliteit dan slecht in morele zin.
juist zulke kort door de bocht opmerkingen van zienswijze versterken mijn idee dat het een typische henk is die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:09 schreef du_ke het volgende:
Welke bron gelijk heeft weet ik niet maar hier gaan gooien met conclusies zoals jij doet lijkt me wat voorbarig..
En al waren ze dat, is daar niets op tegen zo lang ze daar voor staan en er open over zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Klopt .
Maar de NOS is zeker niet links of iets dergelijks.
Wat is jouw probleem met de pvv stemmers? Je bent zelf ook niet vies van onderbuik en vooroordelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
juist zulke kort door de bocht opmerkingen van zienswijze versterken mijn idee dat het een typische henk is die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Medeusers voor nazis uitmaken is ronduit onbeschoft.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
Medeuses hier voor Henk of Ingrid uitmaken is een beetje flauw heren...
Zolang jij aantoont het erger te kunnen heb jij geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
Medeuses hier voor Henk of Ingrid uitmaken is een beetje flauw heren...
Nee, jij kan verschrikkel onbeschoft zijn en jengelen, dus zeur niet als mensen je dat zeggenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:31 schreef du_ke het volgende:
Kinders toch, met het verkeerde been uit bed gestapt?
Je verwijt de verkeerden een kleurtje. Het is Wilders die Henk en Ingrid in het leven heeft geroepen en daarmee een grote groep mensen een bepaalde kleur heeft gegeven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dit is nu al 4 è 5 jaar hetzelfde verhaaltje van hetzelfde kleurtje. Doe me een lol en verzin eens wat anders. Of verdwijn naar een ouderwetsch linksforum. Het is 2011 !
Mooi.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:38 schreef du_ke het volgende:
Ik maakte slechts als moderator van dit subforum een opmerking. Dat er van jouw kant dan weer een verzuurde opmerking komt had ik inderdaad kunnen verwachten maar de opmerking staat nog steeds.
Ik ben al een paar keer voor Hitler uitgemaakt hier in POL.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Medeusers voor nazis uitmaken is ronduit onbeschoft.
Moet dat niet zijn:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:38 schreef du_ke het volgende:
Ik maakte slechts als moderator van dit subforum een opmerking. Dat er van jouw kant dan weer een verzuurde opmerking komt had ik inderdaad kunnen verwachten maar de opmerking staat nog steeds.
Duke kan gelukkig heel tegen kritiek, hij is er volledig immuun voor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mooi.
Het blijft verbleken bij jouw vergelijkingen met nazi's.
Neuh. Dit heeft niks met links of rechts te maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:55 schreef cempexo het volgende:
[..]
Moet dat niet zijn:
Ik maakte slechts als linkse moderator van dit subforum een opmerking. Dat er van jouw kant dan weer een verzuurde opmerking komt had ik inderdaad kunnen verwachten maar de opmerking staat nog steeds .
Prietpraat van jouw kant kan ik me gezien je postgeschiedenis inderdaad niet echt iets van aantrekken. Maar laten we mijn functioneren evt maar in FB bespreken, dan gaan we hier weer on-topic.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duke kan gelukkig heel tegen kritiek, hij is er volledig immuun voor.
Zie, duke kan uitstekend tegen kritiek.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh. Dit heeft niks met links of rechts te maken.
Ik denk niet dat ik er mensen mee op de hand krijg. Wilders is een opportunist die meer kapot maakt dan herstelt. Hij zit in een rechts kabinet om maar eens wat te noemen, terwijl hij het zo goed voor heeft met Henk en Ingrid. Henk en Ingrid hebben echt geen baat bij een rechts kabinet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem met wilders? Domme vooroordelen spuien om mensen op je hand te krijgen doe jij hier net ook...
Flikker toch een end op. Als datzelfde plaatje over moslims was gepost was de poster meteen geband.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Het is een politieke vraag. Ik geef daar mijn mening op. Wilders ziet de mensen die op hem stemmen als een stel iq-armen waar hij volop misbruik van kan maken om zijn eigen doelen te verwezenlijken.
Ga zelf weg, scheldend stuk onbenul.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Flikker toch een end op. Als datzelfde plaatje over moslims was gepost was de poster meteen geband.
Ik zie er maar 1 schelden en dat ben jij.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ga zelf weg, scheldend stuk onbenul.
Onzin, als iemand moslims met mongooltjes wil vergelijken of wil zeggen dan moslims zo over ongelovigen denken mag hij dat gewoon doen. Het toont enkel de eigen domheid aan om dit soort vergelijkingen te maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Flikker toch een end op. Als datzelfde plaatje over moslims was gepost was de poster meteen geband.
"Flikker een eind op"? Enfin, als jij niet over de inhoud wilt praten maar oppervlakkig jouw idool wilt verdedigen zoek je maar iemand anders op. Mag ik ONZ aanbevelen voor dit soort standpunt argumenten?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zie er maar 1 schelden en dat ben jij.
Je beveelt maar een end aan maar zolang jij mensen misbruikt die zich op geen enkele manier kunnen verdedigen ben je in mijn ogen nog minder dan die mongooltjes zelf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"Flikker een eind op"? Enfin, als jij niet over de inhoud wilt praten maar oppervlakkig jouw idool wilt verdedigen zoek je maar iemand anders op. Mag ik ONZ aanbevelen voor dit soort standpunt argumenten?
"Minder dan die mongooltjes zelf". Ik vind mongooltjes niet min, maar ze hebben een laag IQ. Dit verbeeld mooi de manier waarop Wilders met zijn kiezers omgaat. Vandaar de foto.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je beveelt maar een end aan maar zolang jij mensen misbruikt die zich op geen enkele manier kunnen verdedigen ben je in mijn ogen nog minder dan die mongooltjes zelf.
Dat zeg je heel gemakkelijk. De ervaringen leren ons anders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin, als iemand moslims met mongooltjes wil vergelijken of wil zeggen dan moslims zo over ongelovigen denken mag hij dat gewoon doen. Het toont enkel de eigen domheid aan om dit soort vergelijkingen te maken.
Kunnen we het wat meer over de inhoud hebben dan allerlei randdiscussies? Dat doe je maar in het feedback topic, dat is er voor bedoeld.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zeg je heel gemakkelijk. De ervaringen leren ons anders.
Wil er geen discussie over maken maar jouw post als laatste reactie hierover doet gewoon te kort.
Deel die ervaring dan aub in het FB-topic. Dit is anders gelul in de ruimte.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zeg je heel gemakkelijk. De ervaringen leren ons anders.
Wil er geen discussie over maken maar jouw post als laatste reactie hierover doet gewoon te kort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |