abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103261091

Het grote Coldplay topic!

In 1996 tijdens de introductieweek van de universiteit University College London ontmoet Chris Martin Jonny Buckland. Samen proberen zij een band op te zetten waarbij ze op de universiteit Will Champion en Guy Berryman ontmoeten. Samen wagen ze hun eerste poging. Martin begint samen met Buckland teksten te schrijven. (Berryman speelde mee op zijn basgitaar en Champion begon te leren drummen.) De band, genaamd Pectoralz, is voornamelijk te vinden in Engelse pubs. Toen de leden op het punt stonden hun eerste grote optreden te houden, schakelden ze over op de naam Starfish. Toentertijd had Martin een vriend (Tim Rice-Oxley, thans toetsenist bij de eveneens succesvolle Engelse band Keane) wiens band Coldplay op het punt stond om te stoppen. Deze band had de naam Coldplay uit een gedichtenbundel. Martin besloot om na het stoppen van die band zelf de naam over te nemen.

Al kort na hun ontmoeting op de Londense universiteit raken de vier studenten bevriend en delen hun passie voor muziek. De band die ontstaat heeft de volgende leden: Chris Martin (tekstschrijver, zang, piano, gitaar), Johnny Buckland (tekstschrijver, leadgitarist), Guy Berryman (basgitarist) en Will Champion (drummer, nadat hij de gitaar daarvoor had ingeruild).

In 1998 maken ze een EP als demo voor de platenmaatschappijen. De EP heet Safety EP en er staan drie nummers op en er worden in totaal 500 exemplaren van gemaakt. Door die EP werden ze dat jaar uitgenodigd voor een optreden op het “In the city”-festival van Manchester. Daar werden ze gescout door een platenmaatschappij die hen vervolgens aanbiedt een single uit te brengen.

De eerste single van Coldplay is Brothers & Sisters (1999) op het Fierce Panda label. Deze single bereikte nummer 92 in de Engelse hitlijsten. Daarna gaat het hard met de band. Ze worden ontdekt door een grote platenmaatschappij en in 2000 wordt het album Parachutes uitgebracht met onder andere de singles Yellow, Trouble en Don't Panic. In 2002 volgt het album A rush of blood to the head, waarvan de single Clocks uit 2003 de definitieve doorbraak van Coldplay betekent bij het grote publiek. Door hun diepgaande songteksten zoals in "The Scientist" en "Clocks", hun melancholische sound en door het emotionele stemgeluid van zanger Chris Martin heeft Coldplay nu veel fans. Door hun uitgebreide steun aan organisaties als Make Trade Fair toont Coldplay hun maatschappelijke betrokkenheid.

Op 6 juni 2005 is het derde album van Coldplay verschenen: X&Y, dat direct de eerste plaats in de Nederlandse hitlijsten bezette. Op 7 juli 2005 gaf Coldplay een uitverkocht concert in het Gelredome in Arnhem als onderdeel van hun Twisted Logic tour. Van X&Y zijn de singles Speed Of Sound (#6), Fix You (tip) , Talk (#1) en The Hardest Part (#25) verschenen.

Inmiddels heeft Coldplay een prijzenkast met 7 Grammy Awards, 6 Brit Awards (Coldplay is de eerste band in de geschiedenis van de BRITs die drie keer de Award voor Beste Britse Album mocht ontvangen) en de nodige gouden en platina albums en singles. De teller voor de wereldwijde verkoop van hun albums staat inmiddels boven de 30 miljoen.

Het nieuwe album Viva la Vida or Death and All His Friends, kwam uit in Nederland op 13 juni 2008. De eerste single, Violet Hill, was vanaf 29 april een week lang gratis te downloaden vanaf de website van Coldplay. Het album Viva La Vida or Death And All His Friends is uitgelekt op 4 juni, ongeveer een week voor de officiële release. Coldplay gaf op 5 juni een mini-concert speciaal voor fans van BNN en Coldplay. Hiervan was een registratie te zien op 7 juni op Nederland 3.

Coldplay gaf 2 oktober een concert in Ahoy in Rotterdam. Door de snelle kaartenverkoop werd er een 2de concert gepland. Deze vond 3 oktober plaats in hetzelfde gebouw. De kaartverkoop startte 7 juni en beide concerten waren binnen een kwartier uitverkocht.

Op 28 juni 2008 behaalt hun tweede single Viva La Vida de eerste plaats van de Amerikaanse Billboard Hot 100. Nog nooit eerder stond de band op 1 in de Verenigde Staten. Het is hun tweede top 10-hit in dit land. Eerder top 10-succes had de groep met Speed of Sound. Viva La Vida is de eerste nummer 1-hit voor een Britse band in de Billboard Hot 100 sinds Wannabe van The Spice Girls in 1997.

In een radio-interview op 1 september 2008 van de BBC maakte de band bekend dat ze eind 2009 met hun vijfde studioalbum komen. In november 2008 verscheen ook een EP, dat toen al opgenomen was. Hierop staan de nummers die niet op tijd af waren voor de deadline van Viva la Vida or Death and All His Friends, De EP heeft de titel Prospekt's March.
Op 9 en 10 september 2009 trad Coldplay op in het Goffertpark te Nijmegen. Oorspronkelijk stond alleen de show van 10 september gepland, maar aangezien deze snel was uitverkocht plande de organisator nog een concert, één dag eerder. Later werd de capaciteit van het Goffertpark vergroot en daardoor werden er voor beide data nog meer kaarten beschikbaar gesteld. Beide shows brachten 60.000 toeschouwers op de been, wat leidde tot grote verkeerschaos in en rondom Nijmegen. Na afloop ontvingen alle toeschouwers gratis de live-ep LeftRightLeftRightLeft, evenals alle bezoekers van de concerten van Coldplay.

In mei 2009 kondigde de band aan weer de studio in te duiken om te werken aan hun vijfde studioalbum. Brian Eno zal, net als voor Viva La Vida Or Death And All His Friends, ook voor dit album het productiewerk voor zijn rekening nemen. In december 2009 werd gemeld dat de band onder meer een kerk in Noord-Londen als studio had laten ombouwen.

Begin 2010 werd gemeld dat de band inmiddels circa 50 nummers heeft geschreven gedurende de studiosessies, en een intiem optreden zou hebben gegeven om te zien wat de fans er van vinden. Er werd gespeculeerd dat één van de nieuwe nummers op het vijfde album Don Quixote (Spanish Rain) zou zijn. Dit beschrijft de avonturen van de fictieve Spaanse edelman Don Quichot en zijn eveneens verzonnen metgezel Sancho Panza, bekend van Miguel de Cervantes' romans. Coldplay speelde dit nummer live tijdens de Latijns-Amerikaanse tournee naar aanleiding van Viva la Vida or Death and All His Friends. Tot de nummers die op het album zouden kunnen belanden, behoren ook Wedding Bells en Christmas Lights. Chris Martin speelde een gedeelte van Wedding Bells in het culturele televisieprogramma The South Bank Show, dat in september 2009 een gehele uitzending aan de Britse band wijdde. Christmas Lights kwam aan bod in een interview dat 60 Minutes had met frontman Chris Martin. Christmas Lights werd uiteindelijk op 1 december 2010 als single uitgebracht en bereikte in Europa de top 10 in meerdere landen, waaronder Nederland. De band zou echter nog geen duidelijkheid geven of het nummer op het nieuwe album zou komen. Op 3 juni 2011 werd er weer een nieuw nummer uitgebracht. Dit had de titel Every Teardrop is a Waterfall.

In mei-juni 2011 speelde de groep op heel wat Europese festivals waar ze al heel wat nieuwe nummers speelden zoals Major Minus, Charlie Brown, Hurts Like Heaven, Us Against The World en Princess Of China.

Op de Extended Play CD van Every Teardrop is a Waterfall werd de naam van het nieuwe nummer Moving to Mars bekend gemaakt. De Extended Play CD was vanaf 26 juni 2011 verkrijgbaar.

In een interview bij de Amerikaanse radio-DJ Ryan Seacrest op 30 juni 2011 meldde Martin dat het album 'moeilijk te spellen is', klaar zou zijn in 2 weken na het interview, en de titel bekend zou zijn 6 weken na het interview. Op 12 augustus werd op de website aangekondigd dat het nieuwe album op 24 oktober 2011 uit zal komen en als titel Mylo Xyloto heeft. Het vijfde album zal digitaal, op cd, en als vinyl verschijnen. Ook wordt er een limited edition van het album uitgebracht. De extra is een boek waarin pop-up graffiti, foto's en notities over het album in staan. Naast een album zal er een single worden uitgebracht: Paradise. Paradise zal ook op Mylo Xyloto verschijnen.

Bron: Wikipedia
Vorig topic: Coldplay #10 Waar alle tickets al in de pre-sale zijn verkocht

Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103261158
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.

Mylo Xyloto is matig, afgezien van Paradise en Charlie Brown
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103261210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.

Ik geloof dat je duidelijk genoeg was in het vorige deel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103261214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:

ja dat het matig is vind jij. Een ander vond VLV weer matig. We zullen t wel zien. Ik hoop het iig niet want ik hou van hun :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103261264
Valt me een beetje tegen om heer eerlijk te zijn. Achjaaaa we moeten het er maar mee doen. Misschien klinkt het beter na een paar keer luisteren. Wat is trouwens het verschil met de FLAC versie en de MP3 versie die ik gedownload heb? Flac is 6x zo groot....
pi_103261503
flac versie heeft echt betere kwalititeit. De nummers klinken allemaal helderder.
pi_103261527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Brm-G het volgende:
Valt me een beetje tegen om heer eerlijk te zijn. Achjaaaa we moeten het er maar mee doen. Misschien klinkt het beter na een paar keer luisteren. Wat is trouwens het verschil met de FLAC versie en de MP3 versie die ik gedownload heb? Flac is 6x zo groot....
Dat is volgens mij directe CD kwaliteit ofzo?

Correct me if i'm wrong!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:32:58 #8
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103261593
Ik vind het album nu al top. Vrijdag krijg ik de officiele download versie omdat ik de box heb voorbesteld. Als die kwaliteit nog beter is, dan ben ik in de 7de hemel :D
Dan wellicht weer 3-4 jaar wachten voor het volgende nieuwe materiaal (pff wat mis ik de jaren 70... ieder jaar een nieuw album O+)
pi_103261596
maar dat kun je niet via iTunes of op je iPhone afspelen?
pi_103262424
Ik luister nu DLIBYH, waarom staat Chris zo zacht, je hoort hem nauwelijks...
pi_103262582
Ohhhhhhhhhhh, als iemand zijn/haar kaarten voor Ahoy (om wat voor bizarre reden ook) wegdoet, let me know. Ik ken een leuk meisjeahum potentiele koper die hem wel wilt ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103262860
Paar luisterbeurten op mijn werk gedaan vandaag. En het is anders... overgeproduceerd dat zeker. Maar het smaakt wel erg lekker!

Favo tracks:
Charlie Brown
Don't Let It Break Your Heart
Princess Of China [Feat. Rihanna]

Als je een beetje zoekt in T0rr3ntz dan kun je de iTunes deluxe versie incl. de 3 live nummers van Glastonbury ook vinden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103266443
Mijn mening na een aantal luisterbeurten:
Ik kan helaas al zeggen dat dit voor mij net zo grote teleurstelling is als de nieuwste Radiohead. Ik was in tegenstelling tot vele anderen wel gecharmeerd van Viva la Vida en vond dat het album een aantal erg mooie momenten bevatte. Het was helaas wisselvallig en daardoor hoopte ik dat ze de goede lijn doortrokken met dit album.
Niets is minder waar. Experimenteren met nieuwe invloeden en geluiden kan ik alleen maar aanraden, maar dat is ook niet het probleem hier. De 'vernieuwing' van Viva la Vida is nu gecombineerd met de arenarock van X & Y. Helaas mis ik bij een hoop nummers inhoud, sfeer en veelzijdigheid. Ik weet wel nu al dat ik deze als minste album zal beoordelen van de vijf.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 04:01:55 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_103266620
Noem me een sukkel, maar wat bedoelen jullie precies met "overgeproduceerd"? :@
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_103267591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.

Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?

Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103267719
quote:
En nu alweer offline!
pi_103267762
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:51 schreef CoExist het volgende:

[..]

En nu alweer offline!
Nee hoor? Al zie ik veel klachten dat sommige het niet kunnen zien...

http://coldplay.com/newsdetail.php?id=824
pi_103268012
Video is niet beschikbaar voor mobiele apparaten. En ik lig nog op bed te relaxen en op m'n iPod te surfen...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:17:55 #20
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_103268164
quote:
De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.

Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Find hungry samurai...
pi_103268828
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:21 schreef Apotheose het volgende:
trouwens: http://www.volkskrant.nl/(...)um-kunnen-zijn.dhtml

[..]

:{

Volgens mij riep ie ook al zoiets 3 jaar geleden. Zou het ook wel t laatste concert kunnen zijn toen hier in NL... Dus Chris, niet de moed opgeven :*
Goeie PR weer :P
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:36 #22
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_103268851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Clip is belachelijk trouwens, lachwekkend slecht :')
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_103268871
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:

[..]

De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.

Amsterdam O+

Die clip, ach ja, leuk gevonden maar heb betere gezien...
pi_103268934
Belachelijke clip zeg. Het is ook niet mijn favoriete song van dit album.
pi_103270052
Toffe clip!
Het album vind ik nog niet zo.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_103270623
Ik vind de clip ook wel geinig :)
En het blijft een leuk nummer.
Looking forward to friday
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103270780
Iemand van jullie toevallig enig idee of er een actie voor de CD van Coldplay is? Bij Viva la Vida was er op de release datum een actie bij Music Store (geloof ik) en kon je de CD voor 10 EUR krijgen.
pi_103270793
ik wil wel graag kijken maar wil t nummer pas weer luisteren als ik het album heb :@ oooee wat een dilemma ;( :P

Ok. Ik heb m gezien. Ik vind m echt geweldig :D Alleen, idd, eigenlijk past het niet zo bij het nummer. Wel het hele idee maar los van de olifanten. Maar vind t wel humor :D En cute O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Apotheose op 19-10-2011 11:08:17 ]
pi_103272500
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef CoExist het volgende:

[..]

Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.

Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?

Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
Wat vind je dan vernieuwend aan dit album? Ik vond het 'vernieuwende' geluid op Viva La Vida een stuk beter dan, hier kan ik niets vernieuwends ontdekken.
pi_103273520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
lolwut
pi_103276918
Ben benieuwd!
pi_103277393
U.F.O. 17.gif
pi_103282659
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.

Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.

Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'

Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_103282757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.

Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.

Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'

Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Dat is ook nog maar 388238238 keer gezegd :P.
Amen.
pi_103284341
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik. :P
pi_103284528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:18 schreef Apotheose het volgende:
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik. :P
Vooruitgang betekent niet dat je minder moeite moet steken in songwriting en meer moeite moet steken in production.
pi_103284688
nou ja, de meningen kunnen altijd verschillen over de teksten. De een zweert bijv bij de teksten van Adele terwijl ik dat weer te direct vind en liever beeldspraak hoor. Dat ze er geen energie in gestoken hebben (of weinig) is subjectief. Maar goed, dat is dan idd ook jouw mening en das ok. Ik heb er een iets ander gevoel bij.
pi_103285821
Zit het album net te luisteren, meeste nummer ken ik wel al van concerten. Toch mis ik een plaat zoals fix you en the hardest part. De beste nummers komen van X&Y maar toch vond ik die cd overall neit zo.
Elke cd heeft wel iets mooi, ik kan niet de beste of de slechtse aanwijzen. Ligt ook totaal aan mijn stemming wat ik mooi vind.
pi_103286628

Hier kwam de inspiratie van 'Up With The Birds' vandaan.
pi_103286854
Vind van het nieuwe album toch een paar nummers wel zeer lekker klinken:
- Charlie Brown
- Us Against The World
- Hurts Like Heaven
- Up With The Birds
- U.F.O.

Daarnaast vind ik Paradise, Don't Let It Break Your Heart en Up In Flames ook nog wel te pruimen.
Major Minus, Every Teardrop Is A Waterfall en Princess Of China hadden ze van mij daarentegen wel weg kunnen laten.

En dan blijven Mylo Xyloto, M.M.I.X. en A Hopefull Transmission nog over, al schaar ik die niet onder de 'echte' nummers, dus vel ik mijn oordeel daar ook niet over.
pi_103287320
Ik hoop dat Car Kids, Golden Arrow en Don Quixote...de afvallers van Mylo Xyloto nog als B-tracks gaan verschijnen.
pi_103287585
quote:
Chatting at their Bakery Studio in Hampstead – having just finalised the tracklisting over lunch - the band appear relaxed although admittedly nervous how the world will respond to a record which began life as a “quiet acoustic record”, at one point was intended to be a soundtrack to a Yellow Submarine-style animated film (abandoned because it would take five years to make) and now sees life as a progressive synth-infused pop “concept album” that still rocks; Buckland’s guitar is arguably more prominent than on previous outings.

Bassist Guy Berryman reveals: “It was going to be a kind of soundtrack album to a film we were writing which had a story through it and we got quite far down the line with designing characters and then we abandoned that idea and moved into a different direction, retaining elements of the acoustic album and the soundtrack album, so what we’ve ended up with is an album that we arrived at in quite an unusual sort of way. So it’s kind of a hotchpotch of all those different phases.”
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
pi_103287714

Heeft iemand deze wallpaper in 1920x1080 formaat?
pi_103288865
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
pi_103291521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Young_David het volgende:
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
pi_103302156
Clip van Paradise is nice! O+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:59:58 #47
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_103304588
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:10 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
Blijkbaar niet bij het laatste album (en Viva la Vida)... Sowieso hoor ik al deze nummers niet terug bij de muziek van Coldplay.
Find hungry samurai...
pi_103305545
teardrop wel... : every teardrop is a waterfall :+ En strawberry fields -> strawberry swing :9
pi_103306286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:30 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
Cartoon Heart(s) toch ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103306365
ALL THAT NOISE AND ALL THAT SOUND
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103306664
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Speed of sound! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103306743
Ik kan het trouwens niet helpen Paradise keer op keer te luisteren :@ Vind het gewoonweg een prachtig nummer :@ Prima dat ze weer vernieuwen met hun sound. Elke CD is weer anders, en dan blijft het imho ook gewoon leuk. Zo krijgt iedereen de kans op fan te worden van Coldplay, en is hun muziekstijl niet alleen maar weggelegd voor bepaalde soorten mensen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:57:42 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103308066
Hij is binnen, eens beluisteren :s)
pi_103308265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:57 schreef Timo20 het volgende:
Hij is binnen, eens beluisteren :s)
je luistert nu Paradise :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103309100
"Don't Let It Break Your Heart" vind ik echt een pareltje... Hoop dat ze 'm in de setlist opnemen van de live shows!
pi_103309155
Zolang The Scientist maar in de setlist zit ben ik blij :@ Dan kan mijn avond überhaupt al niet meer stuk O+
pi_103309340
Ze speelden "The Scientist" tijdens de laatste tour akoestisch... En daar werd ik dus niet zo blij van! Het is 1 van mijn favoriete Coldplay tracks.
pi_103309431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:22 schreef CoExist het volgende:
Ze speelden "The Scientist" tijdens de laatste tour akoestisch... En daar werd ik dus niet zo blij van! Het is 1 van mijn favoriete Coldplay tracks.
Akoestisch is het juist het mooist :')
Ik baal er nog steeds nog wel van dat Mylo Xyloto zo'n matig album geworden is, en die clip laat al helemaal zien dat ze de weg kwijt zijn. Ik ben nog wel benieuwd naar de B-kantjes, want Moving to Mars is met afstand hun mooiste nummer van deze sessie.
pi_103309524

c_/
pi_103309869
quote:
:9
Ik moet zeggen dat Chris er wat looks betreft wel erg op vooruit is gegaan :Y Eerst was et zo'n mager en best schriel menneke, en nu lijkt ie eindelijk wat spieren gekweekt te hebben :P Viel me op bij een van zijn laatste optredens die ik heb gezien :Y
pi_103310909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:36 schreef DjinN het volgende:

[..]

:9
Ik moet zeggen dat Chris er wat looks betreft wel erg op vooruit is gegaan :Y Eerst was et zo'n mager en best schriel menneke, en nu lijkt ie eindelijk wat spieren gekweekt te hebben :P Viel me op bij een van zijn laatste optredens die ik heb gezien :Y
ik lust ook wel een beschuitje met 'm :@ :o
pi_103314367
Volgens Oracle was het ook echt Chris die daar fietste, grappig. :)

Het album is groeiende bij mij :Y
pi_103315444
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:25 schreef Seam het volgende:

[..]

Akoestisch is het juist het mooist :')
Ik baal er nog steeds nog wel van dat Mylo Xyloto zo'n matig album geworden is, en die clip laat al helemaal zien dat ze de weg kwijt zijn. Ik ben nog wel benieuwd naar de B-kantjes, want Moving to Mars is met afstand hun mooiste nummer van deze sessie.
gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103315589
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Toch wel freaky dat ik deze zin lees terwijl die zin net op de radio voorbij komt
pi_103319374
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:04 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompen
Ik mag toch heus wel wat kritiek leveren :') Daarnaast lijkt iedereen in de hemel te zijn met dit album en dat vind ik eerder jammer, aangezien ze de andere albums ook goed vonden en ik had verwacht dat mensen hier daarom ook wel wat kritiek zouden hebben :') Je kan niet zeggen dat ze een ontoegankelijkere of vernieuwende weg ingeslagen zijn na Viva La Vida.
pi_103319950
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik mag toch heus wel wat kritiek leveren :') Daarnaast lijkt iedereen in de hemel te zijn met dit album en dat vind ik eerder jammer, aangezien ze de andere albums ook goed vonden en ik had verwacht dat mensen hier daarom ook wel wat kritiek zouden hebben :') Je kan niet zeggen dat ze een ontoegankelijkere of vernieuwende weg ingeslagen zijn na Viva La Vida.
je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.

Ik zeg dus niet dat je geen kritiek mag leveren, maar 1 keer is genoeg. Tis een fan- en geen bashtopic.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103324602
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.

Ik zeg dus niet dat je geen kritiek mag leveren, maar 1 keer is genoeg. Tis een fan- en geen bashtopic.
Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).

Is dit een fantopic trouwens? Ik zie 'Coldplay' in de topictitel staan, maar dat houdt toch eerder in dat hier gewoon over Coldplay gesproken mag worden en dat hoeft dan toch niet per se op een adorerende manier te zijn?
Amen.
pi_103324745
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:05 schreef Jivis het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).

Is dit een fantopic trouwens? Ik zie 'Coldplay' in de topictitel staan, maar dat houdt toch eerder in dat hier gewoon over Coldplay gesproken mag worden en dat hoeft dan toch niet per se op een adorerende manier te zijn?
Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.
Ik zie namelijk mensen die het album niet waarderen, prima, even goede vrienden. Maar ik zie diezelfde mensen na een aantal positieve reacties toch weer tevoorschijn komen om te benadrukken hoe slecht ze het album vinden. Alsof ze het niet aankunnen dat er wel liefhebbers zijn.

Verder hoop ik dat je het met me eens bent dat je in een artiesten/bandtopic liever positieve reacties herhaaldelijk ziet dan negatieve.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103324951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.
Ik zie namelijk mensen die het album niet waarderen, prima, even goede vrienden. Maar ik zie diezelfde mensen na een aantal positieve reacties toch weer tevoorschijn komen om te benadrukken hoe slecht ze het album vinden. Alsof ze het niet aankunnen dat er wel liefhebbers zijn.

Verder hoop ik dat je het met me eens bent dat je in een artiesten/bandtopic liever positieve reacties herhaaldelijk ziet dan negatieve.
Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.
Amen.
pi_103325913
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:13 schreef Jivis het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.
Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.

Tuurlijk, discussie is goed, en meningen moeten geuit worden. Echter is er een grens tussen kritiek en iets simpelweg de grond in boren en zeggen dat ze de weg kwijt zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103329367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.

Tuurlijk, discussie is goed, en meningen moeten geuit worden. Echter is er een grens tussen kritiek en iets simpelweg de grond in boren en zeggen dat ze de weg kwijt zijn.
Ik zal proberen mijn mening wat duidelijker toe te lichten dan. Ik ben altijd een groot fan geweest van het vroegere Coldplay, X & Y vond ik wisselvallig, maar had een aantal prachtige nummers. Viva La Vida vond ik in eerste instantie niks, maar naar verloop van tijd werd het misschien mijn favoriete album van hen. Ik vond met name de manier waarop werd afgeweken van traditionele songstructuren erg verfrissend en sfeervol (Escapist, Strawberry Swing, Lovers in Japan en Yes bijvoorbeeld). Ook de ambient stukjes (dankzij Brain Eno) waren erg goed, daarom keek ik erg naar dit album uit, omdat ik wist dat Eno een nog grotere rol zou krijgen.
Ik mis bij Xylo de sfeer, het voelt nogal onsamenhangend. Het bevat wel een paar aardige nummers (Hurts like Heaven en Every Teardrop), maar ik mis een gericht thema. De clip van Every Teardrop vind ik best mooi en Coldplay passend, maar de laatste clip slaat wat mij betreft de plank helemaal mis. Hij past beter bij een punkpop band dan een band die een serieus nummer en een sfeer wil neerzetten.
pi_103332669
Mensen die hem al hebben?? Hoe ziet het boekje en dergelijke uit? Ben zeer benieuwd.
Krijg hem waarschijnlijk morgen binnen met de post.
pi_103333317
Ik heb 'm nog niet helaas! Word morgenmiddag pas. Ik hoor wel berichten dat vooral de kleinere platenzaken 'm onder de toonbank door verkopen en hem dan pas morgen aanslaan... Verleidelijk op zich, al vind ik de middenstander platenboer te duur met CD's tegenwoordig! Ik wacht morgen fijn de aanbieding van de lokale Media-Markt af.
pi_103333638
Ik werk in een Music Store en heb hem daar al de hele dag op staan. :P

Er is inderdaad een streng embargo. Morgen pas de verkoop.
pi_103333752
Ik dacht dat de Music Store failliet was? Maare, wat is jullie prijs? ;-)
pi_103334081
Sommige winkels bestaan nog, het moederbedrijf was failliet.

Prijs is 16,99 en de artwork is prachtig. :)
pi_103334458
Hm! Aan de prijzige kant hoor!

De Music Store in mijn woonplaats is sinds dit voorjaar gesloten. Een kennis van mij was daar bedrijfsleider. Zo af en toe bestelde die wel 'ns leuke dingetjes voor mij, wat elders moeilijk te krijgen was. Vond alleen de prijzen daar altijd belachelijk hoog.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:36:25 #78
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103335804
16,99 is toch n normale prijs voor een cd in de winkel (in de winkel dus, niet vergeleken met online shops)? vroeger betaalde je 44 gulden voor zo'n schijfje :D
pi_103336565
Vroeger! Toen je nog niet wist dat de productie kosten van die CD maar 5 gulden waren...

Sorry, maar ik ben van mening dat de platenmaatschappijen jarenlang teveel hebben gevraagd voor CD's en andere multi-media. Ik ga tegenwoordig voor de goedkoopste. En dat is niet omdat ik te weinig geld heb! Want zoals elke Fok! user verdien ik natuurlijk 5K per maand. ;-)
pi_103341870
Vroeger, toen je in de platenzaak de cd ging voorbeluisteren voordat je m al dan niet ging kopen :p
pi_103343154
Ja, bij de platenzaak was ik soms uren te vinden... lekker luisteren en het boekje van de CD doorbladeren. Om uiteindelijk toch een keuze te maken welke CD ik mee ging nemen van m'n zuurverdiende centen.

Die tijd is voorbij... we downloaden de complete discograpy van een artiest en flikkeren we de liedjes die we leuk vinden op onze MP3-player en shuffle-en vervolgens alles door elkaar. Niet echt waar albums voor bedoeld zijn denk ik. Maar goed ik dwaal af.

Ontopic! Ik vind de nieuwe Coldplay plaat leuk! *O*

@ Beaudelaire,
Is de CD een digipack vorm ofzo? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!
Morgen eerst tot 15.00 uur werken en daarna een kapper afspraak en dan pas kan ik Mylo Xyloto ophalen... :'( Gelukkig is m'n vriendin aan het werk dan dus kan ik 'm lekker luid opzetten en relaxed op de bank hangen en er naar luisteren!
pi_103348551
Is het trouwens een plastic hoesje? Of een cardsleeve zoals de allereerste oplage van Viva la Vida?

EDIT: en zijn er nu 2 versies met verschillende cover art?

[ Bericht 26% gewijzigd door Brm-G op 20-10-2011 22:37:01 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 22:38:36 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103350065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

je luistert nu Paradise :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D! haha ja die kwam idd voorbij :P
pi_103350272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:49 schreef CoExist het volgende:
Ja, bij de platenzaak was ik soms uren te vinden... lekker luisteren en het boekje van de CD doorbladeren. Om uiteindelijk toch een keuze te maken welke CD ik mee ging nemen van m'n zuurverdiende centen.

Die tijd is voorbij... we downloaden de complete discograpy van een artiest en flikkeren we de liedjes die we leuk vinden op onze MP3-player en shuffle-en vervolgens alles door elkaar. Niet echt waar albums voor bedoeld zijn denk ik. Maar goed ik dwaal af.

Ontopic! Ik vind de nieuwe Coldplay plaat leuk! *O*

@ Beaudelaire,
Is de CD een digipack vorm ofzo? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!
Morgen eerst tot 15.00 uur werken en daarna een kapper afspraak en dan pas kan ik Mylo Xyloto ophalen... :'( Gelukkig is m'n vriendin aan het werk dan dus kan ik 'm lekker luid opzetten en relaxed op de bank hangen en er naar luisteren!
Een foto heb ik hier:

De cover kan op twee manieren getoond worden. Of bovenstaande, of een grijsschitterend vlak met de letters MX uitgeknipt in het boekje. Het artwork is echt prachtig met mooie graffiti, net zoals bij de concerten. De cd zelf vind ik iets minder geslaagd.

pi_103350301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:16 schreef Brm-G het volgende:
Is het trouwens een plastic hoesje? Of een cardsleeve zoals de allereerste oplage van Viva la Vida?

EDIT: en zijn er nu 2 versies met verschillende cover art?
Het is een plastic hoesje, zoals de meeste cd's. :)

De deluxe editie heb ik niet binnen gehad trouwens, dus daar kan ik niks over zeggen.
pi_103350544
Met deluxe editie bedoel je die Box?
pi_103350564
Thnx voor de upload! Ik kan niet wachten tot ik morgen mijn eigen exemplaar in mijn hebberige materialistische handjes heb! De Deluxe versie is alleen te bestellen via Coldplay.com voor £ 50,-
pi_103350586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:46 schreef Brm-G het volgende:
Met deluxe editie bedoel je die Box?
Ja, een hele uitgebreide versie. Ik heb alleen de standaard versie gezien, die je het meest in de winkels zult zien.
pi_103350645
Oke. Vind zo'n plastic hoesje toch minder mooi dan een card sleeve zoals ik die van viva la vida heb (zonder prospect march erbij)
pi_103350694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:47 schreef Brm-G het volgende:
Oke. Vind zo'n plastic hoesje toch minder mooi dan een card sleeve zoals ik die van viva la vida heb (zonder prospect march erbij)
Klopt, maar de card sleeve gaan echt heel snel kapot. Er komt erg snel een (klein) scheurtje in het karton.
pi_103350779
Ik luister de CD toch nooit haha, altijd gewoon via iTunes. Koop ze alleen om te hebben ^^
pi_103350957
Kartonnen digipack's hebben ook mijn voorkeur. Vind het wat chiquerofzo...

Ik heb trouwens 3 versies van VLV liggen:
• VLV normale editie in digipack
• VLV + PM editie in digipack
• VLV + DVD van de VLV & PM video's

Kwam ook nog een gesealde Prospekt's March tegen vandaag. :-D
pi_103351091
Ik heb prospect march en viva la vida gewoon beiden in card sleeve los.

Welke is die 3e? linkje toevallig?
pi_103351408
Ik vind het eerste nummer (titel van het album) echt heel mooi. O+
pi_103351614
Al ben ik fan vanaf het begin, ik begin de nieuwe plaat steeds meer te waarderen. Waren de oude cd's melancholiek, sinds X&Y wordt het steeds vrolijker qua muziek. Ik hou daar wel van. Soms heb je echt dat zo'n nummer je helemaal vrolijk maakt, bijna de kriebels in je buik. Na de cd een paar keer gespeeld te hebben vind ik het nummer Don't let it break your heart steeds mooier worden. Een klein stukje van dat nummer (0:49) lijkt op een gitaarrif in een oud nummer. Weet zo niet precies meer welke.

quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik vind het eerste nummer (titel van het album) echt heel mooi. O+
Ik ook! Beetje vioolachtige geluid kan ik wel waarderen!
pi_103351617
Het is deze: http://www.asiahomecd.com(...)_32&products_id=5214

Ik heb 'm paar jaar geleden gekocht voor 10,- bij CDWOW geloof ik. Hij heet gewoon VIVA en het is een Aziatische import. De DVD is wel gewoon PAL trouwens. Heb 'm eigenlijk alleen gekocht voor die toffe videoclip van Life In Technicolor II.

Ik kwam net ook nog een gesealde versie tegen van LeftRightLeftRightLeft! Dat CD-tje wat ze weg gaven tijdens de VLV tour.
pi_103352518
Don't Let It Break Your Heart, wat een verschrikkelijk heerlijk nummer. De energie die vrijkomt is geniaal :D

Ik waardeer het album steeds meer, ondanks dat het wel een van de mindere Coldplay blijft kan ik hem wel steeds meer waarderen.
pi_103352771
Ik moet nog eventjes wachten :@ Heb toch de special edition besteld O+ Vriendjelief krijgt de gewone morgen binnen, en ik moet nog even wachten op de mijne :Y Hij moet vanuit Japan komen dus het duurt nog ff maar dan heb ik wel wat :D
pi_103352846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:28 schreef DjinN het volgende:
Ik moet nog eventjes wachten :@ Heb toch de special edition besteld O+ Vriendjelief krijgt de gewone morgen binnen, en ik moet nog even wachten op de mijne :Y Hij moet vanuit Japan komen dus het duurt nog ff maar dan heb ik wel wat :D
Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???
(Of heb je niet die POp-Up versie besteld??)
pi_103352943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:30 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???
(Of heb je niet die POp-Up versie besteld??)
Nee, heb em niet via de coldplay site zelf besteld. Was op Bol.com aan het kijken. Daar stond de gewone cd, vinyl versie, en de speciale editie (neem aan dat dat ze daarmee de popup-versie bedoelen). De laatste heb ik besteld :) Heb er verder niet bij nagedacht dat ik em ook van de site van Coldplay zelf kon bestellen maar ach. Ik zie het wel verschijnen. Als het niet de goede versie blijkt te zijn annuleer ik de bestelling en bestel ik em alsnog van de CP site als dat nog gaat ;)
pi_103353087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:23 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Don't Let It Break Your Heart, wat een verschrikkelijk heerlijk nummer. De energie die vrijkomt is geniaal :D

Ik waardeer het album steeds meer, ondanks dat het wel een van de mindere Coldplay blijft kan ik hem wel steeds meer waarderen.
Ik heb hetzelfde. Hoe meer ik het luister, hoe beter ik het ga vinden. :)

Us Against The World en dan op het einde als die basgitaar er hard bij komt O+
pi_103353244
Bij CDWow is mylo xyloto maar 10,99 EUR:O
pi_103353322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:40 schreef Brm-G het volgende:
schandalig :{
pi_103353348
Hoezo schandalig? Mooi toch. Beter dan die prijzen van 16 EUR excl verzenden.
pi_103353417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:42 schreef Brm-G het volgende:
Hoezo schandalig? Mooi toch. Beter dan die prijzen van 16 EUR excl verzenden.
Vind ik van niet. Wil er rustig 16 euro voor betalen. Als echte fan zou die 6 euro me niet uitmaken.
pi_103353503
Dan hoeft het toch nog niet schandalig te zijn?
Ik ben ook echte fan maar koop de CD's gewoon om te hebben en om de band te supporten. Niet om de muziekwinkels te spekken ^^.
pi_103353529
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:40 schreef Brm-G het volgende:
Maar dan heb je hem wel pas over 2 weken binnen ;)En sowieso is die prijs wel te verwachten, cdwow stunt altijd bij nieuwe platen. Op de Coldplay site zelf is hij ook maar 11 euro ofzo.

Ik heb hem echter toch bij bol.com besteld, ik kreeg gratis vorige week een 10% kortingsbon op muziek, dus de cd samen met nog een paar cd's voor iemand anders besteld. Verzendkosten gedeeld. Ik heb hem dus voor 13,50 +1 = 14,50. Vind ik ook meevallen, en ik weet zeker dat hij morgen hier thuis is. De verzendbevestiging is al binnen :)
pi_103353740
Ik zit X*Y weer eens te beluisteren. En dat album is mijn achting gestegen. What If, Swallowed In The Sea en Til Kingdom Come zijn briljant. Geen paspoes, puur Coldplay zoals Coldplay moet zijn!
pi_103360768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zit X*Y weer eens te beluisteren. En dat album is mijn achting gestegen. What If, Swallowed In The Sea en Til Kingdom Come zijn briljant. Geen paspoes, puur Coldplay zoals Coldplay moet zijn!
Til Kingdom Come is gewoonweg pracht O+
pi_103365104
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7384864n

leuk stukje over coldplay door CBS :) Chris doet wel vaak interviews samen met Johnny :P

Vanmiddag album kopen. Eerst studie. Anders weet ik t wel weer :')

Ow en 3fm: http://www.3fm.nl/video/all/show/50354
pi_103365126
Wel grappig dat ze dit album 2 jaar geleden begonnen zijn met de gedachte om een akoestisch album te maken. Toch niet helemaal gelukt :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_103369658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Toevallig alledrie mijn favoriet van X&Y. Prachtige nummers O+

Morgen ga ik wel even langs een platenzaak om het album te kopen, toch grappig dat ik dat bijna nooit meer doe :P
pi_103369988
Media Markt durft telefonisch te zeggen dat ze hem nog niet mogen verkopen :')
Ik heb ze vriendelijk geattendeerd dat heel NL het album verkoopt. Ik zou over een uurtje terug moeten bellen voor meer info.

Wel brak dat de Media Markt in Heerlen alle fatsoenlijke cd-winkels heeft verdreven (van Leest en Free Record Shop zijn failliet gegaan door MM) :{ ben ik toch op ze aangewezen.

edit: opnieuw gebeld, hij ligt in de winkel _O_ straks ff halen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103371171
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Toevallig alledrie mijn favoriet van X&Y. Prachtige nummers O+

Morgen ga ik wel even langs een platenzaak om het album te kopen, toch grappig dat ik dat bijna nooit meer doe :P
ik kijk nog wel es of er wat leuks tussen zit. Maar komt ook wel omdat ik nu 3 cd rekken aan de muur heb hangen wegens een rekenfout :') (dacht dat er ietsje minder in die rekken konden en dus dat ik heel mn cdcollectie er wel in kwijt kon. Niet dus. Nog anderhalf rek over :') ) Dus wil t rek ff opvullen :D
pi_103372309
Er zijn hier serieus nog mensen met fysieke cd's?
Amen.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:28:35 #116
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_103372717
Vind de cd beter dan viva la vida. Viva la vida vond ik de wat mindere cd. Uiteraard kan het niet tippen aan A rush of blood to the head, parachutes en X&Y. Maar vind de cd best goed. Op Every teardrop is a waterfall en Major Minus na.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gesmoltenkaas op 21-10-2011 14:36:49 ]
pi_103373576
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:18 schreef Jivis het volgende:
Er zijn hier serieus nog mensen met fysieke cd's?
Er zijn nog mensen met platen ... wat is er zo raar aan fysieke CD's?
pi_103373878
Mijn verzameling bestaat uit:
Parachutes (gewone CD)
A Rush Of Blood To The Head (gewone CD)
X&Y (gewone CD)
Viva La Vida (gewone CD)
Prospekt's March (limited edit, kartonnen hoesje)
LeftRighLeftRightLeft (concert kadootje VLV tour 2009)
Zometeen Mylo Xyloto (gewone CD)

En mijn grote trots, de 7" limited edition plaat van The Scientist
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103377375
Hello Holland - Mylo Xyloto is out in your country today! You can get it from bol.com at http://bit.ly/nxoDeq or from iTunes at http://cldp.ly/myxynl - let us know what your favourite songs are in the comments below. Thanks!
PSN: Duuc-nl
pi_103381365
Zo, ik heb de mijne ook binnen! ¤ 5,- prima prijs voor een CD. Heb er dan ook gelijk maar 2 gehaald!
pi_103381385
IK HEB M :D

Ik vinnum MOOI! Prachtig!! PUNT! :D
pi_103381463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:52 schreef CoExist het volgende:
Zo, ik heb de mijne ook binnen! ¤ 5,- prima prijs voor een CD. Heb er dan ook gelijk maar 2 gehaald!
Waar dan? :?
pi_103381651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:55 schreef BobW het volgende:

[..]

Waar dan? :?
Ehm... dat kan ik zeggen helaas. Was een vrienden dienstje van iemand.

Maar prachtige CD met mooie cover en inlay art! "Don't Let It Break Your Heart" en "Charlie Brown" blijven voor alsnog mijn favorieten.
pi_103382821
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:01 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ehm... dat kan ik zeggen helaas. Was een vrienden dienstje van iemand.

Maar prachtige CD met mooie cover en inlay art! "Don't Let It Break Your Heart" en "Charlie Brown" blijven voor alsnog mijn favorieten.
Zeg het dan ook niet. :{w ;)

Kan niet wachten om deze nummers live te horen :Y
pi_103383047
Us Against The World is mn favoriet tot nu toe. Zo mooi die tekst ook... Dat nummer raakt me echt meteen! Moet wel ff wennen aan dat duet met Rihanna. Die tussenstukjes van halve minuut is ook wel leuk :P Dont let it break your heart is idd ook erg strak!
pi_103384915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:32 schreef BobW het volgende:

[..]

Zeg het dan ook niet. :{w ;)

Kan niet wachten om deze nummers live te horen :Y
Ik zie je post bij het Coldplay bericht op FB :P

CD aangezet nu. Spreekt me tot nu toe erg aan O+ Maar ben ook pas bij Paradise :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103385332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik zie je post bij het Coldplay bericht op FB :P

Wat/waar dan? :D
pi_103385487
ben ik de enige die deze plaat tenenkrommend slecht vind??? ik had goede hoop na pinkpop maar het is echt een draak van een plaat geworden. Us Against The World is wel mooi...
pi_103385818
Vreemd genoeg kan ik "Paradise" bijna niet verdragen... Ik vind het een vreselijk nummer en die olifanten videoclip heeft daar erg bij geholpen...
pi_103385890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:32 schreef BobW het volgende:

[..]

Wat/waar dan? :D
Vergis me volgens mij.. overal hebben mensen ongeveer dezelfde profielfoto als jij hier op FOK! :P
Ahh na Major Minus komen alle nummers die ik nog nooit heb gehoord. Ik laat me verrassen, want MM is bijna afgelopen :) Tot nu toe fijne CD!

Princess of China _O_
Up in Flames _O_
Charlie Brown _O_

De rest is nice
Geen baggernummers :)
Gaaf album _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door Neo-Mullen op 21-10-2011 20:10:18 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:58:15 #131
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_103386738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:41 schreef CoExist het volgende:
Vreemd genoeg kan ik "Paradise" bijna niet verdragen... Ik vind het een vreselijk nummer en die olifanten videoclip heeft daar erg bij geholpen...
De videoclip is tof, het nummer is verschrikkelijk.

Talk was Coldplay's laatste echt epische videoclip.
pi_103387176
ik vond de video van ETIAW ietsjepietsje tegenvallen. Wat te druk. Die van Paradise zit wel wat een verhaal in. Vind ik altijd wel leuk. En ja, die olifantjes... Tsja, er wordt ook gezongen dat 'ze' wegloopt in haar dromen.. Dromen zijn nou eenmaal vaag soms :') (goeie verklaring? :D )

damn, ik ben verslaafd aan Us Against The World :@
pi_103387197
Talk was een super clip ja! Ik vond de videoclip van Life In Technicolor II ook erg gaaf! Gewoon die hele setting van een burgerlijk braderietje op het Britse platteland. En dan vooral de houding van de volwassenen in die clip! Episch!
pi_103389525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[ afbeelding ]

Heeft iemand deze wallpaper in 1920x1080 formaat?
Dan wil hem ook graag, zit er vet uit!

Sinds vandaag het nieuwe album in huis, danm wat klinkt het weer lekker!
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:07:16 #135
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103390981
Heb hem ook in huis, de cd en lp.. cd was 10 euro bij Saturn in Hamburg (waar ik woon). Zelden zo goedkoop n cd gezien daar. LP was 16 euro wat ook n nette prijs is.
Nu nog de box en we zijn weer compleet :D

Album vind ik helemaal top. Zelfs het nummer met Rihanna ;)

En was verbaasd om te lezen dat Up With The Birds een sample van Brian May's Driven By You heeft! Toch ff beter luisteren :)
pi_103391362
smaken verschillen en alle respect voor ieders smaak...maar fucking hell hoe kan je deze plaat nou top vinden???? teksten zijn kinderlijk, de oooowooo's en aaaaaaahs vliegen je om de oren als een liedje leuk dreigt te worden gooit de productie wel roet in het eten
pi_103391533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:13 schreef IAmKloot het volgende:
smaken verschillen en alle respect voor ieders smaak...maar fucking hell hoe kan je deze plaat nou top vinden???? teksten zijn kinderlijk, de oooowooo's en aaaaaaahs vliegen je om de oren als een liedje leuk dreigt te worden gooit de productie wel roet in het eten
je zei het zelf al: smaken verschillen.
pi_103391823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef IAmKloot het volgende:
ben ik de enige die deze plaat tenenkrommend slecht vind??? ik had goede hoop na pinkpop maar het is echt een draak van een plaat geworden. Us Against The World is wel mooi...
quote:
Je dacht; iedereen negeert mij ;( laat ik het nog eens proberen!
Wat wil je dat we erop zeggen, 'ik vind van niet'?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103391933
quote:
Okay
pi_103392059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:20 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

Je dacht; iedereen negeert mij ;( laat ik het nog eens proberen!
Wat wil je dat we erop zeggen, 'ik vind van niet'?
_O-
pi_103392274
echt het niveau humor wat je verwacht van coldplay fanboys
pi_103392291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef IAmKloot het volgende:
:'''3 XD
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103392359
quote:
mooi.
pi_103392503
geen tegen argumenten??? dacht altijd dat een forum er mede voor was om te discussiëren
pi_103392548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:31 schreef IAmKloot het volgende:
geen tegen argumenten??? dacht altijd dat een forum er mede voor was om te discussiëren
Het gaat om smaak sukkel. Ga nu maar weer weg.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103392822
wat weet jij van smaak zwakzinnige...gegroet
pi_103392915
Laten we het vriendelijk hier houden en gewoon ieders mening respecteren.
pi_103392920
quote:
Kinderachtige tekst... Vind ik niet. Ik vind zo een zin in ETIAW als 'i'd rather be a comma than a full stop' gewoon zo mooi. Je kunt er zelf wat van maken. En DAT vind ik altijd zo mooi aan de teksten van coldplay.

Muziek raakt me ook. En dan maar met oooooeeee en aaaa... Ik hou er van.

[ Bericht 11% gewijzigd door Apotheose op 21-10-2011 21:39:39 (too much info :')) ]
pi_103393193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:35 schreef IAmKloot het volgende:
wat weet jij van smaak zwakzinnige...gegroet
Ik weet in ieder geval dat je er eindeloos over kunt discussieren en dat jij dat niet snapt. Zullen we het daarbij laten of wil je nog dieper zinken?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103393262
nee vind het best zo
pi_103394547
quote:
Geen tegenargumenten als het je alleen maar om het trollen is. Want zo kom je namelijk echt over.
pi_103395097
Misschien stoot ik wat Coldplay fans hiermee voor het hoofd, maar ik vind dat die Jonny Buckland een echte treiter kop heeft. Zat net door het CD boekje van MX te bladeren en het viel me ineens op... Oh ja, hij lijkt ook wel wat op een volwassen versie van dat jochie uit de film "About A Boy". Creepy...
pi_103395476
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:00 schreef DjinN het volgende:

[..]

Geen tegenargumenten als het je alleen maar om het trollen is. Want zo kom je namelijk echt over.
misschien komt het zo over, maar was echt mijn bedoeling niet. Ik ben oprecht teleurgesteld in deze plaat
pi_103396098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:10 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

misschien komt het zo over, maar was echt mijn bedoeling niet. Ik ben oprecht teleurgesteld in deze plaat
Dan ze je lekker ff "Parachutes" op en ga je ff in een hoekje zitten huilen.
pi_103396261
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:10 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

Als je 2x hetzelfde gaat zeggen in de hoop een discussie uit te lokken en dan ook nog met opmerkingen als

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:27 schreef IAmKloot het volgende:
komt, dan komt het op mij over alsof het je om het trollen te doen is. Maar nm, jij vind de nieuwe cd niet mooi, so be it.
pi_103396303
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:17 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dan ze je lekker ff "Parachutes" op en ga je ff in een hoekje zitten huilen.
en de humor gaat maar door
pi_103397385
Sorry man! Ik begrijp je teleurstelling! 3 jaar terug werd VLV ook veelvuldig afgekraakt! En nu vinden veel mensen het ineens een geweldig album. Ik word persoonlijk een beetje flauw van al die echte fans van het eerste uur die menen aandelen te bezitten over de artiest en hun muziek. En als dan het nieuwe album of sound niet bevalt dan word het genadeloos afgezeken... om het over 3 jaar weer op te hemelen. De website MusicMeter is hier een mooi voorbeeld van.

Het overkomt U2, Radiohead, The Killers, Queen in de haren '80 en vele anderen. Ti's maar net hoe je zelf open staat voor (nieuwe) muziek. Want achteraf is het maar gewoon muziek weetje...
pi_103397575
is ook zo, teleurgesteld was misschien een te zwaar woord, maar ik had na pinkpop best hoge verwachtingen van deze plaat...en daar heeft de band niet aan kunnen voldoen
pi_103397711
Ik vind al hun albums stuk voor stuk mooi. Allemaal hebben ze wel iets moois. Vind het leuk dat ze toch hun best doen en proberen vernieuwend te blijven. Van mij mogen ze zo doorgaan :Y
pi_103398121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef CoExist het volgende:
Sorry man! Ik begrijp je teleurstelling! 3 jaar terug werd VLV ook veelvuldig afgekraakt! En nu vinden veel mensen het ineens een geweldig album. Ik word persoonlijk een beetje flauw van al die echte fans van het eerste uur die menen aandelen te bezitten over de artiest en hun muziek. En als dan het nieuwe album of sound niet bevalt dan word het genadeloos afgezeken... om het over 3 jaar weer op te hemelen. De website MusicMeter is hier een mooi voorbeeld van.

Het overkomt U2, Radiohead, The Killers, Queen in de haren '80 en vele anderen. Ti's maar net hoe je zelf open staat voor (nieuwe) muziek. Want achteraf is het maar gewoon muziek weetje...
Eerst had ik nog wel de pet op met die site, maar dat is me laatste tijd hard tegen gevallen. Verschrikkelijke site, het lijkt wel of mensen het album gewoon slecht willen vinden. Nieuwe RHCP wordt ook zo afgezeken.
pi_103398177
Misschien kan dat nog komen! Ik gebruik muziek veel als referentie kader van wat ik veel luisterde en waar ik in het leven stond op moment. Bijv. Ik had het album Discovery van Daft Punk op repeat toen ik aan het klussen was in m'n eerste huis en ik m'n intrede maakte in de echte wereld. Coldplay - Life In Technicolor brengt me terug naar mijn eerste keer New York. En zo zijn er zoveel referentie kaders bij mij en muziek.

Dit album en deze sound is nieuw en nog niet vertrouwd, je kan het nog nergens aan toekennen. En het duurt een paar weken/maanden en misschien vind je dit dan een wereldplaat.

Word wel erg offtopic zo... sorry!
pi_103398225
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:37 schreef IAmKloot het volgende:
is ook zo, teleurgesteld was misschien een te zwaar woord, maar ik had na pinkpop best hoge verwachtingen van deze plaat...en daar heeft de band niet aan kunnen voldoen
terwijl ze daar toch ook Charlie Brown lieten horen en aftrapten met Hurts like Heaven.Die vind je wel mooi dus?

Verder ben ik het absoluut met DjinN eens. Tis weer ff wat anders en dat maakt je nieuwsgierig. Dat duet met Rihanna bijv. Zo niet wat ik van coldplay gewend ben maar ik vind t wel bijzonder :Y Heb niet echt een favoriet qua album. Vind t stoer dat ze elk album in een stijl gieten en daar zelf ook naar kleden. :P
pi_103398610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:45 schreef CoExist het volgende:
Misschien kan dat nog komen! Ik gebruik muziek veel als referentie kader van wat ik veel luisterde en waar ik in het leven stond op moment. Bijv. Ik had het album Discovery van Daft Punk op repeat toen ik aan het klussen was in m'n eerste huis en ik m'n intrede maakte in de echte wereld. Coldplay - Life In Technicolor brengt me terug naar mijn eerste keer New York. En zo zijn er zoveel referentie kaders bij mij en muziek.

Dit album en deze sound is nieuw en nog niet vertrouwd, je kan het nog nergens aan toekennen. En het duurt een paar weken/maanden en misschien vind je dit dan een wereldplaat.

Zelden zulke wijze woorden gehoord :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103398738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

terwijl ze daar toch ook Charlie Brown lieten horen en aftrapten met Hurts like Heaven.Die vind je wel mooi dus?

Verder ben ik het absoluut met DjinN eens. Tis weer ff wat anders en dat maakt je nieuwsgierig. Dat duet met Rihanna bijv. Zo niet wat ik van coldplay gewend ben maar ik vind t wel bijzonder :Y Heb niet echt een favoriet qua album. Vind t stoer dat ze elk album in een stijl gieten en daar zelf ook naar kleden. :P
GMTA ;) ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door DjinN op 21-10-2011 23:13:53 ]
pi_103399100
Dankjewel Neo-Mullen!

Getypt op m'n iPod Touch terwijl ik in bed lig met Don't Let It Break Your Heart op repeat! Het einde van dat nummer... die heartbeat drum/bas die je hoort.
Ta-dum Ta-dum Ta-dum... Zo mooi!
pi_103399120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:45 schreef CoExist het volgende:

ooow ik ook! Dat heb ik bijna bij alle muziek. Weet ik nog welk jaar, hoe ik me voelde, wat ik deed.. waar ik was...

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:54 schreef DjinN het volgende:

[..]

GTMA ;) ^O^
eh... GTMA? :@ :@
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:09:26 #167
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_103399675
Great Think Minds Alike! :')
pi_103399945
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ooow ik ook! Dat heb ik bijna bij alle muziek. Weet ik nog welk jaar, hoe ik me voelde, wat ik deed.. waar ik was...

[..]

eh... GTMA? :@ :@
godver..het is weekend..ik ben ziek, en heb meer dan 40 uur gewerkt deze week ;( vergeef me voor deze stomme typfout :*
pi_103399964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Great Think Minds Alike! :')
_O- Great Thinking Minds Alike! :P
pi_103400383
ow nou als die letters andersom hadden gestaan had ik t ook niet zo snel doorgehad :') Blontd he. Dan heb je dat :')
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:33:04 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_103400963
Net het album voor het eerst beluisterd (ja, laat, ik weet het..) en ik ben aangenaam verrast! Ik had overproductie verwacht, zeker na die fijne liveopnames en er is inderdaad veel productie gebeurd maar naar mijn mening geen overproductie. Sterker nog, ik vind geen enkel nummer slecht, wat ik van de vorige twee Coldplay albums (sorry) niet kan zeggen. Enkel het nummer met Rihanna twijfel ik nog over.. Maar ach.

Ik ben tevreden _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:41:17 #172
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103410738
Het album is gewoon vol en aanwezig. Een muur van geluid. Vind het absoluut niet overgeproduceerd zoals sommigen dat hier dan noemen. Dan is 80% vd muziek overgeproduceerd geloof ik :)
Wellicht dat de eerste 2 CP abums me daarom ook niet zo goed in t oor liggen. Er gebeurt niet veel. Maar het solo album van Mark Hollis (ex Talk Talk) vind ik dan wel weer goed. Das meer stilte dan geluid :D

Ben iig benieuwd of dit nieuwe album weer net zo'n hit gaat worden als het vorige!
pi_103411791
we hebben weer een stukje plagiaat-rechtszaak binnen waarschijnlijk. Dit keer gaat het om Princess Of China , wat idd wel wat lijkt op een vietnamees nummer:

http://www.tuoitrenews.vn(...)r-plagiarism-1.48850
pi_103411866
Echt een prachtig album. Geweldige nummers.

@Die vietnamees, die 2 nummers lijken niet eens op elkaar, vind ik.
pi_103411948
hele song heb ik niet geluisterd. Maar zit wel wat bekende deuntjes tussen die op elkaar lijken. Vrij in t begin :)

Nou ja, boeie :+
pi_103412226
Vind het best op elkaar lijken eerlijk gezegd. Heel erg zelfs :P
POC _O_ koningsnummer ik ga het album nog maar eens opzetten tijdens het leren.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103416609
Heb het album binnen, echt weer zo goed.

Maar uhm, waar slaat het nummer M.M.I.X. op, is maar 37 seconden? Geen zang, gewoon een deuntje?
pi_103416821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:17 schreef Duuc-nl het volgende:
Heb het album binnen, echt weer zo goed.

Maar uhm, waar slaat het nummer M.M.I.X. op, is maar 37 seconden? Geen zang, gewoon een deuntje?
soort intro van ETIAW. :) heb je met Mylo Xyloto ook. Komt voor Hurts Like Heaven
pi_103417056
Kunnen ze net zo goed dan 1 nummer van maken?

Maar verder gewelding album, vooral us against the world. En hurts like heaven :D
pi_103418300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:59 schreef CoExist het volgende:
Dankjewel Neo-Mullen!

Getypt op m'n iPod Touch terwijl ik in bed lig met Don't Let It Break Your Heart op repeat! Het einde van dat nummer... die heartbeat drum/bas die je hoort.
Ta-dum Ta-dum Ta-dum... Zo mooi!

Die hoor je al in A Hopefull Transmission :)

Up in Flames geeft me een erg beklemmend gevoel. Eigenlijk het gevoel van een break-up. Zeer sterk nummer.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103418592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Die hoor je al in A Hopefull Transmission :)

Up in Flames geeft me een erg beklemmend gevoel. Eigenlijk het gevoel van een break-up. Zeer sterk nummer.
ja ik had er ook al een naar gevoel bij. Niet dat het nummer slecht is maar niet een nummer waar je vrolijk van wordt. Positief bedoeld, want ik hou daar wel van op zn tijd... Us Against The World ontroerde me meteen :@
pi_103419055
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:28 schreef Apotheose het volgende:
we hebben weer een stukje plagiaat-rechtszaak binnen waarschijnlijk. Dit keer gaat het om Princess Of China , wat idd wel wat lijkt op een vietnamees nummer:

http://www.tuoitrenews.vn(...)r-plagiarism-1.48850
Er is inderdaad een gelijkenis, al is het deuntje niet exact identiek. Maar de kans dat Coldplay dit rechtstreeks gejat heeft van een onbekende Vietnamese zangeres lijkt me uitermate klein. En het is ook maar net wat je plagiaat wilt noemen. Loop de hitparade van deze week eens door. Het grootste deel van de nummer is gebaseerd op akkoordenschema's en patroontjes die tot vervelens toe worden uitgemolken en gerecyclet.
pi_103421245
Zojuist het album fysiek aangeschaft.
pi_103422358
Ik had het eerst ook gedownload maar wilde toch wel de cd hebben (:
pi_103425711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:20 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

en de humor gaat maar door
Ik kan me enigszins vinden in je mening.
Ook ik vind het album een beetje tegenvallen, maar na het album vaker te hebben beluisterd, is m'n mening ietwat bijgedraaid.
Het jammere is dat ik voordat dit album uitkwam eigenlijk geen nummers van Coldplay wist op te noemen die ik slecht vond. Dat zijn er nu 1 album later al 3.
Toch moet ik ook zeggen dat ik weer een paar nummers aan m'n favorieten heb toegevoegd, zoals ik eerder al aangaf.
Dat maakt dat ik ondanks enige teleurstelling toch met album kan leven. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat je alle nummers op Mylo Xyloto slecht vind, want dat zijn ze gewoonweg niet allemaal.
pi_103425962
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:48 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Ik kan me enigszins vinden in je mening.
Ook ik vind het album een beetje tegenvallen, maar na het album vaker te hebben beluisterd, is m'n mening ietwat bijgedraaid.
Het jammere is dat ik voordat dit album uitkwam eigenlijk geen nummers van Coldplay wist op te noemen die ik slecht vond. Dat zijn er nu 1 album later al 3.
Toch moet ik ook zeggen dat ik weer een paar nummers aan m'n favorieten heb toegevoegd, zoals ik eerder al aangaf.
Dat maakt dat ik ondanks enige teleurstelling toch met album kan leven. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat je alle nummers op Mylo Xyloto slecht vind, want dat zijn ze gewoonweg niet allemaal.
Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?

Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik Up in Flames steeds beklemmender vind... het geeft me echt een gevoel van permanent afscheid, doet me denken aan iemand verliezen aan de dood.
Heeft deels te maken met de bassline, maar ook met de manier waarop Chris zingt... Hmm vreemde plaat.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103427921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:55 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Welke vind je dan slecht en welke zijn je favorieten?

Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik Up in Flames steeds beklemmender vind... het geeft me echt een gevoel van permanent afscheid, doet me denken aan iemand verliezen aan de dood.
Heeft deels te maken met de bassline, maar ook met de manier waarop Chris zingt... Hmm vreemde plaat.
Ik vind Princess In China, Every Teardrop Is A Waterfall en vooral Major Minus eigenlijk de slechte nummers.
Daarnaast vind ik Up With The Birds (vind het een typische Coldplay plaat eigenlijk :P), Charlie Brown (geweldige gitaarriff), Us Against The World, Hurts Like Heaven en U.F.O. eigenlijk wel weer heel lekker.
Paradise, Up In Flames en Don't Let It Break Your Heart redelijk, al begin ik Don't Let It Break Your Heart steeds fijner te vinden.

Blijf het jammer vinden van de paar zeer matige nummers (om het woord slecht te vermijden), maar voor de rest ben ik eigenlijk niet heel ontevreden. Had natuurlijk liever een X&Y-achtig album gehoord, maar je kan niet alles hebben :P
pi_103430911
pi_103431777
ligt het aan mij? Ik vind Hurts Like Heaven klinken alsof het ietwat te luid is opgenomen.... Of is dat gewoon het nummer zelf? Of ligt het aan mn beide laptops en mn phone :P (cd speler in mn oude radio uit mid jaren 90 is kapot :') )
pi_103432223
Het ligt aan je oor... :)
pi_103436441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:03 schreef Duuc-nl het volgende:
Ik had het eerst ook gedownload maar wilde toch wel de cd hebben (:
Ga je schamen! :(
pi_103438236
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:59 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nope :D
pi_103443832
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:59 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja, want ze gaan dood van de honger ;(
pi_103454070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef CoExist het volgende:

Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.

En over je voorbeelden... het is toch ook een bijna algemeen geaccepteerd gegeven dat U2 sinds half jaren '90 weinig betekenisvols meer heeft gedaan en dat The Killers het beste waren op hun eerste twee albums?

En dan nogmaals... Coldplay heeft met dit album geen nieuwe sound, enkel een andere sound. Die we overigens allang kennen van het gemiddelde top-40 nummer. Je mag het best mooi vinden hoor, maar ik vind het gemakkelijk en saai. En zo ook heel veel recensenten, ook hen die VLV meteen in het begin al wél waardeerden.
pi_103454620
Tsja, het is en blijft een kwestie van smaak. Zo ook recensies die menen de feiten te vertellen. Het is geen feit of het album goed of slecht is. Het is een MENING. :Y Zag dat dUES ofzo op 1 staat in die albumrotatielijstdinges van Musicmeter. Die band boeit mij weer minder maar de recensies zweren er blijkbaar bij. :)
pi_103455237
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:11 schreef Apotheose het volgende:
Tsja, het is en blijft een kwestie van smaak. Zo ook recensies die menen de feiten te vertellen. Het is geen feit of het album goed of slecht is. Het is een MENING. :Y
Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.
Maar je kunt zo wel alles gaan relativeren. Een mening die zeer breed gedragen wordt heeft natuurlijk wel een betekenis.
pi_103456635
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:55 schreef thettes het volgende:

[..]

Vergelijk de recensies van VLV met dit nieuwe album en je zal écht een groot verschil zien. VLV werd veel beter gewaardeerd. Zo ook op musicmeter, waar ie al bijna sinds het begin op een dikke 3,7/5 staat. Gewoon goed dus.

En over je voorbeelden... het is toch ook een bijna algemeen geaccepteerd gegeven dat U2 sinds half jaren '90 weinig betekenisvols meer heeft gedaan en dat The Killers het beste waren op hun eerste twee albums?

En dan nogmaals... Coldplay heeft met dit album geen nieuwe sound, enkel een andere sound. Die we overigens allang kennen van het gemiddelde top-40 nummer. Je mag het best mooi vinden hoor, maar ik vind het gemakkelijk en saai. En zo ook heel veel recensenten, ook hen die VLV meteen in het begin al wél waardeerden.
Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind. ;)
Maar registreer je alsjeblieft op MusicMeter en lees je in. Ik ben jaren geleden al opgehouden met het serieus nemen van andermans meningen qua muziek/film/etc.

Meningen en smaken verschillen nu eenmaal per muziek, per persoon, per tijd waarin je leeft.
pi_103456950
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Het kan me niet zoveel schelen wat jij er van vind of wat je er van vind wat ik er van vind. ;)
Maar registreer je alsjeblieft op MusicMeter en lees je in. Ik ben jaren geleden al opgehouden met het serieus nemen van andermans meningen qua muziek/film/etc.

Meningen en smaken verschillen nu eenmaal per muziek, per persoon, per tijd waarin je leeft.
Ik ben allang geregistreerd op musicmeter, die ene user met Parachutes in z'n top 10 :P En tja.. uiteindelijk maakt het mij ook niets uit wat een ander er van vindt, als ik het maar kan waarderen. Daar heb je dan ook groot gelijk in.
Wat hier en in vergelijkbare topics gebeurt is dan ook eerder debat dan discussie. Je overtuigt de ander toch niet, maar ik vind het wel leuk om jullie allemaal te vertellen waarom het toch zo'n belabberd album is :D.

En iets serieuzer, hoe jammer ik dat oprecht vind, wetende waartoe coldplay in staat is (was?).

Overigens zijn termen als 'overproductie' of 'gemakszucht want een simpele top-40 sound' wel enigszins objectief vast te stellen, in ieder geval meer dan een term als 'mooi'. Daarover gaat het dan ook vooral in dit topic denk ik.
pi_103457907
Nahja, je moet ook kijken naar de tijdsgeest van toen en nu. Tijdens de release van Parachutes (1999/2000) werd de Top-40 beheerst door diverse boy-bands, Britney Spears, ABBA Teens en nog veel meer muziek. Coldplay bracht een lieve plaat uit die anders was dan boven genoemde muziek, en het was ook indie.

Nu luister ik bijna geen radio en ik kijk al helemaal geen TV meer, maar de huidige Top-40 word de laatste jaren beheerst door singer/song writers met allemaal lieve muziek. James Blunt, Gavin DeGraw, John Mayer en onze eigen Tim Knol natuurlijk. Coldplay brengt een compleet andere sound dan de huidige Top-40 nu is. Je kan vinden wat je er van vind, maar ik vind het indie omdat ze gewoon doen waar ze lekker zin in hebben. En omdat het anders is dan men gewend is dan is het altijd gemakkelijk om het af te kraken.

Als Coldplay was door gegaan met albums zoals Parachutes of AROBTTH dan waren ze het bandje wat elke keer de zelfde lieve intieme liedjes uitbrengt. Ik vind het juist knap dat ze iets heruitvinden en hier door fans verliezen maar ook weer binnenhalen.

En natuurlijk haalt Coldplay tegenwoordig trucjes uit met hun albums. Dat doet U2 ook al jaren. Op het album staat een stevige (stadion) rocker, een ballad, makkelijk in het gehoor liggende singles etc. Maar ach, het is maar muziek... Zo lang ik er van kan genieten vind ik het allemaal wel prima.
pi_103459288
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:30 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik probeerde ook in de eerste plaats te reageren op het feit dat mensen dit album later opeens wel zouden gaan waarderen.
Maar je kunt zo wel alles gaan relativeren. Een mening die zeer breed gedragen wordt heeft natuurlijk wel een betekenis.
ja maar er zijn zo ook heel veel mensen die de mening met mij delen dat Coldplay gewoon te gekke band is en dit nieuwe album gewoon een apotheose is. Heeft ook een betekenis. :D
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:10 schreef thettes het volgende:

Overigens zijn termen als 'overproductie' of 'gemakszucht want een simpele top-40 sound' wel enigszins objectief vast te stellen, in ieder geval meer dan een term als 'mooi'. Daarover gaat het dan ook vooral in dit topic denk ik.
dat het een 'simpele top 40 sound is' vind ik eerder een mening dan een feit. Je kan naar mijn mening toch ook alles verwachten in de top 40. Het is niet alleen maar Lady gaga of Justin Bieber ofzo. ALs muziek populair is en men het 'mooi' vindt - dan koopt men het. En als meer en meer mensen dat doen komt het vanzelf in de hitlijsten.

En overproductie, omdat? Omdat het nu een iets andere sound heeft als anders? Prima als iemand die mening heeft maar dat maakt het geen objectief antwoord, in mijn ogen. No offence.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:32 schreef CoExist het volgende:

Als Coldplay was door gegaan met albums zoals Parachutes of AROBTTH dan waren ze het bandje wat elke keer de zelfde lieve intieme liedjes uitbrengt. Ik vind het juist knap dat ze iets heruitvinden en hier door fans verliezen maar ook weer binnenhalen.
DAT idd. Het is volgens mij nooit goed. Andere sound? 'ah nee het is niet coldplay meer. Ik haak af' . Zelfde sound? 'ah nee weer hetzelfde' (om ff kort door de bocht te zijn). Zo'n gevoel krijg ik er dan bij.

quote:
En natuurlijk haalt Coldplay tegenwoordig trucjes uit met hun albums. Dat doet U2 ook al jaren. Op het album staat een stevige (stadion) rocker, een ballad, makkelijk in het gehoor liggende singles etc. Maar ach, het is maar muziek... Zo lang ik er van kan genieten vind ik het allemaal wel prima.
True. :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Apotheose op 23-10-2011 17:21:48 ]
pi_103461916
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:09 schreef Apotheose het volgende:

DAT idd. Het is volgens mij nooit goed. Andere sound? 'ah nee het is niet coldplay meer. Ik haak af' . Zelfde sound? 'ah nee weer hetzelfde' (om ff kort door de bocht te zijn). Zo'n gevoel krijg ik er dan bij.

Dat hoor ik wel vaker. Net alsof het nooit goed kan zijn. Dat is pertinent onwaar. Kid A van Radiohead, dat was heel anders dan OK Computer maar minstens zo goed. Zo ook Achtung Baby van U2. Dat was een grote ommekeer qua sound maar óók goed. Pas daarna werd U2 in mijn ogen gezapig.

Zelfs Coldplay kon het met hun vorige album.. niet hetzelfde klinken maar toch was het nog vrij goed. Dat ik en anderen dit album matig vinden komt dus absoluut niet omdat we bang zijn voor verandering.
pi_103463916
ok. Dan is de andere sound van Radiohead en U2 blijkbaar wel bij jou in de smaak gevallen en die van coldplay niet. Dat kan. Maar er is nog wel een verschil tussen subjectief en objectief. Dat je een mening deelt met zoveel anderen is niet objectief maar nog steeds subjectief. Dat stoorde me gewoon ff. :)
pi_103463997
Lekker belangrijk weer allemaal :')
Ik ga zometeen met MX in de auto naar m'n kamer rijden. Jammer voor de mensen die er niet van kunnen genieten :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:31:18 #204
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_103468285
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lekker belangrijk weer allemaal :')
Ik ga zometeen met MX in de auto naar m'n kamer rijden. Jammer voor de mensen die er niet van kunnen genieten :')
Mij boeit het geen fuck hoor :')
Genoeg andere mooie muziek
Volgens mij kan jij het niet hebben dat er kritiek word geleverd op Coldplay :')
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_103469361
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:31 schreef Kaasknabbeltje het volgende:

[..]

Mij boeit het geen fuck hoor :')
Genoeg andere mooie muziek
Volgens mij kan jij het niet hebben dat er kritiek word geleverd op Coldplay :')
Jawel hoor, maar van 20 personen hetzelfde riedeltje horen is niet waarom ik in dit topic post :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103469732
Maar eens even luisteren! :) Ben grote coldplay fan (behalve X&Y....) maar luister ze eigenlijk nooit meer...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_103470122
Wat een waardeloos album is dat Mylo Xyloto. Ik heb het geprobeerd maar het is echt lachwekkend. Nee, eigenlijk is het meer om te huilen om te zien hoe een leuke band zichzelf verkoopt als een crackhoer in een donker steegje van Londen. Coldplay is hiermee op hetzelfde niveau gekomen als Rihanna, Pitbull en dat soort hitmachines zonder ziel. Echt jammer.
pi_103471587
Pfff.....het valt me niet mee zeg....de rustige nummers gaan nog wel...maar de rest? en ik heb het nummer met Rihanna nog niet eens gehoord....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_103475878
Mensen die na 1x een paar nummers te hebben gehoord van het nieuwe album gaan gelijk helemaal haten :')

Was hetzelfde bij Viva la Vida, werd paar weken later de hemel in geprezen en is ondertussen gewoon 10 miljoen x verkocht. Dus, luister het album is 5x en kom dan terug.
pi_103476061
fail -.-

[ Bericht 97% gewijzigd door Duuc-nl op 23-10-2011 22:19:35 ]
pi_103476079
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef Duuc-nl het volgende:
Mensen die na 1x een paar nummers te hebben gehoord van het nieuwe album gaan gelijk helemaal haten :')

Was hetzelfde bij Viva la Vida, werd paar weken later de hemel in geprezen en is ondertussen gewoon 10 miljoen x verkocht. Dus, luister het album is 5x en kom dan terug.
Hmmmmmmm wie doet dat?
pi_103476108
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:13 schreef Duuc-nl het volgende:
En de lyrics dan, van bijvoorbeeld us against the world:

There is no one else that I can say this to
And there is nothing better than talk to you
If you have a problem, I'll be here for you
Cause girl you always know that it's us against the world

Gewoon zoals altijd weer zo goed en diep.
Het rijmt ja, maar wat is hier diep aan?
pi_103476252
quote:

Pfff...dan geef je me een slecht voorbeeld zeg, zoals Tchock al zegt :P
pi_103476283
quote:

Herkenbaar. Had ik met Every Teardrop is Waterfall. Bij de radio release gelijk geluisterd en was toen niet bepaald positief over het nummer. Na een aantal keren het te luisteren is dat toch wel veranderd.
(nu komt dit ook door de werking van het menselijk brein maar goed, dat is een andere discussie :') )
pi_103476465
quote:

die lyrics kloppen heul niet. Had er ook op gegoogled en kwam daar ook op uit. Maar als ik het nummer op t album luister is toch echt dit:"

quote:
Oh morning come bursting
The clouds amen
Lift off this blindfold, let me see again
And bring back the water let your ships roll in
In my heart she left a hole

The tightrope that I'm walking just sways and ties
The devil as he's talking with those angel's eyes
And I just want to be there when the lightning strikes
And the saints go marching in

And sing
Slow it down
Through chaos as it swirls
It's us against the world

Like a river to a raindrop
I lost a friend
My drunken has a Daniel in a lion's den
And tonight I know it all has to begin again
So whatever you do, don't let go

And if we could float away
Fly up to the surface
And just start again
And lift off before trouble just erodes us in the rain
Just erodes us in the rain
Just erodes us, and see roses in the rain

And sing
Slow it down
Slow it down
Through chaos as it swirls
It's us against the world
Maar goed, dat zal ook wel niet in de smaak vallen gok ik zo :') Ik vind het briljant :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Apotheose op 23-10-2011 23:11:00 (she ipv he :P) ]
pi_103476493
quote:

Tsja...Ik vind het kut net, en heb het afgezet...ga het nog wel eens proberen. Want ik weet dat je geen mening moet geven na een ereste keer luisteren :) Maar het voorbeeld dat jij geeft met VLV vind ik net zo slecht als het voorbeeld van je lyrics, want in mijn geval vond ik VLV destijds meteen een top album ^O^
pi_103476545
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

die lyrics kloppen heul niet. Had er ook op gegoogled en kwam daar ook op uit. Maar als ik het nummer op t album luister is toch echt dit:"

[..]

Maar goed, dat zal ook wel niet in de smaak vallen gok ik zo :') Ik vind het briljant :*
Vind deze wel duidelijk het beste nummer wat ik voorlopig heb geluisterd :)
pi_103476643
Ik druip af en kom hier nooit meer terug -.- nooit meer snel ctr c trl v
pi_103476664
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

[..]

Als dit de correcte lyrics zijn zijn ze in ieder geval oneindig veel dieper dan dat voorbeeld van net :')
pi_103476948
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als dit de correcte lyrics zijn zijn ze in ieder geval oneindig veel dieper dan dat voorbeeld van net :')
ja ik snap ook niet waar die lyrics vandaan komen.... :{ Vond het ook al geen coldplay-tekst, want die zijn idd altijd veel dieper. Die lyrics hoort bij geen enkel nummer op het album. Niet op die ik heb iig :P
pi_103479916
Heb het album gister binnengekregen, kan niet stoppen met em te luisteren :@ *O* Dat wordt nog wat bij het concert @ 17 december, denk dat ik mijn stem helemaal schor ga zingen _O-
pi_103480281
Gaan er veel Fok! users naar 't Coldplay concert in Rotterdam eigenlijk?

Tijdens de sale heb ik diverse fora in de gaten gehouden en het was weer een drama met die online verkoop. En natuurlijk was het binnen no time uitverkocht!
pi_103480376
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:18 schreef CoExist het volgende:

Tijdens de sale heb ik diverse fora in de gaten gehouden en het was weer een drama met die online verkoop. En natuurlijk was het binnen no time uitverkocht!
ik wou wel maar wist niemand die mee wilde gaan/die ik mee wilde hebben. :o Ja mn broer waarmee ik ook mee naar Pinkpop ben geweest maar die vond het wat aan de prijzige kant (was net ook op een dure vakantie geweest :P ) dus nee... Helaasch
pi_103480484
quote:

Present :) Helemaal vanuit Zuid Limburg :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103480569
Nope, wilde wel maar helaas geen tickets weten te bemachtigen :'(
pi_103480688
quote:

Yes, ik ga samen met mijn vriend :Y Ook een FOK!ker, maar hij post niet zoveel helaas ;(

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik wou wel maar wist niemand die mee wilde gaan/die ik mee wilde hebben. :o Ja mn broer waarmee ik ook mee naar Pinkpop ben geweest maar die vond het wat aan de prijzige kant (was net ook op een dure vakantie geweest :P ) dus nee... Helaasch
Ah dat is echt jammer :{ Had sowieso nog 2 kaartjes over dus als je toch nog iemand had gevonden die mee wilde kon je mijn 2 kaartjes over kopen. Maar heb ze net toevallig vandaag aan mijn schoonzus verkocht :X
pi_103480732
Ja ook present :D
pi_103480900
quote:

Ik ben er ook *O*
pi_103484334
Ik ben er ook bij gelukkig. Word m'n 3e keer Coldplay. Wist eerst niet eens zeker of ik wel wilde gaan. In 2010 heb ik 7 concerten bezocht en dit jaar ook alweer 4. Slaat inmiddels een behoorlijk gat in m'n financiën. :(
Maar dit kun je gewoon niet missen!

Ik kan bijna niet wachten op de live uitvoeringen van sommige nieuwe nummers. Heb alleen ETIAW en CB live gezien op een herhaling van Glastonbury. Voor de rest wil ik nog niets weten!
Na de CD intensief te hebben beluisterd ben ik toch erg content met mijn veld tickets.
pi_103486419
Waarom staat moving to mars eigenlijk niet op het nieuwe album? En major minus wel?
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:28:49 #231
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_103492472
Auch; http://www.goddeau.com/content/view/9684/1/ .... Ben het er wel grotendeels mee eens...
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:14:57 #232
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103494176
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Auch; http://www.goddeau.com/content/view/9684/1/ .... Ben het er wel grotendeels mee eens...
Die reviewer weet ook niet wat ie wilt. Eerst zegt ie dat het zo anders is wat niet goed zou zijn en daarna zegt ie dat er verwijzingen zijn naar het oude materiaal wat óók niet goed is :)
En hij is het beu om Chris zn stem te horen? Wrom luister je dan nog naar CP man :')

Maar ja, gelukkig koop ik iets omdat ik het leuk vind en niet omdat anderen vinden dat ik het moet kopen (en omgekeerd ook)..
pi_103495306
heb t niet helemaal gelezen. Ook geen zin in. Dat gezeur dat het zo slecht is weten we nu wel. :Z

Edit: je kunt natuurlijk ook gewoon een positieve recensie eruit pikken Hier ben ik t dan wel grotendeels mee eens. Hoewel ik Up In Flames gewoon ook prachtig vind (beetje beklemmend, wat Neo zei, maar dat heeft wel wat vind ik)

Dus :P

[ Bericht 56% gewijzigd door Apotheose op 24-10-2011 13:58:40 ]
pi_103495918
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:44 schreef Apotheose het volgende:
heb t niet helemaal gelezen. Ook geen zin in. Dat gezeur dat het zo slecht is weten we nu wel. :Z
Het is ook 'in' om het slecht te vinden/af te zeiken.

Ik vind het een goed album en geniet ervan :Y
pi_103496076
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Wat een "vroeger was alles beter" hipster reviewer zeg. :')

Ben het overigens wel eens met een aantal punten die hij maakt maar de manier waarop....
pi_103508936
Waarom staat moving to mars eigenlijk niet op het nieuwe album? En major minus wel?

:D:D
pi_103509024
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:15 schreef Duuc-nl het volgende:

:D:D
Omdat kroeshaas eenmaal dikker is dan donshaar.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103509066
Vraag het aan The Oracle :D

http://www.coldplay.com/oraclesubmit.php
pi_103523056
Wat een subjectieve kleinerende review op die Goddeau.com zeg! Het begint er op te lijken dat je pas mee telt als weblog als je alles op GeenStijl achtige manieren afkraakt. Zeer kinderachtig. Ik heb eigenlijk gewoon een beetje medelijden met dit soort bloggers, en ik hoop van harte dat ze ooit eens muziek tegen komen wat hun ziel raakt!

-End of line-
pi_103524730
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:59 schreef BobW het volgende:

[..]

Het is ook 'in' om het slecht te vinden/af te zeiken.

Ik vind het een goed album en geniet ervan :Y
1. Als Coldplay een goed album had afgeleverd dan was dat absoluut niet gebeurd.
2. Zeker doen! :)
pi_103524853
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:13 schreef thettes het volgende:

[..]

1. Als Coldplay een goed album had afgeleverd dan was dat absoluut niet gebeurd.

tuurlijk niet. Er zijn altijd lui die het niet goed vinden (of wel). Omdat: mening :6
pi_103524915
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:13 schreef thettes het volgende:

[..]

2. Zeker doen! :)
Dat JIJ het geen goed album vindt, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk een slecht album is :W
pi_103525371
Tis wel duidelijk dat de MX haters een stuk narrow minder zijn dan de liefhebbers, das duidelijk :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103526492
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tis wel duidelijk dat de MX haters een stuk narrow minder zijn dan de liefhebbers, das duidelijk :)
Lol :') Ik weet 100% zeker dat ik veel meer openminded qua muziek ben dan jij :')
Het heeft daar namelijk ook niks mee te maken. Wat Coldplay hier doet is niet baanbrekend of vernieuwend hoor, daarvoor moet je echt bij andere albums zijn.
Die review op Goddeau is kansloos inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik ben benieuwd naar de review van Pitchfork, zal ook wel niet mals zijn.
pi_103526647
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:37 schreef Seam het volgende:

[..]

Lol :') Ik weet 100% zeker dat ik veel meer openminded qua muziek ben dan jij :')
Het heeft daar namelijk ook niks mee te maken. Wat Coldplay hier doet is niet baanbrekend of vernieuwend hoor, daarvoor moet je echt bij andere albums zijn.
Die review op Goddeau is kansloos inderdaad, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Zo'n opmerking zegt mij genoeg :') je ziet het zelf echt niet in he?
Tis wel heel typerend dat iemand die het mooi vindt eerlijk toegeeft dat het een kwestie van smaak is, maar dat de bashers alleen maar hun negativiteit erop willen laten schijnen zonder dat er ook maar plek is voor een meningsverschil. Iedereen moet het maar kut vinden en als je het niet eens bent dan kun je niet met kritiek omgaan :')___!!!!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103526762
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:40 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zo'n opmerking zegt mij genoeg :') je ziet het zelf echt niet in he?
Tis wel heel typerend dat iemand die het mooi vindt eerlijk toegeeft dat het een kwestie van smaak is, maar dat de bashers alleen maar hun negativiteit erop willen laten schijnen zonder dat er ook maar plek is voor een meningsverschil. Iedereen moet het maar kut vinden en als je het niet eens bent dan kun je er niet mee omgaan dat er kritiek wordt geleverd :')___!!!!
Mijn hemel dat is toch ook niet wat ik daar zeg :') Ik zeg enkel dat als je dit mooi vind het niks heeft te maken met openminded zijn. Behalve dat lijkt het er enorm op dat jij (en velen anderen hier) juist geen kritiek hebben. Coldplay speelt hier op safe, zonder weinig diepgang (althans niet het niveau dat we gewend van ze zijn) en het is ook echt niet vernieuwend of baanbrekend.
pfff.
pi_103526798
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:37 schreef Seam het volgende:

[..]

zucht... Ja sorry maar ik krijg jeuk van mensen die niet het verschil weten tussen een mening en een feit. :N
pi_103527028
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:42 schreef Seam het volgende:

[..]

Mijn hemel dat is toch ook niet wat ik daar zeg :') Ik zeg enkel dat als je dit mooi vind het niks heeft te maken met openminded zijn. Behalve dat lijkt het er enorm op dat jij (en velen anderen hier) juist geen kritiek hebben. Coldplay speelt hier op safe, zonder weinig diepgang (althans niet het niveau dat we gewend van ze zijn) en het is ook echt niet vernieuwend of baanbrekend.
pfff.
Ik doelde met het 'narrow minded' gedeelte op de mensen die kritiek geven en nauwelijks rekening houden met het feit dat het een mening is. Andersom gebeurt dat veel meer.

Je zou ook kunnen zeggen dat Coldplay op safe speelde met A rush of blood, aangezien dat in dezelfde lijn zat als Parachutes (wat ook een hit werd).
Safe spelen zou gewoon hun oude stijl aanhouden, wetend dat ze miljoenen fans blijven houden. Ze proberen juist wat anders en dat is een gok, want velen zullen afhaken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103527416
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik doelde met het 'narrow minded' gedeelte op de mensen die kritiek geven en nauwelijks rekening houden met het feit dat het een mening is. Andersom gebeurt dat veel meer.

Je zou ook kunnen zeggen dat Coldplay op safe speelde met A rush of blood, aangezien dat in dezelfde lijn zat als Parachutes (wat ook een hit werd).
Safe spelen zou gewoon hun oude stijl aanhouden, wetend dat ze miljoenen fans blijven houden. Ze proberen juist wat anders en dat is een gok, want velen zullen afhaken.
Oke ik begrijp nu beter wat je bedoelt, ik begrijp ook prima dat mensen het een fantastisch album vinden (smaak etc blabla). Voor mij (en met mij velen anderen) is een plaat echter tot op een bepaald wel enigszins objectief te benaderen. Je kijkt naar songstructuur, teksten, instrumentatie en sfeer. Daarbovenop is een gedeelte persoonlijk smaak. Zo zijn er voldoende albums welke ik erg goed vind, maar niet echt mijn smaak zijn. In het geval van MX is het 'objectieve' gedeelte gewoon niet zo hoog (en hiermee bedoel ik niet Justin Bieber niveau mee, maar minder dan Coldplay eerst had) en mijn persoonlijke smaak is ook niet zo hoog.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
pi_103528454
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:51 schreef Seam het volgende:

[..]

Oke ik begrijp nu beter wat je bedoelt, ik begrijp ook prima dat mensen het een fantastisch album vinden (smaak etc blabla). Voor mij (en met mij velen anderen) is een plaat echter tot op een bepaald wel enigszins objectief te benaderen. Je kijkt naar songstructuur, teksten, instrumentatie en sfeer. Daarbovenop is een gedeelte persoonlijk smaak. Zo zijn er voldoende albums welke ik erg goed vind, maar niet echt mijn smaak zijn. In het geval van MX is het 'objectieve' gedeelte gewoon niet zo hoog (en hiermee bedoel ik niet Justin Bieber niveau mee, maar minder dan Coldplay eerst had) en mijn persoonlijke smaak is ook niet zo hoog.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Mijn favo album is het ook niet, want dat is X&Y al, gevolgd door AROBTTH. Maar er zijn zat teksten die vaag blijven en tot je eigen verbeelding spreken. Dat het wat vrolijker klinkt ben ik met je eens.

Ik had Coldplay albums meegenomen naar een weekendje Landal Greenparks met m'n ex. Was echt een toffe tijd en bij bepaalde nummers die ik daar draaide (cdspeler bij, lekker hele dag Coldplay meezingen :D) doet me aan die tijd denken.
Dat is wel het voordeel aan minder bekende nummers, herinneringen gaan minder snel kapot omdat je bepaalde nummers heel lang niet hoort en zo de waarde van de herinnering beter bewaard blijft.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103528861
dat die teksten hier en daar vaag zijn en tot de verbeelding spreken vind ik juist zo mooi! Kan me er dan gewoon in vinden omdat ik er zelf mijn verhaal van maak.

ik ben echt gek op die lui. O+ :9 *; Kan er niks aan doen. Keek net DWDD met Anton Corbijn dat ie zo een evenement met Coldplay gaat regisseren voor youtube. :P
pi_103529838
Dat concert is overmorgen al!? Woensdag de 26e? Ik zit ernstig te twijfelen of ik dat nu wel of niet wil zien. Straks spoiled het, het concert in Ahoy'.

Relaxte gast die Anton Corbijn, heb 'm vorig jaar ff ontmoet in Brussel. Even later stond ik oog in oog met Bono van U2. Wat mij betreft de grootste band op Aarde. Sorry Coldplay fans...

Ik heb die Achtung Baby Über Deluxe box ook in bestelling staan! Kan niet wachten op vrijdag!
pi_103530263
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

tuurlijk niet. Er zijn altijd lui die het niet goed vinden (of wel). Omdat: mening :6
Als je dit een goed album vindt ga je het toch niet lopen afkraken? Degene op wie ik reageerde constateerde dat het bijna wel 'in' leek om dit album negatief te beoordelen. Daaruit kan ik alleen maar de conclusie trekken dat dan heel veel mensen het ook werkelijk weinig aan vinden. Hoogstens is de toonzetting wat sterk.

En natuurlijk is goed of slecht relatief. Maar je kunt moeilijk overal 'ik vind' voorzetten. En je kunt wel redelijk objectief zien wat de collectieve mening over een album is. En die is gewoon vrij matig bij dit album.
pi_103532825
Ja en nogmaals: het IS en BLIJFT nog altijd een kwestie van smaak. Kun je nog 100.000x roepen dat heel veel lui het album niet kunnen waarderen - dat zegt niks over het album maar over de smaak van al die mensen. Dat weet jij ook. Want tegenover die groep staan ook talloze fans van het album! Like me. Als heel veel mensen de kleur blauw niet mooi vinden - is het daarom dus geen mooie kleur? Das precies hetzelfde.

Ja sorry maar het blijft me storen dat je het brengt als een feit. Want zo kom je wel op mij over.
pi_103535465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:12 schreef Apotheose het volgende:
Ja en nogmaals: het IS en BLIJFT nog altijd een kwestie van smaak. Kun je nog 100.000x roepen dat heel veel lui het album niet kunnen waarderen - dat zegt niks over het album maar over de smaak van al die mensen. Dat weet jij ook. Want tegenover die groep staan ook talloze fans van het album! Like me. Als heel veel mensen de kleur blauw niet mooi vinden - is het daarom dus geen mooie kleur? Das precies hetzelfde.

Ja sorry maar het blijft me storen dat je het brengt als een feit. Want zo kom je wel op mij over.
laat t maar gewoon zitten nu :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103535593
Ja! Ontopic! Wat heeft COLDPLAY ons toch weer een heerlijke plaat gegeven!
pi_103535846
Dat Ahoy he, is dat een beetje een chille plek?
En dan bedoel ik of het geluid goed overkomt. En niet zoals de ArenA.
Hopelijk gaan ze wederom flink met lasers lichtshows geven O+
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103537686
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:12 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

laat t maar gewoon zitten nu :')
ja was ik nu ook van plan maar kon t ff niet laten. Sorry :'(
pi_103545550
quote:
AMSTERDAM - De Nederlandse dj Fedde le Grand staat woensdag in het voorprogramma van de Britse band Coldplay tijdens hun show op een groot plein in het centrum van Madrid. Dat maakte de dj dinsdag bekend op zijn website.
Ik ben benieuwd of er een voorprogramma is in Ahoy in december. Iemand?
pi_103546237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:12 schreef BobW het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of er een voorprogramma is in Ahoy in december. Iemand?
Hoorde geruchten dat Rihanna voorprogramma zou zijn. Maar dat is een dusdanig grote naam dat je die niet in een voorprogramma terug gaat vinden.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103546681
Rihanna? Die kan dan mooi meezingen met Princes of China :P Als Jay Z er dan ook ff komt... :D
pi_103547076
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja was ik nu ook van plan maar kon t ff niet laten. Sorry :'(
Laat ik 't er ook bij zitten nu:P

In Manchester 2008 was een vriend van me erbij, toen was Jay-Z het voorprogramma dus niets is onmogelijk. In Ahoy was het volgens mij zo'n kerel van the Strokes solo.. niet heel boeiend dus.

Ik heb nog trouwens nog nooit een concert zonder voorprogramma meegemaakt dus dat komt wel goed. Maar bij grote bands als Coldplay krijgt een voorprogramma vaak een klein hoekje van het podium en zeer matig afgesteld geluid.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:49:33 #263
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:50:03 #264
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103551371
damn... das in Spanje :D
pi_103553751
Zou wel vet zijn als fedde le grand in voorprogramma komt!

En rihanna kwam ook af en toe naar de tour van Eminem voor dat nummer met "cuz i like the why it hurts blabla" dus misschien komt zij ook wel (:
pi_103561894
Ik ga mijn mening bijstellen. Vindt na inziens UFO, Up with the birds, Us against the world, Up in flames, Charlie Brown en Hurts like heaven de nummers van dit album. Dit zijn stuk voor stuk ijzersterke nummers. :)
Vooral bij Up with the birds vanaf 2 minuut 7 is hemels. :) Als je de gitaar hoort opkomen, zet dit nummer in de ochtend op en je hebt een top dag :) :)

Ik ga dit album steeds meer waarderen, terwijl ik hem vorige week nog verfoeide :) Coldplay weet mijn hart toch weer te veroveren :)
pi_103563273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoorde geruchten dat Rihanna voorprogramma zou zijn. Maar dat is een dusdanig grote naam dat je die niet in een voorprogramma terug gaat vinden.
Nouja, Rihanna kwam ook ff onaangekondigd optreden tijdens een concert van Chris Brown 2 jaar geleden :P Ging zomaar ff samen met hem een liedje zingen. Dus die geruchten zouden best wel waar kunnen zijn ;)
pi_103563296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik ga mijn mening bijstellen. Vindt na inziens UFO, Up with the birds, Us against the world, Up in flames, Charlie Brown en Hurts like heaven de nummers van dit album. Dit zijn stuk voor stuk ijzersterke nummers. :)
Vooral bij Up with the birds vanaf 2 minuut 7 is hemels. :) Als je de gitaar hoort opkomen, zet dit nummer in de ochtend op en je hebt een top dag :) :)

Ik ga dit album steeds meer waarderen, terwijl ik hem vorige week nog verfoeide :) Coldplay weet mijn hart toch weer te veroveren :)
We told you so! :P :*
pi_103563664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:45 schreef DjinN het volgende:

[..]

We told you so! :P :*
Alhoewel ik toch dit album het minste album van ze blijf vinden. Parachutes krijgt een 8,5 van me, 2de album ROBTH een 9. X&Y een 7,5, Viva la vida een 8 .
Deze krijgt een 7 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door alwaysonhold op 25-10-2011 22:57:07 ]
pi_103564112
Oewww dan ga ik ook beoordelen :P
Parachutes: 7
AROBTTH: 9
X&Y: 9,5
Viva la Vida: 8
MX: 8
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103564181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Oewww dan ga ik ook beoordelen :P
Parachutes: 7
AROBTTH: 9
X&Y: 9,5
MX: 8
Viva la vida net zo goed vinden als de laatste cd, never :D Ben Coldplay fan, maar dit is gewoon de minst goede cd van de heren haha :P maja, meningen verschillen :)
pi_103564298
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:01 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Viva la vida net zo goed vinden als de laatste cd, never :D Ben Coldplay fan, maar dit is gewoon de minst goede cd van de heren haha :P maja, meningen verschillen :)
Sterker nog, ik geef Parachutes het laagste cijfer :o menig Coldplayfan vervloekt me :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103564579
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:03 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Sterker nog, ik geef Parachutes het laagste cijfer :o menig Coldplayfan vervloekt me :')
Ik zou je er niet om vervloeken, is gewoon jouw smaak :)
pi_103564765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:09 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik zou je er niet om vervloeken, is gewoon jouw smaak :)
Nee maar omdat Parachutes HÉT album van Coldplay word gezien. Ik weet het niet. AROBTTH ligt in diezelfde stijl, maar de nummers spreken me veel meer aan.

Maar geen enkele CD is slecht. Brengen allemaal een bepaalde sfeer op O+
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103565029
ik heb echt geen voorkeur... Elk cd herinnert me weer aan een bepaalde tijd. :P Morgen kunnen we de mannen weer live zien O+ Zit wel met een shitload aan schoolwerk opgezadeld.. oooee dilemma :')

quote:
Het Coldplay concert wordt woensdag 26 oktober om 22:00u (Nederlandse tijd) live uitgezonden via www.youtube.com/coldplayVEVO. Fans kunnen de gehele show daar na afloop ook nog voor een periode van 48 uur online terugkijken.
Bron: 3FM
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:21:15 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103565089
Vandaag de cd ontvangen van Amazon UK *O* *O*
zit `m nu voor de eerste keer helemaal te luisteren: vind `t op `t eerste gehoor een goed gevarieerd album met tot nu toe Up in Flames als mooiste track O+ O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee maar omdat Parachutes HÉT album van Coldplay word gezien. Ik weet het niet. AROBTTH ligt in diezelfde stijl, maar de nummers spreken me veel meer aan.

Op Parachutes staat wel mijn favoriete nummer van Coldplay ooit (Shiver _O_ _O_ O+ ) maar ik dacht altijd dat AROBTTH als hun "meesterwerk" en beste album werd gezien?
pi_103565120
Parachutes: 9
AROBTTH: 9,5
X&Y: 6,5
MX: 6 voorlopig
pi_103565297
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:21 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag de cd ontvangen van Amazon UK *O* *O*
zit `m nu voor de eerste keer helemaal te luisteren: vind `t op `t eerste gehoor een goed gevarieerd album met tot nu toe Up in Flames als mooiste track O+ O+

[..]

Op Parachutes staat wel mijn favoriete nummer van Coldplay ooit (Shiver _O_ _O_ O+ ) maar ik dacht altijd dat AROBTTH als hun "meesterwerk" en beste album werd gezien?
O, nouja dat mag ook wel, want het is tig keer beter dan Parachutes :) Want The Scientist staat erop _O_
Maar het haalt het net niet bij X&Y. Dunnow, maar dat album is echt magisch somehow.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103565440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:25 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

O, nouja dat mag ook wel, want het is tig keer beter dan Parachutes :) Want The Scientist staat erop _O_
Maar het haalt het net niet bij X&Y. Dunnow, maar dat album is echt magisch somehow.
The Scientist O+ Ons (mijn vriend en ik) favoriete nummer van Coldplay ooit O+ *;
pi_103565574
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

ik vind AROBTTH het Coldplay album. Er zit geen enkel slecht nummer op dat album van alweer 8 jaar geleden. Ik vind AROBTTH beste album ooit gemaakt. Zo ver gaat mijn liefde voor dit album.
pi_103565653
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

ik vind AROBTTH het Coldplay album. Er zit geen enkel slecht nummer op dat album van alweer 8 jaar geleden. Ik vind AROBTTH beste album ooit gemaakt. Zo ver gaat mijn liefde voor dit album.
Waarom dan geen 10 :P

Ohja en Het enige baggernummer van AROBTTH is green eyes, maar dat heeft een persoonlijke reden ;p
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:57:20 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103566632
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

En, Oh sarcasme, het enige Coldplay album dat ik niet origineel heb :@ :@
pi_103568398
het is vast al 100x gezegd, maar ik moet het gewoon kwijt: Major Minus, één van mijn favoriete nummers van het nieuwe album, is live gewoon zovéél beter! Puur omdat er dan geen effecten over de stem zijn gegooid en de gitaren er beter doorkomen. Ik ben gewoon verbaasd hoe je een track zo om zeep kan helpen op een album!
pi_103570324
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:21 schreef Seam het volgende:
Parachutes: 9
AROBTTH: 9,5
X&Y: 6,5
MX: 6 voorlopig
Agree Alleen mx 7 voorlopig
pi_103581823
MX behaalt wel de hoogste score voor een Coldplay album op Pitchfork.
http://www.pitchfork.com/reviews/albums/15953-mylo-xyloto/
pi_103584739
Vandaag al Us Against The World en Don't Let It Break Your Heart gehoord op de radio, dat maakt me vrolijk. :Y

Vanavond live concert op YouTube.
pi_103586467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:41 schreef BobW het volgende:
Vandaag al Us Against The World en Don't Let It Break Your Heart gehoord op de radio, dat maakt me vrolijk. :Y

Vanavond live concert op YouTube.
ja zin in :P
pi_103587917
Ben bang dat die livestream te veel gaat spoilen van het Ahoy concert.
Of is dit niet het geval?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103588127
Geen idee of die spoiled... Ik ga 'm niet kijken in ieder geval. Ik wil in Ahoy' weg geblazen worden!

Plus daar komt bij dat ik om 23.00 uur moet werken... :-( Kan ik ieder geval wel lekker naar MX luisteren!
pi_103589153
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben bang dat die livestream te veel gaat spoilen van het Ahoy concert.
Of is dit niet het geval?
Laatste 2x dat ik coldplay heb gezien was Ahoy oktober 2008 en vervolgens juli 2009 op Werchter. Zat qua show weinig verschil tussen die twee, maar dat maakt het echt niet minder vet hoor. Uiteindelijk wil je bij een band als Coldplay tegenwoordig gewoon lekker mee kunnen zingen, op de rustmomentjes genieten van prachtige nummers en dat dan met een hele groep gelijkgestemden doen. En dat krijg je echt niet mee via de livestream en sowieso wél als je er bij bent in Ahoy.

edit: recensie van Oor verwoordt trouwens precies mijn mening :)
pi_103589663
true. Achter je beeldscherm of er live bij zijn is een heul andere beleving.
pi_103590226
Toch vind het jammer om de setlist al te kennen bij een band als Coldplay die weinig variëren in hun shows.
pi_103590606
ja das ook wel weer zo... :)
pi_103602693
www.youtube.com/live

Live concert begint over 7 minuten! :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_103602933
Dit stukje met Corbijn is best leuk.
pi_103603375
We zijn begonnen
pi_103603913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:11 schreef alwaysonhold het volgende:
We zijn begonnen
Flink wat regen zo te zien! :D
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_103603918
de beeldkwaliteit zakt soms nogal in zeg. maar goed, het is best een tof concept, deze livestream op youtube.
pi_103604052
Ik ben er bij! Digital dan :D zal niks zeggen over line up :p
pi_103604127
Dan open ik wel even de volgende...
Coldplay #12 Met Corbijn en een Princess of China
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')