Ik geloof dat je duidelijk genoeg was in het vorige deel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.
Mylo Xyloto is matig, afgezien van Paradise en Charlie Brown
ja dat het matig is vind jij. Een ander vond VLV weer matig. We zullen t wel zien. Ik hoop het iig niet want ik hou van hunquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.
Mylo Xyloto is matig, afgezien van Paradise en Charlie Brown
Dat is volgens mij directe CD kwaliteit ofzo?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Brm-G het volgende:
Valt me een beetje tegen om heer eerlijk te zijn. Achjaaaa we moeten het er maar mee doen. Misschien klinkt het beter na een paar keer luisteren. Wat is trouwens het verschil met de FLAC versie en de MP3 versie die ik gedownload heb? Flac is 6x zo groot....
Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Noem me een sukkel, maar wat bedoelen jullie precies met "overgeproduceerd"?![]()
En nu alweer offline!quote:
Nee hoor? Al zie ik veel klachten dat sommige het niet kunnen zien...quote:
De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.quote:
Goeie PR weerquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:21 schreef Apotheose het volgende:
trouwens: http://www.volkskrant.nl/(...)um-kunnen-zijn.dhtml
[..]![]()
Volgens mij riep ie ook al zoiets 3 jaar geleden. Zou het ook wel t laatste concert kunnen zijn toen hier in NL... Dus Chris, niet de moed opgeven
Clip is belachelijk trouwens, lachwekkend slechtquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Amsterdamquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:
[..]
De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.
Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Wat vind je dan vernieuwend aan dit album? Ik vond het 'vernieuwende' geluid op Viva La Vida een stuk beter dan, hier kan ik niets vernieuwends ontdekken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef CoExist het volgende:
[..]
Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.
Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?
Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
lolwutquote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Noem me een sukkel, maar wat bedoelen jullie precies met "overgeproduceerd"?![]()
Dat is ook nog maar 388238238 keer gezegdquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.
Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.
Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'
Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Vooruitgang betekent niet dat je minder moeite moet steken in songwriting en meer moeite moet steken in production.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:18 schreef Apotheose het volgende:
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik.
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.quote:Chatting at their Bakery Studio in Hampstead – having just finalised the tracklisting over lunch - the band appear relaxed although admittedly nervous how the world will respond to a record which began life as a “quiet acoustic record”, at one point was intended to be a soundtrack to a Yellow Submarine-style animated film (abandoned because it would take five years to make) and now sees life as a progressive synth-infused pop “concept album” that still rocks; Buckland’s guitar is arguably more prominent than on previous outings.
Bassist Guy Berryman reveals: “It was going to be a kind of soundtrack album to a film we were writing which had a story through it and we got quite far down the line with designing characters and then we abandoned that idea and moved into a different direction, retaining elements of the acoustic album and the soundtrack album, so what we’ve ended up with is an album that we arrived at in quite an unusual sort of way. So it’s kind of a hotchpotch of all those different phases.”
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Young_David het volgende:
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
Blijkbaar niet bij het laatste album (en Viva la Vida)... Sowieso hoor ik al deze nummers niet terug bij de muziek van Coldplay.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
Cartoon Heart(s) toch ?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:30 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
Speed of sound!quote:
je luistert nu Paradisequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just give a second thought
what if we don't get caught...
Akoestisch is het juist het mooistquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:22 schreef CoExist het volgende:
Ze speelden "The Scientist" tijdens de laatste tour akoestisch... En daar werd ik dus niet zo blij van! Het is 1 van mijn favoriete Coldplay tracks.
quote:
ik lust ook wel een beschuitje met 'mquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:36 schreef DjinN het volgende:
[..]![]()
Ik moet zeggen dat Chris er wat looks betreft wel erg op vooruit is gegaanEerst was et zo'n mager en best schriel menneke, en nu lijkt ie eindelijk wat spieren gekweekt te hebben
Viel me op bij een van zijn laatste optredens die ik heb gezien
![]()
gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Akoestisch is het juist het mooist![]()
Ik baal er nog steeds nog wel van dat Mylo Xyloto zo'n matig album geworden is, en die clip laat al helemaal zien dat ze de weg kwijt zijn. Ik ben nog wel benieuwd naar de B-kantjes, want Moving to Mars is met afstand hun mooiste nummer van deze sessie.
Ik mag toch heus wel wat kritiek leverenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompen
je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik mag toch heus wel wat kritiek leverenDaarnaast lijkt iedereen in de hemel te zijn met dit album en dat vind ik eerder jammer, aangezien ze de andere albums ook goed vonden en ik had verwacht dat mensen hier daarom ook wel wat kritiek zouden hebben
Je kan niet zeggen dat ze een ontoegankelijkere of vernieuwende weg ingeslagen zijn na Viva La Vida.
Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.
Ik zeg dus niet dat je geen kritiek mag leveren, maar 1 keer is genoeg. Tis een fan- en geen bashtopic.
Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).
Is dit een fantopic trouwens? Ik zie 'Coldplay' in de topictitel staan, maar dat houdt toch eerder in dat hier gewoon over Coldplay gesproken mag worden en dat hoeft dan toch niet per se op een adorerende manier te zijn?
Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.
Ik zie namelijk mensen die het album niet waarderen, prima, even goede vrienden. Maar ik zie diezelfde mensen na een aantal positieve reacties toch weer tevoorschijn komen om te benadrukken hoe slecht ze het album vinden. Alsof ze het niet aankunnen dat er wel liefhebbers zijn.
Verder hoop ik dat je het met me eens bent dat je in een artiesten/bandtopic liever positieve reacties herhaaldelijk ziet dan negatieve.
Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.
Ik zal proberen mijn mening wat duidelijker toe te lichten dan. Ik ben altijd een groot fan geweest van het vroegere Coldplay, X & Y vond ik wisselvallig, maar had een aantal prachtige nummers. Viva La Vida vond ik in eerste instantie niks, maar naar verloop van tijd werd het misschien mijn favoriete album van hen. Ik vond met name de manier waarop werd afgeweken van traditionele songstructuren erg verfrissend en sfeervol (Escapist, Strawberry Swing, Lovers in Japan en Yes bijvoorbeeld). Ook de ambient stukjes (dankzij Brain Eno) waren erg goed, daarom keek ik erg naar dit album uit, omdat ik wist dat Eno een nog grotere rol zou krijgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.
Tuurlijk, discussie is goed, en meningen moeten geuit worden. Echter is er een grens tussen kritiek en iets simpelweg de grond in boren en zeggen dat ze de weg kwijt zijn.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
je luistert nu Paradise
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! haha ja die kwam idd voorbij
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Een foto heb ik hier:quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:49 schreef CoExist het volgende:
Ja, bij de platenzaak was ik soms uren te vinden... lekker luisteren en het boekje van de CD doorbladeren. Om uiteindelijk toch een keuze te maken welke CD ik mee ging nemen van m'n zuurverdiende centen.
Die tijd is voorbij... we downloaden de complete discograpy van een artiest en flikkeren we de liedjes die we leuk vinden op onze MP3-player en shuffle-en vervolgens alles door elkaar. Niet echt waar albums voor bedoeld zijn denk ik. Maar goed ik dwaal af.
Ontopic! Ik vind de nieuwe Coldplay plaat leuk!![]()
@ Beaudelaire,
Is de CD een digipack vorm ofzo? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!
Morgen eerst tot 15.00 uur werken en daarna een kapper afspraak en dan pas kan ik Mylo Xyloto ophalen...Gelukkig is m'n vriendin aan het werk dan dus kan ik 'm lekker luid opzetten en relaxed op de bank hangen en er naar luisteren!
Het is een plastic hoesje, zoals de meeste cd's.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:16 schreef Brm-G het volgende:
Is het trouwens een plastic hoesje? Of een cardsleeve zoals de allereerste oplage van Viva la Vida?
EDIT: en zijn er nu 2 versies met verschillende cover art?
Ja, een hele uitgebreide versie. Ik heb alleen de standaard versie gezien, die je het meest in de winkels zult zien.quote:
Klopt, maar de card sleeve gaan echt heel snel kapot. Er komt erg snel een (klein) scheurtje in het karton.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:47 schreef Brm-G het volgende:
Oke. Vind zo'n plastic hoesje toch minder mooi dan een card sleeve zoals ik die van viva la vida heb (zonder prospect march erbij)
Ik ook! Beetje vioolachtige geluid kan ik wel waarderen!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik vind het eerste nummer (titel van het album) echt heel mooi.
Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:28 schreef DjinN het volgende:
Ik moet nog eventjes wachtenHeb toch de special edition besteld
Vriendjelief krijgt de gewone morgen binnen, en ik moet nog even wachten op de mijne
Hij moet vanuit Japan komen dus het duurt nog ff maar dan heb ik wel wat
![]()
Nee, heb em niet via de coldplay site zelf besteld. Was op Bol.com aan het kijken. Daar stond de gewone cd, vinyl versie, en de speciale editie (neem aan dat dat ze daarmee de popup-versie bedoelen). De laatste heb ik besteldquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:30 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???
(Of heb je niet die POp-Up versie besteld??)
Ik heb hetzelfde. Hoe meer ik het luister, hoe beter ik het ga vinden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:23 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Don't Let It Break Your Heart, wat een verschrikkelijk heerlijk nummer. De energie die vrijkomt is geniaal
Ik waardeer het album steeds meer, ondanks dat het wel een van de mindere Coldplay blijft kan ik hem wel steeds meer waarderen.
schandaligquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:40 schreef Brm-G het volgende:
Bij CDWow is mylo xyloto maar 10,99 EUR:O
Vind ik van niet. Wil er rustig 16 euro voor betalen. Als echte fan zou die 6 euro me niet uitmaken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:42 schreef Brm-G het volgende:
Hoezo schandalig? Mooi toch. Beter dan die prijzen van 16 EUR excl verzenden.
Maar dan heb je hem wel pas over 2 weken binnenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:40 schreef Brm-G het volgende:
Bij CDWow is mylo xyloto maar 10,99 EUR:O
Til Kingdom Come is gewoonweg prachtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zit X*Y weer eens te beluisteren. En dat album is mijn achting gestegen. What If, Swallowed In The Sea en Til Kingdom Come zijn briljant. Geen paspoes, puur Coldplay zoals Coldplay moet zijn!
Toevallig alledrie mijn favoriet van X&Y. Prachtige nummersquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zit X*Y weer eens te beluisteren. En dat album is mijn achting gestegen. What If, Swallowed In The Sea en Til Kingdom Come zijn briljant. Geen paspoes, puur Coldplay zoals Coldplay moet zijn!
ik kijk nog wel es of er wat leuks tussen zit. Maar komt ook wel omdat ik nu 3 cd rekken aan de muur heb hangen wegens een rekenfoutquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Toevallig alledrie mijn favoriet van X&Y. Prachtige nummers
Morgen ga ik wel even langs een platenzaak om het album te kopen, toch grappig dat ik dat bijna nooit meer doe
Er zijn nog mensen met platen ... wat is er zo raar aan fysieke CD's?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:18 schreef Jivis het volgende:
Er zijn hier serieus nog mensen met fysieke cd's?
Waar dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef CoExist het volgende:
Zo, ik heb de mijne ook binnen! ¤ 5,- prima prijs voor een CD. Heb er dan ook gelijk maar 2 gehaald!
Ehm... dat kan ik zeggen helaas. Was een vrienden dienstje van iemand.quote:
Zeg het dan ook niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:01 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ehm... dat kan ik zeggen helaas. Was een vrienden dienstje van iemand.
Maar prachtige CD met mooie cover en inlay art! "Don't Let It Break Your Heart" en "Charlie Brown" blijven voor alsnog mijn favorieten.
Ik zie je post bij het Coldplay bericht op FBquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:32 schreef BobW het volgende:
[..]
Zeg het dan ook niet.![]()
Kan niet wachten om deze nummers live te horen
Wat/waar dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik zie je post bij het Coldplay bericht op FB
Vergis me volgens mij.. overal hebben mensen ongeveer dezelfde profielfoto als jij hier op FOK!quote:
De videoclip is tof, het nummer is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:41 schreef CoExist het volgende:
Vreemd genoeg kan ik "Paradise" bijna niet verdragen... Ik vind het een vreselijk nummer en die olifanten videoclip heeft daar erg bij geholpen...
Dan wil hem ook graag, zit er vet uit!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand deze wallpaper in 1920x1080 formaat?
je zei het zelf al: smaken verschillen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:13 schreef IAmKloot het volgende:
smaken verschillen en alle respect voor ieders smaak...maar fucking hell hoe kan je deze plaat nou top vinden???? teksten zijn kinderlijk, de oooowooo's en aaaaaaahs vliegen je om de oren als een liedje leuk dreigt te worden gooit de productie wel roet in het eten
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef IAmKloot het volgende:
ben ik de enige die deze plaat tenenkrommend slecht vind??? ik had goede hoop na pinkpop maar het is echt een draak van een plaat geworden. Us Against The World is wel mooi...
Je dacht; iedereen negeert mijquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:13 schreef IAmKloot het volgende:
smaken verschillen en alle respect voor ieders smaak...maar fucking hell hoe kan je deze plaat nou top vinden???? teksten zijn kinderlijk, de oooowooo's en aaaaaaahs vliegen je om de oren als een liedje leuk dreigt te worden gooit de productie wel roet in het eten
Okayquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:13 schreef IAmKloot het volgende:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
Je dacht; iedereen negeert mijlaat ik het nog eens proberen!
Wat wil je dat we erop zeggen, 'ik vind van niet'?
:'''3 XDquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef IAmKloot het volgende:
echt het niveau humor wat je verwacht van coldplay fanboys
mooi.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:13 schreef IAmKloot het volgende:
Het gaat om smaak sukkel. Ga nu maar weer weg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:31 schreef IAmKloot het volgende:
geen tegen argumenten??? dacht altijd dat een forum er mede voor was om te discussiëren
Kinderachtige tekst... Vind ik niet. Ik vind zo een zin in ETIAW als 'i'd rather be a comma than a full stop' gewoon zo mooi. Je kunt er zelf wat van maken. En DAT vind ik altijd zo mooi aan de teksten van coldplay.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:31 schreef IAmKloot het volgende:
geen tegen argumenten??? dacht altijd dat een forum er mede voor was om te discussiëren
Ik weet in ieder geval dat je er eindeloos over kunt discussieren en dat jij dat niet snapt. Zullen we het daarbij laten of wil je nog dieper zinken?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:35 schreef IAmKloot het volgende:
wat weet jij van smaak zwakzinnige...gegroet
Geen tegenargumenten als het je alleen maar om het trollen is. Want zo kom je namelijk echt over.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:31 schreef IAmKloot het volgende:
misschien komt het zo over, maar was echt mijn bedoeling niet. Ik ben oprecht teleurgesteld in deze plaatquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:00 schreef DjinN het volgende:
[..]
Geen tegenargumenten als het je alleen maar om het trollen is. Want zo kom je namelijk echt over.
Dan ze je lekker ff "Parachutes" op en ga je ff in een hoekje zitten huilen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:10 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
misschien komt het zo over, maar was echt mijn bedoeling niet. Ik ben oprecht teleurgesteld in deze plaat
Als je 2x hetzelfde gaat zeggen in de hoop een discussie uit te lokken en dan ook nog met opmerkingen alsquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:10 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
misschien komt het zo over, maar was echt mijn bedoeling niet. Ik ben oprecht teleurgesteld in deze plaat
komt, dan komt het op mij over alsof het je om het trollen te doen is. Maar nm, jij vind de nieuwe cd niet mooi, so be it.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef IAmKloot het volgende:
echt het niveau humor wat je verwacht van coldplay fanboys
en de humor gaat maar doorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:17 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dan ze je lekker ff "Parachutes" op en ga je ff in een hoekje zitten huilen.
Eerst had ik nog wel de pet op met die site, maar dat is me laatste tijd hard tegen gevallen. Verschrikkelijke site, het lijkt wel of mensen het album gewoon slecht willen vinden. Nieuwe RHCP wordt ook zo afgezeken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef CoExist het volgende:
Sorry man! Ik begrijp je teleurstelling! 3 jaar terug werd VLV ook veelvuldig afgekraakt! En nu vinden veel mensen het ineens een geweldig album. Ik word persoonlijk een beetje flauw van al die echte fans van het eerste uur die menen aandelen te bezitten over de artiest en hun muziek. En als dan het nieuwe album of sound niet bevalt dan word het genadeloos afgezeken... om het over 3 jaar weer op te hemelen. De website MusicMeter is hier een mooi voorbeeld van.
Het overkomt U2, Radiohead, The Killers, Queen in de haren '80 en vele anderen. Ti's maar net hoe je zelf open staat voor (nieuwe) muziek. Want achteraf is het maar gewoon muziek weetje...
terwijl ze daar toch ook Charlie Brown lieten horen en aftrapten met Hurts like Heaven.Die vind je wel mooi dus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:37 schreef IAmKloot het volgende:
is ook zo, teleurgesteld was misschien een te zwaar woord, maar ik had na pinkpop best hoge verwachtingen van deze plaat...en daar heeft de band niet aan kunnen voldoen
Zelden zulke wijze woorden gehoordquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:45 schreef CoExist het volgende:
Misschien kan dat nog komen! Ik gebruik muziek veel als referentie kader van wat ik veel luisterde en waar ik in het leven stond op moment. Bijv. Ik had het album Discovery van Daft Punk op repeat toen ik aan het klussen was in m'n eerste huis en ik m'n intrede maakte in de echte wereld. Coldplay - Life In Technicolor brengt me terug naar mijn eerste keer New York. En zo zijn er zoveel referentie kaders bij mij en muziek.
Dit album en deze sound is nieuw en nog niet vertrouwd, je kan het nog nergens aan toekennen. En het duurt een paar weken/maanden en misschien vind je dit dan een wereldplaat.
Word wel erg offtopic zo... sorry!
GMTAquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
terwijl ze daar toch ook Charlie Brown lieten horen en aftrapten met Hurts like Heaven.Die vind je wel mooi dus?
Verder ben ik het absoluut met DjinN eens. Tis weer ff wat anders en dat maakt je nieuwsgierig. Dat duet met Rihanna bijv. Zo niet wat ik van coldplay gewend ben maar ik vind t wel bijzonderHeb niet echt een favoriet qua album. Vind t stoer dat ze elk album in een stijl gieten en daar zelf ook naar kleden.
ooow ik ook! Dat heb ik bijna bij alle muziek. Weet ik nog welk jaar, hoe ik me voelde, wat ik deed.. waar ik was...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:45 schreef CoExist het volgende:
Misschien kan dat nog komen! Ik gebruik muziek veel als referentie kader van wat ik veel luisterde en waar ik in het leven stond op moment. Bijv. Ik had het album Discovery van Daft Punk op repeat toen ik aan het klussen was in m'n eerste huis en ik m'n intrede maakte in de echte wereld. Coldplay - Life In Technicolor brengt me terug naar mijn eerste keer New York. En zo zijn er zoveel referentie kaders bij mij en muziek.
Dit album en deze sound is nieuw en nog niet vertrouwd, je kan het nog nergens aan toekennen. En het duurt een paar weken/maanden en misschien vind je dit dan een wereldplaat.
Word wel erg offtopic zo... sorry!
eh... GTMA?quote:
godver..het is weekend..ik ben ziek, en heb meer dan 40 uur gewerkt deze weekquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ooow ik ook! Dat heb ik bijna bij alle muziek. Weet ik nog welk jaar, hoe ik me voelde, wat ik deed.. waar ik was...
[..]
eh... GTMA?![]()
quote:
soort intro van ETIAW.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:17 schreef Duuc-nl het volgende:
Heb het album binnen, echt weer zo goed.
Maar uhm, waar slaat het nummer M.M.I.X. op, is maar 37 seconden? Geen zang, gewoon een deuntje?
Die hoor je al in A Hopefull Transmissionquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:59 schreef CoExist het volgende:
Dankjewel Neo-Mullen!
Getypt op m'n iPod Touch terwijl ik in bed lig met Don't Let It Break Your Heart op repeat! Het einde van dat nummer... die heartbeat drum/bas die je hoort.
Ta-dum Ta-dum Ta-dum... Zo mooi!
ja ik had er ook al een naar gevoel bij. Niet dat het nummer slecht is maar niet een nummer waar je vrolijk van wordt. Positief bedoeld, want ik hou daar wel van op zn tijd... Us Against The World ontroerde me meteenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die hoor je al in A Hopefull Transmission
Up in Flames geeft me een erg beklemmend gevoel. Eigenlijk het gevoel van een break-up. Zeer sterk nummer.
Er is inderdaad een gelijkenis, al is het deuntje niet exact identiek. Maar de kans dat Coldplay dit rechtstreeks gejat heeft van een onbekende Vietnamese zangeres lijkt me uitermate klein. En het is ook maar net wat je plagiaat wilt noemen. Loop de hitparade van deze week eens door. Het grootste deel van de nummer is gebaseerd op akkoordenschema's en patroontjes die tot vervelens toe worden uitgemolken en gerecyclet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef Apotheose het volgende:
we hebben weer een stukje plagiaat-rechtszaak binnen waarschijnlijk. Dit keer gaat het om Princess Of China , wat idd wel wat lijkt op een vietnamees nummer:
http://www.tuoitrenews.vn(...)r-plagiarism-1.48850
Ik kan me enigszins vinden in je mening.quote:
Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:48 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Ik kan me enigszins vinden in je mening.
Ook ik vind het album een beetje tegenvallen, maar na het album vaker te hebben beluisterd, is m'n mening ietwat bijgedraaid.
Het jammere is dat ik voordat dit album uitkwam eigenlijk geen nummers van Coldplay wist op te noemen die ik slecht vond. Dat zijn er nu 1 album later al 3.
Toch moet ik ook zeggen dat ik weer een paar nummers aan m'n favorieten heb toegevoegd, zoals ik eerder al aangaf.
Dat maakt dat ik ondanks enige teleurstelling toch met album kan leven. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat je alle nummers op Mylo Xyloto slecht vind, want dat zijn ze gewoonweg niet allemaal.
Ik vind Princess In China, Every Teardrop Is A Waterfall en vooral Major Minus eigenlijk de slechte nummers.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?
Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik Up in Flames steeds beklemmender vind... het geeft me echt een gevoel van permanent afscheid, doet me denken aan iemand verliezen aan de dood.
Heeft deels te maken met de bassline, maar ook met de manier waarop Chris zingt... Hmm vreemde plaat.
Ga je schamen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:03 schreef Duuc-nl het volgende:
Ik had het eerst ook gedownload maar wilde toch wel de cd hebben (:
Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef CoExist het volgende:
Sorry man! Ik begrijp je teleurstelling! 3 jaar terug werd VLV ook veelvuldig afgekraakt! En nu vinden veel mensen het ineens een geweldig album. Ik word persoonlijk een beetje flauw van al die echte fans van het eerste uur die menen aandelen te bezitten over de artiest en hun muziek. En als dan het nieuwe album of sound niet bevalt dan word het genadeloos afgezeken... om het over 3 jaar weer op te hemelen. De website MusicMeter is hier een mooi voorbeeld van.
Het overkomt U2, Radiohead, The Killers, Queen in de haren '80 en vele anderen. Ti's maar net hoe je zelf open staat voor (nieuwe) muziek. Want achteraf is het maar gewoon muziek weetje...
Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:11 schreef Apotheose het volgende:
Tsja, het is en blijft een kwestie van smaak. Zo ook recensies die menen de feiten te vertellen. Het is geen feit of het album goed of slecht is. Het is een MENING.![]()
Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:55 schreef thettes het volgende:
[..]
Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.
En over je voorbeelden... het is toch ook een bijna algemeen geaccepteerd gegeven dat U2 sinds half jaren '90 weinig betekenisvols meer heeft gedaan en dat The Killers het beste waren op hun eerste twee albums?
En dan nogmaals... Coldplay heeft met dit album geen nieuwe sound, enkel een andere sound. Die we overigens allang kennen van het gemiddelde top-40 nummer. Je mag het best mooi vinden hoor, maar ik vind het gemakkelijk en saai. En zo ook heel veel recensenten, ook hen die VLV meteen in het begin al wél waardeerden.
Ik ben allang geregistreerd op musicmeter, die ene user met Parachutes in z'n top 10quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:02 schreef CoExist het volgende:
[..]
Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind.
Maar registreer je alsjeblieft op MusicMeter en lees je in. Ik ben jaren geleden al opgehouden met het serieus nemen van andermans meningen qua muziek/film/etc.
Meningen en smaken verschillen nu eenmaal per muziek, per persoon, per tijd waarin je leeft.
ja maar er zijn zo ook heel veel mensen die de mening met mij delen dat Coldplay gewoon te gekke band is en dit nieuwe album gewoon een apotheose is. Heeft ook een betekenis.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.
Maar je kunt zo wel alles gaan relativeren. Een mening die zeer breed gedragen wordt heeft natuurlijk wel een betekenis.
dat het een 'simpele top 40 sound is' vind ik eerder een mening dan een feit. Je kan naar mijn mening toch ook alles verwachten in de top 40. Het is niet alleen maar Lady gaga of Justin Bieber ofzo. ALs muziek populair is en men het 'mooi' vindt - dan koopt men het. En als meer en meer mensen dat doen komt het vanzelf in de hitlijsten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:10 schreef thettes het volgende:
Overigens zijn termen als 'overproductie' of 'gemakszucht want een simpele top-40 sound' wel enigszins objectief vast te stellen, in ieder geval meer dan een term als 'mooi'. Daarover gaat het dan ook vooral in dit topic denk ik.
DAT idd. Het is volgens mij nooit goed. Andere sound? 'ah nee het is niet coldplay meer. Ik haak af' . Zelfde sound? 'ah nee weer hetzelfde' (om ff kort door de bocht te zijn). Zo'n gevoel krijg ik er dan bij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:32 schreef CoExist het volgende:
Als Coldplay was door gegaan met albums zoals Parachutes of AROBTTH dan waren ze het bandje wat elke keer de zelfde lieve intieme liedjes uitbrengt. Ik vind het juist knap dat ze iets heruitvinden en hier door fans verliezen maar ook weer binnenhalen.
True.quote:En natuurlijk haalt Coldplay tegenwoordig trucjes uit met hun albums. Dat doet U2 ook al jaren. Op het album staat een stevige (stadion) rocker, een ballad, makkelijk in het gehoor liggende singles etc. Maar ach, het is maar muziek... Zo lang ik er van kan genieten vind ik het allemaal wel prima.
Dat hoor ik wel vaker. Net alsof het nooit goed kan zijn. Dat is pertinent onwaar. Kid A van Radiohead, dat was heel anders dan OK Computer maar minstens zo goed. Zo ook Achtung Baby van U2. Dat was een grote ommekeer qua sound maar óók goed. Pas daarna werd U2 in mijn ogen gezapig.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:09 schreef Apotheose het volgende:
DAT idd. Het is volgens mij nooit goed. Andere sound? 'ah nee het is niet coldplay meer. Ik haak af' . Zelfde sound? 'ah nee weer hetzelfde' (om ff kort door de bocht te zijn). Zo'n gevoel krijg ik er dan bij.
Mij boeit het geen fuck hoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lekker belangrijk weer allemaal
Ik ga zometeen met MX in de auto naar m'n kamer rijden. Jammer voor de mensen die er niet van kunnen genieten
Jawel hoor, maar van 20 personen hetzelfde riedeltje horen is niet waarom ik in dit topic postquote:Op zondag 23 oktober 2011 20:31 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Mij boeit het geen fuck hoor
Genoeg andere mooie muziek
Volgens mij kan jij het niet hebben dat er kritiek word geleverd op Coldplay
Hmmmmmmm wie doet dat?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef Duuc-nl het volgende:
Mensen die na 1x een paar nummers te hebben gehoord van het nieuwe album gaan gelijk helemaal haten
Was hetzelfde bij Viva la Vida, werd paar weken later de hemel in geprezen en is ondertussen gewoon 10 miljoen x verkocht. Dus, luister het album is 5x en kom dan terug.
Het rijmt ja, maar wat is hier diep aan?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:13 schreef Duuc-nl het volgende:
En de lyrics dan, van bijvoorbeeld us against the world:
There is no one else that I can say this to
And there is nothing better than talk to you
If you have a problem, I'll be here for you
Cause girl you always know that it's us against the world
Gewoon zoals altijd weer zo goed en diep.
Pfff...dan geef je me een slecht voorbeeld zeg, zoals Tchock al zegtquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:13 schreef Duuc-nl het volgende:
Herkenbaar. Had ik met Every Teardrop is Waterfall. Bij de radio release gelijk geluisterd en was toen niet bepaald positief over het nummer. Na een aantal keren het te luisteren is dat toch wel veranderd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef Duuc-nl het volgende:
Mensen die na 1x een paar nummers te hebben gehoord van het nieuwe album gaan gelijk helemaal haten
Was hetzelfde bij Viva la Vida, werd paar weken later de hemel in geprezen en is ondertussen gewoon 10 miljoen x verkocht. Dus, luister het album is 5x en kom dan terug.
die lyrics kloppen heul niet. Had er ook op gegoogled en kwam daar ook op uit. Maar als ik het nummer op t album luister is toch echt dit:"quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:13 schreef Duuc-nl het volgende:
Maar goed, dat zal ook wel niet in de smaak vallen gok ik zoquote:Oh morning come bursting
The clouds amen
Lift off this blindfold, let me see again
And bring back the water let your ships roll in
In my heart she left a hole
The tightrope that I'm walking just sways and ties
The devil as he's talking with those angel's eyes
And I just want to be there when the lightning strikes
And the saints go marching in
And sing
Slow it down
Through chaos as it swirls
It's us against the world
Like a river to a raindrop
I lost a friend
My drunken has a Daniel in a lion's den
And tonight I know it all has to begin again
So whatever you do, don't let go
And if we could float away
Fly up to the surface
And just start again
And lift off before trouble just erodes us in the rain
Just erodes us in the rain
Just erodes us, and see roses in the rain
And sing
Slow it down
Slow it down
Through chaos as it swirls
It's us against the world
Tsja...Ik vind het kut net, en heb het afgezet...ga het nog wel eens proberen. Want ik weet dat je geen mening moet geven na een ereste keer luisterenquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef Duuc-nl het volgende:
Vind deze wel duidelijk het beste nummer wat ik voorlopig heb geluisterdquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
die lyrics kloppen heul niet. Had er ook op gegoogled en kwam daar ook op uit. Maar als ik het nummer op t album luister is toch echt dit:"
[..]
Maar goed, dat zal ook wel niet in de smaak vallen gok ik zoIk vind het briljant
Als dit de correcte lyrics zijn zijn ze in ieder geval oneindig veel dieper dan dat voorbeeld van netquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
die lyrics kloppen heul niet. Had er ook op gegoogled en kwam daar ook op uit. Maar als ik het nummer op t album luister is toch echt dit:"
[..]
Maar goed, dat zal ook wel niet in de smaak vallen gok ik zoIk vind het briljant
ja ik snap ook niet waar die lyrics vandaan komen....quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dit de correcte lyrics zijn zijn ze in ieder geval oneindig veel dieper dan dat voorbeeld van net
ik wou wel maar wist niemand die mee wilde gaan/die ik mee wilde hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef CoExist het volgende:
Gaan er veel Fok! users naar 't Coldplay concert in Rotterdam eigenlijk?
Tijdens de sale heb ik diverse fora in de gaten gehouden en het was weer een drama met die online verkoop. En natuurlijk was het binnen no time uitverkocht!
Presentquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef CoExist het volgende:
Tijdens de sale heb ik diverse fora in de gaten gehouden en het was weer een drama met die online verkoop. En natuurlijk was het binnen no time uitverkocht!
Yes, ik ga samen met mijn vriendquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef CoExist het volgende:
Ah dat is echt jammerquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik wou wel maar wist niemand die mee wilde gaan/die ik mee wilde hebben.Ja mn broer waarmee ik ook mee naar Pinkpop ben geweest maar die vond het wat aan de prijzige kant (was net ook op een dure vakantie geweest
) dus nee... Helaasch
Ik ben er ookquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef CoExist het volgende:
Die reviewer weet ook niet wat ie wilt. Eerst zegt ie dat het zo anders is wat niet goed zou zijn en daarna zegt ie dat er verwijzingen zijn naar het oude materiaal wat óók niet goed isquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Auch; http://www.goddeau.com/content/view/9684/1/ .... Ben het er wel grotendeels mee eens...
Het is ook 'in' om het slecht te vinden/af te zeiken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:44 schreef Apotheose het volgende:
heb t niet helemaal gelezen. Ook geen zin in. Dat gezeur dat het zo slecht is weten we nu wel.
Wat een "vroeger was alles beter" hipster reviewer zeg.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Auch; http://www.goddeau.com/content/view/9684/1/ .... Ben het er wel grotendeels mee eens...
Omdat kroeshaas eenmaal dikker is dan donshaar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:15 schreef Duuc-nl het volgende:
Waarom staat moving to mars eigenlijk niet op het nieuwe album? En major minus wel?:D
1. Als Coldplay een goed album had afgeleverd dan was dat absoluut niet gebeurd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:59 schreef BobW het volgende:
[..]
Het is ook 'in' om het slecht te vinden/af te zeiken.
Ik vind het een goed album en geniet ervan
tuurlijk niet. Er zijn altijd lui die het niet goed vinden (of wel). Omdat: meningquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:13 schreef thettes het volgende:
[..]
1. Als Coldplay een goed album had afgeleverd dan was dat absoluut niet gebeurd.
Dat JIJ het geen goed album vindt, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk een slecht album isquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:13 schreef thettes het volgende:
[..]
1. Als Coldplay een goed album had afgeleverd dan was dat absoluut niet gebeurd.
2. Zeker doen!
Lolquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tis wel duidelijk dat de MX haters een stuk narrow minder zijn dan de liefhebbers, das duidelijk
Zo'n opmerking zegt mij genoegquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:37 schreef Seam het volgende:
[..]
LolIk weet 100% zeker dat ik veel meer openminded qua muziek ben dan jij
Het heeft daar namelijk ook niks mee te maken. Wat Coldplay hier doet is niet baanbrekend of vernieuwend hoor, daarvoor moet je echt bij andere albums zijn.
Die review op Goddeau is kansloos inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik ben benieuwd naar de review van Pitchfork, zal ook wel niet mals zijn.
Mijn hemel dat is toch ook niet wat ik daar zegquote:Op maandag 24 oktober 2011 23:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zo'n opmerking zegt mij genoegje ziet het zelf echt niet in he?
Tis wel heel typerend dat iemand die het mooi vindt eerlijk toegeeft dat het een kwestie van smaak is, maar dat de bashers alleen maar hun negativiteit erop willen laten schijnen zonder dat er ook maar plek is voor een meningsverschil. Iedereen moet het maar kut vinden en als je het niet eens bent dan kun je er niet mee omgaan dat er kritiek wordt geleverd___!!!!
zucht... Ja sorry maar ik krijg jeuk van mensen die niet het verschil weten tussen een mening en een feit.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:37 schreef Seam het volgende:
[..]
LolIk weet 100% zeker dat ik veel meer openminded qua muziek ben dan jij
Het heeft daar namelijk ook niks mee te maken. Wat Coldplay hier doet is niet baanbrekend of vernieuwend hoor, daarvoor moet je echt bij andere albums zijn.
Die review op Goddeau is kansloos inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik ben benieuwd naar de review van Pitchfork, zal ook wel niet mals zijn.
Ik doelde met het 'narrow minded' gedeelte op de mensen die kritiek geven en nauwelijks rekening houden met het feit dat het een mening is. Andersom gebeurt dat veel meer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:42 schreef Seam het volgende:
[..]
Mijn hemel dat is toch ook niet wat ik daar zegIk zeg enkel dat als je dit mooi vind het niks heeft te maken met openminded zijn. Behalve dat lijkt het er enorm op dat jij (en velen anderen hier) juist geen kritiek hebben. Coldplay speelt hier op safe, zonder weinig diepgang (althans niet het niveau dat we gewend van ze zijn) en het is ook echt niet vernieuwend of baanbrekend.
pfff.
Oke ik begrijp nu beter wat je bedoelt, ik begrijp ook prima dat mensen het een fantastisch album vinden (smaak etc blabla). Voor mij (en met mij velen anderen) is een plaat echter tot op een bepaald wel enigszins objectief te benaderen. Je kijkt naar songstructuur, teksten, instrumentatie en sfeer. Daarbovenop is een gedeelte persoonlijk smaak. Zo zijn er voldoende albums welke ik erg goed vind, maar niet echt mijn smaak zijn. In het geval van MX is het 'objectieve' gedeelte gewoon niet zo hoog (en hiermee bedoel ik niet Justin Bieber niveau mee, maar minder dan Coldplay eerst had) en mijn persoonlijke smaak is ook niet zo hoog.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik doelde met het 'narrow minded' gedeelte op de mensen die kritiek geven en nauwelijks rekening houden met het feit dat het een mening is. Andersom gebeurt dat veel meer.
Je zou ook kunnen zeggen dat Coldplay op safe speelde met A rush of blood, aangezien dat in dezelfde lijn zat als Parachutes (wat ook een hit werd).
Safe spelen zou gewoon hun oude stijl aanhouden, wetend dat ze miljoenen fans blijven houden. Ze proberen juist wat anders en dat is een gok, want velen zullen afhaken.
Mijn favo album is het ook niet, want dat is X&Y al, gevolgd door AROBTTH. Maar er zijn zat teksten die vaag blijven en tot je eigen verbeelding spreken. Dat het wat vrolijker klinkt ben ik met je eens.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:51 schreef Seam het volgende:
[..]
Oke ik begrijp nu beter wat je bedoelt, ik begrijp ook prima dat mensen het een fantastisch album vinden (smaak etc blabla). Voor mij (en met mij velen anderen) is een plaat echter tot op een bepaald wel enigszins objectief te benaderen. Je kijkt naar songstructuur, teksten, instrumentatie en sfeer. Daarbovenop is een gedeelte persoonlijk smaak. Zo zijn er voldoende albums welke ik erg goed vind, maar niet echt mijn smaak zijn. In het geval van MX is het 'objectieve' gedeelte gewoon niet zo hoog (en hiermee bedoel ik niet Justin Bieber niveau mee, maar minder dan Coldplay eerst had) en mijn persoonlijke smaak is ook niet zo hoog.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Als je dit een goed album vindt ga je het toch niet lopen afkraken? Degene op wie ik reageerde constateerde dat het bijna wel 'in' leek om dit album negatief te beoordelen. Daaruit kan ik alleen maar de conclusie trekken dat dan heel veel mensen het ook werkelijk weinig aan vinden. Hoogstens is de toonzetting wat sterk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tuurlijk niet. Er zijn altijd lui die het niet goed vinden (of wel). Omdat: mening
laat t maar gewoon zitten nuquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:12 schreef Apotheose het volgende:
Ja en nogmaals: het IS en BLIJFT nog altijd een kwestie van smaak. Kun je nog 100.000x roepen dat heel veel lui het album niet kunnen waarderen - dat zegt niks over het album maar over de smaak van al die mensen. Dat weet jij ook. Want tegenover die groep staan ook talloze fans van het album! Like me. Als heel veel mensen de kleur blauw niet mooi vinden - is het daarom dus geen mooie kleur? Das precies hetzelfde.
Ja sorry maar het blijft me storen dat je het brengt als een feit. Want zo kom je wel op mij over.
ja was ik nu ook van plan maar kon t ff niet laten. Sorryquote:
Ik ben benieuwd of er een voorprogramma is in Ahoy in december. Iemand?quote:AMSTERDAM - De Nederlandse dj Fedde le Grand staat woensdag in het voorprogramma van de Britse band Coldplay tijdens hun show op een groot plein in het centrum van Madrid. Dat maakte de dj dinsdag bekend op zijn website.
Hoorde geruchten dat Rihanna voorprogramma zou zijn. Maar dat is een dusdanig grote naam dat je die niet in een voorprogramma terug gaat vinden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:12 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er een voorprogramma is in Ahoy in december. Iemand?
Laat ik 't er ook bij zitten nu:Pquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja was ik nu ook van plan maar kon t ff niet laten. Sorry
Nouja, Rihanna kwam ook ff onaangekondigd optreden tijdens een concert van Chris Brown 2 jaar geledenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoorde geruchten dat Rihanna voorprogramma zou zijn. Maar dat is een dusdanig grote naam dat je die niet in een voorprogramma terug gaat vinden.
We told you so!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik ga mijn mening bijstellen. Vindt na inziens UFO, Up with the birds, Us against the world, Up in flames, Charlie Brown en Hurts like heaven de nummers van dit album. Dit zijn stuk voor stuk ijzersterke nummers.![]()
Vooral bij Up with the birds vanaf 2 minuut 7 is hemels.Als je de gitaar hoort opkomen, zet dit nummer in de ochtend op en je hebt een top dag
![]()
![]()
Ik ga dit album steeds meer waarderen, terwijl ik hem vorige week nog verfoeideColdplay weet mijn hart toch weer te veroveren
Alhoewel ik toch dit album het minste album van ze blijf vinden. Parachutes krijgt een 8,5 van me, 2de album ROBTH een 9. X&Y een 7,5, Viva la vida een 8 .quote:
Viva la vida net zo goed vinden als de laatste cd, neverquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Oewww dan ga ik ook beoordelen
Parachutes: 7
AROBTTH: 9
X&Y: 9,5
Viva la Vida: 8
MX: 8
Sterker nog, ik geef Parachutes het laagste cijferquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:01 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Viva la vida net zo goed vinden als de laatste cd, neverBen Coldplay fan, maar dit is gewoon de minst goede cd van de heren haha
maja, meningen verschillen
Ik zou je er niet om vervloeken, is gewoon jouw smaakquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Sterker nog, ik geef Parachutes het laagste cijfermenig Coldplayfan vervloekt me
Nee maar omdat Parachutes HÉT album van Coldplay word gezien. Ik weet het niet. AROBTTH ligt in diezelfde stijl, maar de nummers spreken me veel meer aan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:09 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik zou je er niet om vervloeken, is gewoon jouw smaak
Bron: 3FMquote:Het Coldplay concert wordt woensdag 26 oktober om 22:00u (Nederlandse tijd) live uitgezonden via www.youtube.com/coldplayVEVO. Fans kunnen de gehele show daar na afloop ook nog voor een periode van 48 uur online terugkijken.
Op Parachutes staat wel mijn favoriete nummer van Coldplay ooit (Shiverquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee maar omdat Parachutes HÉT album van Coldplay word gezien. Ik weet het niet. AROBTTH ligt in diezelfde stijl, maar de nummers spreken me veel meer aan.
Maar geen enkele CD is slecht. Brengen allemaal een bepaalde sfeer op
O, nouja dat mag ook wel, want het is tig keer beter dan Parachutesquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:21 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag de cd ontvangen van Amazon UK![]()
![]()
zit `m nu voor de eerste keer helemaal te luisteren: vind `t op `t eerste gehoor een goed gevarieerd album met tot nu toe Up in Flames als mooiste track![]()
[..]
Op Parachutes staat wel mijn favoriete nummer van Coldplay ooit (Shiver![]()
![]()
) maar ik dacht altijd dat AROBTTH als hun "meesterwerk" en beste album werd gezien?
The Scientistquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
O, nouja dat mag ook wel, want het is tig keer beter dan ParachutesWant The Scientist staat erop
Maar het haalt het net niet bij X&Y. Dunnow, maar dat album is echt magisch somehow.
ik vind AROBTTH het Coldplay album. Er zit geen enkel slecht nummer op dat album van alweer 8 jaar geleden. Ik vind AROBTTH beste album ooit gemaakt. Zo ver gaat mijn liefde voor dit album.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nee maar omdat Parachutes HÉT album van Coldplay word gezien. Ik weet het niet. AROBTTH ligt in diezelfde stijl, maar de nummers spreken me veel meer aan.
Maar geen enkele CD is slecht. Brengen allemaal een bepaalde sfeer op
Waarom dan geen 10quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ik vind AROBTTH het Coldplay album. Er zit geen enkel slecht nummer op dat album van alweer 8 jaar geleden. Ik vind AROBTTH beste album ooit gemaakt. Zo ver gaat mijn liefde voor dit album.
En, Oh sarcasme, het enige Coldplay album dat ik niet origineel hebquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ik vind AROBTTH het Coldplay album. Er zit geen enkel slecht nummer op dat album van alweer 8 jaar geleden. Ik vind AROBTTH beste album ooit gemaakt. Zo ver gaat mijn liefde voor dit album.
Agree Alleen mx 7 voorlopigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:21 schreef Seam het volgende:
Parachutes: 9
AROBTTH: 9,5
X&Y: 6,5
Viva la Vida: 8
MX: 6 voorlopig
ja zin inquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:41 schreef BobW het volgende:
Vandaag al Us Against The World en Don't Let It Break Your Heart gehoord op de radio, dat maakt me vrolijk.
Vanavond live concert op YouTube.
Laatste 2x dat ik coldplay heb gezien was Ahoy oktober 2008 en vervolgens juli 2009 op Werchter. Zat qua show weinig verschil tussen die twee, maar dat maakt het echt niet minder vet hoor. Uiteindelijk wil je bij een band als Coldplay tegenwoordig gewoon lekker mee kunnen zingen, op de rustmomentjes genieten van prachtige nummers en dat dan met een hele groep gelijkgestemden doen. En dat krijg je echt niet mee via de livestream en sowieso wél als je er bij bent in Ahoy.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben bang dat die livestream te veel gaat spoilen van het Ahoy concert.
Of is dit niet het geval?
Flink wat regen zo te zien!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |