Klinkt leuk en aardig maar je weet ook dat we nu geen hele rits bankfaillissementen willen hebben.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, het komt natuurlijk uit de lucht vallen dat het slecht gaat met Griekenland, eigen schuld dikke bult heet zoiets.Dat is het risicobesef wat ik in de markt wil zien.
Door pappen en nat te houden zullen de problemen alleen maar erger worden, een nog geheim rapport waaruit geciteerd werd door de verslaggever laat zien dat de Grieken nog tot 2030 problemen zullen houden met hun staatsschuld als de schuldenlast niet gereduceerd wordt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:40 schreef fedsingularity het volgende:
Klinkt leuk en aardig maar je weet ook dat we nu geen hele rits bankfaillissementen willen hebben.
Het accoord zal ook wel niet veel meer behelzen dan pappen en nathouden.
Het is helaas wel de realiteit. Of het gebrek daaraan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Door pappen en nat te houden zullen de problemen alleen maar erger worden, een nog geheim rapport waaruit geciteerd werd door de verslaggever laat zien dat de Grieken nog tot 2030 problemen zullen houden met hun staatsschuld als de schuldenlast niet gereduceerd wordt.
Struisvogelpolitiek 2.0quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:15 schreef Aether het volgende:
'Tweedekamer geschokt door nieuwe ontwikkelingen Griekenland'. Een half jaar geleden was het al totaal onrealistisch dat Griekenland ooit zou kunnen terugbetalen
Vraag me soms af of het poppenkast is of dat ze het écht niet (willen) zien.quote:
Het was anderhalf jaar geleden al duidelijk dat Griekenland failliet was.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:15 schreef Aether het volgende:
'Tweedekamer geschokt door nieuwe ontwikkelingen Griekenland'. Een half jaar geleden was het al totaal onrealistisch dat Griekenland ooit zou kunnen terugbetalen
Je mag toch aannemen dat De Jager de kamer achter gesloten deuren wel duidelijk heeft geïnformeerd en dat de meesten toch de ernst wel in moeten zien.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Vraag me soms af of het poppenkast is of dat ze het écht niet (willen) zien.
Ja, de zogenaamde stresstesten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:25 schreef Plus_Ultra het volgende:
Doen financiële instellingen nou ook testen. Bijvoorbeeld: stel land X gaat failliet, wat heeft dat dan voor gevolgen voor onze portefeuille en hoe werkt dat door op onze totale balans.
Of zeg ik nu iets heel geks? Hoe kan 1 klein land nou allemaal grote banken en verzekeraars in de problemen brengen?
Ik hou niet zo van doemverhalen, maar als dit verhoogde bedrag al nodig is voor Griekenland alleen en je bedenkt wat er van andere zuidelijke landen mogelijk nog achteraan komt kom je toch wel zo ongeveer op het punt dat het niet meer te betalen is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het was anderhalf jaar geleden al duidelijk dat Griekenland failliet was.
Waar het nu om gaat is Spanje, Italie en wrs ook Frankrijk.
De politiek loopt heel ver achter, we staan aan de rand van de afgrond.
Ja, dat klopt. Italië maar ook Frankrijk dat doodsbang is z'n AAA-status te verliezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:38 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van doemverhalen, maar als dit verhoogde bedrag al nodig is voor Griekenland alleen en je bedenkt wat er van andere zuidelijke landen mogelijk nog achteraan komt kom je toch wel zo ongeveer op het punt dat het niet meer te betalen is.
Ik denk dat ze het echt niet zien, ze hebben gewoon geen economisch denkvermogen. Allereerst is er vanuit de EU belang om zaken in eerste instantie te rooskleurig af te schilderen. Zo kun je een lock-in effect creëren waarbij men gemakkelijker instemt met uitbreiding van een reddingspakket doordat er al zoveel geld richting de Grieken gegaan is. Ten tweede kun je van te voren aanvoelen dat een partij, die onder druk zo snel mogelijker allerlei assets moet gaan verkopen daar niet zo'n goede prijs voor gaat krijgen. Bezuinigingen vanuit de verkoop van assets gaat dus tegenvallen als je met dat effect geen of te weinig rekening houdt. Ten derde hebben zeer radicale bezuinigingen een versterkend negatief effect op de belastinginkomsten omdat het de economische groei sterk tempert (of krimp vergroot). De markt is niet in staat in een paar maanden in het gat te springen dat de overheid achter zich laat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Aether het volgende:
Vraag me soms af of het poppenkast is of dat ze het écht niet (willen) zien.
quote:Iedereen roept dat de politiek slagvaardig moet optreden, maar niemand weet wat dat is en wat er dan moet gebeuren
En wat is de oplossing gewordenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Door pappen en nat te houden zullen de problemen alleen maar erger worden, een nog geheim rapport waaruit geciteerd werd door de verslaggever laat zien dat de Grieken nog tot 2030 problemen zullen houden met hun staatsschuld als de schuldenlast niet gereduceerd wordt.
Je gaat me niet vertellen dat Victor nu bij de ECB werktquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wat is de oplossing geworden
Mogelijke redding euro met Chinees geld![]()
Mogelijk wordt de eurocrisis opgelost met Chinees geld. De leiders van de Europese Unie bereiden plannen voor om de vuurkracht van het noodfonds verder te vergroten.
Ik snap niet dat ze hier nog serieus mee bezig zijn griekenland heeft 11 miljoen inwoners, dus voor 252 miljard lening zouden ze per inwoner 23.000 euro schuld betekenen, en met 444 miljard zelfs 40.000 euro. Dat kan elk kind begrijpen dat ze dat nooit van ons leven ooit terug kunnen gaan betalen met een in elkaar klappende economie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Contouren akkoord eurozone zichtbaar
De financiële situatie van Griekenland is dramatischer dan de euroministers van Financiën dachten. Athene heeft minimaal 252 miljard euro aan noodleningen van de andere eurolanden nodig om een faillissement te voorkomen. In het slechtste scenario moeten de overige landen zelfs met 444 miljard euro over de brug komen. Daarmee zou het Europees noodfonds voor zwakke eurolanden in één klap leeg zijn. Deze cijfers staan in een vertrouwelijk rapport van de ECB, het IMF en de Europese Commissie. (VK, p. 4)
Ik zie liever dat Europa collectief failliet gaat dan dat we onze ziel moeten verkopen aan een stel nep communisten uit Chinaquote:Op maandag 24 oktober 2011 00:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wat is de oplossing geworden
Mogelijke redding euro met Chinees geld![]()
Mogelijk wordt de eurocrisis opgelost met Chinees geld. De leiders van de Europese Unie bereiden plannen voor om de vuurkracht van het noodfonds verder te vergroten.
Daarbij wordt een variant besproken waarbij geld van andere niet-Europese landen uitkomst zou kunnen bieden.
Bij deze variant stallen landen die in de slappe was zitten, zoals China en Brazilië, in een apart potje bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF) geld. Dit geld kan dan worden gebruikt om eurolanden die in de problemen zitten uit de brand te helpen. Bij het Europees noodfonds (EFSF) is het IMF betrokken.
Een andere variant die wordt besproken is dat het EFSF garanties gaat geven aan private investeerders op een deel van hun staatspapier in zwakke eurolanden. EU-president Herman Van Rompuy zei dat een combinatie van varianten ook mogelijk is.
Het voorstel van Frankrijk waarbij het fonds een beroep kan doen op de onbeperkte middelen van de Europese Centrale Bank is nog niet definitief van tafel, aldus Van Rompuy. Maar het lijkt er sterk op dat Frankrijk bakzeil heeft moeten halen. Met name Duitsland is fel tegenstander van deze optie. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)t-Chinees-geld.dhtml
Lijkt verdomme wel Saab dat ook met chinees geld gered zou worden![]()
En het laatste nieuws daar is dat dat nu dus ook niet doorgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. al een tijdje niet gehoord in de media.
Wellicht omdat dit het laatste zetje is wat het financieel systeem om kan gooien.Handgemaakt | Doggerland-overlever
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |