Nee, je leest niet goed. Paupers die leningen nemen en het niet kunnen terugbetalen die lachen we uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je reactie raakte kant noch wal. Eerst hadden we het over uitkeringstrekkers die onverantwoorde leningen aangingen en nu lachen jij en je vrienden plots alle leningnemers uit, ofzo.
En wie heeft die miljoenen dan gestolen volgens jou?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
We zitten in een democratie waar graaiers meer rechten hebben dan normale mensen. Als je iets uit een winkel steelt wordt je opgepakt door de politie, als je miljoenen steelt van de belastingbetaler dan kraait er geen haan naar.
Volgens mij heeft Boris gelijk en kunnen paupers niet zomaar geld lenen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed. Paupers die leningen nemen en het niet kunnen terugbetalen die lachen we uit.
Het is flauwekul om spaargeld te vergoeden, mensen krijgen er namelijk al een vergoeding voor wanneer ze geld lenen aan de bank (dit noem je rente).quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Op de lange termin niet. Als een bank niet failliet kan gaan dan blijven ze enorme risicos nemen, de regering betaalt toch wel. En daarom heb je dus in 2011 dezelfde situatie als in 2008. En ga je diezelfde situatie in de nabije toekomst weer krijgen.
Op de lange termijn is het beter en goedkoper om verlieslijdende banken failliet te laten gaan. De regering vergoedt het spaargeld tot een bepaald maximum, en mensen die boven dat maximum zitten raken hun geld kwijt en zullen in de toekomst een stuk beter kijken naar hoe de zaken binnen hun bank geregeld worden.
Waar heb je het over? Vajero doelt op een eventueel faillissement van een bank. In plaats van geld in de bank te steken, kan de overheid het geld beter gebruiken om (een deel van) het spaargeld van de klanten te vergoeden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is flauwekul om spaargeld te vergoeden, mensen krijgen er namelijk al een vergoeding voor wanneer ze geld lenen aan de bank (dit noem je rente).
Doe je dan niet precies hetzelfde?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Waar heb je het over? Vajero doelt op een eventueel faillissement van een bank. In plaats van geld in de bank te steken, kan de overheid het geld beter gebruiken om (een deel van) het spaargeld van de klanten te vergoeden.
Tsja, persoonlijk vind ik dat banken mijn geld niet hoeven te gebruiken om mee te beleggen. Dat ene procentje rente mogen ze wat mij betreft ook in de reet steken. Maar goed, je kunt de consument inderdaad ook in de stront laten zakken. Denk dat je als regering dan wel een flinke lading ontevreden mensen op je dak krijgt plus dat het de economie ook geen goed doet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Doe je dan niet precies hetzelfde?
Mensen geld geven die willens en wetens een risico hebben genomen door het weg te geven?
Het is wat anders als de overheid geld aan de banken leent voor een absoluut minimale rente en zegt: probeer er maar wat mee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Van de kant van de banken is het te begrijpen, net zoals de motieven van drugskartels ook te begrijpen zijn. Maar waarom geven onze politici zo graag al ons geld aan een paar onaantastbare dieven?
(dat iets legaal is wil niet zeggen dat het geen diefstal is - Ghadaffi's bankrekeningen zijn ook allemaal geblokkeerd, terwijl hij geen wetten gebroken had bij het vullen van die bankrekeningen)
Waarom zou ik, via de overheid, garant moeten staan voor jouw hebberigheid?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daarom hadden overheden garant moeten staan voor de spaartegoeden (tot bepaalde hoogte) en niet voor de hele bank. die banken hadden ze gewoon failliet moeten laten gaan.
Volgens mij zit Boris er naast ...quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Boris gelijk en kunnen paupers niet zomaar geld lenen.
Je vergeet dat de overheid een enorme ingreep op de vrije markt heeft gedaan: De aandeelhouder is slechts aansprakelijk tot de waarde van het aandeel. Dat is een uitzondering op de hoofdregel dat iedereen zijn schulden moet betalen. De bankiers en de aandeelhouders die hun beleid ondersteunden zijn dat niet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Bovendien is dat toch kapitalisme in optima forma? Wanneer jij door wanbeleid niet langer het hoofd boven water weet te houden, dan heb je pech. Als een winkeltje niet voldoende centen binnenharkt failliet dreigt te gaan, dan schiet de gemeente toch ook niet te hulp?
Natuurlijk niet. Er zijn genoeg mensen die de risico's van bankieren helemaal niet begrijpen. Daarom moet de bankgarantie ook afgeschaft worden. Dan loop je weer echt risico als je geld naar de bank brengt en denken mensen wel twee keer na voor ze klakkeloos hun geld bij een bepaalde bank brengen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Doe je dan niet precies hetzelfde?
Mensen geld geven die willens en wetens een risico hebben genomen door het weg te geven?
Iemand geld lenen die al van andermans centen leeft en je dan later afvragen waar het misging. Wat een droeftoeterijquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Volgens mij zit Boris er naast ...
http://geldlenen.ulco.nl/lenen-met-uitkering/
Wat men weer niet wil. Omdat men dit net ingesteld heeft om consumenten te beschermen en bank-runs te voorkomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Natuurlijk niet. Er zijn genoeg mensen die de risico's van bankieren helemaal niet begrijpen. Daarom moet de bankgarantie ook afgeschaft worden. Dan loop je weer echt risico als je geld naar de bank brengt en denken mensen wel twee keer na voor ze klakkeloos hun geld bij een bepaalde bank brengen.
Je kunt inderdaad weinig zonder bankrekening. (Volgens de wet kun je jouw loon wel contant ontvangen, ik weet alleen niet of je dit van je werkgever kunt eisen.) Is dit een wet? Nee, het is een wens van jouw werkgever.quote:Wiillen en wetens? Man je kunt niet eens zonder bankrekening leven. Ik mag bij mijn werkgever niet een ouderwets loonzakje mee krijgen. Ik heb dit nog gevraagd en het is dus echt niet meer mogelijk. Dus we MOETEN allemaal een bankrekening hebben, je hebt geen eens een keuze. Verder is het niet makkelijk verwisselen van bank en de meeste mensen zitten bij dezelfde bank als hun ouders. Daar is helemaal geen sprake van een echte keuze.
Als je een hypotheek en vele automatische afschrijvingen hebt gaat dat niet zo makkelijk hoor. Wij hebben 3 maanden nodig gehad als overbruggingsperiode.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef SicSicSics het volgende:
En het is easy as pie om van bank te wisselen. Je opent een rekening bij de bank waar je heen wil en je sluit de rekening die je had af. Klaar.
En zoals zoveel overheids bemoeienis heeft het contraproductief gewerkt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat men weer niet wil. Omdat men dit net ingesteld heeft om consumenten te beschermen en bank-runs te voorkomen.
Mijn werkgever wil het me niet contant gevenquote:Je kunt inderdaad weinig zonder bankrekening. (Volgens de wet kun je jouw loon wel contant ontvangen, ik weet alleen niet of je dit van je werkgever kunt eisen.) Is dit een wet? Nee, het is een wens van jouw werkgever.
En het is easy as pie om van bank te wisselen. Je opent een rekening bij de bank waar je heen wil en je sluit de rekening die je had af. Klaar.
Dan is het inderdaad moeilijker.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:14 schreef Tinkepink het volgende:
Als je een hypotheek en vele automatische afschrijvingen hebt gaat dat niet zo makkelijk hoor. Wij hebben 3 maanden nodig gehad als overbruggingsperiode.
Dan moeten die mensen ook niet zeuren!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ben van bank verwisseld en dat is behoorlijk wat regel werk, dus ik begrijp heel goed dat veel mensen daar geen zin in hebben.
Wanneer er volgende week nog 100 man ligt maken we er een reek van ok?quote:
ok.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer er volgende week nog 100 man ligt maken we er een reek van ok?
Hoezo niet? Dit is deel 2 al.quote:
Dit soort dooddoeners zijn precies de dingen die ook constant uit de mond komen van die Occupy-luiquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
We zitten in een democratie waar graaiers meer rechten hebben dan normale mensen. Als je iets uit een winkel steelt wordt je opgepakt door de politie, als je miljoenen steelt van de belastingbetaler dan kraait er geen haan naar.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit soort dooddoeners argumenten zijn precies de dingen die ook constant uit de mond komen van die Occupy-helden![]()
Kom op zeg, zelfs Wilders heeft betere retoriek dan dat.quote:
Kennelijk vind jij dat dit soort opmerkelijkheden de gewoonste zaak van de wereld?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit soort dooddoeners zijn precies de dingen die ook constant uit de mond komen van die Occupy-lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |