abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103261091

Het grote Coldplay topic!

In 1996 tijdens de introductieweek van de universiteit University College London ontmoet Chris Martin Jonny Buckland. Samen proberen zij een band op te zetten waarbij ze op de universiteit Will Champion en Guy Berryman ontmoeten. Samen wagen ze hun eerste poging. Martin begint samen met Buckland teksten te schrijven. (Berryman speelde mee op zijn basgitaar en Champion begon te leren drummen.) De band, genaamd Pectoralz, is voornamelijk te vinden in Engelse pubs. Toen de leden op het punt stonden hun eerste grote optreden te houden, schakelden ze over op de naam Starfish. Toentertijd had Martin een vriend (Tim Rice-Oxley, thans toetsenist bij de eveneens succesvolle Engelse band Keane) wiens band Coldplay op het punt stond om te stoppen. Deze band had de naam Coldplay uit een gedichtenbundel. Martin besloot om na het stoppen van die band zelf de naam over te nemen.

Al kort na hun ontmoeting op de Londense universiteit raken de vier studenten bevriend en delen hun passie voor muziek. De band die ontstaat heeft de volgende leden: Chris Martin (tekstschrijver, zang, piano, gitaar), Johnny Buckland (tekstschrijver, leadgitarist), Guy Berryman (basgitarist) en Will Champion (drummer, nadat hij de gitaar daarvoor had ingeruild).

In 1998 maken ze een EP als demo voor de platenmaatschappijen. De EP heet Safety EP en er staan drie nummers op en er worden in totaal 500 exemplaren van gemaakt. Door die EP werden ze dat jaar uitgenodigd voor een optreden op het “In the city”-festival van Manchester. Daar werden ze gescout door een platenmaatschappij die hen vervolgens aanbiedt een single uit te brengen.

De eerste single van Coldplay is Brothers & Sisters (1999) op het Fierce Panda label. Deze single bereikte nummer 92 in de Engelse hitlijsten. Daarna gaat het hard met de band. Ze worden ontdekt door een grote platenmaatschappij en in 2000 wordt het album Parachutes uitgebracht met onder andere de singles Yellow, Trouble en Don't Panic. In 2002 volgt het album A rush of blood to the head, waarvan de single Clocks uit 2003 de definitieve doorbraak van Coldplay betekent bij het grote publiek. Door hun diepgaande songteksten zoals in "The Scientist" en "Clocks", hun melancholische sound en door het emotionele stemgeluid van zanger Chris Martin heeft Coldplay nu veel fans. Door hun uitgebreide steun aan organisaties als Make Trade Fair toont Coldplay hun maatschappelijke betrokkenheid.

Op 6 juni 2005 is het derde album van Coldplay verschenen: X&Y, dat direct de eerste plaats in de Nederlandse hitlijsten bezette. Op 7 juli 2005 gaf Coldplay een uitverkocht concert in het Gelredome in Arnhem als onderdeel van hun Twisted Logic tour. Van X&Y zijn de singles Speed Of Sound (#6), Fix You (tip) , Talk (#1) en The Hardest Part (#25) verschenen.

Inmiddels heeft Coldplay een prijzenkast met 7 Grammy Awards, 6 Brit Awards (Coldplay is de eerste band in de geschiedenis van de BRITs die drie keer de Award voor Beste Britse Album mocht ontvangen) en de nodige gouden en platina albums en singles. De teller voor de wereldwijde verkoop van hun albums staat inmiddels boven de 30 miljoen.

Het nieuwe album Viva la Vida or Death and All His Friends, kwam uit in Nederland op 13 juni 2008. De eerste single, Violet Hill, was vanaf 29 april een week lang gratis te downloaden vanaf de website van Coldplay. Het album Viva La Vida or Death And All His Friends is uitgelekt op 4 juni, ongeveer een week voor de officiële release. Coldplay gaf op 5 juni een mini-concert speciaal voor fans van BNN en Coldplay. Hiervan was een registratie te zien op 7 juni op Nederland 3.

Coldplay gaf 2 oktober een concert in Ahoy in Rotterdam. Door de snelle kaartenverkoop werd er een 2de concert gepland. Deze vond 3 oktober plaats in hetzelfde gebouw. De kaartverkoop startte 7 juni en beide concerten waren binnen een kwartier uitverkocht.

Op 28 juni 2008 behaalt hun tweede single Viva La Vida de eerste plaats van de Amerikaanse Billboard Hot 100. Nog nooit eerder stond de band op 1 in de Verenigde Staten. Het is hun tweede top 10-hit in dit land. Eerder top 10-succes had de groep met Speed of Sound. Viva La Vida is de eerste nummer 1-hit voor een Britse band in de Billboard Hot 100 sinds Wannabe van The Spice Girls in 1997.

