quote:Castricum Brothers continue a proud tradition of quality and customer service that began in Holland over 200 years ago.
The tradition continued in Australia from 1953 with the company rapidly expanding in meat processing, wholesaling and retailing for the domestic and export markets.
Jaren 50 emigranten dus.quote:
Heemskerk, Holland, 1922
Members of the Castricum family outside their
butcher's shop with the festive 'Easter Cow".
Volgens een volksmythe zou de vlag ontwikkeld zijn door Tsaar Peter de Grote, die na zijn bezoeken aan Nederlandse scheepswerven ook de vlag van zijn rijk gebaseerd zou hebben op de Nederlandse Prinsenvlag, maar dan met Russische kleuren. Deze vlag is echter ouder, en werd al jaren voor Peters bezoek aan Nederland gebruikt in de Russische marine. Het Russische woord Флаг (transliteratie: flag) is afkomstig uit het Nederlands, net als флагшток (transliteratie: flagsjtok). Deze vlag bleef in gebruik tot 1914 en werd op 22 augustus 1991 opnieuw aangenomen, toen Rusland uit de Sovjet-Unie stapte.quote:
Nog een paar voorbeelden van immigranten die het goed gedaan hebben aan beide zijden van de Tasman Zeequote:Op woensdag 7 december 2011 20:30 schreef JennaSometimes het volgende:
In Victoria, Australië heb je de Castricum Brothers. Ik woonde hiervoor nog in Castricum, maar of de Castricum Brothers iets te maken hebt met Nederland weet ik niet.
http://www.castricum.com.au/
quote:Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef Individual het volgende:
Dit is een foto uit Fortaleza, Brazilië:
[ afbeelding ]
Gelieve niet dansen! Niet eens proberen! (want dat jaagt klanten weg)
Fortaleza is een Nederlandse charterbestemming, hoewel dit strand nou niet echt een bijzonder toeristenstrand was. De familie had zelfs 'de strandauto' meegenomen voor dit strand en onze Braziliaanse vriendin is blanker dan onszelf.quote:Op maandag 19 december 2011 11:16 schreef Blik het volgende:
Ik vond het feit dat het een Nederlands-talige menukaart betreft eigenlijk al bijzonder
Ervaring denk ik.quote:
Dat is ook zo. In dat kader dankt de blanke wereld ook "de neger" aan Nederland. Nederland zie je overal, alles met een kleur is daar door Nederland weg gezet. Dat we nog niet genuked zijn is me dan ook een raadselquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef Tanin het volgende:
Wij deden niet aan slavernij en uitbuiting![]()
Wij handelde alleen in slaven en lieten mensen elkaar uitbuiten voor ons gewin
Precies wij deden altijd alles zelf in onze kolonieen. Daarom hebben bv Surinamers ook Hollandsche achternamen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:32 schreef Tanin het volgende:
Wij deden niet aan slavernij en uitbuiting![]()
Wij handelde alleen in slaven en lieten mensen elkaar uitbuiten voor ons gewin
En wat denk je van Engeland...heeft die niet overal kolonies gehad dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef Simpel-Zat het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld wat op alle continenten op Antarctica na kolonies heeft gehad![]()
Nederland
En Spanje, Portugal, Frankrijk..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
En wat denk je van Engeland...heeft die niet overal kolonies gehad dan?
Nederland heeft trouwens wel een claim (zoals vele landen) op een groot deel van Antarctica alleen is deze claim niet erkendquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:33 schreef Individual het volgende:
[..]
En Spanje, Portugal, Frankrijk..
Op Antarctica is iig de UK aanwezig en nog een handvol landen.
We waren wel ongeveer een eeuw de grootste wereldmacht, maar over het algemeen was Engeland machtiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |