jij denkt dat je echte cheddar kaas krijgt bij de gemiddelde kebabzaak?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Grote kapsalon met extra veel gesmolten Cheddar kaas. Cheddar kaas is de bazen der kazen.![]()
Als je geheid een plakbek wil moet je pannenkoeken met Cheddarkaas en stroop eten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Grote kapsalon met extra veel gesmolten Cheddar kaas. Cheddar kaas is de baas der kazen.![]()
Anders is het geen echte kapsalon, daar hoort simpelweg Cheddar kaas op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij denkt dat je echte cheddar kaas krijgt bij de gemiddelde kebabzaak?
net als echt vlees voor 2 van die broodjes als uit op niet voor 7 euro is te fixen en er dan nog winst op maken is dat met cheddar kaas ook het geval. te dure basisingredienten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:08 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Anders is het geen echte kapsalon, daar hoort simpelweg Cheddar kaas op.
Bij welke zaak krijg je dit bazengerecht?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:07 schreef Levolution het volgende:
Döner hier is seperatorvlees. Gehakt op een spies.
Echte döner bestaat uit lappen echt lamsvlees (geen gehakt) die op een spies zijn gebracht. En dan serveren op een schaal, eerst reepjes pide op de bodem, dan die verdrinken in de tomatenpuree, dan het dönervlees erop, echte boter eroverheen smelten. Rijst en yoghurt ernaast en groene pepers en tomaten van de grill erbij.
Het ooit zo bazige gerecht is gedegradeerd tot ordinair uitgaansfastfood.
Als er echte Cheddar kaas op zit, wil ik wel wat extra betalen. Geen enkele probleem.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
net als echt vlees voor 2 van die broodjes als uit op niet voor 7 euro is te fixen en er dan nog winst op maken is dat met cheddar kaas ook het geval. te dure basisingredienten.
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:10 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bij welke zaak krijg je dit bazengerecht?
Urban myth: Doner kebab (zoals wij het kennen tussen een broodje) komt uit Turkije.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:00 schreef Infinitum het volgende:
[..]
echte kebab kun je in NL niet krijgen (ik ben het nooit tegengekomen in ieder geval), vaak zie je de foto 1 versie, foto 2 is de betere variant en voor echte kebab moet naar Turkije
Jammer. Maar separatenvlees gaat er ook heel makkelijk in.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.
Ik eet dan ook allang geen döner meer. In Turkije misschien weer.
Is er vast wel ergens, misschien duiken er zo kenners op.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:18 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Jammer. Maar separatenvlees gaat er ook heel makkelijk in.
Dat ziet er inderdaad 'goed' uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Turkije, Duitsland. In Nederland weet ik niks, je moet 'iskender' bestellen (geen döner schotel, maar echt iskender), maar vaak krijg je dan toch weer seperatorvlees en niet de nodige accesoires zoals yoghurt erbij.
Dit komt in de buurt, maar er moet dus nog yoghurt en rijst bij en onder het vlees ligt brood:
[ afbeelding ]
omg. ga nou niet die discussie aan, want er zijn heul veel gerechten die in meerdere landen bestaan en er is altijd ruzie over wie nou wat eerst hadquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:17 schreef robber57 het volgende:
[..]
Urban myth: Doner kebab (zoals wij het kennen tussen een broodje) komt uit Turkije.
Doner kebab (het broodje met gesneden spitvlees) is "uitgevonden" door turken in Duitsland en er bestaat niet zoiets als "zoals kebab hoort" , hooguit "zoals het meestal word verkocht"
Het is van origine gewoon een tafel gerecht, op een bord, van reepjes lamsvlees die van een spit worden gesneden, net zoals gyros.
Ze maken het in Istanbul net zo toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit komt in de buurt, maar er moet dus nog yoghurt en rijst bij en onder het vlees ligt brood:
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg. ga nou niet die discussie aan, want er zijn heul veel gerechten die in meerdere landen bestaan en er is altijd ruzie over wie nou wat eerst had
Kijk, daar zie je het: ECHT vleesquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze maken het in Istanbul net zo toch?
ja da is lekker. in nederland niet te krijgen denk ik, volgens mij mogen schapendarmen hier niet verkocht worden ivm bse enzo?quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kijk, daar zie je het: ECHT vlees
Goed programma is dat trouwens.
Overigens, voor de liefhebbers, een minder bekend maar misschien wel lekkerder gerecht: kokoreç. Als je dat ooit in handen krijgt, probeer het.
[ afbeelding ]
Laat je niet afschrikken door het feit dat het schapendarmen zijn. Vertrouw me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |