abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103154934
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Geopolitiek kan Turkije niets doen. Het is een klein spartelend visje dat in toom door Israel (wat weer de steun van de VS heeft) wordt gehouden.

Als Turkije een grote mond wilt opzetten, dan moet je dat niet faciliteren. Je kan beter goede geopolitieke relaties met Israel houden, en economische relaties met Turkije, zonder Turkije geopolitiek in hun huidige hetze tegen Israel. te steunen.
Turkije speelde trouwens een grote rol tijdens de gevangenenruil en Peres heeft de Turkse overheid daar voor bedankt eergisteren.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:21:05 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_103154950
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:19 schreef De_Nuance het volgende:
Serieus in discussie gaan met Zienswijze of 3-voud, dan verlies je van te voren al remlof. Laat ze lekker :P
Volgens mij is 3-voud al lang uitgeluld.
Yankee go home!
pi_103154971
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat je een hetze tegen Israel moet steunen? Ik heb het puur over de handel.
Remlof had het volgens mij over een betere relatie met Turkije, in combinatie met al dan niet Turkije in de EU opnemen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:22:21 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_103154995
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niks emotie. Isreal kan me geen reet schelen, net zoals enig ander land in het Midden-Oosten. Het is alleen puur geopolitieke strategie.
Ook goed, de geopolitieke rol van Turkije zal alleen maar groter worden terwijl die van Israël af zal nemen. Of gelijk blijft, als ze mazzel hebben.
Yankee go home!
pi_103155008
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:20 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Turkije speelde trouwens een grote rol tijdens de gevangenenruil en Peres heeft de Turkse overheid daar voor bedankt eergisteren.
Ja, Turkije wordt door het Westen gebruikt voor Westerse belangen. Dat moet men zo houden - vanuit Westers geopolitiek opzicht. Het heeft voor ons geen zin dat Turkije een grote mond tegen Israel gaat opzetten.
pi_103155039
Sowieso een cirkelredenering van Zienswijze.

Het belang van Israël is in het westers belang , Turkije en Israël hebben nu verslechterde relaties (alsof dat altijd zo gaat blijven) dus we moeten Israël steunen , want Israëls belang is in ons belang.

Let op het eerste en laatste argument.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:23:29 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_103155048
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Remlof had het volgens mij over een betere relatie met Turkije, in combinatie met al dan niet Turkije in de EU opnemen.
Dat laatste heb ik niet eens genoemd, maar daar ben ik ook nog wel voorstander van, mits Turkije aan onze eisen voldoet. Maar ik denk dat met hun booming economy de Turkse wens tot aansluiting bij de EU wel behoorlijk is getemperd.
Yankee go home!
pi_103155058
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ook goed, de geopolitieke rol van Turkije zal alleen maar groter worden terwijl die van Israël af zal nemen. Of gelijk blijft, als ze mazzel hebben.
Dat kan je nu niet 1 2 3 voorspellen. Dat hangt ervan af hoe het Westen met een groeiend Turkije omgaat en hoe het Westen deze landen tegen elkaar in de toekomst uitspeelt.
pi_103155099
quote:
3s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, Turkije wordt door het Westen gebruikt voor Westerse belangen. Dat moet men zo houden - vanuit Westers geopolitiek opzicht. Het heeft voor ons geen zin dat Turkije een grote mond tegen Israel gaat opzetten.
Wel als ze 7 burgers van hen op open zee doodschieten denk ik zo.

Vandaag toen ze het met Turkije, morgen met iemand anders , weet je gelijk met voor 'bondgenoot' zit opgescheept in het midden oosten.
pi_103155144
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik niet eens genoemd, maar daar ben ik ook nog wel voorstander van, mits Turkije aan onze eisen voldoet. Maar ik denk dat met hun booming economy de Turkse wens tot aansluiting bij de EU wel behoorlijk is getemperd.
Ja, vind je het gek dat Turkije minder interesse in de EU heeft? Dan moeten zij de schuldenberg van landen aan Griekenland, Italie en Portugal gaan betalen, omdat de West-Europese landen te dom zijn om goed op hun uitgaven te blijven letten.
pi_103155181
Maar in feite is Turkije nu nog grotendeels afhankelijk van Europa en dat heeft niets te maken met uitkeringen :') , maar met export.

Hoewel ze nu dus in het oosten en midden-oosten wel succesvol nieuwe afzetmarkten bereiken.
pi_103155199
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:24 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wel als ze 7 burgers van hen op open zee doodschieten denk ik zo.

Vandaag toen ze het met Turkije, morgen met iemand anders , weet je gelijk met voor 'bondgenoot' zit opgescheept in het midden oosten.
Vanuit Turks opzicht begrijp ik dat ook goed. Echter, en dan denk ik vanuit Westers perspectief, hebben wij geen zin in een Turks-Israelische ruzie.
pi_103155232
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vanuit Turks opzicht begrijp ik dat ook goed. Echter, en dan denk ik vanuit Westers perspectief, hebben wij geen zin in een Turks-Israelische ruzie.
Klopt, ik denk vanuit Turks perspectief ook niet. Oorlog met Israël lijkt me funest voor Turkije, maar ook voor Israël.
pi_103155242
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:27 schreef De_Nuance het volgende:
Maar in feite is Turkije nu nog grotendeels afhankelijk van Europa en dat heeft niets te maken met uitkeringen :') , maar met export.

Hoewel ze nu dus in het oosten en midden-oosten wel succesvol nieuwe afzetmarkten bereiken.
Ik zou voor de lol wel eens willen weten hoeveel de export van Nederlandse uitkeringen en kinderbijslag aan het Turkse en Marokkaanse BBP bijdraagt.
pi_103155269
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:28 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Klopt, ik denk vanuit Turks perspectief ook niet. Oorlog met Israël lijkt me funest.
Turkije wilt ook geen oorlog. Het land wilt haar groeiende macht laten klinken, wat ze hebben verkregen doordat ze de laatste jaren zo snel economisch groeien.
pi_103155287
quote:
6s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zou voor de lol wel eens willen weten hoeveel de export van Nederlandse uitkeringen en kinderbijslag aan het Turkse en Marokkaanse BBP bijdraagt.
In Turkijes geval is het in ieder geval niet significant. In Marokko lijkt me ook niet. Dat kun je zo nagaan. Zulke kleine bedragen op zo'n enorm bbp :')

Duidelijk troll argument dit.
pi_103155323
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:29 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

In Turkijes geval is het in ieder geval niet significant. Dat kun je zo nagaan :')

Duidelijk troll argument dit.
Ook al is het niet significant; ik zou het gewoon voor de lol willen weten. Als we toch al zoveel allochtonenonderzoeken uitvoeren, dan kan dit er ook nog wel zo bij.
pi_103155334
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Turkije wilt ook geen oorlog. Het land wilt haar groeiende macht laten klinken, wat ze hebben verkregen doordat ze de laatste jaren zo snel economisch groeien.
Klopt.
pi_103155362
Natiestaten zijn een bron voor oorlogen en conflicten, ooit komen we als mensheid hopelijk op een hoger niveau.
pi_103155383
quote:
6s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ook al is het niet significant; ik zou het gewoon voor de lol willen weten. Als we toch al zoveel allochtonenonderzoeken uitvoeren, dan kan dit er ook nog wel zo bij.
Beetje googlen moet je dan. Er is vast wat bekend over hoeveel uitkeringen we 'exporteren' en het BBP van Marokko of Turkije heb je zo gevonden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103155412
Ja, daarom willen libertaristen de natiestaat ook afschaffen. Zolang er natiestaten zijn, zal oorlog altijd blijven bestaan, hoeveel mensenrechtenverklaringen er ook worden ondertekend.
pi_103155451
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje googlen moet je dan. Er is vast wat bekend over hoeveel uitkeringen we 'exporteren' en het BBP van Marokko of Turkije heb je zo gevonden.
Dat mag de PVV wel doen; dan hoef ik daar geen tijd in te steken. ;)

Maar ik zal wel ff zoeken.
pi_103155701
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:31 schreef De_Nuance het volgende:
Natiestaten zijn een bron voor oorlogen en conflicten, ooit komen we als mensheid hopelijk op een hoger niveau.
Als sociaal democraat zou ik daar maar niet op hopen. Als libertarier wellicht.
pi_103156272
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:31 schreef De_Nuance het volgende:
Natiestaten zijn een toevallige voorbijganger. Mensen verzamelen zich graag in groepen door de voordelen die dat met zich meebrengt. Die groepen (in welke omvang dan ook) zijn waar jij op doelt.

Als natiestaten verdwijnen vinden we andere manieren om ons in groepen te delen en onderscheiden van de rest.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103156343
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:57 schreef waht het volgende:

[..]

Natiestaten zijn een toevallige voorbijganger. Mensen verzamelen zich graag in groepen door de voordelen die dat met zich meebrengt. Die groepen (in welke omvang dan ook) zijn waar jij op doelt.

Als natiestaten verdwijnen vinden we andere manieren om ons in groepen te delen en onderscheiden van de rest.
Het nadeel van natiestaten is dat natiestaten zich niet aan eigendomsrechten hoeven te houden. In het libertarisme, waar het eigendomsrecht een belangrijkse basis van het kapitalisme vormt, mag je niet zomaar andermans eigendommen aanvallen, ook al kunnen mensen zich groeperen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')