abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103231511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

De eerste keer dat de hdd stuk ging, ben ik bij dixons geweest. Toen zei zij dat ik hem via de winkel kon opsturen, wat aanzienlijk langer ging duren, maar hem ook zelf kon opsturen naar Samsung. Samsung gebeld, en die bevestigde dit. Dus ik heb hem zelf opgestuurd. Weekje, had ik hem terug.

[..]

Ik zal als Samsung moeilijk blijft doen eens contact met Dixons opnemen. Neemt niet weg dat ik het gewoon belachelijk vindt dat mij mondeling iets is toegezegd (jaja, mondeling, maar dan nog) terwijl er geen reet van klopt.
Je hebt een overeenkomst met dixons en niet met samsung.
Voor garantie had je dus bij dixons moeten aankloppen en niet bij Samsung ondanks dat die weg langer duurt.
Samsung heeft geen verplichtingen meer t.o.v. jou, hun garantieverlening naar jou toe is verlopen.

De harddisk die na 11/2 jaar vervangen is geeft geen recht op een verlengde garantietermijn, dus ondanks dat er een nieuwe harddisk is in gegaan bleef de standaard fabrieksgarantie 2 jaar.

Van de winkelier mag je echter wel een deugdelijk product verwachten.
Een laptop wordt echter in ongeveer 3 jaar afgeschreven dus echt veel wijzer wordt je daar ook niet van, dat zou beteken dat je op een harddisk van 30 euro 10 euro korting krijgt.
Of ze dan ook verplicht zijn om de montage eventueel deels te vergoeden weet ik niet, maar daar zou r-one je waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
pi_103231539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Qwea het volgende:
ooh en als Samsung zegt : joh, oke wij zitten ook fout, jij dokt de hdd want die is immers stuk en als je hem niet opgestuurd had (ik neem aan dat de hdd daar net zo duur kost als in de winkel) had je hem ook moeten betalen. Wij doen de onderzoekskosten, is het ook prima.
Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgt ;)

[edit] erm... GEEN refurbished rommel moet dat zijn natuurlijk, woordje vergeten :@

[ Bericht 8% gewijzigd door Yngwie op 18-10-2011 13:31:00 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:28:03 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:24 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgt ;)
Dat ga ik ook zeker voorstellen bij Samsung nu via twitter
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:26:23 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103233592
Ik denk : Weet je wat! ik ben slim! Ik ga comserve bellen want de laptop was nog niet onderzocht, dus dan zijn er ook geen kosten, kunnen ze hem terug sturen.

Kan niet, laptop is ingeboekt en nu moeten ze hem onderzoeken :') Want ze kan de status niet veranderen. Echt :')

Samsung webcare is dingen aan het uitzoeken/vragen voor me bij (een leidinggevende??) ? dus even afwachten dan maar.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:33:55 #35
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_103233852
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.

Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:40:18 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.

Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
Ergens snap ik dat wel, maar ergens ook niet. Ik heb zelf in een computer winkel gewerkt en daar werd er totaal niet moeilijk gedaan. En als er een hdd vervangen werd, kreeg je dus ook weer gewoon volledig opnieuw garantie.

Overigens zou je ook zeggen dat dat zou gelden voor externe hdd's. Daar zijn mensen doorgaans ook onvoorzichtig mee. En toch heb ik nog nooit meegemaakt dat wij als bedrijf geen nieuwe schijf kregen van de fabrikant.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103234121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.

Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelen :)
All management is Strategic Management.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:42:52 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:40 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelen :)
Maar Dixons verwees mij door naar Samsung. En in April werd met het contact bij Samsung bevestigd dat het geen probleem was omdat direct via samsung te doen.

Volgens Dixons -bedenk ik me net even- kon in in de fabrieksgarantie = 2 jaar gewoon contact opnemen en rma sturen naar de fabrikant. Het kon ook via Dixons, maar HOEFDE niet. Na die 2 jaar kon en moest ik bij Dixons aankloppen vanwege conformiteit.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103234675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:
Ik denk : Weet je wat! ik ben slim! Ik ga comserve bellen want de laptop was nog niet onderzocht, dus dan zijn er ook geen kosten, kunnen ze hem terug sturen.

Kan niet, laptop is ingeboekt en nu moeten ze hem onderzoeken :') Want ze kan de status niet veranderen. Echt :')

Samsung webcare is dingen aan het uitzoeken/vragen voor me bij (een leidinggevende??) ? dus even afwachten dan maar.
Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.

Trouwens onderzoekskosten kun je bij Samsung vrij eenvoudig laten vervallen door schriftelijk een klacht in te dienen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:57:33 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:56 schreef eight het volgende:

[..]

Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.

Trouwens onderzoekskosten kun je bij Samsung vrij eenvoudig laten vervallen door schriftelijk een klacht in te dienen.
Ik zal comserve eens mailen. Ooh en heel eerlijk heb ik weinig vertrouwen in Samsung :X Maar wie weet verbazen ze me.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:14:37 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103240357
quote:
Geachte mevrouw XXXX,

Zoals telefonisch besproken stuur ik u deze email ter bevestiging.

Uw Samsung Notebook die ter reparatie is aangeboden bij ons reparatiecentrum Comserve wordt zsm geheel kosteloos aan u geretourneerd.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.

Maak ik hem zelf wel :{w

Al met al geen goeie ervaring met Samsung dus.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103240816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.

Maak ik hem zelf wel :{w

Al met al geen goeie ervaring met Samsung dus.
Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.
En om nu langs Dixons te gaan?
Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Samsung.
Dat Samsung het deed zonder tussenkomst van Dixons is natuurlijk mooi meegenomen maar geen garantie zoals je nu bemerkt.

Hoewel ik van Dixons ook weinig verwacht, ken maar weinig positieve verhalen over die toko.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:34:09 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103243297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.
En om nu langs Dixons te gaan?
Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Samsung.
Dat Samsung het deed zonder tussenkomst van Dixons is natuurlijk mooi meegenomen maar geen garantie zoals je nu bemerkt.

Hoewel ik van Dixons ook weinig verwacht, ken maar weinig positieve verhalen over die toko.
Dixons is onlangs overgenomen door het bedrijf achter mycom. En geeft nu 3 jaar op notebooks. Ik ga iig zodra ik de laptop terug heb een even langs dixons en anders even langs mycom. Kijken of die wat voor mij kunnen doen. Dixons heb ik zelf wel hele goeie ervaringen mee.

1x in Emmen van een mac die een week erna in de aanbieding was waar gewoon het verschil terug betaald werd en 1x in Den Helder waar je 1.5e week naar aankoop van mijn Samsung laptop in ene een printer gratis kreeg. Was ook geen probleem. Met Dixons ook al gebeld en het verzoek gekregen het even te mailen of met de winkel op te nemen. Dus dat ga ik straks (dat mailen) even doen.

Al met al valt mij de houding van Samsung enorm tegen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103265206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef klipper het volgende:
Van de winkelier mag je echter wel een deugdelijk product verwachten.
Een laptop wordt echter in ongeveer 3 jaar afgeschreven dus echt veel wijzer wordt je daar ook niet van, dat zou beteken dat je op een harddisk van 30 euro 10 euro korting krijgt.
Of ze dan ook verplicht zijn om de montage eventueel deels te vergoeden weet ik niet, maar daar zou r-one je waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.

Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103265479
Wat is nu je vraag? Of word dit een dagboek topic over het vervangen van een stukje hardware.,,
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:37 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103270190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:

[..]

De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.

Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Ik zal eens naar Dixons stappen zodra dat ding weer terug is. Samsung wilde wel een coulance regeling doen, dus dat ze een max bedrag aan mij in rekening zouden brengen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Krijg je weer rotzooi enzulks, en voor dat geld wat hun willen rekenen kan ik ongetwijfeld die hdd zelf vervangen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:02:58 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103288760
:') Er is een status update in de tracking. Er is een engineer assigned en morgen wordt hij gemaakt volgens dat ding :')

Volgens mij werken ze ontzettend langs elkaar heen. Ik ben iig blij dat ik schriftelijk bevestigd heb gekregen dat ze hem kostenloos terug bezorgen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103301239
De economische afschrijving van computerapparatuur is 3 jaar, maar de technische levensduur is dacht ik 5 jaar. Nu zou je kunnen stellen als leverancier dat een HDD of een toetsenbord een slijtage artikel is of gewoon bij pech hoort omdat het een goedkoper onderdeel is itt een moederboard of lcd. Maar makkelijkste is om te stellen dat de hele laptop, behalve de accu dan 5 jaar mee moet gaan. Dat zou inhouden dat ze bijvoorbeeld de helft van de reparatiekosten vergoeden, dus 60¤ parts (orginele spare part prijzen!) 40¤ arbeidsloon 15¤ verzendkosten. Hier de helft van, dat je dan nog steeds duurder uit bent dan zelf een hdd erin zetten is toeval omdat jij het zelf kan.

Maar ff eerlijk, die laptop heeft 2 jaar garantie, deze is verlopen en voor een disk van 3 tientjes probeer je toch nog garantie te claimen? Why bother....
.
pi_103302915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:

Maar ff eerlijk, die laptop heeft 2 jaar garantie, deze is verlopen en voor een disk van 3 tientjes probeer je toch nog garantie te claimen? Why bother....
Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:45:27 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103303610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:34 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.
Exactly.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103304078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:
Maar makkelijkste is om te stellen dat de hele laptop, behalve de accu dan 5 jaar mee moet gaan. Dat zou inhouden dat ze bijvoorbeeld de helft van de reparatiekosten vergoeden, dus 60¤ parts (orginele spare part prijzen!) 40¤ arbeidsloon 15¤ verzendkosten. Hier de helft van, dat je dan nog steeds duurder uit bent dan zelf een hdd erin zetten is toeval omdat jij het zelf kan.
Dan nog komen de kosten volledig voor rekening van de verkoper, niks geen 50/50.

TS heeft recht op kosteloos herstel of vervanging.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103307328
Misschien dacht die medewerker wel dat de laptop 6 maanden oud was of tegen kosten gerepareerd was. Misschien heeft TS de helpdeskmedewerker wel bepaalde woorden inde mond gelegd, we weten dit niet aangezien we geen transcriptie van dit gesprek hebben.

Vooralsnog was die officieel verlopen.
.
pi_103309909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:

[..]

De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.

Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).

Een laptop heeft - uit m'n hoofd - een verwachte levensduur van minimaal drie jaar, dus tenzij TS die laptop van de trap heeft af laten donderen, lijkt het me dat de verkoper (Dixons blijkbaar) kosteloos voor reparatie, vervanging of vergoeding moet instaan.

Mijn vraag is dan ook: Waarom loopt iedereen hier te roepen dat de garantie voorbij is en TS pech heeft? :)
pi_103312958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:37 schreef MWP het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).

Een laptop heeft - uit m'n hoofd - een verwachte levensduur van minimaal drie jaar, dus tenzij TS die laptop van de trap heeft af laten donderen, lijkt het me dat de verkoper (Dixons blijkbaar) kosteloos voor reparatie, vervanging of vergoeding moet instaan.

Mijn vraag is dan ook: Waarom loopt iedereen hier te roepen dat de garantie voorbij is en TS pech heeft?
Het hangt er een beetje vanaf je als "garantie" verstaat. Want garantie geeft die niet meer. Je jan hooguit zeggen dat die recht heeft op een goed product. Maar daar zal ts zelf achteraan moeten gaat, icm de verkopende party. En dit hoeft ook Weet niet kosteloos te zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:48:18 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103314996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:44 schreef Fer het volgende:
Misschien dacht die medewerker wel dat de laptop 6 maanden oud was of tegen kosten gerepareerd was. Misschien heeft TS de helpdeskmedewerker wel bepaalde woorden inde mond gelegd, we weten dit niet aangezien we geen transcriptie van dit gesprek hebben.

Vooralsnog was die officieel verlopen.
:') Yeah right.

"ooh ik zie hier op uw bon van de vorige reparatie dat u de laptop in 08-2009 heeft gekocht en de hdd in 04-2011 is gemaakt/vervangen"
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:14:11 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103372125
Ik heb mijn laptop terug. Met een briefje erbij dat ze er toch een nieuwe hdd in hebben gedaan, ik geloof er geen reet van :') Ik zal even hirens draaien.

Geen probleem hoor als ze het niet hebben gedaan, maar ga dan ook niet alles wissen en er een briefje bij in doen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103393120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:14 schreef Qwea het volgende:
Ik heb mijn laptop terug. Met een briefje erbij dat ze er toch een nieuwe hdd in hebben gedaan, ik geloof er geen reet van :') Ik zal even hirens draaien.

Geen probleem hoor als ze het niet hebben gedaan, maar ga dan ook niet alles wissen en er een briefje bij in doen :')
en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:09:44 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103399692
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?
Nou ik had het niet verwacht want dat ding liep nog steeds te kloten, maar blijkbaar kunnen ze niet helemaal normaal vista installen :') Long test toont GEEN fouten. Dus dat is dan wel weer netjes van Samsung.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')