Dat is Musti, die is inderdaad nice.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:43 schreef Nikmans het volgende:
Ik vind de kebab van die kar (of wat het is) die bij de bussen @ station Maastricht staat verdomd goed te eten
Zeker geen kapsalon in Maatricht?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:45 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Dat is Musti, die is inderdaad nice.
Deze doner company ligt bij het station zelf, zo weinig
Nerds die bovenstaande vies vinden uitzienstel je gaat stappen wat eet je dan als je naar huis gaat ? Er is niet veel anders te krijgen dan frietjes / kabab
Mijn kababje had ik van www.marmarisonline.be
Dat witte bij mijn broodje is trouwens feta kaasheerlijk
En weer een jaar gratis kebab voor Scullyquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:45 schreef Scully het volgende:
De beste broodjes Döner zijn te koop bij Chaplin in Enschede!
Aanrader!!![]()
quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:50 schreef bosi_wa het volgende:
[..]
En weer een jaar gratis kebab voor Scully
quote:
Fokje hou je snavel man.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
denken dat kebab er zo uit hoort te zien
*Topchef mode*quote:
echte kebab kun je in NL niet krijgen (ik ben het nooit tegengekomen in ieder geval), vaak zie je de foto 1 versie, foto 2 is de betere variant en voor echte kebab moet naar Turkijequote:Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
denken dat kebab er zo uit hoort te zien
Het enige wat niet klopt aan die foto is dat malle rode schijfje, links bovenin en die malle groene sprietjes. Daarnaast mis ik knoflooksausstromen, maar dat kan makkelijk opgelost worden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee man dit is echt fucking geen kebab zoals het hoort en het ziet er ranzig uit man!
true, maar die hele dunne reepjes kan nooit lekker zijn. moet echt van de kruiden enzo komen, kan niet anders.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:00 schreef Infinitum het volgende:
[..]
echte kebab kun je in NL niet krijgen (ik ben het nooit tegengekomen in ieder geval), vaak zie je de foto 1 versie, foto 2 is de betere variant en voor echte kebab moet naar Turkije
goeie ninja edit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen die geen Ayran bij hun broodje kebab drinken.
Die grote is wel aan de kleine kantquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:01 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga voor de grote kapsalon.![]()
En dan met een lekkere groot glas drink.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:01 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
ik mag je nu alquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:03 schreef MCH het volgende:
Het tweede broodje kebab bevat toch veel te veel vlees man, totaal geen goede verhouding. Lijkt me nou typisch een broodje kebab voor tokkies die een bepaalde groente niet tussen hun broodje willen omdat ze het niet kennen of nooit (vr)eten.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:01 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[ afbeelding ]
dat ziet er goed uitquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
true, maar die hele dunne reepjes kan nooit lekker zijn. moet echt van de kruiden enzo komen, kan niet anders.
[ afbeelding ]
en daar hoef ik dan idd geen broodje bijzoals in turkije heb ik het hier ook nog niet gezien idd
jij denkt dat je echte cheddar kaas krijgt bij de gemiddelde kebabzaak?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Grote kapsalon met extra veel gesmolten Cheddar kaas. Cheddar kaas is de bazen der kazen.![]()
Als je geheid een plakbek wil moet je pannenkoeken met Cheddarkaas en stroop eten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Grote kapsalon met extra veel gesmolten Cheddar kaas. Cheddar kaas is de baas der kazen.![]()
Anders is het geen echte kapsalon, daar hoort simpelweg Cheddar kaas op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij denkt dat je echte cheddar kaas krijgt bij de gemiddelde kebabzaak?
net als echt vlees voor 2 van die broodjes als uit op niet voor 7 euro is te fixen en er dan nog winst op maken is dat met cheddar kaas ook het geval. te dure basisingredienten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:08 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Anders is het geen echte kapsalon, daar hoort simpelweg Cheddar kaas op.
Bij welke zaak krijg je dit bazengerecht?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:07 schreef Levolution het volgende:
Döner hier is seperatorvlees. Gehakt op een spies.
Echte döner bestaat uit lappen echt lamsvlees (geen gehakt) die op een spies zijn gebracht. En dan serveren op een schaal, eerst reepjes pide op de bodem, dan die verdrinken in de tomatenpuree, dan het dönervlees erop, echte boter eroverheen smelten. Rijst en yoghurt ernaast en groene pepers en tomaten van de grill erbij.
Het ooit zo bazige gerecht is gedegradeerd tot ordinair uitgaansfastfood.
Als er echte Cheddar kaas op zit, wil ik wel wat extra betalen. Geen enkele probleem.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
net als echt vlees voor 2 van die broodjes als uit op niet voor 7 euro is te fixen en er dan nog winst op maken is dat met cheddar kaas ook het geval. te dure basisingredienten.
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:10 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bij welke zaak krijg je dit bazengerecht?
Urban myth: Doner kebab (zoals wij het kennen tussen een broodje) komt uit Turkije.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:00 schreef Infinitum het volgende:
[..]
echte kebab kun je in NL niet krijgen (ik ben het nooit tegengekomen in ieder geval), vaak zie je de foto 1 versie, foto 2 is de betere variant en voor echte kebab moet naar Turkije
Jammer. Maar separatenvlees gaat er ook heel makkelijk in.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.
Ik eet dan ook allang geen döner meer. In Turkije misschien weer.
Is er vast wel ergens, misschien duiken er zo kenners op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:18 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Jammer. Maar separatenvlees gaat er ook heel makkelijk in.
Dat ziet er inderdaad 'goed' uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.
Dit komt in de buurt, maar er moet dus nog yoghurt en rijst bij en onder het vlees ligt brood:
[ afbeelding ]
omg. ga nou niet die discussie aan, want er zijn heul veel gerechten die in meerdere landen bestaan en er is altijd ruzie over wie nou wat eerst hadquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:17 schreef robber57 het volgende:
[..]
Urban myth: Doner kebab (zoals wij het kennen tussen een broodje) komt uit Turkije.
Doner kebab (het broodje met gesneden spitvlees) is "uitgevonden" door turken in Duitsland en er bestaat niet zoiets als "zoals kebab hoort" , hooguit "zoals het meestal word verkocht"
Het is van origine gewoon een tafel gerecht, op een bord, van reepjes lamsvlees die van een spit worden gesneden, net zoals gyros.
Ze maken het in Istanbul net zo toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit komt in de buurt, maar er moet dus nog yoghurt en rijst bij en onder het vlees ligt brood:
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg. ga nou niet die discussie aan, want er zijn heul veel gerechten die in meerdere landen bestaan en er is altijd ruzie over wie nou wat eerst had
Kijk, daar zie je het: ECHT vleesquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze maken het in Istanbul net zo toch?
ja da is lekker. in nederland niet te krijgen denk ik, volgens mij mogen schapendarmen hier niet verkocht worden ivm bse enzo?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk, daar zie je het: ECHT vlees
Goed programma is dat trouwens.
Overigens, voor de liefhebbers, een minder bekend maar misschien wel lekkerder gerecht: kokoreį. Als je dat ooit in handen krijgt, probeer het.
[ afbeelding ]
Laat je niet afschrikken door het feit dat het schapendarmen zijn. Vertrouw me.
Dit. Ziet er echt vies uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:30 schreef Nikmans het volgende:
Ik vind die kebab op die laatste plaatjes in de OP trouwens verdomd veel op een darmkanaal lijken, of hersenenEcht zo'n rare vorm
Zou best kunnen, in Turkije deden ze er ook moeilijk over. Maar zo lekker, zo kruidig.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja da is lekker. in nederland niet te krijgen denk ik, volgens mij mogen schapendarmen hier niet verkocht worden ivm bse enzo?
Geen zorgen, brother. Schapendarmen of niet het gaat er in. Zelfs rattenvlees goed voorbereid en smakelijk uitziend gaat er in.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Overigens, voor de liefhebbers, een minder bekend maar misschien wel lekkerder gerecht: kokoreį. Als je dat ooit in handen krijgt, probeer het.
[ afbeelding ]
ja goed gerechtje. turken weten wel wat lekker isquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zou best kunnen, in Turkije deden ze er ook moeilijk over. Maar zo lekker, zo kruidig.
Wat is het verschil qua vlees hier en daar dan? Volgens mij wel eens een docu gezien en die gasten bouwen zo'n ding toch gewoon zelf op in lagen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Turken en Marokkanen zijn echte vleeseters. Vooral Turken kunnen er wat van.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja goed gerechtje. turken weten wel wat lekker is
ze hebben heerlijk vlees, maar ook heerlijke andere gerechten. zoals in turkije heb ik het hier in nederland nog niet gegeten bij een restaurant.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:34 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Klopt. Turken en Marokkanen zijn echte vleeseters. Vooral Turken kunnen er wat van.
Je romantiseert e.e.a. .Tenzij de koeien en het vlees in Turkije van aanzienlijk betere kwaliteit zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben heerlijk vlees, maar ook heerlijke andere gerechten. zoals in turkije heb ik het hier in nederland nog niet gegeten bij een restaurant.
Ik weet niet waar allemaal, maar voor zover ik weet wordt het hier het steeds meer 'gehakt'. Dat wil zeggen: gehakt maken van seperator/restvlees, dit met vet, bindingsmiddel etc. kneden en dan om de spies heen plakken (drukken). Daarom is döner ook zo goedkoop.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat is het verschil qua vlees hier en daar dan? Volgens mij wel eens een docu gezien en die gasten bouwen zo'n ding toch gewoon zelf op in lagen?
U mad bro?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:07 schreef Maikuuul het volgende:
Jawe bij Marmaris krijg je ook kapsalon, echter had ik nu zin in een groot broodje kabab, echt heerlijk![]()
Trouwens op de foto heb ik het broodje zelf doormidden gesneden ( half turks brood krijg je gewoon als je een heel broodje besteld ).
De stromen knoflook heb ik zelf voor gezorgd ( vraag altijd de saus apart, is vervelend als je het broodje later nog wilt opeten en het vol met knoflook zit waardoor het broodje "nat" van de knoflook is, saus apart FTW ! )
Groot broodje kabab ( dus de foto die ik heb gemaakt x2 kost 7 euro ( incl feta ) zonder feta 6.50.
Daarnet de andere helft naar binnen gewerktheerlijk.
Van die nerdjes die beweren dat ik geen groente lust![]()
Ik houd gewoon van veel vlees in de kabab, en van die figuren die gaan beweren dat ze weten hoe "echte" kabab smaakt, alsof mij dat wat boeit dat je tijdens je all-in vakantie in turkije echte kabab hebt gegeten, wowwwwwww![]()
Eensquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:45 schreef Scully het volgende:
De beste broodjes Döner zijn te koop bij Chaplin in Enschede!
Aanrader!!![]()
Het wordt anders gekruid en anders geserveerd. De kwaliteit van het vlees zal wel niet anders zijn, maar het wordt lekkerder (subjectief) bereid op je tafel gebracht. Besef dat vlees dat met kolen bereid is anders smaakt dan in een pan. Het zelfde resultaat is in Nederland ook wel te behalen, maar het wordt gewoon niet of minder gedaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je romantiseert e.e.a. .Tenzij de koeien en het vlees in Turkije van aanzienlijk betere kwaliteit zijn.
Het is vlees dat klaargemaakt is door Turken met recepten afkomstig uit dat zelfde land.
Dat het daadwerkelijk anders smaakt ligt waarschijnlijk aan jouw perceptie.
En ja ik ben ook in Turkije geweest.
Dat wat jij zei van die yoghurt heb ik anders nog nooit gezien in Turkije.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het wordt anders gekruid en anders geserveerd. De kwaliteit van het vlees zal wel niet anders zijn, maar het wordt lekkerder (subjectief) bereid op je tafel gebracht. Besef dat vlees dat met kolen bereid is anders smaakt dan in een pan. Het zelfde resultaat is in Nederland ook wel te behalen, maar het wordt gewoon niet of minder gedaan.
Dat betekent niet dat Nederland zuigt ofzo. Hier kun je andere typen vlees weer heel goed eten. Ik zou niet weten waar ik in Turkije moet zijn voor een steak ofzo.
Kunst of niet, erin gaat ie.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:45 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
Die man verdient een lintje en kunstsubsidie.
Dit is geen eten meer, maar kunst!
That's what she saidquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:47 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kunst of niet, erin gaat ie.
Juist. Je hebt recht op een stukje fatsoenlijk vlees. Dat moet je gewoon zeggen, niet dat ze de boel 'flessen' recht voor je neus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:51 schreef Drinky het volgende:
terechte kalcht.
Ik doe altijd zonder groente, en sommige donerzaken komen dan nog steeds met een klein beetje vlees aanzetten. Dan zeg ik gwn doe meer erin of ik ga weg en vaak moet ik dan weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |