of je kunt natuurlijk je auto aanvoelen en niet als een bezetene gaan rijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:10 schreef starla het volgende:
Hmm ok, mooi dealtjeGewoon niet met sneeuw de weg op gaan, ook niet in het weekend.
Niet iedereen is zo lui dat i 20000km/jr moet maken in z'n auto hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:55 schreef starla het volgende:
Slim om nieuwe zomerbanden in de herfst eronder te zetten.
zeker slim want nieuwe zomerbanden hebben veel meer grip in slechte omstandigheden dan oude en versleten zomerbandenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:55 schreef starla het volgende:
Slim om nieuwe zomerbanden in de herfst eronder te zetten.
Dit. Gewoon wat iedereen tot een paar jaar terug nog deed in de winter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef silenthill het volgende:
Rustig rijden, ver vooruit kijken en extra afstand houden.
En nog een extragratis tip: in de zomer mag je ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit. Gewoon wat iedereen tot een paar jaar terug nog deed in de winter.
Nee, niks.quote:
Zomerbanden bestaan wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:30 schreef MrNiles het volgende:
zomerbanden bestaan toch niet? zijn dat niet all-weather banden
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker. Mijn auto's staan in een verwamde, droge garage en lijden daar minder van dan in Nederland op de openbare weg rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:33 schreef silenthill het volgende:
@DaNpy
Heb jij zelf een Daf? Dan rij je daar toch ook zoveel mogelijk mee?
Een oldtimer heb je niet om hem een winterslaap te geven.
Worden ze alleen maar slechter van, langdurige stilstand.
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach alsof je meteen een gevaar op de weg bent. Ik heb altijd met normale (vrij sportieve) banden gereden in de winter en nooit problemen gehad of per ongeluk geslipt.
Dat kun je ook zeggen van ABS, gordels, stuurbekrachtiging, ESP, airbags, traction control, kreukelzones, kinderzitjes, rembekrachtiging etc etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:30 schreef MrNiles het volgende:
winterbanden is DE verkoopstunt van de laatste jaren
ineens lijkt het alsof iedereen winterbanden moet hebben omdat je anders niet meer op de openbare weg kan rijden....iedereen heeft jaren zonder gedaan...
goede marketing
Helaas, je denkbeeld gaat niet op.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
En ga je je auto dan buiten stallen in de kou als je een garage hebt?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef silenthill het volgende:
Sorry hoor, maar elke week je bodem en wielkasten en dat soort dingen met de hogedrukspuit schoonmaken en je komt zonder moeite de winter door. Auto komt uit 1980 en is nog keihard.
Ergens volgend jaar heb ik ook een eigen garage, maar das ook voor wat onderhoud wat ik dan zelf kan verichten.
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Helaas, je denkbeeld gaat niet op.
Prima, maar aangezien ik meerdere voertuigen heb gebruik ik mijn DAF voor mijn plezierquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:45 schreef silenthill het volgende:
Kom op man, hij is 3 jaar geleden, compleet overgespoten en ik was hem met de hand.
Hij ziet er dus echt knap uit.
Dat is een hele andere stelling dan dat iedereen op "zomer"banden langzaam rijdt in de winter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).
We trekken simpelweg op naar 30 (of 50), en remmen weer af naar 0. Daarmee kijken we wie het snelst weg is en het eerst stilstaat, en dus het meeste grip heeft.
Mijn enige eis is dat het gefilmd wordt om de niet-winterbanden rijders met de verschillen om de oren te slaan.
Oh ik geloof best dat het verschil maakt hoor met sneeuw. Alleen ik vind het nu nog de moeite niet waard, zeker niet omdat ik geen problemen heb tijdens het rijden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik nodig iedereen uit om hier (op prive terrein) met hun zomerbandjes wat testjes te doen tegen mijn auto (RWD met winterbanden).
We trekken simpelweg op naar 30 (of 50), en remmen weer af naar 0. Daarmee kijken we wie het snelst weg is en het eerst stilstaat, en dus het meeste grip heeft.
Mijn enige eis is dat het gefilmd wordt om de niet-winterbanden rijders met de verschillen om de oren te slaan.
wat hij zegt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:11 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
of je kunt natuurlijk je auto aanvoelen en niet als een bezetene gaan rijden
Jammer dat je het pas de moeite waard vind als je iemand anders auto van achter in elkaar hebt gedouwd. Of een fietser over je motorkap hebt gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Oh ik geloof best dat het verschil maakt hoor met sneeuw. Alleen ik vind het nu nog de moeite niet waard, zeker niet omdat ik geen problemen heb tijdens het rijden.
Ik ga niet zeggen dat dat niet gebeuren gaat, dat is gevaarlijk, maar ik pas mijn rijstijl aan. En sowieso, mijn eigen auto gaat sowieso op stal en met andermans auto rijd ik niet zo lomp als met mijn eigen, haha.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat je het pas de moeite waard vind als je iemand anders auto van achter in elkaar hebt gedouwd. Of een fietser over je motorkap hebt gehad.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker. Mijn auto's staan in een verwamde, droge garage en lijden daar minder van dan in Nederland op de openbare weg rijden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven auto's beter als ze binnen staan, maar hoe kun je jezelf nou een liefhebber noemen als je dat ding nooit gebruikt![]()
Tja ik heb 1 oldtimer en 90% van de ritten is doelloos en voor mijn eigen plezier, ik gebruik 'm nu voor woon-werkverkeer als het lekker weer is maar binnenkort gaat 'ie weer op stal. Gebruik is slijtage helaas en zeker in de winter tast de pekel alles aan, dat wil ik niet. Ik geef geen geld uit aan wielen en spuiten en plaatwerk om het door pekel op te laten vreten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
Tuurlijk blijven auto's beter als ze binnen staan, maar hoe kun je jezelf nou een liefhebber noemen als je dat ding nooit gebruikt![]()
Nounou wel 5 duizend km.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
Mensen die dit sschrijven hebben niet alleen 2 linkerhanden, maar alleen maar duimen.
Mijn 30jr oude kevertje rijd het hele jaar door zo'n 5000km.(enige auto) En dus ook als het glad is en er gepekeld wordt. Ding staat vanuit de fabriek zwaar in de tektyl aan de onderkant.
Prima toch, maar een ander doet dat weer anders. Om dan gelijk te roepen dat je geen liefhebber bent omdat je met je auto in de winter rijdt...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nounou wel 5 duizend km.
Dat rijdt ik ook bijna met mn DAF en ook op de motor.
Dat is nog buiten het woon werk waar ik een daily voor heb.
Ik heb meerdere auto's en kan niet in allemaal tegelijk rijden. Daarom hebben ze allen hun eigen doel.
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Prima toch, maar een ander doet dat weer anders. Om dan gelijk te roepen dat je geen liefhebber bent omdat je met je auto in de winter rijdt...
Haha, ik heb niet een kever gekocht omdat ik teweinig geld heb heur LoL.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggen
En er zijn genoeg Volvo rijders die hem enkel hebben omdat het zo lekker goedkoop is op gas en zonder MRB. Die hebben ook elke X jaar een nieuwe want elke cent aan onderhoud is er 1 teveel.
Iemand als Raymond zal misschien zijn Kevertje ook liever in een (warme) garage zien staan en als hij straks meer geld heeft, dit ook willen gebruiken voor comfort en zijn Kever te sparen. Maar ik ken er ook genoeg die alleen maar DAF rijden. Het hele jaar door, en echt niets anders
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet een kever gekocht omdat ik teweinig geld heb heur LoL.
Maar omdat ik een liefhebber ben![]()
Maar ik begrijp je punt wel. Er zijn idd. genoeg mensen die het voor de wegenbelasting doen.
Al zijn die wel belachlijk dom, want het onderhoud kost je in veel gevallen waarschijnlijk meer dan die hele wegebenlasting.
Een oldtimer zonder onderhoud bestaat niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.
Maar idd, het geld zwat ze kwijt zijn aan elke X jaar van auto wisselen kunnen ze ook aan onderhoud uitgeven en op vakantie gaan.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggen
Dit was een voorbeeld? Aparte manier van uitdrukken...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker.
Laatst nog de motorsteunen vervangen, was niet echt nodig, maar kost wel 100 euro. Ik houd niet zo van half werk. Momenteel wordt het interieur aangepakt, nieuwe bekleding op achterbank en stoelenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer zonder onderhoud bestaat niet.
Jawel, maar die staan in een museum, of in een warme garage
ik heb meer dan 10 auto's en alle zijn belastingvrij en ik geef zoveel uit aan onderhoud dat ik zelf soms niet normaal kan eten... liever koop ik een onderdeel dan dat ik belasting betaal dat welquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.
Maar idd, het geld zwat ze kwijt zijn aan elke X jaar van auto wisselen kunnen ze ook aan onderhoud uitgeven en op vakantie gaan.
Props.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:01 schreef Kreupel het volgende:
[..]
[..]
Dit was een voorbeeld? Aparte manier van uitdrukken...
Overigens, ik heb als enige auto een bijna oldtimer (volgens de huidige wetgeving). Dit is bewust mijn 'daily' en al kreeg ik een miljoen, dit zou mijn daily blijven. Ik beleef het plezier namelijk juist aan het woon-werkverkeer. En dat betekent 20.000 km per jaar en helaas dus ook pekel en regen.
Jij valt ook niet in de aangehaalde categoriequote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb meer dan 10 auto's en alle zijn belastingvrij en ik geef zoveel uit aan onderhoud dat ik zelf soms niet normaal kan eten... liever koop ik een onderdeel dan dat ik belasting betaal dat wel
Heb jij je winterbanden gekocht om meer grip te hebben en veiliger te rijden of heb je je winterbanden om sneller te kunnen rijden, als dit de reden is dat we tegenwoordig allemaal winterbanden hebben dan zijn die dingen natuurlijk niks veiliger.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
'Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is vaak niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker' bedoel je dus?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Props.
En ja, het was een voorbeeld, want dat soort lui zijn er echt genoeg.
Is dat een vraag, of een ikweethetbeter statement?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef Kreupel het volgende:
[..]
'Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is vaak niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker' bedoel je dus?
Dat bedoel ik...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is die liefhebber wel een liefhebber van belasting ontduiken. Wie zijn jullie om te bepalen wie wel of niet een oldtimer verdient of lief heeft.
ben voor de stale pin in het stuur plaats van de airbagquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
maar ik tuffel dus gewoon door pekelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij valt ook niet in de aangehaalde categorie
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is die liefhebber wel een liefhebber van belasting ontduiken. Wie zijn jullie om te bepalen wie wel of niet een oldtimer verdient of lief heeft.
Mensen met en zonder winterbanden rijden idd vaak te hard voor de situatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:10 schreef T42 het volgende:
[..]
ben voor de stale pin in het stuur plaats van de airbagals sneeuw ligt dan kun je misschien maar 10kmh nou dikke pech dan maar geen 80. of je moet graad dood willen dan mag je een boom zoekken.. mensen in nederland kunne zowat niet rijden... ze willen altijd 120...
en ik rij ook door in de winter trouwens;) zelfs met een w108 uit 69 (heb het wel geweten..)
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want jij was toch degene die last had van de langzaam rijdende, zomerband onder de auto hebbende, automobilist?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen met en zonder winterbanden rijden idd vaak te hard voor de situatie.
Feit blijft echter dat winterbanden meer grip hebben dan zomerbanden in winterse omstandigheden. Imo niet om harder te rijden, maar juist om eerder te kunnen stoppen(!).
Maar dit bedoel ik dus. Denk je dat iemand die 'dus' veel kilometers maakt of 'dus' met zijn/haar auto door de pekel rijdt geen liefhebber is?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.
Liefhebbers koesteren en onderhouden de auto, rijden hiermee voor hun plezier, maken dus relatief weinig kms en krijgen hiervoor korting op verzekeringen en de MRB.
Waar spreek ik me dan tegen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want jij was toch degene die last had van de langzaam rijdende, zomerband onder de auto hebbende, automobilist?
Ben je in het dagelijks leven ook zo letterlijk of kun je wel een normaal gesprek voeren?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Maar dit bedoel ik dus. Denk je dat iemand die 'dus' veel kilometers maakt of 'dus' met zijn/haar auto door de pekel rijdt geen liefhebber is?
Ik loop je echt niet te pesten hoor, ik vraag oprecht me af waar je denkwijze vandaan komt...
Ben je niet juist een liefhebber als je de auto daily inzet. Als ik gek op een auto was, dan zou ik deze zoveel mogelijk willen gebruiken. Tegelijk zou ik ook proberen deze zo goed mogelijk te onderhouden, maar de auto is gemaakt voor gebruik dus dat zou er ook mee moeten gebruiken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.
Liefhebbers koesteren en onderhouden de auto, rijden hiermee voor hun plezier, maken dus relatief weinig kms en krijgen hiervoor korting op verzekeringen en de MRB.
Er zijn er echter een hoop die als enige auto een oldtimer hebben en deze als daily inzetten. KM standen terugdraaien is geen probleem om de verzekering op te lichten, de prijs van een gas installatie is er in no-time uit. Auto kapot of te erg gaar voor de APK -> andere.
Dankzij die mensen is de MRB-regeling een halt toegeroepen en zijn oldtimer vanaf 1 jan 1987 niet meer MRB vrij. Onder allerlei smoesjes waaronder milieu is deze regeling stopgezet, maar mainstream auto's van eind jaren 80 krijgen juist allemaal zaken die béter zijn voor het milieu: injectie, katalysatoren etc., dus dat is ook een fabeltje.
Ben jij in het dagelijks leven ook zo vaag of kun je wel antwoord geven?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben je in het dagelijks leven ook zo letterlijk of kun je wel een normaal gesprek voeren?
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Imo niet om harder te rijden, maar juist om eerder te kunnen stoppen(!).
Je zegt eerst niet om harder te rijden, daarna zeg je je kan harder rijden. Volgens mij is dat nou juist niet de bedoeling. Verder mag je er gerust van uit gaan dat ik niet weet wat een winterband doet, maar dat heb ik nergens in dit topic gemeld.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar spreek ik me dan tegen?
Je kan met een winterband harder rijden en eerder stoppen dan met een zomerband, maar zolang je het zelf niet hebt ervaren, praat ik toch tegen dovemansoren.
Dit is nou net wat ik bedoel. Mensen gaan omdat ze meer grip hebben harder rijden, met alle gevolgen van dien. Winterbanden zijn inderdaad veiliger, als men net zo rijdt als ze voorheen op zomerbanden deden, maar zo werkt de mens nu eenmaal niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:26 schreef machtpen het volgende:
Mensen die in de winter niet met zomerbanden kunnen rijden zouden hun rijbewijs moeten inleveren.
Pure schijnveiligheid winterbanden en als het fout gaat wordt er nog harder gereden. Bij ijsvorming doen winterbanden helemaal niks en daar zit in de winter juist het gevaar.
Te hard rijden voor de situatie is niet per definitie gelijk aan harder rijden met winter- dan met zomerbanden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Je zegt eerst niet om harder te rijden, daarna zeg je je kan harder rijden. Volgens mij is dat nou juist niet de bedoeling. Verder mag je er gerust van uit gaan dat ik niet weet wat een winterband doet, maar dat heb ik nergens in dit topic gemeld.
Nee , want ik rij op allebei en al 20 jaar toen er nog helemaal geen winterbanden waren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Te hard rijden voor de situatie is niet per definitie gelijk aan harder rijden met winter- dan met zomerbanden.
@machtpen: ook op ijs hebben winterbanden meer grip.
Het gaat me ook niet over het te hard rijden voor de situatie. Het gaat me er gewoon om dat mensen met winterbanden harder gaan rijden. Op dat moment lijkt dat ook veilig, door de grip. Maar bij een kleine inschattingsfout (waar een ongelukje vaak door ontstaat) ga je wel gewoon harder.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Te hard rijden voor de situatie is niet per definitie gelijk aan harder rijden met winter- dan met zomerbanden.
Op ijs heeft helemaal niets grip, alleen spikes. En daar mag je in NL niet mee op de openbare weg....quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef daNpy het volgende:
@machtpen: ook op ijs hebben winterbanden meer grip.
Wc-eend testje , de praktijk is anders.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
De banden ijs test...
Winterbanden helpen wel degelijk op ijs...
Mijn uitnodiging staat.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:57 schreef machtpen het volgende:
[..]
Wc-eend testje , de praktijk is anders.
Ondanks dat ik winterbanden heb, vind ik dit best een kansloze stellingname.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, niks.
Gewoon thuis blijven als je geen cent over hebt voor veiligheid maar wel het risico wil nemen schade te maken (of erger), aan andermans eigendommen.
En dan nog kost op winterbanden nagenoeg niks want je zomerbanden slijten niet in de winter en vice versa.
Maargoed, het blijkt altijd dat deze discussie geen zin heeft met mensen die niet op winterbanden rijden want ze kennen het verschil simpelweg niet. Enkel de mensen die overstappen hoor je zeggen "Wat een verschil zeg!".
Ja maar met winterbanden gaat het allemaal iets makkelijker. Het is niet zo dat je met zomerbanden niets kan in de winterquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:12 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Heb zelf een oldtimer met achterwielaandrijving die zo'n 1400 kg weegt, en daar is het de afgelopen twee winters prima mee gegaan op zomerbanden. Ook in de sneeuw.
Ik heb een automaat en het is een diesel, dus kan heel langzaam wegrijden op de kruipstand van de automaat.
Maar omdat ik tegenwoordig vaker in Duitsland kom overweeg ik een setje winterrubber wel.
op ijs werken alleen spikes!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Te hard rijden voor de situatie is niet per definitie gelijk aan harder rijden met winter- dan met zomerbanden.
@machtpen: ook op ijs hebben winterbanden meer grip.
ik maak met een kever extra rondjes met sneeuwquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:12 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Heb zelf een oldtimer met achterwielaandrijving die zo'n 1400 kg weegt, en daar is het de afgelopen twee winters prima mee gegaan op zomerbanden. Ook in de sneeuw.
Ik heb een automaat en het is een diesel, dus kan heel langzaam wegrijden op de kruipstand van de automaat.
Maar omdat ik tegenwoordig vaker in Duitsland kom overweeg ik een setje winterrubber wel.
ik heb een gordeloze auto gehad en daar ga je ineens heel netjes in rijden hoor áls je weet dat je kwetsbaar bent. nu krijg je een veilig gevoel en ga je trappen in een auto vind ikquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik winterbanden heb, vind ik dit best een kansloze stellingname.
Ik neem aan dat jij dan ook een auto hebt die voorzien is van de allerlaatste actieve veiligheidssnufjes?
Ik ben er bekend mee. Ook in Kevers gereden en dergelijkequote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:03 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb een gordeloze auto gehad en daar ga je ineens heel netjes in rijden hoor áls je weet dat je kwetsbaar bent. nu krijg je een veilig gevoel en ga je trappen in een auto vind ik
Je bedoelt adaptieve cruise, een auto die zelf gaat remmen als hij denkt dat er een botsing komt, etc?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik winterbanden heb, vind ik dit best een kansloze stellingname.
Ik neem aan dat jij dan ook een auto hebt die voorzien is van de allerlaatste actieve veiligheidssnufjes?
jah? kom jij met je winterbanden mee naar de schaatsbaan?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tips om met zomerbanden in de winter te rijden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je bedoelt adaptieve cruise, een auto die zelf gaat remmen als hij denkt dat er een botsing komt, etc?
Nee, heb ik niet. Er moet nog wel iets te sturen blijven, en bij een noodstop heb je niets aan een auto die zelf remt als hij een waardeloos contact heeft met de ondergrond.
Hebben we het nu over auto's die op de openbare weg mogen, of speciaal geprepareerde voertuigen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:03 schreef T42 het volgende:
[..]
jah? kom jij met je winterbanden mee naar de schaatsbaan?
waarom hebben icekarts spikes of ijsmotoren??? winterbandje er op is veel goedkoper....
Want?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:04 schreef T42 het volgende:
[..]nu ben je wel heel zielig aant doen hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |