Ik heb passend gereplyed op die tweet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:14 schreef Glenn0 het volgende:
Zo slecht nog niet dus..twitter:FOX_Research twitterde op dinsdag 08-11-2011 om 17:10:31#TERRANOVA posted a 2.6/6 A18-49 & 7.7m viewers, up +24% and +17% vs. last week’s performance (2.1/6 & 6.6m viewers) reageer retweet
Mjah. En ook vaag dat die emergency exit van The Eye niet groot genoeg was voor een volwassen ventquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zou je een revolver met maar één kogel hebben? Ik neem aan dat hij niet de rest van kogels al verschoten heeft. Wat heeft ie immers om op te schieten?
Toch fijn zo'n mod die zich zo dapper voor de dinosaurussen gooit en deze bagger trouw blijft kijken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:44 schreef remlof het volgende:
Het is best wel een faalserie, maar ik blijf nog even kijken.
Sowieso, wat heb je aan een slot op de deur naar je super-fancy-memory-core als je er een override-hendel naast zet?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah. En ook vaag dat die emergency exit van The Eye niet groot genoeg was voor een volwassen vent
Om de spinnen buiten te houden?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Sowieso, wat heb je aan een slot op de deur naar je super-fancy-memory-core als je er een override-hendel naast zet?
Maar goed, eigenlijk moet ik gewoon niet meer kijken en niet meer zeiken.
Volgens mij paste hij er best door, dat was nog het stomste. En die handle inderdaad, superbeveiliging maar buiten gewoon een deur die je zo openmaakt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah. En ook vaag dat die emergency exit van The Eye niet groot genoeg was voor een volwassen vent
Dat kan (volgens mij) alleen door een Faraday Cage tegen gehouden worden, maar correct me if I'm wrong. Ik had iig een idee dat er geen zak van klopte.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:09 schreef Mirel het volgende:
het was dus geen emergency exit maar een random schacht die voor het verhaal dientDie kamer had overigens nog wel licht dus ergens daar deed de electriciteit het. Ik dacht, is het anti EMP (bestaat dat?), of was het buiten bereik van de EMP? Walkietalkie was dan wel weer kapot. Als het anti EMP is, dan moet er wel meer in Terra Nova zijn zoals dat, belangrijke dingen zoals het ziekenhuis, maar nee hoor
Dat ding was antiek he..ze hebben daar al jaren geen guns meer maar alleen die elektrische dingen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zou je een revolver met maar één kogel hebben? Ik neem aan dat hij niet de rest van kogels al verschoten heeft. Wat heeft ie immers om op te schieten?
Je kan natuurlijk een beetje meedenken met die serie en er vanuit gaan dat als die handle normaal gesproken wordt gebruikt dat er een alarm dan af gaat.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:21 schreef Karina het volgende:
Ik blijf het toch een veredelde kinderserie vinden. Kindje kruipt door schacht, meisje verdwaalt met vriendje, puberliefde met Skye, broertje en Hunter met slang in zijn buik.
En volgens mij (weet het niet zeker) is er ook nog niemand dood gegaan, ook typisch iets voor een kinderserie, was bij bv. The A-Team ook altijd.
[..]
Volgens mij paste hij er best door, dat was nog het stomste. En die handle inderdaad, superbeveiliging maar buiten gewoon een deur die je zo openmaakt.
Die Core kan best in zo een soort van Cage zitten evenals die stroomvoorziening speciaal voor die core, alleen het gedeelte er om heen zit daar niet in, waaronder die kamer.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:39 schreef SevD het volgende:
[..]
Dat kan (volgens mij) alleen door een Faraday Cage tegen gehouden worden, maar correct me if I'm wrong. Ik had iig een idee dat er geen zak van klopte.
Ze lopen elke aflevering met guns rond joh. Alleen zijn die kogels blijkbaar van piepschuim want die dino's voelen er niets van.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dat ding was antiek he..ze hebben daar al jaren geen guns meer maar alleen die elektrische dingen.
alle guns zijn elektrisch.. daarom werkte er niets meer..normale pistolen hebben ze niet meer.quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ze lopen elke aflevering met guns rond joh. Alleen zijn die kogels blijkbaar van piepschuim want die dino's voelen er niets van.
De slagpinnen waren elektrisch zeiden ze. Hun geweren schieten nog steeds kogels en vallen onder "guns". Als niet-dodelijke aanvulling daarop hebben ze die pulswapens.quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:35 schreef Tim86 het volgende:
[..]
alle guns zijn elektrisch.. daarom werkte er niets meer..normale pistolen hebben ze niet meer.
Zit Skyler niet in Breaking Bad?quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:31 schreef PPL het volgende:
Wanneer wordt Skyler nou ens flink uitgewoond door Josh?
Alsof wij in dat verhaallijntje met die gozer in de 'friendszone' trappen.
Skyequote:Op zaterdag 12 november 2011 21:31 schreef PPL het volgende:
Wanneer wordt Skyler nou ens flink uitgewoond door Josh?
Alsof wij in dat verhaallijntje met die gozer in de 'friendszone' trappen.
Dus om daar in te breken hoef je alleen maar de stroomtoevoer plat te leggen zodat het alarm niet afgaat?quote:Op vrijdag 11 november 2011 01:54 schreef DJJoris het volgende:
Je kan natuurlijk een beetje meedenken met die serie en er vanuit gaan dat als die handle normaal gesproken wordt gebruikt dat er een alarm dan af gaat.
Niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:51 schreef Santello het volgende:
Vanaf welke episode begint het goed te worden dan?
Ben gestopt bij 5, ik viel echt in slaap, de trailer en het potentiële goede verhaal heeft het niet waargemaakt.
Geweldig, deed me denken aan Mega Shark vs Giant Octopus.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:46 schreef AntiHero het volgende:
Hahaha eerste 3 minuten van ep 8 gezien. Die vis
Haha dat hadden wij hier ook iddquote:Op woensdag 16 november 2011 17:32 schreef Karina het volgende:
Geweldig, deed me denken aan Mega Shark vs Giant Octopus.
dankjequote:Op donderdag 17 november 2011 11:01 schreef JDx het volgende:
Ik heb medelijden met de mensen die dit nog volgen
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:45 schreef Symer het volgende:
Uit nieuwsgierigheid maar even opgezocht
![]()
![]()
Het is nu wel super duidelijk dat kleine kinderen de doelgroep zijn.
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:45 schreef Symer het volgende:
Uit nieuwsgierigheid maar even opgezocht
![]()
![]()
Het is nu wel super duidelijk dat kleine kinderen de doelgroep zijn.
masochismequote:Op woensdag 23 november 2011 22:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]Echt?
Zelfs de jongens van 'The Asylum' doen dat beter..
Al een paar afleveringen gemist vanwege een verhuizing, wie geeft een reden om ze alsnog te gaan kijken?
Ik kijk het ook nog steeds, zodra je beseft dat de markting gewoon compleet verkeerd is geweest en het ziet voor wat het is, een familie serie die het goed moet doen in syndication, dus weinig doorlopend verhaal, dan is het prima te doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:34 schreef APK het volgende:
Ik kijk nog steeds trouw elke aflevering![]()
Het past in mijn 'bouw de avond rustig af' schema
mee eens. lijkt wel alsof het verhaal opeens wat gehaast gebracht werd, waarschijnlijk omdat het verre van zeker is dat er een 2de seizoen komt...quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:06 schreef Karina het volgende:
Net gekeken. Qua verhaal vond ik deze aflevering wel beter dan de vorige. Er was tenminste een verhaal. En we weten nu ook wat de mysterieuze figuren zijn die her en der op de rotsen staan.
Maar ja, wat al meerdere malen gezegd is: het blijft inderdaad toch een beetje een kinderserie, ook door de familieperikelen elke keer.
Op 28 augustus berichtte executive producer Jon Cassar dat de productie van seizoen 1 er bijna opzat, men had nog twee afleveringen te gaan. Dat was nog ruim een maand voor de première van de pilot.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:47 schreef planethugo het volgende:
[..]
mee eens. lijkt wel alsof het verhaal opeens wat gehaast gebracht werd, waarschijnlijk omdat het verre van zeker is dat er een 2de seizoen komt...
dat verklaart ook waarom de kwaliteit niet zo hoog is. Visueel vind ik t er best acceptabel uitzien, de effects zijn voor een serie best ok en de wereld die geschapen is heeft ook wel wat. Jammer van het slechte script en oninteressante karakters. En de karrenvrachten aan cliches natuurlijkquote:Op dinsdag 29 november 2011 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op 28 augustus berichtte executive producer Jon Cassar dat de productie van seizoen 1 er bijna opzat, men had nog twee afleveringen te gaan. Dat was nog ruim een maand voor de première van de pilot.
Dus buiten datgene wat men in post-production nog heeft kunnen doen, is er niet veel mogelijk geweest lijkt mij. Ze zijn denk ik niet voor shoots teruggeweest naar Australië, de sets stonden er immers al niet meer.
Het zal eerder te maken hebben met een ingreep van FOX eerder dit jaar. Toen werd de pilot al ruim een half jaar uitgesteld, als reden gaf FOX destijds dat de special effects meer werk nodig hadden (Zagen ze er toen nog slechter uit vraag je je dan af, maar dat is een andere discussie.).
In april berichtte The Hollywood Reporter al dat er mogelijk meer aan de hand was.
Er was te weinig materiaal ter plaatse geschoten om een two-hour-pilot te vullen, het creatieve team lag regelmatig met elkaar overhoop, nieuwe medewerkers kwamen en vertrokken. Binnenskamers was FOX niet onverdeeld gelukkig met datgene wat ze zagen van de pilot, waarna er weer nieuwe mensen bijgesleept werden om de boel te redden.
Al met al lijkt het verdacht veel op één grote cluster fuck.
In de laatste aflevering is de CGI al een stuk verbeterd. Ook het verhaal begint ietsje beter te worden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:48 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat verklaart ook waarom de kwaliteit niet zo hoog is. Visueel vind ik t er best acceptabel uitzien, de effects zijn voor een serie best ok en de wereld die geschapen is heeft ook wel wat. Jammer van het slechte script en oninteressante karakters. En de karrenvrachten aan cliches natuurlijk
Hoogverraad ligt gevoelig in de VSquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:06 schreef Karina het volgende:
En waarom zijn de slechterikken geen echte slechterikken? De spion nu ook weer, ze spioneert alleen maar omdat haar moeder ziek is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Te weinig actie hoeft niet uit te maken. Dramatisch geschreven kartonnen karakters, slechte fillers, absurd voorspelbare plotlijntjes en matig acteerwerk wel.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik vind het een prima serie. Je kan wel lopen zeiken dat er niet genoeg actie is, niet genoeg geweld in zit etc. maar het blijft een tv serie. Doe je dat niet kan je na een half seizoen alweer gaan cancellen. De doelgroep is en blijft families voor kanalen als Fox.
idd de gehele aflevering door ;dquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:46 schreef FireFox1 het volgende:
Ik wil de tieten van Skye zien![]()
[ afbeelding ]
Taylor en Jim zijn de enige 2 personages die überhaupt kunnen acterenquote:Op donderdag 1 december 2011 11:07 schreef Kontiki het volgende:
Teleurstellende serie. Vanaf aflevering 2 al filler afleveringen. Rode draad komt maar traag op gang, oninterresante karakters, stomme koters...
Ik kijk eigenlijk alleen nog vanwege Taylor, het enige personage wat me nog kan boeien.
quote:Op donderdag 1 december 2011 11:07 schreef Kontiki het volgende:
Ik kijk eigenlijk alleen nog vanwege Taylor, het enige personage wat me nog kan boeien.
Dit zijn nu net de twee meest cliché matige personages uit de serie.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Taylor en Jim zijn de enige 2 personages die überhaupt kunnen acteren
Kloptquote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef Xaobotnik het volgende:
Dit zijn nu net de twee meest cliché matige personages uit de serie.
Je bedoeld die kleine opdonder? Die mag de volgende aflevering worden doodgebeten door haar favoriete dinosauriërquote:Op donderdag 1 december 2011 20:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mijn favoriete personage moet toch wel Zoë zijn; complex, meeste diepgang en met haar acteerwerk steekt de actrice met kop en schouders boven de rest van de cast uit.
Echt diep wil ik het karakter Taylor niet noemen, maar zijn personage wordt tenminste nog een beetje ontwikkeld gedurende de serie. De relatie met zijn zoon en vrouw, zijn motivatie, etc.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef Xaobotnik het volgende:
Dit zijn nu net de twee meest cliché matige personages uit de serie.
in series en films zeker, en hier zitten er maarliefst 3 kids/pubers die veel in beeld zijn.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso een hekel aan kinderen
Ik weet het niet. Ik heb er gewoon moeite mee, dat het gewoon niet zo goed overeind blijft wanneer je het vergelijkt met verschillende series uit de jaren '90. Denk aan Staregate SG1, of verder terug aan series als Sliders. Het is zo ontzettend nep. Ik had verwacht dat series rond deze tijd toch wel iets mooiers zouden kunnen neerzetten dan Jurassic Park in '93. Je had ook een die begin jaren '90 in Nederland uitgezonden werd. Land of the Lost. Zelfs die ziet er niet direct minder uit dan wat Terra Nova laat zien.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:04 schreef planethugo het volgende:
En de cgi was zelfs dik in orde deze keer
Dat is geen goede vergelijking. De dino's in Jurassic Park die uit de computer kwamen rollen waren vooral 's nachts te zien, terwijl ze in Terra Nova ook overdag rondwandelen of in water zwemmen. Dat laatste is veel moeilijker en duurder om realistisch te maken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:12 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb er gewoon moeite mee, dat het gewoon niet zo goed overeind blijft wanneer je het vergelijkt met verschillende series uit de jaren '90. Denk aan Staregate SG1, of verder terug aan series als Sliders. Het is zo ontzettend nep. Ik had verwacht dat series rond deze tijd toch wel iets mooiers zouden kunnen neerzetten dan Jurassic Park in '93. Je had ook een die begin jaren '90 in Nederland uitgezonden werd. Land of the Lost. Zelfs die ziet er niet direct minder uit dan wat Terra Nova laat zien.
Heb jij de 3 Jurassic Park films wel gezien? Duidelijk niet. Anders had je geweten dat ze wel degelijk overdach te zien zijn. En wanneer deze Terra Nova dinosaurussen 's nachts weergegeven worden, zien ze er nog steeds niet uit hoor. Stargate waren alle vliegende schepen en staf-blasts ook gewoon overdag. Dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:52 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Dat is geen goede vergelijking. De dino's in Jurassic Park die uit de computer kwamen rollen waren vooral 's nachts te zien, terwijl ze in Terra Nova ook overdag rondwandelen of in water zwemmen. Dat laatste is veel moeilijker en duurder om realistisch te maken.
Zelfde geldt voor series als Stargate. Donkere en technische omgevingen zijn simpeler om speciale effecten voor te maken dan iets in helder daglicht.
Als je het over special effects hebt moet je wel onderscheid maken tussen organische en niet-organische effecten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:05 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Stargate waren alle vliegende schepen en staf-blasts ook gewoon overdag. Dus ik weet niet waar je
het over hebt?
Ik denk dat je Steven Spielberg teveel credit geeft voor deze serie.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:05 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik denk trouwens ook dat we kunnen stellen dat Steven Spielberg dit ook gewoon niet kan, een goede serie maken.
Jij had het over de film uit '93.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:05 schreef Xaobotnik het volgende:
Heb jij de 3 Jurassic Park films wel gezien? Duidelijk niet.
Het is een tv-serie met beperkt budget. Vier miljoen is niet veel.quote:En wanneer deze Terra Nova dinosaurussen 's nachts weergegeven worden, zien ze er nog steeds niet uit hoor.
Zoals gezegd: organische voorwerpen zijn heel erg veel meer werk om realistisch te maken dan een vliegend schip van metaal.quote:Stargate waren alle vliegende schepen en staf-blasts ook gewoon overdag. Dus ik weet niet waar je het over hebt?
Ik weet alleen dat het moeilijk en erg tijdrovend is om zoiets te maken. Combineer dat met een beperkt budget en je weet dat het niet veel beter kon.quote:En in water zwemmen? Vind je dat serieus een argument voor die trieste vis van twee weken geleden?
Het is voornamelijk de naam van Spielberg die hieraan vasthangt.quote:Ik denk trouwens ook dat we kunnen stellen dat Steven Spielberg dit ook gewoon niet kan, een goede serie maken. Geloofwaardige special effects, het interessant houden van een verhaal, met Falling Skies en Terra Nova is het hem gewoon niet gelukt. Ondanks dat het de series waren met het grootste budget van dit jaar (op Game of Thrones na).
Dus? Zoveel schelen ze niet kwa SE.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:41 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Jij had het over de film uit '93.
4 Miljoen per episode niet veel? Ik denk dat je je maar eens beter moet inlezen.quote:Het is een tv-serie met beperkt budget. Vier miljoen is niet veel.
En toch is het veel eerder wel degelijk gedaan. Vergeet niet dat het gros van de LotR of in SG:SG1 veldslagen, een hoop van de BSG scenes (bijv. een vallende Adama in The Plan). Maar nogmaals, er zijn zat scènes in de nacht met nep-dinosaurussen, die gewoon niet opkunnen tegen wat meer dan 15 jaar terug werd gedaan. En daarna nog een keer in bijv. Godzilla en in King Kong. En nogmaals, zat van die scènes zijn overdag of in andere situatie waarin al het detail te zien is.quote:Zoals gezegd: organische voorwerpen zijn heel erg veel meer werk om realistisch te maken dan een vliegend schip van metaal.
Nee, het is echt zijn serie. Hij is de eerste executive producer die veel van de beslissingen voor zijn rekening neemt, en waarschijnlijk ook gewoon de eindverantwoordelijkheid draagt voor hoe het eea dient te verlopen.quote:Het is voornamelijk de naam van Spielberg die hieraan vasthangt.
Ah mooi, want zou kut zijn als er nu een winterstop wasquote:Op woensdag 7 december 2011 23:02 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Nope, 12 december weer 1 en op 19 december de dubbele season finale aflevering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |