In Oostenrijk begroet iedereen iedereen met "Grüss Gott". Niemand, maar ook niemand denkt eraan dat je die groeten zal overmaken.quote:Dan heb je het toch echt verkeer begrepen. Het betekend allah is groot.
Je moet dus eik eerst in de islam geloven om in de islam te kunnen geloven?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:30 schreef sjonita het volgende:
er zijn genoeg bewijzen dat de islam het juiste geloof is. Alleen is dit moeilijk uit te leggen aan iemand die niet in de islam gelooft.
Nee. Als eerst is het belangrijk dat je intentie juist is. Dus dat je oprecht geinteresseerd bent in het andere geloof. Met de juiste intentie zal je ook erachter komen dat Allah bestaat. De rest volgt dan vanzelf.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:23 schreef Modus het volgende:
[..]
Je moet dus eik eerst in de islam geloven om in de islam te kunnen geloven?.
Dit heeft echt helemaal niks met logica te maken. En met de juiste intentie is elke god aannemelijk te maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:21 schreef sjonita het volgende:
Nee. Als eerst is het belangrijk dat je intentie juist is. Dus dat je oprecht geinteresseerd bent in het andere geloof. Met de juiste intentie zal je ook erachter komen dat Allah bestaat. De rest volgt dan vanzelf.
Ahh ja die bewijzen. De aarde is idd plat zoals in de koran staat en er is overweldigend bewijs dat allah de maan heeft gespleten en weer terug aan elkaar heeft geplakt. De barriere tussen zoet en zout water bestaat ook echt in de monding van rivieren. En evolutie heeft ook nooit plaats gevonden. Pure waarheid. Dat snap ik.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:30 schreef sjonita het volgende:
er zijn genoeg bewijzen dat de islam het juiste geloof is. Alleen is dit moeilijk uit te leggen aan iemand die niet in de islam gelooft.
Je mag je ook gewoon even op de genoemde argumenten in de talloze posts hier ingaan hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:42 schreef sjonita het volgende:
Voor diegene die oprecht geinteresseerd zijn, heb ik wat leuke filmpjes. Zie de link, daar vind je verschillende filmpjes oa ook over atheisme vs islam.
http://www.youtube.com/user/DawahIsEasy#p/u/9/NPLyDtdaTMg
Dit is ook een leuk filmpje om te zien.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:25 schreef sjonita het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan een kwestie moet zijn van geluk. Als er geen moslims in de buurt zijn en ik niks over het geloof hoor dan zou het noog best moeilijk kunnen zijn om een moslim te worden.
Waar ik dan aan moet denken. Stel je woont in de rimboe. Er is geen tv of internet. Hoe komen die mensen dan in aanraking met andere geloven?
Tuurlijk een discussie is altijd goed. Het is goed om kritisch na te denken over bepaalde dingen.
@ Molurusquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is zeer waarschijnlijk dat je dan een geheel eigen nieuwe religie uitvindt. Dit is in tal van experimenten aangetoond.
Wat je je af zou moeten vragen: welke invloed hebben de omstandigheden waaronder je opgroeit op het waarheidsgehalte van de verscheidene religies? Wat wel of niet waar is is toch helemaal niet afhankelijk van waar je opgroeit? Hoe is het dan mogelijk dat iemand die in Texas opgroeit zeer waarschijnlijk een Christen wordt en iemand die in Iran opgroeit zeer waarschijnlijk een Moslim wordt?
Dit laatste is zelfs waar met een overvloed aan informatie via tv en internet. Andersgezegd: met de beschikbaarheid van informatie heeft dat helemaal niets te maken.
Religie is eerder te vergelijken met zaken zoals politiek en cultuur: een kwestie van smaak en achtergrond, en niet van logica en waarheid.
3)quote:Wat wel of niet waar is is toch helemaal niet afhankelijk van waar je opgroeit?
Echt waar???quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je mag je ook gewoon even op de genoemde argumenten in de talloze posts hier ingaan hoor.
Wat doe je hier dan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:47 schreef sjonita het volgende:
[..]
Echt waar???
Nee dank je. Het wordt een discussie waar nooit een einde aan zal komen.
Omdat jij van al die 49788328348276482987498326 interpretaties natuurlijk nèt de enige juiste hebt!quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:47 schreef sjonita het volgende:
Echt waar???
Nee dank je. Het wordt een discussie waar nooit een einde aan zal komen.
Ik zou graag de bron willen zien van deze statistieken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:53 schreef Yi-Long het volgende:
Ignorance is bliss, zeggen ze, en aangezien atheisten meestal een hoger IQ hebben, of zelfs hoogbegaafd ik zal het iets anders verwoorden: mensen met een hoog IQ zijn eeder geneigd atheist/agnost te zijn, en mensen met een hoog IQ zijn ook weer juist de mensen met meer aanleg tot depressies.
Google vond oa. dit: http://kspark.kaist.ac.kr/Jesus/Intelligence%20&%20religion.htmquote:Op maandag 31 oktober 2011 23:48 schreef deboeah het volgende:
[..]
Ik zou graag de bron willen zien van deze statistieken.
Inb4 KD.quote:Op woensdag 2 november 2011 01:42 schreef vaarsuvius het volgende:
(en Reve is maar een voorbeeld, er zijn meer van dit soort lieden, zowel beroemde als gewoon een familielid of kennis in je omgeving)
Daniel1976 is vanuit een christelijke omgeving atheïst geworden, dus het is toch best mogelijk dat je ooit van idee switcht? Daarnaast zijn er genoeg atheïsten denkbaar die een switch de andere kant opmaken en er zijn ook genoeg moslims die christen worden (andersom ken ik er weinig, maar die zullen er ook vast zijn), dus het is niet per definitie een kwestie van smaak en achtergrond.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is zeer waarschijnlijk dat je dan een geheel eigen nieuwe religie uitvindt. Dit is in tal van experimenten aangetoond.
Wat je je af zou moeten vragen: welke invloed hebben de omstandigheden waaronder je opgroeit op het waarheidsgehalte van de verscheidene religies? Wat wel of niet waar is is toch helemaal niet afhankelijk van waar je opgroeit? Hoe is het dan mogelijk dat iemand die in Texas opgroeit zeer waarschijnlijk een Christen wordt en iemand die in Iran opgroeit zeer waarschijnlijk een Moslim wordt?
Dit laatste is zelfs waar met een overvloed aan informatie via tv en internet. Andersgezegd: met de beschikbaarheid van informatie heeft dat helemaal niets te maken.
Religie is eerder te vergelijken met zaken zoals politiek en cultuur: een kwestie van smaak en achtergrond, en niet van logica en waarheid.
Of dat gelovigen minder weten over hun godsdienst dan niet-gelovigen. Kan ook he ? Over kleur en klank kunnen " smaken " verschillen, maar toch niet over geloof. Laten we wél wezen !quote:Op woensdag 2 november 2011 09:47 schreef naatje_1 het volgende:
Daniel1976 is vanuit een christelijke omgeving atheïst geworden, dus het is toch best mogelijk dat je ooit van idee switcht? Daarnaast zijn er genoeg atheïsten denkbaar die een switch de andere kant opmaken en er zijn ook genoeg moslims die christen worden (andersom ken ik er weinig, maar die zullen er ook vast zijn), dus het is niet per definitie een kwestie van smaak en achtergrond.
Ik weet vrij veel over mijn godsdienst en toch geloof ik nog. Het is maar net naar welke informatie je actief op zoek gaat, dus ook dat is geen reden om op te merken dat die geloofsswitchen plaatsvinden.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Of dat gelovigen minder weten over hun godsdienst dan niet-gelovigen. Kan ook he ? Over kleur en klank kunnen " smaken " verschillen, maar toch niet over geloof. Laten we wél wezen !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |