Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.
En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomstquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
Wel fijn dat Samsung dat dan ook aan me meld als ik er expliciet naar vraagquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:43 schreef GodsSon het volgende:
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
Tja.....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst)
Die heb ik niet. En aangezien de hdd bij comserv ligt + laptop, kan ik ook niet kijken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Tja.....
Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?
http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
Ja, niet dus he. Want ik ben nu verplicht om onderzoekskosten te betalen. En als ze tegen me hadden gezegd bij Samsung "Het valt ws niet onder de garantie" ipv "Ja hoor!!! valt gewoon onder de garantie!!!!" had ik hem NOOIT opgestuurd en was ik idd voor 29 euro klaar geweest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef brulaap112 het volgende:
Hier: https://www.afuture.nl/products/49804/HM161GI__.html
Ben je voor 29 euro klaar
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uitquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:49 schreef kovenant het volgende:
lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
dat dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit
Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.
Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.
Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjahWat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.
Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door SamsungRadar staat er vol mee
De eerste keer dat de hdd stuk ging, ben ik bij dixons geweest. Toen zei zij dat ik hem via de winkel kon opsturen, wat aanzienlijk langer ging duren, maar hem ook zelf kon opsturen naar Samsung. Samsung gebeld, en die bevestigde dit. Dus ik heb hem zelf opgestuurd. Weekje, had ik hem terug.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef Yngwie het volgende:
[..]
[Quote]Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?
Ik zal als Samsung moeilijk blijft doen eens contact met Dixons opnemen. Neemt niet weg dat ik het gewoon belachelijk vindt dat mij mondeling iets is toegezegd (jaja, mondeling, maar dan nog) terwijl er geen reet van klopt.quote:Trouwens heb je via Dixons waarschijnlijk nog de meeste kans om er zonder al teveel kosten vanaf te komen. Die kunnen via een geschillencommissie misschien nog een kostenloze reparatie afdwingen of anders de laptop retour zonder onderzoekskosten. Jij als consument kunt hooguit een juridische procedure starten, maar dit gaat veel tijd een waarschijnlijk ook wel geld kosten.
Onzin. Vaak genoeg kom ik ook positieve dingen tegen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:14 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.
Dan lees je toch echt niet goed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:13 schreef kovenant het volgende:
[..]
zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1
vervangen =2
nu weer kapot =3e komt eraan
dan verslijt je toch aardig wat hdd's ?
TOPPIE!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Qwea het volgende:
ooh en als Samsung zegt : joh, oke wij zitten ook fout, jij dokt de hdd want die is immers stuk en als je hem niet opgestuurd had (ik neem aan dat de hdd daar net zo duur kost als in de winkel) had je hem ook moeten betalen. Wij doen de onderzoekskosten, is het ook prima.
Je hebt een overeenkomst met dixons en niet met samsung.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
De eerste keer dat de hdd stuk ging, ben ik bij dixons geweest. Toen zei zij dat ik hem via de winkel kon opsturen, wat aanzienlijk langer ging duren, maar hem ook zelf kon opsturen naar Samsung. Samsung gebeld, en die bevestigde dit. Dus ik heb hem zelf opgestuurd. Weekje, had ik hem terug.
[..]
Ik zal als Samsung moeilijk blijft doen eens contact met Dixons opnemen. Neemt niet weg dat ik het gewoon belachelijk vindt dat mij mondeling iets is toegezegd (jaja, mondeling, maar dan nog) terwijl er geen reet van klopt.
Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgtquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Qwea het volgende:
ooh en als Samsung zegt : joh, oke wij zitten ook fout, jij dokt de hdd want die is immers stuk en als je hem niet opgestuurd had (ik neem aan dat de hdd daar net zo duur kost als in de winkel) had je hem ook moeten betalen. Wij doen de onderzoekskosten, is het ook prima.
Dat ga ik ook zeker voorstellen bij Samsung nu via twitterquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:24 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgt
Ergens snap ik dat wel, maar ergens ook niet. Ik heb zelf in een computer winkel gewerkt en daar werd er totaal niet moeilijk gedaan. En als er een hdd vervangen werd, kreeg je dus ook weer gewoon volledig opnieuw garantie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.
Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.
Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
Maar Dixons verwees mij door naar Samsung. En in April werd met het contact bij Samsung bevestigd dat het geen probleem was omdat direct via samsung te doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:40 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelen
Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:
Ik denk : Weet je wat! ik ben slim! Ik ga comserve bellen want de laptop was nog niet onderzocht, dus dan zijn er ook geen kosten, kunnen ze hem terug sturen.
Kan niet, laptop is ingeboekt en nu moeten ze hem onderzoekenWant ze kan de status niet veranderen. Echt
Samsung webcare is dingen aan het uitzoeken/vragen voor me bij (een leidinggevende??) ? dus even afwachten dan maar.
Ik zal comserve eens mailen. Ooh en heel eerlijk heb ik weinig vertrouwen in Samsungquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:56 schreef eight het volgende:
[..]
Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.
Trouwens onderzoekskosten kun je bij Samsung vrij eenvoudig laten vervallen door schriftelijk een klacht in te dienen.
Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.quote:Geachte mevrouw XXXX,
Zoals telefonisch besproken stuur ik u deze email ter bevestiging.
Uw Samsung Notebook die ter reparatie is aangeboden bij ons reparatiecentrum Comserve wordt zsm geheel kosteloos aan u geretourneerd.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.
Maak ik hem zelf wel
Al met al geen goeie ervaring met Samsung dus.
Dixons is onlangs overgenomen door het bedrijf achter mycom. En geeft nu 3 jaar op notebooks. Ik ga iig zodra ik de laptop terug heb een even langs dixons en anders even langs mycom. Kijken of die wat voor mij kunnen doen. Dixons heb ik zelf wel hele goeie ervaringen mee.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.
En om nu langs Dixons te gaan?
Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Samsung.
Dat Samsung het deed zonder tussenkomst van Dixons is natuurlijk mooi meegenomen maar geen garantie zoals je nu bemerkt.
Hoewel ik van Dixons ook weinig verwacht, ken maar weinig positieve verhalen over die toko.
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef klipper het volgende:
Van de winkelier mag je echter wel een deugdelijk product verwachten.
Een laptop wordt echter in ongeveer 3 jaar afgeschreven dus echt veel wijzer wordt je daar ook niet van, dat zou beteken dat je op een harddisk van 30 euro 10 euro korting krijgt.
Of ze dan ook verplicht zijn om de montage eventueel deels te vergoeden weet ik niet, maar daar zou r-one je waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
Ik zal eens naar Dixons stappen zodra dat ding weer terug is. Samsung wilde wel een coulance regeling doen, dus dat ze een max bedrag aan mij in rekening zouden brengen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Krijg je weer rotzooi enzulks, en voor dat geld wat hun willen rekenen kan ik ongetwijfeld die hdd zelf vervangen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:
[..]
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.
Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:
Maar ff eerlijk, die laptop heeft 2 jaar garantie, deze is verlopen en voor een disk van 3 tientjes probeer je toch nog garantie te claimen? Why bother....
Exactly.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:34 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.
Dan nog komen de kosten volledig voor rekening van de verkoper, niks geen 50/50.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:
Maar makkelijkste is om te stellen dat de hele laptop, behalve de accu dan 5 jaar mee moet gaan. Dat zou inhouden dat ze bijvoorbeeld de helft van de reparatiekosten vergoeden, dus 60¤ parts (orginele spare part prijzen!) 40¤ arbeidsloon 15¤ verzendkosten. Hier de helft van, dat je dan nog steeds duurder uit bent dan zelf een hdd erin zetten is toeval omdat jij het zelf kan.
Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:
[..]
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.
Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Het hangt er een beetje vanaf je als "garantie" verstaat. Want garantie geeft die niet meer. Je jan hooguit zeggen dat die recht heeft op een goed product. Maar daar zal ts zelf achteraan moeten gaat, icm de verkopende party. En dit hoeft ook Weet niet kosteloos te zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:37 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).
Een laptop heeft - uit m'n hoofd - een verwachte levensduur van minimaal drie jaar, dus tenzij TS die laptop van de trap heeft af laten donderen, lijkt het me dat de verkoper (Dixons blijkbaar) kosteloos voor reparatie, vervanging of vergoeding moet instaan.
Mijn vraag is dan ook: Waarom loopt iedereen hier te roepen dat de garantie voorbij is en TS pech heeft?
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:44 schreef Fer het volgende:
Misschien dacht die medewerker wel dat de laptop 6 maanden oud was of tegen kosten gerepareerd was. Misschien heeft TS de helpdeskmedewerker wel bepaalde woorden inde mond gelegd, we weten dit niet aangezien we geen transcriptie van dit gesprek hebben.
Vooralsnog was die officieel verlopen.
en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:14 schreef Qwea het volgende:
Ik heb mijn laptop terug. Met een briefje erbij dat ze er toch een nieuwe hdd in hebben gedaan, ik geloof er geen reet vanIk zal even hirens draaien.
Geen probleem hoor als ze het niet hebben gedaan, maar ga dan ook niet alles wissen en er een briefje bij in doen
Nou ik had het niet verwacht want dat ding liep nog steeds te kloten, maar blijkbaar kunnen ze niet helemaal normaal vista installenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |