Dan nog komen de kosten volledig voor rekening van de verkoper, niks geen 50/50.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef Fer het volgende:
Maar makkelijkste is om te stellen dat de hele laptop, behalve de accu dan 5 jaar mee moet gaan. Dat zou inhouden dat ze bijvoorbeeld de helft van de reparatiekosten vergoeden, dus 60¤ parts (orginele spare part prijzen!) 40¤ arbeidsloon 15¤ verzendkosten. Hier de helft van, dat je dan nog steeds duurder uit bent dan zelf een hdd erin zetten is toeval omdat jij het zelf kan.
Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:16 schreef r_one het volgende:
[..]
De harddisk is een zgn. OEM-product. De vraag wat de levensduur van een harddisk is, is dus niet zo relevant. De vraag wat de levensduur van een laptop is, des te meer. En die is met ruim 2 jaar nog (lang) niet aan het einde.
Ergo, Dixons dient te zorgen dat de laptop weer functioneert en Dixons draait op voor eventuele herstelkosten die Samsung in rekening brengt.
Het hangt er een beetje vanaf je als "garantie" verstaat. Want garantie geeft die niet meer. Je jan hooguit zeggen dat die recht heeft op een goed product. Maar daar zal ts zelf achteraan moeten gaat, icm de verkopende party. En dit hoeft ook Weet niet kosteloos te zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:37 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou ook. Het consumentenrecht (Wet garantiekoop) in Nederland schrijft voor dat elk product een levensduur heeft die overeenkomst met de prijs die ervoor wordt betaald (d.w.z. van een laptop van 100 euro mag je niet verwachten dat die 3 jaar meegaat, van een laptop van, zeg, 400 euro wel).
Een laptop heeft - uit m'n hoofd - een verwachte levensduur van minimaal drie jaar, dus tenzij TS die laptop van de trap heeft af laten donderen, lijkt het me dat de verkoper (Dixons blijkbaar) kosteloos voor reparatie, vervanging of vergoeding moet instaan.
Mijn vraag is dan ook: Waarom loopt iedereen hier te roepen dat de garantie voorbij is en TS pech heeft?
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 23:44 schreef Fer het volgende:
Misschien dacht die medewerker wel dat de laptop 6 maanden oud was of tegen kosten gerepareerd was. Misschien heeft TS de helpdeskmedewerker wel bepaalde woorden inde mond gelegd, we weten dit niet aangezien we geen transcriptie van dit gesprek hebben.
Vooralsnog was die officieel verlopen.
en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:14 schreef Qwea het volgende:
Ik heb mijn laptop terug. Met een briefje erbij dat ze er toch een nieuwe hdd in hebben gedaan, ik geloof er geen reet vanIk zal even hirens draaien.
Geen probleem hoor als ze het niet hebben gedaan, maar ga dan ook niet alles wissen en er een briefje bij in doen
Nou ik had het niet verwacht want dat ding liep nog steeds te kloten, maar blijkbaar kunnen ze niet helemaal normaal vista installenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
en? Anders zouden ze er toch geen briefje in doen dat ze het wel hebben gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |