En nog even een stuk in een losse post, omdat het anders helemaal een lange post wordt. Ik ben nu eenmaal lang van stof.
Wat ik heel erg opmerkelijk en vreemd vind is dat Anne zo zelfverzekerd was. Zij baalde even heel erg na laatste te zijn geworden en had daar nog even een praatje over met Tanja. Maar daarna kwam ze met haar hele ik heb nog iets achter de hand strategie. Het eruit stemmen van een sterke speler. Dat was al voordat ze de andere heeft horen praten over Nicolas. Ik vind het vreemd dat ze denkt zeker te zijn door op een sterke tegenstander te stemmen. Zonder andere stemmen ben je dan alsnog kansloos.
Maar bovenstaande kan nog betekenen dat het anders gemonteerd is en we zaken niet hebben gezien. Na een tijd wist ze dan wel dat de rest op Nicolas ging stemmen en met haar stem erbij, zouden dat vier stemmen zijn. Ik denk dat ze wel wist dat Tanja niet op Nicolas zou stemmen, maar zelfs dan nog zou het totaal op vijf stemmen komen. Dat terwijl het helemaal niet zo gek zou zijn als ze op winnaarseiland allemaal op haar zouden stemmen. Want je weet dat mensen erover gaan praten, zeker als ze afgezonderd zitten. En een keuze voor Anne zou logisch zijn, want iemand met twee zwarte stemmen, die verder niet bijzonder goed in de groep ligt, is een makkelijke stemkeuze.
Dus dan krijg je sowieso 6 tegen maximaal 5 of andere varianten indien sommigen toch anders stemmen. Maar de kans dat Anne de stemronde zou overleven, was eigenlijk bijzonder klein. Toch straalde ze vanaf twee derde van de aflevering iets uit (wat ze ook nog vaak zei), dat ze zich totaal geen zorgen maakte over de eilandraad. Dit werd nog eens bevestigd door haar houding m.b.t. het niet inzetten van munten. Ik weet eigenlijk niet of ze nog munten heeft, want dat zou het nog vreemder maken. Ze gaf een indruk alsof ze er toch niet uitging, terwijl de kans nog steeds heel groot was dat dit wel zou gebeuren.
Het lijkt haast wel alsof ze wist dat Niko niet op haar zou gaan stemmen en anderen daardoor ook niet. Nu wil ik ook niet meteen Niko weer van smerige spelletjes gaan betichten, aangezien er geen bewijs voor is, maar heel vreemd was het in ieder geval wel.
Want hij zegt tegen Nicolas en Sascha dat ze slim moeten stemmen, aangezien zij er zo uit gestemd zouden kunnen worden. Tegenover Sascha is dat vreemd, want ze weten heus wel dat Patrick en Lauretta niet op hem gaan stemmen. Maar goed, voor Nicolas ging het wel op. Maar om Nicolas te behoeden voor eliminatie moesten ze slim zijn. Tactisch denken. Wat voor hem dus betekende om niet op Anne te stemmen, want die zou waarschijnlijk munten in gaan zetten.
Dat laatste zou zeker kunnen, maar zelfs dan nog is de kans dat Anne er uitgaat heel groot. Nee dan wilden ze blijkbaar liever het risico lopen om op Lauretta te stemmen (die bij wijze van spreken ook wel munten had kunnen inzetten). Terwijl voor Lauretta veel meer stemmen nodig zijn om die weg te krijgen. Waarbij het argument om op haar te stemmen en niet op Anne, ook nog werd beargumenteerd doordat Lauretta de laatste tijd niet goed zou zijn in de proeven. Dat terwijl Anne de laatste tijd nog slechter presteerde.
Ook heeft Anne er mede voor gezorgd dat Deborah er uit gestemd is en zijn pita plannetje niet doorging. En vervolgens heeft Anne ook nog eens op hem of Kobe gestemd, waardoor die eliminatie opdracht moesten doen. Verder heeft hij sowieso geen band met Anne, dus lijkt mij niets in de weg staan om op haar te stemmen.
En bij de eilandraad fluistert hij tegen Nicolas, het is een complot dat kan niet anders. Terwijl hij op winnaarseiland nog zei dat Nicolas ook gevaar liep. En daarvoor nog aangaf Sascha en Esther mee te nemen om niet alle Nederlanders bij elkaar te laten zitten op visserseiland. Zo vreemd zou het dus niet zijn als de drie overgebleven Nederlanders en Anne dan onder een hoedje zouden spelen.
Het is wat vergezocht om het een vooropgezet plan te noemen. Maar door bewust niet op Anne te stemmen en Nicolas ook in die richting te praten (van Lauretta), heeft hij er wel voor gezorgd dat Nicolas er uit is. En ik vind die hele keuze om niet op Anne te stemmen zo kort door de bocht en vreemd, zeker voor iemand die tot nu toe het erg slim speelde (op Jochem stemmen ipv Anne was destijds wel slim, maar mislukte net).
Verder vind ik het gedrag van Anne ook heel vreemd. Die was mij veel te zelfverzekerd.
Natuurlijk heb ik hier veel te veel over nagedacht, maar ik blijf het gewoon heel vreemd vinden. Voor de mensen die mijn hele post doorlezen hulde. Excuses voor de lengte ervan

Maar uiteindelijk zijn de mensen die op Nicolas stemden verantwoordelijk voor zijn vertrek. Wat natuurlijk zonde blijft, want die verdiende het als een van de weinige om te winnen.