In een radio-interview op 1 september 2008 van de BBC maakte de band bekend dat ze eind 2009 met hun vijfde studioalbum komen. In november 2008 verscheen ook een EP, dat toen al opgenomen was. Hierop staan de nummers die niet op tijd af waren voor de deadline van Viva la Vida or Death and All His Friends, De EP heeft de titel Prospekt's March.
Op 9 en 10 september 2009 trad Coldplay op in het Goffertpark te Nijmegen. Oorspronkelijk stond alleen de show van 10 september gepland, maar aangezien deze snel was uitverkocht plande de organisator nog een concert, één dag eerder. Later werd de capaciteit van het Goffertpark vergroot en daardoor werden er voor beide data nog meer kaarten beschikbaar gesteld. Beide shows brachten 60.000 toeschouwers op de been, wat leidde tot grote verkeerschaos in en rondom Nijmegen. Na afloop ontvingen alle toeschouwers gratis de live-ep LeftRightLeftRightLeft, evenals alle bezoekers van de concerten van Coldplay.

In mei 2009 kondigde de band aan weer de studio in te duiken om te werken aan hun vijfde studioalbum. Brian Eno zal, net als voor Viva La Vida Or Death And All His Friends, ook voor dit album het productiewerk voor zijn rekening nemen. In december 2009 werd gemeld dat de band onder meer een kerk in Noord-Londen als studio had laten ombouwen.

Begin 2010 werd gemeld dat de band inmiddels circa 50 nummers heeft geschreven gedurende de studiosessies, en een intiem optreden zou hebben gegeven om te zien wat de fans er van vinden. Er werd gespeculeerd dat één van de nieuwe nummers op het vijfde album Don Quixote (Spanish Rain) zou zijn. Dit beschrijft de avonturen van de fictieve Spaanse edelman Don Quichot en zijn eveneens verzonnen metgezel Sancho Panza, bekend van Miguel de Cervantes' romans. Coldplay speelde dit nummer live tijdens de Latijns-Amerikaanse tournee naar aanleiding van Viva la Vida or Death and All His Friends. Tot de nummers die op het album zouden kunnen belanden, behoren ook Wedding Bells en Christmas Lights. Chris Martin speelde een gedeelte van Wedding Bells in het culturele televisieprogramma The South Bank Show, dat in september 2009 een gehele uitzending aan de Britse band wijdde. Christmas Lights kwam aan bod in een interview dat 60 Minutes had met frontman Chris Martin. Christmas Lights werd uiteindelijk op 1 december 2010 als single uitgebracht en bereikte in Europa de top 10 in meerdere landen, waaronder Nederland. De band zou echter nog geen duidelijkheid geven of het nummer op het nieuwe album zou komen. Op 3 juni 2011 werd er weer een nieuw nummer uitgebracht. Dit had de titel Every Teardrop is a Waterfall.

In mei-juni 2011 speelde de groep op heel wat Europese festivals waar ze al heel wat nieuwe nummers speelden zoals Major Minus, Charlie Brown, Hurts Like Heaven, Us Against The World en Princess Of China.

Op de Extended Play CD van Every Teardrop is a Waterfall werd de naam van het nieuwe nummer Moving to Mars bekend gemaakt. De Extended Play CD was vanaf 26 juni 2011 verkrijgbaar.

In een interview bij de Amerikaanse radio-DJ Ryan Seacrest op 30 juni 2011 meldde Martin dat het album 'moeilijk te spellen is', klaar zou zijn in 2 weken na het interview, en de titel bekend zou zijn 6 weken na het interview. Op 12 augustus werd op de website aangekondigd dat het nieuwe album op 24 oktober 2011 uit zal komen en als titel Mylo Xyloto heeft. Het vijfde album zal digitaal, op cd, en als vinyl verschijnen. Ook wordt er een limited edition van het album uitgebracht. De extra is een boek waarin pop-up graffiti, foto's en notities over het album in staan. Naast een album zal er een single worden uitgebracht: Paradise. Paradise zal ook op Mylo Xyloto verschijnen.

Bron: Wikipedia
Vorig topic: Coldplay #10 Waar alle tickets al in de pre-sale zijn verkocht

Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103261158
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.

Mylo Xyloto is matig, afgezien van Paradise en Charlie Brown
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_103261210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:
Chris martin zegt na elke album dat het de laatste zal zijn, maar ik denk dat hij het dit keer echt meent.

Ik geloof dat je duidelijk genoeg was in het vorige deel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103261214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef waaromniet1988 het volgende:

ja dat het matig is vind jij. Een ander vond VLV weer matig. We zullen t wel zien. Ik hoop het iig niet want ik hou van hun :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103261264
Valt me een beetje tegen om heer eerlijk te zijn. Achjaaaa we moeten het er maar mee doen. Misschien klinkt het beter na een paar keer luisteren. Wat is trouwens het verschil met de FLAC versie en de MP3 versie die ik gedownload heb? Flac is 6x zo groot....
pi_103261503
flac versie heeft echt betere kwalititeit. De nummers klinken allemaal helderder.
pi_103261527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:26 schreef Brm-G het volgende:
Valt me een beetje tegen om heer eerlijk te zijn. Achjaaaa we moeten het er maar mee doen. Misschien klinkt het beter na een paar keer luisteren. Wat is trouwens het verschil met de FLAC versie en de MP3 versie die ik gedownload heb? Flac is 6x zo groot....
Dat is volgens mij directe CD kwaliteit ofzo?

Correct me if i'm wrong!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:32:58 #8
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103261593
Ik vind het album nu al top. Vrijdag krijg ik de officiele download versie omdat ik de box heb voorbesteld. Als die kwaliteit nog beter is, dan ben ik in de 7de hemel :D
Dan wellicht weer 3-4 jaar wachten voor het volgende nieuwe materiaal (pff wat mis ik de jaren 70... ieder jaar een nieuw album O+)
pi_103261596
maar dat kun je niet via iTunes of op je iPhone afspelen?
pi_103262424
Ik luister nu DLIBYH, waarom staat Chris zo zacht, je hoort hem nauwelijks...
pi_103262582
Ohhhhhhhhhhh, als iemand zijn/haar kaarten voor Ahoy (om wat voor bizarre reden ook) wegdoet, let me know. Ik ken een leuk meisjeahum potentiele koper die hem wel wilt ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103262860
Paar luisterbeurten op mijn werk gedaan vandaag. En het is anders... overgeproduceerd dat zeker. Maar het smaakt wel erg lekker!

Favo tracks:
Charlie Brown
Don't Let It Break Your Heart
Princess Of China [Feat. Rihanna]

Als je een beetje zoekt in T0rr3ntz dan kun je de iTunes deluxe versie incl. de 3 live nummers van Glastonbury ook vinden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103266443
Mijn mening na een aantal luisterbeurten:
Ik kan helaas al zeggen dat dit voor mij net zo grote teleurstelling is als de nieuwste Radiohead. Ik was in tegenstelling tot vele anderen wel gecharmeerd van Viva la Vida en vond dat het album een aantal erg mooie momenten bevatte. Het was helaas wisselvallig en daardoor hoopte ik dat ze de goede lijn doortrokken met dit album.
Niets is minder waar. Experimenteren met nieuwe invloeden en geluiden kan ik alleen maar aanraden, maar dat is ook niet het probleem hier. De 'vernieuwing' van Viva la Vida is nu gecombineerd met de arenarock van X & Y. Helaas mis ik bij een hoop nummers inhoud, sfeer en veelzijdigheid. Ik weet wel nu al dat ik deze als minste album zal beoordelen van de vijf.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 04:01:55 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_103266620
Noem me een sukkel, maar wat bedoelen jullie precies met "overgeproduceerd"? :@
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_103267591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.

Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?

Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_103267719
quote:
En nu alweer offline!
pi_103267762
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:51 schreef CoExist het volgende:

[..]

En nu alweer offline!
Nee hoor? Al zie ik veel klachten dat sommige het niet kunnen zien...

http://coldplay.com/newsdetail.php?id=824
pi_103268012
Video is niet beschikbaar voor mobiele apparaten. En ik lig nog op bed te relaxen en op m'n iPod te surfen...
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:17:55 #20
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_103268164
quote:
De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.

Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Find hungry samurai...
pi_103268828
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:21 schreef Apotheose het volgende:
trouwens: http://www.volkskrant.nl/(...)um-kunnen-zijn.dhtml

[..]

:{

Volgens mij riep ie ook al zoiets 3 jaar geleden. Zou het ook wel t laatste concert kunnen zijn toen hier in NL... Dus Chris, niet de moed opgeven :*
Goeie PR weer :P
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:36 #22
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_103268851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Je zou bijna hopen dat Chris Martin weer eens in een emotionele crisis terechtkomt zodat hij in staat is om kleine/intieme parels als Shiver en Amsterdam te schrijven.
Clip is belachelijk trouwens, lachwekkend slecht :')
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_103268871
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:17 schreef CoJackso het volgende:

[..]

De clip is in ieder geval een stuk beter/origineler dan dat verschrikkelijke nummer. Wel maakt deze clip duidelijk dat Coldplay streeft naar een soort wereldse grootsheid.

Amsterdam O+

Die clip, ach ja, leuk gevonden maar heb betere gezien...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_103268934
Belachelijke clip zeg. Het is ook niet mijn favoriete song van dit album.
pi_103270052
Toffe clip!
Het album vind ik nog niet zo.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_103270623
Ik vind de clip ook wel geinig :)
En het blijft een leuk nummer.
Looking forward to friday
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103270780
Iemand van jullie toevallig enig idee of er een actie voor de CD van Coldplay is? Bij Viva la Vida was er op de release datum een actie bij Music Store (geloof ik) en kon je de CD voor 10 EUR krijgen.
pi_103270793
ik wil wel graag kijken maar wil t nummer pas weer luisteren als ik het album heb :@ oooee wat een dilemma ;( :P

Ok. Ik heb m gezien. Ik vind m echt geweldig :D Alleen, idd, eigenlijk past het niet zo bij het nummer. Wel het hele idee maar los van de olifanten. Maar vind t wel humor :D En cute O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Apotheose op 19-10-2011 11:08:17 ]
pi_103272500
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef CoExist het volgende:

[..]

Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.

Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?

Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
Wat vind je dan vernieuwend aan dit album? Ik vond het 'vernieuwende' geluid op Viva La Vida een stuk beter dan, hier kan ik niets vernieuwends ontdekken.
pi_103273520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
lolwut
pi_103276918
Ben benieuwd!
pi_103277393
U.F.O. 17.gif
pi_103282659
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.

Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.

Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'

Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_103282757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.

Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.

Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'

Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Dat is ook nog maar 388238238 keer gezegd :P.
Amen.
pi_103284341
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik. :P
pi_103284528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:18 schreef Apotheose het volgende:
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik. :P
Vooruitgang betekent niet dat je minder moeite moet steken in songwriting en meer moeite moet steken in production.
pi_103284688
nou ja, de meningen kunnen altijd verschillen over de teksten. De een zweert bijv bij de teksten van Adele terwijl ik dat weer te direct vind en liever beeldspraak hoor. Dat ze er geen energie in gestoken hebben (of weinig) is subjectief. Maar goed, dat is dan idd ook jouw mening en das ok. Ik heb er een iets ander gevoel bij.
pi_103285821
Zit het album net te luisteren, meeste nummer ken ik wel al van concerten. Toch mis ik een plaat zoals fix you en the hardest part. De beste nummers komen van X&Y maar toch vond ik die cd overall neit zo.
Elke cd heeft wel iets mooi, ik kan niet de beste of de slechtse aanwijzen. Ligt ook totaal aan mijn stemming wat ik mooi vind.
pi_103286628

Hier kwam de inspiratie van 'Up With The Birds' vandaan.
pi_103286854
Vind van het nieuwe album toch een paar nummers wel zeer lekker klinken:
- Charlie Brown
- Us Against The World
- Hurts Like Heaven
- Up With The Birds
- U.F.O.

Daarnaast vind ik Paradise, Don't Let It Break Your Heart en Up In Flames ook nog wel te pruimen.
Major Minus, Every Teardrop Is A Waterfall en Princess Of China hadden ze van mij daarentegen wel weg kunnen laten.

En dan blijven Mylo Xyloto, M.M.I.X. en A Hopefull Transmission nog over, al schaar ik die niet onder de 'echte' nummers, dus vel ik mijn oordeel daar ook niet over.
pi_103287320
Ik hoop dat Car Kids, Golden Arrow en Don Quixote...de afvallers van Mylo Xyloto nog als B-tracks gaan verschijnen.
pi_103287585
quote:
Chatting at their Bakery Studio in Hampstead – having just finalised the tracklisting over lunch - the band appear relaxed although admittedly nervous how the world will respond to a record which began life as a “quiet acoustic record”, at one point was intended to be a soundtrack to a Yellow Submarine-style animated film (abandoned because it would take five years to make) and now sees life as a progressive synth-infused pop “concept album” that still rocks; Buckland’s guitar is arguably more prominent than on previous outings.

Bassist Guy Berryman reveals: “It was going to be a kind of soundtrack album to a film we were writing which had a story through it and we got quite far down the line with designing characters and then we abandoned that idea and moved into a different direction, retaining elements of the acoustic album and the soundtrack album, so what we’ve ended up with is an album that we arrived at in quite an unusual sort of way. So it’s kind of a hotchpotch of all those different phases.”
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
pi_103287714

Heeft iemand deze wallpaper in 1920x1080 formaat?
pi_103288865
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
pi_103291521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Young_David het volgende:
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
pi_103302156
Clip van Paradise is nice! O+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:59:58 #47
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_103304588
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:10 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
Blijkbaar niet bij het laatste album (en Viva la Vida)... Sowieso hoor ik al deze nummers niet terug bij de muziek van Coldplay.
Find hungry samurai...
pi_103305545
teardrop wel... : every teardrop is a waterfall :+ En strawberry fields -> strawberry swing :9
pi_103306286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:30 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
Cartoon Heart(s) toch ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103306365
ALL THAT NOISE AND ALL THAT SOUND
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103306664
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Speed of sound! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103306743
Ik kan het trouwens niet helpen Paradise keer op keer te luisteren :@ Vind het gewoonweg een prachtig nummer :@ Prima dat ze weer vernieuwen met hun sound. Elke CD is weer anders, en dan blijft het imho ook gewoon leuk. Zo krijgt iedereen de kans op fan te worden van Coldplay, en is hun muziekstijl niet alleen maar weggelegd voor bepaalde soorten mensen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:57:42 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103308066
Hij is binnen, eens beluisteren :s)
pi_103308265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:57 schreef Timo20 het volgende:
Hij is binnen, eens beluisteren :s)
je luistert nu Paradise :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103309100
"Don't Let It Break Your Heart" vind ik echt een pareltje... Hoop dat ze 'm in de setlist opnemen van de live shows!
pi_103309155
Zolang The Scientist maar in de setlist zit ben ik blij :@ Dan kan mijn avond überhaupt al niet meer stuk O+
pi_103309340
Ze speelden "The Scientist" tijdens de laatste tour akoestisch... En daar werd ik dus niet zo blij van! Het is 1 van mijn favoriete Coldplay tracks.
pi_103309431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:22 schreef CoExist het volgende:
Ze speelden "The Scientist" tijdens de laatste tour akoestisch... En daar werd ik dus niet zo blij van! Het is 1 van mijn favoriete Coldplay tracks.
Akoestisch is het juist het mooist :')
Ik baal er nog steeds nog wel van dat Mylo Xyloto zo'n matig album geworden is, en die clip laat al helemaal zien dat ze de weg kwijt zijn. Ik ben nog wel benieuwd naar de B-kantjes, want Moving to Mars is met afstand hun mooiste nummer van deze sessie.
pi_103309524

c_/
pi_103309869
quote:
:9
Ik moet zeggen dat Chris er wat looks betreft wel erg op vooruit is gegaan :Y Eerst was et zo'n mager en best schriel menneke, en nu lijkt ie eindelijk wat spieren gekweekt te hebben :P Viel me op bij een van zijn laatste optredens die ik heb gezien :Y
pi_103310909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:36 schreef DjinN het volgende:

[..]

:9
Ik moet zeggen dat Chris er wat looks betreft wel erg op vooruit is gegaan :Y Eerst was et zo'n mager en best schriel menneke, en nu lijkt ie eindelijk wat spieren gekweekt te hebben :P Viel me op bij een van zijn laatste optredens die ik heb gezien :Y
ik lust ook wel een beschuitje met 'm :@ :o
pi_103314367
Volgens Oracle was het ook echt Chris die daar fietste, grappig. :)

Het album is groeiende bij mij :Y
pi_103315444
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:25 schreef Seam het volgende:

[..]

Akoestisch is het juist het mooist :')
Ik baal er nog steeds nog wel van dat Mylo Xyloto zo'n matig album geworden is, en die clip laat al helemaal zien dat ze de weg kwijt zijn. Ik ben nog wel benieuwd naar de B-kantjes, want Moving to Mars is met afstand hun mooiste nummer van deze sessie.
gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103315589
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Toch wel freaky dat ik deze zin lees terwijl die zin net op de radio voorbij komt
pi_103319374
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:04 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

gast, hou eens op met je gemekker. Dat het jouw smaak niet is, wil niet zeggen dat ze de weg kwijt zijn. Doe eens niet zo bekrompen
Ik mag toch heus wel wat kritiek leveren :') Daarnaast lijkt iedereen in de hemel te zijn met dit album en dat vind ik eerder jammer, aangezien ze de andere albums ook goed vonden en ik had verwacht dat mensen hier daarom ook wel wat kritiek zouden hebben :') Je kan niet zeggen dat ze een ontoegankelijkere of vernieuwende weg ingeslagen zijn na Viva La Vida.
pi_103319950
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik mag toch heus wel wat kritiek leveren :') Daarnaast lijkt iedereen in de hemel te zijn met dit album en dat vind ik eerder jammer, aangezien ze de andere albums ook goed vonden en ik had verwacht dat mensen hier daarom ook wel wat kritiek zouden hebben :') Je kan niet zeggen dat ze een ontoegankelijkere of vernieuwende weg ingeslagen zijn na Viva La Vida.
je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.

Ik zeg dus niet dat je geen kritiek mag leveren, maar 1 keer is genoeg. Tis een fan- en geen bashtopic.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103324602
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

je had al eerder kritiek en ik hoop dat je inziet dat tig keer je negatieve mening uiten niet bijdraagt aan een gezellig fantopic. Je bent nogal egoistisch als je denkt dat iedereen jouw mening zou moeten delen. Accepteer zoals het is en als het je niet aanstaat zijn we je hier liever rijk dan kwijt.

Ik zeg dus niet dat je geen kritiek mag leveren, maar 1 keer is genoeg. Tis een fan- en geen bashtopic.
Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).

Is dit een fantopic trouwens? Ik zie 'Coldplay' in de topictitel staan, maar dat houdt toch eerder in dat hier gewoon over Coldplay gesproken mag worden en dat hoeft dan toch niet per se op een adorerende manier te zijn?
Amen.
pi_103324745
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:05 schreef Jivis het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik vind het best een aardig album en ik zie ook niet in waarom ik Coldplay zou bashen, maar als mensen dat wel willen doen is dat toch hun goed recht (als het tenminste op een fatsoenlijke manier beargumenteerd is).

Is dit een fantopic trouwens? Ik zie 'Coldplay' in de topictitel staan, maar dat houdt toch eerder in dat hier gewoon over Coldplay gesproken mag worden en dat hoeft dan toch niet per se op een adorerende manier te zijn?
Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.
Ik zie namelijk mensen die het album niet waarderen, prima, even goede vrienden. Maar ik zie diezelfde mensen na een aantal positieve reacties toch weer tevoorschijn komen om te benadrukken hoe slecht ze het album vinden. Alsof ze het niet aankunnen dat er wel liefhebbers zijn.

Verder hoop ik dat je het met me eens bent dat je in een artiesten/bandtopic liever positieve reacties herhaaldelijk ziet dan negatieve.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103324951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Misschien moet je m'n laatste zin nog eens doorlezen.
Ik zie namelijk mensen die het album niet waarderen, prima, even goede vrienden. Maar ik zie diezelfde mensen na een aantal positieve reacties toch weer tevoorschijn komen om te benadrukken hoe slecht ze het album vinden. Alsof ze het niet aankunnen dat er wel liefhebbers zijn.

Verder hoop ik dat je het met me eens bent dat je in een artiesten/bandtopic liever positieve reacties herhaaldelijk ziet dan negatieve.
Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.
Amen.
pi_103325913
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:13 schreef Jivis het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als mensen het album niks vinden mag dat ook gezegd worden. Daar kan dan weer op gereageerd worden door mensen die het hier niet mee eens zijn. Dan ontstaat er een discussie, ook niet een onbelangrijk onderdeel van een forum, dacht ik.
Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.

Tuurlijk, discussie is goed, en meningen moeten geuit worden. Echter is er een grens tussen kritiek en iets simpelweg de grond in boren en zeggen dat ze de weg kwijt zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103329367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zeggen dat Coldplay de weg kwijt is doormiddel van een nieuw geluid en een bepaalde clip is nou niet echt een vorm van discussie dunkt mij.

Tuurlijk, discussie is goed, en meningen moeten geuit worden. Echter is er een grens tussen kritiek en iets simpelweg de grond in boren en zeggen dat ze de weg kwijt zijn.
Ik zal proberen mijn mening wat duidelijker toe te lichten dan. Ik ben altijd een groot fan geweest van het vroegere Coldplay, X & Y vond ik wisselvallig, maar had een aantal prachtige nummers. Viva La Vida vond ik in eerste instantie niks, maar naar verloop van tijd werd het misschien mijn favoriete album van hen. Ik vond met name de manier waarop werd afgeweken van traditionele songstructuren erg verfrissend en sfeervol (Escapist, Strawberry Swing, Lovers in Japan en Yes bijvoorbeeld). Ook de ambient stukjes (dankzij Brain Eno) waren erg goed, daarom keek ik erg naar dit album uit, omdat ik wist dat Eno een nog grotere rol zou krijgen.
Ik mis bij Xylo de sfeer, het voelt nogal onsamenhangend. Het bevat wel een paar aardige nummers (Hurts like Heaven en Every Teardrop), maar ik mis een gericht thema. De clip van Every Teardrop vind ik best mooi en Coldplay passend, maar de laatste clip slaat wat mij betreft de plank helemaal mis. Hij past beter bij een punkpop band dan een band die een serieus nummer en een sfeer wil neerzetten.
pi_103332669
Mensen die hem al hebben?? Hoe ziet het boekje en dergelijke uit? Ben zeer benieuwd.
Krijg hem waarschijnlijk morgen binnen met de post.
pi_103333317
Ik heb 'm nog niet helaas! Word morgenmiddag pas. Ik hoor wel berichten dat vooral de kleinere platenzaken 'm onder de toonbank door verkopen en hem dan pas morgen aanslaan... Verleidelijk op zich, al vind ik de middenstander platenboer te duur met CD's tegenwoordig! Ik wacht morgen fijn de aanbieding van de lokale Media-Markt af.
pi_103333638
Ik werk in een Music Store en heb hem daar al de hele dag op staan. :P

Er is inderdaad een streng embargo. Morgen pas de verkoop.
pi_103333752
Ik dacht dat de Music Store failliet was? Maare, wat is jullie prijs? ;-)
pi_103334081
Sommige winkels bestaan nog, het moederbedrijf was failliet.

Prijs is 16,99 en de artwork is prachtig. :)
pi_103334458
Hm! Aan de prijzige kant hoor!

De Music Store in mijn woonplaats is sinds dit voorjaar gesloten. Een kennis van mij was daar bedrijfsleider. Zo af en toe bestelde die wel 'ns leuke dingetjes voor mij, wat elders moeilijk te krijgen was. Vond alleen de prijzen daar altijd belachelijk hoog.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:36:25 #78
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103335804
16,99 is toch n normale prijs voor een cd in de winkel (in de winkel dus, niet vergeleken met online shops)? vroeger betaalde je 44 gulden voor zo'n schijfje :D
pi_103336565
Vroeger! Toen je nog niet wist dat de productie kosten van die CD maar 5 gulden waren...

Sorry, maar ik ben van mening dat de platenmaatschappijen jarenlang teveel hebben gevraagd voor CD's en andere multi-media. Ik ga tegenwoordig voor de goedkoopste. En dat is niet omdat ik te weinig geld heb! Want zoals elke Fok! user verdien ik natuurlijk 5K per maand. ;-)
pi_103341870
Vroeger, toen je in de platenzaak de cd ging voorbeluisteren voordat je m al dan niet ging kopen :p
pi_103343154
Ja, bij de platenzaak was ik soms uren te vinden... lekker luisteren en het boekje van de CD doorbladeren. Om uiteindelijk toch een keuze te maken welke CD ik mee ging nemen van m'n zuurverdiende centen.

Die tijd is voorbij... we downloaden de complete discograpy van een artiest en flikkeren we de liedjes die we leuk vinden op onze MP3-player en shuffle-en vervolgens alles door elkaar. Niet echt waar albums voor bedoeld zijn denk ik. Maar goed ik dwaal af.

Ontopic! Ik vind de nieuwe Coldplay plaat leuk! *O*

@ Beaudelaire,
Is de CD een digipack vorm ofzo? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!
Morgen eerst tot 15.00 uur werken en daarna een kapper afspraak en dan pas kan ik Mylo Xyloto ophalen... :'( Gelukkig is m'n vriendin aan het werk dan dus kan ik 'm lekker luid opzetten en relaxed op de bank hangen en er naar luisteren!
pi_103348551
Is het trouwens een plastic hoesje? Of een cardsleeve zoals de allereerste oplage van Viva la Vida?

EDIT: en zijn er nu 2 versies met verschillende cover art?

[ Bericht 26% gewijzigd door Brm-G op 20-10-2011 22:37:01 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 22:38:36 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_103350065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:01 schreef Apotheose het volgende:

[..]

je luistert nu Paradise :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D! haha ja die kwam idd voorbij :P
pi_103350272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:49 schreef CoExist het volgende:
Ja, bij de platenzaak was ik soms uren te vinden... lekker luisteren en het boekje van de CD doorbladeren. Om uiteindelijk toch een keuze te maken welke CD ik mee ging nemen van m'n zuurverdiende centen.

Die tijd is voorbij... we downloaden de complete discograpy van een artiest en flikkeren we de liedjes die we leuk vinden op onze MP3-player en shuffle-en vervolgens alles door elkaar. Niet echt waar albums voor bedoeld zijn denk ik. Maar goed ik dwaal af.

Ontopic! Ik vind de nieuwe Coldplay plaat leuk! *O*

@ Beaudelaire,
Is de CD een digipack vorm ofzo? Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig aan het worden!
Morgen eerst tot 15.00 uur werken en daarna een kapper afspraak en dan pas kan ik Mylo Xyloto ophalen... :'( Gelukkig is m'n vriendin aan het werk dan dus kan ik 'm lekker luid opzetten en relaxed op de bank hangen en er naar luisteren!
Een foto heb ik hier:

De cover kan op twee manieren getoond worden. Of bovenstaande, of een grijsschitterend vlak met de letters MX uitgeknipt in het boekje. Het artwork is echt prachtig met mooie graffiti, net zoals bij de concerten. De cd zelf vind ik iets minder geslaagd.

pi_103350301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:16 schreef Brm-G het volgende:
Is het trouwens een plastic hoesje? Of een cardsleeve zoals de allereerste oplage van Viva la Vida?

EDIT: en zijn er nu 2 versies met verschillende cover art?
Het is een plastic hoesje, zoals de meeste cd's. :)

De deluxe editie heb ik niet binnen gehad trouwens, dus daar kan ik niks over zeggen.
pi_103350544
Met deluxe editie bedoel je die Box?
pi_103350564
Thnx voor de upload! Ik kan niet wachten tot ik morgen mijn eigen exemplaar in mijn hebberige materialistische handjes heb! De Deluxe versie is alleen te bestellen via Coldplay.com voor £ 50,-
pi_103350586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:46 schreef Brm-G het volgende:
Met deluxe editie bedoel je die Box?
Ja, een hele uitgebreide versie. Ik heb alleen de standaard versie gezien, die je het meest in de winkels zult zien.
pi_103350645
Oke. Vind zo'n plastic hoesje toch minder mooi dan een card sleeve zoals ik die van viva la vida heb (zonder prospect march erbij)
pi_103350694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:47 schreef Brm-G het volgende:
Oke. Vind zo'n plastic hoesje toch minder mooi dan een card sleeve zoals ik die van viva la vida heb (zonder prospect march erbij)
Klopt, maar de card sleeve gaan echt heel snel kapot. Er komt erg snel een (klein) scheurtje in het karton.
pi_103350779
Ik luister de CD toch nooit haha, altijd gewoon via iTunes. Koop ze alleen om te hebben ^^
pi_103350957
Kartonnen digipack's hebben ook mijn voorkeur. Vind het wat chiquerofzo...

Ik heb trouwens 3 versies van VLV liggen:
• VLV normale editie in digipack
• VLV + PM editie in digipack
• VLV + DVD van de VLV & PM video's

Kwam ook nog een gesealde Prospekt's March tegen vandaag. :-D
pi_103351091
Ik heb prospect march en viva la vida gewoon beiden in card sleeve los.

Welke is die 3e? linkje toevallig?
pi_103351408
Ik vind het eerste nummer (titel van het album) echt heel mooi. O+
pi_103351614
Al ben ik fan vanaf het begin, ik begin de nieuwe plaat steeds meer te waarderen. Waren de oude cd's melancholiek, sinds X&Y wordt het steeds vrolijker qua muziek. Ik hou daar wel van. Soms heb je echt dat zo'n nummer je helemaal vrolijk maakt, bijna de kriebels in je buik. Na de cd een paar keer gespeeld te hebben vind ik het nummer Don't let it break your heart steeds mooier worden. Een klein stukje van dat nummer (0:49) lijkt op een gitaarrif in een oud nummer. Weet zo niet precies meer welke.

quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik vind het eerste nummer (titel van het album) echt heel mooi. O+
Ik ook! Beetje vioolachtige geluid kan ik wel waarderen!
pi_103351617
Het is deze: http://www.asiahomecd.com(...)_32&products_id=5214

Ik heb 'm paar jaar geleden gekocht voor 10,- bij CDWOW geloof ik. Hij heet gewoon VIVA en het is een Aziatische import. De DVD is wel gewoon PAL trouwens. Heb 'm eigenlijk alleen gekocht voor die toffe videoclip van Life In Technicolor II.

Ik kwam net ook nog een gesealde versie tegen van LeftRightLeftRightLeft! Dat CD-tje wat ze weg gaven tijdens de VLV tour.
pi_103352518
Don't Let It Break Your Heart, wat een verschrikkelijk heerlijk nummer. De energie die vrijkomt is geniaal :D

Ik waardeer het album steeds meer, ondanks dat het wel een van de mindere Coldplay blijft kan ik hem wel steeds meer waarderen.
pi_103352771
Ik moet nog eventjes wachten :@ Heb toch de special edition besteld O+ Vriendjelief krijgt de gewone morgen binnen, en ik moet nog even wachten op de mijne :Y Hij moet vanuit Japan komen dus het duurt nog ff maar dan heb ik wel wat :D
pi_103352846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:28 schreef DjinN het volgende:
Ik moet nog eventjes wachten :@ Heb toch de special edition besteld O+ Vriendjelief krijgt de gewone morgen binnen, en ik moet nog even wachten op de mijne :Y Hij moet vanuit Japan komen dus het duurt nog ff maar dan heb ik wel wat :D
Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???
(Of heb je niet die POp-Up versie besteld??)
pi_103352943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:30 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Als je die speciale hebt besteld via coldplay.com krijg je toch de MP3's op de realeasedatum???
(Of heb je niet die POp-Up versie besteld??)
Nee, heb em niet via de coldplay site zelf besteld. Was op Bol.com aan het kijken. Daar stond de gewone cd, vinyl versie, en de speciale editie (neem aan dat dat ze daarmee de popup-versie bedoelen). De laatste heb ik besteld :) Heb er verder niet bij nagedacht dat ik em ook van de site van Coldplay zelf kon bestellen maar ach. Ik zie het wel verschijnen. Als het niet de goede versie blijkt te zijn annuleer ik de bestelling en bestel ik em alsnog van de CP site als dat nog gaat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')