Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je hebt een garantietermijn van twee jaar. Die is inmiddels verstreken. Dat in die termijn een onderdeel is vervangen betekent niet dat die termijn wordt verlengd, dan kunnen ze aan de gang blijven. Gelukkig is een harddisk erg makkelijk zelf te vervangen en zijn ze niet erg duur.
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Door de medewerker van Samsung (wiens naam ik heb) werd gezegd dat het WEL onder de garantie zou vallen.
En het is toch niet echt normaal dat een hdd binnen 6 maanden stuk gaat? Ik heb dan toch recht op een deugdelijk product, of zie ik dat verkeerd?
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomstquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De harddisk is onderdeel van de laptop die je twee jaar geleden hebt gekocht. Daarom hoeft Samsung je verder niet te helpen. Ik kan me voorstellen dat je 6 maanden levensduur te kort vindt, probeer het daarom eens direct bij de fabrikant van de harddisk, Toshiba.
Wel fijn dat Samsung dat dan ook aan me meld als ik er expliciet naar vraagquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:43 schreef GodsSon het volgende:
Meestal heb je twee jaar garantie na aankoop en vaak 3 maanden op een reparatie.
Tuurlijk heb je recht op een deugdelijk product. Maar niet volledig op kosten van Samsung/Toshiba, dus een deel van de reparatie/vervangingskosten zal je moeten voldoen waarschijnlijk.
Tja.....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
En de medewerker van Samsung dan die loopt te miepen over "valt onder de garantie" (ja ik weet, mondelinge overeenkomst)
Die heb ik niet. En aangezien de hdd bij comserv ligt + laptop, kan ik ook niet kijken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Tja.....
Vul hier het serienummer en modelnr van de harddisk eens in?
http://www.csd.toshiba.co(...)ent.jsp?nav=Warranty
Ja, niet dus he. Want ik ben nu verplicht om onderzoekskosten te betalen. En als ze tegen me hadden gezegd bij Samsung "Het valt ws niet onder de garantie" ipv "Ja hoor!!! valt gewoon onder de garantie!!!!" had ik hem NOOIT opgestuurd en was ik idd voor 29 euro klaar geweest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef brulaap112 het volgende:
Hier: https://www.afuture.nl/products/49804/HM161GI__.html
Ben je voor 29 euro klaar
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uitquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:49 schreef kovenant het volgende:
lijkt me meer "user input error " als je binnen 2 jaar 3 HDD's verslijt....
dat dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
Wat ik trouwens niet snap... die laptop is gekocht bij Dixons, toch? Waarom heb je de laptop daar niet aangeboden ter reparatie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Qwea het volgende:
En het is nou ook niet echt dat Samsung lekker klantvriendelijk is, want ik kreeg doodleuk te horen "Ja leuk dat medewerker X heeft gezegd dat het onder de garantie valt, maar u heeft gewoon pech."
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Kan ook heel omslachtig en zielig aangegeven worden, feit blijft hetzelfde; Geen Garantie.
Je weet direct waar je aan toe bent!
zoals ik het lees : originele hard disk kapot =1quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:55 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Ummm... zoals ik het lees zijn het twee harddisks... na anderhalf jaar ging de originele disk kapot.. deze in het begin van dit jaar laten vervangen... en een week terug is die ook kapotgegaan. Dan kom ik op 2 uit
Alles wat je opzoekt qua helpdesk/servicedesk is negatief op Internet, zo ook Samsung. Niks nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, weet je dus niet. Want als ik bel met Samsung en ik vraag : Mijn hdd is op 1 april vervangen omdat hij stuk was en heeft nu weer praktisch de geest gegeven, ik wil hem rma sturen gaat dit ONDER de garantie vallen? En een medewerker antwoord zonder enige twijfel "Ja hoor!! Valt gewoon onder de garantie!!!" dan ga ik er redelijkerwijs vanuit dat hij weet waar hij het over heeft en dat het gewoon onder de garantie valt.
Als hij had gezegd "Ik heb geen idee" "Ik denk het wel" of "Nee" dan had ik kunnen verwachten dat het wel eens negatief uit zou pakken.
Ik heb expliciet gemeld dat ik er vanuit ging dat het sowieso onder de garantie zou vallen want de nieuwe hdd is in april geplaatst. Als hij dat dan volmondig beantwoord, dan ga ik dus idd ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. Dat dat achteraf een dikke faal blijkt te zijn en hij geen idee heeft waar hij het over heeft... tjahWat doe je dan op een klantenservice/helpdesk vraag ik me af.
Anyway, contact gehad met Samsung via Twitter. Ze gaan kijken of ze iets kunnen doen. Ik mag het hopen. Ik ben overigens niet de enige die zich slecht behandeld voelt door SamsungRadar staat er vol mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |