abonnement Unibet Coolblue
pi_103294212
XIII-2 blijft maar uitgesteld worden. Volgens mij is Square-Enix paranoia geworden na hun gefaal met Final Fantasy XIV.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:10:29 #3
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_103294452
De pre-order extra's en de inhoud van de twee special editions zijn ook bekend gemaakt.

Pre-order extra's:



De Limited Collector's Edition:



De Crystal Edition:



Ik ga voor de Limited Collector's Edition, want: artbook :9 en Lightning artprint :9.

Meer info: https://member.eu.square-(...)pre-order-bonus-pack

[ Bericht 6% gewijzigd door Rikketik op 19-10-2011 20:22:53 (Afbeeldingen stonden in de verkeerde volgorde :@) ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:13:44 #4
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103294612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:05 schreef Asskicker14 het volgende:
XIII-2 blijft maar uitgesteld worden. Volgens mij is Square-Enix paranoia geworden na hun gefaal met Final Fantasy XIV.
› XIII-2 komt gewoon begin februari. Jij bedoelt Versus XIII, die komt in 2093 pas naar Europa ja.
› Ik ga ook voor de limited edition, ik vind de Crystal edition niet genoeg meerwaarde geven
› Reeks gemaakt van deze topics
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103316872
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103496723
Aaah, nou weet ik niet wat ik zal doen.. De English language versie met Japanse stemmen importeren of gewoon in NL pre-orderen met leuke extra's.. }:|
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:39:07 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103522422
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef Yachiru het volgende:
Aaah, nou weet ik niet wat ik zal doen.. De English language versie met Japanse stemmen importeren of gewoon in NL pre-orderen met leuke extra's.. }:|
De Nederlandse versie met goodies *O*
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103535107
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef Yachiru het volgende:
Aaah, nou weet ik niet wat ik zal doen.. De English language versie met Japanse stemmen importeren of gewoon in NL pre-orderen met leuke extra's.. }:|
De Aziatische versie kopen en de audio-CD los er bij :P
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103599467
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:19:19 #10
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_103599844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:05 schreef Asskicker14 het volgende:
XIII-2 blijft maar uitgesteld worden. Volgens mij is Square-Enix paranoia geworden na hun gefaal met Final Fantasy XIV.
Was het bij XIII anders dan? ;)
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_103613477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:05 schreef Asskicker14 het volgende:
XIII-2 blijft maar uitgesteld worden. Volgens mij is Square-Enix paranoia geworden na hun gefaal met Final Fantasy XIV.
Hoezo? Het spel is nog niet uitgesteld?

Overigens: ik ga 14 november naar Parijs om een nieuwe previewbuild te spelen. Kitase is er ook, dus als jullie vragen hebben: shoot! Dan kan ik ze stellen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_103616314
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:04 schreef Pheno het volgende:
Overigens: ik ga 14 november naar Parijs om een nieuwe previewbuild te spelen. Kitase is er ook, dus als jullie vragen hebben: shoot! Dan kan ik ze stellen.
Specifiek voor XIII-2 of algemeen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103616360
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:45 schreef Aether het volgende:

[..]

Specifiek voor XIII-2 of algemeen?
Als je vragen hebt die Kitase kan beantwoorden, prima. Al zullen ze weinig antwoord geven op FF VII-vragen :') Hij is ook producer van Type 0, dus misschien kan hij er iets over zeggen. Maar de dag staat in het teken van FFX III-2.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_103616482
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als je vragen hebt die Kitase kan beantwoorden, prima. Al zullen ze weinig antwoord geven op FF VII-vragen :') Hij is ook producer van Type 0, dus misschien kan hij er iets over zeggen. Maar de dag staat in het teken van FFX III-2.
Ik weet de visie voor VII-2 wel ;)
Zou in ieder geval wel willen weten of er plannen/ideen zijn voor VI voor de 3DS/Vita/Anders?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103625340
quote:
Oh, that reminds me, I just checked the description on PSN for FF Type-0. I can't read Japanese, but it does appear to list the size of each disc. Is it possible they didn't do anything to accommodate the PSN release and just make players save, quit, and launch the other disc from the XMB? [...]

Bron
quote:
Correct. It's two separate files, and you have to launch them separately. [...]

Bron
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103629364
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103647129
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:39:32 #18
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_103648047
Ik vind het eigenlijk wel tof dat ze zoveel moeite gedaan hebben om dat lelijke "black void"-effect te voorkomen. :@ Als een personage een rokje draagt, dan is het gewoon onontkoombaar dat je een keer onder haar rokje kan kijken. Dan is het vrij... ontnuchterend... om te zien hoe ontwikkelaars hun personages zo mooi mogelijk aankleden, maar nog te beroerd zijn om ondergoed te renderen. Trek je characters dan geen rokje aan, denk ik dan, of laat ze er shorts onder dragen (zoals Lightning in FFXIII).

Dit is trouwens niet de eerste keer dat Square (vrouwen)ondergoed in hun games stopt. :D

Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_103651036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:57 schreef Aether het volgende:

[..]

De Aziatische versie kopen en de audio-CD los er bij :P
Hmm.. maar het gaat me eigenlijk het meest om het boek! Lijkt me echt super om te lezen! O+
pi_103733875
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:12:41 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_103734349
Ik heb de LE vast in pre-order gezet bij Amazon UK. Daar krijg je geen tinnen case, maar de Nederlandse webshops laten vooralsnog afweten. Overzetten kan eventueel altijd nog!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_103979037
quote:
Ik speel nu voor het eerst deel 9, en vind m nu al leuker dan alle latere delen, en misschien net zo leuk als deel 4 en 5. Kern van waarheid enzo. :P
-nee-
pi_104194835
Ik ga dit weekend een beta van dit spel spelen. Zijn er nog vragen of dingen die jullie willen weten?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 16 november 2011 @ 11:11:48 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104429412
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104430321
quote:
Misschien dat XII dan toch de laatste voor me was...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 16 november 2011 @ 11:41:22 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104430358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:40 schreef Aether het volgende:

[..]

Misschien dat XII dan toch de laatste voor me was...
Mjah, Type-0, Crisis Core, Versus XIII, Crystal Chronicles, Mystic Quest, allemaal action RPG's die ik heb gespeeld of ga spelen. Ik zou het alleen wel jammer vinden als ze er compleet vanaf stappen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104430447
Helemaal niets mis met turn based.
Voor een JRPG heeft dit battle systeem nog steeds mijn voorkeur.

Voor een Action RPG ga ik wel een Tales of game spelen. :P
pi_104430867
quote:
Laat ze eerst eens versus afmaken!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_104430926
Vanavond gaat de preview online van FFXIII-2. Ik heb echt vrij lang mogen spelen, een hele dag. Vanaf het begin. En damn, het verhaal gaat meteen van jetje. Ik mag een A4 aan dingen niet spoileren, dus wees gerust, de echte verrassingen staan er niet in. Anders krijg ik ruzie met Roy :7

en met Square Enix
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_104430959
quote:
19s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mjah, Type-0, Crisis Core, Versus XIII, Crystal Chronicles, Mystic Quest, allemaal action RPG's die ik heb gespeeld of ga spelen. Ik zou het alleen wel jammer vinden als ze er compleet vanaf stappen.
Square heeft de naam Final Fantasy veel te vaak op producten geplakt. Ze hadden beter een aparte serie kunnen maken voor ARPGs -- net als Kingdom Hearts.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 16 november 2011 @ 12:08:24 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104431207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef Aether het volgende:

[..]

Square heeft de naam Final Fantasy veel te vaak op producten geplakt. Ze hadden beter een aparte serie kunnen maken voor ARPGs -- net als Kingdom Hearts.
Helemaal waar. Dat omzetten naar Final van andere series (Saga op GameBoy bijvoorbeeld) heeft uiteindelijk gezorgd voor overkill.

Daarom stappen ze er nu ook weer wat vanaf heb ik het idee. Bravery Default voor 3DS is duidelijk de (spirituele) opvolger van 4 Warriors op DS maar krijgt niet de Final Fantasy-naam mee. Tenminste, op dit moment nog niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104431313
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:59 schreef Pheno het volgende:
Vanavond gaat de preview online van FFXIII-2. Ik heb echt vrij lang mogen spelen, een hele dag. Vanaf het begin. En damn, het verhaal gaat meteen van jetje. Ik mag een A4 aan dingen niet spoileren, dus wees gerust, de echte verrassingen staan er niet in. Anders krijg ik ruzie met Roy :7

en met Square Enix
Ik ga FFXIII-2 zeker kopen, alleen vind ik de keuze voor 2 permanente party members en 1 monster niet zo geweldig.

Bij Tales of Symphonia 2 vond ik het ook al niet echt werken.

We zullen zien of Square-Enix het beter kan. :P
pi_104637684
Gaat de kwaliteit hier onder lijden?
quote:
SE wants to release a Final Fantasy every year or two
To follow COD, Assassin's Creed, Battlefield model.

Square Enix wants to launch a new Final Fantasy once every year or two.
This, Final Fantasy producer Yoshinori Kitase told GameReactor, will keep fans interested in the role-playing game series.

"[For] the current generation console[s], Final Fantasy XIII was obviously the first game, and personally I think we took a little too long getting it out," he said.
"When you think of Western AAA titles like Call of Duty, Battlefield, and Assassin's Creed, they seem to work with a lot shorter turnaround - they make a new game in one to two years. That is something we need to follow up, because that seems to be the best way to keep our fans interested and attracted to the franchise."

Final Fantasy 13, which launched in Europe in March 2010, was the first in the series for the current generation of consoles. Final Fantasy 12 launched on PlayStation 2 in Europe on 23rd February 2007.

Kitase admitted Square Enix "learnt a lesson" from the game's long development, and is happier with Final Fantasy XIII-2, which launches early next year after 18 months of development.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104650186
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:47 schreef Aether het volgende:
Gaat de kwaliteit hier onder lijden?

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het las.. Ik snap de logica erachter sowieso niet echt, want volgens mij wachten de meeste FF fans toch echt wel op de volgende game. En de vergelijking met games als COD en BF is imo nogal absurd aangezien die tot een heel ander genre behoren en het vooral moeten hebben van de multiplayer..
  maandag 21 november 2011 @ 21:32:49 #35
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_104651918
Het is wel zo dat het ontwikkelen van nieuwe games voor een bepaalde console n de eerste game voor die console (FFXIII voor de PS3/X360 in dit geval) veel makkelijker wordt omdat het dev-team dan ervaring heeft met de nieuwe hardware. Ik bedoel, ik weet niet precies wanneer FFXIII-2 in ontwikkeling is gegaan, maar dat heeft geen zes jaar geduurd. Terwijl het er, zo op het eerste gezicht, niet veel slechter uitziet dan FFXIII. Misschien wel beter zelfs. Ga vervolgens na dat de PS3 en de X360 nog wel een aantal jaar voor de boeg hebben en die twee jaar per game klinkt zo onrealistisch nog niet.

Ik weet alleen niet of het allemaal pure Final Fantasy-games moeten zijn. Dan heb ik het over de hoofdgames (I t/m X, XII en XIII). Dat zijn blockbusters, games die je om de paar jaar speelt en waar je torenhoge verwachtingen van hebt. Ik ben bang dat het "omg, een nieuwe Final Fantasy!"-effect zal afnemen als ze elke twee jaar een nieuw deel uitbrengen. Dat vind ik ergens wel jammer. Liever dat ze dan gewoon om de drie, vier jaar een nieuwe Final Fantasy blijven uitbrengen en voor de andere games een soort van sub-franchise in het leven roepen of zo.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_104652115
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 21:32 schreef Rikketik het volgende:
Het is wel zo dat het ontwikkelen van nieuwe games voor een bepaalde console n de eerste game voor die console (FFXIII voor de PS3/X360 in dit geval) veel makkelijker wordt omdat het dev-team dan ervaring heeft met de nieuwe hardware. Ik bedoel, ik weet niet precies wanneer FFXIII-2 in ontwikkeling is gegaan, maar dat heeft geen zes jaar geduurd. Terwijl het er, zo op het eerste gezicht, niet veel slechter uitziet dan FFXIII. Misschien wel beter zelfs. Ga vervolgens na dat de PS3 en de X360 nog wel een aantal jaar voor de boeg hebben en die twee jaar per game klinkt zo onrealistisch nog niet.

Met het voordeel dat heel veel modellen en dingen hergebruikt konden worden in het tweede deel. Je komt in veel bekende gebieden zeg maar. Dus dat deze nog vrij rap gaat is niet raar. We zullen het maar niet over bv versus hebben, want dat wordt sowieso een financile flop voor Square Enix. Die is gewoonweg niet rendabel meer te maken :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 21 november 2011 @ 22:41:48 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104656636
Ik snap het wel, maar vrees voor de kwaliteit. Ook al schijnt XIII-2 beter te worden dan XIII.

We kunnen er dus niet heel veel van zeggen nog :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104667042
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 21:35 schreef Pheno het volgende:

[..]

Met het voordeel dat heel veel modellen en dingen hergebruikt konden worden in het tweede deel. Je komt in veel bekende gebieden zeg maar. Dus dat deze nog vrij rap gaat is niet raar. We zullen het maar niet over bv versus hebben, want dat wordt sowieso een financile flop voor Square Enix. Die is gewoonweg niet rendabel meer te maken :')
Ze hebben veel ‘resten’ van XIII kunnen gebruiken in XIII-2.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 23 november 2011 @ 10:44:11 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104710847
Topic op NeoGAF:
quote:
Final Fantasy XIII-2 Opening Cinematic CG Video
Heb direct weggeklikt. :X Ik snap niet waarom je dat nu al zou willen kijken :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104710989
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Ze hebben veel ‘resten’ van XIII kunnen gebruiken in XIII-2.
Dat hebben ze niet gedaan. Zeggen ze. Wat ze wel gedaan hebben zijn alle modellen hergebruikt. Logisch ook. Al vond ik Oerba (het dorpje) er toffer uitzien dan in het eerste deel. Herkenbaar, maar net iets meer detail.

Ik mocht de savegame niet meenemen, moet ik straks eerst 8 uur aan deju-vu doen :')

quote:
19s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Topic op NeoGAF:

[..]

Heb direct weggeklikt. :X Ik snap niet waarom je dat nu al zou willen kijken :D
Ik heb het al gezien. Maar dan in onaffe modus, en dat is echt heel tof. Je ziet precies wie er aan welk gedeelte gewerkt heeft :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105079083
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105079908
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:01:47 #43
333374 Lithia
Too serious
pi_105112151
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_105160364
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105207929
quote:
Kitase: Xbox market important for us, can remake PS-era Final Fantasy games for 360
Yoshinori Kitase, producer of Final Fantasy XIII-2, revealed a lot of things in an interview with OXM. He said that it is possible to remake old Playstation-era games for the Xbox 360, and also explained why.

“Well, XIII and XIII-2 are only two years apart so obviously we have to stick to the same platforms, otherwise we would have to give XIII-2 to the people who haven’t played the previous work, he said.
“But if we were to remake an old game that’s ten years old or whatever, or make a sequel to that particular title, we don’t have to worry about the same issue.”

Considering how the MGS games are on the Xbox 360 now, it seems that they don’t have to take Sony’s permission for remaking these games for the Xbox 360. This also shows how fragile third-party exclusives are, and nothing is certain nowadays. Although, more people get to enjoy these games.

Kitase also revealed how important the Xbox market is now for them, and while it’s not that popular in Japan, they simply cannot ignore its influence in the western countries. He feels that going multiplatform is great if possible.

“We have always kept our sort of ‘ear out’ as it were to what is popular worldwide, and we obviously were very much aware that the 360 has a huge market outside Japan,” he revealed.
“So as I said once while we were making games in Tokyo, we don’t really feel the importance of Xbox, but when I visit LA for E3 or Europe or a world tour or whatever, we just feel every day how important the Xbox market is for us.

“So that there will always be a need to make the game for both consoles.”
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105376074
In Retro Gamer #96:

The Making Of Final Fantasy VII
Director, Yoshinori Kitase discusses his epic RPG.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 december 2011 @ 14:37:16 #47
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105377738
Oeh, dat is wel interessant. Eens even zien of de AKO hier dat magazine verkoopt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105377918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:57 schreef Aether het volgende:
In Retro Gamer #96:

The Making Of Final Fantasy VII
Director, Yoshinori Kitase discusses his epic RPG.

[ afbeelding ]
Voelen we het? De zorgvuldige pre-hype op de remake?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105378051
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oeh, dat is wel interessant. Eens even zien of de AKO hier dat magazine verkoopt.
Heb 'm alleen bij AKO kunnen vinden. Bruna bijvoorbeeld niet.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 11 december 2011 @ 22:43:03 #50
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105475067
Twee nieuwe reclames voor de Japanse versie van FFXIII-2, eentje voor de PS3 en eentje voor de X360.

(Zoals elke FFXIII-2 trailer/reclame bevatten ze spoilers en, in het geval van de PS3-reclame, een 'halfnaakte' Lightning. Je bent gewaarschuwd!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_105601734
....

Wat.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 15 december 2011 @ 00:11:26 #52
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105602140
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 15 december 2011 @ 04:59:09 #53
15600 BB-King
Long live the King!
pi_105605606
Die muziek... met rap... afschuwelijk..... waarom?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 15 december 2011 @ 05:49:20 #54
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105605659
Overigens schijnt (met de nadruk op 'schijnt') die "Crazy Chocobo" song die Roy postte alleen bedoeld te zijn voor n of andere doorgeflipte rode chocobo. Je hebt nog twee andere chocobo songs ("Groovy Chocobo" en "Rodeo de Chocobo") en die zouden wel normaal klinken. Dus hopelijk hoeven we hem niet al te vaak te horen. :P

Komt de game trouwens niet vandaag uit in Japan? Mn, de komende anderhalve maand wordt echt moeilijk. Ik wil zo graag weten hoe het verhaal afloopt, maar ik moet... me... beheersen...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_105605685
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2011 05:49 schreef Rikketik het volgende:
Overigens schijnt (met de nadruk op 'schijnt') die "Crazy Chocobo" song die Roy postte alleen bedoeld te zijn voor n of andere doorgeflipte rode chocobo. Je hebt nog twee andere chocobo songs ("Groovy Chocobo" en "Rodeo de Chocobo") en die zouden wel normaal klinken. Dus hopelijk hoeven we hem niet al te vaak te horen. :P
Dat klopt. Als je op een 'normale' Chocobo rijdt heb je die herrie niet :P Al blijft dat nummer ook verschrikkelijk in je hoofd hangen, maar dat terzijde. Ik heb dat deuntje de gehele reis terug nog uit mijn oren proberen te tikken :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105609176
Final Fantasy XIII-x :W
Wacht wel op XV ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105609412
Die ken ik al :P

En het spelen van XIII-2 was tof: I WANT MOAR!! Het verhaal en vooral de actie gaat meteen van start, en niet zoals het vorige deel dat het pas leuk wordt na tig uur spelen :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105678554
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 17 december 2011 @ 02:35:15 #59
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105683196
De game is net uit in Japan, maar er is alweer DLC aangekondigd...

...namelijk een roze bikini voor Serah, die er blijkbaar "extremely showy but cute" uitziet. Geen foto's helaas. :')

Bron: http://andriasang.com/comze8/ffxiii2_pink_serah_bikini_dlc/

Edit om 04.33
En nog een DLC-aankondiging. Bevat mogelijk spoiler, vandaar tussen tags.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Rikketik op 17-12-2011 04:33:57 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:30:33 #60
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105686546
Shit! Net een stukje livestream meegekeken en dat ik niet moeten doen. Nu heb ik ng meer zin in XIII-2 dan ik al had! :D Ik zal niet verklappen waar tegen gevochten werd, maar het beest had behoorlijk wat hitpoints. Desondanks verliep het gevecht snel, vloeibaar, dynamisch en was het gewoon erg bruut om eerst een chocobo (die grote van Pulse) los te zien gaan op de vijand om vervolgens plaats te maken voor zo'n badass behemoth. _O_

Nog iets wat me opviel: Serah. Haar default outfit. Pu-re fanservice, serieus. Het was me op de screenshots nog niet zo opgevallen, maar als je ingame met de camera om haar heen cirkelt... damn! :9
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:07:40 #61
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105687247
Tijd om uit dit topic te blijven?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:14:35 #62
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105687363
Hoezo?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:17:16 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105687423
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:14 schreef Rikketik het volgende:
Hoezo?
Spoiler :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:18:32 #64
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105687449
Oh, ok. Het zal wel.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:26:39 #65
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105692351
Square Enix op Jump Festa:



Versus niet aanwezig :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105749765
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 december 2011 @ 16:51:47 #67
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105776705
quote:
Zoveel groenten ook... :D

Oh, en de Serah bikini DLC die aangekondigd was? Dit is haar nieuwe look:



Doet me aan Rikku's FFX-2 outfit denken. Niet dat daar iets mis mee is overigens. :9~
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 19 december 2011 @ 16:58:46 #68
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105777058
Ik vind het wel een goed idee :Y)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 19 december 2011 @ 17:04:36 #69
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105777298
Het roept tegelijkertijd wel weer nieuwe en belangrijke vragen op. Heeft de game bijvoorbeeld jiggle physics?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 19 december 2011 @ 17:05:57 #70
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105777344
Ik doelde meer op het eten inslaan. Maar bikini's vind ik ook altijd wel een goed idee!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 19 december 2011 @ 17:12:53 #71
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_105777618
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik doelde meer op het eten inslaan.
...

Je vorige comment klinkt inderdaad wel logischer nu.

Weet je, dit is dus allemaal de schuld van die kutbikini. Ik zie boobs en mijn hogere hersenfuncties kunnen daar niet mee omgaan. Misschien is het maar beter als ik die bikini DLC niet download. Of gewoon heel snel een vriendin ga vinden.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_105777966
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 16:51 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Zoveel groenten ook... :D
Zie iets groens bij de sushi... of is dat de verpakking?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105778017
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Zie iets groens bij de sushi... of is dat de verpakking?
Dat zijn die standaard plastic grasafscheidinkjes die daar altijd in zitten :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105778073
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 17:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat zijn die standaard plastic grasafscheidinkjes die daar altijd in zitten :P
Oh ja.
Dan zit er vast wel een half stuk komkommer in de sushi :Y)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105778237
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 17:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Oh ja.
Dan zit er vast wel een half stuk komkommer in de sushi :Y)
Nee, dit is nigiri, alleen vis zo te zien :N
Straks even pre-orderen en uiteindelijk gewoon naar de winkel lopen en de rest annuleren :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105860070
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105920753
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105921460
Het is wel iets wat je of 100% geweldig vindt of 100% niks :D In mijn geval is het echt 100% super. Beetje "gejat" van Nightmare Before Christmas, maar het past echt heerlijk bij het gevechtje _O_
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:37:12 #80
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105971547
Ik ga XIII-2 niet kopen, althans, niet bij release. Kon moeilijk door XIII heenkomen en kijk persoonlijk meer uit naar XIII-Versus :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_106079678
Square Enix Celebrate The NES Games With Piano Opera: Final Fantasy I/II/III


Square Enix will release a new Final Fantasy music compilation next month, in honour of the series’ 25th anniversary, titled Piano Opera: Final Fantasy I/II/III. As the name suggests, the compilation will consist of songs from the first three Final Fantasy games.

The thirteen tracks included on the CD are composed by Hiroyuki Nakayama and overseen by Nobuo Uematsu​.

The track list is as follows:
1. Prelude ~ Opening (Final Fantasy)
2. Main Theme (Final Fantasy)
3. Street Medley (Final Fantasy I/II/III)
4. Gurgu Volcano (Final Fantasy)
5. Matoya’s Cave (Final Fantasy)
6. Main Theme (Final Fantasy II)
7. Rebel Army Theme (Final Fantasy II)
8. Magician’s Tower (Final Fantasy II)
9. Battle Medley (Final Fantasy I/II/III)
10. Endless Ocean (Final Fantasy III)
11. The Cave Where the Crystal is (Final Fantasy III)
12. Eternal Wind (Final Fantasy III)
13. Final Battle (Final Fantasy III)

The CD will be released on February 29th in Japan for 2,800 yen. You can listen to a brief piece of the Final Fantasy main theme on its official website.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:35:27 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106079916
O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_106080009
Benieuwd of ie ook verkrijgbaar is op iTunes.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106404145
"Fixing" Final Fantasy - Editorials
Is Final Fantasy broken? If so, how does it need to be fixed? If not, why are so many people proclaiming it dead? Answers inside.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106435233
Heel wat Yuna's geboren de laatste tien jaar. :')
Toeval? :P

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Yuna
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106457682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 04:59 schreef BB-King het volgende:
Die muziek... met rap... afschuwelijk..... waarom?
De muziek van Final Fantasy is na deel 7 hard achteruit gegaan.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:22:33 #87
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106457984
Onzin. 8, 9 & 10 hebben alle drie ook een ijzersterke soundtrack. Vind ik dan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_106458003
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:17 schreef chibibo het volgende:

[..]

De muziek van Final Fantasy is na deel 7 hard achteruit gegaan.
Nee, vanaf X-2 is het pas echt veranderd.

VIII en IX hebben prima muziek.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106458161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Onzin. 8, 9 & 10 hebben alle drie ook een ijzersterke soundtrack. Vind ik dan.
Die kunnen nog niet in de schaduw staan van 4, 5 en 6.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:32:06 #90
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_106458546
Ook XIII vind ik een prima soundtrack hebben. De muziek van IV kan ik me niet eens herinneren, ondanks dat ik het een paar maanden geleden nog gespeeld heb, dus veel soeps kan dat niet geweest zijn. De rest van de gebruikelijke favorieten (want vroeger was alles beter in de wereld van Final Fantasy, zo schijnt) heb ik niet gespeeld en de muziek van X en XII vond ik goed, maar niet heel geweldig.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_106458826
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:15:19 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106460726
quote:
8s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:25 schreef chibibo het volgende:

[..]

Die kunnen nog niet in de schaduw staan van 4, 5 en 6.
Oh jawel. Melodies of Life > bijna alles.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_106518983
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106553484
Fanservice :')

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:28:25 #95
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106558853
Welke versie is dat?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_106559765
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Welke versie is dat?
Game Boy Advance.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106560722
quote:
He will put an arrow strait in your rear _O-
Nosce te ipsum.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:00:48 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_106580439
Je krijgt XIII-2 gratis bij een jaarabonnement op de Power Unlimited.

Goeie deal lijkt mij, of zitten hier kleine lettertjes bij.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:07:06 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_106580883
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:00 schreef Ixnay het volgende:
Je krijgt XIII-2 gratis bij een jaarabonnement op de Power Unlimited.

Goeie deal lijkt mij, of zitten hier kleine lettertjes bij.
Niet echt. Het is de gewone normale versie zo te lezen. Je kunt je abo direct weer opzeggen zodra de game binnen is. In het ergste geval krijg je de game wat later vanwege de afhandeling, maar dat is niet zo erg.

Persoonlijk vind ik het vrijwel nooit de moeite aangezien de PU niet heel erg het geld waard is (vind ik) en de game altijd wel voor die prijs te vinden is @ launch. Drie maanden later zelfs voor 35 ofzo.

Wil je sowieso een abo, n de game, dan is het een mooie deal.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_106581003
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie maanden later zelfs voor 35 ofzo.
Square Enix spellen dalen altijd rg snel in prijs.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:42:36 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_106616153
Vanaf morgen te koop:
The Sky: The Art of Final Fantasy
http://www.amazon.co.uk/g(...)1_28169911_nrn_title

Yoshitaka Amano is one of the world's foremost fantasy artists, and this tremendous boxed set of five books gathers his ethereal illustrations for Final Fantasy games I-X. The Sky is divided into three softcover volumes, each printed on high-quality stock. Volume 1 (144-pages) contains Amano's work for Final Fantasy I-III, Volume 2 (276-pages) contains his contributions for Final Fantasy IV-VI, and Volume 3 (156-pages) features art for Final Fantasy VII-X. The fourth book in the boxed set, All About Yoshitaka Amano, is a smaller softcover. Its 128 pages include an interview with Amano, information about his work, a bibliography, and a visual index of each illustration that appears in the three Sky art books. Completing the set are an acetate print, two postcards, and a 96-page The Sky Premium Flipbook that lets you see two examples of Amano's art in motion, all fit snugly inside a hinged, decorated box.
pi_107064884
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:28:06 #103
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107196171
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_107206961
Wat speelt FFXIII-2 toch lekker weg O+ Je begint, kijkt eens op en het is weer middernacht.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107250820
quote:
Bij 20 jaar werden de PSP FF I&II uitgebracht.
Nu deel VI?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107290887
Ik zag op PSN ff4 te koop staan, een special edition ofzo, met een vervolg(!?)
Nooit van gehoord, heb alleen de SNES versie gespeeld. Is het de moeite waard?
-nee-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:30:00 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107290938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:28 schreef Marsenal het volgende:
Ik zag op PSN ff4 te koop staan, een special edition ofzo, met een vervolg(!?)
Nooit van gehoord, heb alleen de SNES versie gespeeld. Is het de moeite waard?
Het is Final Fantasy IV, Interlude en After Years.

After Years is een vervolg dat oorspronkelijk enkel op WiiWare te spelen was maar is later naar PSP gegaan in de Complete Collection voor FFIV.

Interlude is een kort tussenstukje. Ik moet alles ooit nog eens gaan spelen, maar het schijnt best okay te zijn :)

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_107291058
Interlude kort gespeeld, was nog best lastig.

After Years: http://wiiware.nintendoli(...)y_iv_the_after_years
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107301072
Dan ga ik em wel kopen denk ik, zeker gezien ff4 ook wat gepimpt is, weer een excuus om die door te spelen..
-nee-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:05:21 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_107314361
Ik ben net bezig in The After Years. Hoop em op tijd af te hebben want volgende week ga ik XIII-2 halen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:51:36 #111
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107321503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:05 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben net bezig in The After Years. Hoop em op tijd af te hebben want volgende week ga ik XIII-2 halen.
Ik ga wachten met XIII-2. Dit is de 1e Final Fantasy game die ik niet pre-order, puur en alleen doordat ik Battlefield 3 nog niet zat ben -O- Door die game krijg ik zowaar een backlog... Fallout New Vegas Ultimate Edition, FFXIII-2, AC: Revelations enzovoort. 1 voordeel is dat ze wel voordelig zullen zijn als ik ze gaat kopen :P
pi_107321563
XIII-2 uitgespeeld *O* Net voor embargo, dus ik ben als een malle de review aan het typen :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:03:45 #113
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_107321647
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 09:57 schreef Pheno het volgende:
XIII-2 uitgespeeld *O* Net voor embargo, dus ik ben als een malle de review aan het typen :D
Hoe vond je het einde?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_107321684
Welke van de mogelijke eindes :P

Eindbaas is baas. Ik vond 'm in ieder geval een stuk beter dan die slappe lulhannes uit XIII. Maar goed, dat weet je tijdens het spelen al dat ie verdomd sterk gaat zijn.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:17:19 #115
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_107321828
Het echte einde natuurlijk. :+

Ik denk overigens dat ik de game nog even laat voor wat het is. Ik was heel enthousiast, maar na het zien van het verhaal... ik zeg niet dat het slecht is, het is alleen niet wat ik ervan verwacht had. De gameplay ziet er echter wel heel interessant uit. Ik heb het gevecht tegen de eindbaas via een stream gezien en misschien had het er ook mee te maken dat we met 1000 man in de chat zaten te schreeuwen, maar fuck, wat was dat een intens gevecht. Ik zat serieus op het puntje van mijn stoel en dat terwijl ik kijken naar hoe anderen gamen normaal gesproken dodelijk saai vind.

Dus... ik ga hem uiteindelijk wel halen, maar alleen niet nu meteen. Persona 3 Portable (een jaar na aankoop... kut backlog :')) en daarna Mass Effect 3 hebben nog even voorrang. :9
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_107385377
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 29 januari 2012 @ 23:40:13 #117
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107385728
Ik zag dat topic ook al idd, wtf :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_107413617
Net toch maar even op de valreep FF 7-9 gekocht op het PSN.
Voor 5,00 per stuk kon ik deze niet laten liggen en scheelt mij weer de oude PSX aansluiten. :P

Hopelijk morgen of overmorgen bericht dat mijn order met FF13-2 is verstuurd.
Het verhaal schijnt vrij bagger te zijn, maar na Star Ocean 4 te hebben overleeft zal het nog wel gaan meevallen.
pi_107413728
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:07 schreef torn_Machina het volgende:
Net toch maar even op de valreep FF 7-9 gekocht op het PSN.
Voor 5,00 per stuk kon ik deze niet laten liggen en scheelt mij weer de oude PSX aansluiten. :P

Hopelijk morgen of overmorgen bericht dat mijn order met FF13-2 is verstuurd.
Het verhaal schijnt vrij bagger te zijn, maar na Star Ocean 4 te hebben overleeft zal het nog wel gaan meevallen.
Dat klopt:
http://games.fok.nl/revie(...)-fantasy-xiii-2.html
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107414407
quote:
Ik had je review al gelezen en het enige minpunt voor mij is dat ze toch de moeilijkheidsgraad weer hebben aangepast.

FF 13 was al niet moeilijk en deze schijnt nog makkelijker te zijn.
Doet mij een beetje denken aan Blue Dragon. Dit spel had ook al het probleem dat Easy en Normal eigenlijk niet eens als moeilijkheidsgraad in het spel hadden moeten zitten.

Ik had er al een paar uur ingestopt en ben daarna overnieuw begonnen op Hard.
Het spel werd daarna stukken leuker dan alleen maar attack command gebruiken voor elk gevecht. :')
pi_107442178
Voor 3 tientjes een ps2 met ff x en ff x -2 op de kop getikt. *O*

Ik laat xiii-2 wel even voor wat het is, koop hem wel als ik deze 2 uit heb, geheid dat hij dan tegen die tijd ergens tweedehands voor weinig aangeboden zal worden. :)
pi_107444155
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:09 schreef blessed19 het volgende:
Voor 3 tientjes een ps2 met ff x en ff x -2 op de kop getikt. *O*

Ik laat xiii-2 wel even voor wat het is, koop hem wel als ik deze 2 uit heb, geheid dat hij dan tegen die tijd ergens tweedehands voor weinig aangeboden zal worden. :)
FFX O+ , kan niet wachten op de HD Remake voor de PS3.

Ik gok dat XIII-2 met 2-3 maanden toch al te krijgen is voor 25,00 bij de meeste Britse webshops.
pi_107447897
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107447976
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:49 schreef Aether het volgende:
FFX Spoilers: Eternal Calm / Another Story

NNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb pas 4 uur erop zitten. ;(
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:22:36 #125
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_107486908
Hoi



Doei x
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:26:17 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107487049
Reviewdiscs... Collector's Edition all the way O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_107503066
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107503128
Hoe zit het hier eigenlijk met spoilergebruik? Dit mbt ff xiii-2.
pi_107503298
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:42 schreef blessed19 het volgende:
Hoe zit het hier eigenlijk met spoilergebruik? Dit mbt ff xiii-2.
Spoilers voor elke FF liever in een spoiler-tag; vooral voor de nieuwste.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107503516
Weet niet of dit ooit gepost is, vind het wel een leuke theorie:
Squall's Dead - A theory of what really happens in Final Fantasy VIII.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107506025
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:24 schreef torn_Machina het volgende:

FF 13 was al niet moeilijk en deze schijnt nog makkelijker te zijn.
Doet mij een beetje denken aan Blue Dragon. Dit spel had ook al het probleem dat Easy en Normal eigenlijk niet eens als moeilijkheidsgraad in het spel hadden moeten zitten.
Je hebt nu new game+ maar ja, dan moet je wel eerst zo'n 30 uur er in steken. Dat zie je wel in meer spellen, maar ik vind het eigenlijk rete-irritant. laat mij in het begin kiezen hoe zwaar ik het wil hebben. Diablo II had ook zoiets: hardcoremode werd unlocked na de eerste keer uitspelen van softcore. WTF. Gelukkig bleek er daar dan weer een registryhack te zijn, zodat je dat meteen kon spelen op de enige echte modus van dat spel.

Maar nu dus aan het zoeken voor alle verzamelobjecten in FFXIII-2. Zo rond de veertig vind je op je pad in de mainquest. Zestig daarnaast gevonden. Nog zestig te gaan :')

En dan zal mijn bestelling vandaag of morgen wel op te halen zijn. Heb ik weer de special edition ipv die lelijke reviewdisc :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107513938
Is er een kans dat er al winkels zijn die hem in de verkoop doen : D?
Doei
pi_107513973
Vast wel. Ik kan mijn SE vandaag ophalen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107514025
Met een beetje geluk heb ik hem vanmiddag op de deurmat liggen. :)
pi_107514048
Je hebt iig geen installatiescherm, dus je kunt meteen beginnen O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:28:00 #136
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107524864
In Weert (Limburg) is hij bij Game Mania al te koop. Heb hem net gehaald... dus even spelen!
pi_107526965
Ook vandaag het spel binnen gekregen, maar even voor gaan zitten vanavond. :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:07:02 #138
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_107529392
Zijn de graphics echt zo beroerd op de xbox of is het wel acceptabel?
pi_107530511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:07 schreef Manke het volgende:
Zijn de graphics echt zo beroerd op de xbox of is het wel acceptabel?
http://blog.livedoor.jp/ps360/archives/53310037.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:27:52 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107530611
Qua geluid zit je ook met een flink verschil vanwege de compressie. Final Fantasy is n van die games die wel beter is op PS3.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:29:21 #141
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107530694
Ik denk dat ik hem toch morgen even haal, ik kan het toch niet laten :D
pi_107530825
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Qua geluid zit je ook met een flink verschil vanwege de compressie. Final Fantasy is n van die games die wel beter is op PS3.
Er is meer ruimte beschikbaar op de nieuwe 360-discs, zou ook wat moeten schelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:46:57 #143
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107550779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:29 schreef 67Impala het volgende:
Ik denk dat ik hem toch morgen even haal, ik kan het toch niet laten :D
Haha moet je zeker doen. Heb al een stukje gespeeld en ik heb nu al het gevoel dat deze deel een stuk leuker is dan deel 1.
pi_107552489
Final Fantasy XIII-2 - Collectors Edition Verzonden Verzonden op: 02-02-2012

Woehaa. En nu opschieten meneer de postbode. Helaas zit ik aan het einde van zijn route waardoor ie pas savonds komt en misschien wel helemaal niet vandaag omdat het flink sneeuwt. Dat heb ik al eerder meegemaakt. Ik hoop zo dat ie er snel is. Ik heb er zin in.
pi_107552668
FF x vraagje,

Waarom kan ik de stats van de wapens niet zien? Als ik iets wil kopen zie ik alleen bij de naam een groen of wit balkje, maar ik kan nergens de strengts oid van de wapens zien. Doe ik iets verkeerd?
pi_107553736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:40 schreef blessed19 het volgende:
FF x vraagje,

Waarom kan ik de stats van de wapens niet zien? Als ik iets wil kopen zie ik alleen bij de naam een groen of wit balkje, maar ik kan nergens de strengts oid van de wapens zien. Doe ik iets verkeerd?
Als ik het mij goed herinner heeft geen een enkel wapen in FF10 stats, alleen bepaalde Ability's die er standaard op zitten.
Strength/Defence/Magic etc. van je character is direct gekoppeld aan wat je unlocked hebt op je Sphere Grid.
Wapens en Armor bieden verder geen extra damage/defence voor je character.
pi_107553937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:08 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner heeft geen een enkel wapen in FF10 stats, alleen bepaalde Ability's die er standaard op zitten.
Strength/Defence/Magic etc. van je character is direct gekoppeld aan wat je unlocked hebt op je Sphere Grid.
Wapens en Armor bieden verder geen extra damage/defence voor je character.
Huh? Was suf. Dan is het eigenlijk nog simpeler dan simpel... :')
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:17:18 #148
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_107556793
Heeft iemand die me bij www.bol.com besteld heeft al een DLC code ontvangen? Ze gaven namelijk 1600 DLC codes weg voor de PS3 en 400 voor de XBox360.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_107559329
Vanavond kijken of mijn Pre-Order DLC codes werken voor de extra outfits en de arena match tegen Omega Weapon.

Wist niet eens dat ik die er bij zou krijgen. :')
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:37:10 #150
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107561886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:14 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Huh? Was suf. Dan is het eigenlijk nog simpeler dan simpel... :')
Haha niet echt. Wacht maar tot je de volledige vrijheid krijgt wat betreft je wapens. Zal het niet spoileren maar je kan het jezelf knap lastig maken hoor :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:46 schreef Laat77 het volgende:

[..]

Haha moet je zeker doen. Heb al een stukje gespeeld en ik heb nu al het gevoel dat deze deel een stuk leuker is dan deel 1.
Khep hem gekocht en vanmiddag de hele middag gespeeld.. Je hebt wel gelijk daarin :) game speelt heel lekker weg!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:50:35 #151
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_107562319
Heb mijn code in de mail gekregen. Omega, here I come.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_107564660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:17 schreef MhZero het volgende:
Heeft iemand die me bij www.bol.com besteld heeft al een DLC code ontvangen? Ze gaven namelijk 1600 DLC codes weg voor de PS3 en 400 voor de XBox360.
Hoe zou dat weg gegeven worden?

Per email? Want dan gaat dat niet door bij mij want mijn oude email adres was nog aan www.bol.com gelinkt. Inmiddels wel het spel (CE) binnen!! Dat 3D plaatje van lightning is vet zeg.
pi_107604970
Heb het spel inmiddels ook gespeeld.

Qua graphics is het weer een pareltje. De gevechten zijn wat leuker geworden door het willekeurig verschijnen van monsters terwijl je aan het spelen bent en het gebruiken van gevangen monsters voor in je team.

Maar de dialogen zijn nog zoeter en dommer dan voorheen. De ene clich uitspraak na de ander wordt naar je gesmeten. Alles wordt op zo'n manier verteld dat een 12-jarige wellicht onder de indruk zal zijn, maar ik denk steeds "ok, zal wel... hup en weer verder graag". De personages zijn ook weer erg zwak... ze stralen allemaal onzekerheid uit. Niemand heeft charisma of een eigen identiteit. :{

Het verhaal komt totaal niet boeiend over, terwijl een aantal elementen op zich best aardig zijn bedacht. En tijdreizen is altijd een leuk idee.

Beetje gemixte gevoelens... zal hem waarschijnlijk wel uitspelen omdat de wereld minder statisch is en de gevechten interessanter zijn, maar echt onder de indruk ben ik niet. Alles naast de gevechten wordt zo slap gebracht.
pi_107605341
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:53 schreef Desunoto het volgende:
Heb het spel inmiddels ook gespeeld.

Qua graphics is het weer een pareltje. De gevechten zijn wat leuker geworden door het willekeurig verschijnen van monsters terwijl je aan het spelen bent en het gebruiken van gevangen monsters voor in je team.

Maar de dialogen zijn nog zoeter en dommer dan voorheen. De ene clich uitspraak na de ander wordt naar je gesmeten. Alles wordt op zo'n manier verteld dat een 12-jarige wellicht onder de indruk zal zijn, maar ik denk steeds "ok, zal wel... hup en weer verder graag". De personages zijn ook weer erg zwak... ze stralen allemaal onzekerheid uit. Niemand heeft charisma of een eigen identiteit. :{

Het verhaal komt totaal niet boeiend over, terwijl een aantal elementen op zich best aardig zijn bedacht. En tijdreizen is altijd een leuk idee.

Beetje gemixte gevoelens... zal hem waarschijnlijk wel uitspelen omdat de wereld minder statisch is en de gevechten interessanter zijn, maar echt onder de indruk ben ik niet. Alles naast de gevechten wordt zo slap gebracht.
Is het een titel voor de budgetbakken?

Ben nu bezig met x. Heerlijk relaxed verhaal, derde toren gehaald en nu op een soort mega-olifant aan het reizen. :)
pi_107605434
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:03 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Is het een titel voor de budgetbakken?

Ben nu bezig met x. Heerlijk relaxed verhaal, derde toren gehaald en nu op een soort mega-olifant aan het reizen. :)
Da's wel een leuk stuk; verhaal komt daar op gang.
Denk dat XIII-2 het ongeveer net zo zal doen als XIII. Zal rond april aardig in prijs gedaald zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107605547
Sommige Japanse reclames :') 8)7
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107605779
Budgetbakken is wat overdreven. Tot nu toe ziet het er wel uit als een spel waar je je best lang mee kunt vermaken. Vooral als je tegen het eind de echt moeilijke vijanden gaat tegenkomen. Daar ga ik tenminste even vanuit (net als XIII met die reuzen op de vlakte en de paar lastigere "Titans Missions").

Omdat je nu iets meer vrijheid hebt en omdat het gevechtssysteem verbeterd is, is het qua gameplay wel een vermakelijk spel. :)

Maar de manier waarop het verhaal zich ontwikkeld is redelijk bagger. Vooral door de karakterloze personages met hun mislukte tenenkrommende dialogen. Iedereen benadert situaties met de grootste onzekerheid. Daadkracht ontbreekt. Of er moeten straks nog interessante personages optreden die voor wat variatie zorgen maar ik heb weinig hoop.
pi_107605781
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:06 schreef Aether het volgende:

[..]

Da's wel een leuk stuk; verhaal komt daar op gang.
Denk dat XIII-2 het ongeveer net zo zal doen als XIII. Zal rond april aardig in prijs gedaald zijn.
Ja, dat begin ik ook te merkeik vond de eerste 30 min oid echt niet leuk, saai en het pakte me niet. Totdat ik aan het strand aangespoeld was, was ik bang dat het zo door zou gaan.

Gelukkig niet! :)


Ben wel benieuwd naar de meningen van anderen over xiii-2. :)
pi_107621693
FFX wordt een HD Remaster en geen remake

Q: I would like to ask Mr.Hashimoto regarding the Final Fantasy X announced for the PS Vita at last year's Tokyo Game Show. Is the game being devleoped like a HD Remaster or like a remake?

A: The game is being developed like a HD Remaster, but the visuals will be much more improved compared to the original game, please look forward to it!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=461992
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_107654946
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:48:16 #161
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107718279
Ik moet zeggen dat FFXIII-2 tot nu toe nog niet is tegengevallen. Speel het dus ook met plezier, daar waar de eerste deel toch nog een beetje in faalde.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:50:38 #162
333374 Lithia
Too serious
pi_107718366
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:13 schreef Aether het volgende:
FFX wordt een HD Remaster en geen remake

Q: I would like to ask Mr.Hashimoto regarding the Final Fantasy X announced for the PS Vita at last year's Tokyo Game Show. Is the game being devleoped like a HD Remaster or like a remake?

A: The game is being developed like a HD Remaster, but the visuals will be much more improved compared to the original game, please look forward to it!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=461992
_O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_107724230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:48 schreef Laat77 het volgende:
Ik moet zeggen dat FFXIII-2 tot nu toe nog niet is tegengevallen. Speel het dus ook met plezier, daar waar de eerste deel toch nog een beetje in faalde.
Ik ben al een paar uur sidequests aan het doen omdat ik al naar de laatste area van het spel kan.
Nu bezig met alle portals openen en monsters vangen. :)

Het verhaal is inderdaad niet boeiend, maar het battlesysteem maakt zoveel goed.
Druk bezig om voldoende materials te vinden om mijn Cloudburst en Green Chocobo te lvlen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:31:44 #164
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107735928
Wat ik wel vind opvallen is dat ik nu na pas 34 fragmenten al mijn eerste job Role gemasterd heb. Lijkt zo snel te gaan. heb er pas 20 uur in

Wat is er eigenlijk veranderd aan het battlesysteem op de 3e persoon is een monster en cinematics na?

Overigens uit nieuwsgierigheid wat zijn jullie 3 monsters uit je paradigm pack. Ik heb atm flanitor (med) , een bomb variant als rav, en een robot als com. Ben ff ze naam kwijt. Zoek voor het mooie nog een goeie medic suggesties? Ben nog niet erg aan het expirimenteren maar wel zo nu en dan al me los levels aan het upgraden voor passieve abilities..

Verder wederom een top game!
pi_107737100
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:31 schreef 67Impala het volgende:
Overigens uit nieuwsgierigheid wat zijn jullie 3 monsters uit je paradigm pack. Ik heb atm flanitor (med) , een bomb variant als rav, en een robot als com. Ben ff ze naam kwijt. Zoek voor het mooie nog een goeie medic suggesties? Ben nog niet erg aan het expirimenteren maar wel zo nu en dan al me los levels aan het upgraden voor passieve abilities..

Verder wederom een top game!
Green Chocobo MED, Cloudburst (bomb type) RAV en Dragoon COM gebruik ik op dit moment.
SAB en SYN monsters nog nooit gebruikt, alleen ben ik wel bezig een Purple Chocobo (SYN) te lvlen.
Pulsework Gladiator SEN staat als backup in mijn team, alleen nog niet vaak nodig gehad.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:05:51 #166
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_107737213
Okay, ik wilde even melden dat ik inmiddels ook met de game begonnen ben en het begin al best tof vond. Daar hou ik het de komende tijd op, topic bevat nu al te veel spoilers voor mij :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:06:29 #167
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107737238
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:31 schreef 67Impala het volgende:
Wat ik wel vind opvallen is dat ik nu na pas 34 fragmenten al mijn eerste job Role gemasterd heb. Lijkt zo snel te gaan. heb er pas 20 uur in

Wat is er eigenlijk veranderd aan het battlesysteem op de 3e persoon is een monster en cinematics na?

Overigens uit nieuwsgierigheid wat zijn jullie 3 monsters uit je paradigm pack. Ik heb atm flanitor (med) , een bomb variant als rav, en een robot als com. Ben ff ze naam kwijt. Zoek voor het mooie nog een goeie medic suggesties? Ben nog niet erg aan het expirimenteren maar wel zo nu en dan al me los levels aan het upgraden voor passieve abilities..

Verder wederom een top game!
Heb er overigens volgens mij ook iets van 20 uur opzitten en volgens mij heb ik het al bijna uitgespeeld.
Ik vind de boss battles tot nu toe eigenlijk makkelijk gaan... heb nog bij geen een echt moeite gehad. Voelt alsof ik een beetje overpowered ben.

Heb in ieder geval een schattig beestje dat je helemaal in het begin tegenkomt nog steeds als med :')
Een robot als sentinel
En Benemoth als com

En ik begin mijn battles waarvan ik weet dat het misschien wat moeilijker wordt altijd met een sab, syn, sent. Gewoon puur om mezelf te buffen en de vijand te debuffen, daarna switch ik meestal van paragrim.

Overigens heb ik nu al bijna alle job roles gemasterd, maar wat mij opvalt is dat er nu helaas geen haste enzo meer erbij zitten, omdat ik die eerst altijd gebruikte. Natuurlijk heb je die onverwachtse aanval waarbij je meteen in je gevecht de 1e minuut haste hebt, maar jammer dat je die spell niet meer kan casten.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:09:11 #168
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107737326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Green Chocobo MED, Cloudburst (bomb type) RAV en Dragoon COM gebruik ik op dit moment.
SAB en SYN monsters nog nooit gebruikt, alleen ben ik wel bezig een Purple Chocobo (SYN) te lvlen.
Pulsework Gladiator SEN staat als backup in mijn team, alleen nog niet vaak nodig gehad.
Waar kun je die Green Chocobo MED vinden? Graag in spoilers vertellen :P Zoek namelijk al een langere tijd voor een betere MED.
pi_107740644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:09 schreef Laat77 het volgende:
Waar kun je die Green Chocobo MED vinden? Graag in spoilers vertellen :P Zoek namelijk al een langere tijd voor een betere MED.
Green Chocobo is te vinden in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere optie is een Flanitor in:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107740702
Ik heb een infused eikeltje (naam kwijt) als com (mega sterk 1200+ str, bijna 10k aan hp, fuck die behemoth) en eigenlijk doe ik daar alles mee. Een infused green chocobo, zodat hij ook esuna heeft en een SEN voor de betere zijmissies. Maar eigenlijk gebruik ik alleen de eerste twee. Maxed, ofc. Mijn zilveren chocobo gebruik ik dan alleen bij een planeet om geld te verdienen.

Nu ben ik de zwarte chocobo aan het maxxen voor SAB, eens kijken of dat leuker werkt. Alle chocoborollen in je team maxxen, omdat het kan. Al zal die com-variant echt stevig minder zijn dan dat eikeltje. Hij redt de strength bij lange na niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107742176
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een infused eikeltje (naam kwijt) als com (mega sterk 1200+ str, bijna 10k aan hp, fuck die behemoth) en eigenlijk doe ik daar alles mee. Een infused green chocobo, zodat hij ook esuna heeft en een SEN voor de betere zijmissies. Maar eigenlijk gebruik ik alleen de eerste twee. Maxed, ofc. Mijn zilveren chocobo gebruik ik dan alleen bij een planeet om geld te verdienen.

Nu ben ik de zwarte chocobo aan het maxxen voor SAB, eens kijken of dat leuker werkt. Alle chocoborollen in je team maxxen, omdat het kan. Al zal die com-variant echt stevig minder zijn dan dat eikeltje. Hij redt de strength bij lange na niet.
Ik ben ook al bezig om de laatste paar gekleurde Chocobo's te vangen die ik nog mis.
Moet alleen nog blauw, wit en goud vangen.

De blauwe Chocobo wil maar niet zijn kristal geven, zelfs niet als ik hem versla met een Feral Link.
Heb hem inmiddels al wel 20x verslagen, maar vertikt het gewoon om te joinen. :')

Volgens mij heb ik die COM (Chichu?) waar je over spreekt ook al in mijn lijst staan.
Heb er alleen nog niets mee gedaan omdat mijn Dragoon nog genoeg damage doet.
pi_107749159
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:
Ik heb een infused eikeltje (naam kwijt) als com (mega sterk 1200+ str, bijna 10k aan hp, fuck die behemoth) en eigenlijk doe ik daar alles mee. Een infused green chocobo, zodat hij ook esuna heeft en een SEN voor de betere zijmissies. Maar eigenlijk gebruik ik alleen de eerste twee. Maxed, ofc. Mijn zilveren chocobo gebruik ik dan alleen bij een planeet om geld te verdienen.

Nu ben ik de zwarte chocobo aan het maxxen voor SAB, eens kijken of dat leuker werkt. Alle chocoborollen in je team maxxen, omdat het kan. Al zal die com-variant echt stevig minder zijn dan dat eikeltje. Hij redt de strength bij lange na niet.
Dat is idd de Chichu, die commando gebruik ik ook. Kupo. Alleen ik heb hem pas op 250 strenght omdat ik geen monster materialen kan vinden momenteel. Kupo. En dat soort wat ik nu nodig heb is ook niet te koop. Dat gaat volgens mij om orb gevallen. Kupo.
Verder vind ik het een geweldig spel al zit ik hartstikke vast momenteel. Ik mis een wild artefact waardoor ik niet verder kan met de verhaal lijn. Kupo. Echt heel irritant als je je de pest moet zoeken. Kupo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 13:54:19 ]
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:58:40 #173
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107749321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:53 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dat is idd de Chichu, die commando gebruik ik ook. Kupo. Alleen ik heb hem pas op 250 strenght omdat ik geen monster materialen kan vinden momenteel. Kupo. En dat soort wat ik nu nodig heb is ook niet te koop. Dat gaat volgens mij om orb gevallen. Kupo.
Verder vind ik het een geweldig spel al zit ik hartstikke vast momenteel. Ik mis een wild artefact waardoor ik niet verder kan met de verhaal lijn. Kupo. Echt heel irritant als je je de pest moet zoeken. Kupo.
Ach in het kader van crystal points verzamelen heb ik er nooit moeite mee om alle uithoekjes van de map onderste boven te keren. Zo vond ik voor mijn main quest diverse cores terwijl het niet echt mijn bedoeling was :D
pi_107750661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:53 schreef Wiebeldak het volgende:
Verder vind ik het een geweldig spel al zit ik hartstikke vast momenteel. Ik mis een wild artefact waardoor ik niet verder kan met de verhaal lijn. Kupo. Echt heel irritant als je je de pest moet zoeken. Kupo.
Er zijn 10 wild artifacts te vinden in het spel, de laatste 2 heb ik maar via een guide op internet opgezocht.
Mocht je al wel 100k geld hebben, dan zou ik de wild artifact in het casino kopen.
Kun je tenminste weer verder met het verhaal. :P
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:50:35 #175
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107751215
Damn... die green chocobo wilt zich ook maar niet laten vangen zeg... Heb er al 100 x tegen gevochten.. Wel zo'n groot beest (Sentinel) ala Benemoth gevangen. Die kan mooi Pulse Knight robot (Sentinel) vervangen 8-)
pi_107757274
quote:
11s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Ach in het kader van crystal points verzamelen heb ik er nooit moeite mee om alle uithoekjes van de map onderste boven te keren. Zo vond ik voor mijn main quest diverse cores terwijl het niet echt mijn bedoeling was :D
Ja, dat is ook zeker waar, maar na 3x alle mappen doorzoeken wordt het toch wat saai en irritant :D Die cores had ik ook bijna allemaal al zonder dat ik aan die missie begonnen was. Ik moet er nog 1 maar dat level kan ik dus niet in.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:35 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Er zijn 10 wild artifacts te vinden in het spel, de laatste 2 heb ik maar via een guide op internet opgezocht.
Mocht je al wel 100k geld hebben, dan zou ik de wild artifact in het casino kopen.
Kun je tenminste weer verder met het verhaal. :P
Ja die heb ik dus al. Zonde van het geld want ik had maar 125.000 maar ach. De gils stromen weer binnen als ik eenmaal aan het zoeken ben. In sommige levels heb je om de 10 meter tegenstanders als je lopend ben, en dat schiet ook niet echt op. Ik vertik het om op een wilde Chocobo te gaan zitten die al die granen opvreet. Wilde chocobo spoiler. Misschien niet eens een spoiler maar ik ben daar altijd voorzichtig mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:50 schreef Laat77 het volgende:
Damn... die green chocobo wilt zich ook maar niet laten vangen zeg... Heb er al 100 x tegen gevochten.. Wel zo'n groot beest (Sentinel) ala Benemoth gevangen. Die kan mooi Pulse Knight robot (Sentinel) vervangen 8-)
Hehe die groene kreeg ik na het 2e gevecht direct al :D

Ps. Die puzzles vind ik allemaal maar makkelijk behalve die clock puzzles. Daar zitten echt irritante bij. Vooral met hogere cijfers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 17:36:29 ]
pi_107760575
Voor de mensen die geen zin hebben om tijd te verspillen met de klokpuzzels. Klik
pi_107766126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:03 schreef torn_Machina het volgende:
Voor de mensen die geen zin hebben om tijd te verspillen met de klokpuzzels. Klik
Als dit werkt heb je mij nu echt gered. Ik moet er nog 1, ben at stage 6 en die is echt niet te doen. Ik ben serieus al ander half uur bezig. En telkens zit ik met een 2, maar als ik daar mee begin werkt het ook gewoon niet. Deze is echt moelijk.
Ik ga het meteen even uitproberen.
pi_107766239
Mensen die het zo snel opgeven :{w
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107766499
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:39 schreef Pheno het volgende:
Mensen die het zo snel opgeven :{w
Ik ben gisteren de gehele avond ook al met die puzzles bezig geweest. Ik heb dit spel niet gekocht om dit soort onzin te doen. Het is even leuk maar in 2 oerba's zitten er wel 15 denk ik. Dat gaat mij echt iets te ver.

En ja het werkt!!!!

En kom op. Dit was de aller laatste die ik nog moest.

6,3,3,6,5,2,4,3,5,4,2,3,4

Zoveel cijfers :D Ik werd erg gek van. Maar dat is nu opgelost.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 20:53:20 ]
pi_107772997
Damn! Eindelijk kan ik verder met de story line. Ik ben volgens mij ondertussen veel te sterk omdat ik zoveel heb lopen zoeken waardoor ik telkens tegenstanders tegenkwam en maar kon ranken en ranken. Ik heb er al 3 op level 99 nu. Bijna 4 zelfs.
pi_107773563
Zoals ik al in mijn review zei: het is te makkelijk gemaakt. Dus voor d emain story ben je al snel sterk genoeg. Er zijn wel wat zijmissies die wat meer vergen, maar die kom je nog wel tegen. Of niet, ze zijn nota bene optioneel :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107774176
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 22:37 schreef Pheno het volgende:
Zoals ik al in mijn review zei: het is te makkelijk gemaakt. Dus voor d emain story ben je al snel sterk genoeg. Er zijn wel wat zijmissies die wat meer vergen, maar die kom je nog wel tegen. Of niet, ze zijn nota bene optioneel :)
Optioneel of niet. Ik ga altijd voor die 1000G dus ik zal alles uit spelen. Met plezier, zolang ik maar niet te lang hoef te zoeken zoals de agelopen 3 dagen. Ik ben echt blij dat ik nu eindelijk verder kan en dat door 1 fragment.
Ik hou er gewoon echt niet van als ik vast kom te zitten in een spel. Even iets zoeken vind ik niet erg maar dit ging echt nergens over. En als laatste red middel pak ik het internet erbij en dat was voor die laatste puzzle echt nodig want ik werd er gewoon gek van.
Die puzzle had niets te maken met die fragment maar als ik daar dan eenmaal ben, moet en zal ik het oplossen. :D

Het spel blijft sowieso ondanks het zoeken geweldig.
pi_107833657
Verhaal lijn van FF13-2 inmiddels uitgespeeld. Ik vond het tof. Ik hou gewoon erg van zulk soort spellen. Of ik het einde nou goed vond of niet. Ik speelde er heerlijk doorheen en ik heb echt genoten. Nu op naar de sterkere tegenstanders.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:50:15 #185
185420 Laat77
Laat maar hangen
pi_107835753
Heeft iemand hier de proto-benemoth gevangen? Schijnt dat hij vrij moeilijk is te vangen.
(lijkt net pokmon dit :'))
pi_107836104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:50 schreef Laat77 het volgende:
Heeft iemand hier de proto-benemoth gevangen? Schijnt dat hij vrij moeilijk is te vangen.
(lijkt net pokmon dit :'))
Nope.

Zonet wel mijn langste gevecht tot nu toe. 17 minuten bezig geweest met een Long Gui maar ik heb hem wel! De mofo! En maar stampen en schreuwen dat ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2012 19:02:28 ]
pi_107836274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:50 schreef Laat77 het volgende:
Heeft iemand hier de proto-benemoth gevangen? Schijnt dat hij vrij moeilijk is te vangen.
(lijkt net pokmon dit :'))
Valt wel mee. Tenminste, ik had het in 1x?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107836466
Ik heb trouwens een enorm goede rav gevonden als monster. De Spiceacilian. Ik gebruik die al vrij lang en ondertussen heb ik hem ook al op level 53. Nou is het niet zo'n sterk beest maar zijn feral link is echt super handig.
Als je bijvoorbeeld stop gezet wordt door een tegenstander, dat klokje zeg maar, iets wat ik erg irritant vind. Gebruik zijn feral link en je bent er vanaf plus dat je levens erbij blijven komen en je komt met 3 dingen in de plus te staan. Dat scheelt echt heel veel potions enzo.

Ps. Kreeg net de rode Chocobo. Heb ze nu allemaal :D

En mijn Chichu zit al op 795 strength. Dat kleine mormel vreet echt iedereen op :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2012 19:16:08 ]
pi_107850940
voordat ik aan XIII-2 begin nog ff XIII uitspelen
chapter 11 kutbaas
2 x half uur zitten hakken en steeds niet dood :P
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:32:18 #190
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_107853714
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:40 schreef YebCar het volgende:
voordat ik aan XIII-2 begin nog ff XIII uitspelen
chapter 11 kutbaas
2 x half uur zitten hakken en steeds niet dood :P
Trainen Trainen Trainen.
Ochu is wel een goed grind monster. Daar heb ik tegen gegrind als een wilde. Daarna ben ik overgegaan naar de Adamantortoises. Dit pas echter in chap 13 dacht ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door 67Impala op 11-02-2012 10:30:53 ]
pi_107858684
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 09:32 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Trainen Trainen Trainen.
Ochu is wel een goed grind monster. Daar heb ik tegen gegrind als een wilde. Daarna ben ik overgegaan naar de Adamantortoises. Dit pas echter in chap 13 dacht ik.
heb hem om 3 uur snachts gister geklaard :P
wel 2 boosters gebruikt , aerosol? en nog iets
iig, 1tje voor haste etc, en eentje voor protect,shell etc

en als laatst een odin gesummoned.
en het was niet trouwens die eindbaas van ch. 11 , maar dat ding wat boven die tower zit :')
pi_107861855
Nou... XIII-2 is een gefaalde poging. :{

Het gevechtssysteem met die monsters leek wel interessant maar nu is de nieuwigheid er ook wel vanaf.

Gevechten zijn nog steeds erg simpel. Zelfs de "eindbaas" was zwak. De enige moeilijkheid zit hem in het op peil houden van je gezondheid. Zo nu en dan een potion gebruiken omdat het sneller is. Daarnaast duren de "grote" gevechten net als in XIII gewoon lang en is het wederom "press X to win"... niets bijzonders.

Daarnaast recyclen ze omgevingen wat aanvoelt als een goedkope manier van je spel uitbreiden...

Voelt een beetje als een racegame die pocht met een groot aantal circuits maar daar niet bij vermeldt dat een deel daarvan exact hetzelfde is maar dan de andere richting op. Of met slechts twee bochten meer. :|W

En de meeste quests weinig tot niets toe. Oh, een verloren horloge terugvinden... kost weer 5 minuten en is totaal niet interessant. Of je krijgt wat nutteloze achtergrondinformatie over het verhaal wat al totaal niet boeiend was. :{
pi_107920269
Ik moet alleen de sectret ending nog. Helaas heb je daar 160 fragments voor nodig. Ik heb er 155.
Ik heb namelijk geen zin om telkens die quiz master te vinden. Waar gaat dat in godsnaam over. 3 uur rondrennen voor een ventje......En ik heb blijkbaar nog niet alle tegenstanders bevochten...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 08:05:40 ]
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:33:40 #194
309644 Dikkeh
wust relle must 058 belle
pi_108051762
Hoe lang duurt het uitspelen van dit spel ongeveer, als je alle secret endings meepakt?
40 Uur is namelijk wel een beetje weinig voor deze prijs :{
pi_108053882
40 uur ga je niet redden als je alle eindes wilt zien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108064917
ik moet 100.000 CP bij elkaar grinden :X
pfffff
pi_108067997
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:17 schreef YebCar het volgende:
ik moet 100.000 CP bij elkaar grinden :X
pfffff
100.000 is 350.000 geworden :D
pi_108069668
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 01:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

100.000 is 350.000 geworden :D
Ik had sowieso een tegenstander gevonden waarvoor ik 60.000 cp kreeg en die was redelijk geoed te verslaan. Dat was wel met die special aan waardoor je extra cp krijgt.
pi_108069692
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 01:08 schreef YebCar het volgende:

[..]

100.000 is 350.000 geworden :D
Valt toch mee? Het is niet dat achterlijke gegrind zoals in het eerste deel.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:47:51 #200
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_108081710
OEH!
Dit is misschien al 4000 keer gevraagd, maar ik ben lui vandaag!

Hebben jullie ook problemen met FFXIII na de nieuwe firmware update?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_108087249
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Valt toch mee? Het is niet dat achterlijke gegrind zoals in het eerste deel.
Je kunt nu ook makkelijk telkens die Long gui in elkaar trappen voor 8000 cp. Dan gaat het ook snel. En dat ding ligt echt snal als je op volle sterkte bent.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:48:31 #202
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108087731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:36 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Je kunt nu ook makkelijk telkens die Long gui in elkaar trappen voor 8000 cp. Dan gaat het ook snel. En dat ding ligt echt snal als je op volle sterkte bent.
Nja ik kan me nog herinneren dat ik dagen achter elkaar die Long Gui's liep te grinden. Voor Platinum ingots en Trapehezedrons... Had een heel rondje wat ik liep :D
  maandag 20 februari 2012 @ 23:33:31 #203
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_108211036
Heb em al een tijdje uitgespeeld.

Een betere game dan XIII. Zeker weten. Personages waren nog steeds oninteressant.
Noel deed me denken aan die van Kingdom Hearts.
Verhaal was me te emotioneel (overdreven Japans), battlesysteem blijft goed.
Meer vrijheid was een verbetering.
  maandag 20 februari 2012 @ 23:35:11 #204
333374 Lithia
Too serious
pi_108211109
Vraagje: welke FF game heeft de zelfde vechtsysteem als FFX (/FFX-2)?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:36:04 #205
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_108215355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:47 schreef Kn0x het volgende:
OEH!
Dit is misschien al 4000 keer gevraagd, maar ik ben lui vandaag!

Hebben jullie ook problemen met FFXIII na de nieuwe firmware update?
Niemand?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_108216457
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:35 schreef Lithia het volgende:
Vraagje: welke FF game heeft de zelfde vechtsysteem als FFX (/FFX-2)?
Alleen FF?
X is uniek, is de enige met het CTB systeem.
Het jobsystem uit X-2 is ook te vinden in III, V en Tactics.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:08:22 #207
333374 Lithia
Too serious
pi_108223947
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:46 schreef Aether het volgende:

[..]

Alleen FF?
X is uniek, is de enige met het CTB systeem.
Het jobsystem uit X-2 is ook te vinden in III, V en Tactics.
Dankje. :)
Jammer trouwens, vond het wel een goed systeem.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108225386
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:08 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dankje. :)
Jammer trouwens, vond het wel een goed systeem.
Er zijn wel andere spellen met een soortgelijk systeem dat er op lijkt:

• Xenosaga (PS2)
• Grandia III (PS2)
• Shin Megami Tensei: Devil Survivor (DS)
• Mana Khemia: Alchemists of Al-Revis (PS2/PSP)
Legend of Heroes: Trails in the Sky (PSP)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 februari 2012 @ 01:35:39 #209
333374 Lithia
Too serious
pi_108249867
Cool, dankje :D
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108307833
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:14:08 #211
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108328524
Nog 2 fragments te gaan , bestiary compleet maken is echt een ramp..
Iemand suggesties om kill Libra op mijn wapens te krijgen?
pi_108338322
A Reminder That a Final Fantasy VII Remake Wouldn't Work
Forget the money and resources, there are artistic concerns at play here.

We've been over the reasons Square Enix probably will never publish that Final Fantasy VII remake they've been teasing us with for years, and no one likes to see a man beat a long-dead horse. But I noticed something while doing an image search for FFVII protagonist Cloud Strife this morning which reminded me that a remake of the game would be a pretty lousy idea. Even if redoing FFVII up to HD specs wouldn't be insanely expensive and impractical, I'm not confident that Square Enix remembers what made FFVII so compelling in the first place. Based on all the sequels and spin-offs that have followed in FFVII's wake over the past 15 years, the impression I have is that they think people loved FFVII because Cloud was a mopey dishrag of a man. But let's compare these very similar yet very different illustrations I came across this morning. Both are images of Cloud drawn by designer Tetsuya Nomura -- the first from FFVII, the second from Dissidia: Final Fantasy:



Despite their almost identical poses, these two versions of Cloud couldn't be more different if they were night and day. The original Cloud stands with a confident posture, chest thrust outward, feet spread apart, free fist clenched, ridiculously huge sword supported firmly. The Dissidia Cloud stands meekly, shoulders slumped, left hand dangling limp, sword held aloft only because it's resting against his back. The one on the left is a guy who would brag about his skills, flirt with flower girls, and make sarcastic cracks to his party members' faces. The guy on the right wants to sit in a dimly lit room and listen to sad music while weeping quietly into a scented pillow. The one on the left is the Cloud who actually was the hero of FFVII, barring a brief period where he experienced a severe personality crisis; the one of the left is the Cloud who has appeared everywhere else -- and, one suspects, would be shoehorned into any prospective remake. And even if Square kept Cloud the same as he originally was, can you imagine the caterwauling from people who have let his sulky Advent Children personality overwrite their memory of the character as he was originally conceived? Awful. I'm OK with FFVII being left as-is.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108339112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:00 schreef Aether het volgende:
A Reminder That a Final Fantasy VII Remake Wouldn't Work

Despite their almost identical poses, these two versions of Cloud couldn't be more different if they were night and day. The original Cloud stands with a confident posture, chest thrust outward, feet spread apart, free fist clenched, ridiculously huge sword supported firmly. The Dissidia Cloud stands meekly, shoulders slumped, left hand dangling limp, sword held aloft only because it's resting against his back. The one on the left is a guy who would brag about his skills, flirt with flower girls, and make sarcastic cracks to his party members' faces. The guy on the right wants to sit in a dimly lit room and listen to sad music while weeping quietly into a scented pillow. The one on the left is the Cloud who actually was the hero of FFVII, barring a brief period where he experienced a severe personality crisis; the one of the left is the Cloud who has appeared everywhere else -- and, one suspects, would be shoehorned into any prospective remake. And even if Square kept Cloud the same as he originally was, can you imagine the caterwauling from people who have let his sulky Advent Children personality overwrite their memory of the character as he was originally conceived? Awful. I'm OK with FFVII being left as-is.
De schrijver van het artikel heeft kennelijk het bijbehorende plaatje op 4chan een keer zien langskomen.
Origineel is het niet echt. :P
pi_108339452
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:23 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

De schrijver van het artikel heeft kennelijk het bijbehorende plaatje op 4chan een keer zien langskomen.
Origineel is het niet echt. :P
Ja, maar vond het wel apart stuk ;)

De stijl is gewoon veranderd in 15 jaar en de reden dat er geen remake komt komt waarschijnlijk omdat ze nooit aan de hype kunnen voldoen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108339834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:33 schreef Aether het volgende:
Ja, maar vond het wel apart stuk ;)

De stijl is gewoon veranderd in 15 jaar en de reden dat er geen remake komt komt waarschijnlijk omdat ze nooit aan de hype kunnen voldoen.
Remake van mij hoeft echt niet. Spel is nog steeds leuk om eens in de zoveel jaren een keer te spelen.

Als er een remake komt dan zal het verkleden als travestiet, daten met Barret, Honeybee Inn en Don Corneo aangepast worden of zelfs helemaal verwijderd worden.
pi_108340026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:45 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Remake van mij hoeft echt niet. Spel is nog steeds leuk om eens in de zoveel jaren een keer te spelen.

Als er een remake komt dan zal het verkleden als travestiet, daten met Barret, Honeybee Inn en Don Corneo aangepast worden of zelfs helemaal verwijderd worden.
Als FF7 indertijd door Nintendo was uitgebracht zou dat er sowieso niet inzitten ;)
We hadden het geluk dat Sony de uitgever was. Bij een remake zou het ook geen probleem zijn, hoogstens dat de leeftijdkeuring iets hoger zou zijn.

Zou een remake met 2D-achtergronden en wat betere 3D-modellen verkopen? De meeste spelers verwachten een echte 3D-remake en daar is het spel veel te uitgebreid voor.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108406882
Final Fantasy Tactics iPad nu beschikbaar 14,49
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108412174
Wat een vreselijk spel zeg! Denk je een half uur aan het spelen te zijn, is er ineens anderhalf uur verstreken :o
Ik vind het er wel weer heel mooi uitzien.
pi_108412339
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:12 schreef Jacqie1986 het volgende:
Wat een vreselijk spel zeg! Denk je een half uur aan het spelen te zijn, is er ineens anderhalf uur verstreken :o
Ik vind het er wel weer heel mooi uitzien.
XIII-2...?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108412465
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:16 schreef Aether het volgende:

[..]

XIII-2...?
ja :@
pi_108472406
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:12 schreef Jacqie1986 het volgende:
Wat een vreselijk spel zeg! Denk je een half uur aan het spelen te zijn, is er ineens anderhalf uur verstreken :o
Ik vind het er wel weer heel mooi uitzien.
Dat heb ik ook telkens. Ik heb er al bijna 100 uur inzitten :o
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:57:21 #222
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108495522
Ik zit nu op 60 uur en moet nog 2 fragmentjes... Coins winnen in Serendipity en Bestiary compleet. Verder de laatste trophies hunten, en dat schiet wel aardig op. Ik heb me alleen wel verbaast over de moeilijkheidsgraad van het spel. Ik mis eindbazen zoals de Dark Aeons, Penance e.d.

Deze FF is wel heel makkelijk...
pi_108509060
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108552508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:14 schreef 67Impala het volgende:
Nog 2 fragments te gaan , bestiary compleet maken is echt een ramp..
Iemand suggesties om kill Libra op mijn wapens te krijgen?
Ik heb dat dus bij serah. Zal van de week eens kijken waar dat vandaan komt. Welk item dat gaf.

En ik moet nog exact dezelfde fragments,
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:13:30 #225
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108554690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:18 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik heb dat dus bij serah. Zal van de week eens kijken waar dat vandaan komt. Welk item dat gaf.

En ik moet nog exact dezelfde fragments,
Ik moet alleen nog een shitload aan coins winnen in Serendipity vanavond even proberen :P, daarna alleen nog uitspelen voor secret ending en bam Platinum.
pi_108556397
quote:
11s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:13 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Ik moet alleen nog een shitload aan coins winnen in Serendipity vanavond even proberen :P, daarna alleen nog uitspelen voor secret ending en bam Platinum.
Zo, netjes hoor.

Ik moet ook die achievement nog voor 100x die aanval goed ingaan maar dat zijn van die achievements die ik zonde van mijn tijd vind. Toch zal ik hem wel halen omdat ik hem persee wil hebben net als die damn gok machine fragment. Die beesten heb ik denk ik allemaal wel nu want de laaste ronde heb ik toch weer wat zeldzame kunnen verzamelen en daarna niet meer langs geweest bij die vent.
pi_108556618
quote:
11s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:13 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Ik moet alleen nog een shitload aan coins winnen in Serendipity vanavond even proberen :P, daarna alleen nog uitspelen voor secret ending en bam Platinum.
Hoe moeillijk vond jij trouwens die, in jouw geval trophy, om die gast op oerba te verslaan op normal? Ik heb in dat gevecht, als enige gevecht ooit, elixirs gebruikt en wel 3 stuks :D Meer had ik er ook niet verzameld.
Ik liet die gasten die hij steeds liet spawnen gewoon uitrazen terwijl ik mij op hem gefocused had.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 19:56:47 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:06:43 #228
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108564481
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:49 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Zo, netjes hoor.

Ik moet ook die achievement nog voor 100x die aanval goed ingaan maar dat zijn van die achievements die ik zonde van mijn tijd vind. Toch zal ik hem wel halen omdat ik hem persee wil hebben net als die damn gok machine fragment. Die beesten heb ik denk ik allemaal wel nu want de laaste ronde heb ik toch weer wat zeldzame kunnen verzamelen en daarna niet meer langs geweest bij die vent.
Ik had die trophie van 100x het gevecht goed in gaan gehaald tijdens mijn Bestiary zoektoch. Met name op de steppe, ik was toen nog in de veronderstelling dat je ze ook gelibra't moet hebben. Dat is uiteindelijk niet het geval :P dus heb daar een hoop rondgelopen met more encounters. Wel lekkere monster materials gefarmd.

Errm Raspatil die vond ik eigenlijk heel erg meevallen ik had hem in 1x zonder elixers oid. Gewoon een kwestie van een goede setup. Ik gebruikte deze setup / strategie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Defragmented binnen *O* , Normaal vond ik het altijd leuk om eerst op eigen houtje een FF game te verkennen en vervolgens de piggyback guide te kopen en nog is opnieuw te spelen om alles te halen. Nu heb ik gewoon alles gehaald zonder guide..

Edit2: platinum binnen *O* secret ending vond ik zwaar tegenvallen..

[ Bericht 2% gewijzigd door 67Impala op 01-03-2012 22:13:12 ]
pi_108609120
Ffx, ben bij sin aangekomen. Gebruik alleen maar tidus, yuna, aeron en lulu... ik heb alleen nog een zooi level 4 spheres nodig, waar kan ik die ergens vinden?
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:47:19 #230
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108610091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:24 schreef blessed19 het volgende:
Ffx, ben bij sin aangekomen. Gebruik alleen maar tidus, yuna, aeron en lulu... ik heb alleen nog een zooi level 4 spheres nodig, waar kan ik die ergens vinden?
Chimera Brain briben voor 320.000 gil uit mijn hoofd... Maar Sin is een eitje.. En een advies je gaat iedereen nodig krijgen wil je alle bosses kunnen slopen
pi_108615171
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:47 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Chimera Brain briben voor 320.000 gil uit mijn hoofd... Maar Sin is een eitje.. En een advies je gaat iedereen nodig krijgen wil je alle bosses kunnen slopen
Waar vind ik die brain dude?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:09:15 #232
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108621753
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:08 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Waar vind ik die brain dude?
Calm Lands


Ik wil de PS3 HD remake..die ga ik echt weer kapot spelen!
pi_108640392
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108660292
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:09 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Calm Lands


Ik wil de PS3 HD remake..die ga ik echt weer kapot spelen!
Ah, joh. Sluit je ps2 maar aan, beeld is nog erg goed te doen!

Ffx uitgespeeld, begin nu aan ffx-2, maar mijn hemel. Lijk net alsof het de powerpuff girls zijn! Blijft dit zo, anders skip ik dit deel wel...
pi_108661401
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:43 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ah, joh. Sluit je ps2 maar aan, beeld is nog erg goed te doen!

Ffx uitgespeeld, begin nu aan ffx-2, maar mijn hemel. Lijk net alsof het de powerpuff girls zijn! Blijft dit zo, anders skip ik dit deel wel...
Blijft zo, maar het gevechtssysyeem is wel goed.

Deze bekeken vr het spelen van X-2?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:32:24 #236
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_108661777
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:43 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ah, joh. Sluit je ps2 maar aan, beeld is nog erg goed te doen!

Ffx uitgespeeld, begin nu aan ffx-2, maar mijn hemel. Lijk net alsof het de powerpuff girls zijn! Blijft dit zo, anders skip ik dit deel wel...
Heb je hem helemaal uitgespeeld? of alleen de verhaallijn? Ik vind juist die moeilijkere bosses juist de uitdaging!

Ik was laatst idd begonnen weer aan X , maar BF3 kwam uit en toen was het tot ziens :P


quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Blijft zo, maar het gevechtssysyeem is wel goed.

Deze bekeken vr het spelen van X-2?

Dit dus. Verhaal is niet heel sterk, maar gevechtssysteem is wel leuk. Ik weet dat ik nog 1 Iron Duke moet en dan heb ik er 6 en ben je zwaar onverslaanbaar :D

Waarom weet ik nog zoveel feitjes van FFgames :o
pi_108662273
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:19 schreef Aether het volgende:

[..]

Blijft zo, maar het gevechtssysyeem is wel goed.

Deze bekeken vr het spelen van X-2?

Hm, die kende ik nog niet! Het is nu wel wat begrijpelijker, zal er nog een paar uur insteken en dan kijken of het wat is. :)
pi_108662335
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:32 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Heb je hem helemaal uitgespeeld? of alleen de verhaallijn? Ik vind juist die moeilijkere bosses juist de uitdaging!

Ik was laatst idd begonnen weer aan X , maar BF3 kwam uit en toen was het tot ziens :P

[..]

Dit dus. Verhaal is niet heel sterk, maar gevechtssysteem is wel leuk. Ik weet dat ik nog 1 Iron Duke moet en dan heb ik er 6 en ben je zwaar onverslaanbaar :D

Waarom weet ik nog zoveel feitjes van FFgames :o
Ik heb momenteel nog zoveel spellen te spelen dat ik me niet ga focussen op 100%. Als ik het heb uitgespeeld en het gevoel heb dat het prima is, ga ik naar de volgende ff :)
pi_108662434
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:47 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hm, die kende ik nog niet! Het is nu wel wat begrijpelijker, zal er nog een paar uur insteken en dan kijken of het wat is. :)
Je moet het niet te veel met X vergelijken.
X-2 heeft de beste implementatie van het jobsystem van alle FFs.
Het verhaal stelt niet veel voor en het is vooral leuk oude lokaties te bezoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 03-03-2012 13:57:17 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108662780
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Je moet het niet te veel met X vergelijken.
X-2 heeft de beste implementatie van het jobsystem van alle FFs.
Het verhaal stelt niet veel voor en het is vooral leuk oude lokaties te bezoeken.
Misschien moet ik dan eerst maar ffxiii-2 spelen. Want zo oud zijn ze nog niet echt voor me. :P
pi_109054994
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109142204
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:31:18 #243
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_109279508
Ik snap de toevoeging van deze DLC niet zo.. Het spel is prima en zeer gemakkelijk uit te spelen zonder deze lui in je team. Ik mis moeilijke eindbazen waar je daadwerkelijk voor moet trainen en ultimate weapons moet verzamelen (FFX ==> dark aeons, penance e.d.)

Daarom HD remake FFX ^O^
pi_109461443
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:47 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Chimera Brain briben voor 320.000 gil uit mijn hoofd... Maar Sin is een eitje.. En een advies je gaat iedereen nodig krijgen wil je alle bosses kunnen slopen
Uitgespeeld met alleen yuna/tidus en auron als main chars.

Zombieproof en shell werken erg goed in het gevecht tegen Jecht, eerste verschijning de tijd genomen om iedereen te buffen, tweede ronde anima opgeroepen voor zijn overdrive. Bam! Het was een instant kill. :P

Nu XIII-2, ben erg benieuwd!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:17:44 #245
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_109465524
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:16 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Uitgespeeld met alleen yuna/tidus en auron als main chars.

Zombieproof en shell werken erg goed in het gevecht tegen Jecht, eerste verschijning de tijd genomen om iedereen te buffen, tweede ronde anima opgeroepen voor zijn overdrive. Bam! Het was een instant kill. :P

Nu XIII-2, ben erg benieuwd!
Ja de mainstory. Ga alle dark aeons eens proberen ;)
Als je die kan verslaan sla je Jecht met een paar klappen dood zonder dat hij jou aanraakt :D
pi_109466432
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:17 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Ja de mainstory. Ga alle dark aeons eens proberen ;)
Als je die kan verslaan sla je Jecht met een paar klappen dood zonder dat hij jou aanraakt :D
Dat gaat me echt teveel tijd kosten. Misschien voor als ik een tweede run wil gaan doen. :)
  maandag 26 maart 2012 @ 16:21:47 #247
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_109533468
Gaat inderdaad veel tijd inzitten.. Maar qua gevechten wel een uitdaging!
  zondag 1 april 2012 @ 11:09:19 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_109756469
Inmiddels FF XIII 2 eindelijk aan het spelen.

Vraagje over die moogle bobble: Hij gloeit vaak, en dan zie ik bv zo'n schatkist vaag.... maar ik kan niet op X duwen. Noch op R1 zoals in t boekje staat om hem te onthullen. Why is that? :?
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  zondag 1 april 2012 @ 12:50:21 #249
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_109759235
O, never mind :') Na bepaalde gebeurtenissen in het spel kan t ineens wel......
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 2 april 2012 @ 11:17:53 #250
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_109797065
Ik meld me ook weer hier, heb XIII-2 door tijdgebrek in de koelkast gezet voor de zomer ofzo. Het kan echter ook zo zijn dat de game hetzelfde lot als X-2 krijgt: forever backlog.

Om het goed te maken hier een leuk feitje!

Ok, I have another Final Fantasy one for you guys. And I know no one's heard of it, because I'm the only person on the internet who's ever posted about it, even on the FFwiki.

FF13 managed to slip a very, very subtle reference back to FF3.



So Vanille's Eidolon is called Hecatoncheir



Here Vanille is defending her girlfriend Fang from it.

Here's Fang's Crystal (rotated slightly):



Here is Hecatoncheir's first appearance. He appeared in FF3 (Engrish fan translation, later ones fix the name properly):



And look what's he's defending:



Square-Enix, you clever writers, you slipped a reference that only the most die-hard fans would get. That's on the level of FF8 Hyne with no skin and FF3 Hein who is a skeleton.


Uiteraard met dank aan NeoGAF.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_110114351
Denken jullie dat we Final Fantasy Versus XIII nog ooit gaan zien? Het is al zo freaking lang stil ....
pi_110114783
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:11 schreef Aniron het volgende:
Denken jullie dat we Final Fantasy Versus XIII nog ooit gaan zien? Het is al zo freaking lang stil ....
ja, zij zijn er mee bezig. via interviews worden we nu en dan op de hoogte gehouden, maar ze zeggen altijd vrij weinig.

bij de volgende publicatie krijgen we een echte werkende versie te zien dat draait op een ps3

:)

Ik moet zeggen dat de FMV dat naar buiten is gekomen er onwijs mooi uitziet. Ook de soundtrack vind ik persoonlijk erg mooi.
Nosce te ipsum.
pi_110115346
Alles wat ik tot nu toe gezien heb is echt prachtig, maar het duurt zoooooooooo lang. Zoals je al zei, iedere keer als we iets horen is het vrij "inhoudloos".

... maar goed we blijven wachten!
pi_110115439
Hoelang is het al? Iets van 6 jaar ofzo? :P
Nosce te ipsum.
pi_110115797
Volgens mij werd het tijdens de E3 van 2006 aangekondigd, dus ja over een paar maandjes is het 6 jaar :D Gaat een Duke Nukem Forever worden als het zo door blijft gaan :D
pi_110272523
Iemand die nog FF14 speelt trouwens?
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:50:34 #257
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_110272977
Weet iemand by any chance wat meer over de FFX HD remake. DIt is nu echt een game waar ik naar uit kijk, maar op internet kom ik niet ver...
pi_110277457
Het is niet echt een remake, maar meer een remaster als ik het goed herinner. Ze gaan dus niks of erg weinig veranderen en het gewoon een HD jasje geven.

Verder is er tot nu toe volgens mij geen release datum gegeven.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:49:11 #259
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_110277865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Aniron het volgende:
Het is niet echt een remake, maar meer een remaster als ik het goed herinner. Ze gaan dus niks of erg weinig veranderen en het gewoon een HD jasje geven.

Verder is er tot nu toe volgens mij geen release datum gegeven.
Ik hoop dat ze er iets van trophies in knallen :P de trophy hoer die ik ben :D . Ik zou hem iig graag willen spelen op mijn PS3.. :)
pi_110290566
Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om er trophies in te knallen :P Dacht dat ik dat ergens een keer gelezen had.
pi_110305342
Sony verplicht dat inderdaad. Bullshit in mijn ogen, maar goed, ze willen dat nu eenmaal. Als ontwikkelaar maak je gewoon een zooi trophies per hoofdstuk, level of weet ik wat en platinum is het einde halen. Klaar is Kees, the simple way :7

Gisteren moest ik even naar de Square Enix-shop in Tokio. The goodies are amazing Mike! Het is dat ik me een limiet heb gesteld, anders liep ik nu rond met iets teveel aan merchandise :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110305510
Ik moet daar echt een keer heen, maar dan inderdaad wel met een limiet anders kom ik in de min terug denk ik :P
pi_110582448
Leuke extra's voor FFXIV spelers die nu al/nog spelen.

1) Montlhy fee blijft 9.99, ook na release van versie 2.0. Korting van 5 euro per maand!
2) Exclusive chocobo mount na release van versie 2.0
3) Naam in credits van versie 2.0

Daarnaast is er binnenkort (na patch 1.22) een welcome back campaign waar je 10 dagen gratis kan spelen als je al een account hebt!

Ik weet dat FFXIV hier niet populair is, maar het is echt een leuk spel. Meeste bugs zijn gefixed, genoeg content nu en versie 2.0 gaat aardig goed worden volgens mij.
pi_110794364
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 25 april 2012 @ 23:38:26 #265
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_110798671
Beetje raar berichtje.

Relaunch is begin 2013. Patch 1.22 is vandaag, patch 1.23 ongeveer over 2 maanden en over 4 maanden begint de beta voor de relaunch als het goed is.

Patch 1.22 brengt aardig wat nieuwe dingen met zich mee, ben benieuwd! Garuda prima fight, Hamlet defense en wat verbeteringen voor het craften en market wards.
pi_110868273
Heb 'm afgelopen zondag uitgespeeld. Net als XIII, een goede JRPG maar een slechte Final Fantasy.

Na het kritiek van de fans op XIII voelt het alsof ze echt een checklist zijn afgegaan en het werkt niet helemaal zoals ik gehoopt had. Dat je overal heen kunt wanneer je wilt doet me weinig aangezien het via een lame HUB moet, en je nog steeds niet de overworld hebt.

Final Fantasy ging bergafwaarts bij deel X, waar het naar mijn mening te lineair werd, en de stijl van de werelden spreekt me niet aan.

Ik heb nog wel hoop voor Versus.
[img]http://i47.tinypic.com/2vjymoo.jpg[/img]
pi_110885293
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:52:36 #269
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_110900106
- oeps, foutje -

[ Bericht 48% gewijzigd door LDS op 28-04-2012 16:26:52 ]
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_110901717
quote:
Ja, leuk. Final Fantasy muziek is heel mooi! Nobuo Uematsu _O_

Wat is jullie favoriete FF muziek? Die van mij Somnus van FF13 Versus, denk ik.


Maar er zijn ook veel oude FF muziek die ik ook leuk vind.
Nosce te ipsum.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:36:07 #271
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_111164238
Hmmz... als ik in FFXIII-2 naar Vile Peaks wil gaan blijft hij maar laden en laden en laden........... :{
Iemand anders dat probleem ook?
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_111164970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:36 schreef Ang3l het volgende:
Hmmz... als ik in FFXIII-2 naar Vile Peaks wil gaan blijft hij maar laden en laden en laden........... :{
Iemand anders dat probleem ook?
Nooit gehad, maar misschien dat er een patch is uitgekomen dat het vernaggelt heeft? Ps3 of xbox 360 trouwens?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:09:29 #274
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_111165109
Nou geloof ik niet dat die cruciaal is voor het verhaal, maar toch :{

PS3
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_111238232
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111675678
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_112091921
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:19:08 #279
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_112196283
Geen Final Fantasy Versus XIII binnen nu en een jaar, wat een afgang voor SE zeg.
Ik denk dat we FF XIV 2.0 ook niet binnen een jaar zien.
Hetzelfde geldt voor Type-0 PAL of X HD.

Maar er is 1 troost: Theatrhythm komt er aan.
pi_112516156
FFXIV 2.0 gaat het misschien toch flikken als ik die screenshots bekijken: http://www.ffandmore.com/?p=2623

De nieuwe FF Tech Demo is ook ziek ...
pi_112518232
Die tech demo is awesome!

welke final fantasy is dat eigenlijk?
Nosce te ipsum.
pi_112518456
Waarschijnlijk voor een next-gen FF. Weinig info nog, maar misschien is het ook niet eens een echte FF. Paar jaar geleden lieten ze een FF7 Tech Demo zien waar ze nooit meer iets mee hebben gedaan, dus tsja ...

Ze hadden gewoon een nieuwe FF7 Tech Demo moeten maken om mensen nog gekker te maken :D
pi_112521445
Komt er nou eigenlijk een HD FF7?
pi_112521730
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:52 schreef RenRen- het volgende:
Komt er nou eigenlijk een HD FF7?
not this shit again...

SE ontkent nog in alle toonaarden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112521867
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:19 schreef Ixnay het volgende:
Geen Final Fantasy Versus XIII binnen nu en een jaar, wat een afgang voor SE zeg.
Ik denk dat we FF XIV 2.0 ook niet binnen een jaar zien.
Hetzelfde geldt voor Type-0 PAL of X HD.
bron? Nomura heeft gezegd dat er binnenkort nieuws komt. Ik heb het nog niet meegekregen wat het is, dus wie weet :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112522368
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

not this shit again...

SE ontkent nog in alle toonaarden.
Waarom not this shit again? Ik las het ergens, vroeg het me af, nee, oke klaar. Ik zou het gewoon leuk vinden, dan zou ik het wel willen spelen :Y
pi_112523507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:12 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Waarom not this shit again? Ik las het ergens, vroeg het me af, nee, oke klaar. Ik zou het gewoon leuk vinden, dan zou ik het wel willen spelen :Y
De vraag wordt al jaren door de fans gesteld :+ en dat is niet eens overdreven. vandaar.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112523598
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

De vraag wordt al jaren door de fans gesteld :+ en dat is niet eens overdreven. vandaar.
Oh echt? :D Ik las het en vroeg me gewoon af of het waar was, ik heb 7 zelf nog nooit gespeeld omdat ik de experience niet zo boeiend vond en zou het graag willen spelen :+

Ik hoop wel dat de nieuwe 10 nog komt, en KH3. O+
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:31:00 #289
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_112528582
Op game gebied ben ik weinig "experiences" tegengekomen die zo boeiend zijn als ff7.

Gewoon spelen in 32 bit dus
pi_112529451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:12 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Waarom not this shit again? Ik las het ergens, vroeg het me af, nee, oke klaar. Ik zou het gewoon leuk vinden, dan zou ik het wel willen spelen :Y
Ooit gaat het komen :D
pi_112529855
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:55 schreef Aniron het volgende:

[..]

Ooit gaat het komen :D
Ooit :D I hope.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:31 schreef Ixnay het volgende:
Op game gebied ben ik weinig "experiences" tegengekomen die zo boeiend zijn als ff7.

Gewoon spelen in 32 bit dus
Op den laptop? Heb ik al eens geprobeerd maar vond het zo saai, ik denk ook omdat de hele ervaring van op de ps spelen dan weg is voor mij, ik vind het niets om achter mijn computer te doen :@
pi_112540642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:06 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ooit :D I hope.

[..]

Op den laptop? Heb ik al eens geprobeerd maar vond het zo saai, ik denk ook omdat de hele ervaring van op de ps spelen dan weg is voor mij, ik vind het niets om achter mijn computer te doen :@
Op PSN te koop en speelbaar op PS3 en PSP.
De PS1 CD speelt ook op de PS3.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_112541366
Heb inderdaad nog de originele cd's liggen, maar ook maar gekocht op PSN toen om op de PSP te kunnen spelen :D Blijft een geweldig spel met een, ondanks lelijke graphics :P, een hoge replay warde.
pi_112545762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Op PSN te koop en speelbaar op PS3 en PSP.
De PS1 CD speelt ook op de PS3.
Die heb ik niet, maar ik zal bij de PSN kijken O+ Thanks
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:58:43 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_112550832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:38 schreef Aether het volgende:

De PS1 CD speelt ook op de PS3.
Is dat altijd zo? Ik meen dat de nieuwere versies van de PS3 dat niet meer deden?
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:02:58 #296
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_112551043
Het zijn geen lelijke graphics. Het is een ouder spel.

Destijds konden we het heel mooi vinden, waarom nu dan niet? Iedereen vond het prachtig toen het uitkwam.
We zijn nu gewoon veel te verwend. Je moet gewoon een knop omzetten als je FF7 speelt, vergeten wat je tegenwoordig speelt en alles dat je na 1997 gespeeld hebt.

Oude muziek had ook niet de opname kwaliteit van tegenwoordig, oude films hadden ook niet de technieken die ze nu hebben. Toch kunnen we klassiekers van eendagsvliegen onderscheiden. Als er n game is die de titel klassieker verdient is het deze wel.

Het ziet er allemaal natuurlijk veel mooier uit wat ze tegenwoordig maken, maar ik heb eigenlijk nooit echt een game in de buurt van FF7 zien komen.

Geef deze game gewoon een kans en speel het een aantal uur.
Eerst die uurtjes in Mitgar en dan ineens in dat dorpje Kalm, waar Cloud over zijn verleden vertelt en hoe Sephiroth zo'n maniac geworden is. Wat een verhaal. Wat een ervaring. Wat een game. _O_
pi_112555350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:58 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Is dat altijd zo? Ik meen dat de nieuwere versies van de PS3 dat niet meer deden?
PS1 wel; PS2 alleen de eerste modellen PS3.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_112556536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Het zijn geen lelijke graphics. Het is een ouder spel.

Destijds konden we het heel mooi vinden, waarom nu dan niet? Iedereen vond het prachtig toen het uitkwam.
We zijn nu gewoon veel te verwend. Je moet gewoon een knop omzetten als je FF7 speelt, vergeten wat je tegenwoordig speelt en alles dat je na 1997 gespeeld hebt.

Oude muziek had ook niet de opname kwaliteit van tegenwoordig, oude films hadden ook niet de technieken die ze nu hebben. Toch kunnen we klassiekers van eendagsvliegen onderscheiden. Als er n game is die de titel klassieker verdient is het deze wel.

Het ziet er allemaal natuurlijk veel mooier uit wat ze tegenwoordig maken, maar ik heb eigenlijk nooit echt een game in de buurt van FF7 zien komen.

Geef deze game gewoon een kans en speel het een aantal uur.
Eerst die uurtjes in Mitgar en dan ineens in dat dorpje Kalm, waar Cloud over zijn verleden vertelt en hoe Sephiroth zo'n maniac geworden is. Wat een verhaal. Wat een ervaring. Wat een game. _O_
Ik denk dat ik wat jonger ben dan jij, en toen ik spelletjes speelde op mijn 7e ik allang blij was dat ik een halfuurtje achter de computer mocht en dat het bewoog. Daarna is het eerste echte spel dat ik speelde Kingdom Hearts en daarna FFX. Dus ik ben niet anders gewend, en vond daarom FFVII nogal mwah. Irriteerde me mateloos aan hoe het eruit zag. Dat is dan ook al wel weer... 5/6 jaar geleden, dus ik ga het wel gewoon proberen :)

De PSstore pakte mijn cc niet ;(
pi_112564966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Het zijn geen lelijke graphics. Het is een ouder spel.

Destijds konden we het heel mooi vinden, waarom nu dan niet? Iedereen vond het prachtig toen het uitkwam.
We zijn nu gewoon veel te verwend. Je moet gewoon een knop omzetten als je FF7 speelt, vergeten wat je tegenwoordig speelt en alles dat je na 1997 gespeeld hebt.

Oude muziek had ook niet de opname kwaliteit van tegenwoordig, oude films hadden ook niet de technieken die ze nu hebben. Toch kunnen we klassiekers van eendagsvliegen onderscheiden. Als er n game is die de titel klassieker verdient is het deze wel.

Het ziet er allemaal natuurlijk veel mooier uit wat ze tegenwoordig maken, maar ik heb eigenlijk nooit echt een game in de buurt van FF7 zien komen.

Geef deze game gewoon een kans en speel het een aantal uur.
Eerst die uurtjes in Mitgar en dan ineens in dat dorpje Kalm, waar Cloud over zijn verleden vertelt en hoe Sephiroth zo'n maniac geworden is. Wat een verhaal. Wat een ervaring. Wat een game. _O_
Oh, zo bedoelde ik het niet hoor! Ben n van de grootste FF7 fans die je kan vinden :P Speel het nog regelmatig en de graphics waren voor die tijd echt super. Je hebt ook gelijk dat je een knop moet omzetten als je dat soort oudere spellen speelt. Gewoon genieten van verhaal en geweldige gameplay en de graphics negeren :D

Qua muziek is er in mijn ogen geen enkele andere spel in de buurt van FF6 en FF7 gekomen (misschien FF11 een beetje). Als ik nu nog een FF6/FF7 deuntje hoor wil ik meteen weer spelen. Heb ook al een paar keer weer FF11 geinstalleerd en zelfs een maandje betaald omdat ik weer zin nadat ik weer wat nummers had gehoord :D
pi_112598495
Net de toekomst van final fantasy gezien. Met de ontwikkelaars van de lumines-engine. Zomg ze gingen los met details over de trailer. En binnenkort gaan ze de eerste game aankondigen. de demo die ze gaven kon niet fulldetail draaien op een ps3....daarom hadden ze een pc maar eens aangezet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112709691
Ik speel dus 13-2 en ik heb een beest geinfused met mijn silver chocobo, en nu is mijn silver chocobo weg. Ik snap er niets van, wat moet ik doen? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')