Ik denk dat ze het echt niet zien, ze hebben gewoon geen economisch denkvermogen. Allereerst is er vanuit de EU belang om zaken in eerste instantie te rooskleurig af te schilderen. Zo kun je een lock-in effect creëren waarbij men gemakkelijker instemt met uitbreiding van een reddingspakket doordat er al zoveel geld richting de Grieken gegaan is. Ten tweede kun je van te voren aanvoelen dat een partij, die onder druk zo snel mogelijker allerlei assets moet gaan verkopen daar niet zo'n goede prijs voor gaat krijgen. Bezuinigingen vanuit de verkoop van assets gaat dus tegenvallen als je met dat effect geen of te weinig rekening houdt. Ten derde hebben zeer radicale bezuinigingen een versterkend negatief effect op de belastinginkomsten omdat het de economische groei sterk tempert (of krimp vergroot). De markt is niet in staat in een paar maanden in het gat te springen dat de overheid achter zich laat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Aether het volgende:
Vraag me soms af of het poppenkast is of dat ze het écht niet (willen) zien.
quote:Iedereen roept dat de politiek slagvaardig moet optreden, maar niemand weet wat dat is en wat er dan moet gebeuren
En wat is de oplossing gewordenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Door pappen en nat te houden zullen de problemen alleen maar erger worden, een nog geheim rapport waaruit geciteerd werd door de verslaggever laat zien dat de Grieken nog tot 2030 problemen zullen houden met hun staatsschuld als de schuldenlast niet gereduceerd wordt.
Je gaat me niet vertellen dat Victor nu bij de ECB werktquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wat is de oplossing geworden
Mogelijke redding euro met Chinees geld![]()
Mogelijk wordt de eurocrisis opgelost met Chinees geld. De leiders van de Europese Unie bereiden plannen voor om de vuurkracht van het noodfonds verder te vergroten.
Ik snap niet dat ze hier nog serieus mee bezig zijn griekenland heeft 11 miljoen inwoners, dus voor 252 miljard lening zouden ze per inwoner 23.000 euro schuld betekenen, en met 444 miljard zelfs 40.000 euro. Dat kan elk kind begrijpen dat ze dat nooit van ons leven ooit terug kunnen gaan betalen met een in elkaar klappende economie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Contouren akkoord eurozone zichtbaar
De financiële situatie van Griekenland is dramatischer dan de euroministers van Financiën dachten. Athene heeft minimaal 252 miljard euro aan noodleningen van de andere eurolanden nodig om een faillissement te voorkomen. In het slechtste scenario moeten de overige landen zelfs met 444 miljard euro over de brug komen. Daarmee zou het Europees noodfonds voor zwakke eurolanden in één klap leeg zijn. Deze cijfers staan in een vertrouwelijk rapport van de ECB, het IMF en de Europese Commissie. (VK, p. 4)
Ik zie liever dat Europa collectief failliet gaat dan dat we onze ziel moeten verkopen aan een stel nep communisten uit Chinaquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wat is de oplossing geworden
Mogelijke redding euro met Chinees geld![]()
Mogelijk wordt de eurocrisis opgelost met Chinees geld. De leiders van de Europese Unie bereiden plannen voor om de vuurkracht van het noodfonds verder te vergroten.
Daarbij wordt een variant besproken waarbij geld van andere niet-Europese landen uitkomst zou kunnen bieden.
Bij deze variant stallen landen die in de slappe was zitten, zoals China en Brazilië, in een apart potje bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF) geld. Dit geld kan dan worden gebruikt om eurolanden die in de problemen zitten uit de brand te helpen. Bij het Europees noodfonds (EFSF) is het IMF betrokken.
Een andere variant die wordt besproken is dat het EFSF garanties gaat geven aan private investeerders op een deel van hun staatspapier in zwakke eurolanden. EU-president Herman Van Rompuy zei dat een combinatie van varianten ook mogelijk is.
Het voorstel van Frankrijk waarbij het fonds een beroep kan doen op de onbeperkte middelen van de Europese Centrale Bank is nog niet definitief van tafel, aldus Van Rompuy. Maar het lijkt er sterk op dat Frankrijk bakzeil heeft moeten halen. Met name Duitsland is fel tegenstander van deze optie. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)t-Chinees-geld.dhtml
Lijkt verdomme wel Saab dat ook met chinees geld gered zou worden![]()
En het laatste nieuws daar is dat dat nu dus ook niet doorgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. al een tijdje niet gehoord in de media.
Wellicht omdat dit het laatste zetje is wat het financieel systeem om kan gooien.Handgemaakt | Doggerland-overlever
quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:50 schreef BertV het volgende:
Ik heb het woordjeWaarschijnlijker omdat er geen enkele reden voor is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. al een tijdje niet gehoord in de media.
Wellicht omdat dit het laatste zetje is wat het financieel systeem om kan gooien.
En terecht, als de onbetrouwbare buurman mijn unlimited creditcard komt vragen, dan ben ik daar ook niet blij mee, en men zou me voor gek verklaren als ik dat gafquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:53 schreef HiZ het volgende:
De uitbreidingen waar ABNAMRO mee bezig is zijn tamelijk risico-vrij en lucratief. Er wordt uitgegaan dat ze de winstcijfers van de bank zullen verbeteren.
Overigens is het wel opvallend hoezeer de uitkomst van de besprekingen een N-W Z oplossing is. Het ziet er naar uit dat het 'DM-blok' heeft gewonnen van de Club Med. Angela Merkel is een stuk harder dan ze lijkt.
niet verwarren: defaultrisico / currencyrisicoquote:Op maandag 24 oktober 2011 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
Griekse rente dus nu 190% dus je krijgt in een jaar je hele inleg dubbel terug, ok voor wie geloof heeft in de muntunie, is dit een gouden kans
[ afbeelding ]
quote:Ineenstorting monetaire unie lijkt onvermijdelijk
"De euro nadert zijn lelijke einde", aldus Stefan Homburg, hoofd van het Duitse Instituut voor Openbare Financiën in The Telegraph.
Een ineenstorting van de monetaire unie lijkt nu onvermijdelijk
Er zijn tevens geruchten dat de centrale bank van Ierland ook de oude munt aan het drukken is, voor het geval het land de eurozone verlaat, aldus Alan McQuaid, chief economist bij Bloxham effectenmakelaars in Dublin.
En het opkopen van rotzooi door de ECB gaat ook gewoon rustig verder.quote:ECB voert steunaankopen staatspapier op
Laatste update: 24 oktober 2011 16:44 info .FRANKFURT - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft de afgelopen week voor 4,49 miljard euro aan staatsobligaties van eurolanden opgekocht, ruim twee keer zo veel als in de voorgaande week.
Foto: ANP Dat heeft de ECB maandag bekendgemaakt.
In totaal heeft de ECB nu staatspapier ter waarde van 169,5 miljard euro opgekocht. De centrale bank doet dat om de onrust op de financiële markten te bezweren.
Als ik zo'n bericht lees, vraag ik me af soms af wat voor obligaties dat zijn (termijn, rente)....quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het opkopen van rotzooi door de ECB gaat ook gewoon rustig verder.
De ECB koopt ze tegen marktprijs aan want ze halen ze van de tweedehands markt af. Aan de rentestanden te zien van de laatste maanden proberen ze kunstmatig ongeveer de 10-jaar yields op Spaans en Italiaans papier niet (veel) boven de 5,5 en 6% te laten uitkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:49 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Als ik zo'n bericht lees, vraag ik me af soms af wat voor obligaties dat zijn (termijn, rente)....
Ik bedoel: in welke mate koopt de ECB obligaties "onder de marktprijs" aan...
Wat een onzin. Alsof die muntunie niet kan bestaan bij een Griekse afstempeling.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
Griekse rente dus nu 190% dus je krijgt in een jaar je hele inleg dubbel terug, ok voor wie geloof heeft in de muntunie, is dit een gouden kans
Als de ECB zich op die markt begeeft kan je natuurlijk de vraag stellen in hoeverre 'de marktprijs' nog bestaat. De ECB-aankopen zullen niet zonder prijseffect zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:13 schreef flyguy het volgende:
[..]
De ECB koopt ze tegen marktprijs aan want ze halen ze van de tweedehands markt af. Aan de rentestanden te zien van de laatste maanden proberen ze kunstmatig ongeveer de 10-jaar yields op Spaans en Italiaans papier niet (veel) boven de 5,5 en 6% te laten uitkomen.
Dat is dan ook juist één van de kwalijke aspecten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als de ECB zich op die markt begeeft kan je natuurlijk de vraag stellen in hoeverre 'de marktprijs' nog bestaat. De ECB-aankopen zullen niet zonder prijseffect zijn.
Kritisch puntje misschien, niet aan jou gericht, heeft de journalist die dit stukje geschreven heeft wel onderscheid gemaakt tussen obligaties die de ECB heeft opgekocht en obligaties die de ECB van banken als onderpand heeft gekregen voor een lening?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het opkopen van rotzooi door de ECB gaat ook gewoon rustig verder.
Een meninkje en De Telegraaf presenteert het als feit. Tsja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)nland_op_190___.html
[..]
quote:ma 24 okt 2011, 16:34
’Ook woensdag geen masterplan voor eurocrisis’
AMSTERDAM - Simon Wiersma, beleggingsanalist bij het ING Investment Office, waarschuwt beleggers voor te hoog gespannen verwachtingen voor de eurotop van woensdag. „De problemen in de eurozone zijn in de afgelopen jaren ontstaan en kunnen niet op korte termijn opgelost worden. Een masterplan zit er niet in en de kans op een teleurstelling is groot."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |