quote:Castricum Brothers continue a proud tradition of quality and customer service that began in Holland over 200 years ago.
The tradition continued in Australia from 1953 with the company rapidly expanding in meat processing, wholesaling and retailing for the domestic and export markets.
Jaren 50 emigranten dus.quote:
Heemskerk, Holland, 1922
Members of the Castricum family outside their
butcher's shop with the festive 'Easter Cow".
Volgens een volksmythe zou de vlag ontwikkeld zijn door Tsaar Peter de Grote, die na zijn bezoeken aan Nederlandse scheepswerven ook de vlag van zijn rijk gebaseerd zou hebben op de Nederlandse Prinsenvlag, maar dan met Russische kleuren. Deze vlag is echter ouder, en werd al jaren voor Peters bezoek aan Nederland gebruikt in de Russische marine. Het Russische woord Флаг (transliteratie: flag) is afkomstig uit het Nederlands, net als флагшток (transliteratie: flagsjtok). Deze vlag bleef in gebruik tot 1914 en werd op 22 augustus 1991 opnieuw aangenomen, toen Rusland uit de Sovjet-Unie stapte.quote:
Nog een paar voorbeelden van immigranten die het goed gedaan hebben aan beide zijden van de Tasman Zeequote:Op woensdag 7 december 2011 20:30 schreef JennaSometimes het volgende:
In Victoria, Australië heb je de Castricum Brothers. Ik woonde hiervoor nog in Castricum, maar of de Castricum Brothers iets te maken hebt met Nederland weet ik niet.
http://www.castricum.com.au/
quote:Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef Individual het volgende:
Dit is een foto uit Fortaleza, Brazilië:
[ afbeelding ]
Gelieve niet dansen! Niet eens proberen! (want dat jaagt klanten weg)
Fortaleza is een Nederlandse charterbestemming, hoewel dit strand nou niet echt een bijzonder toeristenstrand was. De familie had zelfs 'de strandauto' meegenomen voor dit strand en onze Braziliaanse vriendin is blanker dan onszelf.quote:Op maandag 19 december 2011 11:16 schreef Blik het volgende:
Ik vond het feit dat het een Nederlands-talige menukaart betreft eigenlijk al bijzonder
Ervaring denk ik.quote:
Dat is ook zo. In dat kader dankt de blanke wereld ook "de neger" aan Nederland. Nederland zie je overal, alles met een kleur is daar door Nederland weg gezet. Dat we nog niet genuked zijn is me dan ook een raadselquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef Tanin het volgende:
Wij deden niet aan slavernij en uitbuiting![]()
Wij handelde alleen in slaven en lieten mensen elkaar uitbuiten voor ons gewin
Precies wij deden altijd alles zelf in onze kolonieen. Daarom hebben bv Surinamers ook Hollandsche achternamen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef Tanin het volgende:
Wij deden niet aan slavernij en uitbuiting![]()
Wij handelde alleen in slaven en lieten mensen elkaar uitbuiten voor ons gewin
En wat denk je van Engeland...heeft die niet overal kolonies gehad dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Simpel-Zat het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld wat op alle continenten op Antarctica na kolonies heeft gehad![]()
Nederland
En Spanje, Portugal, Frankrijk..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
En wat denk je van Engeland...heeft die niet overal kolonies gehad dan?
Nederland heeft trouwens wel een claim (zoals vele landen) op een groot deel van Antarctica alleen is deze claim niet erkendquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:33 schreef Individual het volgende:
[..]
En Spanje, Portugal, Frankrijk..
Op Antarctica is iig de UK aanwezig en nog een handvol landen.
We waren wel ongeveer een eeuw de grootste wereldmacht, maar over het algemeen was Engeland machtiger.
Dat komt door de Nederlandse voorvârenquote:Op maandag 9 januari 2012 17:00 schreef Individual het volgende:
op mijn koelkast: zoek de verschillen
[ afbeelding ]
..uit het land waar ze poffertjes en pepernoten æbleskiver en pebernødder noemen..
Grolsch (mijn thuisbier) zie je idd ook overal.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:55 schreef Boterbartje het volgende:
Grolsch (grolsch als internationaal minder sterk merk vond ik toch in de middle of nowhere)
Bavaria is in Ierland het Nr.1-Studentenbierquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Grolsch (mijn thuisbier) zie je idd ook overal.
Peru
[ afbeelding ]
Bavaria zoals in NL of sterker en goedkoper?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef edcetera het volgende:
[..]
Bavaria is in Ierland het Nr.1-Studentenbier
Minder sterk, de gemiddelde pilsners bevatten hier rond de 4 vol% alcohol.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Bavaria zoals in NL of sterker en goedkoper?
'Breda' en 'Amsterdam' zijn van die goedkope sterke bieren uit Nederland en daar zijn er vast wel meer van.
Niet geweldig..
[ afbeelding ]
Het koninklijke betwijfel ik, maar als iemand het weet..
Al die biermerken worden in verschillende segmenten verkocht over de hele wereld. In de VS begon Grolsch als premium merk, in Engeland is het een basis merk, etc... Neem Stella Artois, dat is een basis merk in Frankrijk, maar absolute budget in Engeland.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:46 schreef ytram het volgende:
Inderdaad, Grolsch wordt dus als premium brand verkocht in andere landen dan Nederland, in Wellington CBD, Nieuw Zeeland groots Grolsch reclame bord:
Ik moet restarten om de videos te bekijken met de laatste versie van Silverlightquote:Op maandag 23 januari 2012 12:37 schreef _Loki het volgende:
http://www.rtl.nl/reizen/(...)/hollands_glorie.xml Uitzending van RTL travel over nederland in het buitenland
Zo kwam ik in een bar in Tijuana een Nederlander tegen. Hij was de eigenaar en heeft de hele avond drankjes en hapjes gegeven en praatte veel over de koninklijke familie. Hij was persona non grata in Nederland en in de VS. Hij had in de marine gezeten, maar wilde niet vertellen wat hij dan wel allemaal had uitgespookt om persona non grata te worden.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:51 schreef Perruche het volgende:
Eerder in dit topic zei iemand dat er in Mexico weinig Nederlandse invloeden te vinden zijn. In Puebla, vlak bij een winkelcentrum waar ook een wal-mart zit, is er een Hollandsche Snackbar. Thuis eens kijken of ik er een foto van heb. Wordt gerund door een Mexicaanse die vroeger in Rotterdam woonde met haar Nederlandse man. Ze maakt alles zelf (behalve de frikandellen) en spreekt nog Nederlands ook
Oh dat klinkt wel spannendquote:Op donderdag 6 september 2012 14:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Zo kwam ik in een bar in Tijuana een Nederlander tegen. Hij was de eigenaar en heeft de hele avond drankjes en hapjes gegeven en praatte veel over de koninklijke familie. Hij was persona non grata in Nederland en in de VS. Hij had in de marine gezeten, maar wilde niet vertellen wat hij dan wel allemaal had uitgespookt om persona non grata te worden.
Wat moet je wel niet doen om als Nederlander in Nederland als persona non grata bestempeld te worden? Hij wilde er niks over kwijt dus het zal vast niet zo mooi zijn als het waar zou zijn.quote:
Oh daar was Robert ten Brink gisteren met all you need is love. Man daar was met Nederlandse getrouwd.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:51 schreef Perruche het volgende:
Eerder in dit topic zei iemand dat er in Mexico weinig Nederlandse invloeden te vinden zijn. In Puebla, vlak bij een winkelcentrum waar ook een wal-mart zit, is er een Hollandsche Snackbar. Thuis eens kijken of ik er een foto van heb. Wordt gerund door een Mexicaanse die vroeger in Rotterdam woonde met haar Nederlandse man. Ze maakt alles zelf (behalve de frikandellen) en spreekt nog Nederlands ook
quote:Op donderdag 13 september 2012 08:27 schreef _Loki het volgende:
Oh ik was dit topic helemaal vergeten.
Ik blijf me verbazen over de aantal Australiërs met Nederlandse moeders, oma's, tantes etc. Veel poffertjeskwamen op markten en zo ook. Ze hebben zelfs conimex geïntroduceerd bij Woolworths en de enige soort kaneel die ik er kon krijgen was Dutch ground cinnamon.
En natuurlijk straten als de Zevenboom lane in het centrum.
http://www.historischnieu(...)-naar-australie.htmlquote:Tussen 1947 en 1961 vertrekken dan ook 126.000 Nederlanders naar Australië om daar een nieuw leven op te bouwen.
Zo ook Los Angelesquote:Op donderdag 13 september 2012 07:08 schreef Bajskorv het volgende:
Niet zo vreemd, BC heeft een enorm liberaal beleid op softdrugs. En ze maken goeie weed in BC.
Yupquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |