Kansloos kind.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:01 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb een Android-app om Japans mee te leren
Sugoi!!quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:01 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb een Android-app om Japans mee te leren
Binnen natiestaten kunnen die eigendomsrechten daarentegen wel redelijk worden gewaarborgd.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het nadeel van natiestaten is dat natiestaten zich niet aan eigendomsrechten hoeven te houden. In het libertarisme, waar het eigendomsrecht een belangrijkse basis van het kapitalisme vormt, mag je niet zomaar andermans eigendommen aanvallen, ook al kunnen mensen zich groeperen...
Tot er een belangrijke weg, vliegveld of wat dan ook aangelegd moet worden en men er niet uitkomt met de landeigenaren... Wat reuze praktisch lijkt dat mequote:Op zondag 16 oktober 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het nadeel van natiestaten is dat natiestaten zich niet aan eigendomsrechten hoeven te houden. In het libertarisme, waar het eigendomsrecht een belangrijkse basis van het kapitalisme vormt, mag je niet zomaar andermans eigendommen aanvallen, ook al kunnen mensen zich groeperen...
Volgens mij is dat ook de beste methode.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:10 schreef waht het volgende:
[..]
Binnen natiestaten kunnen die eigendomsrechten daarentegen wel redelijk worden gewaarborgd.
Want in de handel komen mensen ook nooit tot een compromis.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tot er een belangrijke weg, vliegveld of wat dan ook aangelegd moet worden en men er niet uitkomt met de landeigenaren... Wat reuze praktisch lijkt dat me.
Binnen wel, maar tussen natiestaten niet. Het libertarisme kan daarvoor een oplossing vormen...quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:10 schreef waht het volgende:
[..]
Binnen natiestaten kunnen die eigendomsrechten daarentegen wel redelijk worden gewaarborgd.
Vergelijking van niks natuurlijkquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Want in de handel komen mensen ook nooit tot een compromis.
Sony-Ericsson bijvoorbeeld, met hun joint-venture.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe dat met infrastructuur zou moeten. Tolwegen lijken me niet rendabel genoeg om zo'n grote investering te moeten doen, of denk aan kerncentrales.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vergelijking van niks natuurlijk.
Soms is het gezamenlijk belang anders dan een individueel belang.
Je biedt een prijs waarvoor landeigenaren hun grond willen verkopen. Nu, in sociaaldemocratische modellen, worden landeigenaren simpelweg aan de kant geschoven als de superieure overheid wat wilt bouwen, wat de rechten van de individuele mens ondermijnt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tot er een belangrijke weg, vliegveld of wat dan ook aangelegd moet worden en men er niet uitkomt met de landeigenaren... Wat reuze praktisch lijkt dat me.
Werkmailtaks.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Jezus, waarom ben ik dan ook even naar mijn werkmail gaan kijken.
Kerncentrales zouden er niet komen in een libertarische samenleving dat is dus wel primaquote:Op zondag 16 oktober 2011 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe dat met infrastructuur zou moeten. Tolwegen lijken me niet rendabel genoeg om zo'n grote investering te moeten doen, of denk aan kerncentrales.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kerncentrales zouden er niet komen in een libertarische samenleving dat is dus wel prima.
In een libertarische samenleving zou men allang in schone energie hebben geinvesteerd, omdat geen elk normaal mens een kerncentrale naast zijn deur wil. Zo zie je maar dat sociaaldemocratischce modellen niet altijd heilig zijn...quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kerncentrales zouden er niet komen in een libertarische samenleving dat is dus wel prima.
Wat als de landeigenaar niet wil verkopen? Wat jij voorstelt heeft als effect dat iets als een Bulderbos plots wel werkt en je alles compleet op slot zet.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je biedt een prijs waarvoor landeigenaren hun grond willen verkopen. Nu, in sociaaldemocratische modellen, worden landeigenaren simpelweg aan de kant geschoven als de superieure overheid wat wilt bouwen, wat de rechten van de individuele mens ondermijnt.
Neem een voorbeeld aan de Fransen, ze verplaatsen hun productie naar Marokko, waardoor ze kunnen concurreren met China en India en gewoon een Europese afzetmarkt houden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat moet je dus veranderen. Als je handel met Turkije (80 miljoen inwoners) kleiner dan die van China is (300 miljoen inwoners in de middenklasse), dan doe je iets niet goed.
Neem een voorbeeld aan Duitsland. Zij maken goede auto's en profiteren enorm van de groeiende afzetmarkt voor auto's in China, dat vorig jaar Amerika als grootste automarkt ter wereld is voorbijgestreefd.
Die Nederlandse handelsgeest moet je dus veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |