Mjah, Type-0, Crisis Core, Versus XIII, Crystal Chronicles, Mystic Quest, allemaal action RPG's die ik heb gespeeld of ga spelen. Ik zou het alleen wel jammer vinden als ze er compleet vanaf stappen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Misschien dat XII dan toch de laatste voor me was...
Laat ze eerst eens versus afmaken!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh oh...
Final Fantasy XV mogelijk action RPG
Square heeft de naam Final Fantasy veel te vaak op producten geplakt. Ze hadden beter een aparte serie kunnen maken voor ARPGs -- net als Kingdom Hearts.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, Type-0, Crisis Core, Versus XIII, Crystal Chronicles, Mystic Quest, allemaal action RPG's die ik heb gespeeld of ga spelen. Ik zou het alleen wel jammer vinden als ze er compleet vanaf stappen.
Helemaal waar. Dat omzetten naar Final van andere series (Saga op GameBoy bijvoorbeeld) heeft uiteindelijk gezorgd voor overkill.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Square heeft de naam Final Fantasy veel te vaak op producten geplakt. Ze hadden beter een aparte serie kunnen maken voor ARPGs -- net als Kingdom Hearts.
Ik ga FFXIII-2 zeker kopen, alleen vind ik de keuze voor 2 permanente party members en 1 monster niet zo geweldig.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:59 schreef Pheno het volgende:
Vanavond gaat de preview online van FFXIII-2. Ik heb echt vrij lang mogen spelen, een hele dag. Vanaf het begin. En damn, het verhaal gaat meteen van jetje. Ik mag een A4 aan dingen niet spoileren, dus wees gerust, de echte verrassingen staan er niet in. Anders krijg ik ruzie met Roy
en met Square Enix
quote:SE wants to release a Final Fantasy every year or two
To follow COD, Assassin's Creed, Battlefield model.
Square Enix wants to launch a new Final Fantasy once every year or two.
This, Final Fantasy producer Yoshinori Kitase told GameReactor, will keep fans interested in the role-playing game series.
"[For] the current generation console[s], Final Fantasy XIII was obviously the first game, and personally I think we took a little too long getting it out," he said.
"When you think of Western AAA titles like Call of Duty, Battlefield, and Assassin's Creed, they seem to work with a lot shorter turnaround - they make a new game in one to two years. That is something we need to follow up, because that seems to be the best way to keep our fans interested and attracted to the franchise."
Final Fantasy 13, which launched in Europe in March 2010, was the first in the series for the current generation of consoles. Final Fantasy 12 launched on PlayStation 2 in Europe on 23rd February 2007.
Kitase admitted Square Enix "learnt a lesson" from the game's long development, and is happier with Final Fantasy XIII-2, which launches early next year after 18 months of development.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het las.. Ik snap de logica erachter sowieso niet echt, want volgens mij wachten de meeste FF fans toch echt wel op de volgende game. En de vergelijking met games als COD en BF is imo nogal absurd aangezien die tot een heel ander genre behoren en het vooral moeten hebben van de multiplayer..quote:Op maandag 21 november 2011 17:47 schreef Aether het volgende:
Gaat de kwaliteit hier onder lijden?
[..]
Met het voordeel dat heel veel modellen en dingen hergebruikt konden worden in het tweede deel. Je komt in veel bekende gebieden zeg maar. Dus dat deze nog vrij rap gaat is niet raar. We zullen het maar niet over bv versus hebben, want dat wordt sowieso een financiėle flop voor Square Enix. Die is gewoonweg niet rendabel meer te makenquote:Op maandag 21 november 2011 21:32 schreef Rikketik het volgende:
Het is wel zo dat het ontwikkelen van nieuwe games voor een bepaalde console nį de eerste game voor die console (FFXIII voor de PS3/X360 in dit geval) veel makkelijker wordt omdat het dev-team dan ervaring heeft met de nieuwe hardware. Ik bedoel, ik weet niet precies wanneer FFXIII-2 in ontwikkeling is gegaan, maar dat heeft geen zes jaar geduurd. Terwijl het er, zo op het eerste gezicht, niet veel slechter uitziet dan FFXIII. Misschien wel beter zelfs. Ga vervolgens na dat de PS3 en de X360 nog wel een aantal jaar voor de boeg hebben en die twee jaar per game klinkt zo onrealistisch nog niet.
Ze hebben veel ‘resten’ van XIII kunnen gebruiken in XIII-2.quote:Op maandag 21 november 2011 21:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met het voordeel dat heel veel modellen en dingen hergebruikt konden worden in het tweede deel. Je komt in veel bekende gebieden zeg maar. Dus dat deze nog vrij rap gaat is niet raar. We zullen het maar niet over bv versus hebben, want dat wordt sowieso een financiėle flop voor Square Enix. Die is gewoonweg niet rendabel meer te maken
Heb direct weggeklikt. Ik snap niet waarom je dat nu al zou willen kijkenquote:Final Fantasy XIII-2 Opening Cinematic CG Video
Dat hebben ze niet gedaan. Zeggen ze. Wat ze wel gedaan hebben zijn alle modellen hergebruikt. Logisch ook. Al vond ik Oerba (het dorpje) er toffer uitzien dan in het eerste deel. Herkenbaar, maar net iets meer detail.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze hebben veel ‘resten’ van XIII kunnen gebruiken in XIII-2.
Ik heb het al gezien. Maar dan in onaffe modus, en dat is echt heel tof. Je ziet precies wie er aan welk gedeelte gewerkt heeftquote:Op woensdag 23 november 2011 10:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Topic op NeoGAF:
[..]
Heb direct weggeklikt. Ik snap niet waarom je dat nu al zou willen kijken
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:46 schreef Aether het volgende:
Picplosie Final Fantasy XIII-2
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Kitase: Xbox market important for us, can remake PS-era Final Fantasy games for 360
Yoshinori Kitase, producer of Final Fantasy XIII-2, revealed a lot of things in an interview with OXM. He said that it is possible to remake old Playstation-era games for the Xbox 360, and also explained why.
“Well, XIII and XIII-2 are only two years apart so obviously we have to stick to the same platforms, otherwise we would have to give XIII-2 to the people who haven’t played the previous work, he said.
“But if we were to remake an old game that’s ten years old or whatever, or make a sequel to that particular title, we don’t have to worry about the same issue.”
Considering how the MGS games are on the Xbox 360 now, it seems that they don’t have to take Sony’s permission for remaking these games for the Xbox 360. This also shows how fragile third-party exclusives are, and nothing is certain nowadays. Although, more people get to enjoy these games.
Kitase also revealed how important the Xbox market is now for them, and while it’s not that popular in Japan, they simply cannot ignore its influence in the western countries. He feels that going multiplatform is great if possible.
“We have always kept our sort of ‘ear out’ as it were to what is popular worldwide, and we obviously were very much aware that the 360 has a huge market outside Japan,” he revealed.
“So as I said once while we were making games in Tokyo, we don’t really feel the importance of Xbox, but when I visit LA for E3 or Europe or a world tour or whatever, we just feel every day how important the Xbox market is for us.
“So that there will always be a need to make the game for both consoles.”
Voelen we het? De zorgvuldige pre-hype op de remake?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:57 schreef Aether het volgende:
In Retro Gamer #96:
The Making Of Final Fantasy VII
Director, Yoshinori Kitase discusses his epic RPG.
[ afbeelding ]
Heb 'm alleen bij AKO kunnen vinden. Bruna bijvoorbeeld niet.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oeh, dat is wel interessant. Eens even zien of de AKO hier dat magazine verkoopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |