Dat zal niet lang duren, ik ken zoveel mensen die diep, zeer diep in de shit zitten , terwijl de bank het niet eens weetquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:49 schreef Bayswater het volgende:
Banken houden momenteel bewust het aantal executieveilingen laag zodat mensen met betalingsachterstanden nog via het reguliere kanaal kunnen verkopen tegen een iets hogere prijs dan een executieverkoop. Die worden, omdat het geen executie is, wel meegenomen in het prijsindexcijfer wat een drukkend effect heeft.
Ik ken er genoeg waarvan de bank aanneemt dat ze diep in de shit zitten (of komen) terwijl dat niet het geval is. En nu?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
Dat zal niet lang duren, ik ken zoveel mensen die diep, zeer diep in de shit zitten , terwijl de bank het niet eens weet
Die mag je me uitleggen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg waarvan de bank aanneemt dat ze diep in de shit zitten (of komen) terwijl dat niet het geval is.
een paar hoeren die niets binnenkrijgen op hun betaalrekening, dat kanquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg waarvan de bank aanneemt dat ze diep in de shit zitten (of komen) terwijl dat niet het geval is. En nu?
Net zoals dus die mensen die jij kent en zogenaamd aan de rand van de afgeond staan. Dat kan. Maar het blijft allemaal bla bla.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een paar hoeren die niets binnenkrijgen op hun betaalrekening, dat kan
Geef eens een termijn dan..wanneer gaat de golf met gedwongen verkopen echt beginnen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal niet lang duren, ik ken zoveel mensen die diep, zeer diep in de shit zitten , terwijl de bank het niet eens weet
Nu lieg je.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg waarvan de bank aanneemt dat ze diep in de shit zitten (of komen) terwijl dat niet het geval is. En nu?
Dan zal de bank erg naar gaan doen tegen die mensenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
quote:Pechtold: We hebben geen huizen, maar hypotheekschulden
Volgens D66-leider Alexander Pechtold is de hypotheekschuld van Nederland net zo een gevaar voor de economie als begrotingstekorten en een oplopende staatsschuld, waar het kabinet-Rutte I zich vooral op focust. Dit zei hij vrijdagavond in de VARA-talkshow Pauw & Witteman.
Pechtold: "Te grote staatsschuld, te groot begrotingstekort, dat is een deel van het probleem. Maar wat je ook bijvoorbeeld ziet is dat je inderdaad een te grote financiële sector kan hebben." Als voorbeeld noemt hij Ierland, dat op zich een gezonde economie had, maar een enorme financiële sector.
De D66-fractievoorzitter waarschuwt voor de Nederlandse hypotheekschuld, die per hoofd van de bevolking de hoogste ter wereld is. "Nederland zou op den duur bijvoorbeeld gevoelig kunnen zijn omdat wij met zijn allen meer dan 600 miljard euro aan hypotheekschuld hebben. We hebben geen huizen, nee we hebben onderpand bij de bank", zei Pechtold.
Beter laat dan nooit, zoals de VVD nu.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:15 schreef Bayswater het volgende:
Volgens mij zat D'66 van 1994 tot en met 2006 in het kabinet met uitzondering van een paar maanden. In die tijd hadden ze de hypotheekmarkt moeten reguleren. Beetje geschreeuw van Pechtold op het verkeerde moment.
In een dalende woningmarkt en het huidige economisch klimaat is het aanzienlijk lastiger om maatregelen te nemen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit, zoals de VVD nu.
Ligt eraan.... als ze dealen...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien wat minder met druggies rondhangen...
Maar ook veel onvermijdelijker... Schuldenslaven zijn de nieuwe horigen, met het verschil dat de horigen vroeger maar 10% hoefde af te dragen aan zijn landheerquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:22 schreef Bayswater het volgende:
[..]
In een dalende woningmarkt en het huidige economisch klimaat is het aanzienlijk lastiger om maatregelen te nemen.
Verzin je die 10% ter plekke of is dat ergens op gebaseerd? Tevens kregen horigen geen eigendomsrechten en waren dus eerder vergelijkbaar met huurders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar ook veel onvermijdelijker... Schuldenslaven zijn de nieuwe horigen, met het verschil dat de horigen vroeger maar 10% hoefde af te dragen aan zijn landheer
Eigendomsrechtenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Verzin je die 10% ter plekke of is dat ergens op gebaseerd? Tevens kregen horigen geen eigendomsrechten en waren dus eerder vergelijkbaar met huurders.
Ik ga er maar van uit dat je die 10% ter plekke hebt verzonnen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Eigendomsrechten![]()
Als je een spijker in de muur wilt slaan moet je toestemming vragen aan de bank
Zo moeilijk was ie toch nietquote:
Het zou ook 12,79% geweest kunnen zijn maar de kern is dat de relatie hypotheekgever-hypotheeknemer wel wat overeenkomsten heeft met de relatie horigen-heerquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:55 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Ik ga er maar van uit dat je die 10% ter plekke hebt verzonnen.
Met dat verschil dat de 'horigen van nu' in een vergelijkbare woning van de landheer zitten en de huurders van nu in een vergelijkbare woning van de vroegere 'horigen'.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het zou ook 12,79% geweest kunnen zijn maar de kern is dat de relatie hypotheekgever-hypotheeknemer wel wat overeenkomsten heeft met de relatie horigen-heer![]()
De vrijen? Dat zijn huurders en banksters
Vrijheid heeft een prijs... je rooft of je werk voor je geld. Als nieuwe horige verkoop je gewoon je ziel aan je meester. Wel een beetje goedkoop.... je ziel voor een stapeltje stenenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met dat verschil dat de 'horigen van nu' in een vergelijkbare woning van de landheer zitten en de huurders van nu in een vergelijkbare woning van de vroegere 'horigen'.
Nog goedkoper is je ziel voor het stapeltje stenen van je huisbaas in te ruilen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vrijheid heeft een prijs... je rooft of je werk voor je geld. Als nieuwe horige verkoop je gewoon je ziel aan je meester. Wel een beetje goedkoop.... je ziel voor een stapeltje stenen
Hoe vrij is de eenzame huurder die kromgebogen voor zijn verhuurder om een gunst vraagt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De vrijen? Dat zijn huurders en banksters
Je ziel dus in te ruimen voor een woonruimte die niet eens van jezelf te noemen isquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog goedkoper is je ziel voor het stapeltje stenen van je huisbaas in te ruilen.
Een soort fabriekshuisje voor de arbeiderquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziel dus in te ruimen voor een woonruimte die niet eens van jezelf te noemen isvroeger wilden de adel nog wel eens een trouwe boer belonen met een stuk grond voor zichzelf, daar hoeven de huidige huurders toch echt niet op te rekenen
Maar liever dat nog dan een 'te koop' bord voor zijn kot van de makelaarquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:05 schreef sorcees het volgende:
Hoe vrij is de eenzame huurder die kromgebogen voor zijn verhuurder om een gunst vraagt?
(vrij naar Boudewijn de Groot).
Als hij maar geen koper wordt, de banken zuigen hem half dood
Wie koper er nu op die veilingen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:41 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Morgen in EenVandaag een reportage over tienduizenden huizenbezitters die in grote problemen zitten en wier huis op de veiling verkocht wordt.
Verheug me er nu al op.
10.000 huizen die nu al op de veiling verkocht worden?quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:41 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Morgen in EenVandaag een reportage over tienduizenden huizenbezitters die in grote problemen zitten en wier huis op de veiling verkocht wordt.
Verheug me er nu al op.
In Amsterdam, voornamelijk handelaren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:46 schreef sorcees het volgende:
[..]
Wie koper er nu op die veilingen?
De banken zelf?
Die meneer van eenvandaag had het over tienduizendEN huizenbezitters, van wie de huizen noodgedwongen moeten worden verkocht.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
10.000 huizen die nu al op de veiling verkocht worden?
Criminelen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:46 schreef sorcees het volgende:
[..]
Wie koper er nu op die veilingen?
De banken zelf?
De lenertjes in het topic beginnen steeds wanhopiger te worden! Heel typisch: hoe meer huizen er te koop staan, en hoe lager de prijzen, des te harder ze moeten roepen dat ze toch echt heel blij zijn met hun geleende huis. En ondertussen doet het toch wel pijn dat ze straks lucht moeten aflossen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziel dus in te ruimen voor een woonruimte die niet eens van jezelf te noemen is![]()
Ik kan natuurlijk niet voor alle 'lenertjes' spreken maar toen ik mijn woning kocht wist ik dat een verplichting voor langere tijd aanging. Dat de huizenmarkt wel eens wat moeilijker zal zijn in de periode wist ik ook. Oftewel er gebeurt niets waar ik geen rekening mee heb gehouden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 07:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De lenertjes in het topic beginnen steeds wanhopiger te worden! Heel typisch: hoe meer huizen er te koop staan, en hoe lager de prijzen, des te harder ze moeten roepen dat ze toch echt heel blij zijn met hun geleende huis. En ondertussen doet het toch wel pijn dat ze straks lucht moeten aflossen...
De meeste "lenertjes" maken zich echt geen zorgen, die zitten lekker op hun "overwaarde", in een mooi huis in een fijne buurt, betalen elke maand een redelijk bedrag aan rente en aflossing en kijken een beetje meewarrig naar al die "huurdertjes" die lopen te roepen dat de huizen te duur zijn (wannabee kopers?) en hun geld voor een veel te dure, slecht onderhouden en dramatisch gelokaliseerde huurkot in de zakken van de huurbaas zien verdwijnenquote:Op maandag 24 oktober 2011 07:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De lenertjes in het topic beginnen steeds wanhopiger te worden! Heel typisch: hoe meer huizen er te koop staan, en hoe lager de prijzen, des te harder ze moeten roepen dat ze toch echt heel blij zijn met hun geleende huis. En ondertussen doet het toch wel pijn dat ze straks lucht moeten aflossen...
Note to self: buy popcornquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:41 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Verheug me er nu al op.
Iemand moet toch de overgewaardeerde lucht betalen, zodra de rente omhoog knalt wordt het hele dure lucht voor de meeste scheeflenersquote:Op maandag 24 oktober 2011 07:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet de snelle huurstijgingen die bij een hoge rente en inflatie hoort.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Iemand moet toch de overgewaardeerde lucht betalen, zodra de rente omhoog knalt wordt het hele dure lucht voor de meeste scheefleners
Een backfire van de openhuizendag?quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:17 schreef sorcees het volgende:
De laatste 2 weken is er wel heel erg veel aandacht in de media voor de huizen/hypotheken problematiek, eindelijk wakker geworden, of begint men het nu echt te voelen?
De leners hier in het topic komen dan ook vertellen dat ze het goed voor elkaar hebben. De echte probleemgevallen kom je hier niet tegen (okee alleen ComplexConjugate met d'r beleggingshypotheek)...quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste leners in dit topic lossen regelmatig af of hebben alles goed afgedekt zodat de hypotheek waarde ooit afgelost gaat worden.
Zou het dan niet zomaar zo kunnen zijn dat de meeste leners in NL het wel redelijk goed geregeld hebben en er eigenlijk alleen maar drukte om niets gemaakt wordt door sommigen hier.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
De leners hier in het topic komen dan ook vertellen dat ze het goed voor elkaar hebben. De echte probleemgevallen kom je hier niet tegen (okee alleen ComplexConjugate met d'r beleggingshypotheek)...
Als je met "de meeste" meer dan de helft bedoelt: ongetwijfeld!quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het dan niet zomaar zo kunnen zijn dat de meeste leners in NL het wel redelijk goed geregeld hebben en er eigenlijk alleen maar drukte om niets gemaakt wordt door sommigen hier.
Wie heeft het over een hoge inflatie... alle tekenen wijzen op stagflatie... m.a.w. dalende koopkracht. Wonen kost geld... huurders weten dat al jaren... binnenkort weten kopers het ook weer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je vergeet de snelle huurstijgingen die bij een hoge rente en inflatie hoort.![]()
De meeste leners in dit topic lossen regelmatig af of hebben alles goed afgedekt zodat de hypotheek waarde ooit afgelost gaat worden.
Natuurlijk zijn er mensen die 'slim lenen' of 'verstandig lenen'. Maar als je beseft dat de financiële goochelaars de afgelopen decennia hun klanten op grote schaal genaaid hebben mag je er vanuit gaan dat er ook op dezelfde schaal giftige hypotheken verstrekt zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het dan niet zomaar zo kunnen zijn dat de meeste leners in NL het wel redelijk goed geregeld hebben en er eigenlijk alleen maar drukte om niets gemaakt wordt door sommigen hier.
Scherpe voorwaarden == dalende huizenprijzenquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je met "de meeste" meer dan de helft bedoelt: ongetwijfeld!
Maar als je ziet dat slechts enkele procenten van de huizen jaarlijks verkocht wordt, is er helemaal niet veel nodig om veel invloed te hebben op de prijs.
Voornamelijk corrupte handelaren in de onderwereldquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In Amsterdam, voornamelijk handelaren.
Wellicht binnenkort ook wel een WBV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |