Dat is wel briljantquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Afgedankte Nederlandse bussen doen het nog goedin Cuba.
Edit: oops even niet opgelet. iets soortgelijks was al gepost![]()
quote:Op woensdag 16 november 2011 23:14 schreef Miendientje het volgende:
Ik kom eigenlijk niet zo vaak specifiek wortels tegen als ik aan het reizen ben.
Hebben ze die ook in speciaal?quote:Op maandag 14 november 2011 14:57 schreef Budapestenaar het volgende:
Hier in Budapest heb je in vrijwel alle winkelcentra een vestiging van BelFrit, een Vlaamse keten die friet en aanverwante snacks verkoopt. Zo ook de Belgian Sausage, wat gewoon een oer-Hollandse frikandel is!![]()
Ik zocht op buitenlande AH fillialen, maar kwam allees deze tegen:quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:13 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
De Albert Heijn in Blanes, maar eigenlijk is zowat heel Blanes / Lloret Nederlands, haha.
Haha ja bedoelde dit, deze heb je ook in Blanes. Maar in de gewone supermarkten verkochten ze daar ook gewoon hagelslag enzo. Echt bizar zulke plaatsen, je zou niet echt zeggen dat je nog in Spanje zit.quote:Op woensdag 23 november 2011 01:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik zocht op buitenlande AH fillialen, maar kwam allees deze tegen:
[ afbeelding ]
Appie Hein in Salou.
Is dat wat je bedoelt of was het een echte AH inclusief logo's ed?
even gegoogled, intressante geschiedenisquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:15 schreef RobertVH het volgende:
[ link | afbeelding ]
Echte Nederlanders gaan natuurlijk naar deze universiteit puur voor het logo
Even een plaatje erbijquote:Op zaterdag 26 november 2011 21:01 schreef Sandrvich het volgende:
De supermarktketen "Albert" in Tsjechië doet mij qua interieur altijd wel heel erg denken aan de Albert Heijn; het is dan ook van AHOLD.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:15 schreef RobertVH het volgende:
[ link | afbeelding ]
Echte Nederlanders gaan natuurlijk naar deze universiteit puur voor het logo
Normaliter toch chocolate sparkles?quote:Op zondag 27 november 2011 20:08 schreef HomoSaabiens het volgende:
Bij de Cold Storage supermarkt in Singapore kan je zakken Venco drop kopen! En hagelslag, al heet het chocolate rice
Yep, ook frikandel speciaal staat op het menu, al hebben ze geen curry, alleen gewone ketchup. En ze zouden de uien in blokjes moeten snijden in plaats van ringen. Maar verder prima te etenquote:
Zo ook in Praag, supermarkt 'Albert' met dezelfde huisstijl als de Albert Heijn in NLquote:Op zondag 27 november 2011 12:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Even een plaatje erbij
[ afbeelding ]
quote:The Western Australian Museum — Shipwreck Galleries is recognised as the foremost maritime archaeology museum in the southern hemisphere.
The Museum is housed in 1850s-era Commissariat building and has since been restored to its historic glory. Steeped in history, the galleries house hundreds of relics from ships wrecked along WA’s treacherous coastline, including the original timbers from the Batavia (wrecked in 1629), the de Vlamingh plate, and also countless artefacts from the Dutch shipwrecks Zuytdorp, Zeewijk and Vergulde Draeck.
En in Suriname en op de Nederlandse Antillen te veel Nederlandse invloeden om op te noemen natuurlijk.quote:De Britten waren overigens niet de eerste die de omgeving van Perth verkenden. In 1697 werd de omgeving eerst verkend door een Nederlands schip onder leiding van kapitein Willem de Vlamingh. Hij verklaarde echter het gebied ongeschikt voor een nieuwe stad vanwege de slechte omstandigheden voor het verbouwen van voedsel.
Hij gaf Rottnest Island (rattennest)zijn huidige naam omdat hij dacht dat dit kalkstenen eiland vergeven was de ratten. In werkelijkheid werd het bewoond door een buideldier genaamd quacker.
In Sri Lanka heb ik Negombo fort gezien dat nu deels functioneert als gevangenis.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:10 schreef okiokinl het volgende:
op shri lanka heb je ook nogal wat oude nederlandse gebouwen en forten geloof ik. nooit geweest..
Ghana wil ik ook nog bezoeken.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:41 schreef ieniminimuis het volgende:
In Ghana rijden veel afgedankte auto's uit Nederland rond met vaak de oude bedrijfsnamen er nog op. Ook heb ik al een oude Nederlandse brandweerwagen rond zien rijden.
De forten aan de kust natuurlijk in Ghana, die afwisselend, Nederlands, Deens, Portugees of Engels zijn.
Voor de rest vind je nog wel eens een Nederlands product in de winkel.
De Vlisco stoffen, de wax print stoffen. Komen natuurlijk uit Indonesie maar met de Nederlanders naar Afrika gebracht. Ghana maakt dit soort stoffen nu zelf. Vlisco is nl veel te duur.
Veel tweedehands spul wat je hier kunt kopen komt uit Nederland. Van kleding tot koelkasten.
In de documentaire 'De Slavernij zie je dat ze die Vlisco doeken maakten ( nep batik ) Hier een stukje informatie erover;quote:Op donderdag 1 december 2011 14:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Ghana wil ik ook nog bezoeken.
Grappig dat je Vlisco aanhaalt. Mijn opa was in de jaren 50 technisch directeur bij Vlisco en ik heb best wat oude Vlisco doeken. Mijn moeder heeft nog een hele kast vol zelfs. Vlisco stoffen gelden tot vandaag nog als luxe kleren voor de rijken en speciale gelegenheden.
M'n ouders hebben ook nog wat van die houten stempels.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:22 schreef Clan het volgende:
[..]
In de documentaire 'De Slavernij zie je dat ze die Vlisco doeken maakten ( nep batik ) Hier een stukje informatie erover;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlisco
http://nl.wikipedia.org/w(...)dstalige_plaatsnamenquote:Op woensdag 30 november 2011 09:38 schreef Hallojo het volgende:
In Zuid-Afrika de plaatsnamen Utrecht, Amersfoort en Ermelo.
King Billy houdt de gemoederen daar nog steeds bezig.quote:Op woensdag 7 december 2011 04:40 schreef edcetera het volgende:
Verder de beruchte Orange Marches in oa. Noord-Ierland met de bijbehorende geschiedenis van de Oranjes en Koning Willem III in Engeland en Ierland:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Orange_walk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |