abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:30:36 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103227559
Ik heb in Augustus 2009 een Samsung notebook gekocht, met 2 jaar fabrieksgarantie. Eind maart / begin april 2011 ging de HDD stuk, binnen de garantie. Opgestuurd, laten maken, geen kosten, hoppa.

Vorige week begon de hdd weeeeer te kloten en te tikken. Diagnostic tool gedraaid, ja hoor, weer stuk. Dit is dus om en nabij 6 maanden NA reparatie dat de hdd weer stuk is.

Net Samsung gebeld want er staat op de tracking page : "Buiten Garantie"

Eens gevraagd hoe dat zit, zij claimen dat op een nieuwe hdd maar 6 maanden garantie zit. Ja, tof voor je, maar a) lijkt me dat niet en b) heb ik recht op een deugdelijk product.

Comserv moeten bellen waar de laptop ter reparatie lag. Zij hadden nog geen diagnose gesteld ( :') wel tof dan dat dat ook echt al 8 dagen moet duren, maar goed, oke.) maar konden me wel vertellen dat als de hdd stuk was, hier maar 3!! maanden garantie op zou zitten :')

Ik weet 99,7% zeker dat de hdd stuk is, dus wat nu. Ik heb toch recht op een deugdelijk product wat langer mee hoort te gaan dan 6 of 3 maanden?

Edit : De hdd die erin zit is overigens van Toshiba. Niet dat dat boeit, maar goed.

Next step?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:34:31 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_103227678
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
Mocht je je er niet bij neer willen leggen dan kan je het eens direct bij Toshiba proberen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:40:42 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103227911
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.

En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
pi_103228007
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
All management is Strategic Management.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:45:01 #5
16961 legacythe2nd
pi_103228057
Je zou het nog kunnen proberen bij de HDD fabrikant zelf, je zou daar een RMA aan kunnen vragen en meestal kan je dmv je serie nummer op je HDD zien of je nog garantie hebt.
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:45:24 #6
Heeft een huisje.
pi_103228069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.

En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:48:30 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228175
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst :{ )
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:49:27 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:43 schreef GodsSon het volgende:
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
Wel fijn dat Samsung dat dan ook aan me meld als ik er expliciet naar vraag :') Ik had dat ding notabene zelf kunnen vervangen en zo'n hdd kost geen ruk.

Goed, ook geen Samsung meer.
  Forum Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:50:31 #9
Heeft een huisje.
pi_103228253
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst :{ )
Tja.....

Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?

http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
pi_103228294
Mijn ervaringen bij het laten vervangen van een harddisks onder garantie zijn niet positief.. in 9 van de 10 gevallen wordt er een "refurbished" (gerepareerde) harddisk in gezet, die in heel veel gevallen ook geen lang leven beschoren zijn. Ik koop dan liever gewoon een nieuwe OEM of retail harddisk en zet er die zelf in.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:00:04 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103228583
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Tja.....

Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?

http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
Die heb ik niet. En aangezien de hdd bij comserv ligt + laptop, kan ik ook niet kijken.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:29:14 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103229650
Samsung weigert ook maar elk stukje coulance of klantvriendelijkheid. Tof bedrijf ook :')

Dixons net gebeld, hopen dat die iets voor mij willen doen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:46:51 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230249
quote:
Ja, niet dus he. Want ik ben nu verplicht om onderzoekskosten te betalen. En als ze tegen me hadden gezegd bij Samsung "Het valt ws niet onder de garantie" ipv "Ja hoor!!! valt gewoon onder de garantie!!!!" had ik hem NOOIT opgestuurd en was ik idd voor 29 euro klaar geweest.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:49:10 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230325
Misschien heel stom, maar ik voel me genaaid door Samsung.
pi_103230337
je hebt toch gewoon garantie op een reparatie ?
maar aan andere kant zou ik wel nadenken als ik weer nieuwe hdd erin gooi, lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
pi_103230517
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:49 schreef kovenant het volgende:
lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:57:12 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103230592
Meet de 5Ven 12V voeding voor de harddisk eens door?
Ook hoi !
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:59:11 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit ;)
dat dus.

En ik zou het kunnen snappen hoor, ergens, als ik de laptop van hot naar her sleep en overal neerkwak ect. Maar dat ding staat op tafel en komt er NOOIT (letterlijk) vanaf.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:00:33 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103230718
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
:')
pi_103230941
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
pi_103231005
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?

Trouwens heb je via Dixons waarschijnlijk nog de meeste kans om er zonder al teveel kosten vanaf te komen. Die kunnen via een geschillencommissie misschien nog een kostenloze reparatie afdwingen of anders de laptop retour zonder onderzoekskosten. Jij als consument kunt hooguit een juridische procedure starten, maar dit gaat veel tijd een waarschijnlijk ook wel geld kosten.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:12:47 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.

Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.

Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjah :{ Wat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.

Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door Samsung :{ Radar staat er vol mee :')
pi_103231164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:

[..]

zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1
vervangen =2
nu weer kapot =3e komt eraan
dan verslijt je toch aardig wat hdd's ? :P
pi_103231182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.

Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.

Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjah :{ Wat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.

Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door Samsung :{ Radar staat er vol mee :')
Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:15:00 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231209
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef Yngwie het volgende:

[..]

[Quote]Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?
De eerste keer dat de hdd stuk ging, ben ik bij dixons geweest. Toen zei zij dat ik hem via de winkel kon opsturen, wat aanzienlijk langer ging duren, maar hem ook zelf kon opsturen naar Samsung. Samsung gebeld, en die bevestigde dit. Dus ik heb hem zelf opgestuurd. Weekje, had ik hem terug.

quote:
Trouwens heb je via Dixons waarschijnlijk nog de meeste kans om er zonder al teveel kosten vanaf te komen. Die kunnen via een geschillencommissie misschien nog een kostenloze reparatie afdwingen of anders de laptop retour zonder onderzoekskosten. Jij als consument kunt hooguit een juridische procedure starten, maar dit gaat veel tijd een waarschijnlijk ook wel geld kosten.
Ik zal als Samsung moeilijk blijft doen eens contact met Dixons opnemen. Neemt niet weg dat ik het gewoon belachelijk vindt dat mij mondeling iets is toegezegd (jaja, mondeling, maar dan nog) terwijl er geen reet van klopt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:16:09 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:14 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.
Onzin. Vaak genoeg kom ik ook positieve dingen tegen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:16:27 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231267
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:13 schreef kovenant het volgende:

[..]

zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1
vervangen =2
nu weer kapot =3e komt eraan
dan verslijt je toch aardig wat hdd's ? :P
Dan lees je toch echt niet goed.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:18:14 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231316
ooh en als Samsung zegt : joh, oke wij zitten ook fout, jij dokt de hdd want die is immers stuk en als je hem niet opgestuurd had (ik neem aan dat de hdd daar net zo duur kost als in de winkel) had je hem ook moeten betalen. Wij doen de onderzoekskosten, is het ook prima.
pi_103231482
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Qwea het volgende:
ooh en als Samsung zegt : joh, oke wij zitten ook fout, jij dokt de hdd want die is immers stuk en als je hem niet opgestuurd had (ik neem aan dat de hdd daar net zo duur kost als in de winkel) had je hem ook moeten betalen. Wij doen de onderzoekskosten, is het ook prima.
TOPPIE! :D
Ingenieur Kippezak
pi_103231511
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

De eerste keer dat de hdd stuk ging, ben ik bij dixons geweest. Toen zei zij dat ik hem via de winkel kon opsturen, wat aanzienlijk langer ging duren, maar hem ook zelf kon opsturen naar Samsung. Samsung gebeld, en die bevestigde dit. Dus ik heb hem zelf opgestuurd. Weekje, had ik hem terug.

[..]

Ik zal als Samsung moeilijk blijft doen eens contact met Dixons opnemen. Neemt niet weg dat ik het gewoon belachelijk vindt dat mij mondeling iets is toegezegd (jaja, mondeling, maar dan nog) terwijl er geen reet van klopt.
Je hebt een overeenkomst met dixons en niet met samsung.
Voor garantie had je dus bij dixons moeten aankloppen en niet bij Samsung ondanks dat die weg langer duurt.
Samsung heeft geen verplichtingen meer t.o.v. jou, hun garantieverlening naar jou toe is verlopen.

De harddisk die na 11/2 jaar vervangen is geeft geen recht op een verlengde garantietermijn, dus ondanks dat er een nieuwe harddisk is in gegaan bleef de standaard fabrieksgarantie 2 jaar.

Van de winkelier mag je echter wel een deugdelijk product verwachten.
Een laptop wordt echter in ongeveer 3 jaar afgeschreven dus echt veel wijzer wordt je daar ook niet van, dat zou beteken dat je op een harddisk van 30 euro 10 euro korting krijgt.
Of ze dan ook verplicht zijn om de montage eventueel deels te vergoeden weet ik niet, maar daar zou r-one je waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
pi_103231539
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Qwea het volgende:
Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgt ;)

[edit] erm... GEEN refurbished rommel moet dat zijn natuurlijk, woordje vergeten :@

[ Bericht 8% gewijzigd door Yngwie op 18-10-2011 13:31:00 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:28:03 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103231655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:24 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Stel het voor zou ik zeggen.... maar persoonlijk zou ik absoluut de voorkeur geven aan laptop retour zonder reparatie en onderzoekskosten... dan weet je in ieder geval zeker dat je refurbished rommel krijgt ;)
Dat ga ik ook zeker voorstellen bij Samsung nu via twitter
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:26:23 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103233592
Ik denk : Weet je wat! ik ben slim! Ik ga comserve bellen want de laptop was nog niet onderzocht, dus dan zijn er ook geen kosten, kunnen ze hem terug sturen.

Kan niet, laptop is ingeboekt en nu moeten ze hem onderzoeken :') Want ze kan de status niet veranderen. Echt :')

Samsung webcare is dingen aan het uitzoeken/vragen voor me bij (een leidinggevende??) ? dus even afwachten dan maar.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:33:55 #35
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_103233852
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.

Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:40:18 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:
Toshiba kan ook geen garantie leveren op harddisks uit laptops, vaak 'gooien' mensen met de laptop, een HDD kan daar niet tegen.

Niet dat TS dit heeft gedaan, maar ze zijn er wel voorzichtig mee zomaar service te verlenen.
Ergens snap ik dat wel, maar ergens ook niet. Ik heb zelf in een computer winkel gewerkt en daar werd er totaal niet moeilijk gedaan. En als er een hdd vervangen werd, kreeg je dus ook weer gewoon volledig opnieuw garantie.

Overigens zou je ook zeggen dat dat zou gelden voor externe hdd's. Daar zijn mensen doorgaans ook onvoorzichtig mee. En toch heb ik nog nooit meegemaakt dat wij als bedrijf geen nieuwe schijf kregen van de fabrikant.
pi_103234121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Swiffer het volgende:

Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelen :)
All management is Strategic Management.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:42:52 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:40 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Die leveren net zo goed garantie, alleen niet aan de consument maar aan samsung, de fabrikant. Net zoals TS het spel eigenlijk via de verkoper, Dixons, had moeten spelen :)
Maar Dixons verwees mij door naar Samsung. En in April werd met het contact bij Samsung bevestigd dat het geen probleem was omdat direct via samsung te doen.

Volgens Dixons -bedenk ik me net even- kon in in de fabrieksgarantie = 2 jaar gewoon contact opnemen en rma sturen naar de fabrikant. Het kon ook via Dixons, maar HOEFDE niet. Na die 2 jaar kon en moest ik bij Dixons aankloppen vanwege conformiteit.
pi_103234675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:26 schreef Qwea het volgende:
Ik denk : Weet je wat! ik ben slim! Ik ga comserve bellen want de laptop was nog niet onderzocht, dus dan zijn er ook geen kosten, kunnen ze hem terug sturen.

Kan niet, laptop is ingeboekt en nu moeten ze hem onderzoeken :') Want ze kan de status niet veranderen. Echt :')

Samsung webcare is dingen aan het uitzoeken/vragen voor me bij (een leidinggevende??) ? dus even afwachten dan maar.
Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.

Trouwens onderzoekskosten kun je bij Samsung vrij eenvoudig laten vervallen door schriftelijk een klacht in te dienen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:57:33 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103234718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:56 schreef eight het volgende:

[..]

Stuur eens een email naar comserve met deze klacht en probeer iets zwart op wit te krijgen. Probleem is dat ze telefonisch alles kunnen roepen terwijl bij jou de bewijslast ligt.

Trouwens onderzoekskosten kun je bij Samsung vrij eenvoudig laten vervallen door schriftelijk een klacht in te dienen.
Ik zal comserve eens mailen. Ooh en heel eerlijk heb ik weinig vertrouwen in Samsung :X Maar wie weet verbazen ze me.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:14:37 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103240357
quote:
Geachte mevrouw XXXX,

Zoals telefonisch besproken stuur ik u deze email ter bevestiging.

Uw Samsung Notebook die ter reparatie is aangeboden bij ons reparatiecentrum Comserve wordt zsm geheel kosteloos aan u geretourneerd.

Hopende u hiermee voldoende geīnformeerd te hebben.
Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.

Maak ik hem zelf wel :{w

Al met al geen goeie ervaring met Samsung dus.
pi_103240816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Eindelijk een beetje voortgang. Ze weigeren hem te maken maar ze sturen hem wel kostenloos terug.

Maak ik hem zelf wel :{w

Al met al geen goeie ervaring met Samsung dus.
Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.
En om nu langs Dixons te gaan?
Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Samsung.
Dat Samsung het deed zonder tussenkomst van Dixons is natuurlijk mooi meegenomen maar geen garantie zoals je nu bemerkt.

Hoewel ik van Dixons ook weinig verwacht, ken maar weinig positieve verhalen over die toko.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:34:09 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103243297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Ze weigeren hem dus kosteloos te maken.
En om nu langs Dixons te gaan?
Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Samsung.
Dat Samsung het deed zonder tussenkomst van Dixons is natuurlijk mooi meegenomen maar geen garantie zoals je nu bemerkt.

Hoewel ik van Dixons ook weinig verwacht, ken maar weinig positieve verhalen over die toko.
Dixons is onlangs overgenomen door het bedrijf achter mycom. En geeft nu 3 jaar op notebooks. Ik ga iig zodra ik de laptop terug heb een even langs dixons en anders even langs mycom. Kijken of die wat voor mij kunnen doen. Dixons heb ik zelf wel hele goeie ervaringen mee.

1x in Emmen van een mac die een week erna in de aanbieding was waar gewoon het verschil terug betaald werd en 1x in Den Helder waar je 1.5e week naar aankoop van mijn Samsung laptop in ene een printer gratis kreeg. Was ook geen probleem. Met Dixons ook al gebeld en het verzoek gekregen het even te mailen of met de winkel op te nemen. Dus dat ga ik straks (dat mailen) even doen.

Al met al valt mij de houding van Samsung enorm tegen.
pi_103265206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef klipper het volgende:
Van de winkelier mag je echter wel een deugdelijk product verwachten.
Een laptop wordt echter in ongeveer 3 jaar afgeschreven dus echt veel wijzer wordt je daar ook niet van, dat zou beteken dat je op een harddisk van 30 euro 10 euro korting krijgt.
Of ze dan ook verplicht zijn om de montage eventueel deels te vergoeden weet ik niet, maar daar zou r-one je waarschijnlijk meer over kunnen vertellen.
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.

Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_103265479
Wat is nu je vraag? Of word dit een dagboek topic over het vervangen van een stukje hardware.,,
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:29:37 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103270190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:

[..]

De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.

Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Ik zal eens naar Dixons stappen zodra dat ding weer terug is. Samsung wilde wel een coulance regeling doen, dus dat ze een max bedrag aan mij in rekening zouden brengen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Krijg je weer rotzooi enzulks, en voor dat geld wat hun willen rekenen kan ik ongetwijfeld die hdd zelf vervangen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:02:58 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103288760
:') Er is een status update in de tracking. Er is een engineer assigned en morgen wordt hij gemaakt volgens dat ding :')

Volgens mij werken ze ontzettend langs elkaar heen. Ik ben iig blij dat ik schriftelijk bevestigd heb gekregen dat ze hem kostenloos terug bezorgen :')
pi_103301239
De economische afschrijving van computerapparatuur is 3 jaar, maar de technische levensduur is dacht ik 5 jaar. Nu zou je kunnen stellen als leverancier dat een HDD of een toetsenbord een slijtage artikel is of gewoon bij pech hoort omdat het een goedkoper onderdeel is itt een moederboard of lcd. Maar makkelijkste is om te stellen dat de hele laptop, behalve de accu dan 5 jaar mee moet gaan. Dat zou inhouden dat ze bijvoorbeeld de helft van de reparatiekosten vergoeden, dus 60¤ parts (orginele spare part prijzen!) 40¤ arbeidsloon 15¤ verzendkosten. Hier de helft van, dat je dan nog steeds duurder uit bent dan zelf een hdd erin zetten is toeval omdat jij het zelf kan.

Maar ff eerlijk, die laptop heeft 2 jaar garantie, deze is verlopen en voor een disk van 3 tientjes probeer je toch nog garantie te claimen? Why bother....
.
pi_103302915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:

Maar ff eerlijk, die laptop heeft 2 jaar garantie, deze is verlopen en voor een disk van 3 tientjes probeer je toch nog garantie te claimen? Why bother....
Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:45:27 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103303610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:34 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Er was haar telefonisch verteld dat dit probleem na de vorige reparatie van pakweg een half jaar terug nog wel onder garantie zou vallen. Pas na aankomst van de laptop bij Samsung kreeg ze iets anders te horen (zo begrijp ik het tenminste). Dus als haar direct al verteld was dat het niet meer onder garantie zou vallen had TS de laptop nooit opgestuurd nee.
Exactly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')