Wat vind je dan vernieuwend aan dit album? Ik vond het 'vernieuwende' geluid op Viva La Vida een stuk beter dan, hier kan ik niets vernieuwends ontdekken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:42 schreef CoExist het volgende:
[..]
Al die riedeltjes, synths, etc die je hoort. Het is geen traditionele standaard formatie zang/gitaar/bas/drums meer.
Sommige mensen verafschuwen dit dus... Ik vind het vernieuwend en gewaagd. U2 deed het mid-jaren '90 bijv. met het album "POP" wat hen destijds ook vele fans kostte. Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin toch?
Ik vind het persoonlijk een fijn album. En wat een ander vind kan me niet zoveel schelen. Waar maak je druk om eigenlijk, het is uiteindelijk maar gewoon muziek!
lolwutquote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:01 schreef MacorgaZ het volgende:
Noem me een sukkel, maar wat bedoelen jullie precies met "overgeproduceerd"?![]()
Dat is ook nog maar 388238238 keer gezegdquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind dat Coldplay een beetje lui is geworden qua songwriting, ze grijpen te makkelijk terug naar oh-oh-oh-oh's oh-hoo's en la-la-la's. Sommige lyrics zijn te cheesy voor woorden en zijn enkel geschreven met het oog op Top 40-succes dan dat er een betekenisvolle gedachte achter zit. Zoiets zou ondenkbaar zijn op Parachutes, Rush of Blood of X&Y.
Ze zijn te gretig om melodische anthem's te creeëren die het goed zouden doen in stadions op een U2-level maar daarmee doen ze afbreuk aan de kwaliteit die ze tot en met X&Y hadden en waar ze min of meer bekend om staan. Namelijk tracks zonder al te veel poespas erom heen met lyrics die een verhaal vertellen.
Nu ze een wereld-status hebben, lijkt het alsof het het doel is om alles groots en bombastisch te laten klinken, met overbodige toevoegingen zoals synthesizer effecten. In plaats van het als een middel te gebruiken om een doel te bereiken, het is alsof ze bij elk geproduceerd nummer hebben gedacht: 'Hmm...hoe kunnen we zo veel mogelijk geluidseffectjes erin stoppen?'
Begrijp me niet verkeerd. Het is nog steeds een degelijk tot goed album, maar het heeft niet die klassieke Coldplay-kwaliteit en de houdbaarheid van hun eerdere werk.
Vooruitgang betekent niet dat je minder moeite moet steken in songwriting en meer moeite moet steken in production.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:18 schreef Apotheose het volgende:
ja dat het een ander geluid is als parachutes enzo... ja dat hoort een dove misschien nog wel. Maar om steeds hetzelfde riedeltje te zingen, zoals Caro Emerald (of hoe die muts ook maar mag heten), dan hoeft het van mij na 2 nummers al niet eens meer. Als een album je absolute voorkeur heeft dan is het nogal heel lastig om dat nog es te overtreffen denk ik.
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.quote:Chatting at their Bakery Studio in Hampstead – having just finalised the tracklisting over lunch - the band appear relaxed although admittedly nervous how the world will respond to a record which began life as a “quiet acoustic record”, at one point was intended to be a soundtrack to a Yellow Submarine-style animated film (abandoned because it would take five years to make) and now sees life as a progressive synth-infused pop “concept album” that still rocks; Buckland’s guitar is arguably more prominent than on previous outings.
Bassist Guy Berryman reveals: “It was going to be a kind of soundtrack album to a film we were writing which had a story through it and we got quite far down the line with designing characters and then we abandoned that idea and moved into a different direction, retaining elements of the acoustic album and the soundtrack album, so what we’ve ended up with is an album that we arrived at in quite an unusual sort of way. So it’s kind of a hotchpotch of all those different phases.”
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Young_David het volgende:
Wat hebben al die songtitels met Coldplay te maken?
Blijkbaar niet bij het laatste album (en Viva la Vida)... Sowieso hoor ik al deze nummers niet terug bij de muziek van Coldplay.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Alle liedjes die Coldplay hebben geïnspireerd, waaronder Hallelujah van Leonard Cohen, Teardrop van Massive Attack, Comfortably Numb van Pink Floyd.
Cartoon Heart(s) toch ?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:30 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Charlie Brown was specifiek geschreven voor die Yellow Submarine animatie-film en heette eerst Cartoon Head.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |