Ach de banken doen foetsie, de regering doet foetsie, de directeur van het kankerfonds doet foetsie,......iedereen doet foetsie als het kan, alleen dan op hun eigen niveau. Iedereen wil voor zo min mogelijk moeite, zoveel mogelijk geld verdienen. Mensen die zeggen dat dit voor hun niet geldt, top, super en heel goed. Maar val de rest daar dan niet mee lastigquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het grootste probleem. En zolang dat niet wordt opgelost blijven we geld creeren en aan bankiers geven, die vervolgens een enorme verdwijntruuk ermee doen.
Prima, maar val de rest daar niet mee lastig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach de banken doen foetsie, de regering doet foetsie, de directeur van het kankerfonds doet foetsie,......iedereen doet foetsie als het kan, alleen dan op hun eigen niveau. Iedereen wil voor zo min mogelijk moeite, zoveel mogelijk geld verdienen.
Ik denk dat ik een plein ga bezetten......en dan net doe alsof ik namens iedereen spreek. Alleen iedereen die ik spreek moet lachen om diezelfde bezetters.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Prima, maar val de rest daar niet mee lastig.
Ze staan daar ook niet heel schijnheilig te roepen dat ze het zelf niet zouden doen, ze roepen dat ze het er niet mee eens zijn dat het gebeurt. Nogal een essentieel verschil.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach de banken doen foetsie, de regering doet foetsie, de directeur van het kankerfonds doet foetsie,......iedereen doet foetsie als het kan, alleen dan op hun eigen niveau. Iedereen wil voor zo min mogelijk moeite, zoveel mogelijk geld verdienen. Mensen die zeggen dat dit voor hun niet geldt, top, super en heel goed. Maar val de rest daar dan niet mee lastig
quote:Occupy-Nederland blijft uitbreiden - ook bij slecht weer
vk UPDATE Hoewel het vanochtend flink spookte, gaat Occupy Amsterdam op het Beursplein gewoon door. Tegen de tijd dat de beurs openging, stonden alweer tientallen actievoerders buiten, regen en wind te trotseren.
Veel daarvan hadden zelfs de nacht doorgebracht in een van de circa 60 tenten op het plein.
Volgens een deelneemster aan Occupy Amsterdam verliep de nacht zonder echte problemen. Er waaide alleen een tent bijna weg, maar verder was het weer een rustig nachtje voor de demonstranten.
Nijmegen
De beweging heeft nu ook aanhangers gemobiliseerd in Nijmegen. Ook in deze stad sloeg een kleine groep betogers vannacht hun tenten op om hun ongenoegen met de huidige wereld te uiten. De groep zette gisteravond een tentenkampje neer in het historische park. Of ze daar mogen blijven zitten, was vanmorgen echter nog niet bekend.
De Occupygroep in Nijmegen is volgens een actievoerder 'een gemêleerd gezelschap. Iedereen heeft andere zaken die in de wereld zouden moeten veranderen.' De Occupy'ers willen hun actie in elk geval deze week volhouden en verwachten dat zich in de loop van de dag meer sympathisanten zullen aansluiten -ondanks de regen.
Groningen
In de provincie Groningen gaan demonstranten zaterdag de straat op om te protesteren tegen wat zij noemen 'de uitwassen van het kapitaal en de graaicultuur'. Dat meldde de Occupygroep Groningen vandaag.
Er staan bijeenkomsten gepland in de stad Groningen op de Grote Markt en in Winschoten bij de ING-bank. De bedoeling is dat mensen uit de regio die niet naar de Randstad kunnen, ook hun stem kunnen laten horen.
Utrecht
De Occupybeweging heeft ook voet aan de grond gekregen in Utrecht. Een aantal aanhangers zette in de loop van de middag tentjes op op het plein voor de ingang van het stadhuis.
Omdat de groep groeit, kan nog niks over het aantal deelnemers worden gezegd. De actievoerders willen een aantal dagen blijven zitten.
Nee, aan jouw suggestie om zelf een bank te beginnen hebben we watquote:
Waren het maar zulke bikkels als het om arbeid ging. Ofnie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
vk UPDATE Hoewel het vanochtend flink spookte, gaat Occupy Amsterdam op het Beursplein gewoon door. Tegen de tijd dat de beurs openging, stonden alweer tientallen actievoerders buiten, regen en wind te trotseren.
Dat is ook een manier om je leven zin te geven jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, de werkdag zit er weer op, nu naar huis om heerlijk een warme hap te eten. Vanavond weer even de beelden van de occupygekkies kijken.
Misschien moet je toch wat vaker een krantje openslaan. De reden waarom die lui daar staan, is inmiddels geen groot geheim meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:30 schreef pasab het volgende:
Waar halen deze mensen de tijd vandaan om daar dagen lang te gaat zitten..... moeten ze niet werken.... o wacht....
Beetje jammer allemaal niemand die echt weet waarom ze daar zijn en wat ze willen bereiken, half kansloos volk dat totaal geen kennis heeft van de economische wereld.
Correctie er zijn een paar mensen die daadwerkelijk weten wat ze daar staan te doen de rest hobbeld er als een tam lammetje achteraan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je toch wat vaker een krantje openslaan. De reden waarom die lui daar staan, is inmiddels geen groot geheim meer.
Overigens is het niet meer dan logisch dat werklozen daar gaan staan op een doordeweekse dag. In de VS betreft het ook voornamelijk werklozen die op werkdagen blijven zitten.
Dat doet echter niets af aan hun boodschap. Maar goed, de Nederlandse variant van Occupy is sowieso een lachertje. De Amerikaanse versie interesseert mij een stuk meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:35 schreef pasab het volgende:
[..]
Correctie er zijn een paar mensen die daadwerkelijk weten wat ze daar staan te doen de rest hobbeld er als een tam lammetje achteraan...
Juist wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doet echter niets af aan hun boodschap.
Volgens mij is één van de problemen, dat rechts de neiging heeft zich blind te staren op het probleem, dat anderen mogelijk misbruik van ze maken omdat ze te beroerd om wat te doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:30 schreef pasab het volgende:
Waar halen deze mensen de tijd vandaan om daar dagen lang te gaat zitten..... moeten ze niet werken.... o wacht....
Beetje jammer allemaal niemand die echt weet waarom ze daar zijn en wat ze willen bereiken, half kansloos volk dat totaal geen kennis heeft van de economische wereld.
*padoem tsssssj*quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Juist wel.
Om dezelfde redenen brand jij dagelijks de Henk en Ingridjes van de PVV af.
Uit het bekvechten blijkt dat het probleem, behalve economische, ook van morele aard is. Verschillende ideeen over rechtvaardigheid botsen.quote:
Hier in Boston is het eigenlijk niet anders, allemaal hippies en werklozen. Ik snap dat ze kwaad zijn, alleen snappen ze volgens mij gewoon totaal niet wat nou eigenlijk de problemen zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doet echter niets af aan hun boodschap. Maar goed, de Nederlandse variant van Occupy is sowieso een lachertje. De Amerikaanse versie interesseert mij een stuk meer.
Wat ik wel eens wil weten, hoe groot is de rol van de CDSs (credit default swaps) in dit verhaal? Volgens mij zijn banken zo sterk aan elkaar gelinked geraakt vanwege de CDSs.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:39 schreef Avey het volgende:
[..]
Hier in Boston is het eigenlijk niet anders, allemaal hippies en werklozen. Ik snap dat ze kwaad zijn, alleen snappen ze volgens mij gewoon totaal niet wat nou eigenlijk de problemen zijn.
Dat zou best eens kunnen, zo veel weet ik er ook niet van af.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:53 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat ik wel eens wil weten, hoe groot is de rol van de CDSs (credit default swaps) in dit verhaal? Volgens mij zijn banken zo sterk aan elkaar gelinked geraakt vanwege de CDSs.
Achteraf is het makkelijk praten hequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:03 schreef NorthernStar het volgende:
[ afbeelding ]
Stomme hippie snapt er helemaal niks van![]()
Je onderschat de kennis van de mensen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:05 schreef Avey het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk praten he
Maar inderdaad, dat lijkt er al meer op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |