Haha, ik heb niet een kever gekocht omdat ik teweinig geld heb heur LoL.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggen
En er zijn genoeg Volvo rijders die hem enkel hebben omdat het zo lekker goedkoop is op gas en zonder MRB. Die hebben ook elke X jaar een nieuwe want elke cent aan onderhoud is er 1 teveel.
Iemand als Raymond zal misschien zijn Kevertje ook liever in een (warme) garage zien staan en als hij straks meer geld heeft, dit ook willen gebruiken voor comfort en zijn Kever te sparen. Maar ik ken er ook genoeg die alleen maar DAF rijden. Het hele jaar door, en echt niets anders
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Haha, ik heb niet een kever gekocht omdat ik teweinig geld heb heur LoL.
Maar omdat ik een liefhebber ben![]()
Maar ik begrijp je punt wel. Er zijn idd. genoeg mensen die het voor de wegenbelasting doen.
Al zijn die wel belachlijk dom, want het onderhoud kost je in veel gevallen waarschijnlijk meer dan die hele wegebenlasting.
Een oldtimer zonder onderhoud bestaat niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.
Maar idd, het geld zwat ze kwijt zijn aan elke X jaar van auto wisselen kunnen ze ook aan onderhoud uitgeven en op vakantie gaan.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Extreem voorbeeld om de situatie uit te leggen
Dit was een voorbeeld? Aparte manier van uitdrukken...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker.
Laatst nog de motorsteunen vervangen, was niet echt nodig, maar kost wel 100 euro. Ik houd niet zo van half werk. Momenteel wordt het interieur aangepakt, nieuwe bekleding op achterbank en stoelenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer zonder onderhoud bestaat niet.
Jawel, maar die staan in een museum, of in een warme garage
ik heb meer dan 10 auto's en alle zijn belastingvrij en ik geef zoveel uit aan onderhoud dat ik zelf soms niet normaal kan eten... liever koop ik een onderdeel dan dat ik belasting betaal dat welquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die mensen geven niets uit aan onderhoud en de 2 jaarlijkse APK is een doorn in het oog.
Maar idd, het geld zwat ze kwijt zijn aan elke X jaar van auto wisselen kunnen ze ook aan onderhoud uitgeven en op vakantie gaan.
Props.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:01 schreef Kreupel het volgende:
[..]
[..]
Dit was een voorbeeld? Aparte manier van uitdrukken...
Overigens, ik heb als enige auto een bijna oldtimer (volgens de huidige wetgeving). Dit is bewust mijn 'daily' en al kreeg ik een miljoen, dit zou mijn daily blijven. Ik beleef het plezier namelijk juist aan het woon-werkverkeer. En dat betekent 20.000 km per jaar en helaas dus ook pekel en regen.
Jij valt ook niet in de aangehaalde categoriequote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb meer dan 10 auto's en alle zijn belastingvrij en ik geef zoveel uit aan onderhoud dat ik zelf soms niet normaal kan eten... liever koop ik een onderdeel dan dat ik belasting betaal dat wel
Heb jij je winterbanden gekocht om meer grip te hebben en veiliger te rijden of heb je je winterbanden om sneller te kunnen rijden, als dit de reden is dat we tegenwoordig allemaal winterbanden hebben dan zijn die dingen natuurlijk niks veiliger.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
'Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is vaak niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker' bedoel je dus?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Props.
En ja, het was een voorbeeld, want dat soort lui zijn er echt genoeg.
Is dat een vraag, of een ikweethetbeter statement?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef Kreupel het volgende:
[..]
'Een oldtimer die door de pekel gejaagd wordt is vaak niet van een liefhebber, maar een belasting ontduiker' bedoel je dus?
Dat bedoel ik...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is die liefhebber wel een liefhebber van belasting ontduiken. Wie zijn jullie om te bepalen wie wel of niet een oldtimer verdient of lief heeft.
ben voor de stale pin in het stuur plaats van de airbagquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan ben jij er zoeen die 25 gaat rijden op een 80 weg waar mensen met winterbanden graag wel wat door willen rijden omdat ze simpelweg meer grip hebben.
maar ik tuffel dus gewoon door pekelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij valt ook niet in de aangehaalde categorie
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:09 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is die liefhebber wel een liefhebber van belasting ontduiken. Wie zijn jullie om te bepalen wie wel of niet een oldtimer verdient of lief heeft.
Mensen met en zonder winterbanden rijden idd vaak te hard voor de situatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:10 schreef T42 het volgende:
[..]
ben voor de stale pin in het stuur plaats van de airbagals sneeuw ligt dan kun je misschien maar 10kmh nou dikke pech dan maar geen 80. of je moet graad dood willen dan mag je een boom zoekken.. mensen in nederland kunne zowat niet rijden... ze willen altijd 120...
en ik rij ook door in de winter trouwens;) zelfs met een w108 uit 69 (heb het wel geweten..)
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want jij was toch degene die last had van de langzaam rijdende, zomerband onder de auto hebbende, automobilist?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mensen met en zonder winterbanden rijden idd vaak te hard voor de situatie.
Feit blijft echter dat winterbanden meer grip hebben dan zomerbanden in winterse omstandigheden. Imo niet om harder te rijden, maar juist om eerder te kunnen stoppen(!).
Maar dit bedoel ik dus. Denk je dat iemand die 'dus' veel kilometers maakt of 'dus' met zijn/haar auto door de pekel rijdt geen liefhebber is?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.
Liefhebbers koesteren en onderhouden de auto, rijden hiermee voor hun plezier, maken dus relatief weinig kms en krijgen hiervoor korting op verzekeringen en de MRB.
Waar spreek ik me dan tegen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want jij was toch degene die last had van de langzaam rijdende, zomerband onder de auto hebbende, automobilist?
Ben je in het dagelijks leven ook zo letterlijk of kun je wel een normaal gesprek voeren?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:18 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Maar dit bedoel ik dus. Denk je dat iemand die 'dus' veel kilometers maakt of 'dus' met zijn/haar auto door de pekel rijdt geen liefhebber is?
Ik loop je echt niet te pesten hoor, ik vraag oprecht me af waar je denkwijze vandaan komt...
Ben je niet juist een liefhebber als je de auto daily inzet. Als ik gek op een auto was, dan zou ik deze zoveel mogelijk willen gebruiken. Tegelijk zou ik ook proberen deze zo goed mogelijk te onderhouden, maar de auto is gemaakt voor gebruik dus dat zou er ook mee moeten gebruiken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
De oldtimer regeling is bedoeld om oude auto's in het straatbeeld te houden.
Liefhebbers koesteren en onderhouden de auto, rijden hiermee voor hun plezier, maken dus relatief weinig kms en krijgen hiervoor korting op verzekeringen en de MRB.
Er zijn er echter een hoop die als enige auto een oldtimer hebben en deze als daily inzetten. KM standen terugdraaien is geen probleem om de verzekering op te lichten, de prijs van een gas installatie is er in no-time uit. Auto kapot of te erg gaar voor de APK -> andere.
Dankzij die mensen is de MRB-regeling een halt toegeroepen en zijn oldtimer vanaf 1 jan 1987 niet meer MRB vrij. Onder allerlei smoesjes waaronder milieu is deze regeling stopgezet, maar mainstream auto's van eind jaren 80 krijgen juist allemaal zaken die béter zijn voor het milieu: injectie, katalysatoren etc., dus dat is ook een fabeltje.
Ben jij in het dagelijks leven ook zo vaag of kun je wel antwoord geven?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben je in het dagelijks leven ook zo letterlijk of kun je wel een normaal gesprek voeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |