abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:20:53 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103182187
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:

Nope.
My bad...

Maar welke regio is volgens jou dan stabieler als andere regio's in de randstad? Van de regio Rotterdam kan ik me voorstellen dat het verandert in een zwart gat.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103182252
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

My bad...

Maar welke regio is volgens jou dan stabieler als andere regio's in de randstad? Van de regio Rotterdam kan ik me voorstellen dat het verandert in een zwart gat.
Ik woon in een klein dorp in ongeveer het midden van de randstad, in het Groene Hart, waar er geen startersmarkt is en de woningnood vrij hoog is, en de vraag naar huizen redelijk constant blijft door aanwas van buitenaf, opgroeiende jeugd en relatief klein verloop van ouderen. De prijzen zijn de afgelopen jaren dan ook minder hard gedaald dan andere gebieden, en niet, zoals Hanoying ten onrechte stelt, dat ze gestegen zouden zijn en dat ik die claim zou maken.

Uitzondernig daarop zijn de kapitale woonboerderijen die voor meer dan een miljoen te koop staan, die lopen voor geen meter.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 11:23:43 ]
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:24:38 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103182304
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... ja... stokpaardje... ik wou gewoon even oude tijden doen herleven.
Dan moet je gewoon weer onder je account Xeno gaan posten, dán doe je oude tijden herleven.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:32:24 #104
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103182570
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Weer alle kopers in dit topic over 1 kammetje aan 't scheren Xeno? :')
Er zijn anders meer mensen waarvan de rentevaste periode in de komende paar jaar afloopt dan je zou denken hoor en je kan echt keihard de sjaak zijn als je in 2014 of 2015 je rentevaste periode mag verlengen, zeker als je gekocht hebt op de bubble.

Als je morgen koopt en je hypotheekrente voor 20 of 30 jaar vastzet dan kan je in ieder geval de storm uitzitten en inflateer je jezelf er wel weer een keer uit. Maar als je over een paar jaar wel moet verlengen terwijl je toch al onderwaarde hebt.... ouch.... Daar kan je dus helemaal kapot aan gaan als de rente wel stijgt tot de niveau's die gezien het verleden (lees voor de gein eens de link van mijn eerdere post) te verwachten zijn voor de komende periode. Lekker krom liggen voor je onverkoopbare dertien-in-dozijn tussenwoning..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:35:10 #105
16180 crew  CoolGuy
pi_103182679
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:32 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Er zijn anders meer mensen waarvan de rentevaste periode in de komende paar jaar afloopt dan je zou denken hoor en je kan echt keihard de sjaak zijn als je in 2014 of 2015 je rentevaste periode mag verlengen, zeker als je gekocht hebt op de bubble.

Als je morgen koopt en je hypotheekrente voor 20 of 30 jaar vastzet dan kan je in ieder geval de storm uitzitten en inflateer je jezelf er wel weer een keer uit. Maar als je over een paar jaar wel moet verlengen terwijl je toch al onderwaarde hebt.... ouch.... Daar kan je dus helemaal kapot aan gaan als de rente wel stijgt tot de niveau's die gezien het verleden (lees voor de gein eens de link van mijn eerdere post) te verwachten zijn voor de komende periode. Lekker krom liggen voor je onverkoopbare dertien-in-dozijn tussenwoning..
Leuk verhaaltje, maar jij stelde dat bij scorpie, whuzz en ook bij mij de prijzen alleen maar gestegen zouden zijn. Ik heb dat niet beweerd, dat doe jij wel, en dáár reageerde ik op.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:37:40 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103182768
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon weer onder je account Xeno gaan posten, dán doe je oude tijden herleven.
Ik ben geen kloon van xeno :)

Volgens mij heeft hij nog steeds een ban en werkt zijn iPhone niet vanonder de brug waar hij woont :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:39:14 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_103182837
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben geen kloon van xeno :)

Volgens mij heeft hij nog steeds een ban en werkt zijn iPhone niet vanonder de brug waar hij woont :P
natuurlijk xeno :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:40:04 #108
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103182871
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

Leuk verhaaltje, maar jij stelde dat bij scorpie, whuzz en ook bij mij de prijzen alleen maar gestegen zouden zijn. Ik heb dat niet beweerd, dat doe jij wel, en dáár reageerde ik op.
Dus je bent het met ons eens dat nu kopen niet het meest verstandige is wat een mens kan doen? Na de grote deflatie komt de inflatie welke gepaard zal gaan met enorme rentestanden. Aangezien de lonen die trend niet direct volgen zal er eerst een flinke afname van de welvaart en de huizenprijzen te zien zijn. Althans... dat is de verwachting.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:41:27 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103182917
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

natuurlijk xeno :)
Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik xeno ben? xeno heeft een ban en posten met een kloon is niet toegestaan op fok. Voor de duidelijkheid dus nogmaal.... ik ben geen kloon van xeno :)
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:42:39 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_103182965
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus je bent het met ons eens dat nu kopen niet het meest verstandige is wat een mens kan doen? Na de grote deflatie komt de inflatie welke gepaard zal gaan met enorme rentestanden. Aangezien de lonen die trend niet direct volgen zal er eerst een flinke afname van de welvaart en de huizenprijzen te zien zijn. Althans... dat is de verwachting.
Hoe kun je daar dat nu uit afleiden? :{ lees nou nog eens terug en lees dan eens wat ik daar op reageer. En dan lezen wat ik zeg. Niet lezen wat je graag wil dat ik bedoel.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:43:48 #111
194833 Hanoying
pi_103183009
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het lijkt soms zo omdat jullie altijd zo gebroederlijk het loflied op de huizenmarkt inzetten.
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:44:06 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_103183019
quote:
4s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik xeno ben? xeno heeft een ban en posten met een kloon is niet toegestaan op fok. Voor de duidelijkheid dus nogmaal.... ik ben geen kloon van xeno :)
Dat klopt, maar jij verscheen direct na de ban van Xeno, en je manier van posten is hetzelfde, en in sommige gevallen zelfs je woordgebruik wat hetzelfde is. Je kunt het blijven proberen, maar men weet hier wel beter hoor ;)
pi_103183037
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:43 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het lijkt soms zo omdat jullie altijd zo gebroederlijk het loflied op de huizenmarkt inzetten.
Dus je kletste maar uit je nek uit frustratie ofzo? Of had je een andere reden?
pi_103183061
quote:
4s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Is goed hoor, je bent niet de kloon van Xeno.
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:45:12 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_103183070
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:43 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dus omdat wij 'gebroederlijk het loflied inzetten' betekent dat dus dat bij 'ons' de prijzen alleen maar gestegen zijn? Die uitspraak doe jij hoor, niet ik.
pi_103183111
quote:

[..]

Dus je bent het met ons eens dat nu kopen niet het meest verstandige is wat een mens kan doen? Na de grote deflatie komt de inflatie welke gepaard zal gaan met enorme rentestanden. Aangezien de lonen die trend niet direct volgen zal er eerst een flinke afname van de welvaart en de huizenprijzen te zien zijn. Althans... dat is de mijn verwachting.
Even gefixed voor je.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:50:45 #117
194833 Hanoying
pi_103183297
Ja jongens.. Laten we vooral gaan hakken op de ene grappige opmerking van Hanoying in plaats van ook maar een poging te doen een mening te vormen over iets ingewikkelds..

Misschien nog een keer een pagina vullen met geneuzel over het verschil tussen auto's en huizen? Dat was ook wel een aardige stroman.
pi_103183413
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:50 schreef Hanoying het volgende:
Ja jongens.. Laten we vooral gaan hakken op de ene grappige opmerking van Hanoying in plaats van ook maar een poging te doen een mening te vormen over iets ingewikkelds..
Jij had toch ook pand(en) in Vietnam?

Hoe gaat het daar eigenlijk?

PS: ik geloof dat we er na tig delen wel vanuit kunnen gaan dat de meningen verdeeld zijn, en niet iedereen het eens met elkaar kan worden :)
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 11:53:50 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_103183418
quote:

Misschien nog een keer een pagina vullen met geneuzel over het verschil tussen auto's en huizen? Dat was ook wel een aardige stroman.
Je schijnt niet te snappen dat ik geen stroman nodig heb. Dat wil jij/jullie misschien wel heel graag, maar dat verandert niks aan het feit dat ik dan nog steeds geen stroman nodig heb.
pi_103183959
quote:

Een grappige opmerking? Het was eerder een post vol met rancune, frustratie en boosheid, met een heel dun laagje dat poogde 'grappig' te zijn. Maar hey, je geeft het zelf al aan, ga vooral niet teveel neuzelen over anderen en vorm een mening die er wel toe doet, en laat de mensen die een huis hebben zich daar maar zelf zorgen over maken, vind je niet? Kan jij je weer richten op deze ingewikkelde materie.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:08:50 #121
194833 Hanoying
pi_103184072
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij had toch ook pand(en) in Vietnam?

Hoe gaat het daar eigenlijk?
Een appartement en een stuk grond. Appartement is verkocht en we hebben in plaats daarvan een nieuw appartement in aanbouw gekocht maar die is pas over 3 jaar klaar, wel een erg tof ding in een gebouw van bijna 40 verdiepingen. Het geld van het eerste appartement staat op een rekening en daarvan worden de termijnbetalingen van de nieuwe gedaan. (deel aanbetaling, deel als de fundering klaar is, deel als de xde etage is bereikt, etc.)

Het stuk grond ligt maar te liggen eigenlijk. Een lokale boer is er groente op gaan verbouwen dus die houdt het bij :P

De waarde swingt in VN soms per maand heen en weer. De laatste 2 jaar schiet het over het algemeen niet erg op en hebben we op papier verlies volgens mij maar het appartement kan wel weer veel meer waard zijn als het klaar is dus we zullen zien. Zo niet dan is het in ieder geval een tof appartement en gaan we hem wel verhuren aan een expat.

Wat wel jammer is is dat we in de laatste drie jaar hebben zitten emmeren met een stukje grond, een appartement, een ander appartement, een bouwkavel en wat ander geneuzel en dat we eigenlijk op alles geen winst hebben gemaakt maar dat ondertussen huis 1 (dat we verkocht hadden om te gaan speculeren) zo'n beetje verdubbeld is in waarde in diezelfde 3 jaar. :'(

Twee maanden nadat wij hem hadden verkocht was hij 30 % gestegen 8)7
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:10:19 #122
324665 meth77
to do or not to do
pi_103184139
quote:

[..]

Dus je bent het met ons eens dat nu kopen niet het meest verstandige is wat een mens kan doen? Na de grote stagflatie deflatie komt de stagflatie inflatie welke gepaard zal gaan met oplopende enorme rentestanden.

een flinke afname van de welvaart en de huizenprijzen te zien zijn. Althans... dat is de verwachting.
zo ff gefixed
pi_103184197
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Een appartement en een stuk grond. Appartement is verkocht en we hebben in plaats daarvan een nieuw appartement in aanbouw gekocht maar die is pas over 3 jaar klaar, wel een erg tof ding in een gebouw van bijna 40 verdiepingen. Het geld van het eerste appartement staat op een rekening en daarvan worden de termijnbetalingen van de nieuwe gedaan. (deel aanbetaling, deel als de fundering klaar is, deel als de xde etage is bereikt, etc.)

Het stuk grond ligt maar te liggen eigenlijk. Een lokale boer is er groente op gaan verbouwen dus die houdt het bij :P

De waarde swingt in VN soms per maand heen en weer. De laatste 2 jaar schiet het over het algemeen niet erg op en hebben we op papier verlies volgens mij maar het appartement kan wel weer veel meer waard zijn als het klaar is dus we zullen zien. Zo niet dan is het in ieder geval een tof appartement en gaan we hem wel verhuren aan een expat.

Wat wel jammer is is dat we in de laatste drie jaar hebben zitten emmeren met een stukje grond, een appartement, een ander appartement, een bouwkavel en wat ander geneuzel en dat we eigenlijk op alles geen winst hebben gemaakt maar dat ondertussen huis 1 (dat we verkocht hadden om te gaan speculeren) zo'n beetje verdubbeld is in waarde in diezelfde 3 jaar. :'(

Dat is dan wel weer nasty, hoe bedoel je speculeren met ontroerend goed :D
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:23:57 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103184784
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:15 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ah, de eerste cijfers van de stuiptrekking die de woningmarkt kreeg ten gevolge van het verlagen van de overdrachtsbelasting, zijn bekend: http://www.telegraaf.nl/d(...)_in_september__.html
"In vergelijking met september vorig jaar steeg het aantal verkochte vrijstaande woningen met 15,9 procent en het aantal verkochte appartementen met 0,7 procent."
En mensen hier maar roepen dat vrijstaande huizen niet haalbaar worden :7
Ik neem aan dat dit mensen zijn die kleiner willen gaan wonen, en nog net even willen cashen. Maar misschien vergis ik me.
censuur :O
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:35:19 #125
194833 Hanoying
pi_103185270
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer nasty, hoe bedoel je speculeren met ontroerend goed :D
Vietnamezen speculeren zich helemaal suf. Op het gerucht van een gebiedsontwikkeling of aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg of whatever kunnen grondprijzen in een gebied soms binnen een maand verviervoudigen om vervolgens weer net zo hard in elkaar te zakken als blijkt dat er toch weer eens geen klap van waar was :P

In het geval van ons eerste huis is de prijs verdubbeld op basis van het gerucht dat er een wet komt waardoor appartementcomplexen ouder dan 20 jaar in de binnenstad gesloopt worden. Het complex ligt hartje binnenstad maar het is vrij gaar en zou dus onder die regel vallen. Dan verwacht men dat ze gecompenseerd worden met x euro/m2 of met een appartement in het nieuw te bouwen gebouw op die plek (superlocatie).

Die wet is er na 3 jaar nog steeds niet, de uitvoering ervan al helemaal niet en de compensatieregel al helemaaaaaaaal niet maar toch knalde de prijs omhoog omdat het "wel eens zo zou kunnen zijn dat", volgens mij was de waarde echt binnen amper en jaar verdubbeld. Maar toen hadden wij hem dus al verkocht omdat ik geen zin had in het verhuren van een oud appartement op afstand (hadden al plannen om weer een periode terug naar NL te gaan) omdat er dan veel onderhoud nodig zou zijn :'( :'( :'(
pi_103185415
Ondertussen in belgie:

quote:
Verhuurders tevreden met huurgarantiefonds
maandag 17 oktober 2011, 12u27

Het Algemeen Eigenaars en Mede-Eigenaars Syndicaat (AES) is tevreden met de oprichting van een huurgarantiefonds dat verhuurders beter beschermt tegen wanbetalers. Dat werd maandag vernomen bij het syndicaat. Wanneer een huurder niet meer kan betalen en de vrederechter hem respijt geeft, zal dat fonds namelijk tot twaalf maanden huur uitbetalen.

In krant De Morgen kondigt Vlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche (sp.a) een huurgarantiefonds aan, dat verhuurders vanaf volgend jaar beter moet beschermen tegen wanbetalers.

Sinds het uitbreken van de financiële crisis steeg het aantal huurders dat uit hun huis gezet wordt wegens wanbetalingen. Met het inschakelen van dit fonds wordt de verhuurder verzekerd van zijn geld. De huurder dient ook niet meer in elk geval de woning te verlaten.

De maatregel kan rekenen op de volledige steun van het AES. In maart organiseerde het syndicaat nog een studiedag over de manier waarop een huisuitzetting plaatsvindt. Daarbij waren onder meer vrederechters, OCMW-medewerkers en medewerkers van het kabinet van Van den Bossche aanwezig.

‘We zijn tevreden dat naar onze oproep tot preventief optreden geluisterd werd’, is te horen bij het AES.

De onafhankelijke belangengroep wil ook betrokken zijn bij de uitwerking van de voorwaarden en modaliteiten van het garantiefonds. Ook wil het AES benadrukken dat de maatregel van tijdelijke aard is. ‘De huurder moet zelf zijn steentje bijdragen’, klinkt het.
Niet alleen een NHG in NL maar een huurgarantiefonds in belgie. Dat zouden ze hier ook moeten invoeren dan willen misschien wel meer eigenaren hun huizen gaan verhuren zonder dat ze in ernstige financiele problemen raken als de huurder niet betaald. :D
pi_103185595
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Hoe gaat het ecomonisch in Vietnam?

Is het makkelijk om onr. goed te financieren, wat is de rente.

Wat kan iemand met een modaal inkomen daar kopen?

Wat beschouwt 'men' daar als normaal/wenselijk op woongebied?

Ben wel nieuwsgierig :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:56:21 #128
194833 Hanoying
pi_103186235
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe gaat het ecomonisch in Vietnam?

Is het makkelijk om onr. goed te financieren, wat is de rente.

Wat kan iemand met een modaal inkomen daar kopen?

Wat beschouwt 'men' daar als normaal/wenselijk op woongebied?

Ben wel nieuwsgierig :)
Economisch booming, ze komen van niveau nul en groeien de laatste 15 jaar ruim 10 % per jaar.

De huizenmarkt is er echter veel en veel rotter dan bij ons :D

Ten eerste is er niets te financiëren, de rente op een hypotheek is er 15 % of zo ((hoge inflatie lokale valuta)

Iemand met een modaal inkomen kan er eigenlijk niets kopen (modaal inkomen in de stad is amper een paarduizend euro per jaar) en god weet hoe ze uiteindelijk toch vaak een huis betalen want een beetje appartement is al snel een ton in euro's en een beetje huis zit er nog boven. Op één of andere manier presteert men het echter wel om voor de zoon van de familie een huis te kopen maar daar betaalt dan ook zijn halve familie aan mee, tot grootouders aan toe.

De grondprijs is in de stad een paarduizend euro per m2, sommige regio's wel tot 10.000 euro/m2 (zonder gelul) waardoor het begrip "een tuin" zo onderhand is afgeschaft en huizen worden gebouw op kavels van 40 m2 waarna men er maar 5 verdiepingen op stampt.

De moeder der bubbels die jaren is opgepompt door de 3 % van de Vietnamezen in de stad die wel ontzettend veel geld hebben en dus links en rechts aan elkaar verkopen. :D

Ik heb er ook echt geen vastgoed voor de winst maar eerder omdat ik er iets aan wil houden voor de toekomst. Vietnam is voor mij een tweede thuisland en ik kan nu wel de hele boel verkopen maar misschien willen we dan over 15 jaar terugkomen en kunnen we helemaal niets meer betalen dus voor de zekerheid houden we er maar wat vastgoed aan :P Als het crashed dan crashed het maar en zo niet dan niet :)

Edit: ons stuk grond (~400 m2) ligt overigens niet in Hanoi maar in de buurt van een resortachtige dorpje op een heuvel en de grondprijs is daar een factor veel lager :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanoying op 17-10-2011 13:04:32 ]
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:53 #129
324665 meth77
to do or not to do
pi_103187260
quote:
ma 17 okt 2011, 13:06
Philips-topman vreest nieuwe crisis

AMSTERDAM - Europa stevent af op een volgende financiële crisis. Dat zegt Philips-topman Frans van Houten, nu Europese regeringsleiders niet tot bindende afspraken komen.

"Ik denk dat Europa snel op weg is naar de volgende crisis”, zei Van Houten maandag desgevraagd in een toelichting op zijn derdekwartaalcijfers.

Omdat banken geen steun krijgen, dreigt het krediet voor het bedrijfsleven en gezinnen snel op te drogen, aldus Van Houten.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:16:17 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103189645
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

De captain's of industry zijn werkelijk de grootste idioten die er rondlopen op de aardbol. Iedere macro-oekoenoem kan je uitleggen dat als je telkens maar bedrijvigheid weghaalt je op een gegeven moment alleen nog maar schuldenslaafjes overhoudt. De oplossing voor dat probleem? Nog meer krediet er tegenaan smijten... Wat een briljante gasten, krijgen deze zelfbenoemde toppers hier nu zoveel voor betaald 8)7
Yep.... zo zit onze wereld in elkaar.... lekker winsten realiseren op de korte termijn.... want wie morgen leeft wie dan zorgt :|W w/
pi_103189808
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

- Auto van 5 jaar oud: 35% van de levensduur verstreken, onderhoud neemt fors toe, zuinigere modellen op de markt voor minder geld, parkeren/rijden wordt elk jaar fors duurder.

- Huis van 5 jaar oud: 3% van de levensduur verstreken, onderhoud niet noemenswaardig, nieuwbouw wordt steeds duurder, vaste parkeerplek die al bij de prijs inbegrepen was, gebruik wordt elk jaar goedkoper t.o.v. van huren.
als je het vergelijkt met huren, een auto huren kan ook goedkoper zijn, afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt.

maar even zonder gekheid, deze vergelijking + discussie slaat nergens op behalve dat een huis misschien een consumptie goed gaat worden (i.e. niet meer in prijs stijgen)
dit is wel degelijk een realistisch scenario, en al jou posts om aan te tonen dat ze verschillend zijn is een afleidings maneuvre van dat feit.

maar goed om de harmonie te bevorderen: ik hoop dat je een vette multimilionair wordt met de zeer verstandige investering die je in je huis gedaan hebt, en met jou de rest van huis-lenend Nederland. ik vind het echt top van jullie dat je dat voor je vaderland zon risico investering over hebt, en dat allemaal niet uit eigenbelang, maar voor het algemeen belang en de toekomst van onze kinderen!
echt zo nobel, ik wordt er helemaal week van.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:31:35 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103190306
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef Artimunor het volgende:

echt zo nobel, ik wordt er helemaal week van.
BVZ is een 'slimme lener'... dat zijn mensen die op een dusdanige manier gebruik van het systeem weten te maken dat zij er beter van worden. Dat dit niet opgaat voor de 99% is niet van belang... immers de slimme lener is niet geinteresseerd in duurzaamheid of gelijkwaardige verdeling van de welvaart. Als dat wel zo was dan zou slim lenen immers omslaan in slim sparen. Slim lenen is immers de strategie van de banksters... lekker potverteren op de arbeid van anderen en iedereen hard uitlachen die wat nuttigs doet voor de maatschappij :D
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:33:17 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103190392
Het slimme lenen is natuurlijk een stuk slimmer dankzij de HRA... mochten ze daar de stekker uittrekken dan is het veel slimmer om te gaan sparen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:35:30 #134
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103190498
Het slimme lenen wordt ook mede mogelijk gemaakt door de kredietzeepbel... zo'n bank moet natuurlijk wel een bail out en nog goedkoper geld krijgen om het slimme lenen nog slimmer te maken. Ik voorzie een toekomst waarin Jan Modaal nog 'slimmer' wordt.... trekt u de broekriem nogmaals extra stevig aan w/
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 14:37:30 #135
16180 crew  CoolGuy
pi_103190569
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het slimme lenen wordt ook mede mogelijk gemaakt door de kredietzeepbel... zo'n bank moet natuurlijk wel een bail out en nog goedkoper geld krijgen om het slimme lenen nog slimmer te maken. Ik voorzie een toekomst waarin Jan Modaal nog 'slimmer' wordt.... trekt u de broekriem nogmaals extra stevig aan w/
Het zit je hoog he? :')
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:40:02 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103190701
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De banksters moeten gewoon verantwoording afleggen voor de misdrijven die zij begaan hebben tegen de mensheid. Lijkt mij niet meer dan logisch :)
pi_103190708
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zijn broekriem? :')
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:42:55 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103190835
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef antfukker het volgende:

[..]

Zijn broekriem? :')
Ik heb nog aardig wat vlees op de heupen :@
pi_103190880
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb nog aardig wat vlees op de heupen :@
Hij zit al niet onder je borstkas? :P
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 14:45:42 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_103190949
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De banksters moeten gewoon verantwoording afleggen voor de misdrijven die zij begaan hebben tegen de mensheid. Lijkt mij niet meer dan logisch :)
En jij moet gewoon op de blaren zitten. Dat lijkt mij dan weer niet meer dan logisch. :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:49:07 #141
324665 meth77
to do or not to do
pi_103191091
De hele huizenmarkt "problemen" worden door de overheid veroorzaakt, niemand krijgt een hypotheek met een tijd. dienstverband of ZZP, maar de overheid geeft jongeren wel 5 keer een verlenging
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:49:49 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103191132
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En jij moet gewoon op de blaren zitten. Dat lijkt mij dan weer niet meer dan logisch. :)
Ik ben al lang weer genezen van mijn brandwonden... ik probeer nu iedereen te waarschuwen voor het brandgevaar :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:50:21 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103191156
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Hij zit al niet onder je borstkas? :P
Nope... gewoon genoeg bier blijven drinken :9
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:51:30 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103191211
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:49 schreef meth77 het volgende:
De hele huizenmarkt "problemen" worden door de overheid veroorzaakt, niemand krijgt een hypotheek met een tijd. dienstverband of ZZP, maar de overheid geeft jongeren wel 5 keer een verlenging
Ik begrijp niet wat het flexibele werken met de hypotheekverstrekking te maken heeft? Alsof een vast contract ook maar enig risico afdekt... dat is echt zo'n antieke gedachte.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:09:09 #145
324665 meth77
to do or not to do
pi_103191959
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat het flexibele werken met de hypotheekverstrekking te maken heeft? Alsof een vast contract ook maar enig risico afdekt... dat is echt zo'n antieke gedachte.
Die voorwaarden worden door de riskmanagers van de banken bedacht
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:12:50 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103192110
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:09 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die voorwaarden worden door de riskmanagers van de banken bedacht
En ik maar bedenken waarom je nog rente moet betalen aan de banken 8)7

Nu.... we weten inmiddels wel dat de banken niet in staat gebleken zijn om het risico van de kredietverstrekking in te schatten. Een bijkomend voordeel is wel dat ze de zaden voor hun eigen vernietiging reeds geplant hebben w/
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:09:00 #148
324665 meth77
to do or not to do
pi_103194838
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:

Wat is er mis met Ede? :P
Is een krimpgebied geworden, ieder jaar wijst de overheid een nieuw krimpgebied aan om de woningen schaars te houden
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:14:06 #149
194833 Hanoying
pi_103195096
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat is er mis met Ede? :P
Veel...

80 % van de stad wordt gedomineerd door grevo's, de andere 20 % wordt gedomineerd door die leipe Mocro Flavor... Biblebelt in da Hood 8-)
pi_103195528
Ede, Apeldoorn, in dat soort plaatsen wil je liever niet levend gevonden worden. Tenzij je refo of mocro bent inderdaad...

(Op zich een hele mooie omgeving hoor. Maar die mensen heh.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')